Kuinka sylilapsi saa uskonlahjan?

Anonyymi

Jeesus antoi sylilapsille uskohengen ilman mitään saarnoja pelkällä "kosketuksella", koska lapsi on siihen heti valmis ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan.
Nyt Jeesus on taivaassa ja tuo sama uskonhengen antava Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu Kristillisessä kasteessa.

Matt. 18:6 "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Jeesus ottaa vastaan lapset

15 Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän KOSKISI heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,

15 And they brought unto him also INFANTS, that he would touch them: but when his disciples saw it , they rebuked them.

422

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "moittivat tuojia"

      niinhän helluntailaisetkin tekee, moittivat lapsille annettavaa kastetta .

      • Anonyymi

        Lapselta ei saa vielä kerättyä kymmenyksiä pitkään aikaan. Siksi upottavat vasta isompana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapselta ei saa vielä kerättyä kymmenyksiä pitkään aikaan. Siksi upottavat vasta isompana.

        lapsilta ei tosiaan voi niitä kymmenyksiä, kaste annetaan vasta sitten, kun ymmärryksellä sitoutuvat seurakunnan jäsenikis, kymmenykset muut erityissäännöt.

        kaste on siis lahkoissa nimenomaan, seurakuntaan sitoutuminen, ja "varjele" jos sieltä pois pyrkii, niin johan on tuhannen selittäjää: "älä nyt jätä seurakunnan kokousta" . . .


    • Anonyymi

      Onkohan tuo aloitus taas siitä hevosmiesten käsikirjasta. Raamattu ei tunne tuollaista kosketuksesta saatavaa uskon lahjaa.
      Saiko Pilatuskin uskon lahjan, kun koski Jeesusta?

      Raamattu opettaa selvästi: "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta."

      Se on sitä sanasta ja hengestä syntymistä, mitä kasteenpalvojat vieroksuvat.

      • Anonyymi

        Usko tulee Jumalan Sanan kautta.

        Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, ei Sanasta ja Hengestä! Tuo vedenpalvojanoita yrittää vain vääristellä Jumalan Sanaa!


      • Anonyymi

        "ei tunne"

        "yhden näistä pienistä, jotka uskovat"
        Mark: 9: 42


      • Anonyymi

        Taas uusi haukkumatermi: "kastekiimainen"

        Raamatussa ensimmäiset kristityt kai olivat sellaisia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko tulee Jumalan Sanan kautta.

        Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, ei Sanasta ja Hengestä! Tuo vedenpalvojanoita yrittää vain vääristellä Jumalan Sanaa!

        Kyllä, vedestä ja Hengestä, ei Sanasta ja Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas uusi haukkumatermi: "kastekiimainen"

        Raamatussa ensimmäiset kristityt kai olivat sellaisia...

        noin ne helluntailaiset Jeesuksen antamaa kastekäskyä nimittää !!

        JEESUS antoi kastekäskyn:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin ne helluntailaiset Jeesuksen antamaa kastekäskyä nimittää !!

        JEESUS antoi kastekäskyn:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

        Kyllä, kun ei Jumalan Sanaa uskota niin sitten pitää alkaa parkumaan tuollaisille nimityksillä

        Uudestikastajat eivät usko Jumalan Sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kun ei Jumalan Sanaa uskota niin sitten pitää alkaa parkumaan tuollaisille nimityksillä

        Uudestikastajat eivät usko Jumalan Sanaa.

        se jo moneen kertaan täällä tullut esille, etteivät usko eivätkä edes kunnioita Jumalan sanaa, raamattua !!

        raamatun jakeet, ne talloo jalkoihinsa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas uusi haukkumatermi: "kastekiimainen"

        Raamatussa ensimmäiset kristityt kai olivat sellaisia...

        Tarkoitako vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se jo moneen kertaan täällä tullut esille, etteivät usko eivätkä edes kunnioita Jumalan sanaa, raamattua !!

        raamatun jakeet, ne talloo jalkoihinsa !

        Helluntailaisuus on yksi Kristinuskon vastavoima.

        Vieras uskonto, Suomeen 100 v. sitten Amerikasta tullut, jonka tarkoitus on hävittää alkkuperäinen Kristinusko pois ja levittää lonkeronsa Kristilliseten kirkkojen sisälle asti.

        Harhaoppisten uususkontojen kanssa ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä eikä liittoja.
        (ekumenia voi muuttua hekumoinniksi) Käy niinkuin Nokian papille kun alkoi siihen ekumeniaan ihmetekoja tekemään Amerikanmallin mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin ne helluntailaiset Jeesuksen antamaa kastekäskyä nimittää !!

        JEESUS antoi kastekäskyn:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

        Huomaa järjestys. Ensin tehdään .
        1. Menkää
        2. tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani
        3. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        4. opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        Matt. 24 ilmoittaa. Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu.
        Mark. 16:16 tarkentaa.... mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


        Matt.28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

        Mark 16:
        15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Matt.24:
        12. Ja koska laittomuus lisääntyy, kylmenee monien rakkaus.
        13. Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kun ei Jumalan Sanaa uskota niin sitten pitää alkaa parkumaan tuollaisille nimityksillä

        Uudestikastajat eivät usko Jumalan Sanaa.

        Päinvastoin. Raamatussa ei ole missään kohtaa, selvästi sanottu, että vauvoja olisi kastettu. Kaste sanakin on jo selvä . upottaa. Sellaista ei voi tehdä vauvoille.

        Vain Raamatun alkuperäinen merkitus kasteelle ja sen ottavalle on ilmoitettu Raamatussa, eikä ihmisten kuvitellussa teologiassa.

        Katolinen kirkko alkoi käyttämään, Keisari Konstaniuksen aikana ,vauvojen päähän ripottelemaan vettä. Näin saatiin kansaa keisarin hallintaan. Myöhemmin Roomalais katolinen kirkko käytti väkivaltaa, jotta saivat pakkokastamalla aikuisiakin valtaansa.
        Tällaista ei Raamattu hyväksy. Raamattu ei hyväksy tällaista väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on yksi Kristinuskon vastavoima.

        Vieras uskonto, Suomeen 100 v. sitten Amerikasta tullut, jonka tarkoitus on hävittää alkkuperäinen Kristinusko pois ja levittää lonkeronsa Kristilliseten kirkkojen sisälle asti.

        Harhaoppisten uususkontojen kanssa ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä eikä liittoja.
        (ekumenia voi muuttua hekumoinniksi) Käy niinkuin Nokian papille kun alkoi siihen ekumeniaan ihmetekoja tekemään Amerikanmallin mukaisesti.

        Päinvastoin. Luther oli alkuaan Room. kirkon munkki, joka huomasi kirkon vääryyden ja teki hyvää työtä erottautua Room. katolisesta kirkosta.

        Lutherin uskonpuhdistus jäi kesken ja alistui osittain Room. katolisen kirkon rituaaleihin. Lutherista tuli lopujenlopuksi kristittyjen vainooja.


    • Anonyymi

      Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

      Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.

      Mutta Jeesus sanoi: "Joku KOSKI minuun. Minä tunsin, että minusta lähti VOIMAA"

      VOIMA=PYHÄ HENKI

      "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä,
      JOTKA USKOVAT MINUUN hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa.

      • Anonyymi

        Jeesus on nyt taivaassa.

        Jeesus on nyt Kristillisessä kasteessa, jossa lapsi saa tuon Jeesuksen parantavan,pelastavan ja uskonlahjan antavan "kosketuksen"

        Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

        -----------

        Kaatajahenkien valekasteet eli anabaptistiset vesikasteet kannatta kiertää kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on nyt taivaassa.

        Jeesus on nyt Kristillisessä kasteessa, jossa lapsi saa tuon Jeesuksen parantavan,pelastavan ja uskonlahjan antavan "kosketuksen"

        Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

        -----------

        Kaatajahenkien valekasteet eli anabaptistiset vesikasteet kannatta kiertää kaukaa.

        Älä anna kaatajalahkoissa kaataa itseäsi hurmostilassa lattialle selälleen, kun tajunnan tila on nollatasolla, niin silloin se pedonmerkki voidaan huomaamattasi sinun otsaan painaa.

        Jos ihmisellä on järki päässä ja silmät auki ja seisot tukevasti pystyssä niin ei ne henkiolennot pysty sinuun mitään pedonmerkkiä laittamaan.

        2. Tim. 1:7

        "Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna kaatajalahkoissa kaataa itseäsi hurmostilassa lattialle selälleen, kun tajunnan tila on nollatasolla, niin silloin se pedonmerkki voidaan huomaamattasi sinun otsaan painaa.

        Jos ihmisellä on järki päässä ja silmät auki ja seisot tukevasti pystyssä niin ei ne henkiolennot pysty sinuun mitään pedonmerkkiä laittamaan.

        2. Tim. 1:7

        "Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen."

        Pieni lisäys: "Älä anna kaatajalahkoissa kaataa itseäsi hurmostilassa lattialle selälleen".

        Tuo varoitus on luterilaisille, joiden vauvat kaadetaan selälleen ja vesitippa roiskastaan otsalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni lisäys: "Älä anna kaatajalahkoissa kaataa itseäsi hurmostilassa lattialle selälleen".

        Tuo varoitus on luterilaisille, joiden vauvat kaadetaan selälleen ja vesitippa roiskastaan otsalle.

        Ei vauvoja kaadeta!!!

        Ukastajat kaataa ihmisiä


      • Anonyymi

        Sekoitat eri tapahtumia keskenään, joka on Raamatun väärentämistä.

        Tuollaista väärentämistä ei saa tehdä. Raamattu on Pyhä Jumalan ilmoitus, sen väärentäminen on vakava kapina Jumala ja Hänen ilmoitusta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on nyt taivaassa.

        Jeesus on nyt Kristillisessä kasteessa, jossa lapsi saa tuon Jeesuksen parantavan,pelastavan ja uskonlahjan antavan "kosketuksen"

        Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

        -----------

        Kaatajahenkien valekasteet eli anabaptistiset vesikasteet kannatta kiertää kaukaa.

        Et voi väitteitäsi perustella Raamatulla, vääristämättä tekstiä.

        Jumalan ilmoitukseen ei saa lisätä mitään, ei mitään omia tai toisten kuvitelmia. Missään kohtaa ei sanota, että vauvoja olisi ollut kastettavaien ihmisten joukossa. Vauvakastajaien kannattajat ovat sen kuvitelleet ja lisänneet siihen.


    • Anonyymi

      Ihmissiunauksella ei voi mitenkään korvata Kristillistä kastetta lapselle.
      Onhan kaste ihan eri asia.
      Kristityt ovat kastaneet lapsensa Jeesuksen opetuslapsiksi jo 2000 vuotta ja kastavat edelleen aina Ihmisen Pojan päivään asti, kunnes Jeesus tulee äkkiarvaamatta, niin sen jälkeen ei ketään enää ehditä kastaa Kristityiksi. Moni jää kastamattomiksi pakanoiksi ja tyhmiksi neitsyiksi, joilta puuttuu kasteen kallis lahja, uskonhenki eli Pyhä Henki.
      Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa.

      Helluntailaisten esi-isät Mennoniitat alkoivat kapinoida kristillisiä kirkkoja vastaan 1700-luvulla kieltäytymällä kastamasta lapsia Jeesuksen omaksi. Helluntailaiset, Jehovantodistajat,Mormonit,Adventisit eivät kasta lapsiaan Kristityiksi.
      Eikä kukaan Raamatun hyvin tunteva teologi edes pidä noita lahkoja kristinuskoon kuuluvina.

      • Anonyymi

        Jeesuksen nimen ja veren hokeminen lahkoissa ei tarkoita sitä, että ne olisivat Kristinuskoon kuuluvia lahkoja. Kaatolahkoja kannattaa varoa ja kiertää kaukaa.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        "ihmissiunauksella"

        Jeesus sanoo:

        "ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"
        Joh: 13: 8

        VAIN kristillisessä kasteessa synnit pestään synnit pois: /"ellen minä sinua pese", Joh: 13: 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ihmissiunauksella"

        Jeesus sanoo:

        "ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"
        Joh: 13: 8

        VAIN kristillisessä kasteessa synnit pestään synnit pois: /"ellen minä sinua pese", Joh: 13: 8

        Taas meni metsään.
        Tuossa Jeesus puhui PIETARILLE, eikä suomalaisille vauvoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään.
        Tuossa Jeesus puhui PIETARILLE, eikä suomalaisille vauvoille!

        raamattu on Jumalan sana, "kaikkina aikoina"

        kristillinen usko, perustuu aina raamattuun, Jumalan sanaan !!

        raamatussa ei ole "viimeistä käyttöpäivää" !!

        eihän kristillinen usko voi mihinkään muuhun perustua kuin evankeliumiin,

        Jeesus sanoo raamatussa. "Julistakaa evankeliumia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään.
        Tuossa Jeesus puhui PIETARILLE, eikä suomalaisille vauvoille!

        Miten tuo yksi jaksaa jankata vauvoista??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo yksi jaksaa jankata vauvoista??

        niin ja, tää helluntailainen kommentoi raamatun sanaa:

        "Jeesushan puhui Pietarille . . . jos ei ny edes sitä ymmärrä, että kristilinen usko perustuu raamattuun, ja erityisesti Jeesus sanoo:

        "julistakaa Evankeliumia !!

        voi hyvää päivää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja, tää helluntailainen kommentoi raamatun sanaa:

        "Jeesushan puhui Pietarille . . . jos ei ny edes sitä ymmärrä, että kristilinen usko perustuu raamattuun, ja erityisesti Jeesus sanoo:

        "julistakaa Evankeliumia !!

        voi hyvää päivää !!

        siis, "hyvää päivää" = helluntailaisille, Evankeliumin julistus on raamatunmukaista:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo yksi jaksaa jankata vauvoista??

        epäilen, että tää vauvafanaatikko kuuluu niihin, joista Lääkäri Miettisen Väitöskirjan mukaan, noin 80 % helluntailaisista on mieleltään . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        epäilen, että tää vauvafanaatikko kuuluu niihin, joista Lääkäri Miettisen Väitöskirjan mukaan, noin 80 % helluntailaisista on mieleltään . . .

        Luulen minäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja, tää helluntailainen kommentoi raamatun sanaa:

        "Jeesushan puhui Pietarille . . . jos ei ny edes sitä ymmärrä, että kristilinen usko perustuu raamattuun, ja erityisesti Jeesus sanoo:

        "julistakaa Evankeliumia !!

        voi hyvää päivää !!

        Jeesus ei käskekäännyttämään ketään mihinkään omasta uskostaan poikkeavaan uskoon.

        Jeesuksen sanoman kuuleminen tarkoittaa Jeesuksen kastekäskyn noudattamista, uskomista siihen mitä Jeesus on käskenyt tekemään.

        Menkää siiis ja tehdää...kastamalla ja opettamalla on Jeesuksen järjestys, kuinka hänen syliinsä niitä opetuslapsia nyt nostetaan kasteessa

        Oikea usko tulee ihmiseen kun Jeesus antaa kasteessa ihmiselle omaa henkeään, joka on se uskonhenki.

        Koska meillä on sama uskonhenki Jeesuksen kanssa, siksi me uskomme.

        Ei Jeesus missään vaiheessa heittänyt Tooraa roskikseen, kuten hellarit tekevät kun saavat sisälleen sen riivaajien hengen, joka heitä maahan viskoo ja he luulevat siten seuraavansa Jeesusta.

        Kyllä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Jeesuksen kastekäskyn tottelemista ja viedä lapset kastettaviksi Kristittyyn kirkkoon Jeesuksen opetuslapseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        epäilen, että tää vauvafanaatikko kuuluu niihin, joista Lääkäri Miettisen Väitöskirjan mukaan, noin 80 % helluntailaisista on mieleltään . . .

        80% oli viimeinenkin kynttilä vintillä sammunut.

        riivaajahenget mellasti siellä ihan vapaasti, viskellen heitä nurin maahan selälleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80% oli viimeinenkin kynttilä vintillä sammunut.

        riivaajahenget mellasti siellä ihan vapaasti, viskellen heitä nurin maahan selälleen

        otan kyllä osaa, oliko sulla siellä vintillä edes taskulamppua ja kynttilä nb vaaralinen vanhalla vintillä, lutterin kuvakin voiolla rutikuiva siellä naulassaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otan kyllä osaa, oliko sulla siellä vintillä edes taskulamppua ja kynttilä nb vaaralinen vanhalla vintillä, lutterin kuvakin voiolla rutikuiva siellä naulassaan !

        Lahkokellarissa vintillä ei tapahdu mitään, Parhamin kuva voi olla ja sitä kumarretaan


      • [Ap 8:33]
        "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois".

        Sen pitäisi olla "Hänen nöyrtymisensä kautta hänen tuomionsa otetaan pois".
        Jumalan tahdon tekeminen riittää pelastukseen. Ei siihen vesimagiaa tarvita.


    • Anonyymi

      amislaiset vauhdissa jälleen !

      varokaa sitä ainutta partahaiventa katkeamasta.

      • Anonyymi

        Khä khä sodomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Khä khä sodomia?

        et uskalla edes virustesteihin mennä aina vaan tuo sama köhinä !

        tartutat sen vielä pieneen lutterpatsaaseenkin mekost a puhuumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et uskalla edes virustesteihin mennä aina vaan tuo sama köhinä !

        tartutat sen vielä pieneen lutterpatsaaseenkin mekost a puhuumattakaan.

        Khäkhä sodomia parhamipatsaineen! Mene hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Khäkhä sodomia parhamipatsaineen! Mene hoitoon!

        puheenparrestasi päätellen olet jo ollut siellä, jokohan pian alka tehota se hoito, vauvakaste ei ole ainakaan auttanut.


    • Anonyymi

      Tuo aikuiskaste kuulostaa loogiselta mutta löytyy siitäkin heikkouksia,on sellainenkin kohta jossa sanotaan käänteisesti kastetaan ja uskoo sen lisäksi että toisinkin.Löytyy viisi perhekunta kaste tapausta,olisikko niin monessa tapauksessa samana päivänä ollut omaehtoinen kiinnostus koko väellä,yleensä niin että yksi innostuu joka sitten tartuttaa vuosien aikana kiinostuksen toisiin,suurissa kääntymistapauksissa henkilöt ovat toisilleen vieraita, on harvinaista kiinostuksen osuvan välittömästi jokaiseen saman talonväen henkilöön yhtäaikaa.Olisikko kasteen tarkoitus kulttuurikaste pois muista vaikuttimista kristilliseen kulttuuriin,toimii se iästä huolimatta esim tiedetään tapauksia jossa lapsi on syntymässä vihitty saatanalle ,hän tuntee vaikkei muista sen seuraavan häntä varjon lailla koko elämän joka askeleella.

    • Anonyymi

      Raamatussa kastetaan vain ne jotka ovat ensin ottaneet vastaan evankeliumin sanan eli tulleet omakohtaiseen parannukseen ja kääntymykseen.

      harevmmin ketään pestään ennen syntymistään ainakaan täällä jossa kirkko ei näy ikkunoista, ei ole käytössä sellainen tapa.

      vaan pestään sitten kun on syntynyt, joka myös tuntuu lookiselta.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan uudestisyntyminen tapahtuu on pesossa.

        Ethän sinä sitä usko. Kuten et Jeesuksen käskyäkään

        Uudestisyntyneen pesosta ei ole mainintaa Raamatussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan uudestisyntyminen tapahtuu on pesossa.

        Ethän sinä sitä usko. Kuten et Jeesuksen käskyäkään

        Uudestisyntyneen pesosta ei ole mainintaa Raamatussa

        Totta: "Raamatun mukaan uudestisyntyminen tapahtuu on pesossa."

        Kun Jeesuksen Kristuksen veri pesee ihmisen synnit, niin hän uudestisyntyy. Siihen ei tarvita maallista vettä.
        Joh 1
        "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. "

        Tämä on jatkuvaa toimintaa, joten mikään kertaluonteinen veden roiskiminen ei poista kenekään syntejä.Siksi Jeesus kehoitti rukoilemaan päivittäin: "Anna meille meidän syntimme anteeksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Raamatun mukaan uudestisyntyminen tapahtuu on pesossa."

        Kun Jeesuksen Kristuksen veri pesee ihmisen synnit, niin hän uudestisyntyy. Siihen ei tarvita maallista vettä.
        Joh 1
        "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. "

        Tämä on jatkuvaa toimintaa, joten mikään kertaluonteinen veden roiskiminen ei poista kenekään syntejä.Siksi Jeesus kehoitti rukoilemaan päivittäin: "Anna meille meidän syntimme anteeksi."

        Jeesuksen mukaan uudestisyntymiseen tarvitaan vesi ja Henki. Verta hön eo tuossa maininnut. Sama peso viittaa tottkai veteen, sen tajuaa tyhmempikin.

        Uudestisyntyminen on kertaluontoinen asia ja syntien anteeksiantoa tarvitaan joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan uudestisyntymiseen tarvitaan vesi ja Henki. Verta hön eo tuossa maininnut. Sama peso viittaa tottkai veteen, sen tajuaa tyhmempikin.

        Uudestisyntyminen on kertaluontoinen asia ja syntien anteeksiantoa tarvitaan joka päivä.

        Totta.
        Verellä ei pestä vaan vedell. Kasteesa Kristuksen kuolema eli hänen sovintoverensä pesee synnit pois, ts. liittää syntien anteeksiannon piiriin.


      • Anonyymi

        Hehe, tuo kiimainen saatananpalvoja jankkaa harhaoppiaan vedestä ja sen taikavoimasta. Hän on ainoa joka uskoo sellaiseen.

        Vesi ei anna syntejä anteeksi vaan Kristus, kaste Hänen kuolemaansa ja usko Hänen vuodatettuun vereesä

        Kukaan ei ole väittänyt että usko tulee vedestä, joten hyvä tietysti märistä tuollaista vastaan! :DD


      • Anonyymi

        Lapsethan joka tapauksessa uskovat vanhempiensa uskon tarinat niinkuin joulupukinkin,jotten uskohan on olemassa olevaa tulevaisuutta ei sitä pidä epäillä,myöhemmin sitä ei sitten tiedä,samoin onko niin aina myöhemässä henkilö tulevaisuudessa aikuiskasteessakaan.Uskottomien vanhempien lapsia ei pidä kastaa mielestäni,eikä minun mielestäni aivan heti synnyttyä ole syytä kiirehtiä,mutta lapsena voi kastaa. Ensin usko on termi jota voidaan käyttää siinäkin merkityksessä kuin uskovat vanhemmat kastavat lapsiaan.Lydia kastettiin heti vanhasta alkukielestä käännettynä pikkulapsineen,teini ikään ehtineet eivät aivan heti omaksu vanhempiensa ajattelua.Siihen en usko että heti synnyttyään uskoo se on ajatteluun perustuva.


    • Anonyymi

      Kun Jerusalemin kirkolliskokouksessa käsiteltiin aihetta pitääkö ensin tulla ympärileikatuksi oliko tarkoitus kristittyjen lasten vai ymmärtäväisten aikuisten.Kahdeksan päivän ikäisenä ei saa infektioita,se tapahtuu sen jälkeen.

    • Anonyymi

      sylilapsi ei saa mitään uskonlahjaa, joululahjan voi saada jos annetaan, eikä sylilapsi te e mitään uskonlahjoilla kun ei tajua sellaisesta yhtään mitään .

      kuka voi olla niin tonttu että moisia viitsii laittaa julkiseen ikkunaan,,, sylilapsien uskomisista, hah millaista lastentarhaa voi olla suomessa vuonna 2021 !

      • Anonyymi

        Niin teidän jumaal ei kykee uskoa herättämään muuta kuin aikuisekka, on se tullu selväksi.

        Kuka voi olla niin tonttu ja leikkii uskovaa ja väittää samanaaikaan silmä kirkkaana että ei lapsi mitään uskoa voi saadan, haha millasta harhaa Suomessa 2021!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin teidän jumaal ei kykee uskoa herättämään muuta kuin aikuisekka, on se tullu selväksi.

        Kuka voi olla niin tonttu ja leikkii uskovaa ja väittää samanaaikaan silmä kirkkaana että ei lapsi mitään uskoa voi saadan, haha millasta harhaa Suomessa 2021!

        Kukaan ei kiistä sitä, etteikö lapsikin voi uskoa jos hänelle kerrotaan Jeesuksesta:
        Joh 5

        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei kiistä sitä, etteikö lapsikin voi uskoa jos hänelle kerrotaan Jeesuksesta:
        Joh 5

        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.

        Mutta kielletään se että Jumala voisi herättää uskon lapsessa jolla on vajavainen ymmärrys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kielletään se että Jumala voisi herättää uskon lapsessa jolla on vajavainen ymmärrys

        Jeesus sanoo raamatussa:

        "yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT"
        Mark: 9: 42


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo raamatussa:

        "yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT"
        Mark: 9: 42

        Huom" NÄISTÄ PIENISTÄ"!!!! eikä kaikista maailman lapsista.

        Nämä pienet olivat vanhempiensa mukana kuuntelemassa Jeesuksen opetusta ja: "Usko tulee kuulemisesta"! eikä kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom" NÄISTÄ PIENISTÄ"!!!! eikä kaikista maailman lapsista.

        Nämä pienet olivat vanhempiensa mukana kuuntelemassa Jeesuksen opetusta ja: "Usko tulee kuulemisesta"! eikä kasteesta.

        Niin, nuo pienet uskoivat Jeesukseen. Miksihän ukastajat väittää ettei lapsi voi uskoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nuo pienet uskoivat Jeesukseen. Miksihän ukastajat väittää ettei lapsi voi uskoa?

        Miksi valehtelet?
        Pieni lapsikin voi uskoa, jos hänelle kerrotaan Jeesuksesta! "Usko tulee kuulemisesta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet?
        Pieni lapsikin voi uskoa, jos hänelle kerrotaan Jeesuksesta! "Usko tulee kuulemisesta"!

        Miksihän uudestikastajat väittävät etti pieni lapsi ei voi uskoa Jeesukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän uudestikastajat väittävät etti pieni lapsi ei voi uskoa Jeesukseen?

        siksi koska muutamilla on vielä maalaisjärki päässä.

        eihän alakouluunkaan oteta vauvoja, koittakaa tulla järkiinne jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi koska muutamilla on vielä maalaisjärki päässä.

        eihän alakouluunkaan oteta vauvoja, koittakaa tulla järkiinne jo!

        Mitä tekemistä alakoululla on asian kanssa?

        Koita vanhus tulla järkiisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi koska muutamilla on vielä maalaisjärki päässä.

        eihän alakouluunkaan oteta vauvoja, koittakaa tulla järkiinne jo!

        "alakouluun"

        meinaat siis, että "koulutuksella" pelastuu !!

        hei haloo !!


    • Anonyymi

      Tuossa kohtaa ei puhuta mitään uskosta, vaan siunauksesta.

    • Anonyymi

      Höpö höpö, kumpa ihmiset luopuisivat typeristä uskonnoistaan

    • Anonyymi

      Jumalan ilmoituksen tunteminen ja sen totteleminen on äärimmäisen tärkeä.
      Ei ole mitään suurempaa kuin Jumalan tuleminen ihmisen luokse ja jäädä hänen luokseen asumaan. Hän on TIe, Totuus ja Elämä. Ota vastaan Hänen Armonsa ja Rakkautensa sydämeesi. Anna koko elämäsi Hänelle.

      Joh.14:
      23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
      24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

    • Anonyymi

      Jeesus otti muutaan vuoden ikäisiä lapsia syliinsä. Ei kastanut vauvoja.

      • Anonyymi

        Eikä siunannut vauvoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä siunannut vauvoja

        Eikä tehnyt mitään lapsiin osuvaa sen koommin.


      • Anonyymi

        "ei kastanut vauvoja"

        "kastekäskyn Jeesus toi vasta Ylösnousemuksensa jälkeen !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei kastanut vauvoja"

        "kastekäskyn Jeesus toi vasta Ylösnousemuksensa jälkeen !!

        Tuo on hyvä pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä siunannut vauvoja

        Jeesus itse siunattiin vauvana! Tätä eivät vauvakastekiivailijatkaan voi tehdä tyhjäksi.
        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse siunattiin vauvana! Tätä eivät vauvakastekiivailijatkaan voi tehdä tyhjäksi.
        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."

        Jeesus myös ympärileikattiin vauvana.

        Jeesus ei siunannut vauvoja ja sitä tuo uudestikastekiivailija ei voi tehdä tyhjäksi.


    • Anonyymi

      Helluntailaisen opin mukaan he ovat jo syntyessään tähän maailman täysin synnittömiä.

      On se karmea harhaoppi, mitä itseoppinut vapaamuurari Parhami lähti levittämään noin 100 vuotta sitten Amerikan ulkopuolelle.

      • Anonyymi

        Uuden suomessa hyvksytyn helluntai ajatuksen mukaan annetaan sijaa perisynti käsitteelle tuo helluntai ajattelu ei ole aina kansainvälistä ja on osin muuttuvaakin.


      • Anonyymi

        helluntailaisuus on ovela, voimakas, sitova eksytys,

        raamatussa: "väkevä eksytys" !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on ovela, voimakas, sitova eksytys,

        raamatussa: "väkevä eksytys" !!

        Väkevin eksytys, mitä maailmassa on, on tuo pakollinen vauvakaste, jonka katolinen kirkko keksi 200-luvulla. Sen varjolla on tehty eniten murhia historian kuluessa. Se on johtanut harhaan ja väärään rauhantunteeseen miljoonia ihmisiä.
        Onneksi monet vauvanakastetut ovat kuitenkin löytäneet Raamatusta sen oikean tavan, millä ihminen voi pelastua.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkevin eksytys, mitä maailmassa on, on tuo pakollinen vauvakaste, jonka katolinen kirkko keksi 200-luvulla. Sen varjolla on tehty eniten murhia historian kuluessa. Se on johtanut harhaan ja väärään rauhantunteeseen miljoonia ihmisiä.
        Onneksi monet vauvanakastetut ovat kuitenkin löytäneet Raamatusta sen oikean tavan, millä ihminen voi pelastua.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."

        Mitään vauvakastetta ei ole olemasskaan vaan kaste, joka ei ole minkään kirkon keksinto vaan Jeesus itse sen asetti.

        Epätoivoinen yritys tuolta uudestikastajalta, joka haluaa kumota Raamaatun opin,

        Väkevä eksytys on uudestikaste ja ja ihmisten synnitömyys. SE on tuudittanut miljoonia väärään rauhaan kun opetetaan että "ette te mitään syntisiä ole". Eipä tarvitse tehdä parannustakaan jos ei ole syntinen.


      • Anonyymi

        Mitään vauvakastetta ei ole olemassa. Mikään oppi ei aiheuta vainoamista vaan ihmiset. Samoinhan voisi sanoa että "mikään oppi ei ole aiheuttanut niin paljon murhia kuin oppi Jeesuksesta syntien sovittajana". Onko sekin harhaoppi? Onko Jeesuksen messias asema syy murhiin?

        Ihminen ei ole synnitön vaan syntinen. Mikän muu oppi kuin ihmisen synnittömyys ei ole aiheuttanut niin paljon väärää rauhaa


      • Anonyymi

        keihäs toimi onneksi vähän paremmin !

        sillä ulottui edemmäksi ja pistely sarkahousujen läpi kyllä palautti mieleen kasteen armon, se on selvä se.


      • Anonyymi

        Mksihän tuo vauvakimainen pelle puhuu vauvakasteesta kun sellaista ei ole? Häpeääkö hän Raamatun opetusta?

        Kristittyjen halu viedä evankeliumia eteenpäin on aiheuttanut paljon väkivaltaa. Pitääkö siis luopua uskon perusteista siksi että se on aiheuttanut väkivaltaa?? Eivät opit aiheuta väkivaltaa vaan ihmiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keihäs toimi onneksi vähän paremmin !

        sillä ulottui edemmäksi ja pistely sarkahousujen läpi kyllä palautti mieleen kasteen armon, se on selvä se.

        Tappaminen ja keihäät ovat uudestikastajille niin tärkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ja keihäät ovat uudestikastajille niin tärkeitä.

        onko tuo syntymäpösilöyttä vaiko siellä sakastissa hankittua pitkälläkurssituksella!?

        ...tappaminen ja keih..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko tuo syntymäpösilöyttä vaiko siellä sakastissa hankittua pitkälläkurssituksella!?

        ...tappaminen ja keih..

        Onko tuo väkivallan ihannointi siellä lahkokellarissa hankittua, vai opettaanko sieläl kdestä pitäen miten uskovia vainotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo väkivallan ihannointi siellä lahkokellarissa hankittua, vai opettaanko sieläl kdestä pitäen miten uskovia vainotaan?

        Siellä opetetaan kristityjen vainamisya ihan kädestä pitäen. Olkivanhus toimii opettajana ja väkivaltaan yllyttäjänä


    • Anonyymi

      Antikristillistä selitystä.
      Iivana Rakpolo

    • Anonyymi

      1. Moos. 17:23

      Niin Abraham ympärileikkasi vielä samana päivänä poikansa Ismaelin ja talonsa muut miehet ja poikalapset, sekä oman väen että rahalla ostamansa orjat, kuten Jumala oli käskenyt hänen tehdä.

      Jumala otti lapsen 8 pv ikäisenä vanhan liiton jäseneksi.

      Jumala ottaa lapsen Kristittyjen kasteessa uuden liiton jäseneksi ja antaa siitä lapselle vakuudeksi uskonhengen eli Pyhän Hengen sinetin, jonka vihan enkeli näkee Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      • Anonyymi

        On toooodella hieno kohta tuo jossa sanotaan ettei luovuta saastaisesta elämästä !

        siinä vauvatuskooporukka jo pomppii innosta ja kansan elostamosesta sen huomaa ettei ol eluovuttu !
        kyllä se kohta olisi ansainnut isot kirjaimet kun s eon kuitenin oppinne arkielon pääkohta

        aammen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toooodella hieno kohta tuo jossa sanotaan ettei luovuta saastaisesta elämästä !

        siinä vauvatuskooporukka jo pomppii innosta ja kansan elostamosesta sen huomaa ettei ol eluovuttu !
        kyllä se kohta olisi ansainnut isot kirjaimet kun s eon kuitenin oppinne arkielon pääkohta

        aammen.

        Joo ei ole saastanen sodomiakääkkä luopunut mistään sastaisesta elämästä

        Ei nuo lasten perässä juoksijat luovu mistään, ne täällä pomppii ja helijuu ja vainopaa kristittyjä, toki voi molottaakin mikä on niiden oppien pääkohta

        aammen


      • Anonyymi

        Tuo kasteenpalvoja kopioi tuota samaa juttuaan harva se päivä. Onkohan hänellä uskon puutetta, kun joutuu vakuuttamaan itselleen jatkuvasti omasta harhaopistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kasteenpalvoja kopioi tuota samaa juttuaan harva se päivä. Onkohan hänellä uskon puutetta, kun joutuu vakuuttamaan itselleen jatkuvasti omasta harhaopistaan?

        Ethäs sinä satanisti Raamatun Sanaa usko. Se on harhaoppia luottaa Raamatunn Sanaan.

        Apostolit tunuivat olevan kastekiimaisia kun kastoivat ja opettivat kasteen merkityksestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toooodella hieno kohta tuo jossa sanotaan ettei luovuta saastaisesta elämästä !

        siinä vauvatuskooporukka jo pomppii innosta ja kansan elostamosesta sen huomaa ettei ol eluovuttu !
        kyllä se kohta olisi ansainnut isot kirjaimet kun s eon kuitenin oppinne arkielon pääkohta

        aammen.

        Siinä puhutaan Mooseksen lain alla eläville ihmisille heidän käsitteillään saastaisuudesta. Käsite "saastainen" on juutalaisuuteen ja Mooseksen lakiin kuuluva käsite. Esim. synnytyksen jälkeen tai kuukautilassa oleva tai kuolleeseen koskenut oli "saastainen".


    • Anonyymi

      Kuinka kepeästi nämä muutamat ohittavat isojen kirkkojen kaameat historian faktat !

      ne ei merkitse heille mitään, toisin kuin yks joku amerikanparhami josta he kehittävät mitä kamalampia mielikuvitustarinoitaan !

      kertovat niitä toisilleen sakastin hämärässä ja nyökyttelevät merkitsevästi toisilleen, tuntien suurta yhteenkuuluvuutta isojen kirkkojen seinään nojaten.

      ,,suuri on kirkkolaisten kasteeen armo..

      • Anonyymi

        Kuinka kepäesti nämä muutaamat ohittavat lahkojen historiat! Uskontonen uhrien jutut ei merkkaa niille mitään.

        jotakin parhami palvovat ja sen kuvaa kuartavat ei herraisä mitä sokeutta.

        Lahkokellarissa kertopvat toisilleen miten hienoa on kuulua yhteen ja vastustaa kristittyj, niitä jotka pistää turvansa Jeesukseen,

        suuri on lahkolaiseten viha uskoviin ja suuri on molottamisen armo kuten Uu tuki ry meille kertoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kepäesti nämä muutaamat ohittavat lahkojen historiat! Uskontonen uhrien jutut ei merkkaa niille mitään.

        jotakin parhami palvovat ja sen kuvaa kuartavat ei herraisä mitä sokeutta.

        Lahkokellarissa kertopvat toisilleen miten hienoa on kuulua yhteen ja vastustaa kristittyj, niitä jotka pistää turvansa Jeesukseen,

        suuri on lahkolaiseten viha uskoviin ja suuri on molottamisen armo kuten Uu tuki ry meille kertoo

        juu, ne lahkot on sellaisia, että pitäis sulkee ulkopuolelle kaikki toiset ihmiset, jotka " eivät ole heitä" . . .

        ovat siis "vanginneet Jeesuksen omaan temppeliinsä", ja sitten vaan traktaatilla "evankelioidaan" . . . yksitellen käännyttämällä,

        "saadaksenne yhden käännynnäisen, ja kun joku on siksi tullut, teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman kuin itse olette"
        Matt: 23: 15


    • Anonyymi

      Kristinuskon historia on verinen, joten siksi se kiehtoo uudestikastajia

      • Anonyymi

        Tunnustat siis kirkkosi julmuudet! Hienoa.
        Mutta aito kristinusko ei ole verinen, vaan se on joutunut kärsimään isojen kirkkojen vainoja koko olemassaolonsa ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustat siis kirkkosi julmuudet! Hienoa.
        Mutta aito kristinusko ei ole verinen, vaan se on joutunut kärsimään isojen kirkkojen vainoja koko olemassaolonsa ajan.

        Ei ole mitään julmuuksia tunnutuksellisella lut kirkolla.


    • Anonyymi

      Tietysti voi ajatella että uskontojen uhrien tuki ry:n kaikki tapausket ovat vain liioittelua. Ei ole kukaan sairastunut psyykkisesti molotuskurssilla, jooo niiin sen on pakko olla.

      • Anonyymi

        Kuuluvatko nuo "molotuskusrssit" lapsikasteeseen?
        Vauvoileko te opetatte molottamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluvatko nuo "molotuskusrssit" lapsikasteeseen?
        Vauvoileko te opetatte molottamista?

        Ei kun ne kuuluu uudestikasteeseen. Sairaita kursseja


    • Anonyymi

      Lääk.tri Miettisen väitöskirjan mukaan psykologisin testein tutkittiin erään uskonlahkon jäseniä ja vain 20 % heistä todettiin normaaleiksi.

      Mitä ne 80% sitten olivat.?

      Kyllä tuollaisen tutkimuksen takia pitäisi terveysviranomaisilla jo hälytyskellojen pitäisi soida.

      • Anonyymi

        niinpä lääkärinoikeudet kuivumaan jos joku tekee tuollaisi adiaknooseja potilasta näkemättä !

        miten te voitte olla noin toopeja kun viitsitte edes vitsinä tuollaisia kirjoitella nettiin, onko jokin diaknoosi olemassa joka rajoittaa ymmärrystä vai mikä on!?


    • Anonyymi

      Parhami on ylennetty kirkkauteen ja julistettu pyhitykseksi.

      Vaan kun Parhami tulee hän johtaa teidät kaikkeen totuuteen.

      • Anonyymi

        Tuollako perusteella se pakollinen vauvan otsan kastelukin olisi raamatullista?
        Vai miksi molotat jatkuvasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollako perusteella se pakollinen vauvan otsan kastelukin olisi raamatullista?
        Vai miksi molotat jatkuvasti?

        Tuolla perusteellako uudestikaste onraamatullinen? Vai miksi märiset?


    • Anonyymi

      Ei näille kannata mitään sanoa, tomppelius on läpitunkevaa sitä ei läpäise kuin tauti aikanaan.

    • Anonyymi

      "kuinka sylilapsi"

      sitähän ei lahkot tule koskaan uskoon, mitä raamattu sanoo:

      "yhden näistä PIENISTÄ, jotka USKOVAT"
      Mark: 9: 42

      lahkot ei ikinä usko mistään, mitä he eivät itse "näe" , siis Jumalan sana tulee vasta "perästäpäin", kunhan ensin ULKONAISESTI "näkevät" !

      "autuaita ovat ne jotka uskovat, vaikka eivät näe"

      • Anonyymi

        Hieno oivallus: "lahkot ei ikinä usko mistään, mitä he eivät itse "näe""!!

        Luterilaiseen lahkoon kuuluvien pitää itse nähdä veden tiputtamisen vauvan otsalle, ennenkuin uskovat.
        Raamattu kuitenkin sanoo: "Autuaat ovat ne, jotka uskovat vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno oivallus: "lahkot ei ikinä usko mistään, mitä he eivät itse "näe""!!

        Luterilaiseen lahkoon kuuluvien pitää itse nähdä veden tiputtamisen vauvan otsalle, ennenkuin uskovat.
        Raamattu kuitenkin sanoo: "Autuaat ovat ne, jotka uskovat vaikka eivät näe."

        Mutta uudestikastajalahkossa ei uskota Jeesuksen vaan pelkkään veteen.

        Mutta vauvat ja vesitippa sieltä taas tuli - kuten tuolta sairaalta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjältä aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta uudestikastajalahkossa ei uskota Jeesuksen vaan pelkkään veteen.

        Mutta vauvat ja vesitippa sieltä taas tuli - kuten tuolta sairaalta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjältä aina.

        Sinulla on sairas tarve kääntää asiat aina päälaelleen. "Mutta uudestikastajalahkossa ei uskota Jeesuksen vaan pelkkään veteen."

        Onko tuo sitä vauvakasteen hedelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on sairas tarve kääntää asiat aina päälaelleen. "Mutta uudestikastajalahkossa ei uskota Jeesuksen vaan pelkkään veteen."

        Onko tuo sitä vauvakasteen hedelmää?

        Minkä minä sille voin jos kaste on uudestikastajille vain vettä ja he näkevät vain veden

        Se on sitä uudestikasteen hedelmää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä minä sille voin jos kaste on uudestikastajille vain vettä ja he näkevät vain veden

        Se on sitä uudestikasteen hedelmää

        On se Sley:n aivopesu ollut kohadallasi tehokasta.
        Vai onko se tyhmyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se Sley:n aivopesu ollut kohadallasi tehokasta.
        Vai onko se tyhmyyttä?

        Sley ei liity mitenkään uudestikastajien aivopesuun
        Tyhmäkö olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sley ei liity mitenkään uudestikastajien aivopesuun
        Tyhmäkö olet?

        Ainakin nuo sley:n apostolit tekevät kaikkensa, että raamatullinen uskovien kaste nolattaisiin! Tyhmiä he kyllä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin nuo sley:n apostolit tekevät kaikkensa, että raamatullinen uskovien kaste nolattaisiin! Tyhmiä he kyllä ovat.

        Sleyllä ei ole apostolieja, sillä apostoli on Kristuksen kuoleman todistajia!
        Tyhmyytesi paljastui taas ja lisäksi yrität kumota raamatullisen kasteen merkityksen.


    • Anonyymi

      Pyhä Paisios Athosvuorelainen: ”Luottakaa Kristukseen, Hän pitää luodustaan huolta”

      Jumala tuntee kaiken. Hän pitää luodustaan huolta. Jos ihminen on kärsivällinen, asiat asettuvat kohdilleen. Jumala järjestää ne. Tarvitaan kuitenkin järkeilystä vapaata kärsivällisyyttä.

      Koska Jumala näkee kaiken ja seuraa meitä, meidän on syytä jättäytyä Jumalalle sataprosenttisesti. Näetkö, Joosef ei puhunut, kun hänen veljensä myivät hänet orjaksi (1. Moos. 37). Hän olisi voinut sanoa: ”Minä olen heidän veljensä”. Hän ei kuitenkaan puhunut, ja niin Jumala puhui myöhemmin tehden hänestä kuninkaan. Ellei ihminen kuitenkaan ole kärsivällinen, hän joutuu kärsimään.

      Jättäkäämme itsemme, lapsemme, perheemme, koko elämämme Kristukselle, joka Jumalana voi viedä meidät tulen ja myrskyn läpi, ilman että me kärsimme pienintäkään vahinkoa.

      Jumalalle ei mikään ole vaikeaa eikä pyhällekään. Meissä ihmisissä on kuitenkin este – vähäuskoisuus, jolla me estämme suuria jumalallisia voimia lähestymästä meitä.

    • Anonyymi

      Pikkuhiljaa, aivopesulla.

    • Anonyymi

      Tulin ostaneeksi alennusleipää, vaaleaa siivuttua mutta nimi jäi mieleeni "Pomppis"!

      varmmaankin sleyläisten pileisiin sopivia eväsleipiä.

      • Anonyymi

        Enemmän lahkokellraissa pompitaan ja heilutaan. Sleyssä istutaan kiltisti paikalla ja kuunnellaan opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän lahkokellraissa pompitaan ja heilutaan. Sleyssä istutaan kiltisti paikalla ja kuunnellaan opetusta.

        Heilurileipä vois olla kans ukastajille hyvä, siellähän pääasiassa heilutaan.


    • Anonyymi

      Jeesus oli uskoltaan Juutalainen loppuun asti, eikä kehottanut ketään tulemaan mihinkään muuhun uuteen uskoon oman uskonsa lisäksi, jonka hän lupasi antaa Kristillisessä kasteessa antamalla oman henkensä mukana ihmiselle, jos sydän on avoin, puhdas ja tyhjä, eikä siellä ole entuudestaan mitään muuta uskoa valmiina ja esteenä Jeesuksen uskonhengen tulla sisälle asumaan.

      Ilm. 14:12

      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja
      Jeesuksen uskon."

      Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne pääse sisälle.

    • Anonyymi

      Kristillisessä Kasteessa saatava Kristuksen Henki on juuri se pelastava uskonhenki.

      Kristillinen Kaste lapselle on Jumalan pelastusteko. Uudestisyntyminen peso Ylhäältä.

      Koska meillä on sama USKONHENKI Jeesuksen kanssa, siksi me uskomme ja puhumme...

      Ilm. 14:12

      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

      Jeesusta kutsutaan opettaaksi "Rabbi"

      Kristillisessä kasteessa Jeesus ottaa LAPSEN OPETUSLAPSEKSEEN ja yhteys lapsen ja Taivaassa olevan Jeesuksen välille syntyy juuri siitä kun Jeesus kasteessa antaa lapselle omaa henkeään.

      "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa"

      • Anonyymi

        Siinä vauvakiiminen satanisti vauhdissa


    • Anonyymi

      Evankeliumi alkoi Johanneksen kasteesta, kun ihmiset tunnustivat syntinsä heidät kastettiin ja he saivat syntinsä anteeksi Johanneksen kasteessa.

      "Ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin
      Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi." (Mark.1:1,4)

      Johannes ei kastanut lahkolaisia, koska he eivät tunnusta syntisyyttään kasteelle menon syyksi. (fariseukset,saddukeukset,kirjanoppineet,helluntailaiset,mormonit,jehovantodistajat,adventistit,skienttologit,,mennoniitat)

      Evankeliumi päättyi Jeesuksen antamaan kastekäskyyn Uudenliiton kasteesta, jossa synnit annetaan anteeksi, kun ihminen tunnustaa syntisyytensä Jumalan edessä. (Matt.28:18-20)

      • Anonyymi

        Harhaoppiset helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään ennen kastettaan, koska heidän kasteensa on ei-kristillinen muu rituaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppiset helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään ennen kastettaan, koska heidän kasteensa on ei-kristillinen muu rituaali.

        Valitun kansan kuningas Daavid oli Jumalan mielenen mies. Hän tunnusti olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

        1. Joh. 1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        Helluntailaisen harhaopin mukaan heidän lapsensakin on täysin synnittömiä Jeesuksen veroisia kun he syntyvät tänne maailmaan. Karmeita Parhamin valheita sellaiset, joihin he uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitun kansan kuningas Daavid oli Jumalan mielenen mies. Hän tunnusti olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

        1. Joh. 1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        Helluntailaisen harhaopin mukaan heidän lapsensakin on täysin synnittömiä Jeesuksen veroisia kun he syntyvät tänne maailmaan. Karmeita Parhamin valheita sellaiset, joihin he uskovat.

        se on kyllä järkyttävä harhaoppi, mutta mukaansatempaava, koska se sopii "lihalle", vaan kun kaste tulee tutkia hengellisesti, ei siis niinkuin "mikä lihalle sopii !


    • Anonyymi

      Kolmannen polven kristitystä Timoteuksesta oli tullut Jeesuksen opetuslapsi jo lapsena kasteessa (brephos) ja häntä Jeesus opetti suoraan kasteessa Timoteukselle antamansa hengen välityksellä, niin että hän kasteessa uskonhengen saatuaan tunsi Jumalan salaisuuksia heti pienenä.

      2. Tim. 3:15

      Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.

      "lapsesta" asti

      Alkukielen mukaan sylivauvasta asti (brephos")

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana

      Translitteroitu

      Strongin koodi

      βρεφος

      brephos bref'-os

      1025

      Sanan tausta

      Sanaluokka

      of uncertain affin.

      subst. (neut.)

      Lukumäärä

      King James käännökset sanasta

      8

      AV-babe 5, child 1, infant 1, young child 1

      Merkitys

      1) an unborn child, embryo, a foetus

      2) a new-born child, an infant, a babe

      • Anonyymi

        saitko tuon ulos ennen vai jälkeen pomppusession?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saitko tuon ulos ennen vai jälkeen pomppusession?

        Khä khä sodomia?


      • Anonyymi

        Miksi jatkat taas valehtelua? Eikö vauvakastetta voi puolustaa ilman valehtelua?
        "Kolmannen polven kristitystä Timoteuksesta oli tullut Jeesuksen opetuslapsi jo lapsena kasteessa"????

        Raamattu ei opeta noin, vaan Timoteus oli tullut uskoon Sanan ja evankeliumin julistuksen kautta:
        2. Tim 3
        "Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen. "


    • Anonyymi

      Kristityt lapset jo lapsena kasteessa uskonhengen Jeesukselta saaneet lapset on iloisia ja leikkisiä ja luottavat Jeesukseen ja suojelusenkeliin ja heillä on lapsenusko, elävä usko.

      Kastamattomat lahkolapset ovat synkkämielisiä ja pelokkaita, koska heille puhutaan joka päivä maailmanlopusta, helvetistä ja synnistä, ylöstempauksesta, vaivanajoista, vuosiviikoista ja lasketaan päiviä ylöstempaukseen, lapsi pelkää sellaisia asioita ja vetäytyy kuoreensa ja lapsi ei kehity normaalisti.

      • Anonyymi

        "sadun"

        onko Jeesuksen sanatkin evankeliumissakin SATUJA !!

        "näistä pienistä jotka uskovat"
        Mark: 9: 42


      • Anonyymi

        Aikooko tuo vauvakiimainen satanisti märistä joka palstalla?


      • Anonyymi

        Kummasti ne teidän uskonhengen saaneet lapset tappelevat ja valehtelevat ja kiroilevat eivätkä tiedä mitään Jeesuksesta.
        Missä meni vikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti ne teidän uskonhengen saaneet lapset tappelevat ja valehtelevat ja kiroilevat eivätkä tiedä mitään Jeesuksesta.
        Missä meni vikaan?

        Kaikki saivat kasteen mutta kaikkien tekemiset eivät Jumalaa miellyttäneet.
        Kasteessa Jumala tunnustaa lapsen omakseen, koska vanhemmat luovuttavat lapsen kristillisessä kasteessa Jumalan huomaan.

        Tuhlaajapoika ei menettänyt perintöoikeuttaan eikä asemaansa isän lapsena, vaikka elämä vei väärille raiteille.

        Tuhlaajapoika muutti mielensä ja palasi takaisin isän kotiin ja isä juoksi häntä vastaan ja laittoi hienon sormuksen ja puhtaat vaatteet ja järjesti juhlat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sadun"

        onko Jeesuksen sanatkin evankeliumissakin SATUJA !!

        "näistä pienistä jotka uskovat"
        Mark: 9: 42

        Häh: "näistä pienistä jotka uskovat"
        Mark: 9: 42

        Ajatella, että kastamattomat lapset tulivat uskoon! Siinä putosi pakolliselta vauvakasteelta pohja pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "näistä pienistä jotka uskovat"
        Mark: 9: 42

        Ajatella, että kastamattomat lapset tulivat uskoon! Siinä putosi pakolliselta vauvakasteelta pohja pois!

        ei silloin vielä kastekäskyä edes annettu !!

        Jeesus antoi, tuli tuomaan kastekäskyn vasta Ylösnousemuksensa JÄLKEEN, jos ny sitä edes ymmärrätte !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "näistä pienistä jotka uskovat"
        Mark: 9: 42

        Ajatella, että kastamattomat lapset tulivat uskoon! Siinä putosi pakolliselta vauvakasteelta pohja pois!

        Eihän usko pudota kasteelta pohjaa pois!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "näistä pienistä jotka uskovat"
        Mark: 9: 42

        Ajatella, että kastamattomat lapset tulivat uskoon! Siinä putosi pakolliselta vauvakasteelta pohja pois!

        Maan päällä eläissään Jeesuksella oli valta antaa synnit anteeksi ja lahjoitta omasta hengestään lapselle uskonHenki

        Jeesus antoi omaa henkeään keitä tapasi ja he saivat uskonhengen ilman kastetta.

        Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus kuoli ja meni taivaaseen lähettämään kasteeseen veden lisäksi oman uskonhenkensä.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme...


    • Anonyymi

      Kasteen merkitys on tärkein asia ymmärtää.

      Johanneksen kasteessa saatiin synnit anteeksi kun kastettava tunnusti syntinsä.

      Kristillisessä kasteessa synnit saadaan anteeksi kun kastettavan syntisyys tunnustetaan. Syntinen olin jo syntyissäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun. Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä Jumalan edessä, eivätkä voi sellaisenaan mennä Jumalan läheisyyteen.
      Uuden liiton kasteessa Jumala ottaa kastettavan uuden liiton eli veriliiton jäseneksi painamalla sen merkiksi Pyhän Hengen sinetin.

      • Anonyymi

        Ompa taas sekavaa tekstiä: "Kristillisessä kasteessa synnit saadaan anteeksi kun kastettavan syntisyys tunnustetaan"???

        Kuka sen syntisyyden tunnustaa? Kummit vai poliisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa taas sekavaa tekstiä: "Kristillisessä kasteessa synnit saadaan anteeksi kun kastettavan syntisyys tunnustetaan"???

        Kuka sen syntisyyden tunnustaa? Kummit vai poliisit?

        raamattu todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa taas sekavaa tekstiä: "Kristillisessä kasteessa synnit saadaan anteeksi kun kastettavan syntisyys tunnustetaan"???

        Kuka sen syntisyyden tunnustaa? Kummit vai poliisit?

        Vai parham?


    • Anonyymi

      Helluntailiikkeen perustaja ei ollut kristitty, vaan miehimys ja sodomiitti, vapaamuurari ja rasisti, johon Jumala ei mielisty, eikä hänen seuraajiinsa, vaan lähettää heihin väärän kaatavan hengen, jota he luulevat oikeaksi.

    • Anonyymi

      Tartunnalla, aivan kuin jalkasienen, herpeksen, kupan tai koleran.

    • Anonyymi

      "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

      Kukaan ei ollut helluntaina ennen kasteessa saatavaa Krituksen henkeä Jeesuksen oma, vaikka uskoivat Jeesukseen.

      Pelkkä ihmisen usko ilman kasteessa saatavaa syntien anteeksiantoa ja uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, ei ihmistä vielä pelasta.

      Kristillisessä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen Kristuksen veren tähden itsensä kanssa. Antakaa sovittaa itsenne tarkoittaa antakaa kastaa itsenne ja pestä pois syntinne.

      Peseminen liittyy kasteen veteen.

      16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

      Helluntailaisten kaste ei ole Kristuksen kaste, eikä siinä pestä syntejä pois, vaan ne jäävät.

      • Anonyymi

        sinulla on varmaankin se kuuluisa viimeinen sanakin veteen liittyvää eli kaste ja vielä kuiskaus kaste...ja se olikin siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinulla on varmaankin se kuuluisa viimeinen sanakin veteen liittyvää eli kaste ja vielä kuiskaus kaste...ja se olikin siinä.

        kristillinen kaste on raamatussa, ei kenenkään omia keksintöjä.


      • Anonyymi

        "Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi" viitataan Kristilliseen kasteeseen, jossa Jeesus ottaa lapsen nimiinsä omaksi opetuslapsekseen.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi

        Vauvakiima kaavaa tuolla pedolla eikä hän saa siirrettyä uudestikastetta Raamattuun, vauvoille ei ole mitään omaa kastetta.

        Hän pilkkaa Jumalan sanaa ja palvoo vettä!


    • Anonyymi

      Kristillisen kasteen merkitys on Raamatussa, joka pitää.

      Ikänsä linnassa istuneet lahkosaarnaajat puhuvat täysin omiaan
      jonkin kirjekurssin käytyään.. Puoskareita ne sellaiset on.

      • Anonyymi

        helluntailaisuus on vapaamuuraitaustainen, ja perustetukin tällaisille laitapuolen kulkijoille, että osaisivat "elää ihmisiks" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on vapaamuuraitaustainen, ja perustetukin tällaisille laitapuolen kulkijoille, että osaisivat "elää ihmisiks" . . .

        Kun tuo pelle ei löydä perusteluja omalle harhaopilleen, hän alkaa solvaamaan helluntailaisia. Yrityshän se on sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuo pelle ei löydä perusteluja omalle harhaopilleen, hän alkaa solvaamaan helluntailaisia. Yrityshän se on sekin.

        Sinähän se solvaat täällä luterilaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se solvaat täällä luterilaisia

        Totta, niin tekee!
        Kasteenpalvoja, vedenpalvoja, vauvakastefanaatikko, jne.

        Tuo yksi ja sama helluntailainen käyttää koko ajan noita halventavia nimityksiä jotta saisi omille harhoilleen tilaa. Hän solvaa täällä kristittyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuo pelle ei löydä perusteluja omalle harhaopilleen, hän alkaa solvaamaan helluntailaisia. Yrityshän se on sekin.

        luuletko, että helluntailaisuus vapaamuurarius tausta olis vain jonkun yhden ihmisen tiedossa . . .

        senhän ny tietää koko maailma, ja ehkäpä helluntai-pastoritkin . . .


      • Anonyymi

        Sodiamiesten perustamien uskonlahkoja on olemassa

        Jo pelkkä sellaisen olennon käsien alle meneminen siirtää syntejä siihen, jonka käsien alle menee, niin miten paljon ennemmin saastuu sellainen, joka liittyy sellaiseen uskonlahkoon jäseneksi.

        Synnit voi siirtyä ihmisestä toiseen, jos menet lahkolaisen käsien alle tai ojenelet käsiäsi sellaisen ihmisen päällä (tai kättelet lahkolaista). Laita paksut nahkahanskat käteesi jos lahkolainen lähestyy sinua.

        1. Tim. 5:22 "Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. "

        Sen takia Raamattu varoittaa lahkolaisista ja karttamaan heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodiamiesten perustamien uskonlahkoja on olemassa

        Jo pelkkä sellaisen olennon käsien alle meneminen siirtää syntejä siihen, jonka käsien alle menee, niin miten paljon ennemmin saastuu sellainen, joka liittyy sellaiseen uskonlahkoon jäseneksi.

        Synnit voi siirtyä ihmisestä toiseen, jos menet lahkolaisen käsien alle tai ojenelet käsiäsi sellaisen ihmisen päällä (tai kättelet lahkolaista). Laita paksut nahkahanskat käteesi jos lahkolainen lähestyy sinua.

        1. Tim. 5:22 "Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. "

        Sen takia Raamattu varoittaa lahkolaisista ja karttamaan heitä.

        Kristityksi kerran kastettujen ihmisten uudestaan kastaminen jonkin uskonlahkon jäseneksi on paha synti.

        Tit. 3:10

        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityksi kerran kastettujen ihmisten uudestaan kastaminen jonkin uskonlahkon jäseneksi on paha synti.

        Tit. 3:10

        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, "

        mene töihin ja ole hiljaa foorumilla ainakin puoli vuotta nyt alkuun !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mene töihin ja ole hiljaa foorumilla ainakin puoli vuotta nyt alkuun !

        Mene itse märisemään muualle, noin slkuun se voisi auttaa


      • Anonyymi

        Sinä olet ainoa vedenpalvoja jonka harrastus on lasten paneminen

        Sinusta juuri puhuttiin ja tuskaasti täällä märiset.


      • Anonyymi

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä -trollille lapset ja eritoten vauvat ovat rakkaita. Tuo kiimainen pedo on koko ajan niiden kimpussa

        Milloinhan hänen tuskansa hellittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä -trollille lapset ja eritoten vauvat ovat rakkaita. Tuo kiimainen pedo on koko ajan niiden kimpussa

        Milloinhan hänen tuskansa hellittää?

        En tiedä mutta uudestikastekiima hänellä on ollut kova vuosia. Oliko se niin että 15 v oli täällä jo ktistittyjä haukkunut ja sairaita taipumuksiaan esitellyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ainoa vedenpalvoja jonka harrastus on lasten paneminen

        Sinusta juuri puhuttiin ja tuskaasti täällä märiset.

        Parhamihan se oli "voideltu" maallikkopastori, joka sai syytteen sodomiasta.

        Parhamilainen usko ei ole kristinuskoa ollenkaan.


    • 2.Kor. 7:10 Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.
      Apt. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

      • Anonyymi

        Maan päällä eläissään Jeesuksella oli valta antaa synnit anteeksi ja lahjoitta omasta hengestään lapselle uskonHenki

        Jeesus antoi omaa henkeään keitä tapasi ja he saivat uskonhengen ilman kastetta.

        Kristillinen kaste alkoi helluntaina "vedestä ja Hengestä"

        Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus kuoli ja meni taivaaseen lähettämään kasteeseen veden lisäksi oman uskonhenkensä.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme...

        Kasteessa ja ehtoollisessa ihmisen synnit saadaan anteeksi, koska silloin Jeesus on paikalla ihmisen syntisyyden takia.
        --------------
        Johanneksen kaste oli evankeliumin alku, Mark.1:1

        Johanneksen kasteessa synnit pestiin pois samalla tavalla kuin krsitilisessä kasteessa, kun ihminen tunnusti syntinsä, ei muuten.
        Lahkolaiset, fariseukset (helluntailaiset) eivät tunnustaneet syntisyyttää vaan väittivät olevansa synnittömiä oman uskonsa takia.
        Johannes käännytti heidät tyhjänä pois ja synti jäi heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maan päällä eläissään Jeesuksella oli valta antaa synnit anteeksi ja lahjoitta omasta hengestään lapselle uskonHenki

        Jeesus antoi omaa henkeään keitä tapasi ja he saivat uskonhengen ilman kastetta.

        Kristillinen kaste alkoi helluntaina "vedestä ja Hengestä"

        Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus kuoli ja meni taivaaseen lähettämään kasteeseen veden lisäksi oman uskonhenkensä.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme...

        Kasteessa ja ehtoollisessa ihmisen synnit saadaan anteeksi, koska silloin Jeesus on paikalla ihmisen syntisyyden takia.
        --------------
        Johanneksen kaste oli evankeliumin alku, Mark.1:1

        Johanneksen kasteessa synnit pestiin pois samalla tavalla kuin krsitilisessä kasteessa, kun ihminen tunnusti syntinsä, ei muuten.
        Lahkolaiset, fariseukset (helluntailaiset) eivät tunnustaneet syntisyyttää vaan väittivät olevansa synnittömiä oman uskonsa takia.
        Johannes käännytti heidät tyhjänä pois ja synti jäi heille.

        Ai silloinko Pilatus sai usko hengen: "Jeesus antoi omaa henkeään keitä tapasi ja he saivat uskonhengen ilman kastetta."
        Tuo oli uusi tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai silloinko Pilatus sai usko hengen: "Jeesus antoi omaa henkeään keitä tapasi ja he saivat uskonhengen ilman kastetta."
        Tuo oli uusi tieto.

        Eihän Pilatus uskonut!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai silloinko Pilatus sai usko hengen: "Jeesus antoi omaa henkeään keitä tapasi ja he saivat uskonhengen ilman kastetta."
        Tuo oli uusi tieto.

        Pilatukset ja Herodekset olivat helluntailaisia hengeltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilatukset ja Herodekset olivat helluntailaisia hengeltään.

        Egyptiläiset vainosivat Punaisen meren ylityksen aikana kasteen saaneita Israelin lapsia ja saivat sen todellisen "upotuksen" Punaisen meren pohjaa.

        Matt. 18:6 "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Pilatus uskonut!!

        Harhaoppiset yrittävät yhdistää lasten kastamiseen "helvetin, abortin ja nyt Pilatuksen"

        Kaatokurssit ja molotuskurssit on tainnut tehdä tehtävänsä.


      • Anonyymi

        Ei niitä syntejä pelkällä kääntymisellä pestä. Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa Jumala pesee synnit pois Jeesuksen sovotoveren tähden.

        Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

        Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa ollenkaan, vaan siinä uskotaan villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin.


    • Anonyymi

      Kristityt Vanhemmat haluaa luovutta lapsensa kasteessa Jeesuksen opetuslapseksi Kristuksen sovintoveren suojaan.
      Kasteessa lapsi saa luvatun Kristuksen hengen.
      Kristityt tottelevat Jeesuksen kastekäskyä tehdä hänelle opetuslapsia kastamalla.
      Ja sitten aikanaan opettaa heille käskyt.
      (Matt.28:18.20)

      "Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa."

      "Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat."

    • Anonyymi

      Amerikassa 100 v. sitten syntynyt helluntailaisuus on kristillisten kirkkjen ulkopuolella oleva henkiliike,
      joka ei ole kristinuskoa ollenkaan, vaan siinä uskotaan villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin. Helluntailaisuudessa luovutaan alkuperäisestä lahjaksi saadusta lapsen uskosta ja kasteen armosta, jopa pilkkaamalla ja herjaamalla niitä.

      Jaak. 2:7 "Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

    • Anonyymi

      jahas ja täällä ollaan väkisin tunkeutumassa Jumalan valtkuntaan, seinähirren välistä meinavat mennä, mutt a kun kastekuppi ei mahdu millään onpas pahempi onkelma nyt sakastissa.

      no kummit tietää ne nostaa hirttä hiukan ja väki puikhtaa sisälle!

      • Anonyymi

        oho olikin väärä seinä, tulivat hautakarttakammioon !

        parempi sekin kuin luukaappi.

        mahtaa harmittaa kuitenkiin.


      • Anonyymi

        ei helluntailaisilla yleensä mitään raamatullista, muuta eivät sitten "kirjoista" ole oppineet, kuin herjauksen . . .


      • Anonyymi

        Hurmoslahkoissa Jeesusta etsitään lattian rakosista ja penkkien alta kun he uskonkiihkossaan antavat kaataa itsensä lattiallle kontalleen ja järki laitetaan narikkaan

        Ei Raamattu turhaan varoita menemästä jälkikäteen syntyneisiin lahkoihin.
        Jeesus ei ole koskaan niitä tuntenut, vaikka he hokevat työkseen Jeesuksen nimeä ja verta ja ristiä ja ja vaikka mitä muuta omia oppejaan.

        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoslahkoissa Jeesusta etsitään lattian rakosista ja penkkien alta kun he uskonkiihkossaan antavat kaataa itsensä lattiallle kontalleen ja järki laitetaan narikkaan

        Ei Raamattu turhaan varoita menemästä jälkikäteen syntyneisiin lahkoihin.
        Jeesus ei ole koskaan niitä tuntenut, vaikka he hokevat työkseen Jeesuksen nimeä ja verta ja ristiä ja ja vaikka mitä muuta omia oppejaan.

        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Onkohan sinulla jäänyt levy päälle?
        Vai oletko muuten vain katkera?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sinulla jäänyt levy päälle?
        Vai oletko muuten vain katkera?

        Raamattu on täynnä varoituksiaJeesuksen nimiä käyttävistä eksyttäjiltä, jotka esiintyvät vanhurskauden palvelijoina. He riehuvat juuri Kritityissä maissa, eksyttäen jos mahdollista valitut eli Kristityt.

        Luuk. 17:23

        Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. [Matt. 24:23; Mark. 13:21; Luuk. 21:8]

        Matt. 24:11

        Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]

        -heillä on sanoma, ilmestys, uniaan he kertovat tosina "rakkaat lapseni" he hokevat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on täynnä varoituksiaJeesuksen nimiä käyttävistä eksyttäjiltä, jotka esiintyvät vanhurskauden palvelijoina. He riehuvat juuri Kritityissä maissa, eksyttäen jos mahdollista valitut eli Kristityt.

        Luuk. 17:23

        Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. [Matt. 24:23; Mark. 13:21; Luuk. 21:8]

        Matt. 24:11

        Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]

        -heillä on sanoma, ilmestys, uniaan he kertovat tosina "rakkaat lapseni" he hokevat

        Tarkoitatko luterilasia pappeja, jotka eivät usko, että Raamattu on Jumalan sanaa? Hurskaina he ainakin yrittävät esiintyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko luterilasia pappeja, jotka eivät usko, että Raamattu on Jumalan sanaa? Hurskaina he ainakin yrittävät esiintyä.

        Heitäkin, ja sanaa vääristeleviä uudestikastajia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitäkin, ja sanaa vääristeleviä uudestikastajia

        Onneksi täällä ei ole näkynyt yhtään uudestikastajaa, ellei sellaisiksi lasketa hätäkasteen saaneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi täällä ei ole näkynyt yhtään uudestikastajaa, ellei sellaisiksi lasketa hätäkasteen saaneita.

        Kyllä niitä on näkynyt, sinä olet yksi


    • Anonyymi

      Tässä epäselvässä asiassa vähiten uskon konkreettiseen uskon lahjaan syntymäkasteessa, sehän edellyttäisi taustansa unohtaneen syntymäkastetun jouduttua adoptoitavaksi toiseen kulttuuriin eroavan kanssaihmisistään.Laitoin alemmaksi suosikkini joka palstalta löytyy vaikkei kuvaakkaan uudestisyntymistä enemmänkin tavoitetta siihen.

      Tuo aikuiskaste kuulostaa loogiselta mutta löytyy siitäkin heikkouksia,on sellainenkin kohta jossa sanotaan käänteisesti kastetaan ja uskoo sen lisäksi että toisinkin.Löytyy viisi perhekunta kaste tapausta,olisikko niin monessa tapauksessa samana päivänä ollut omaehtoinen kiinnostus koko väellä,yleensä niin että yksi innostuu joka sitten tartuttaa vuosien aikana kiinostuksen toisiin,suurissa kääntymistapauksissa henkilöt ovat toisilleen vieraita, on harvinaista kiinostuksen osuvan välittömästi jokaiseen saman talonväen henkilöön yhtäaikaa.Olisikko kasteen tarkoitus kulttuurikaste pois muista vaikuttimista kristilliseen kulttuuriin,toimii se iästä huolimatta esim tiedetään tapauksia jossa lapsi on syntymässä vihitty saatanalle ,hän tuntee vaikkei muista sen seuraavan häntä varjon lailla koko elämän joka askeleella.

      • Anonyymi

        Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että samanaikaisesti kastettiin perheenpään mukaiseen uskoon yhteensä 500 eri ikäistä ihmistä vauvasta vaariin asti, palvelijat, orjat perheineen, kaikki kastettiin perheenpään kanssa samaan uskoon. Yhteiskunta oli täysin patriarkaalinen.
        Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty. Länsimainen vapaa kasvatus oli tuntematon asia sen ajan Lähi-Idän maissa.

        Jo vanhan liitona aikana, jos joukossa oli poika tai mies, joka oli jätetty ympärileikkaamatta vanhan liiton jäsenneksi, piti karkottaa joukosta pois (hävittää).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että samanaikaisesti kastettiin perheenpään mukaiseen uskoon yhteensä 500 eri ikäistä ihmistä vauvasta vaariin asti, palvelijat, orjat perheineen, kaikki kastettiin perheenpään kanssa samaan uskoon. Yhteiskunta oli täysin patriarkaalinen.
        Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty. Länsimainen vapaa kasvatus oli tuntematon asia sen ajan Lähi-Idän maissa.

        Jo vanhan liitona aikana, jos joukossa oli poika tai mies, joka oli jätetty ympärileikkaamatta vanhan liiton jäsenneksi, piti karkottaa joukosta pois (hävittää).

        kerroit tuon kopsauksen jo moneen kertaan !?

        alkako dementia vaivaamaan vai mikä on !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että samanaikaisesti kastettiin perheenpään mukaiseen uskoon yhteensä 500 eri ikäistä ihmistä vauvasta vaariin asti, palvelijat, orjat perheineen, kaikki kastettiin perheenpään kanssa samaan uskoon. Yhteiskunta oli täysin patriarkaalinen.
        Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty. Länsimainen vapaa kasvatus oli tuntematon asia sen ajan Lähi-Idän maissa.

        Jo vanhan liitona aikana, jos joukossa oli poika tai mies, joka oli jätetty ympärileikkaamatta vanhan liiton jäsenneksi, piti karkottaa joukosta pois (hävittää).

        Tuo on totta: "Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että samanaikaisesti kastettiin perheenpään mukaiseen uskoon yhteensä 500 eri ikäistä ihmistä ."

        Siinä käytettiin apuna keihästä ja miekkaa ja jos joku kieltäytyi "kasteen armosta", niin oli kohta päätään lyhyempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta: "Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että samanaikaisesti kastettiin perheenpään mukaiseen uskoon yhteensä 500 eri ikäistä ihmistä ."

        Siinä käytettiin apuna keihästä ja miekkaa ja jos joku kieltäytyi "kasteen armosta", niin oli kohta päätään lyhyempi.

        Niinkö uudestikastajat tekevät?

        Siksikö he puhuvat aina väkivallasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö uudestikastajat tekevät?

        Siksikö he puhuvat aina väkivallasta?

        luulitko nyt olevasi Jumalanpalvelija kun puhut tuollaista roskaa ja kääntelet asioita, mikä siihen on syy, onko päässä joatin vikaa vai mistäon kyse !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulitko nyt olevasi Jumalanpalvelija kun puhut tuollaista roskaa ja kääntelet asioita, mikä siihen on syy, onko päässä joatin vikaa vai mistäon kyse !?

        Mikä Jumalanpalvelija olet iun vainoat täällä uskovia ha puhut roskaa. Onko väkivalta sokaissut päösi hehe?


    • Anonyymi

      Tarttumalla, niin kuin vaikka herpeksenkin.

    • Anonyymi

      Kylä sitä voi ja saa kastaa vaikka tuhannen ihmistä jos jokainen sitä ennen tulee uskolle kuuliaseksi.

      vai yrttääkö joku selittää että jonkun perheenpään uskomisella loppukyläkin kastettiin, hah miten voi ollaolemassa 2021 suomessa noin typeriä ajatuksia ei käsitä ei.

    • Anonyymi

      edelleen, mitä joku sylilapsi tekee sillä uskollaan, kertokaa ?

      • Anonyymi

        Mitä se aikuinen tekee uskollaan, kertokaa kun me uudestikastajat ei tiedetä ?


      • Anonyymi

        Heh heh
        Uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussa paljasti taas itsensä ja rakkautensa jonglööreihin


      • Anonyymi

        Uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussa ei pysty olemaan vaiti kun hänen harhansa paljastetaan. Sitten se märisee ha haluaa sanoa viimeisen sanan


    • Anonyymi

      Parhamin Kirjasta tälläiset raamatun totuudet on revitty irti ja viskattu sinne kylpytynnyrin sytykkeiksi, jossa mies vietti sitä laatuaikaa .

      Room. 5:12

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
      Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
      5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

      1. Joh. 1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. "

      • Anonyymi

        Luovu jo siitä parhamin kirjasta ja usko Jumalan sanaa: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovu jo siitä parhamin kirjasta ja usko Jumalan sanaa: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Misihän et usko tuota jaetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Misihän et usko tuota jaetta?

        Kuka sanoi pelastuvan vain kastettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sanoi pelastuvan vain kastettuna.

        Ei ainakaan Jeesus eikä Paavali:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi." Ap 16

        Perhekuntakin pelastuu vain uskomalla Jeesukseen.

        Jeesus sanoi: "Mene rauhassa. Sinun uskosi on sinut pelastanut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan Jeesus eikä Paavali:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi." Ap 16

        Perhekuntakin pelastuu vain uskomalla Jeesukseen.

        Jeesus sanoi: "Mene rauhassa. Sinun uskosi on sinut pelastanut."

        Ei kukaan, sekä Jeesus että Paavali yhdistivät pelastumiseen sekä uskon että kasteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan, sekä Jeesus että Paavali yhdistivät pelastumiseen sekä uskon että kasteen.

        kummasti se uskominen on luterilaisilta unohtunut !

        kasteen ne kyllä muistavat jos kysytään, mitään muuta ei sitten muistetakkaan, kummallista kansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kummasti se uskominen on luterilaisilta unohtunut !

        kasteen ne kyllä muistavat jos kysytään, mitään muuta ei sitten muistetakkaan, kummallista kansaa.

        Nimenomaan luterilaisille usko on tärkeä asia, koska ilman sitä ei ole pleastustakaan.

        Vapaissa porukoissa sitten voidaan pelastua ilman uskoakin, kummallista porukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan luterilaisille usko on tärkeä asia, koska ilman sitä ei ole pleastustakaan.

        Vapaissa porukoissa sitten voidaan pelastua ilman uskoakin, kummallista porukkaa

        toki sehän ihan hyppää medioista esiin, se uskominen !

        miljoonat seuraavat Jeesusta opissa ja elämässä, kaikestahan sen huomaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toki sehän ihan hyppää medioista esiin, se uskominen !

        miljoonat seuraavat Jeesusta opissa ja elämässä, kaikestahan sen huomaa!

        Ihmekös tuo, kun Helsingin papeistakin vain puolet uskoo Jumalaan! On siinä kansalla uskomista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toki sehän ihan hyppää medioista esiin, se uskominen !

        miljoonat seuraavat Jeesusta opissa ja elämässä, kaikestahan sen huomaa!

        Joo niin tuntuu moni luterilainen puolustavan Jumalan Sanaa, helluntailaiset taas hyökkää sitä vastaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toki sehän ihan hyppää medioista esiin, se uskominen !

        miljoonat seuraavat Jeesusta opissa ja elämässä, kaikestahan sen huomaa!

        Joo miljoonia ja miljoonia Jeesuksen seuraajia on maailmassa, sekös ottaa pappaa aivoon.

        Raamattua ei lueta vaan medioita. Ilmanskos ei Raamattua tunne yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo miljoonia ja miljoonia Jeesuksen seuraajia on maailmassa, sekös ottaa pappaa aivoon.

        Raamattua ei lueta vaan medioita. Ilmanskos ei Raamattua tunne yhtään.

        Niitä nimikristittyjä on kyllä maailma pullollaan ja siksi Jeesus sanoikin:
        "Kun ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä nimikristittyjä on kyllä maailma pullollaan ja siksi Jeesus sanoikin:
        "Kun ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä."

        Joo nimikristittyjä on maailma pullollaan. Mutta oikeita kristittyjä on miljoonia


    • Anonyymi

      Perisynnissä hengellinen yhteys Jumalaan katkesi.

      Kristillisessä kasteessa hengellinen yhteys Jumalaan palautuu kasteessa tapahtuvan syntien pesun jälkeen Jumalan vuodattaessa kasteessa puhdistettuun sieluun omaa Henkeään.
      " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu"

      • Anonyymi

        Tuo on taas sitä kasteenpalvojien teologiaa. Raamattu ei tunne tuollaista keskiaikaista taikauskoon perustuvaa oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on taas sitä kasteenpalvojien teologiaa. Raamattu ei tunne tuollaista keskiaikaista taikauskoon perustuvaa oppia.

        Taasko tuo satanisti puhuu kasteenpalvojista. Hänelle riittää taika

        Raamattu nimenomaan opettaa että kasteessa pääsemme Jumalan valtakuntaan johon Pyhä Henki meidät yhdistää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo satanisti puhuu kasteenpalvojista. Hänelle riittää taika

        Raamattu nimenomaan opettaa että kasteessa pääsemme Jumalan valtakuntaan johon Pyhä Henki meidät yhdistää

        Kyllä, kasteessa Kristuksen kuolemaan meidät pestään puhtaaksi.


    • Anonyymi

      Kyllä on selvästi sanottu, mitä Kristittyjen kasteessa tapahtuu.

      " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu"

      • Anonyymi

        Eipä sitä voi enää selvemmin sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitä voi enää selvemmin sanoa.

        mutta sittenkään ette ymmärrä siitä mitään !

        olisko Hengen puutetta vai onko mekko rypistynyt, miten lienee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta sittenkään ette ymmärrä siitä mitään !

        olisko Hengen puutetta vai onko mekko rypistynyt, miten lienee.

        Sinähän siitä et ymmärrä mitään, käännät koko kohdan ihan päinvastaiseksi !

        Olsii ko sitä Hengen puutetta vai onko alkoholilla osuutta asiaan?


    • Anonyymi

      Parhami eli haureudessa oli miehimys ja sai syytteen sodomiasta.

      Perusti oman uskonlahkon helluntailaisuus. Mitään pyhää ei tuollaisen miehen touhuihin liity ja samoista synneistä tulee osalliseksi kaikki, jotka siihen lahkoon sotkeutuvat.

      • Anonyymi

        Hän oli kai uudestkasteenpalvoja.


    • Anonyymi

      79 heti jo vauvana kauheista synneistään pelastunutta näkyy ottaneen lopputilin.

      juokseeko kummit perässä kummittelemassa vaiko miten?

      • Anonyymi

        Kerro heti kun väkimäärä tippuuu uudestikastajien tasolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro heti kun väkimäärä tippuuu uudestikastajien tasolle

        Aika moni puhtaana ja Jeesuksen veroisena syntynyttä vauvaaa on myöhemmin lähtenyt lahkosta.

        Osa asioista jää vissiin kummittelemaan kun uskontojen uhrien tuki ry:ssä on niin surullisia kohtaloita


    • Anonyymi

      Amerikanlahkot eivät ole kristittyjä, vaan eksyttäjiä.

      Kannatta kiertää kaukaa mokomat otsasta nurin tönijät väärine henkineen.

      • Anonyymi

        eivät ole kristittyjä, eivätkä usko edes raamattuun !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eivät ole kristittyjä, eivätkä usko edes raamattuun !!

        Miksihän tuo kastekiimainen valehtelee: "eivät ole kristittyjä, eivätkä usko edes raamattuun !!

        Itsehän et usko, mitä Raamattuun on kirjoitettu:
        "Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sansa vastaan, ne kastettiin."!!!

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän tuo kastekiimainen valehtelee: "eivät ole kristittyjä, eivätkä usko edes raamattuun !!

        Itsehän et usko, mitä Raamattuun on kirjoitettu:
        "Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sansa vastaan, ne kastettiin."!!!

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.

        kasteesta puhuu KOKO RAAMATTU, ei siis ainoastaan "Apostolien teot . . .

        Apostolit itse tutki, kasteen Vanhan liiton kirjoituksista . . . SIELTÄ alkaa kasteen
        t u t k i m i n e n,

        "tutkivat joka päivä KIRJOITUKSIA, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11
        Apostolit siis tutkivat Vanhan liiton kirjoituksista kasteen, - eihän mitään Uutta
        testamenttia heillä edes ollut !

        Apostolit myös kastoi kokonaisia p e r h e k u n t i a !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteesta puhuu KOKO RAAMATTU, ei siis ainoastaan "Apostolien teot . . .

        Apostolit itse tutki, kasteen Vanhan liiton kirjoituksista . . . SIELTÄ alkaa kasteen
        t u t k i m i n e n,

        "tutkivat joka päivä KIRJOITUKSIA, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11
        Apostolit siis tutkivat Vanhan liiton kirjoituksista kasteen, - eihän mitään Uutta
        testamenttia heillä edes ollut !

        Apostolit myös kastoi kokonaisia p e r h e k u n t i a !

        Olipa taas typerä kommentti.
        Ei kai Vanha testamentti puhu eri kasteesta kuin Uusi testamentti.
        Perhekuntakasteissakin kastettiin vain niitä, jotka olivat tulleet uskoon.
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"

        Miksi tämä totuus ei men kalloosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas typerä kommentti.
        Ei kai Vanha testamentti puhu eri kasteesta kuin Uusi testamentti.
        Perhekuntakasteissakin kastettiin vain niitä, jotka olivat tulleet uskoon.
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"

        Miksi tämä totuus ei men kalloosi?

        siksi koska suomalaisten kallo on lutterin katksimuksella pumpattu täyteen jo viissataa vuotta tuota katolista kirkkoisien vauvakastehumpuukia.

        Raamatusta sille ei löydy sanaan sanaa tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteesta puhuu KOKO RAAMATTU, ei siis ainoastaan "Apostolien teot . . .

        Apostolit itse tutki, kasteen Vanhan liiton kirjoituksista . . . SIELTÄ alkaa kasteen
        t u t k i m i n e n,

        "tutkivat joka päivä KIRJOITUKSIA, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11
        Apostolit siis tutkivat Vanhan liiton kirjoituksista kasteen, - eihän mitään Uutta
        testamenttia heillä edes ollut !

        Apostolit myös kastoi kokonaisia p e r h e k u n t i a !

        Kuka perhekunnissa kastettiin toisen uskolla, kerro ?

        ja koit a samalla järkiintyä, äläkä kirjoita tuollaista potaskaa että tutkivat kasteen, mistä sinä tiedät mitä he tutkivat !
        mutta jokainen lukutaitoinen näkee että he tukivat niitä asioita mistä oli kulloinkin kyse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän tuo kastekiimainen valehtelee: "eivät ole kristittyjä, eivätkä usko edes raamattuun !!

        Itsehän et usko, mitä Raamattuun on kirjoitettu:
        "Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sansa vastaan, ne kastettiin."!!!

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.

        Vauvakiimainen ei usko Raamattua vaan puhu vauvoista. Heidän siunaamisestaan tai kastamatta jättämisestään ei ole mitään havaintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas typerä kommentti.
        Ei kai Vanha testamentti puhu eri kasteesta kuin Uusi testamentti.
        Perhekuntakasteissakin kastettiin vain niitä, jotka olivat tulleet uskoon.
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"

        Miksi tämä totuus ei men kalloosi?

        Kasteen esikuvat nojaavat vanhaan testamenttiin, mutta kasteen sisältö opetetaan uudessa testamentissa. Vain uskovat perhekuntieen kastettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi koska suomalaisten kallo on lutterin katksimuksella pumpattu täyteen jo viissataa vuotta tuota katolista kirkkoisien vauvakastehumpuukia.

        Raamatusta sille ei löydy sanaan sanaa tukea.

        Ooo, kukahan se taas puhuu lutterista, katkismuksesta ja viidestä sadasta vuodesta. ja vauvoista,. Pakko olla sodomiakääkkä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka perhekunnissa kastettiin toisen uskolla, kerro ?

        ja koit a samalla järkiintyä, äläkä kirjoita tuollaista potaskaa että tutkivat kasteen, mistä sinä tiedät mitä he tutkivat !
        mutta jokainen lukutaitoinen näkee että he tukivat niitä asioita mistä oli kulloinkin kyse!

        Pienet lapset kastettiin va´nhempien mukana kuten juutlalaisen ajatteluun kuului

        Paljon apostolit kasteesta opettavat ja myös vanhan testamentin esikuvaia ottavat näissä opetukseissa esiille, joten älä puhu potkaskaa vaan lue mitä kirjoitetaan!


    • Anonyymi

      Hänhän antaa myös tulevaisuuden toivon. Joh. 7: 45–46
      Hiilet ja lootat ei koskaan voi niin luvata.

    • Anonyymi

      Kaikki mitöä pikkulasten kasteisiin liittyy on tehty vain kirkon ja vallanpitäjän aseman pönkittämiseksi, ihmisten sieluista ei todella piitattu pennin vertaa.

      puolihoperot kuninkaat saivat sotamassan ja kirkko sai killinkinsä, Jumala ei saanut mitään.

      • Anonyymi

        vapaa kristillisyys oli keisareille ja muille vastaaville kauhistus, sehän tarkoitti ettei heitä enää kumarrettu jumalina,, siksi piti ollajärjestelmä jossa massa kumarsi kuninkaita kyselemättä!

        mutta tämä vauvakasteporukka vaan jauhaa perhekuntakasteistaan, vaikka niistä ei ole ol eminkäänlaista tukea katkismuksen opeille.

        mistä heille saataisiin hiven tervettä järkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vapaa kristillisyys oli keisareille ja muille vastaaville kauhistus, sehän tarkoitti ettei heitä enää kumarrettu jumalina,, siksi piti ollajärjestelmä jossa massa kumarsi kuninkaita kyselemättä!

        mutta tämä vauvakasteporukka vaan jauhaa perhekuntakasteistaan, vaikka niistä ei ole ol eminkäänlaista tukea katkismuksen opeille.

        mistä heille saataisiin hiven tervettä järkeä!

        Lukekaa nyt edes juuri mediassa esillä olleen Hasburgien hallitsijasuvun pitkäleukaisten tarinaa niin näette maininnan mikä o li katolisuuden ja valtion suhden noina aikoina, saattaa jokin pienen pieni lamppu syttyö sakastiinkin.


      • Anonyymi

        Kaikki mitä lasten ja aikuisten kasteisiin liittyy, on Kristuksen käskyn seurausta. Kaikille on yksi ja sama kaste!

        Kaikki mitä uudestikasteeseen tulee, on lahkojen omaa keksintlö uusien jäsenten ja sitä kautta rahan haalimikseksi. Mitään ei Raamattu puhu moisesta tapahtumasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vapaa kristillisyys oli keisareille ja muille vastaaville kauhistus, sehän tarkoitti ettei heitä enää kumarrettu jumalina,, siksi piti ollajärjestelmä jossa massa kumarsi kuninkaita kyselemättä!

        mutta tämä vauvakasteporukka vaan jauhaa perhekuntakasteistaan, vaikka niistä ei ole ol eminkäänlaista tukea katkismuksen opeille.

        mistä heille saataisiin hiven tervettä järkeä!

        Vapaa kristitllisyys jossa siis ollaan Raamatusta vapaat, on tyypillistä monille, mutta perinteiseen kristillisyyteen se ei istu.

        Mutta nuo kiimaiset vauvaoista höpöttävät uudestikastajat eivät siedä perhekuntakasteita tai Raamatun opetuksia.

        Miten sataisi vähän taottua valoa tuonkin sodomoiasaastan päähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaa nyt edes juuri mediassa esillä olleen Hasburgien hallitsijasuvun pitkäleukaisten tarinaa niin näette maininnan mikä o li katolisuuden ja valtion suhden noina aikoina, saattaa jokin pienen pieni lamppu syttyö sakastiinkin.

        Lukekaa nyt edes uskontojen urhien tuki ry:tä niin näette miten "vapaa kristillisyys" toimii hienosta ja ihmisiä pahoinpidellään henkisesti. Pitäisi kellarissakin lamppu syttyä, siellä syvällä altaan reunalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaa nyt edes uskontojen urhien tuki ry:tä niin näette miten "vapaa kristillisyys" toimii hienosta ja ihmisiä pahoinpidellään henkisesti. Pitäisi kellarissakin lamppu syttyä, siellä syvällä altaan reunalla!

        Totta. Esim nuo katolisen kirkon julmuudet, jotka vasta nyt nostetaan esille, kertovat karua kieltään, miten ns "vanhoissa kirkoissa" on salattu satoja vuosia lasten hyväksikäyttötapaukset. Meilläkin lestadiolaiset ovat yrittäneet samaa.
        Vanhat kirkkokunnat ovat todella olleet vapaita piiloittelemaan väärinkäytöksiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mitä lasten ja aikuisten kasteisiin liittyy, on Kristuksen käskyn seurausta. Kaikille on yksi ja sama kaste!

        Kaikki mitä uudestikasteeseen tulee, on lahkojen omaa keksintlö uusien jäsenten ja sitä kautta rahan haalimikseksi. Mitään ei Raamattu puhu moisesta tapahtumasta!

        Oh hoh: "Mitään ei Raamattu puhu moisesta tapahtumasta!"

        Taidat olla aika pihalla:
        "Ap 8
        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Esim nuo katolisen kirkon julmuudet, jotka vasta nyt nostetaan esille, kertovat karua kieltään, miten ns "vanhoissa kirkoissa" on salattu satoja vuosia lasten hyväksikäyttötapaukset. Meilläkin lestadiolaiset ovat yrittäneet samaa.
        Vanhat kirkkokunnat ovat todella olleet vapaita piiloittelemaan väärinkäytöksiään.

        Totta. Ja uudestikastajat ovat yrittäneet samaa. Uskontojen uhrien tuki ry on karua luettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Mitään ei Raamattu puhu moisesta tapahtumasta!"

        Taidat olla aika pihalla:
        "Ap 8
        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa!

        Ei tuossa puhuta mitään uudestikastamisesta!!!!

        Eikä tuossa tosiaan vauvojen siunaamisestakaan ole havaintoa.

        Eikä edes uskovista lapsista ole haivantoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa puhuta mitään uudestikastamisesta!!!!

        Eikä tuossa tosiaan vauvojen siunaamisestakaan ole havaintoa.

        Eikä edes uskovista lapsista ole haivantoa.

        Totta,mutta siinä puhutaan vain USKOONTULLEIDEN KASTAMISESTA!!!
        ""Ap 8
        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Vauvojen kastamisesta tai uskomattomien aikuisten kastamisesta siinä ei ole mitään mainintaa.
        Lasten siunaaminen ei taas kuulu kastekeskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,mutta siinä puhutaan vain USKOONTULLEIDEN KASTAMISESTA!!!
        ""Ap 8
        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Vauvojen kastamisesta tai uskomattomien aikuisten kastamisesta siinä ei ole mitään mainintaa.
        Lasten siunaaminen ei taas kuulu kastekeskusteluun.

        Niin, siinä puhutaan uskoontulleista aikuisista. Uskovista lapsistakaan ei ole mitään mainintaa. Eikä siunaamisestakaan ole maininitaa.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan uusi ihmistaimi eli lapsi "brephos" oksastetaan Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen Kristittyjen kasteessa, jossa Pyhän Hengen sinetti siitä vakuudeksi painetaan sydämen ovipieleen lunastetun merkiksi.

      1. Kor. 12:13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        Lahjausko ei ole mikään ihmisen järjestä ja ymmärryksestä riippuvainen asia, vaan Jumalan antaman Hengen ominaisuus. Usko on hengellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjausko ei ole mikään ihmisen järjestä ja ymmärryksestä riippuvainen asia, vaan Jumalan antaman Hengen ominaisuus. Usko on hengellinen asia.

        Totta, ja tuo lahjausko tulee Jumalan sanan kuulemisesta eikä kasteessa!
        "Usko tulee kuulemisesta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ja tuo lahjausko tulee Jumalan sanan kuulemisesta eikä kasteessa!
        "Usko tulee kuulemisesta"!

        Ei kukaan ole väittänytkään että se tulee kasteesta. Jumalan Sanan kautta usko syntyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole väittänytkään että se tulee kasteesta. Jumalan Sanan kautta usko syntyy

        "kuinka sylilapsi saa uskonlahjan"

        "se mikä ihmiselle on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuinka sylilapsi saa uskonlahjan"

        "se mikä ihmiselle on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista"

        Miksihän Jumala ei anna aikuiselle uskon lahjaa veden avulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Jumala ei anna aikuiselle uskon lahjaa veden avulla?

        Miksihän Jumala ei anna aikuiselle uskon lahjaa hiekan avulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Jumala ei anna aikuiselle uskon lahjaa hiekan avulla?

        Heh, hyvä pointti

        "Miksihän Jumala ei anna uskon lahjaa tulen avulla?" =D

        Jumala on luvannut herättää uskon Sanansa kautta. Ilmeisesti helluntailainen ei ole tällaiseta kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, hyvä pointti

        "Miksihän Jumala ei anna uskon lahjaa tulen avulla?" =D

        Jumala on luvannut herättää uskon Sanansa kautta. Ilmeisesti helluntailainen ei ole tällaiseta kuullut.

        Sana tarkoittaa Jeesusta, joka tuo kasteeseen oman uskonhenkensä ja ihminen tuo siihen yhteen ja samaan kasteeseen veden ja kastettavan ihmisen ja Jumala sanansa voimalla uudestisynnyttää kasteessa ihmisen vedestä ja Hengestä ikuisesti eläväksi sieluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole väittänytkään että se tulee kasteesta. Jumalan Sanan kautta usko syntyy

        Hellarit on kieroja ne väärenpää toiselle sanat suuhun ihan muuta, mitä ihminen on hellarille sanonut oikaistessaan heidän harhaoppinsa, joka on heidät kierouttanut.

        Kannattaa pysyä kaukana helluntailaisten kaatolahkoista ja kaatobileistä ja heidän kieroista opeistaan, joiden tehtävä on eksyttää niin paljon ihmisiä kuin mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana tarkoittaa Jeesusta, joka tuo kasteeseen oman uskonhenkensä ja ihminen tuo siihen yhteen ja samaan kasteeseen veden ja kastettavan ihmisen ja Jumala sanansa voimalla uudestisynnyttää kasteessa ihmisen vedestä ja Hengestä ikuisesti eläväksi sieluksi.

        Uudestisyntyykö vauvakasteessa vain lapsen otsa? Sehän on hiuksista vapaa ja voi vastaanottaa noita taikavoimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyykö vauvakasteessa vain lapsen otsa? Sehän on hiuksista vapaa ja voi vastaanottaa noita taikavoimia.

        Kylläpäs saatana on aikaisin liikkeellä! Vain uudestikastaja voi kirjoittaa jotain noin typerää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs saatana on aikaisin liikkeellä! Vain uudestikastaja voi kirjoittaa jotain noin typerää

        Vain uudestikastajat puhuvat taikavoimista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain uudestikastajat puhuvat taikavoimista

        Mutta kasteenpalvojat uskovat siihen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kasteenpalvojat uskovat siihen!

        Vain kaltaisesi uudestikasteenpalvoja uskoo taikavoimaan.

        Kristitty uskoo Jumalan Sanaan, siinä ero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain kaltaisesi uudestikasteenpalvoja uskoo taikavoimaan.

        Kristitty uskoo Jumalan Sanaan, siinä ero

        "Kristitty uskoo Jumalan Sanaan,"!!

        Sinä et siis ole kristitty, koska et usko sanaa: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."

        Sinä lisäät siihen kasteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristitty uskoo Jumalan Sanaan,"!!

        Sinä et siis ole kristitty, koska et usko sanaa: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."

        Sinä lisäät siihen kasteen.

        Jeesus ITSE lisäsi pelastukseen kasteen:

        "joka uskoo JA kastetaan, pelastuu"

        Sinä et usko tuota joten et ole kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ITSE lisäsi pelastukseen kasteen:

        "joka uskoo JA kastetaan, pelastuu"

        Sinä et usko tuota joten et ole kristitty.

        Mutta sinullehan kelpaa vain taikavoima, joten turhaan edes siteeraat täällä Raamattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ITSE lisäsi pelastukseen kasteen:

        "joka uskoo JA kastetaan, pelastuu"

        Sinä et usko tuota joten et ole kristitty.

        Miksi unohdit taas edellisen jakeen: "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"!!!!

        Miksihän ne kastetut vauvat eivät tottele tuota Jeesuksen käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi unohdit taas edellisen jakeen: "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"!!!!

        Miksihän ne kastetut vauvat eivät tottele tuota Jeesuksen käskyä?

        En ole unohtanu mitään kohtaa. Tuo on seurakunnan tehtävä mennä ja saarana evankelimia. Minä tiedän monta lapena kastettua jotka totteleavat t uota käskyä ja tekevät lähetystyötä

        Miksihän uudestikastetut eivät tee sitä?


    • Anonyymi

      Missään uudenliiton sanomassa ei ole mitään niin hullua hullutusta että puhuttaisiin vauvojen uskosta !

      koko se oöljä ajatusmalli on keksitty ainoastaan pönkittämään jo ensin rakennettua vauvan kastamisoppia, joka aluperäisenään oli aivan tolkuton, " luovutkos perkleestä.:" kysytään vauvalta, j a kummit vastaavat ..luovun..jne,, voiko tällaista pitää normaalilla järkikullalla varustetun ihmisjoukon toimintana ja mistä tulee asialle Raamatun valtuutus ja opetus !!?

      • Anonyymi

        Ei ihme jos lutterikin kirkkaana päivänään sanoo mm " mitä pikimmiten on pikkulasten kastamisista luovuttava, ettei Jumalan Pyhä Sana ihan pelleilyksi mene,,,"!

        kun olette lutteria tutkineet niin toki löydätte kohdan ja ajan ynnä paikan jossa asia on mainittu, eli ei tervitse minun sitä kertoa.

        täällähän on se tyyppi jolla on ainut visio kuinka "Apostolit tutkivat koko Raamatun", hän varmaankin tietää heti ulkomuististaan missä lutterinsa on tuon asian kertonut ok !


      • Anonyymi

        Sodomiakääkkä alkoi tas vauvat himottaan

        Raamatussa ei ole erikseen opetusta vauvaojem tai aikuisten ta vanhusten uskosta. Usko on Jumalan suvereni teko, jonka voi omistaa kuka vaan. Usko perustuu Jumalan Sanaan kuten kastekin

        Mutta uudestikaste joka on vain joku ulkoinen merkki, on jotakin mitä Raamattu ei tunne, vai missä semmonen opetus on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme jos lutterikin kirkkaana päivänään sanoo mm " mitä pikimmiten on pikkulasten kastamisista luovuttava, ettei Jumalan Pyhä Sana ihan pelleilyksi mene,,,"!

        kun olette lutteria tutkineet niin toki löydätte kohdan ja ajan ynnä paikan jossa asia on mainittu, eli ei tervitse minun sitä kertoa.

        täällähän on se tyyppi jolla on ainut visio kuinka "Apostolit tutkivat koko Raamatun", hän varmaankin tietää heti ulkomuististaan missä lutterinsa on tuon asian kertonut ok !

        Luther sanoi tuon ennen kun löysi armon. Hänhän oli suuri lasten kastamisen puolestapuhuja. Kun olet katkismuksesta täällä höpissyt niin tietänet sen asian hyvin.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten kaste on vain uskonnolliseen yhdistykseen liittymisen rituaali, joka on pelkkää vettä.
      Eikä siinä puhuta synneistä yhtään mitään ennen kastetta, eikä sen merkitys ole synnistä puhdistava kaste, kuten Kristittyjen kaste on syntien anteeksisaamiseksi ja uskonhengen saamiseksi tarkoitettu. (Apt.2)

      • Anonyymi

        Joo, siihen ei kuulu Jeesus kuten kristittyjen kasteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siihen ei kuulu Jeesus kuten kristittyjen kasteeseen.

        Tuo oli oikeaan osunut kuva pakollisesta vauvakasteesta:
        " kaste on vain uskonnolliseen yhdistykseen liittymisen rituaali, joka on pelkkää vettä."

        Siihen kuuluu kummilusikka ja ilmainen hautapaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli oikeaan osunut kuva pakollisesta vauvakasteesta:
        " kaste on vain uskonnolliseen yhdistykseen liittymisen rituaali, joka on pelkkää vettä."

        Siihen kuuluu kummilusikka ja ilmainen hautapaikka.

        Taas on tuolla vauvakiimasella tumputtajalla vain vauvat mielessä.

        Mutta tuo on hieno kuvaus uudestikasteesta, jossa ei ole Kristus lainkaan. Siinä on vain taikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tuolla vauvakiimasella tumputtajalla vain vauvat mielessä.

        Mutta tuo on hieno kuvaus uudestikasteesta, jossa ei ole Kristus lainkaan. Siinä on vain taikaa

        Ja kuuleman mukaan myös lusikka ja hautapaikka. Siinä uudestikastajien kasteen sisältö

        Jokainen Raamattua tunteva tiettää että Raamatullisen kasteen sisältö on aivan muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuuleman mukaan myös lusikka ja hautapaikka. Siinä uudestikastajien kasteen sisältö

        Jokainen Raamattua tunteva tiettää että Raamatullisen kasteen sisältö on aivan muuta!

        Taas jonglööri vahvisti oman sekoilunsa uudella viestillä, kun ei itsekään oikein usko sanomaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonglööri vahvisti oman sekoilunsa uudella viestillä, kun ei itsekään oikein usko sanomaansa.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa märisee täällä kun ei kukaan usko hänen taikavoimiinsa tai lusikoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa märisee täällä kun ei kukaan usko hänen taikavoimiinsa tai lusikoihin

        Eipä niistä muut puhukaan kuin tuo mainitsemasi henkilö


    • Anonyymi

      Jeesus antaa sylilapselle uskonhengen,... ei hyvänen aika näitä hullutuksia siis ihanko oikein jonkun nupissa elää tuolalinen hassu ajatus hahahaa!

      mitä se sylilapsi tekee sillä uskonhengellä...eikö se pitäisi antaa juopposuomen aikuisille niin kuivaisi ne kaljasuutkin saman tien !

      siis onko suomalaiset olleet aina näin yksinkertaista porukkaa, kysyn vain.

      • Anonyymi

        Eihan ateistit usko Jeesukseen ja siihen että Hän herättää uskon. Eikä ne tiedä mitä ihminen uskollaan tekee, juopottelusta tykkäävät kyllä puhua.

        On ne suomalaiset yksinkertaisia kun siellä on monta jotka ottaa Raamatun todesta, se raivostuttaa pappaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihan ateistit usko Jeesukseen ja siihen että Hän herättää uskon. Eikä ne tiedä mitä ihminen uskollaan tekee, juopottelusta tykkäävät kyllä puhua.

        On ne suomalaiset yksinkertaisia kun siellä on monta jotka ottaa Raamatun todesta, se raivostuttaa pappaa

        Sinulla ei ole tuota ongelmaa, koska sinulla ei ole Jumalan synnyttämää uskoa. Kirjoituksesi paljastaa sen.
        Luulousko on eri asia kuin Jumalan synnyttämä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole tuota ongelmaa, koska sinulla ei ole Jumalan synnyttämää uskoa. Kirjoituksesi paljastaa sen.
        Luulousko on eri asia kuin Jumalan synnyttämä usko.

        Miten sinä näet toisen uskon? Se, että uskoo Jeesuksen herättävän usko, niin todistaa ettei sellainen usko Jeesukseen????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä näet toisen uskon? Se, että uskoo Jeesuksen herättävän usko, niin todistaa ettei sellainen usko Jeesukseen????

        Jeesus ei toimi vastoin Jumalan sanaa, joten väitteesi vauvan uskosta on luulouskoa tai toiveajattelua.
        "Usko tulee kuulemisesta (tai lukemisesta)", mutta ei kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei toimi vastoin Jumalan sanaa, joten väitteesi vauvan uskosta on luulouskoa tai toiveajattelua.
        "Usko tulee kuulemisesta (tai lukemisesta)", mutta ei kasteesta.

        Jeesus toimii juurikin Sanansa kautta herättäin uskon, joten kun sinä väität ettei hän oi näin tehdö pienelle lapselle, se on luulouskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus toimii juurikin Sanansa kautta herättäin uskon, joten kun sinä väität ettei hän oi näin tehdö pienelle lapselle, se on luulouskoa

        Totta.
        Kristus itse viittaasi siihen että pienet lapset uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Kristus itse viittaasi siihen että pienet lapset uskovat.

        Sinun kannattaisi välillä ajatella, missä tilanteessa Jeesus sanoi noin! Sokeudessasi et ehkä kykene sitä tekemään.

        Hän ei puhunut mitään siitä, että kaikki lapset uskovat automaattisesti vaan Hän puhui "niistä pienistä" jotka olivat kuuntelemassa Hänen opetustaan ja uskoivat siihen.
        Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.
        Matt 18
        "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi välillä ajatella, missä tilanteessa Jeesus sanoi noin! Sokeudessasi et ehkä kykene sitä tekemään.

        Hän ei puhunut mitään siitä, että kaikki lapset uskovat automaattisesti vaan Hän puhui "niistä pienistä" jotka olivat kuuntelemassa Hänen opetustaan ja uskoivat siihen.
        Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.
        Matt 18
        "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Ei kukaan väittänytkään että kaikki lapset uskovat automaattisesti vaan hän viittaasi pieniin lapsiin jotka olivay kuuntelemassa. He uskoivat Häneen. Siis pieni lapsikin voi uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan väittänytkään että kaikki lapset uskovat automaattisesti vaan hän viittaasi pieniin lapsiin jotka olivay kuuntelemassa. He uskoivat Häneen. Siis pieni lapsikin voi uskoa.

        Sainaanloista hokea koko ajan "usko tulee kuulemisesta eikä kasteesta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sainaanloista hokea koko ajan "usko tulee kuulemisesta eikä kasteesta".

        Nii iin eikö olekkin aivan sairaalan takana moista puhuttu, mutt ahankalainta siinä on se fakta että usko tulee kuulemisesta, eikö olekkin aivan kauheaa !

        miten sitä voi laskea hanasta juomavettä siinähän voiolla lienneena kaikkea ja uskokin vielä, voi uskoparkaa k un on joutunut pohjaveteen, mistähän reikelistä se sinne mahtoi mennä!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan väittänytkään että kaikki lapset uskovat automaattisesti vaan hän viittaasi pieniin lapsiin jotka olivay kuuntelemassa. He uskoivat Häneen. Siis pieni lapsikin voi uskoa.

        pienikin lapsi, siis kaikki allekouluikäiset ovat pieniä lapsia, jopa aikuiset vaikuttavat olevan pieniä lapsia varsinkin näissä uskomisen asioissa, kun ei tapahtunut uudestisyntymistä ei ole silloin kasvuakaan, jälelle jää farisealainen tavoille opettelu.
        vaunuissa makava vauva ei usko mihinkään eikä tajua pennin vertaa mistään koska ei osaa erottaa Jumalaa ja leikkuupuimuria toisistaan !

        hankala juttu vauvatuskoo populalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii iin eikö olekkin aivan sairaalan takana moista puhuttu, mutt ahankalainta siinä on se fakta että usko tulee kuulemisesta, eikö olekkin aivan kauheaa !

        miten sitä voi laskea hanasta juomavettä siinähän voiolla lienneena kaikkea ja uskokin vielä, voi uskoparkaa k un on joutunut pohjaveteen, mistähän reikelistä se sinne mahtoi mennä!?

        Niin usko tulee kuulemisest, ei kukaan ole olut eri mielt'

        Mutta teillä kun puheet on hanavedessä ja pohjavedessä niin miettii että mikähnä on suhde Jeesukseen, onko tullut mietyttiä kellarissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienikin lapsi, siis kaikki allekouluikäiset ovat pieniä lapsia, jopa aikuiset vaikuttavat olevan pieniä lapsia varsinkin näissä uskomisen asioissa, kun ei tapahtunut uudestisyntymistä ei ole silloin kasvuakaan, jälelle jää farisealainen tavoille opettelu.
        vaunuissa makava vauva ei usko mihinkään eikä tajua pennin vertaa mistään koska ei osaa erottaa Jumalaa ja leikkuupuimuria toisistaan !

        hankala juttu vauvatuskoo populalle.

        Jumalan töille ei onneksi ihmisen tarvi antaa rajoitteita tyyliin "tuo voi uskoa ja tuo ei voi uskoa"

        Hankala juttu kyllä tuolle jumalaeivoiherättääuskoa porukalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan töille ei onneksi ihmisen tarvi antaa rajoitteita tyyliin "tuo voi uskoa ja tuo ei voi uskoa"

        Hankala juttu kyllä tuolle jumalaeivoiherättääuskoa porukalle

        Niin, usko on uudestikastajille ihmisen kyvyistä kiinni. Kaikki eivät kykene niin eivät kykene.

        Mutta me kristityt emme mieti voiko se tai se uskoa vaan mietimme sitä, voiko Jumala herättää uskon. Ja hän voi, voimallisella Sanallaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan töille ei onneksi ihmisen tarvi antaa rajoitteita tyyliin "tuo voi uskoa ja tuo ei voi uskoa"

        Hankala juttu kyllä tuolle jumalaeivoiherättääuskoa porukalle

        Jumala ei harjoita väkivaltapelastusta vaan antaa yksilölle täyden vapauden uskoa tai olla uskomatta sen jälkeen kun evankeliumi on kuultu.

        eräässä hetkessä Jeesus huusi mm, " joka janoaa, tulkoon ja juokoon "!

        Jeesus ei alkanut arpomaan kelle annetaan uskoa tuollekko vaiko tuolle, vaan täysi valinnan vapaus ja vastuu heitettiin kuulijoille.

        eikä mikään ole siitä muuttunut, sama on edelleen voimassa.

        kaikki puheet vauviojen uskomisita on naurettavaa hölynpölyä jota kirkossa pakolla ylläpidetään että oppinsa säilyttäisi kasvonsa vaikka ne ovat olleet alusta saakka samaa huttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sainaanloista hokea koko ajan "usko tulee kuulemisesta eikä kasteesta".

        Oh hoh: "Sainaanloista hokea koko ajan "usko tulee kuulemisesta eikä kasteesta"????

        Onko Raamatun siteeraaminen "sainaanloista"????
        Se tuntuu niin sellaiselta, joka ei ole uudestisyntynyt Jumalan hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Kristus itse viittaasi siihen että pienet lapset uskovat.

        Niin siinä ympärillään olevat todennäköisesti uskovien aikuisten muutama omin jaloin hyppivä lapsi !

        ja siitä on kirkko väsännyt itselleen kauhean opinryppään, haloo !!

        Kas kun ei samanlaista kiihko-oppia ole rakennettu siitä kun Jeesu shuusi Lasaruksen haudasta, ei sanaakaan siitä jos ei pilkkaamista lueta aiheen tiimoilta.

        taikka siitä kun Jeesus sanoo menkää ongelle ja saatte temppeliveron kalan suusta !

        se olisi paikallaan ettei kirkon tarvitsisi pakkoverottaa jäseniään eikä myydä rakanteitaan huutokaupalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, usko on uudestikastajille ihmisen kyvyistä kiinni. Kaikki eivät kykene niin eivät kykene.

        Mutta me kristityt emme mieti voiko se tai se uskoa vaan mietimme sitä, voiko Jumala herättää uskon. Ja hän voi, voimallisella Sanallaan!

        Eli mielestäsi viimeisellä tiskillä yksilö voi sanoa Jumalalle, kun et antanut minulle uskoa niin en voinut uskoa, niinkö ?

        Jumala siis mielestäsi pyörittää arpakonetta ja jos pallossa lukee Tauno niin kaikille taunoille annetaan usko niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Sainaanloista hokea koko ajan "usko tulee kuulemisesta eikä kasteesta"????

        Onko Raamatun siteeraaminen "sainaanloista"????
        Se tuntuu niin sellaiselta, joka ei ole uudestisyntynyt Jumalan hengestä.

        Ei Raamatus sanota missään että usko ei tule kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siinä ympärillään olevat todennäköisesti uskovien aikuisten muutama omin jaloin hyppivä lapsi !

        ja siitä on kirkko väsännyt itselleen kauhean opinryppään, haloo !!

        Kas kun ei samanlaista kiihko-oppia ole rakennettu siitä kun Jeesu shuusi Lasaruksen haudasta, ei sanaakaan siitä jos ei pilkkaamista lueta aiheen tiimoilta.

        taikka siitä kun Jeesus sanoo menkää ongelle ja saatte temppeliveron kalan suusta !

        se olisi paikallaan ettei kirkon tarvitsisi pakkoverottaa jäseniään eikä myydä rakanteitaan huutokaupalla.

        Kirkko ei oel väsännyt itselleen oppia muuta kuin Jeesuksen sanoista, tosin niihinkään ette usko. Sääli kun ukastajien pitäävuokrata tilojaan eikä kuitenkan rahat tunnu riittävän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mielestäsi viimeisellä tiskillä yksilö voi sanoa Jumalalle, kun et antanut minulle uskoa niin en voinut uskoa, niinkö ?

        Jumala siis mielestäsi pyörittää arpakonetta ja jos pallossa lukee Tauno niin kaikille taunoille annetaan usko niinkö?

        Jumala on se joka uskon synnnyttää eikä kukaan muu. Jos ihminen ei ota uskoa vastaan niin turha siitä on Jumalaa syyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamatus sanota missään että usko ei tule kasteesta.

        näin on eikä tunturipyörästäkään puhu mitään, eikö ole ihme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin on eikä tunturipyörästäkään puhu mitään, eikö ole ihme!

        Mitä tunturipyörä tähän liittyy?


    • Anonyymi

      Kirkollinen oppi on takertunut muutamaan Jeesuksen sanaan ja samalla ohittaa täysin monen monet muut sanat, joilla on vähintään samat painoarvot ja merkitykset.

      täällä on miljoona kertaa hoettu kastetta ja kastetta ja kastetta, kuinka monta kertaa hoetaan samassa lauseessa olevia sanoja, tehkää parannus, kääntykää, luopukaa turhista isiltä perityistä vaelluksista jne.... kymmenet asiat !

      siis ihan käsittämätöntä sokeutta ja paatosta yhdestä sanasta !

      ja kokonainen kirkkokuntga tuhansine pappeineen ja miljardeine liikevaihtoineen ja kaikilla sama pakkomielteinen sokeus, miten tuon voi ymmärtää ei mitenkään.

      • Anonyymi

        Todellkain kirkon oppi tarkertuu Jeesuksen sanoihin uskosta ja kasteesta ja parannuksesta ja monesta muustakin. Yksi Raamtun kohta ei kumoa toista kohtaa niin kuin kellarisssa!

        Kääntyminen, parannus ja kaste ja usko kaikki on kellarissa vastakkaisia ja kaikista pitäöä joka kohdassa olla oma mainintansa eikö niin?

        Mutta se on totta että kokonainen kirkkokunta- hellnuntaikirkko tihansina setineen ja miljeardine liikevaihtoineen ympäri maailaa on samassa sokeuden tilassa jossa Kristukselle ei anneta arvoa, miten tuiota voi ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellkain kirkon oppi tarkertuu Jeesuksen sanoihin uskosta ja kasteesta ja parannuksesta ja monesta muustakin. Yksi Raamtun kohta ei kumoa toista kohtaa niin kuin kellarisssa!

        Kääntyminen, parannus ja kaste ja usko kaikki on kellarissa vastakkaisia ja kaikista pitäöä joka kohdassa olla oma mainintansa eikö niin?

        Mutta se on totta että kokonainen kirkkokunta- hellnuntaikirkko tihansina setineen ja miljeardine liikevaihtoineen ympäri maailaa on samassa sokeuden tilassa jossa Kristukselle ei anneta arvoa, miten tuiota voi ymmärtää?

        Helluntailaisuus on paha heresia ja antikristillinen henkivalta ja EKSYTYS, joka ilmestyi ensimmäisen kerran Amerikaan noin 100 v. sitten..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on paha heresia ja antikristillinen henkivalta ja EKSYTYS, joka ilmestyi ensimmäisen kerran Amerikaan noin 100 v. sitten..

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin allae siinnyt äitini kohtuun. (perisynti)

        Kristitittyjen kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden (syntisten kaste)

        Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste ei liity ihmisten syntiongelmaan mitenkään (uskovien eli synnittömien kaste)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin allae siinnyt äitini kohtuun. (perisynti)

        Kristitittyjen kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden (syntisten kaste)

        Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste ei liity ihmisten syntiongelmaan mitenkään (uskovien eli synnittömien kaste)

        helluntailaisuudessa ei uskota perisyntiin, vaikka se raamatussa . . .

        helluntailaisuuteen synnytään "yhtä synnittömänä . . . kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus . . .

        tekevät itsensä Jumalan veroisiksi !!

        Jeesus on Ainoa synnittömänä syntynyt, siis: raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellkain kirkon oppi tarkertuu Jeesuksen sanoihin uskosta ja kasteesta ja parannuksesta ja monesta muustakin. Yksi Raamtun kohta ei kumoa toista kohtaa niin kuin kellarisssa!

        Kääntyminen, parannus ja kaste ja usko kaikki on kellarissa vastakkaisia ja kaikista pitäöä joka kohdassa olla oma mainintansa eikö niin?

        Mutta se on totta että kokonainen kirkkokunta- hellnuntaikirkko tihansina setineen ja miljeardine liikevaihtoineen ympäri maailaa on samassa sokeuden tilassa jossa Kristukselle ei anneta arvoa, miten tuiota voi ymmärtää?

        ihanko aikuisen oikeasti olet jo päässyt ripille?!?'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ei uskota perisyntiin, vaikka se raamatussa . . .

        helluntailaisuuteen synnytään "yhtä synnittömänä . . . kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus . . .

        tekevät itsensä Jumalan veroisiksi !!

        Jeesus on Ainoa synnittömänä syntynyt, siis: raamatun mukaan.

        Niinhän se on, ei siellä syntiä tunnusteta eikä pidetä ihmistä turmeltuneena ja siinä tapauksessa ei armoakaan tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin allae siinnyt äitini kohtuun. (perisynti)

        Kristitittyjen kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden (syntisten kaste)

        Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste ei liity ihmisten syntiongelmaan mitenkään (uskovien eli synnittömien kaste)

        "7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "

        eikö sitä täysillä valoilla lukeva nyt näe mitä siinä lukee !

        kukaan aviopari ei siitä lapsia synnissä, ellei pompita vieraisiin.

        siinä sinulle perisyntiä

        tiedoksi jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "

        eikö sitä täysillä valoilla lukeva nyt näe mitä siinä lukee !

        kukaan aviopari ei siitä lapsia synnissä, ellei pompita vieraisiin.

        siinä sinulle perisyntiä

        tiedoksi jälleen.

        Raamattu ei puhu sanaakaan perisynnistä, eikä kukan peri kenenkään syntejä, siitä kyllä puhuu ja paljonkin.

        mutta jokainen syntyy langenneen ihmiskunnan jäseneksi, eli on altis tekemään syntiä ja on luonnostaan Jumalalle selkänsä kääntäjä.

        mutta sitä ongelmaa ei millään vesitipalla ratkaista kukaan ihminen ei voi määrätä ketään tulemaan Jeesuksen seuraajaksi, ei vastasyntynyttä eikä aikuista, se on evankeliumin tehtävä ilmaista yksilölle tarve antaa pelastaa itsensä, siihen tarvitaan kuuleminen ja kuullun tajuaminen, vasta sitten ihmispolo on mahdollista huutaa avuksi Herran Nimeä ja tulla uudestisyntyneeksi.

        "12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. "!

        tiedoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "

        eikö sitä täysillä valoilla lukeva nyt näe mitä siinä lukee !

        kukaan aviopari ei siitä lapsia synnissä, ellei pompita vieraisiin.

        siinä sinulle perisyntiä

        tiedoksi jälleen.

        Niin, kaikki ovat syntisiä. Vain Jeesis oli synnitön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu sanaakaan perisynnistä, eikä kukan peri kenenkään syntejä, siitä kyllä puhuu ja paljonkin.

        mutta jokainen syntyy langenneen ihmiskunnan jäseneksi, eli on altis tekemään syntiä ja on luonnostaan Jumalalle selkänsä kääntäjä.

        mutta sitä ongelmaa ei millään vesitipalla ratkaista kukaan ihminen ei voi määrätä ketään tulemaan Jeesuksen seuraajaksi, ei vastasyntynyttä eikä aikuista, se on evankeliumin tehtävä ilmaista yksilölle tarve antaa pelastaa itsensä, siihen tarvitaan kuuleminen ja kuullun tajuaminen, vasta sitten ihmispolo on mahdollista huutaa avuksi Herran Nimeä ja tulla uudestisyntyneeksi.

        "12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. "!

        tiedoksi

        Raamattu ei käytä termiä perisynti mutta se tuntuu sen ajatuksen että ihminen on turmeltunut ja pelastuvat vain Kristuksen kautta. Vesitipalla ei ongelmia korjata vaan Kristus on ainoa tie. Ja senn miten Kristuksen ansio saadaan itselle henkilökohtaiseksi omistettavaksi, voi jokainen lukea Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "

        eikö sitä täysillä valoilla lukeva nyt näe mitä siinä lukee !

        kukaan aviopari ei siitä lapsia synnissä, ellei pompita vieraisiin.

        siinä sinulle perisyntiä

        tiedoksi jälleen.

        vaan, - raamattu sanoo niin, väitätkö ettei raamatun sana ole Jumalan sana !!


        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        siis, ei taivaatkaan ole puhtaat, HÄNEN SILMISSÄNSÄ !!

        että siis helluntailaiset menee ohi raamatun, oh, oh, . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaan, - raamattu sanoo niin, väitätkö ettei raamatun sana ole Jumalan sana !!


        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        siis, ei taivaatkaan ole puhtaat, HÄNEN SILMISSÄNSÄ !!

        että siis helluntailaiset menee ohi raamatun, oh, oh, . . .

        Tuo vauvakastefanaatikko ei ilmeisesti ole koskaan lukenut koko Raamattua, kun pätkii siitä masentuneen Jobin kirjoituksen ennen kuin tämä oppi tuntemaan Jumalan valtasuuruuden ja armon. Pätkimällä Jumalan sanaa voidaan harhaoppia puolustaa hyvin.
        Mutta Jobkin katui puheitaan kun hänelle selvisi Jumalan suunnitelma:
        Job 42
        "Vain korvakuulolta sinut tunsin.
        Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
        en tähden minä häpeän puheitani
        ja kadun niitä
        tomussa ja tuhkassa."

        Joten siinä meni taas yksi kasteenpalvojien väite harakoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vauvakastefanaatikko ei ilmeisesti ole koskaan lukenut koko Raamattua, kun pätkii siitä masentuneen Jobin kirjoituksen ennen kuin tämä oppi tuntemaan Jumalan valtasuuruuden ja armon. Pätkimällä Jumalan sanaa voidaan harhaoppia puolustaa hyvin.
        Mutta Jobkin katui puheitaan kun hänelle selvisi Jumalan suunnitelma:
        Job 42
        "Vain korvakuulolta sinut tunsin.
        Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
        en tähden minä häpeän puheitani
        ja kadun niitä
        tomussa ja tuhkassa."

        Joten siinä meni taas yksi kasteenpalvojien väite harakoille.

        Toinen väärä tulkinta, mitä kasteenpalvojat käyttävät, on Ps 51, jossa langennut Daavid yrittää puolustaa lankeemustaan:
        " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "

        Juutalaiset raamatuntutkijat opettavat, että Daavid oli saanut alkunsa äitinsä avioliiton ulkopuolisesta suhteesta ja siksi Daavid kirjoittaa synnistä. Hänen isänsähän ei meinannut millään hyväksyä Daavidia pojakseen profeetta Samauelin vierailun aikana.

        Joten siinä meni taas toinen vauvakastefanaatikkojen argumenteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vauvakastefanaatikko ei ilmeisesti ole koskaan lukenut koko Raamattua, kun pätkii siitä masentuneen Jobin kirjoituksen ennen kuin tämä oppi tuntemaan Jumalan valtasuuruuden ja armon. Pätkimällä Jumalan sanaa voidaan harhaoppia puolustaa hyvin.
        Mutta Jobkin katui puheitaan kun hänelle selvisi Jumalan suunnitelma:
        Job 42
        "Vain korvakuulolta sinut tunsin.
        Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
        en tähden minä häpeän puheitani
        ja kadun niitä
        tomussa ja tuhkassa."

        Joten siinä meni taas yksi kasteenpalvojien väite harakoille.

        niin, että Raamatun sana, ei olekaan Jumalan sanaa, väitätkö että raamatusta pyyhitään
        POIS ,

        Job: 15: 45

        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas "
        Katso pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"

        elikkä raamatun sana on "mitätöity", - niinkö !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, että Raamatun sana, ei olekaan Jumalan sanaa, väitätkö että raamatusta pyyhitään
        POIS ,

        Job: 15: 45

        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas "
        Katso pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"

        elikkä raamatun sana on "mitätöity", - niinkö !!

        Uudessa testamentissa Paavali kirjoittaa:

        "synti, joka minussa asuu"
        Room: 7: 17

        siis, ihmisessä "ASUU" synti > perisynti

        Jeesus sanoo:

        "ei mikään, mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa"
        Mark: 7: 15

        siis, ihmisen olemus on syntinen, jo syntyessään, eikä siis synti tule ULKOPUOLELTA, jos Jeesuksen sanoihin uskoo !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vauvakastefanaatikko ei ilmeisesti ole koskaan lukenut koko Raamattua, kun pätkii siitä masentuneen Jobin kirjoituksen ennen kuin tämä oppi tuntemaan Jumalan valtasuuruuden ja armon. Pätkimällä Jumalan sanaa voidaan harhaoppia puolustaa hyvin.
        Mutta Jobkin katui puheitaan kun hänelle selvisi Jumalan suunnitelma:
        Job 42
        "Vain korvakuulolta sinut tunsin.
        Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
        en tähden minä häpeän puheitani
        ja kadun niitä
        tomussa ja tuhkassa."

        Joten siinä meni taas yksi kasteenpalvojien väite harakoille.

        Tuo sairas uudestikastefanaatikko pätkii Raamattua ja luulee että Jobin sanoja ei tarvi uskoa. Ei vanhurskautta saada syntymän perustella, sen Jobkin tiesi.

        Joten siinä meni saatananpalvojan väite harakoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen väärä tulkinta, mitä kasteenpalvojat käyttävät, on Ps 51, jossa langennut Daavid yrittää puolustaa lankeemustaan:
        " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "

        Juutalaiset raamatuntutkijat opettavat, että Daavid oli saanut alkunsa äitinsä avioliiton ulkopuolisesta suhteesta ja siksi Daavid kirjoittaa synnistä. Hänen isänsähän ei meinannut millään hyväksyä Daavidia pojakseen profeetta Samauelin vierailun aikana.

        Joten siinä meni taas toinen vauvakastefanaatikkojen argumenteista.

        Toinen väärä tullkinta mitä tuot saatananpalvoja harrastaa on muutta Psalmin sanoja. Hän siis luottaa niiden tulkintaan jotka eivät usko Jeesusta messiaana mutta hylkää niiden tulkinnan (alkukristityt) jotka pitävät Jeesusta messiaana. Ei Psalmin sanoja voi toiseksi muuttaa vaikka ne eivät omaan oppiin sovi¨

        Joten siinä meni saatananpalvojan toinen argumentti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, että Raamatun sana, ei olekaan Jumalan sanaa, väitätkö että raamatusta pyyhitään
        POIS ,

        Job: 15: 45

        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas "
        Katso pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"

        elikkä raamatun sana on "mitätöity", - niinkö !!

        Ei Raamatun sanasta tarvitse pyyhkiä pois mitään, kunhan vain tajuaa, missä yhteydessä mikin asia on sanottu. Ethän sinä ota Juudaksenkaan tekoa hirttäytymisestään Jumalan ohjeena.

        Jobin ystävätkin sanoivat aivan Jumalan sanan vastaisia ajatuksia, mutta eivät ne ole Jumalan sanaa, vaan tavallisten ihmisten ajatuksia, samoinkuin Jobin vaikerrukset.
        Olet vain sokaistunut tuohon kasteteoriaasi, että yrität soveltaa kaikkia Raamatun kohtia sopimaan siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamatun sanasta tarvitse pyyhkiä pois mitään, kunhan vain tajuaa, missä yhteydessä mikin asia on sanottu. Ethän sinä ota Juudaksenkaan tekoa hirttäytymisestään Jumalan ohjeena.

        Jobin ystävätkin sanoivat aivan Jumalan sanan vastaisia ajatuksia, mutta eivät ne ole Jumalan sanaa, vaan tavallisten ihmisten ajatuksia, samoinkuin Jobin vaikerrukset.
        Olet vain sokaistunut tuohon kasteteoriaasi, että yrität soveltaa kaikkia Raamatun kohtia sopimaan siihen.

        Niin, ei Jobin kirja ole uudestikastajille Jumalan Sanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa testamentissa Paavali kirjoittaa:

        "synti, joka minussa asuu"
        Room: 7: 17

        siis, ihmisessä "ASUU" synti > perisynti

        Jeesus sanoo:

        "ei mikään, mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa"
        Mark: 7: 15

        siis, ihmisen olemus on syntinen, jo syntyessään, eikä siis synti tule ULKOPUOLELTA, jos Jeesuksen sanoihin uskoo !!

        Tuo "synti" eli taipumus syntiin ei poistu ihmisestä vaikka hänet kastettaisiin sata kertaa.
        Mutta taipumus ei vielä ole synti.

        Tuo kohta, "ei mikään, mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa", voidaan kääntää myös päinvastaiseksi niin että mikään ulkopuolinen ei voi puhdistaa ihmisen sydäntä. Siksi kaste, joka on ulkonainen seremonia, ei tee ihmisestä synnitöntä eikä uudestisynnytä häntä. Ainoastaa Jeesuksen Kristuksen veri ja uskominen siihen, pesee pois meidän syntimme:
        1. Joh 1
        "Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."

        Siksi Jeesus opetti rukoilemaan: "Anna meille meidän syntimme anteeksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "synti" eli taipumus syntiin ei poistu ihmisestä vaikka hänet kastettaisiin sata kertaa.
        Mutta taipumus ei vielä ole synti.

        Tuo kohta, "ei mikään, mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa", voidaan kääntää myös päinvastaiseksi niin että mikään ulkopuolinen ei voi puhdistaa ihmisen sydäntä. Siksi kaste, joka on ulkonainen seremonia, ei tee ihmisestä synnitöntä eikä uudestisynnytä häntä. Ainoastaa Jeesuksen Kristuksen veri ja uskominen siihen, pesee pois meidän syntimme:
        1. Joh 1
        "Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."

        Siksi Jeesus opetti rukoilemaan: "Anna meille meidän syntimme anteeksi."

        Synti ei poistu ihmisestä, vaan se saadaan anteeksi.

        Raamatut ei missään sano että kaste on ulkonainen seremonia. Se on uudestisyntymisen peso, joka on kaste. Kaste liittää meidät Kristuksen kuolemaan ja hänen sovintoverensä osallisuuteen. Siksi kaste on syntien anteeksiantamiseksi jokaiselle joka uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti ei poistu ihmisestä, vaan se saadaan anteeksi.

        Raamatut ei missään sano että kaste on ulkonainen seremonia. Se on uudestisyntymisen peso, joka on kaste. Kaste liittää meidät Kristuksen kuolemaan ja hänen sovintoverensä osallisuuteen. Siksi kaste on syntien anteeksiantamiseksi jokaiselle joka uskoo.

        Tuo on totta: "Synti ei poistu ihmisestä, vaan se saadaan anteeksi".

        Mutta sillä ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa, vaan:
        Ap 10
        :43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Tätähän kasteenpalvojat eivät usko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta: "Synti ei poistu ihmisestä, vaan se saadaan anteeksi".

        Mutta sillä ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa, vaan:
        Ap 10
        :43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Tätähän kasteenpalvojat eivät usko!

        Juuri kasteessa synnit pestään pois uskon kautta.

        "anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois"

        Mutta eihän tuo saatananpalvoja usko Raamatun Sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kasteessa synnit pestään pois uskon kautta.

        "anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois"

        Mutta eihän tuo saatananpalvoja usko Raamatun Sanaa.

        Uudestikastajilla on kumma tapa laittaa kaste ja usko vastakkain. Molemmat tarvitaan syntien anteeksiantoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kasteessa synnit pestään pois uskon kautta.

        "anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois"

        Mutta eihän tuo saatananpalvoja usko Raamatun Sanaa.

        Tuo rienaaja oikaisee Jumalan sanaa ja unohtaa tärkeimmän, jotta saisi tukea harhaopilleen.
        Tuossahan sanotaan aluksi:
        "Avuksesi huuda Herran nimeä!"

        Tuollaisella "unohtamisella" voidaan perustella mitä tahansa harhaoppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajilla on kumma tapa laittaa kaste ja usko vastakkain. Molemmat tarvitaan syntien anteeksiantoon.

        "Uudestikastajilla on kumma tapa laittaa kaste ja usko vastakkain"??

        Vauvakastefanaatikoilla on kumma tapa unohtaa usko.
        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rienaaja oikaisee Jumalan sanaa ja unohtaa tärkeimmän, jotta saisi tukea harhaopilleen.
        Tuossahan sanotaan aluksi:
        "Avuksesi huuda Herran nimeä!"

        Tuollaisella "unohtamisella" voidaan perustella mitä tahansa harhaoppia.

        Ei kukaan ole unhtanut mitään vaan Paavalika kehoitetiin uskossa kasteelle jossa synnit pestään pois. Tuollaisella Sananväärentämisellä voidan perustella harhaoppiasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uudestikastajilla on kumma tapa laittaa kaste ja usko vastakkain"??

        Vauvakastefanaatikoilla on kumma tapa unohtaa usko.
        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on huuhaata.

        Nyt tuo itseään tumputtava uudestikatefani otti vauvat esille

        Jeesuken käskyn nojalla lasten kastaminen ei ole huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rienaaja oikaisee Jumalan sanaa ja unohtaa tärkeimmän, jotta saisi tukea harhaopilleen.
        Tuossahan sanotaan aluksi:
        "Avuksesi huuda Herran nimeä!"

        Tuollaisella "unohtamisella" voidaan perustella mitä tahansa harhaoppia.

        Jakeen alkuosa ei kumoa loppuosaa eikä tosinpäin!

        Kasteessa Paavalin synnit pestiin pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei Jobin kirja ole uudestikastajille Jumalan Sanaa!

        Jobin kirjassa on suuri osa Jobin puhetta, ei siinä ole mitään Jumalan sanaa sen enempää kuin foorumin kirjoittelussakaan kun turhat ja turhautuneet harhautuneet ja jos mitkä täällä kirjoittelee mitä milloinkin.

        Raamattu on rehellinen kirja jossa on kaikki mitä ihmisyyteen kuuluu, Juudaskin meni ja hirtti itsensä, ei se mitään "Jumalan sanaa" ole, se on langenneen ihmisen lankeemus ja toivoton osa josta lukija saa ottaa sellaisen akuin se siinä ilmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jobin kirjassa on suuri osa Jobin puhetta, ei siinä ole mitään Jumalan sanaa sen enempää kuin foorumin kirjoittelussakaan kun turhat ja turhautuneet harhautuneet ja jos mitkä täällä kirjoittelee mitä milloinkin.

        Raamattu on rehellinen kirja jossa on kaikki mitä ihmisyyteen kuuluu, Juudaskin meni ja hirtti itsensä, ei se mitään "Jumalan sanaa" ole, se on langenneen ihmisen lankeemus ja toivoton osa josta lukija saa ottaa sellaisen akuin se siinä ilmenee.

        Joo ei Jobin kirja ole mitään Jumalan Sana, ei sinun kannata sitä lukea.

        Juudaksen hirttokertomus on Jumalan Sanaa kyllä, mutta ei siinä mitän käskyä ti esimerkkiä ole. Tämä on vaikeaa tajuta joillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kasteessa synnit pestään pois uskon kautta.

        "anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois"

        Mutta eihän tuo saatananpalvoja usko Raamatun Sanaa.

        Mitä syntejä vauvalta pestään pois kasteessa ja milloin se vauva oli uskoon tullut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä vauvalta pestään pois kasteessa ja milloin se vauva oli uskoon tullut?

        Kaikki synnit kasteessa pestään pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakeen alkuosa ei kumoa loppuosaa eikä tosinpäin!

        Kasteessa Paavalin synnit pestiin pois

        Ei nyt ollut kyse kumoamisesta, vaan siitä kuka lausuu mitäkin ja missä yhteydessä. Job katui syvästi aikaisempia lausumiaan, mutta sinä et näköjään.
        Tyypillistä aivopestylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä vauvalta pestään pois kasteessa ja milloin se vauva oli uskoon tullut?

        "pestään pois"

        "perisynti".

        yksikään ihminen ei ole Jumalan edessä "puhdas" ,

        Paavali kirjoittaa:
        "synti joka minussa ASUU"
        Room: 7: 20
        Jeesus sanoo:
        "ei MIKÄÄN mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä, VOI häntä
        saastuttaa"
        Mark: 7: 15

        pyyhkivätkö helluntailaiset Jeesuksen santakin raamatusta yliviivaten !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pestään pois"

        "perisynti".

        yksikään ihminen ei ole Jumalan edessä "puhdas" ,

        Paavali kirjoittaa:
        "synti joka minussa ASUU"
        Room: 7: 20
        Jeesus sanoo:
        "ei MIKÄÄN mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä, VOI häntä
        saastuttaa"
        Mark: 7: 15

        pyyhkivätkö helluntailaiset Jeesuksen santakin raamatusta yliviivaten !!

        Mitä? Onko Jeesuksella santaa, joka pesee pois synnit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Onko Jeesuksella santaa, joka pesee pois synnit?

        Joo helluntailaisten mielestä santa pesee synnit pois.


    • Anonyymi

      Tartunnalla, kuten koronan tai herpeksen.
      Toisesta pääsee eroon, toisesta ei.

    • Anonyymi

      sakastilaiset eivät ymmärrä mitään raamatun kielenkäytöstä. ei turhaan siellä sanota sitäkään kuinka monet vääntävät kieroon vaiketajuisempia kohtia ja jankuttavat niitä koko oppinsa kivijalkana!

      ..esimerkkinä " se on Jumalan teko että uskott eHäneen jonka Jumala on lähettänyt.."!

      kun normaali lukija näkee viidessä minuutissa mistä siinäkin on kysmys, myutta nämä lukee kirjaimia eikä heitä kiinnosta sisältö ei ei ei ja ei.

      toinen on tämä synnissä siintyminen... aivan kuin lapsen saaminen ja sen alulle laittaminen olisi muka syntiä.... hah millaista sekopäistä ajattelua!

      Jumala sanoo..lisääntykää ja täyttäkää maa, ja sitten perään, vaikka se on syntiä ja synnissä siittämistä hohoijaa.

      • Anonyymi

        EI tuonne kellarilaisille kannata mitään Raamatun oppia julistaa, ei nne tajua mitään. Pietarin sanatkin ne kääntävät kieroon ja jättävät kasteen pois kokonaan.'

        Usko on Jumalan teko niin kuin tuossa sanotan, ei sitä muuksi voi muuttaa. Norminäkinen näkee sen viidessä minuutissa.

        Kukaan ei ole väuttänyt että lapsen alullepaneminen on syntiä, mutta käsittämätöntä että tuo vanhuis jaksaa moista jauhaa, hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI tuonne kellarilaisille kannata mitään Raamatun oppia julistaa, ei nne tajua mitään. Pietarin sanatkin ne kääntävät kieroon ja jättävät kasteen pois kokonaan.'

        Usko on Jumalan teko niin kuin tuossa sanotan, ei sitä muuksi voi muuttaa. Norminäkinen näkee sen viidessä minuutissa.

        Kukaan ei ole väuttänyt että lapsen alullepaneminen on syntiä, mutta käsittämätöntä että tuo vanhuis jaksaa moista jauhaa, hah

        "Pietarin sanatkin"

        ja sen lisäksi, Jobin, teksti raamatussa, he pyyhkii ylitse, ja Daavidinkaan kirjasta, perisynti , sen helluntailaiset pyyhkii ylitse, ja kai Jeesuksen sanatkin evankeliumista, ja Paavalin kirjeestä: "synti asuu", - ei se helluntailaisuuden opin mukaan "asu", jne.

        Jeesus sanoo:
        "ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä voi häntä saastuttaa"
        Mark: 7: 15
        helluntaiopin mukaan, ei kai Jeesuksen sanatkaan niin oikeita olekaan . . .


      • Anonyymi

        "lapsen saaminen"

        jos helluntailaiset uskoo edes raamattuun, niin luepa miksi
        ihminen karkotettiin paratiisista !!

        SIELTÄ lähtee ihmisen, "perisynti",

        onkohan helluntailaisilla edes perintötekijöitä omilta vanhemmiltaan, useimmat täällä perii jo ulkonaisestikin (ulkonäkö), luonne, älykkyys, jne.
        Jumalan edessä aina "Adamiin asti !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "lapsen saaminen"

        jos helluntailaiset uskoo edes raamattuun, niin luepa miksi
        ihminen karkotettiin paratiisista !!

        SIELTÄ lähtee ihmisen, "perisynti",

        onkohan helluntailaisilla edes perintötekijöitä omilta vanhemmiltaan, useimmat täällä perii jo ulkonaisestikin (ulkonäkö), luonne, älykkyys, jne.
        Jumalan edessä aina "Adamiin asti !!

        Mitä syntejä sinä perit vanhemmiltasi, kerro pari nimeltään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä sinä perit vanhemmiltasi, kerro pari nimeltään?

        ja rankaiseeko Jumala sinua isiesi tekemistä synneistä?

        laitetaanko teillä lapsetkin linnaan jos isä ryöstää pankin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä sinä perit vanhemmiltasi, kerro pari nimeltään?

        Mistä olet saanut päähäsi että syntejä peritään???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja rankaiseeko Jumala sinua isiesi tekemistä synneistä?

        laitetaanko teillä lapsetkin linnaan jos isä ryöstää pankin?

        Miten voi kukaan kysellä noin typeriä, herraisä mitä sokeutta, eo tajau synnistä kyllä mitään tuo vanhus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pietarin sanatkin"

        ja sen lisäksi, Jobin, teksti raamatussa, he pyyhkii ylitse, ja Daavidinkaan kirjasta, perisynti , sen helluntailaiset pyyhkii ylitse, ja kai Jeesuksen sanatkin evankeliumista, ja Paavalin kirjeestä: "synti asuu", - ei se helluntailaisuuden opin mukaan "asu", jne.

        Jeesus sanoo:
        "ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä voi häntä saastuttaa"
        Mark: 7: 15
        helluntaiopin mukaan, ei kai Jeesuksen sanatkaan niin oikeita olekaan . . .

        Kyllä ne oikeita olivat kunhan ymmärretään asiayhteys ja kokonaisuus !

        jos taas katsot lääkärin näkökulmasta viinaan taikka tupakkaan kuolleen ihmisen keuhkokuvaa ja maksakuvaa saatat tulla siihenkin ajatukseen että kyllä ihminen todellakin saastuu, huomaa termi oikein, aivan totaalisesti silläkin mikä ulkoa menee sisään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne oikeita olivat kunhan ymmärretään asiayhteys ja kokonaisuus !

        jos taas katsot lääkärin näkökulmasta viinaan taikka tupakkaan kuolleen ihmisen keuhkokuvaa ja maksakuvaa saatat tulla siihenkin ajatukseen että kyllä ihminen todellakin saastuu, huomaa termi oikein, aivan totaalisesti silläkin mikä ulkoa menee sisään!

        No niin tuo verran tto vanhus synnistä tajuaa, menee jo huvittavaksi, hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä sinä perit vanhemmiltasi, kerro pari nimeltään?

        no noko vaikeaa vastata helppoon kysmykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi kukaan kysellä noin typeriä, herraisä mitä sokeutta, eo tajau synnistä kyllä mitään tuo vanhus!

        Täh: "Kaikki synnit kasteessa pestään pois."????

        Miksihän se vesi ei tehoa aikuiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja rankaiseeko Jumala sinua isiesi tekemistä synneistä?

        laitetaanko teillä lapsetkin linnaan jos isä ryöstää pankin?

        Kaikki on raamatun mukaan syntisiä, Adamista alkaen .


        "synti, joka minussa ASUU"
        Room: 7: 20

        siis synnin taipumus, kukaan ei voisi edes syntiä tehdä, jos ei synti ensin "asu" ihmisessä, ja Jumalan edessä KAIKKI ovat syntisiä, siis JUMALAN edessä.
        Ihmisten edessä, kuka tahansa voi näyttää hurskaalta, synnittömältä, mutta Jumalan edessä ei.

        "eivät TAIVAATKAAN ole puhtaat HÄNEN silmissänsä"
        Job: 15: 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä sinä perit vanhemmiltasi, kerro pari nimeltään?

        ei Jumalan edessä lasketa YKSITELLEN kenenkään syntejä, vaan ihmisen olemus on syntinen., alkaen Adamista,

        "ei ole KETÄÄN vanhurskasta, ei ainoatakaan"
        Room: 3: 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on raamatun mukaan syntisiä, Adamista alkaen .


        "synti, joka minussa ASUU"
        Room: 7: 20

        siis synnin taipumus, kukaan ei voisi edes syntiä tehdä, jos ei synti ensin "asu" ihmisessä, ja Jumalan edessä KAIKKI ovat syntisiä, siis JUMALAN edessä.
        Ihmisten edessä, kuka tahansa voi näyttää hurskaalta, synnittömältä, mutta Jumalan edessä ei.

        "eivät TAIVAATKAAN ole puhtaat HÄNEN silmissänsä"
        Job: 15: 15

        Eli siellä sakastissa jo etukäteen annetaan vaavin tulevat omat synnit anteeksi vaikka yhtään ei ole vielä tullut tehtyä, niinkö se oppinne selittää?

        Kukahan se olisi se Apostoli joka moista sotkua opettaa, saisko nimen selville ja paikat Raamatussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Kaikki synnit kasteessa pestään pois."????

        Miksihän se vesi ei tehoa aikuiseen?

        Täh? Kuka on sanut että vesi pesee synnit pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Kaikki synnit kasteessa pestään pois."????

        Miksihän se vesi ei tehoa aikuiseen?

        Eikö Jumalan Sana tehoakaan lapseen niin kuin se tehoaa aikuiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on raamatun mukaan syntisiä, Adamista alkaen .


        "synti, joka minussa ASUU"
        Room: 7: 20

        siis synnin taipumus, kukaan ei voisi edes syntiä tehdä, jos ei synti ensin "asu" ihmisessä, ja Jumalan edessä KAIKKI ovat syntisiä, siis JUMALAN edessä.
        Ihmisten edessä, kuka tahansa voi näyttää hurskaalta, synnittömältä, mutta Jumalan edessä ei.

        "eivät TAIVAATKAAN ole puhtaat HÄNEN silmissänsä"
        Job: 15: 15

        pieni välikysymys ettei mene liian itsestäänselväksi tuo syntioppinne, niin asuiko synti eevassa ja aatamissa ennen kuin tekivät sitä syntiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pieni välikysymys ettei mene liian itsestäänselväksi tuo syntioppinne, niin asuiko synti eevassa ja aatamissa ennen kuin tekivät sitä syntiä?

        Ei asunut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet saanut päähäsi että syntejä peritään???

        ihan vaan koska hoette perisyntiä yhtenään, siitä saattaa tullakäsitys että olisi peritty syntejä, ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan vaan koska hoette perisyntiä yhtenään, siitä saattaa tullakäsitys että olisi peritty syntejä, ok !

        Varmaan kun et tajua mit synti on ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asunut!

        mutta luen tuolta ylempää ettei ihminen voi tehdä syntiä ellei synti ensin asu hänessä?

        onko nyt joku riitautunut jonkun kanssa vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta luen tuolta ylempää ettei ihminen voi tehdä syntiä ellei synti ensin asu hänessä?

        onko nyt joku riitautunut jonkun kanssa vai?

        Mistä sellaista lueet? Uudestikastajien juttuja ei kannata uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asunut!

        tässä sitä lukee, siis asuiko se synti eevassa ja aatussa ennen kun he tekivät sitä omenasyntiä, miten se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on raamatun mukaan syntisiä, Adamista alkaen .


        "synti, joka minussa ASUU"
        Room: 7: 20

        siis synnin taipumus, kukaan ei voisi edes syntiä tehdä, jos ei synti ensin "asu" ihmisessä, ja Jumalan edessä KAIKKI ovat syntisiä, siis JUMALAN edessä.
        Ihmisten edessä, kuka tahansa voi näyttää hurskaalta, synnittömältä, mutta Jumalan edessä ei.

        "eivät TAIVAATKAAN ole puhtaat HÄNEN silmissänsä"
        Job: 15: 15

        Miksi te koko ajan jäätte, "Kristuksen opin alkeisiin", ja uudestaan julistatte kastetta ja parannusta synneistänne? Nehän on KERTAKAIKKIAAN sovitettu sillä hetkellä, kun suunne sanoi, julkisesti, että "Jeesuksen risti minutkin pelastakoon" tms. Ei sen jälkeen ole tarpeen edes syntejä tunnustaa, ellei teille ole tapahtunut joku lankeemus, uskoontulonne jälkeenkin, vaikka uskotteko edes sitä, ettei se ole silti edes todennäköistä, että niinkään tapahtuisi. SILLÄ EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ, miten te suoritatte pelkkien ravinto-/huumausaineidenkaan suorittamista, koska Paavalikin sanoi: "Miksi vieläkin noudatatte sellaisia käskyjä: älä tartu, älä koske, älä maista, nehän vain koskettavat sellaista hyödykettä, joka käytön jälkeen vain häviää, vaikka niiden noudattaminenkin aiheuttaa ihmisessä vain turhaa ylpeyttä." "EI ihmistä saastuta se mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee suustanne ulos": "Pahoin pelkään, että olen tehnyt turhaa työtä vuoksenne, jos noita ylpeitä, turhia kieltäymyksiä alatte liikaa noudattaa!"(Paavali), JOS JOKU siiten lähtee näiden käännyttäjien mukaan, noiden fariseusten ja kirjanoppineiden asketismia suorittamaan, "HE tekevät tuosta käännynnäisestä kaksinverroin HELVETIMMÄN, mitä itse ovat"(Jeesus)... Rahaa tietenkin säästyy, jos ei paljoa suorita maallisten hyödykkeiden käyttämistä, mutta ei rahan turha kerääminen käyttämättömäksi pitkiksi ajoiksi löyllymään tileillenne ole hyväksi edes kapitalismille, eikä ole hyväksytympi himokaan. KOSKA, juuri "Rahan himo on se KAIKEN PAHAN, alku ja juuri"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä sitä lukee, siis asuiko se synti eevassa ja aatussa ennen kun he tekivät sitä omenasyntiä, miten se on?

        Ei asunut, johan se vastattiin!


    • Anonyymi

      No niin minkänimisiä syntejä se vaavi saa anteeksi joko pian kerrott epari nimeltä ihan?

      vai kuviteletteko te että isien syntejä pitää vaavin saada anteeksi aina aatamiin saakka, niinkö teille on opetettu siellä sleyssä?

      • Anonyymi

        Tuollaisen kysymysen esittäjä ei tajua mitään synnistä, ei mitäänn eikä siitä mistä se synti tuee, voi herraisä tuota sokeutta!


      • Anonyymi

        "vaavin . . ."

        on kyllä tosi lapsellinen kommentti, ei kyllä hengellisistä asioista mitään käsitystä . . .

        siis, heittääkö nää helluntailaisetkin Jumalalle tollasia herjaavia sanoja, ajatella jos ne Vanhan liitonkin aikana olisivat herjanneet samalla tavalla, kun 8 päivän ikäiset poikalapset Jumalan käsky oli:

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; JA NIIN minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi
        1 Moos: 17: 13


        ajatella, jos ne Vanhan liitonkin aikana, olis Jumalalle ruvennu herjaamaan "minkä nimisiä syntejä 8 päivän ikäinen on tehnyt . . . he USKOIVAT Jumalan Sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaavin . . ."

        on kyllä tosi lapsellinen kommentti, ei kyllä hengellisistä asioista mitään käsitystä . . .

        siis, heittääkö nää helluntailaisetkin Jumalalle tollasia herjaavia sanoja, ajatella jos ne Vanhan liitonkin aikana olisivat herjanneet samalla tavalla, kun 8 päivän ikäiset poikalapset Jumalan käsky oli:

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; JA NIIN minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi
        1 Moos: 17: 13


        ajatella, jos ne Vanhan liitonkin aikana, olis Jumalalle ruvennu herjaamaan "minkä nimisiä syntejä 8 päivän ikäinen on tehnyt . . . he USKOIVAT Jumalan Sanaan.

        koita nyt pysyä ainakin suomessa eikä haitta avaikka hiukan asiassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koita nyt pysyä ainakin suomessa eikä haitta avaikka hiukan asiassakin.

        kuule, raamattua tule tutkia KONAISUUDESSAAN, mutta siihen ei uudestikastajien
        "kapasiteetti" riitä !


    • Anonyymi

      Ei vissiin uudestikastjaat opeta jäseniään kun tuo skäkätys kyslee niin typeriä, pian se taas sanoo kovaan ääneen ettei ihmiseksi syntyminen ole synti, eheheh

      • Anonyymi

        no onko se ihmiseksi syntyminen syntiä, täytyy sen olla koska alatte heti kun on kuivannut niin häntä parantelemaan jumalattomien pappien ja kummien voimalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no onko se ihmiseksi syntyminen syntiä, täytyy sen olla koska alatte heti kun on kuivannut niin häntä parantelemaan jumalattomien pappien ja kummien voimalla !

        Hehe, se kysyi sen. Voi että onko ihmiseksi syntyminen synti, vastaataa jolku tuolla kääkälle, hehehehe ahahaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no onko se ihmiseksi syntyminen syntiä, täytyy sen olla koska alatte heti kun on kuivannut niin häntä parantelemaan jumalattomien pappien ja kummien voimalla !

        Helluntaipapit voi olla jumalattomia kun eihän Kristuskaan kelpaa niille


    • Anonyymi

      Pieni välikysysmys, missä vaiheessa se synti tulee ihmiseen ja jos tekee syntiä eikä voi vielä uskoa kun on niiiiiiin pieni niin mitenä käy sellaisen?

      • Anonyymi

        se tulee siinä kun vauva tuodaan taxilla kotiin, siinä se varmaan synti tulee vaaviparkaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se tulee siinä kun vauva tuodaan taxilla kotiin, siinä se varmaan synti tulee vaaviparkaankin.

        Sittenhän vaavi on syntinen !


    • Anonyymi

      Eikö se santa tehoakaan varpusiin?

    • Anonyymi

      Joo, "joka uskoo ja kastetaan, SE pelastuu, mutta joka ei usko joutuu kadotukseen"(Jeesus).
      Ei vauvana tai aikuisenakaan saatu YKSI kaste riitä, ihmisen täytyy mennä vesipesulle monia TUHANSIA kertoja muulloinkin, jos elää edes muutamia kymmeniä vuosia, tässä ihmisruumiissaan...."Siksi meidät pelastaa uudestaan KASTE!"(Pietarin juttu Raamatussa)
      Ja jos joku juntti uskoo saaneensa kasteen silloin, kun joku hihhulitoveri- kuten Johannes Kastaja - (joka ei ollut kaste sen ajan synagoogien jäseneksi lainkaan) - antoi sen vaikka tavallisella uintireissullaan, sekin totta puhuen riittää, jos se tehtiin Jeesuksen nimeen - ei ole pakko kastattaa itseään minkään instituution tai uskonlahkon nimeen välttämättä... Vaikka silloin pääseekin suuremman yhteisön kanssa tekemisiin - heti. Itse EN ole saanut luterilaisten vauvakastetta, vaikkapa sainkin senkin tavallaan silti vauvana, aivan tavallisena saunareissulla, vanhempieni seurassa, mutta sen tavallisen baptistisen hellari-pente_costaali-kasteen olen silti itse ottanut... Näin henki minulle kertoi! Jos teissä syntyy vastustus sen takia, että haluatte väkisten vaatia instituutio-kirkkokunta-kristillisyyttä, niin silloin syytätte minua jopa valehtelijaksi, mutta toivottavasti Totuuden Pyhä Henki todistaa silloin teille, miten tämänkin USKOMUKSEN laita on...

      • Anonyymi

        noin nyt alkaa kiuas jo kuumentua pikkuhiljaa !


      • Anonyymi

        Markuksen lopu ei ole Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman henkilön satoja vuosia jälkikäteen tekemä lisäys, josta on huomautus ja varoitus v .-92 painoksen Mark.16:9 kohdalla.

        Jeesus ei eläissään puhunut mistään myrkynjuonnista,uskotaan ja kastetaa,annetaan käärmeiden pistää jne.
        Ne on helluntailaisten touhuja sellaiset.

        Amerikassa helluntailaisilla saarnamiehillä on raamatunkotelossa käärme, jonka ne nostaa ja huutaa, että heillä on niin vanha usko, että käärmeiden pureminen ei heihin mitään vaikuta.
        Ja sitten antavat tuon käärmeen pistää itseään käsivarteen.
        Mutta jättävät kertomatta, että tuolta yksilöltä on poistettu myrkkyhampaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen lopu ei ole Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman henkilön satoja vuosia jälkikäteen tekemä lisäys, josta on huomautus ja varoitus v .-92 painoksen Mark.16:9 kohdalla.

        Jeesus ei eläissään puhunut mistään myrkynjuonnista,uskotaan ja kastetaa,annetaan käärmeiden pistää jne.
        Ne on helluntailaisten touhuja sellaiset.

        Amerikassa helluntailaisilla saarnamiehillä on raamatunkotelossa käärme, jonka ne nostaa ja huutaa, että heillä on niin vanha usko, että käärmeiden pureminen ei heihin mitään vaikuta.
        Ja sitten antavat tuon käärmeen pistää itseään käsivarteen.
        Mutta jättävät kertomatta, että tuolta yksilöltä on poistettu myrkkyhampaat.

        lapsiparka koita kestää, luukku aukeaa olisko se huomenna, lepää ja ota iisisti, et joudu töihin se on melko varmaaa saat jatkaa foorumihöröilyä edelleen kaikessa rauhassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen lopu ei ole Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman henkilön satoja vuosia jälkikäteen tekemä lisäys, josta on huomautus ja varoitus v .-92 painoksen Mark.16:9 kohdalla.

        Jeesus ei eläissään puhunut mistään myrkynjuonnista,uskotaan ja kastetaa,annetaan käärmeiden pistää jne.
        Ne on helluntailaisten touhuja sellaiset.

        Amerikassa helluntailaisilla saarnamiehillä on raamatunkotelossa käärme, jonka ne nostaa ja huutaa, että heillä on niin vanha usko, että käärmeiden pureminen ei heihin mitään vaikuta.
        Ja sitten antavat tuon käärmeen pistää itseään käsivarteen.
        Mutta jättävät kertomatta, että tuolta yksilöltä on poistettu myrkkyhampaat.

        Markuksen teksti sopii muuhun Raamatun aineistoon hyvin.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden opit poikkeavat kristittyjen opeista samalla tavoin kuin muidenkin Amerikassa syntyneiden uskonlahkojen opit. Siksi niitä kutsutaan "uususkonnoiksi" (Jehovantodistajat,Helluntailaiset,Mormonit,Adventistit)

      Helluntailaisuus on todella paha harhaoppi eli heresia.

      Helluntailaisuuden harhaoppi liittää pelkkään uskoontulon kokemukseen kaikki ne Jumalan teot, jotka oikean Kirkkoraamatun mukaan tapahtuu vain ja ainoastaan yhden kerran Kristittyjen kasteessa Jumalan tekona.

      Helluntailiikkeen perusti pahat miehet Amerikasta omien lihan himojensa tyydyttämiseksi (lahkot, Gal.5:20)

      • Anonyymi

        Vauvakastekiimainen yrittää taas tunkea sitä rakasta parhamiaan ja näin muuttaa keskustelun aihetta muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastekiimainen yrittää taas tunkea sitä rakasta parhamiaan ja näin muuttaa keskustelun aihetta muualle.

        Vauvakiimainen hermostuu aina kun parhamin mainitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastekiimainen yrittää taas tunkea sitä rakasta parhamiaan ja näin muuttaa keskustelun aihetta muualle.

        se on pakko huitoa sillä ainoallal aseella joka käteen löytyy, ihan kuin simpson aikanaan, aasinleukaluulla !

        on ne hauskoja nuo kirkkokiivailijat !


      • Anonyymi

        helluntailaisuus ON eksytys, eikä kukaan täysjärkinen pilkkaa kastetta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on pakko huitoa sillä ainoallal aseella joka käteen löytyy, ihan kuin simpson aikanaan, aasinleukaluulla !

        on ne hauskoja nuo kirkkokiivailijat !

        Onko sinulle se aset nuo sakastista ja kummeista jauhaminen?

        On tuo kellarikiivailija hauska tapaus


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on paha harhaoppi eli heresia

      HELLUNTAILAISUUS ON PAHA EKSYTYS, JOSTA KANNATTAA PYSYÄ KAUKANA

      Helluntailaisuus on ei-kristillinen lahkoliike, joka perustettiin Parhamin toimesta Amerikassa noin 100 v. sitten.

      Helluntailaisuus on ns. uususkonto, kuten Jehovantodistamine,Helluntailaisuus,Mormonismi,Adventismi, joilla on iha omat opit ja teesit ja novumit, joita he hokevat ja kopioivat tänne papukaijan tavoin ymmärtämällä itse hengellistä asiaa niiden takana ollenkaan.

      • Anonyymi

        Viisas ihminen ei mene Amerikasta tulleisiin lahkoihin ollenkaan, vaikka siellä lahkokellareissaan leijuisivat ilmassa katon rajassa ja huutelisivat sieltä aameniaan.


    • Anonyymi

      Jumalan Sana=Jeesus Kristus.

      Kasteessa ihminen liitetään Jumalan tekona Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusruumiiseen. Ja kasteessa ihminen saa Jeesuksen hengen , joka on uskonhenki, Siksi usko tulee Jumalan "Sanan" eli Kristuksen kautta.

      Se on Jumalan teko, että te uskotte. Ei ihmisen teko ollenkaan.

      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa uskovat OMIIN tekoihin, ja ottavat kunnian itselleen "oma ratkaisu" . . .

        "Kuka muu kuin minä Herra ! Ei ole muuta Jumalaa kuin MINÄ.
        MINÄ olen vanhurskas pelastaja ei ole KETÄÄN muuta"
        Jes: 45: 21

        "MINÄ olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen"
        Ilm: 22: 13

        siis raamatun mukaan, "omaa ratkaisua, ei voi laittaa Jumalan edelle ,
        tyyliin, "minä tein ratkaisun" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa uskovat OMIIN tekoihin, ja ottavat kunnian itselleen "oma ratkaisu" . . .

        "Kuka muu kuin minä Herra ! Ei ole muuta Jumalaa kuin MINÄ.
        MINÄ olen vanhurskas pelastaja ei ole KETÄÄN muuta"
        Jes: 45: 21

        "MINÄ olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen"
        Ilm: 22: 13

        siis raamatun mukaan, "omaa ratkaisua, ei voi laittaa Jumalan edelle ,
        tyyliin, "minä tein ratkaisun" . . .

        Joo, kyllä ne vanhempien ja kummien tekemät ratkaisut ovat tärkeämpiä. Saahan kirkko siinä ainakin uusia veronmaksajia.
        Miksihän tuo edellinen kirjoittaja on saanut vauvakasteessan vain rienaajan hengen?
        Oliko vesi likaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä ne vanhempien ja kummien tekemät ratkaisut ovat tärkeämpiä. Saahan kirkko siinä ainakin uusia veronmaksajia.
        Miksihän tuo edellinen kirjoittaja on saanut vauvakasteessan vain rienaajan hengen?
        Oliko vesi likaista?

        Taas tuo pelle puhuu vanhemmista ja kummeista. Kas kun ei vedestä

        Hän sai sen rienaamisen hengen siinä uudestikasteessaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo pelle puhuu vanhemmista ja kummeista. Kas kun ei vedestä

        Hän sai sen rienaamisen hengen siinä uudestikasteessaan

        Uudestikastetta lahkolaiseksi edeltää kirouksen lukeminen ääneen tietyn kaavan mukaan lapsena saatua Kristillistä kastetta vastaan. Siinä kirouksessa sanoudutaan irti lapsena saadusta Kristillisestä kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Toinen kaste jenkkilahkon jäseneksi tuo ihmiseen aivan toisen vieraan hengen, joka on se saatanallinen antikristuksen henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastetta lahkolaiseksi edeltää kirouksen lukeminen ääneen tietyn kaavan mukaan lapsena saatua Kristillistä kastetta vastaan. Siinä kirouksessa sanoudutaan irti lapsena saadusta Kristillisestä kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Toinen kaste jenkkilahkon jäseneksi tuo ihmiseen aivan toisen vieraan hengen, joka on se saatanallinen antikristuksen henki.

        Pirulle (lahkolle) jos annat kymmenykset, niin se vie kohta koko omaisuutesi ja sekään ei vielä riitä, voi jäädä oikeat perilliset nuolemaan näppejään kun kuulevat kuolinvuoteella vainajan tekemän testamentin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirulle (lahkolle) jos annat kymmenykset, niin se vie kohta koko omaisuutesi ja sekään ei vielä riitä, voi jäädä oikeat perilliset nuolemaan näppejään kun kuulevat kuolinvuoteella vainajan tekemän testamentin.

        juuri luin toisaalta pariskunnan aikeista erota kirkosta tämän arkunkantopelleilyn tiimoilla.

        laskivat maksaneensa yli 30 000 euroa veroa kirkolle eivätkä mitään ole saaneet aiitä mihinkään asiaan.

        siinä sitä on hautapaikalle hintaa yllin kyllin. josp a olis edes kuiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirulle (lahkolle) jos annat kymmenykset, niin se vie kohta koko omaisuutesi ja sekään ei vielä riitä, voi jäädä oikeat perilliset nuolemaan näppejään kun kuulevat kuolinvuoteella vainajan tekemän testamentin.

        on siinä järjettömiä kommnetteja peräkkäin kirjouksien lukemisesta lahkolle antamisiin !

        ei luulis että eletään vuotta 2021 !

        uskosin paremminkin että joku on noussut ylös 1200 luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri luin toisaalta pariskunnan aikeista erota kirkosta tämän arkunkantopelleilyn tiimoilla.

        laskivat maksaneensa yli 30 000 euroa veroa kirkolle eivätkä mitään ole saaneet aiitä mihinkään asiaan.

        siinä sitä on hautapaikalle hintaa yllin kyllin. josp a olis edes kuiva.

        se rahahan se tärkeintä "USKOVAISILLE" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se rahahan se tärkeintä "USKOVAISILLE" . . .

        muistit väärin taas, se raha on kirkolle tärkeintä, vai miksi luulet että se ulosottokelpoisena sinulle lähetetään verona ihan kotiosoitteeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se rahahan se tärkeintä "USKOVAISILLE" . . .

        olen saanut sen kuvan että siellä sakastissa sitä vasta ollaankin USKOVAISIA !

        mikä nyt mättää, mieti asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muistit väärin taas, se raha on kirkolle tärkeintä, vai miksi luulet että se ulosottokelpoisena sinulle lähetetään verona ihan kotiosoitteeseen?

        Ei kyllä se on sinulle tärkeintä kun koko aan rahasta puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen saanut sen kuvan että siellä sakastissa sitä vasta ollaankin USKOVAISIA !

        mikä nyt mättää, mieti asiaa.

        Kyllä, siellä ollaan. Olen saanut sen käsityksen että lahkokellarissa ei olla uskovaisia vaan puhutaan vaan rahasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, siellä ollaan. Olen saanut sen käsityksen että lahkokellarissa ei olla uskovaisia vaan puhutaan vaan rahasta

        No verotus tuntuu olevan koko ajan sillä mielessä. Pelkkä rahasta kiivaileva pelle tuo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muistit väärin taas, se raha on kirkolle tärkeintä, vai miksi luulet että se ulosottokelpoisena sinulle lähetetään verona ihan kotiosoitteeseen?

        "antakaa keisarille se mikä keisarin on, ja Jumalalle se, mikä Jumalan on"


    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe