Näyttää olevan myös kaasuautojen myynti liian vaikeata vaikka on jo noin 60 tankkausasemaa suomessa ja jakeluverkosto on ollut jo monta vuotta? Tästä voi peilata että muutamalla tulevaisuuden vetytankkausasemalla ei saada todellakaan kansaa vetyautoista innostumaan. Kaasuautoja kun saa noin 30 000e ja vetyautojen hinnat arviolta suomessa kaikkine kuluineen 70 000 - 100 000e.
"Suomalaisten kaasuautoarkuudesta kertoo, että kuluvan vuoden toukokuussa uusia kaasuautoja rekisteröitiin vain 81 kappaletta, ja kesäkuussakin ainoastaan 105 kappaletta. Koko kuluvan vuoden saldo on heinäkuuhun mennessä 582 uutta kaasuautoa. Ei kaasuauto ole siis Suomessa suurten massojen valinta, mutta se ei kerro välttämättä lainkaan auton pätevyydestä – tai sen puutteesta."
Ja ei edes halvempi hinta tunnu olevan tarpeeksi hyvä koukku ja ilmastomuutossyistä pärjäisi myös vedylle?
"Pienet luvut ovat tavallaan harmi, sillä kaasuhybridiautoilun puolesta puhuu edelleen moni seikka. Ensinnäkin kaasuautoilu on lähtökohtaisesti edullista. Toisekseen kaasuautoissa voi käyttää maakaasun lisäksi kotimaista biokaasua, eli pelata hieman kotiinpäin samalla kun päästöt vähenevät. Biokaasuhan on meikäläisittäin oiva liikennepäästöjen madaltaja."
https://www.is.fi/autot/art-2000008122548.html
Joten, miksi ihmeessä vetyautot yleistysi jos ei kerran kaasuautotkaan siihen pysty? Samankaltaista tekniikkaa kumpikin edustaa vaikka kaasuauto on hieman äänekkäämpi.
Edes kaasuautot eivät myy, miksi vetyautotkaan?
4
347
Vastaukset
- Anonyymi
Mutku Tojota..
- Anonyymi
Ja kaasu on sentään halpaa ja myös autot halpoja. Vety kaatuu kalleuteensa.
- Anonyymi
Saksassa ei kaasuautot ole menestyneet sitten Hitlerin aikojen...
saat leiman kun ajat kaasuSkodalla - Anonyymi
No vetyauto kulkee sähkömoottorilla ja kaasuauto polttomoottorilla eli se niiden "samasta" tekniikasta.
Mietiskelin vaan kuinka suosittu tuo (bio)kaasuauto olisikaan Suomessa jos sitä kohdeltaisiin oikeasti päästöttömänä, niin kuin se oikasti on. Eli ei autoveroa, kayttövoimavero putoaisi noin 60% (biokaasu/maakaasu käyttösuhde tällä hetkellä), hankintatukea 2000-4000 € / auto.
Biokaasun ja fossiilisen maakaasun hintaero Gasumilla on tällä hetkellä 2 snt/kg. Meidän Seatti kuluttaa noin 3 kg / 100km. eli hintaero on mitätön. Halpaa ajoa oikeasti
Biokaasuhommassa ei vaan tule kenestäkään miljardööriä eikä edes miljonääriä kuten sähköautotehtailla , akkumateriaalikaivoksilla ja akkutehtailla. Biokaasun tekijät Suomessa on kaikki ( paitsi se Gasum) pieniä paikallisia toimijoita jotka hankkii hommalla elantonsa, rahat jää pääsääntöisesti Suomeen.
Polttomoottorit tulee olemaan liikenteessä vielä vuosikymmeniä, kaasunjakeluverkko leviää koko ajan eli ei kaasuauto häviä minnekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110964
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421564Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892