Mainoksen uhri?

Anonyymi

Oletko 'sortunut' ostamaan esim. ostoskanavan jonkin tuotteen?
Millainen kokemus?
Katselin äsken aivan ihmeellisen imurin (sarkasmia) mainosta. Siinä oli karvatuppoja ja ruoka-aineläjiä, mitä ei kodistani koskaan löydy.
Tavallinen imuri ja rätti on riittänyt.
Beng

65

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus muinoin olin erään saksalaisen vaatefirman asiakas ja
      upean kuvaston innostamana sorruin milloin mihinkin vaatteeseen, kun ne mallin päällä näyttivät niin hyviltä, laatukin oli hyvää.

      Mutta, vaikka tarkoista mittauksista huolimatta, housutilaukseni reissasi kolme kertaa maiden välillä, kyllästyin,

      Sen koommin en ole netistä varsinkaan vaatteita tilannut.
      Voihan sitä sortua vaikka kosmetiikkaan houkuttelevien lupausten perusteella.

      Tässä iässä sortumiset eivät tosin harmita, ostokset pelkkien mainosten perustella ovat olleet niin pieniä.

      • Anonyymi

        Olen arka ostamaan netistä mitään.
        Epäjohdonmukaisuudessani olen ostanut matkoja ja varannut hotellihuoneita, jolloin ei ole ollut ongelmia.
        Vaatteiden ostaminen joissain tilanteissa olisi helppoa, mikäli sopivan onnituisi ostamaan, mutta palauttelu, vaikka kuinka ilmaista olisi, ei vakuuta.
        Beng


    • Anonyymi

      Meikki-esittelijältä osti 35 euron nuorentavan seerumin. Tietenkin korkealaatuinen!!
      Käytetään parin herneen kokoinen pisara, riittoisaa. Se täytyy myöntää että sen päälle laitettava päivävoide imeytyy paremmin ja ihosta tulee kivan tuntuinen.
      Vaihteeksi koetin laittaa suihkun jälkeen pelkästään apteekin perusvoidetta, tunne oli huonompi.
      Tuskin kuitenkaan toista seerumia ostan kun tuo loppuu.

      • Anonyymi

        Kait jotain voidetta on tullut samoin ostettua. Jokin kylkiäinen on vieläkin jossain tallella.
        Apteekkien kosmeettisia sarjoja olen käyttänyt ja ihan kokeiluun perustuen.
        Beng


      • Anonyymi

        Onhan se ihan mallikas.
        Mutta, jos joutuisit pitämään myyntipuheen, mihin minä ohikulkija sitä tarvitsisin?
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se ihan mallikas.
        Mutta, jos joutuisit pitämään myyntipuheen, mihin minä ohikulkija sitä tarvitsisin?
        Beng

        "Anonyymi"

        Luultavasti sanani olisivat samat, kuin ennenkin.
        Silloin kuin Malmin-Lento-asema oli aikuisten.
        Ja lapsuuden-kaverini setä opetti siellä.
        -
        "Nouse ylös, kun Tuuli sua tuivertaa
        tartu sauvaan silloin, se sulle pyörteitä,huikeita aikaan saa."
        -

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Luultavasti sanani olisivat samat, kuin ennenkin.
        Silloin kuin Malmin-Lento-asema oli aikuisten.
        Ja lapsuuden-kaverini setä opetti siellä.
        -
        "Nouse ylös, kun Tuuli sua tuivertaa
        tartu sauvaan silloin, se sulle pyörteitä,huikeita aikaan saa."
        -

        H.

        Siis. Nousitko yläilmoihin vai oliko siellä simulaattori?
        Beng


    • Minä olen sortunut monta kertaa, mutta väliäkö tuolla. Tv.ssä mainostettuun lattiansiivousjuttuun johon pölyhiukkaset suorastaa lentävät sohvan ja pöydän alta ja viimeiksi olen ihaillut sellaista käsi-imuria joka on ladattava ja kauheen tehokas ja hirmuisen kallis ja teknillisesti avanseerattu mutta mies sanoo että meillä on jo kaksi tavallista, yksi yläkertaan ja yksi alakertaan ettei mun tarvi kantaa imuria rapussa ja kolmannen olet juuri lahjoittanut pojallesi....niin ja saunarakennuksessa on vanha huuveri joka toimii vielä.

      • Anonyymi

        Mainoksen täytyy olla vakuuttava. Toisaalta uskon viidakkoradioon, mitä tämäkin tavallaan edustaa. Hyvät kokemukset puhuvat puolestaan, kun taas ylisanot saavat epäluuloiseksi.
        Robotti-imurista olisi mukava saada tietoa.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainoksen täytyy olla vakuuttava. Toisaalta uskon viidakkoradioon, mitä tämäkin tavallaan edustaa. Hyvät kokemukset puhuvat puolestaan, kun taas ylisanot saavat epäluuloiseksi.
        Robotti-imurista olisi mukava saada tietoa.
        Beng

        Mun ystävättärellä on robotti-imuri ja sanoo että hyvä, mutta ei voi käyttää kun sen koirat häiriintyy siitä. Meillä olisi vähän epäkäytännöllinen kun vanhassa talossa on kynnyksiä oviaukoissa mistä ovet on otettu pois,


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Mun ystävättärellä on robotti-imuri ja sanoo että hyvä, mutta ei voi käyttää kun sen koirat häiriintyy siitä. Meillä olisi vähän epäkäytännöllinen kun vanhassa talossa on kynnyksiä oviaukoissa mistä ovet on otettu pois,

        Niin. Robotti voisi karata.
        Beng


      • Anonyymi

        Ain sitä uutta oppii, kuten avanseeraus. Ei googlekaan sitä tiennyt. Kelpaa minull.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ain sitä uutta oppii, kuten avanseeraus. Ei googlekaan sitä tiennyt. Kelpaa minull.

        1. kehittynyt
        2. kyvykäs
        3. taitava
        4. monimutkainen
        5. edistynyt

        pahoittelen, mulla oli sana haussa
        avancerad ruotsiksi
        advanced englanniksi


    • Anonyymi

      Mie ostin valtuilta paloilta jalkahieronta laitteen.
      Voi hitsi miten hyvä.Miulla akillesjänne vaivannut
      monta kuukautta nyt kävelen raput jo normaalin
      ihmisen tavoin.Ennemmin luopuisin ukosta kuin
      tästä laitteesta ( jos olis ukko)

      • Anonyymi

        Mulla oli aikoinaan sellainen jalkakylpyallas. Eipä useasti tullut käytettyä. Siihenkin sai muistaakseni siinäkin oli jokin jalkapohjahieronta toiminto.
        Mutta hankkimasi laite on ollut hyvä, terveydellinen.
        Tuo, että se 'pesee' ukonkin pois, jos ois, on ihan uutta.
        Beng


      • Anonyymi

        Ai olet tyytyväinen. Minä olen harkinnut ja googlettanut jalkahierontalaitteita.
        Minulla on välillä tosi väsyneet ja levottomat jalat. Arvostelut tuos Valittujen Palojen laitteesta ovat olleet kaikki hyviä. Mutta auttaisko se väsyneisiin jalkoihin. Liikun paljon pyörällä ja kävelypäivien jälkeen se väsymys on.


    • Kuulun kesämökkiläisten ryhmään facessa.
      Joka kesä siellä on uusi hittituote esillä, joka tavoittaa kesän aikana uusia ja uusia tuotteeseen höyrähtäneitä.

      Saahan niistä sitten myöhemmin tietoa oliko susi vai ei ja kestikö talven mökillä ja kehutaanko vielä ensi kesänä.

      No, retkisuihkuun retkahdin, hyvä ostos, mutta kauanko toimii. Eka retkisuihku kesti yhden kesän, sain tosin samaan hintaan uuden, maahantuojalta.

      • Minä en tilaile mistään mitään.
        Tuon retkisuihkun poika toi viime kesänä tuonne alamökille, kyllä se toiminut on.
        Siellä ei ole vesiputkia, uppopumpulla nostetaan saunavesi järvestä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Minä en tilaile mistään mitään.
        Tuon retkisuihkun poika toi viime kesänä tuonne alamökille, kyllä se toiminut on.
        Siellä ei ole vesiputkia, uppopumpulla nostetaan saunavesi järvestä.

        Kuullostaa mielenkiintoiselta: retkisuihku. Ehkä Korpikirjailijan suihku oli maanantaikappale. Takuu?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuullostaa mielenkiintoiselta: retkisuihku. Ehkä Korpikirjailijan suihku oli maanantaikappale. Takuu?
        Beng

        Tutkin. Lisätarvikkeita: nestesäkki ja suihkuteltta. En ole tiennyt, että tällaisia jutskia on.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuullostaa mielenkiintoiselta: retkisuihku. Ehkä Korpikirjailijan suihku oli maanantaikappale. Takuu?
        Beng

        Ostin retkisuihkun tasokkaasta LVI- liikkeestä johon minulla on hyvä asiakassuhde. Kerroin keväällä myyjälle suihkun lopettameen toimimasta. Myyjä kertoi, että näin kävi hänenkin suihkulle ja teki reklamaation. Saimme muutaman päivän päästä molemmat uudet suihkut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin retkisuihkun tasokkaasta LVI- liikkeestä johon minulla on hyvä asiakassuhde. Kerroin keväällä myyjälle suihkun lopettameen toimimasta. Myyjä kertoi, että näin kävi hänenkin suihkulle ja teki reklamaation. Saimme muutaman päivän päästä molemmat uudet suihkut

        Korppis kuittaa 😊


    • Anonyymi

      Ostan tuoteet kaupoista,liikeistä aina.Näe siloin omin silmin mitä ostan.Jos tuote viallinen on helpompi vaihtaa,tai saada rahat takaisin.Käytän käteistä rahaa.Pankki korttia vasta jos lääkäri käynnit,lääkeet tai muut ostokseni maksavat yli 100e.Tietysti helppoa kun asun Itä-Helsinki .On iso kauppakeskus,valinan varaa ja sujuvasti sinne pääsee Metrolla,pussilla,pyörällä jalan.Kuinjos on oma auto,ei parkkipaikka ongelmia.

      • Anonyymi

        Noin minäkin ostan. Tahdon nähdä ja sovittaa. Harmi, kun Kookenkä lakkautettiin.
        Markettikengätkö kaikille?
        Beng


    • Anonyymi

      Taitaa olla enemmänkin naisten juttuja!

      Itse en muista koskaan ostaneeni mitään pelkän mainoksen perusteella.
      Ensin totean itse oman tarpeeni ja arvioin sen tärkeysasteen.
      Asiasta riippuen teen päätöksen tiedossani olevien asioiden perusteella tarvitsenko todella vai löydänkö toisen, saman tarpeen täyttävän tuotteen / palvelun.
      Usein hankin vertailevaa esittelymateriaalia jonka perusteella teen päätöksen.

      Eräs pieni yksityiskohta huvittaa. Pienissä arkiasioissa ihmisille myydään allennus %:ja!?!?

      Joku mainitsi maksutavan. Olemme eläneet korttielämää 70-luvun lopulta lähtien. Silloin käytettävyys oli rajallisempaa kuin nyt pitkiin aikoihin.
      Meillä vaimoni kanssa on molemmilla luottokorttien rinnakkaiskappaleet. Maksamme kaiken mahdollisen luottokortin maksuaikaominaisuudella. Kuukauden lasku menee suoraan käyttelytililtämme.
      Vain matkoilla käytämme käteistä katukahviloissa, markkinoilla yms.

      • Aiemmin käytin korttia vain, ostaessani polttoainetta autoon.
        Sitten tuli korona ja kortin käyttö muuttui tavaksi.
        Tuo lähimaksujuttu siinä on kanssa kätevä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Aiemmin käytin korttia vain, ostaessani polttoainetta autoon.
        Sitten tuli korona ja kortin käyttö muuttui tavaksi.
        Tuo lähimaksujuttu siinä on kanssa kätevä.

        Korttia olen käyttänyt io vuosikausia. No, sitten ei ole koskaan raharahaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korttia olen käyttänyt io vuosikausia. No, sitten ei ole koskaan raharahaa.
        Beng

        Lisäys: luottoa käytän todella harkiten.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korttia olen käyttänyt io vuosikausia. No, sitten ei ole koskaan raharahaa.
        Beng

        Minä pidän aina lompakossa myös käteistä.
        Kerran kun menin kauppaan kävellen, siellä oli joku häikkä laitteissa, eikä kortti toiminut, sitten kävelin kotiin hakemaan käteistä ja takaisin, että sain ruokani maksettua.
        Tuo retkisuihkuhan on sellainen yksinkertainen laite, joka ladataan niin kuin kännykkä.


    • Oi.
      Eipä ole ollut pitkään aikaan mitään seteleitä tai kolikoita lompakossa.
      Kortti tai suora siirto puhelinapilla (swish) on käytössä ollut jo aikoja.
      Lähes kaikki, lukuunottamatta ruokaa, netistä. Lääkkeetkin voisi tilata netintai puhelinapin kautta, mutta ne olen ostanut apteekista kauppareissujen yhteydessä.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole noin hienoa puhelinta, missä olisi nappi, mutta korttia voi tiettyyn rajaan käyttää pikana.
        Ostin mainostamattoman puhelimen maanantaina joitakin viikkoja sitten. No maanantai-kpl se olikin. Tarve: puhuminen, kuuntelu, viestit. Sepä toimi. (Oli siinä muutkin palvelut, mutten käytä). Kunnes latasin sen ja näyttö jäi mustaksi.
        Meni huoltoon. Ostin toisen = 24,90 €, missä vain puhutaan ja viestitetään. Yes.
        Puhelinten osalta eivät mainokset ole yltäneet minuun. En halua kuulua jatkuvasti kännyä näpräävään heimoon. Olen out.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole noin hienoa puhelinta, missä olisi nappi, mutta korttia voi tiettyyn rajaan käyttää pikana.
        Ostin mainostamattoman puhelimen maanantaina joitakin viikkoja sitten. No maanantai-kpl se olikin. Tarve: puhuminen, kuuntelu, viestit. Sepä toimi. (Oli siinä muutkin palvelut, mutten käytä). Kunnes latasin sen ja näyttö jäi mustaksi.
        Meni huoltoon. Ostin toisen = 24,90 €, missä vain puhutaan ja viestitetään. Yes.
        Puhelinten osalta eivät mainokset ole yltäneet minuun. En halua kuulua jatkuvasti kännyä näpräävään heimoon. Olen out.
        Beng

        Ei kun siis appia, sovellutusta :)
        Se yhdistää sinut pankkiin ja teet siirron pankkitunnuksellasi ja swiiiiiiiiiiiiiiiiish raha perillä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ei kun siis appia, sovellutusta :)
        Se yhdistää sinut pankkiin ja teet siirron pankkitunnuksellasi ja swiiiiiiiiiiiiiiiiish raha perillä.

        Suotte sitä swish-appia Suomessa asuville mainostat.
        Se on ruotsalainen toiminto. Ei sitä Suomessa taida olla vieläkään. Onko missään muuallakaan kuin Ruotsissa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Suotte sitä swish-appia Suomessa asuville mainostat.
        Se on ruotsalainen toiminto. Ei sitä Suomessa taida olla vieläkään. Onko missään muuallakaan kuin Ruotsissa.

        Tiedän.
        En mainosta, kunhan vain kerron.
        🕊️


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Suotte sitä swish-appia Suomessa asuville mainostat.
        Se on ruotsalainen toiminto. Ei sitä Suomessa taida olla vieläkään. Onko missään muuallakaan kuin Ruotsissa.

        On meillä MobilePay jolla maksamme ja siirämme rahaa kännykkää käyttäen.

        Ilman rahaa ei kuitenkaan pärjää. Rahaa tarvitaan vielä monessa paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän.
        En mainosta, kunhan vain kerron.
        🕊️

        Mitä sinä tiedät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä tiedät?

        Se jolle vastasin tietää mitä tiedän.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Se jolle vastasin tietää mitä tiedän.

        tai luulet tietäväsi......


      • Anonyymi kirjoitti:

        On meillä MobilePay jolla maksamme ja siirämme rahaa kännykkää käyttäen.

        Ilman rahaa ei kuitenkaan pärjää. Rahaa tarvitaan vielä monessa paikassa.

        Niinhän se kuuluu tosiaan olevankin.
        Suomalaisia jumalanpalveluksia kuunnellut, niin kolehdin voi maksaa MobilePaylla, jos ei ole käteistä ja numero löytyy kirkon aulasta.

        Minä en ole ottanut swishiä puhelimeeni vaikka likka sitä kovasti vuosia sitten mainostikin sen varalta, että jos en satu olemaan kotona, kun hän tarvitsee rahaa. No joo. Neuvoin häntä pyytämään jonkun toisen swishaamaan.
        Olen huomannut, että ilman swishiä on pelkkää säästöä.
        Täällä tilkittiin pandemia alussa bussien etuovet kiinni, missä on bussikortin lukulaite. Takaovesta mennessä ei joutunut maksamaan matkaansa, kunnes SL ilmoitti, että maksettava on kuitenkin kännykällä. Harvinaisen paljon vain sattui olemaan ihmisiä ilman älykännyä ja joutuivat avaamaan etuovet uudestaan.

        Jos missä ei käy muu kuin swish, niin ei tule kauppoja.
        Kerran Tukholman kulttuurifestivaalilla teki mieli nakkisämpylää, mutta luukulla luki, että vain swish kelpaa. Minä siinä kiekumaan, että onko minun siis kuoltava täällä nälkään, kun ei käteinen raha eikä kortti kelpaa. Takana seisova herrasmies tarjoutui maksamaan (että jono etenee). Olisin minä sen hänelle käteisellä korvannut, mutta ei halunnut. Säästyi nekin kolikot.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se kuuluu tosiaan olevankin.
        Suomalaisia jumalanpalveluksia kuunnellut, niin kolehdin voi maksaa MobilePaylla, jos ei ole käteistä ja numero löytyy kirkon aulasta.

        Minä en ole ottanut swishiä puhelimeeni vaikka likka sitä kovasti vuosia sitten mainostikin sen varalta, että jos en satu olemaan kotona, kun hän tarvitsee rahaa. No joo. Neuvoin häntä pyytämään jonkun toisen swishaamaan.
        Olen huomannut, että ilman swishiä on pelkkää säästöä.
        Täällä tilkittiin pandemia alussa bussien etuovet kiinni, missä on bussikortin lukulaite. Takaovesta mennessä ei joutunut maksamaan matkaansa, kunnes SL ilmoitti, että maksettava on kuitenkin kännykällä. Harvinaisen paljon vain sattui olemaan ihmisiä ilman älykännyä ja joutuivat avaamaan etuovet uudestaan.

        Jos missä ei käy muu kuin swish, niin ei tule kauppoja.
        Kerran Tukholman kulttuurifestivaalilla teki mieli nakkisämpylää, mutta luukulla luki, että vain swish kelpaa. Minä siinä kiekumaan, että onko minun siis kuoltava täällä nälkään, kun ei käteinen raha eikä kortti kelpaa. Takana seisova herrasmies tarjoutui maksamaan (että jono etenee). Olisin minä sen hänelle käteisellä korvannut, mutta ei halunnut. Säästyi nekin kolikot.

        Minä käytän swishia nykyisin paljon, käy monta kertaa maksun välineenä suorapankin tai kortin asemasta ja täällä landella se on kaikkein käytännöllisin, kun toreilla ja kaupustelijoilla ei ole mahdollisuutta maksaa kortilla, mutta swish on kaikilla. (esim. kalavaunulla, kukkatorilla, kirppiksillä, kioskilla...)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä käytän swishia nykyisin paljon, käy monta kertaa maksun välineenä suorapankin tai kortin asemasta ja täällä landella se on kaikkein käytännöllisin, kun toreilla ja kaupustelijoilla ei ole mahdollisuutta maksaa kortilla, mutta swish on kaikilla. (esim. kalavaunulla, kukkatorilla, kirppiksillä, kioskilla...)

        Esellyttää vaan sen, että aina pitää olla kännykkä mukana ja se ei sovi mun elämääni,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esellyttää vaan sen, että aina pitää olla kännykkä mukana ja se ei sovi mun elämääni,

        Täytyy kännykässä olla fuiliakin. Mustanäytöllä ei sujuisi.
        Kortti on pienempi ja vie vähemmän tilaa.
        Yrittävätköhän pankit päästä korttikustannuksista eroon jossain vaiheessa vaikka maksamme sen välillisesti, mutta nekin lantit voisivat kelvata.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kännykässä olla fuiliakin. Mustanäytöllä ei sujuisi.
        Kortti on pienempi ja vie vähemmän tilaa.
        Yrittävätköhän pankit päästä korttikustannuksista eroon jossain vaiheessa vaikka maksamme sen välillisesti, mutta nekin lantit voisivat kelvata.
        Beng

        Minäkin saatan mennä lenkkeilyn päätteeksi ostamaan kaupasta jotain pientä, niin kortti ja pieni muovikassa taskussa painaa paljon vähemmän, kuin nämä kännykät.

        Heh, toki tiedän ihmisiä, jotka ei edes kukkapenkkiä pysty perkaamaan, ettei känny olisi mukana tai vastaavasti kerrostalossa eivät pysty viemään roskia ilman kännykkää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se kuuluu tosiaan olevankin.
        Suomalaisia jumalanpalveluksia kuunnellut, niin kolehdin voi maksaa MobilePaylla, jos ei ole käteistä ja numero löytyy kirkon aulasta.

        Minä en ole ottanut swishiä puhelimeeni vaikka likka sitä kovasti vuosia sitten mainostikin sen varalta, että jos en satu olemaan kotona, kun hän tarvitsee rahaa. No joo. Neuvoin häntä pyytämään jonkun toisen swishaamaan.
        Olen huomannut, että ilman swishiä on pelkkää säästöä.
        Täällä tilkittiin pandemia alussa bussien etuovet kiinni, missä on bussikortin lukulaite. Takaovesta mennessä ei joutunut maksamaan matkaansa, kunnes SL ilmoitti, että maksettava on kuitenkin kännykällä. Harvinaisen paljon vain sattui olemaan ihmisiä ilman älykännyä ja joutuivat avaamaan etuovet uudestaan.

        Jos missä ei käy muu kuin swish, niin ei tule kauppoja.
        Kerran Tukholman kulttuurifestivaalilla teki mieli nakkisämpylää, mutta luukulla luki, että vain swish kelpaa. Minä siinä kiekumaan, että onko minun siis kuoltava täällä nälkään, kun ei käteinen raha eikä kortti kelpaa. Takana seisova herrasmies tarjoutui maksamaan (että jono etenee). Olisin minä sen hänelle käteisellä korvannut, mutta ei halunnut. Säästyi nekin kolikot.

        Hyvä Tellu. Yhden hengen kapina kannatti.
        Ja onko tuo aprillipila, että kolehti mobiililla?
        Beng


    • Anonyymi

      Joo mutta paljon tärkeämpi kuin nappi
      on

      että on rahaa siis massia

      Kaikki muu järjestyy käden käänteessä sen jälkeen kun hon kasa
      Huipulla

      Pölynimureista tai kodinkoneista tai tv-mainoksista ...

      asiaan on helppo ratkaisu
      Merkki on Miele
      kun pysyy siinä niin on huipulla

      • Anonyymi

        Mieleeni tuli, ettei ole ainutkaan kone ollut Miele-merkkinen. Olen harrastanut Siemensiä kodinvempaimissa.
        Beng


      • Anonyymi

        Onko auto Baijerista?


    • En ole kulutushysteerikko, enkä kaikenlaisten uutuuksien perään.
      Enemmän silleen vanhanaikainen, joka elää vaatimatonta elämää, kaikenlaisen kehityksen jarru.
      Olen varmaan syntynyt väärälle aikakaudelle.
      Ei minuun mainokset pure, eikä mikään muukaan, mistä sanotaan sen olevan niin maailmanlaajuisesti suosittua nyt.

      • Anonyymi

        Joo, se on tuo suomalainen perisynti että kehutaan että on vaatimaton
        kulutus ei ole hyväksi se tuhoaa
        mutta että vaatimaton

        ei pidä olla

        eniten minua surettaa 80-palsta, ne ovat eläneet nuorina 50-luvun kurjuudessa
        eivät saaneet mitään vaatimaattomina uskoneet kekkosta ja suostuneet

        ja nyt kun eliitti käskee luovuttamaan Suomen matuille jotka sopeutumattomina kuluttavaat maksimaaliseti roskaavat ja lepäävät hoitaen verorahoilla perheitään

        niin nämä suostuvat kun ovat kilttejä ja VAATIMATTOMIA

        PITÄÄ VAATIA PITÄÄ TAISTELLA perulaisten kommunistien tavoin

        no se rinde resiste vencera ei antaudu taistelee ja voittaa
        https://m.facebook.com/pcp.pe/photos/a.805637166126922/2500076916682930/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se on tuo suomalainen perisynti että kehutaan että on vaatimaton
        kulutus ei ole hyväksi se tuhoaa
        mutta että vaatimaton

        ei pidä olla

        eniten minua surettaa 80-palsta, ne ovat eläneet nuorina 50-luvun kurjuudessa
        eivät saaneet mitään vaatimaattomina uskoneet kekkosta ja suostuneet

        ja nyt kun eliitti käskee luovuttamaan Suomen matuille jotka sopeutumattomina kuluttavaat maksimaaliseti roskaavat ja lepäävät hoitaen verorahoilla perheitään

        niin nämä suostuvat kun ovat kilttejä ja VAATIMATTOMIA

        PITÄÄ VAATIA PITÄÄ TAISTELLA perulaisten kommunistien tavoin

        no se rinde resiste vencera ei antaudu taistelee ja voittaa
        https://m.facebook.com/pcp.pe/photos/a.805637166126922/2500076916682930/

        Millaisen mainoksen uhri olet?
        Beng
        Tälleen pieni viaton kysymys.


    • Mainoksen perusteella en ole netistä ostanut, mutta omaan tarpeeseen kyllä. Olen jo monta vuotta ostanut esim. kasvorasvat ja hiusten pesu-, hoito- ja muotoilutuotteet netistä. Nettikaupoista samat aineet löytää huomattavasti halvemmalla mitä ne kaupoissa tai kampaajalla maksavat.

      • Anonyymi

        Eikö nettiostokset joudu kuitenkin noutamaan jostain eli joutuu hölkkäämään postipisteeseen.
        Shampoot ja ym. ostan erityiskaupasta. Usein viimeistä pisaraa viedään, joten äkkinäinen tarve.
        En juurikaan hamstraa.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nettiostokset joudu kuitenkin noutamaan jostain eli joutuu hölkkäämään postipisteeseen.
        Shampoot ja ym. ostan erityiskaupasta. Usein viimeistä pisaraa viedään, joten äkkinäinen tarve.
        En juurikaan hamstraa.
        Beng

        Emmä tiedä teillä. meillä pienemmät ostokset tulee postilaatikkoon. Keskisuuret haen kauppareissulla. Kaikkein suurimmat tulee kuljetuksella tontinrajalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nettiostokset joudu kuitenkin noutamaan jostain eli joutuu hölkkäämään postipisteeseen.
        Shampoot ja ym. ostan erityiskaupasta. Usein viimeistä pisaraa viedään, joten äkkinäinen tarve.
        En juurikaan hamstraa.
        Beng

        Tottakai joutuu pakettiautomaatista hakemaan ellei ota kotiinkuljetusta. Minulla lähin pakettiautomaatti lähes naapurissa, joten paketin hakeminen ei ole ongelma, paljon enemmän joutuisin hölkkäämään jos samat tarvikkeet kaupasta hakisin.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Emmä tiedä teillä. meillä pienemmät ostokset tulee postilaatikkoon. Keskisuuret haen kauppareissulla. Kaikkein suurimmat tulee kuljetuksella tontinrajalle.

        Tulee jos tulee postilaatikkoon. Toisinaan sitten ei taas tulekaan.

        Likka tilasi kerran mascaran ja jonkun muun pikku meikin, kummankin samasta paikasta, ettei tarvitse niitten takia lähteä kauppaan jonottamaan ja vaarantamaan itseään koronalle.
        Kumpikin meikki tuli erikseen ja eri kauppoihin kilometrien päähän hänen kotoaan. Siellä sitten jonotti niitä kauemmin kuin jos olisi kipaissut ostamassa ne lähempänä olevasta meikkikaupasta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tulee jos tulee postilaatikkoon. Toisinaan sitten ei taas tulekaan.

        Likka tilasi kerran mascaran ja jonkun muun pikku meikin, kummankin samasta paikasta, ettei tarvitse niitten takia lähteä kauppaan jonottamaan ja vaarantamaan itseään koronalle.
        Kumpikin meikki tuli erikseen ja eri kauppoihin kilometrien päähän hänen kotoaan. Siellä sitten jonotti niitä kauemmin kuin jos olisi kipaissut ostamassa ne lähempänä olevasta meikkikaupasta.

        Tuo voisi hyvin tapahtua minulle. Saisin hirveästi herneitä nenään.
        Beng


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tulee jos tulee postilaatikkoon. Toisinaan sitten ei taas tulekaan.

        Likka tilasi kerran mascaran ja jonkun muun pikku meikin, kummankin samasta paikasta, ettei tarvitse niitten takia lähteä kauppaan jonottamaan ja vaarantamaan itseään koronalle.
        Kumpikin meikki tuli erikseen ja eri kauppoihin kilometrien päähän hänen kotoaan. Siellä sitten jonotti niitä kauemmin kuin jos olisi kipaissut ostamassa ne lähempänä olevasta meikkikaupasta.

        Olet ilmeisen rutinoitunut nettiostaja ja ilmeisesti hyviä kokemuksia.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisen rutinoitunut nettiostaja ja ilmeisesti hyviä kokemuksia.
        Beng

        Minäkö?
        Taisit nyt laittaa kommenttisi väärään osoitteeseen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minäkö?
        Taisit nyt laittaa kommenttisi väärään osoitteeseen.

        Joo-o. Piti mennä Paloman laatikkoon. Ounou.
        Beng


    • Anonyymi

      Aikanaan ostin viimeisenä Suomessa kännykän, jossa ei ole Ploman nappia
      mutta sen pehmeät kuoret oli puhelimen kallein osa

      Nyt Nordea pakotti minut ottamaan 1.9. mobiilipankin ja vielä ylimääräisen
      luottokortin kun musta Mastercard ei riittänyt, siis jotta saa pankkipalvelut
      maksutta

      Nappia en joutunut ottamaan vielä tällä kerralla mutta arvaan että sekin vielä vaaditaan ja jonkin ajan kuluttua kaikki tulee maksulliseksi jne. Napitkin

      • :))
        Appia, ei nappia


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :))
        Appia, ei nappia

        Älä väheksy nappia, se on kaiken alku ja juuri

        raamattu sanoo

        kansa alkoi napista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä väheksy nappia, se on kaiken alku ja juuri

        raamattu sanoo

        kansa alkoi napista

        Sä olet ihan oikeesti hauska :) :) :)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Sä olet ihan oikeesti hauska :) :) :)

        Tämä ei nyt ole hauskaa: Vagidonna, mitä en ole koskaan tarvinnut ja Norvegian on palannut (huom. 2 x n) ja työtäkin olisi tarjolla. Algoritmit ovat eksyksissä.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      146
      2032
    2. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      35
      1781
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      83
      1685
    4. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      21
      1515
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      119
      1340
    6. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      89
      1267
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      208
      1190
    8. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      21
      1105
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      254
      1053
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      1007
    Aihe