Alavuden valtuustoon keskustan listalta juuri valittu Ilkka Tiainen loikkaa keskustasta heti valtuustokauden alussa. Tiainen on perustanut yhdessä Ano Turtiaisen ja Jarno Vähäkainun kanssa uuden VKK eli Valta kuuluu kansalle -ryhmän.
Turtiainen toimii Eduskuntaryhmä VKK:n riveissä eduskunnassa ja Tiainen perustaa VKK-valtuustoryhmän Alavudelle.
Perustajat tavoittelevat siitä myös uutta puoluetta.
Tiainen kertoo olevansa tuskastunut keskustan viimeaikaisiin linjauksiin. Silti eilen illalla on sovittu, että Tiainen tekee yhteistyötä keskustan valtuustoryhmän kanssa.
Ei vaikuta keskustan luottamuspaikkoihin
Alavuden keskustan valtuustoryhmän puheenjohtaja Toni Juurakko ei harmittele keskustan valtuustoryhmän kutistumista.
– Tämä on Ilkan henkilökohtainen ratkaisu. Uskon, että hän pystyy tekemään keskustaryhmän kanssa hyvää yhteistyötä. Tämä ryhmä on liitossa meidän kanssa, joten se ei vaikuta mihinkään luottamuspaikkojen jakoon, sanoo Juurakko.
Asiasta keskusteltiin kunnallisjärjestön kokouksessa eilen ja sovittiin samalla yhteistyöstä.
Tänään antamassaan tiedotteessa Tiainen perustelee ryhtymistään uuteen puoluehankkeeseen näin:
– Keskustan sukupolvia kasvanut puu on nyt kaadettu puolue-eliitin toimesta. Puolueessa rangaistaan lain sekä sopimusten noudattamisesta, ja niiden rikkomisesta palkitaan. Keskustan kenttä on minulle rakas kuin oma perhe, he tekevät tärkeätä työtä tämän maan eteen joka päivä. En kuitenkaan lähtenyt politiikkaan myydäkseni periaatteitani tai omaatuntoani, ja siksi istutan minussa olevat alkiolaiset syvät juuret uuteen hankkeeseen, selittää Tiainen tiedotteessaan.
Mitä pahaa te alavutelaiset olette tehneet, kun teillä on tällainen luopio valtuustossa?
Anonyymi
2
1305
Vastaukset
- Anonyymi
Tiainen on sen tason höpöttelijä rokotejuttuineen, että häntä äänestäneiltä pitäisi kyllä tarkistaa mielentila.
- Anonyymi
Eipä tainnut ennen vaaleja kepulaisena solvata rokotuksen ottajia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005