Taas pari ikävää uutista aitouskoville

Anonyymi

"64,1 prosenttia äänensä antaneista tuki samaa sukupuolta olevien avioliitto-oikeutta. Sveitsissä on 23 kantonia, joista jokaisessa yli puolet äänioikeutetuista äänestivät lain puolesta.

Uuden lain vastustajiin lukeutuvat muun muassa tietyt uskonnolliset ryhmät, joiden mielestä se väheksyisi perinteistä perhettä.

Italian ympäröimässä mikrovaltio San Marinossa sen sijaan äänestettiin abortin laillistamisesta. Äänestystulos oli hyvin selkeä, kun 77 % äänestäjistä kannatti abortin laillistamista, ilmoittaa BBC."

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin tämä menee eteenpäin, kun uskovat haluavat kaiken taaksepäin.

      • En tiedä mitä homot yleensä harrsstaa.En ole kysellyt.


    • Anonyymi

      Sveitsissä on 26 kantonia.

      • Ikävä kuulla.


      • Anonyymi

        Sveitsiläismedian mukaan yksikään Sveitsin 26 kantonista ei äänestänyt lakia vastaan. Kansanäänestystä asiasta muuten vaativat konservatiiviset ja uskonnolliset puolueet. Toiveena oli saada kumottua Sveitsin parlamentin päätös asiasta viime vuoden joulukuulta.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sveitsiläismedian mukaan yksikään Sveitsin 26 kantonista ei äänestänyt lakia vastaan. Kansanäänestystä asiasta muuten vaativat konservatiiviset ja uskonnolliset puolueet. Toiveena oli saada kumottua Sveitsin parlamentin päätös asiasta viime vuoden joulukuulta.

        -a-teisti-

        Kaksi kantoneista ei osallistu kansanäännestyksiin. Kuusi kantoneista on ns puolikantoneista. Ilemeisesti yhdessä puolikanttonissa on äänestystulos ollut niin lähellä 50/50 tulosta, että tarvittaisiin uudelleenlaskenta. Mutta koska yli 19 kantonia on äänestänyt selkeästi kyllä, niin sitä tuskin tullaan tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kantoneista ei osallistu kansanäännestyksiin. Kuusi kantoneista on ns puolikantoneista. Ilemeisesti yhdessä puolikanttonissa on äänestystulos ollut niin lähellä 50/50 tulosta, että tarvittaisiin uudelleenlaskenta. Mutta koska yli 19 kantonia on äänestänyt selkeästi kyllä, niin sitä tuskin tullaan tekemään.

        Pitää korjata hieman mitä aikaisemmin kirjoitin. Kaikki kantonit ovat ottaneet osaa tähän kansanäänestykseen myös ne kaksi jotka eivät yleensä kansanäänestyksiin osallistu. Kuusi kanttoneista on mukana puolikantoneina Obwald, Nidwald, Bâle-Ville, Bâle-Campagne, Appenzell Rhodes-Extérieures ja Appenzell Rhodes-Intérieures. Eli nämä kuusi muodostavat yhteensä kolme kantonia ja siksi uutisissa mainitaan 23 kantonia 26 sijasta.


    • Hyvä juttu, kun tollasia uutisia tulee jopa Sveitsistä, joka on ennen ollut maailman umpikristityin maa.

      Sveitsissä kristityt onnistuivat jarruttamaan demokratiaa ja naisten ihmisoikeuksia harvinaisen pitkään.

      Vseitsissä naiset saivat äänioikeuden vasta 1971 ja eräässä äärikristityssä Kantonissa vasta 1991.

      Vasta 1985 kansanäänestyksessä Sveitsin naiset saivat itse päättää oikeudesta käydä töissä ja avata pankkitili.
      Aiemmin niihin oli pitänyt olla jonkun miehen lupa.

      • Anonyymi

        No eikös se ole Raamattuun kirjattu miten asiat menee !!

        Kerrotko peku miksi asiasta pitää iloita, minun lokiikallani ja lukutaidollani kansa menee kohden täyttä pakanuutta, miksi iloitset sellaisesta.


      • Anonyymi

        Sveitsi on ollut asenteiltaan aika jakautunut maa viimeisen 30 vuoden ajan. Väkiluvultaan isommat kaupungit ja kantonit ovat olleet jo pitkään liberaaleja. Hyvänä esimerkkinä on Zürichin kaupunki. Vuonna 2009 kaupungin pormestariksi valittiin avoimesti lesbo Corine Mauch. Vuonna 2018 hänet valittiin jatkokaudelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eikös se ole Raamattuun kirjattu miten asiat menee !!

        Kerrotko peku miksi asiasta pitää iloita, minun lokiikallani ja lukutaidollani kansa menee kohden täyttä pakanuutta, miksi iloitset sellaisesta.

        Tuhansia vuosia sitten kaikki oli toisin. Siihen ei ole paluuta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tuhansia vuosia sitten kaikki oli toisin. Siihen ei ole paluuta.

        Miten sulla torre voikin olla noin pöljät kommentit !?!

        no jos ei ole niin mistäs otat.

        homoilu ei taida paljoa järkeä kaivata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sulla torre voikin olla noin pöljät kommentit !?!

        no jos ei ole niin mistäs otat.

        homoilu ei taida paljoa järkeä kaivata.

        Se mitä Raamatussa sanotaan ei koske nykyaikaa.

        Etkö ole huomannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sulla torre voikin olla noin pöljät kommentit !?!

        no jos ei ole niin mistäs otat.

        homoilu ei taida paljoa järkeä kaivata.

        No eipä sunkaan kommenteissa juuri kehumista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös se ole Raamattuun kirjattu miten asiat menee !!

        Kerrotko peku miksi asiasta pitää iloita, minun lokiikallani ja lukutaidollani kansa menee kohden täyttä pakanuutta, miksi iloitset sellaisesta.

        On aina iloinen asia kun sivistys voittaa uskonnollisen barbarismin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Se mitä Raamatussa sanotaan ei koske nykyaikaa.

        Etkö ole huomannut?

        ahhaa ja milloin se koskemisen aika päättyi, oletko tutkinut asiaa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ahhaa ja milloin se koskemisen aika päättyi, oletko tutkinut asiaa ?

        Raamattu kertoo sen ajan elämästä. Se on ollutta ja mennyttä.

        Uusi Raamattu olisi täysin erilainen.


    • Anonyymi

      Luemme Raamatusta mm; kun Hän palaa, löytänekö Hän uskoa maan päältä !?

      nko se peku hyvä asia, vai mitä arvelet?

    • Anonyymi

      Tapahtui vain se, minkä voimme Raamatusta lukea, että lopun aikoina laittomuus lisääntyy ja ihmiset toteuttavat luonnottomia himojaan ja halujaan.

      Matt: 24:12 Ja sen tähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
      1.Joh: 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      Matt: 13:40 Niin kuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
      Matt: 13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista

      • Anonyymi

        Noita lopun aikoja on kestänyt jo todella kauan.........


      • Onko sinulle käynyt noin lopun ajalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita lopun aikoja on kestänyt jo todella kauan.........

        Kyllä.
        Maailmanaikojen loppukausi alkoi Jeesuksen Taivaaseen paluun jälkeen ja kestää siihen asti, kun hän ensin noutaa morsiamensa Isän kotiin ja sen jälkeen palaa takaisin maan päälle ottamaan hallinnon valtaansa.
        Elämme siis tämän maailmanajan loppukauden loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Maailmanaikojen loppukausi alkoi Jeesuksen Taivaaseen paluun jälkeen ja kestää siihen asti, kun hän ensin noutaa morsiamensa Isän kotiin ja sen jälkeen palaa takaisin maan päälle ottamaan hallinnon valtaansa.
        Elämme siis tämän maailmanajan loppukauden loppua.

        Uskotko tuollaiseen höpötykseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Maailmanaikojen loppukausi alkoi Jeesuksen Taivaaseen paluun jälkeen ja kestää siihen asti, kun hän ensin noutaa morsiamensa Isän kotiin ja sen jälkeen palaa takaisin maan päälle ottamaan hallinnon valtaansa.
        Elämme siis tämän maailmanajan loppukauden loppua.

        Ei kannattaisi esittää hölynpölyä. Katso ensin mitä tapahtuu.


    • Anonyymi

      Aa-kerho asetti jutussaan toiveita heille mieluisalle äänestystulokselle. Sitä eivät kertoneet, että gallupit kertoivat muuta ja tulos olikin muu. Kenestähän tekevät syntipukin kun sveitsiläiset äänestivät täysin selkeästi ihan väärin?

      • Anonyymi

        Jos kommentoivat edes asiaa...

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Vieläkö Aa-pulju on pystyssä? Luulisi, että tuollainen pulju olisi näivettynyt jo aikoja sitten, sen verran ovat turpaansa saaneet asiassa kuin asiassa.


      • Anonyymi

        Mitä Sveitsin äänestys AA-kerholle kuuluu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Sveitsin äänestys AA-kerholle kuuluu?

        Aitoavion porukka on ottanut kantaa kaikkiin asioihin mitä maailmalla on tapahtunut heidän mielensä mukaan.


    • Anonyymi

      Eihän tilanne paha ole aitouskovien kannalta. On sellaisia luottomaita kuin Uganda ja joku Nigeria tms. sekä tietenkin muslimimaat. Voi luottaa, ettei homoja ihan lähitulevaisuudessa niissä ihmisinä pidetä.

      Länsimaista katseen voi jo kääntää pois, se peli on kyllä hävitty jo.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Niin ja edelleen voidaan kysyä, että miksi fundut eivät muuta noihin maihin jos ja kun näissä länsimaissa kaikenlainen "luonnottomuus" ja "laittomuus" saavat lisää jalansijaa....


    • Anonyymi

      Sveitsissäkin Aa-kerholla menee kehnosti. 😂

    • Anonyymi

      Sekös teitä riemastuttaa. Äänestysprosentti oli aika alhaien koko väestöstä. Taisi kannattajat olla kaikei aktivisimpia.

      • Anonyymi

        Äänestysprosentti Sveitsin kansanäänestyksissä on yleisesti 50-60% välillä. Joten tämän äänestyksen 52,60% noudatti sitä linjaa.


      • Anonyymi

        Siinä suhteessa kannattajat olivat aktiivisempia, että heiltä tuli enemmän ääniä kuin vastustajilta. Mutta suhteellinen äänestysinto voi olla hurjastikin isompi vastustelijoiden leirissä.


      • Ne, jotka eivät kannata, saattoivat kokea, että mitä sitä turhaan. Kannattajat voittavat kuitenkin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ne, jotka eivät kannata, saattoivat kokea, että mitä sitä turhaan. Kannattajat voittavat kuitenkin.

        Samana päivänä oli myös kansanäänestys toinen kansanäänestys ja taidivat olla vielä samassa äänestyslipukkeessa. Sen aktiivisuus oli 52,23%. Joten aktiivisuusero noin kahden välillä oli vaivaiset 0,37%.


    • Anonyymi

      Miksi ikävä uutinen uskoville, eikös se ongelma ole jumalattomien puolella. Ja heitähän on Suomessakin yli 90% ihmisistä. Meidän tehtävä on vain julistaa ja hoitaa lähimmäisiämme jotka apua pyytävät.

      • Tässä ei ole kyse hoitamisesta, vaan kun uskovilla on ollut päämäärä estää homojen avioliitot.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tässä ei ole kyse hoitamisesta, vaan kun uskovilla on ollut päämäärä estää homojen avioliitot.

        Sulla on nyt väärä mielikuva hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.

        Room. 12:2

        Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nyt väärä mielikuva hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.

        Room. 12:2

        Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

        Oletko tutkinut mikä on Jumalan tahto vihkiä mies ja nainen kirkossa aviolittoon?

        Esitit hoitamisen, vaikka puhe on homojen avioliitosta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oletko tutkinut mikä on Jumalan tahto vihkiä mies ja nainen kirkossa aviolittoon?

        Esitit hoitamisen, vaikka puhe on homojen avioliitosta.

        Mahtavaa mässäystä siellä päivästä toiseen.

        👍


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tässä ei ole kyse hoitamisesta, vaan kun uskovilla on ollut päämäärä estää homojen avioliitot.

        Ei estää vaankertoa seurauksista!
        oletko ajatellut liikennemerkkejä, estääkö ne sinua jotenkin vai ohjaako ne miten on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei estää vaankertoa seurauksista!
        oletko ajatellut liikennemerkkejä, estääkö ne sinua jotenkin vai ohjaako ne miten on?

        Siitä, että me kaksi miestä olemme avioliitossa, ei ole aiheuttanut mitään seurauksia.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oletko tutkinut mikä on Jumalan tahto vihkiä mies ja nainen kirkossa aviolittoon?

        Esitit hoitamisen, vaikka puhe on homojen avioliitosta.

        On tärkeää että uskovat ihmiset ainakin myös homoseksuaaleista huolehtivat etteivät joudu vastakkainen Jumalan tahdon kanssa. Ihminen kun häviää jokatapauksessa. Liberaaleilla on väärä mielikuva siitä hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.

        Room. 12:2

        Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tärkeää että uskovat ihmiset ainakin myös homoseksuaaleista huolehtivat etteivät joudu vastakkainen Jumalan tahdon kanssa. Ihminen kun häviää jokatapauksessa. Liberaaleilla on väärä mielikuva siitä hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.

        Room. 12:2

        Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

        Homoja on niin vähän, että enemmän saisit aikaan heterojen kanssa.

        Eipä ihme, kun uskovat alkavat loppua.


      • Nyt aiheutti tällaisen seurauksen; tuli kummallinen viesti.


    • Anonyymi

      No, eiköhän nyt kun tämä homojen avioliittoasia ole saatu istutettua länsimaihin, ja kun saataisiin vielä istutettua islamistivaltioihinkin, niin maailma on pelastettu. Sehän se on tärkein asia maailmassa, tai ainakin tällä palstalla, vai?

      • Islamissa ei kaikki naisten asiat ole kunnossa.

        Älä mahdottomia odota.


      • Anonyymi

        Korjaus, on saatu istutettua


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Islamissa ei kaikki naisten asiat ole kunnossa.

        Älä mahdottomia odota.

        Voisithan mennä sinne heidän puolesta puhumaan, ja samalla vihjaista, että pitäisi tuo homojen avioliittoasiakin saada vireille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisithan mennä sinne heidän puolesta puhumaan, ja samalla vihjaista, että pitäisi tuo homojen avioliittoasiakin saada vireille.

        Toisaalta se ei minulle kuulu. Se on maassa maan tavalla. Heitä inhottaa läntinen vapaamielinen elämä.


      • Anonyymi

        No kristinuskon kannalta tärkein asia on totella Jumalan tahtoa, mistä suurin on rakkaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kristinuskon kannalta tärkein asia on totella Jumalan tahtoa, mistä suurin on rakkaus.

        Suurin Jumalan tahto on surmata väärin tehneet. Ei Jumala rakkautta edusta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe