Mitenkähän ihmiset lukevat Raamattua, kun joutuu kuulemaan ja lukemaan silloin tällöin puheita, joissa Paavalia sanotaan murhaajaksi, tappajaksi ja jos miksi sellaiseksi, mitä hän ei todellisuudessa ollut.
Paavali ei koskaan tappanut ketään, mutta antoi kylläkin nimensä Kristuksen seuraajien tuomitsemiseksi kuolemaan. Sitä Paavali katui loppuun asti.
Paavaliko tappaja?
36
116
Vastaukset
- Anonyymi
Paavali teki syntiä silloin, kun ei uskonut Jeesukseen, eli tietämättömyyden ja epäuskon aikana. Paavali sai synnit anteeksi, koska hän teki niitä tietämättömänä ja epäuskossa, ei silloin enää, kun hän oli lähtenyt seuraamaan Jeesusta.
1. kirje Timoteukselle 1
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. - Anonyymi
Paavali oli joukko murhaaja ja kansanmurhaaja kuten se yksikin helluntailaine saarnamies Ruandasta.
Raamatun mukaan yhdessäkään murhamiehessä ei ole ikuista elämää, joka hänessä pysyisi.
Jumala heitti Paavalin Korintossa Saatanalle ja Paavali alkoi puhumaan sekavia hurmoskieliä ja alkoi valehtelemaan.- Anonyymi
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Lue eteenpäin pari lausetta, niin tuo sinun valheesi kaatuu.
- Anonyymi
Opetuslapset pistivät yhden pariskunnan lihoiksi (Ananias ja Safiira) talokaupan kaikki rahat saadakseen, ja pistivät murhan Pyhän Hengen tiliin.
Ei tunnu kovin uskottavalta selitykseltä.- Anonyymi
Ananias ja Safira hyvesingaloi väittämällä että lahjoittavat koko omaisuutensa seurakunnalle kuten Barnabas oli tehnyt, vaikka se omaisuuden lahjoittaminen ei ilmeisesti ollut edes pakollista, ja silloin kiivaana tunnetulla Simon Pietarilla lipsahti ja pariskunta kaatui kuolleena maahan. Onneksi kuolleet haudattiin tuon tarinan mukaan, mutta tapaus järkytti kaikkia kristittyjä ja sen jälkeen he elivät suuressa pelossa kuten Raamattu kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ananias ja Safira hyvesingaloi väittämällä että lahjoittavat koko omaisuutensa seurakunnalle kuten Barnabas oli tehnyt, vaikka se omaisuuden lahjoittaminen ei ilmeisesti ollut edes pakollista, ja silloin kiivaana tunnetulla Simon Pietarilla lipsahti ja pariskunta kaatui kuolleena maahan. Onneksi kuolleet haudattiin tuon tarinan mukaan, mutta tapaus järkytti kaikkia kristittyjä ja sen jälkeen he elivät suuressa pelossa kuten Raamattu kertoo.
Olen samaa mieltä:
1. Pietaria on jo valmiiksi luonnehdittu äkkipikaiseksi henkilöksi, joka on valmis tarttumaan väkivaltaan (Esim. Gesthemenen puutarhassa aseellinen yhteenotto, joka mainitaan kaikissa neljässä evankeliumissa)
2. On selvää, ettei Ananiaksen kuoleman yhteydessä noudatettu asianmukaisia hautausmenettelyjä, koska hänet haudattiin välittömästi.
3. Pietari ilmaisee Sapfiran kuoleman ennen kuin tämä kertomuksen mukaan kuolee.
4. Kaksi varhaiskirkon kommentaattoria tuli tekstiä luettuasn siihen johtopäätökseen, että Pietari oli vastuussa kuolemista.
5. Tekstissä ei nimenomaisesti sanota, että Jumala tai Henki tappoi heidät, kun taas muissa Raamatun osissa (esim. 1. Moos. 38 tai 2. Sam. 6:7) tehdään selväksi, kun Jumala lyö jonkun maahan.
Yksinkertainen ja selkeä yhdelle henkilölle ei välttämättä ole helppoa luettavaa toiselle. Tekstit eivät ole itsetulkintaisia, vaan jokainen tekee tulkinnallisia päätöksiä lukiessaan.
- Anonyymi
Ap.t.5:1-9 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsä Safiiira myivät maatilan, ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen. Mutta Pietari sanoi: Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? Eikö se myymättönä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit aydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmiselle, vaan Jumalalle.
- Anonyymi
Ei Pyhä Henki tapa ketään rahan takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Pyhä Henki tapa ketään rahan takia.
Aika todennäköistä että tappaja oli Pietari. Tähän viittaisi ainakin jotkut käsikirjoituksista itse Pyhän Hengen sijaan. Syy tähän tekoon ei kuitenkaan ollut raha vaan Ananiaksen ja Safiran hyvesingalointi.
- Anonyymi
Paavali ei ikinä tappanut ketään. On paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja siksi ihmistä ei tule seurata. Seuratkaa Jeesusta rukoilemalla, että te ymmärrätte mitä Uusi Testamentti teille opttaa. Vanhakin Testamentti kertoo useiden profetioiden kautta tästä ajasta, mutta Uusi Testamentti on ennenkaikkea meidän uuden liiton opetuslasten opetukseksi annettu.
Älkää uskoko noita, jotka väittävät Paavalin olevan murhaaja. He ovat niitä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa eivätkä kuulemaansa. - Anonyymi
Apostolien tekojen mukaan Saulus tuhosi Jeesuksen pyhiä, Jeesukseen uskovia.
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
..
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
..
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
( Apt 22)
Paavali itse katsoo olevansa seurakunnan hävittäjä, aina kuolemaan asti,
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin.
Raamattu ilmoittaa tappajista:
22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
( Apt 2)
Tässä juutalaiset neuvoston jäsenet ilmoitetaan Jeesuksen tappajiksi.
51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.
52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
( Apt 7)
Tässä murhaajiksi.
Eli kyllä Paavali entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa on Raamatun ilmoituksen perusteella uskovien murhaaja ja tappaja.
Vaikka se hirveältä tuntuisikin.
Usko Toivonen- Anonyymi
Paavali ei tappanut ketään, mutta hyväksyi Jeesuksen seuraajien tappamisen, mutta sen hän teki silloin, kun oli tietämätön ja epäuskossa. Jos Paavali olisi tehnyt tuollaista vainooja työtä silloin, kun oli tullut tietämään tien Jumalan luokse Jeesuksen kautta, ei hän olisi saanut laupeutta ja syntien anteeksi antoa. Hän siis vainosi Jeesuksen seuraajia silloin kun ei itse uskonut Jeesukseen, mutta tuli täydelliseen mielenmuutokseen saatuaan lahjan uskoa Jeesukseen. Sen jälkeen hän ei koskaan vainonnut ketään, mutta sen sijaan häntä vainottiin Jeesuksen antaman uskon tähden.
1. kirje Timoteukselle
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei tappanut ketään, mutta hyväksyi Jeesuksen seuraajien tappamisen, mutta sen hän teki silloin, kun oli tietämätön ja epäuskossa. Jos Paavali olisi tehnyt tuollaista vainooja työtä silloin, kun oli tullut tietämään tien Jumalan luokse Jeesuksen kautta, ei hän olisi saanut laupeutta ja syntien anteeksi antoa. Hän siis vainosi Jeesuksen seuraajia silloin kun ei itse uskonut Jeesukseen, mutta tuli täydelliseen mielenmuutokseen saatuaan lahjan uskoa Jeesukseen. Sen jälkeen hän ei koskaan vainonnut ketään, mutta sen sijaan häntä vainottiin Jeesuksen antaman uskon tähden.
1. kirje Timoteukselle
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;Paavali entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa oli murhamies, tappaja.
Kuten saatoimme lukea yo. tekstikohdista, sellainen ihminen joka ...
22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
( Apt 2)
Eli Raamatun ilmoitus osoittaa tappajiksi tässä Israelin hallitusmiehet, joihin fariseus Saulus Tarsolainen, Paavali lukeutui.
Paavalin kohdalta Raamatun ilmoitus on aivan selkeä, hän oli murhamies, tappaja, joka kohdisti kaiken tarmonsa Jeesuksen pyhien tuhoamiseen, hävittämiseen.
Pitää myös muistaa, että todistajat joutuivat osallistumaan itse kivittämiseen.
Todistajien velvollisuus oli heittää ensimmäisinä kivet kuolemaan tuomittua kohti.
Paavali toteaakin olevansa syntisistä suurin, koska aina kuolemaan saakka vainosi Jumalan lapsia, Jeesuksen Kristuksessa olevia pyhiä uskovaisia.
Paavali oli siis ennen kääntymistään murhamies.
Mutta Jumalan armosta Paavalista tuli esikuva Jumalan armon suuruudesta, kaikkein syntisin ihminen sai armon ja laupeuden Jeesuksen Kristuksen savitustyön tähden.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Suurin syntinen on meille esikuvana Herramme Jeesuksen Kristuksen täydellisestä syntisten lunastuksesta sovitusverellänsä.
Ei ole niin suurta syntiä, etteikö Herran Jeesuksen Kristuksen antama täydellinen syntiuhri olisi sen rinnalla riittävä, heille jotka uskovat Häneen.
Evankeliumin tähden.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Paavali äänesti kuolematuomioiden puolesta. Hän on siis yhtä syyllinen kuin Putin, vaikka ei itse ensimmäistäkään ukrainalaista surmaisi.
- Anonyymi
Paavali oli Rooman armeijan teloituskomppanian johtaja.
Fyysisesti hyvä kuntoinen ja harrasti nyrkkeilyä.
Kehui millainen miekka on paras tappoase lähitaistelussa (ns. gladius-miekka) - Anonyymi
Jer.48:10 Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se. joka pidättää miekkansa verestä. Luuk.12:51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle rauhaa? Ei sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. Matt.10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
- Anonyymi
Paavali oli murhamies ja se luonne säilyy ihmisessä loppuun asti.
Alkuseurakunnassa on yksi selvittämätön pariskunnan murha (Ananias ja Safiira), jota ei annettu viranomaisille tiedoksi vaan salattiin ja syy pistettiin Jumalan Pyhän Hengen piikkiin.
Selitys ei tunnu kovin uskottavalta, sillä ei Jumala ihmisen rahoja tarvi.
Jeesus ei ottanut rahaa vastaan edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.
Luuk. 22:35
Ja hän sanoi heille: "Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään?" He vastasivat: "Ei mitään". - Anonyymi
Matt.10:34 Biblia (1776) Älkää luulko, että minä olen tullut rauhaa lähettämään maan päälle: en ole minä tullut rauhaa, vaan miekkaa lähettämään.
- Anonyymi
Korintossa Jumala veti Henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonihengen. Eng.KingaJames versio sanoo, että oikein "The Messenger of Sathan" demonin. Se ei poistunut Paavalista, vaikka kuinka yritti rukoilla ja maanitella Jumalaa ottamaan sen pois sisältään.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Yhdessäkään murhamiehessä ei ole ikuista elämää, joka hänessä pysyisi.
Jumala ei katso henkilöön.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi
Luterilaiset eivät hyväksy Paavalin oppeja.
- Anonyymi
"Tutkikaa kaikki" (Johannes)
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
- Anonyymi
Paavali oli vielä tappohommissa, kun Jeesus antoi kastekäksyn oikeille 11 apostolilleen Galilean vuorella. (Matt.28:18-20)
Sen Paavali myöntääkin: "Jeesus ei lähettänyt minua kastamaan....
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Silloin kun Paavalin puheet ei saa tukea Jeesuksen puheista, niin silloin Paavalin puheet pitää jättää omaan arvoonsa.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?- Anonyymi
Paavali sai oppinsa suoraan Jeesukselta!
Jos vauvakastettu ei tätä hyväksy, niin hän ei ole kristitty. Yleensä vauvakastettu on jumalaton vaikka kirjoittelee täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai oppinsa suoraan Jeesukselta!
Jos vauvakastettu ei tätä hyväksy, niin hän ei ole kristitty. Yleensä vauvakastettu on jumalaton vaikka kirjoittelee täällä.Paavali pisti omiaan sekaan.
Yritti olla kaikille mieliksi ja puhui sen mukaisesti.
Jumala veti Henkensä pois miehestä ja lähetti Saatanan enkelin tilalle, joka on henkiolento.
- Anonyymi
Ja mikä Paavalin oppi oli?
Se että me vaellamme Hengessä, emme lihan mielellä tehden lakihenkisiä lihan tekoja.
Paavali halusi johdattaa meidät hengen voimaan, sen johdatuseen ja sitä kautta pyhään elämään.
Kun hän joutui muuta kirjoittelemaan, se johtui vain siitä että seurakunta oli harhautunut pois tästä seuraaaan vanhan liiton lakeja ja ohjeita.
Lopulta Paavali antoi uskoville vapauden elää kuten elivät kun vain olivat Hengen johdattavina eivätkä seuranneet mitään vietteleviä oppeja ja hienosti sommiteltuja taruja siitä mitä uskon pitäisi olla. Hän sanoi että eläkää niin kun ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Mutta se edellytti, että Henki ohjaa eikä liha. - Anonyymi
Paavali sai Korintossa Saatanan demonin uudeksi henkioppaakseen, alkoi valehtelemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä (GLOSSOLALIA).
Tunnusti muutoksen kotipuoleen Roomalaisille.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI joka minussa ASUU.- Anonyymi
Paavali muutti puheitaan jatkuvasti. Ensin sanoi, että sekava hurmospuhe Korintossa on salakielistä rukoilua, mutta myönsi lopulta totuuden.
1. Kor. 14:19
"Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. "
Alkukielen mukaan Paavali puhui "glossolaliaa" Korintossa.γλωσσα
glossa gloce-sah'
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
γλωσσα
glossa gloce-sah'
1100 - Anonyymi
Vauvakastetun jumalattoman mielipide.
Hän ei ole kristitty!
Paavali oli erityisesti pakanain apotoli eli hänen opetuksensa on pakanan erityisesti otettava huomioon.
- Anonyymi
voi kirkollista pimeyttä !
kuinka sakeaksi se vielä menee ennen loppuaan huh .- Anonyymi
Hurmoslahkoikin sotkeentuvat sitoutuvat lihan himojen vuoksi perustettuun yhteisöön.
Paavalin mukaan Kristillisistä Kirkoista eronneiden uskonlahkojen perustamisen motiivi on lihan himojen tyydytys.
Gal.5
19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkoikin sotkeentuvat sitoutuvat lihan himojen vuoksi perustettuun yhteisöön.
Paavalin mukaan Kristillisistä Kirkoista eronneiden uskonlahkojen perustamisen motiivi on lihan himojen tyydytys.
Gal.5
19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.Luterilaiset rienaajat käyvät kirkossa pride- ja jooga-jumalanpalveluksessa.
Se ei ole heidän mielestään tuomittavaa.
- Anonyymi
Paljastuihan se yksikin helluntailainen Afrikkalainen saarnamies Ruandan sodan massamurhaajaksi. Ja Knytbyn tapahtumat kertoo omaa kieltään uskon voimasta.
- Anonyymi
Sinussahan lihan himot: sodomia ja homostelu jyllää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussahan lihan himot: sodomia ja homostelu jyllää.
Koko Pentecostalismin eli helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham vietiin vankilaan ja mies sai syytteen sodomiasta.
Sanakirjan mukaan sodomia tarkoittaa miesten kanssa makaamista ja lapsien ja eläinten käyttämistä seksuaalisen tyydytyksen aikaansaamiseksi. Oli melkoinen veijari?
- Anonyymi
Tämän ajan hallitusmiehet ,"oppineet" pääsevät köyhiä ja sairaita tänäpäivänä sortamaan,kyykyttämään ja tappamaan,erottamaan joukosta,jättämään ulkopuolelle.Sama näkyy tämänkin pääsiäisajan Jeesus elokuvissa ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3754975Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3542870- 762531
- 932133
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4681879MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/331604Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2301436Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku271392"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341332- 661233