Pelkään käydä hammaslääkärissä

Anonyymi

Kuitenkin oli pakko mennä, ei se suun ronkkiminen mitään, mutta ne jälkiseuraukset eli lasku. Kauhulla odotin ja tänään pelkoni realisoitui!

Hampaan paikkaus 59€. Hitto, ennenwanhaan kunnallinen hampilekuri oli ilmainen. Korkeat verot, koska ilmainen terveydenhuolto my ass...

9

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja tuo summa ei kata kuin materiaalikulut. Päälle tulee laitteiston ja tilojen kustannukset sekä hammaslääkärin, hoitajan, ajanvarauksen ja välinehuollon kulut. Eli kyllä se todella halpaa on. Me, jotka osaamme hoitaa suumme, maksamme teidän suttusuiden paikkaukset ihan verorahoilla!

• Anonyymi

Se on ihan kyllä vsnhemmilta saatu kariesbakteeri jo vauvana. Ihmisellä pysyisi hampaat terveenä ihan normaali harjauksella, ellei vanhemmat ole syöttäessään ensin itse maistaneet ruomaa samalla lusikalla, millä syöttivät vauvaansa.

Tueha sinun on ketään sottasuuksi syytellä. Oletko itse vähän vajaa? Me järkevät ihmiset joudumme sietämään teitä hieman yksinkertaisia palstahaukkujia. Ärsyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ihan kyllä vsnhemmilta saatu kariesbakteeri jo vauvana. Ihmisellä pysyisi hampaat terveenä ihan normaali harjauksella, ellei vanhemmat ole syöttäessään ensin itse maistaneet ruomaa samalla lusikalla, millä syöttivät vauvaansa.

Tueha sinun on ketään sottasuuksi syytellä. Oletko itse vähän vajaa? Me järkevät ihmiset joudumme sietämään teitä hieman yksinkertaisia palstahaukkujia. Ärsyttävää.

No se kariesbakteeri on vain 1/3-osa reikiintymisestä, mutta hyvähän se on löytää aina joku, jota syyttää. Pesisit sinäkin vain ne hampaat :)

• Anonyymi

Terveet suut ei tarvitse niitä lainkaan.

• Anonyymi

Niin se lasku. Entä sitten toimenpiteiden lopputulos, se vasta pelottaa.
      Edes haljennut takahammas ei tule havaituksi!

• Anonyymi

Tosi pieni oli lasku paikkauksesta! Minä en ole eläissäni täysin ilmaista hammaslääkäriä tavannut, vaikka kokemusta hammaslääkäreistä on paljon.
      Tuon kokoinen lasku tulee jo kunnalliselta suuhygienistiltäkin.

Sanottakoon, että kissani hammaslääkärilasku oli melkein 500 € hampaiden puhdistuksesta ja röntgenkuvista. Jos olisi tarvittu paikkausta tai poistoja, lisää olisi tullut satoja euroja.

En valittaisi 59 € laskusta!

• Anonyymi

Kustannus yhteiskunnalle eli veronmaksajille on tuo summa kolminkertaisena.
      Hammashoito on maksutonta vain alle 18-vuotiaille (ja joillakin paikkakunnilla rintamaveteraaneille), eikä aikuisten hoito ole ole koskaan maksutonta ollutkaan edes terveyskeskuksessa.

• Anonyymi

Minä en taas pelkää käydä hammaslääkärissä, mutta helsingissä ei pääse kunnalliseen hammashoitoon jonot ovat ainakin kuuden kuukauden mittaiset ennen kuin edes takaisin päin soittavat. Suuta täytyy vain purskutella vaikka suolavedellä ennenkuin laittavat SUOLAVERON ja varattomat eivät pysty ostamaan edes jodioitua merisuolaa kaupasta.

• Anonyymi

Ota rusketus.Mene hamixeen ja mongerra:Minä paritta minä pakolainen..Saat ilmaisen hoidon.Muista huonot gledjut niskaan ja ole hikinen ja paskanen.Menee läpi heti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe