Alavuden mopoileva nuoriso

Anonyymi

Mietin pitkään kirjoitanko tästä aiheesta mitään. Tämä kirjoitus on suunnattu lähinnä näiden mopoilijoiden vanhemmille. Ihan aluksi haluan kertoa, että olen itse motoristi ja ajan vuosittain sen 15000-20000km joten jonkinlaista näkökantaa minulla tähän asiaan löytyy. Hyvät vanhemmat, olisiko liikaa pyydetty että katsoisitte onko teidän lapsenne mopossa valot kunnossa, sillä näitä takavalottomia mopoja on valitettavan paljon liikenteessä. Ei ole kuin ajan kysymys että jotain lopullista sattuu, silloin on jo myöhäistä mopedin valojen toimivuutta tarkastaa. Ovatko tämän päivän vanhemmat todella niin edesvastuuttomia, etteivät todellakaan välitä siitä onko heidän lastensa mopo liikennekelpoinen. Kyseessä saatta olla sen ainoan lapsen henkikulta, en toivo että kukaan vanhempi joutuu kotiinsa laittamaan omalle lapselleen muistopöytää kuvan ja palavan kynttilän kera. Toinen josta haluan mainita on tämä suorastaan järjetön kaahaaminen. Mopoja viritellään ja niillä kaahaillaan jopa 70km/h nopeuksilla. Vanhemmat hei, tuossa mopojen virittelyssä ei ole järjen häivää. Ja sitten tämä keuliminen, se on todella vaarallista kun sitä tehdään yleisillä teillä ja samalla kun autoja tulee vastaan. Siinä keulimistilanteessa ei tarvi kuin pieni kivi jäädä takarenkaan alle ja siinä voi menettää tasapainon sekä kaatua vastaantulevan auton alle. Jos vastaantuleva auto on henkilöauto, niin voi jäädä henkiin ja selvitä luunmutumalla, mutta jos vastaantuleva ajoneuvo on rekka tai kuorma-auto niin siinä todennäköisesti käy niin, että silloin joutuu sen muistopöydän kuvan ja palavan kynttilän kera sinne olohuoneeseen laittamaan. Keuliminen on kuitenkin jossain mielessä hyvä oppia, sillä siinä oppii mopon hallintaa sekä tasapainoilua, mutta tämä keuliminen on syytä tehdä suljetulla ja turvallisella alueella eikä yleisillä teillä. Tämän päivän mopoilijat ovat tulevaisuuden motoristeja, joten tehdään se mopoilu turvallisesti jotta pääsette myöhemmin nauttimaan upeasta motoristi harrastuksesta. Vanhemmat, valistakaa lapsianne turvalliseen ajoon ja katsokaa että valot ovat kunnossa ja muistakaa että mopo on mopo eikä mikään 70km/tunnissa kulkeva "moottoripyörä".

13

683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos hyvästä ja asiallisesta kirjoituksesta. Mopoilevan teinin äitinä tämä kirjoitus herätti paljon ajatuksia. Kiitos!

• Anonyymi

Uskon että ennen vuoden loppua joutuu poliisi viemään suruviestin jonkun mopolapsen vanhemmille, sillä niin päätöntä tuo kaahailu on.

• Anonyymi

Pöh! Pienempää takaratasta ja hanaa, kaasua ja puristuksia lisää!

• Anonyymi

Täysiä idiootteja suurin osa mopoilijoista 👎

• Anonyymi

Sydänmaan ns seuralle mopoiltiin usein 70 luvulla.Tunturi 61 ja viritetty.Kulki 75 kmh
      Paavo ajeli pösööllä ja Aulis Foord Anglialla.
      Hilkka oli jo murhattu.Pollarin Kekellä oli Solifer Export kuten Ruunar Holmsrtömmillä

• Anonyymi

Sydänmaan lihavalla pojalla oli myös säätösuutin josta lentävät kerran vittuilivat.
        Mopo oli jupiter.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sydänmaan lihavalla pojalla oli myös säätösuutin josta lentävät kerran vittuilivat.
        Mopo oli jupiter.

Muistaako kukaan sellasta mopoo ku zyndapp.
        Asiaa oli muuten tuo aloitus vahtikaa lapsianne.

• Anonyymi

Toinen on nämä ihme koppimönkijät joilla kaahaillaan keskustassa ja huoltoaseman pihassa muista kulkijoista piittaamatta! Monta läheltäpiti tilannetta olen nähnyt. Kuka tommosia irvityksiä kakaroille ostaa? Ja maanteillä ovat tien tukkona ja olevinaan teiden ritareita kun ei väistetä takana tulevaa autojonoa vaikkapa bussipysäkille!
      Keskustelkaa vanhemmat jälkikasvunne kanssa ettei nämä vehkeet ole mitään leikkikaluja, niinkuin ei mopot ja tavalliset mönkijätkään!

• Anonyymi

Minä en olisi kauhean surullinen vaikka jollekin mopojonnelle kävisikin huonosti.

• Anonyymi

Tosi tukkoisia mopoja Alavuudella. Yksikään ei kulje 115 kmh, kuten minun pv sukisuki 1980- luvun lopussa. Keuli ja suti hieman eri tavalla kuin nämä nykyiset päristimet. Hävetkää alavutelaaset 🛵🛵🛵🛵🛵 lol!

• Anonyymi

a la vus tilasto ykköne kun kysyttii koululaaste tupkoonnista. Sätkä palaa taas.

• Anonyymi

Antakaa niiden ajaa seiniin, tolppiin ja kivikkoon sataa! Luonto opettaa ja Siperia rakastaa.

• Anonyymi

Vanhemmat ei kerkiä,ne elää virtuaali rakkaita etsien somessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1746
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1469
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1388
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1292
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      1005
    Aihe