Jumalan lupauksia väärille profeetoille. Mitä -millaisia?

Anonyymi

Jumalan lupauksia Väärille profeetoille. Mitä – millaisia?


Jumala ei ole jättänyt salaperäisyyden tasolle, vaille tietoa siitä, mitä Hänellä on annettavaksi niille, jotka Hänen Sanansa mukaan ovat ”vääriä profeettoja”!
Jumala maksaa palkan ja palkinnon. Oikeudenmukaisesti. Kukin saa ”tekojensa mukaan”!
• ” Katso, vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen. ” (Sananl 11:31)

Väärä profeetta Raamatun Sanan todistuksella?
’------------------------------------------------------
• ”Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä,
• - ja kun se, mitä hän on puhunut, EI TAPAHDU eikä KÄY TOTEEN, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." ( 5. Moos 18:21-22)

Tämä edellinen on Jumalan ilmoittamaa Sanaa palvelijansa Mooseksen kautta. Sitä ei Jumala ole peruuttanut. Jokainen joka muuta selittää, on valehtelija.

Hyvät vai huonot profeetat?
-----------------------------..

Raamattu ei tunne sellaista termiä kuin "hyvä" profeetta. Taikka "huono" profeetta. Ei.

On "oikeita" Jumalan asettamia profeettoja ja sitten
"vääriä" omatekoisia (profeettoja).

Vain Jumala – ja Pyhä Henki – ovat suvereeni taho ”kutsumaan” ja asettamaan eri tehtäviin
-------------------------------------------------------------------------------


Jumalan pyhien (uskovien) seurakunta ei ole mikään profaani ”kerho” jossa kuka tahansa voi asettaa itsensä johonkin hengelliseen tehtävään tai virkaan. Mutta esimerkiksi ”profeetan” tehtävään on sairas hysteerinen vimma, jopa kilpailu! Sellainen omatoiminen, oma-aloitteinen, itseriittoinen menettely ”profeetan”
tehtävään ja Raamatun Sanan vastainen. Ja? Lopuksi Jumalan pyhän tuomion alainen asia.

Kysymys on ytimiltään siitä, että siinä näkyy Majesteettirikoksen tunnusmerkistö.

Jumala – ainoa Auktorieetti ja Ikuinen hallitsija – ei siedä sitä että ihmiset astuvat Hänen reviirilleen. Se hallintoalue koskee myös tätä: - että vain Hän, Herra Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ovat oikeutettuja valitsemaan, kutsumaan ja asettamaan ihmisiä ( Kristuksen ruumiin jäseniä) tehtäviinsä!

Palvelijat ovat palvelijoita. Heillä ei ole lupaa ruveta Jumalan hallintoasioiden piiriin. Herra asettaa palvelijat. Eivät palvelijat aseta ITSEÄÄN, eivätkä toinen toisiaan!

Monille voisi olla tarpeen opiskella 1. Korinttolaiskirjeen luvnut 12-14, ja Roomalaiskirjeen 12. luku. Niissä on jokaiselle lukutaitoiselle KYLLIN selvät ohjeet ja raamit! Tässä referoitua asiaa:


Profeetan tehtävän voi kutsua ja asettaa vain Jumala!
---------------------------------------------------------------------
Jumala kutsui ja asetti profeetat – Vanhan Testamentin -Liiton aikana.

Ja samoin vain Jumala, ja Pyhä Henki ovat ne vallankäyttötahot, jotka voivat UT:n uskovien keskellä:. Kor 12. luvussa
• ”asettaa profetoimisen lahjan” - ”asettaa profeetan tehtävään.”


• ”Mutta nyt JUMALA on ASETTANUT jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.”

• ”Niinpä JUMALA ASETTI seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. ...”

• ”Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, NIINKUIN TAHTOO.”

Kysymys siis on Jumalan auktoriteetista, hallintovallasta, Majesteetista! Eihän mihinkään ”maalliseenkaan” yritykseen voi kukaan tulla ja väittää:
• Minä olen Pomo!
• Minä otan Informaattorin Ylimmän Viran!
• Minä Olen Ylin Ennustaja-Ekonomisti!

Työnantajat yleensä valitsevat työntekijät!

Johto on johto. Hallinto on hallinto.

On siis aivan absurdi ja naurettava asetelma, kun joku sanoo: MInä olen Suomen paras ja ainoa profeetta... Ja toinen: Olen vuorenvarma - Suomen profeetta..


Myös Jumalan valtakunnan hallinto pitää oikeudet itsellään!
------------------------------------------------
Joka siis Herran nimessä – Omalla Luvallaan asettaa Itsensä ja ryhtyy ”enustelemaan” on jo lähtökohtaisesti rikkonut Jumalan säätämystä vastaan!


(Aloitus jatkuu)

12

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (Jatkoa aloitukseen: Jumalan lupauksia väärille profeetoille..)


      Jumalan lupauksia ”väärille profeetoille”?
      -------------------------------------------------------

      Jumala on Sanassaan, Raamatussa , kyllin selvästi ilmoittanut mitä mieltä Hän on ”vääristä profeetoista”? Ja millaisia bonuksia taikka sanktioita nämä valheelliset puuhastelijat itselleen tilaavat. Jumalan käsittelyssä?

      Näiden ”palkintojen” lista ei ole mieltä ylentävä, eikä houkuttele ketään normijärkistä ja Jumalaa kunnioittavaa ihmistä ryhtymään OMIN luvin ”profeetaksi”! Nämä Jumalan ilmoittamat asiat, seuraukset - eivät ole mukavaa luettavaa? Hän lupaa:

      • Käydä väärien profeettojen kimppuun. ( Jer 23:29-31, Hes 13:1 -9, >>)
      • Hän syöttää väärille profeetoille koiruohoa. ( Jer 23.15)
      • Hän juottaa väärille pofeetoille myrkkyvettä. . .
      • Jumala lupaa tuomion

      • --- ja lopuksi jopa kuolemanrangaistuksen...


      Tässä Raamatun kumoamattomia sanoja:
      ---------------------------------------------------
      Profeetta Hesekiel 13. luku
      • ”Ihminen, julista tuomio Israelin profeetoille. Sano noille omatekoisille ennustajille: Kuulkaa Herran sana.
      • - Näin sanoo Herra Jumala: Voi noita mielettömiä profeettoja! He ennustavat oman päänsä mukaan, ilman että olisivat näkyjä nähneet. Raunioissa pesiviä kettuja, sellaisia ovat profeettasi, Israel!
      • »Te ette ole nousseet muureille paikkaamaan niiden murtumia, te ette ole rakentaneet varustuksia Israelin kansan ympärille, jotta se Herran päivänä kestäisi taistelussa. Olemattomia näkevät, perättömiä ennustavat ne, jotka sanovat: ’Näin sanoo Herra’, vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt. Ja he vielä kuvittelevat, että Herra toteuttaa heidän ennustuksensa!” (Hes 13:1 >>>)


      Profeetta Jeremia 23. luku:
      • ”Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille
      • koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä;
      sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan.”
      • ”Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.”

      • ”Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'. ”

      • ”Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa,
      vaikka MINÄ EN OLE HEITÄ LÄHETTÄNYT enkä KÄSKENYT,
      • - ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.”


      Väärän profeetaan finaali (ääritapauksessa kuolema) ( 5. Moos 18:20)

      • ”Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.!

      • ”Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.

      Tämä Jumalan ilmoittama sanktio kävi toteen mm. Väärän profeetan Hananjan kohdalla:

      ”Ja profeetta Jeremia sanoi profeetta Hananjalle: "Kuule, Hananja! Ei Herra ole sinua lähettänyt, vaan sinä olet saattanut tämän kansan turvaamaan valheeseen.
      • Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä toimitan sinut pois maan päältä: tänä vuonna sinä kuolet, sillä sinä olet julistanut luopumusta Herrasta."

      • ”Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa.” (Jer 28:15-17)

      Lopuksi

      Omalla luvallaan ”profeetaksi” ryhtyminen on jo törkeää. Mutta sitäkin vaarallisempaa on koettaa hämätä ihmisiä näyttelemällä ”Herran profeettaa”! On Jumalan kurituksen, sanktioiden ja tuomioiden alaista, ottaa Herran Pyhä Nimi, ja käyttää sitä kuin ”keppihevosena” omien valheellisten ennusteluiden ja iljettävien demonisten harhanäkyjen kanssa! Se on valheen syntiä, kadottavaa – kuolemansyntiä.

      Jos Jumala ei ole ”käskenyt” jotakin asiaa ennustaa? Jos ihminen on Omin Luvin ryhtynyt ”profeetaksi” - hänelle Jumala on Sanassaan selkeästi ilmoittanut, MITÄ Hän sellaisesta päättää.

      Ei siis pidä ”väärän profeetan” itsensä ihmetellä, MITÄ lopuksi tapahtuu? Eikä pidä katselijoidenkaan ihmetellä - KUN - Jumala näyttää Pyhyytensä ja Majesteettisen hallintonsa.
      Hän hävittää väärät profeetat turmelemasta asiaansa, ja häpäisemästä Pyhää Nimeään.

      Sellaisessa statuksessa nyt olemme ja elämme. Jumala on ottanut syyniin ja Raskaan kurittavan kätensä alle useat ”väärät profeetat”. He eivät tule pääsemään pakoon Jumalan toimenpiteitä. Hän valvoo Valtakuntansa asiaa, Pyhän Sanansa rajoja.

      Joka ei voi todistaa, että olisi Jumalalta KÄSKYN saanut - ennustaa jotakin? Ja on ennustelemiseen ryhtnynyt - sellaiselle Jumalan Sana ilmoittaa kohtalon.
      5 Moos 18:20.

      Tämä aloitus siis Jumalan ilmoituksista. Joka kapinoida tai protestoida tahtoo, tehköön sen Pyhän Jumalan edessä, Hänen oikeusistuimensa taholle!

    • Anonyymi

      Sama asia :
      Mark. 9:
      42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      Luuk. 17:
      2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

      Se että monet, väärät, ei vain profeetat, jotka eivät ole edes profettoja, niin
      EKSYTTÄVÄT Herran omia!

      ja ilmestyskirjan eräs paha on Iisebell!

      Aina viisas Salomo sanoo:
      Sananl. 28:
      10 Joka eksyttää oikeamielisiä pahalle tielle, se lankeaa omaan kuoppaansa; mutta nuhteettomat perivät onnen.

      Tässä on samaa mitä PUUPÄÄ Pietari, Jaakob ja Johannes teki galatain ALUEEN seurakunnissa ja, mitä sanoo Paavali:
      Gal. 2:
      4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

      VALHE! veljiä!

      6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      HE olivat LUMOTUT!

      Gal. 5:
      2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

      Eli he vietelivät USKOVIA, monta näistä pienistä ,POIS toiseen oppiin ja ilosanomaa, eli suru, eli Mooseksen lain orjuus.

      En tiedä, mitä Herra, heistä silloin tahi tulevaisuudessa sanoo, se ei ole minun asiani.

      Nyt samaa on sitten Lopunajan Seurakunnassa!

      Iisebell!

      Ilm. 2:
      20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
      21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
      22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
      24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;

      ja tämä on sama, mitä oli Mooseksen aikana. kun Bileam OPETTI, oikea mutta väärää ilmoitusta julistava profeetta!
      Eli häntä!

      4. Moos. 31
      16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.

      ja lapsia syntyi ja sitten
      SAMA TAPAUS,
      HUOM
      ja sama vastaus Jumalalta!

      eli
      17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.
      ja
      15 Ja Mooses sanoi heille: "Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset?
      ja sitten muistutus Ilmestyskirjan kohdalla,
      ja HUOM
      Tämäkin sekä Mooseksen ainaka että nyt, TAPAHTUI, SEURAKUNNAN KESKELLÄ!

      "niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa."

      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

      - hänen lapsensa minä tappamalla tapan!
      - kaikki seurakunnat saavat tuntea!

      eli vitsaus, Seurakunnan keskellä!

      eli he viettelevät, monta pientä joten heille olisi parampi laittaa, iso kivi, 50 - 150 kiloa, kaulaa ja heitää mereen!

      Tämä on Herran SUOSITUS!
      kuten luet:
      Luuk. 17:
      2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

      HUOM sana: PAREMPI!

      Mihin nähden sitä ei sanota, mutta HERRAN Neuvä on tässä, tämä tapa on PAREMPI kuin joku toinen!

      eli, tätä ja muuta me tulemme vielä saamaa paljon ennenkuin, Jumala sitten alkaa tekemään mitä tekee.

      Miksi?
      Koska Herran Jeesuksen tehtävä on vielä kesken:

      Joh. 3:
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

      Tämä on edelleen Herran virka! ja kun sitten tulee aika, kun Herra luovuttaa TAKAISIN vallan jonka Isältä sai, Isä alkaa toimimaan!

      eli tulee Ilmestyskirjan tapahtumat, nopeassa tahdissa esille!

      27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-

    • Anonyymi

      Kun Jeesus antoi Johanneksen kautta kirjeet Vähä-Aasian seurakunnille (7) niin Ilmestyskirjan luvut 2-3 osoittavat, että

      - vain 2 seurakuntaa oli nuhteetonta ( Smyrna ja Filadelfia)
      - ja muut 5 seurakuntaa saivat erilaisia nuhteita!

      Kannattaa tutustua mitä ja millaisia?

      • Anonyymi

        On hieno asia , kun maamme kansalle suotiin lukutaito ja laskutaito sekä vielä kirjoitustaitokin. Ei olla kenenkään tarinoiden varassa, vaan jokaisella on mahdollisuus itse oppia Raamattua tutkimalla Jumalan Totuustieto. Itsekukin saa Jeesuksen antaman Pyhän Hengen johdatuksessa juuri omaan elämäänsä räätälöityä titoa ja profetiaa. Älkää eksykö vieraisiin oppeihin ja siten väärien teiden kulkijaksi. Jumalan antamat 10 käskyä on myös tänään voimassa oleva laki jokaiselle kristitylle suojaksi, vaikka ateismiuskontoon eksyttäjät ne miten muuksi muuttaisi.


    • Anonyymi

      Monessa ketjussa, joita itseään ei ole poistettu, on poistoja!

      eli perkeleen voimat pyrkivät estämään Jumalan ilmoituksia, mitä on Kirjoitettu!

    • Anonyymi

      Jumala ei jätä ketään sivuun. Väärät profeetatkin Hän palkitsee.

    • Anonyymi

      Aivan varmasti.

      Kun loukataan Jumalan pyhyyttä ja Majestettia, ja ruvetaan sepittämään puutaheinää, näkyjä ja epäpuhtaita juttuja....

      Mitä Jumala siitä?

      Ei pidä kuvitella että Herra sellaisesta jättää vaille . mitä?

    • Anonyymi

      Jumala on reilu. Maksaa bonukset myös väärille profeetoille.

    • Anonyymi

      Tietysti.

    • Anonyymi

      Jumala maksaa mysö väärille profeetoille, mitä?

    • Anonyymi

      He saavat sanojensa mukaan. Kun häpäisevät Jumalan asiaa, puhumalla oman sydämensä juttuja! Herra ei siitä pidä. Ja näyttää sen.

    • Anonyymi

      Herra antaa näiden omatekoisten profeettojen touhuta aikansa. Sitten tulee piste.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe