"64,1 prosenttia äänensä antaneista tuki samaa sukupuolta olevien avioliitto-oikeutta. Sveitsissä on 23 kantonia, joista jokaisessa yli puolet äänioikeutetuista äänestivät lain puolesta.
Uuden lain vastustajiin lukeutuvat muun muassa tietyt uskonnolliset ryhmät, joiden mielestä se väheksyisi perinteistä perhettä.
Italian ympäröimässä mikrovaltio San Marinossa sen sijaan äänestettiin abortin laillistamisesta. Äänestystulos oli hyvin selkeä, kun 77 % äänestäjistä kannatti abortin laillistamista, ilmoittaa BBC."
Taas pari ikävää uutista aitouskoville
54
<50
Vastaukset
Näin tämä menee eteenpäin, kun uskovat haluavat kaiken taaksepäin.
- Anonyymi
Sveitsissä on 26 kantonia.
- Anonyymi
Sveitsiläismedian mukaan yksikään Sveitsin 26 kantonista ei äänestänyt lakia vastaan. Kansanäänestystä asiasta muuten vaativat konservatiiviset ja uskonnolliset puolueet. Toiveena oli saada kumottua Sveitsin parlamentin päätös asiasta viime vuoden joulukuulta.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sveitsiläismedian mukaan yksikään Sveitsin 26 kantonista ei äänestänyt lakia vastaan. Kansanäänestystä asiasta muuten vaativat konservatiiviset ja uskonnolliset puolueet. Toiveena oli saada kumottua Sveitsin parlamentin päätös asiasta viime vuoden joulukuulta.
-a-teisti-Kaksi kantoneista ei osallistu kansanäännestyksiin. Kuusi kantoneista on ns puolikantoneista. Ilemeisesti yhdessä puolikanttonissa on äänestystulos ollut niin lähellä 50/50 tulosta, että tarvittaisiin uudelleenlaskenta. Mutta koska yli 19 kantonia on äänestänyt selkeästi kyllä, niin sitä tuskin tullaan tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi kantoneista ei osallistu kansanäännestyksiin. Kuusi kantoneista on ns puolikantoneista. Ilemeisesti yhdessä puolikanttonissa on äänestystulos ollut niin lähellä 50/50 tulosta, että tarvittaisiin uudelleenlaskenta. Mutta koska yli 19 kantonia on äänestänyt selkeästi kyllä, niin sitä tuskin tullaan tekemään.
Pitää korjata hieman mitä aikaisemmin kirjoitin. Kaikki kantonit ovat ottaneet osaa tähän kansanäänestykseen myös ne kaksi jotka eivät yleensä kansanäänestyksiin osallistu. Kuusi kanttoneista on mukana puolikantoneina Obwald, Nidwald, Bâle-Ville, Bâle-Campagne, Appenzell Rhodes-Extérieures ja Appenzell Rhodes-Intérieures. Eli nämä kuusi muodostavat yhteensä kolme kantonia ja siksi uutisissa mainitaan 23 kantonia 26 sijasta.
Hyvä juttu, kun tollasia uutisia tulee jopa Sveitsistä, joka on ennen ollut maailman umpikristityin maa.
Sveitsissä kristityt onnistuivat jarruttamaan demokratiaa ja naisten ihmisoikeuksia harvinaisen pitkään.
Vseitsissä naiset saivat äänioikeuden vasta 1971 ja eräässä äärikristityssä Kantonissa vasta 1991.
Vasta 1985 kansanäänestyksessä Sveitsin naiset saivat itse päättää oikeudesta käydä töissä ja avata pankkitili.
Aiemmin niihin oli pitänyt olla jonkun miehen lupa.- Anonyymi
No eikös se ole Raamattuun kirjattu miten asiat menee !!
Kerrotko peku miksi asiasta pitää iloita, minun lokiikallani ja lukutaidollani kansa menee kohden täyttä pakanuutta, miksi iloitset sellaisesta. - Anonyymi
Sveitsi on ollut asenteiltaan aika jakautunut maa viimeisen 30 vuoden ajan. Väkiluvultaan isommat kaupungit ja kantonit ovat olleet jo pitkään liberaaleja. Hyvänä esimerkkinä on Zürichin kaupunki. Vuonna 2009 kaupungin pormestariksi valittiin avoimesti lesbo Corine Mauch. Vuonna 2018 hänet valittiin jatkokaudelle.
Anonyymi kirjoitti:
No eikös se ole Raamattuun kirjattu miten asiat menee !!
Kerrotko peku miksi asiasta pitää iloita, minun lokiikallani ja lukutaidollani kansa menee kohden täyttä pakanuutta, miksi iloitset sellaisesta.Tuhansia vuosia sitten kaikki oli toisin. Siihen ei ole paluuta.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tuhansia vuosia sitten kaikki oli toisin. Siihen ei ole paluuta.
Miten sulla torre voikin olla noin pöljät kommentit !?!
no jos ei ole niin mistäs otat.
homoilu ei taida paljoa järkeä kaivata. Anonyymi kirjoitti:
Miten sulla torre voikin olla noin pöljät kommentit !?!
no jos ei ole niin mistäs otat.
homoilu ei taida paljoa järkeä kaivata.Se mitä Raamatussa sanotaan ei koske nykyaikaa.
Etkö ole huomannut?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sulla torre voikin olla noin pöljät kommentit !?!
no jos ei ole niin mistäs otat.
homoilu ei taida paljoa järkeä kaivata.No eipä sunkaan kommenteissa juuri kehumista ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikös se ole Raamattuun kirjattu miten asiat menee !!
Kerrotko peku miksi asiasta pitää iloita, minun lokiikallani ja lukutaidollani kansa menee kohden täyttä pakanuutta, miksi iloitset sellaisesta.On aina iloinen asia kun sivistys voittaa uskonnollisen barbarismin.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Se mitä Raamatussa sanotaan ei koske nykyaikaa.
Etkö ole huomannut?ahhaa ja milloin se koskemisen aika päättyi, oletko tutkinut asiaa ?
Anonyymi kirjoitti:
ahhaa ja milloin se koskemisen aika päättyi, oletko tutkinut asiaa ?
Raamattu kertoo sen ajan elämästä. Se on ollutta ja mennyttä.
Uusi Raamattu olisi täysin erilainen.
- Anonyymi
Luemme Raamatusta mm; kun Hän palaa, löytänekö Hän uskoa maan päältä !?
nko se peku hyvä asia, vai mitä arvelet? - Anonyymi
Tapahtui vain se, minkä voimme Raamatusta lukea, että lopun aikoina laittomuus lisääntyy ja ihmiset toteuttavat luonnottomia himojaan ja halujaan.
Matt: 24:12 Ja sen tähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
1.Joh: 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Matt: 13:40 Niin kuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Matt: 13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista- Anonyymi
Noita lopun aikoja on kestänyt jo todella kauan.........
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita lopun aikoja on kestänyt jo todella kauan.........
Kyllä.
Maailmanaikojen loppukausi alkoi Jeesuksen Taivaaseen paluun jälkeen ja kestää siihen asti, kun hän ensin noutaa morsiamensa Isän kotiin ja sen jälkeen palaa takaisin maan päälle ottamaan hallinnon valtaansa.
Elämme siis tämän maailmanajan loppukauden loppua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Maailmanaikojen loppukausi alkoi Jeesuksen Taivaaseen paluun jälkeen ja kestää siihen asti, kun hän ensin noutaa morsiamensa Isän kotiin ja sen jälkeen palaa takaisin maan päälle ottamaan hallinnon valtaansa.
Elämme siis tämän maailmanajan loppukauden loppua.Uskotko tuollaiseen höpötykseen?
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Maailmanaikojen loppukausi alkoi Jeesuksen Taivaaseen paluun jälkeen ja kestää siihen asti, kun hän ensin noutaa morsiamensa Isän kotiin ja sen jälkeen palaa takaisin maan päälle ottamaan hallinnon valtaansa.
Elämme siis tämän maailmanajan loppukauden loppua.Ei kannattaisi esittää hölynpölyä. Katso ensin mitä tapahtuu.
- Anonyymi
Aa-kerho asetti jutussaan toiveita heille mieluisalle äänestystulokselle. Sitä eivät kertoneet, että gallupit kertoivat muuta ja tulos olikin muu. Kenestähän tekevät syntipukin kun sveitsiläiset äänestivät täysin selkeästi ihan väärin?
- Anonyymi
Jos kommentoivat edes asiaa...
-a-teisti- - Anonyymi
Vieläkö Aa-pulju on pystyssä? Luulisi, että tuollainen pulju olisi näivettynyt jo aikoja sitten, sen verran ovat turpaansa saaneet asiassa kuin asiassa.
- Anonyymi
Mitä Sveitsin äänestys AA-kerholle kuuluu?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Sveitsin äänestys AA-kerholle kuuluu?
Aitoavion porukka on ottanut kantaa kaikkiin asioihin mitä maailmalla on tapahtunut heidän mielensä mukaan.
- Anonyymi
Eihän tilanne paha ole aitouskovien kannalta. On sellaisia luottomaita kuin Uganda ja joku Nigeria tms. sekä tietenkin muslimimaat. Voi luottaa, ettei homoja ihan lähitulevaisuudessa niissä ihmisinä pidetä.
Länsimaista katseen voi jo kääntää pois, se peli on kyllä hävitty jo.
-a-teisti-- Anonyymi
Niin ja edelleen voidaan kysyä, että miksi fundut eivät muuta noihin maihin jos ja kun näissä länsimaissa kaikenlainen "luonnottomuus" ja "laittomuus" saavat lisää jalansijaa....
- Anonyymi
Sveitsissäkin Aa-kerholla menee kehnosti. 😂
- Anonyymi
Sekös teitä riemastuttaa. Äänestysprosentti oli aika alhaien koko väestöstä. Taisi kannattajat olla kaikei aktivisimpia.
- Anonyymi
Äänestysprosentti Sveitsin kansanäänestyksissä on yleisesti 50-60% välillä. Joten tämän äänestyksen 52,60% noudatti sitä linjaa.
- Anonyymi
Siinä suhteessa kannattajat olivat aktiivisempia, että heiltä tuli enemmän ääniä kuin vastustajilta. Mutta suhteellinen äänestysinto voi olla hurjastikin isompi vastustelijoiden leirissä.
Ne, jotka eivät kannata, saattoivat kokea, että mitä sitä turhaan. Kannattajat voittavat kuitenkin.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Ne, jotka eivät kannata, saattoivat kokea, että mitä sitä turhaan. Kannattajat voittavat kuitenkin.
Samana päivänä oli myös kansanäänestys toinen kansanäänestys ja taidivat olla vielä samassa äänestyslipukkeessa. Sen aktiivisuus oli 52,23%. Joten aktiivisuusero noin kahden välillä oli vaivaiset 0,37%.
- Anonyymi
Miksi ikävä uutinen uskoville, eikös se ongelma ole jumalattomien puolella. Ja heitähän on Suomessakin yli 90% ihmisistä. Meidän tehtävä on vain julistaa ja hoitaa lähimmäisiämme jotka apua pyytävät.
Tässä ei ole kyse hoitamisesta, vaan kun uskovilla on ollut päämäärä estää homojen avioliitot.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tässä ei ole kyse hoitamisesta, vaan kun uskovilla on ollut päämäärä estää homojen avioliitot.
Sulla on nyt väärä mielikuva hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Anonyymi kirjoitti:
Sulla on nyt väärä mielikuva hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.Oletko tutkinut mikä on Jumalan tahto vihkiä mies ja nainen kirkossa aviolittoon?
Esitit hoitamisen, vaikka puhe on homojen avioliitosta.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Oletko tutkinut mikä on Jumalan tahto vihkiä mies ja nainen kirkossa aviolittoon?
Esitit hoitamisen, vaikka puhe on homojen avioliitosta.Mahtavaa mässäystä siellä päivästä toiseen.
👍 - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tässä ei ole kyse hoitamisesta, vaan kun uskovilla on ollut päämäärä estää homojen avioliitot.
Ei estää vaankertoa seurauksista!
oletko ajatellut liikennemerkkejä, estääkö ne sinua jotenkin vai ohjaako ne miten on? Anonyymi kirjoitti:
Ei estää vaankertoa seurauksista!
oletko ajatellut liikennemerkkejä, estääkö ne sinua jotenkin vai ohjaako ne miten on?Siitä, että me kaksi miestä olemme avioliitossa, ei ole aiheuttanut mitään seurauksia.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Oletko tutkinut mikä on Jumalan tahto vihkiä mies ja nainen kirkossa aviolittoon?
Esitit hoitamisen, vaikka puhe on homojen avioliitosta.On tärkeää että uskovat ihmiset ainakin myös homoseksuaaleista huolehtivat etteivät joudu vastakkainen Jumalan tahdon kanssa. Ihminen kun häviää jokatapauksessa. Liberaaleilla on väärä mielikuva siitä hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Anonyymi kirjoitti:
On tärkeää että uskovat ihmiset ainakin myös homoseksuaaleista huolehtivat etteivät joudu vastakkainen Jumalan tahdon kanssa. Ihminen kun häviää jokatapauksessa. Liberaaleilla on väärä mielikuva siitä hoitamisesta ja pelastustyöstä mitä me uskovat teemme. Ei ole järkevää johdattaa epäsuoraan homoseksuaaleja kadotukseen. Se on itseasiassa ihmistuhontaa. On tärkeää että uskovat puolustavat homoseksuaaleja myös, koska aina on joku joka menee itseensä ja mielen muutoksen kautta pelastuu.
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.Homoja on niin vähän, että enemmän saisit aikaan heterojen kanssa.
Eipä ihme, kun uskovat alkavat loppua.
- Anonyymi
No, eiköhän nyt kun tämä homojen avioliittoasia ole saatu istutettua länsimaihin, ja kun saataisiin vielä istutettua islamistivaltioihinkin, niin maailma on pelastettu. Sehän se on tärkein asia maailmassa, tai ainakin tällä palstalla, vai?
- Anonyymi
Korjaus, on saatu istutettua
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Islamissa ei kaikki naisten asiat ole kunnossa.
Älä mahdottomia odota.Voisithan mennä sinne heidän puolesta puhumaan, ja samalla vihjaista, että pitäisi tuo homojen avioliittoasiakin saada vireille.
Anonyymi kirjoitti:
Voisithan mennä sinne heidän puolesta puhumaan, ja samalla vihjaista, että pitäisi tuo homojen avioliittoasiakin saada vireille.
Toisaalta se ei minulle kuulu. Se on maassa maan tavalla. Heitä inhottaa läntinen vapaamielinen elämä.
- Anonyymi
No kristinuskon kannalta tärkein asia on totella Jumalan tahtoa, mistä suurin on rakkaus.
Anonyymi kirjoitti:
No kristinuskon kannalta tärkein asia on totella Jumalan tahtoa, mistä suurin on rakkaus.
Suurin Jumalan tahto on surmata väärin tehneet. Ei Jumala rakkautta edusta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466