Nassikkana opiskelin Marxin, Engelsin ja Leninin fraaseja ulkoa.
Ne tekivät vaikutuksen Vanhalla Ylioppilastalolla parveileviin tyttöihin. He olivat vapaamielisiä ja antavaisia samaa ideologiaa tunnustavalle. Monen likan seinillä tuijottivat edellä mainittujen herrojen vakavat ja tyhjät kasvot julisteissa seuratessaan pyrkimyksiämme kohti tasa- arvoisempaa yhteiskuntaa.
Kirkon nuorisopiireissä tuskin olisin helmojen alle niin helposti ja usein pääsyt.
Yrittäjäksi vakiinnuttuani hyppäsin heti suoraan Kokoomukseen; se piti meidän yrittäjien puolta. Mitään porttiteoriaa siirtooni ei ollut, harppasin heti demareiden yli. Kepua en stadilaisena koskaan edes harkinnut.
Ikää ja viisautta sittemmin kertyi. Perussuomalaisiin kiinnyin Halmeen aikoihin mutta nekin ajat sitten himmentyivät kunnes sammuivat kokonaan.
Nyt Persut ovat täysi valeoppositio. Mitä siis on jäänyt jäljelle?
Koska olen jo taloudellisesti täysin riippumaton yhteiskunnasta ja sen hännystelijöistä niin voin olla aivan mitä mieltä tahansa.
Nyt olen etnonationalisti millä aatesuunnalla ei ole parlamentaarista edustusta ja tuskin tuleekaan.
Tätä aatesuuntaa edustavia kutsutaan nykyisin kansankielellä nazifasistirasisteiksi.
Elämänpolkuni kommunistista naziksi.
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kai tiedät että kansallis sosialismi (eli nazi) on kommunismia. Kummasti sodan voittaja neuvostoliitto lakasi tuon maton alle.
Fasismi taas oli italiassa vaikuttanut mussolinin puolue, jolla ei ole kansallis sosialismin kanssa mitään tekemistä.Heh heh.... kiitän huomiostasi.
Voinko siis sanoa että olen kiertänyt täyden ympyrän ja palannut alkujuurilleni ?- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Heh heh.... kiitän huomiostasi.
Voinko siis sanoa että olen kiertänyt täyden ympyrän ja palannut alkujuurilleni ?Näin voisi sanoa.. Aikanaan yritin selvittää mikä tämä fasismi eikä ole vieläkään sevinnyt
"Fasismia on vaikea määritellä ja rajata, koska se on aina ollut teoreettisesti ja käytännöltään hyvin hajanainen, muuttuva ja paikallisesti sitoutunut ilmiö, eikä se pohjaudu mihinkään ideologiseen perusteokseen.”
Mutta kovasti tuotakin sanaa käytetään.. Anonyymi kirjoitti:
Näin voisi sanoa.. Aikanaan yritin selvittää mikä tämä fasismi eikä ole vieläkään sevinnyt
"Fasismia on vaikea määritellä ja rajata, koska se on aina ollut teoreettisesti ja käytännöltään hyvin hajanainen, muuttuva ja paikallisesti sitoutunut ilmiö, eikä se pohjaudu mihinkään ideologiseen perusteokseen.”
Mutta kovasti tuotakin sanaa käytetään..Tarkka huomio veli hyvä.
Tuo on minullekin tuttu lause mutta kommunistifasistit (:-) ) sitä alati käyttävät ja olen hyväksynyt sen nazi- ja rasisti- sanojen väliin koska se tuntuu siihen mainiosti istuvan.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Tarkka huomio veli hyvä.
Tuo on minullekin tuttu lause mutta kommunistifasistit (:-) ) sitä alati käyttävät ja olen hyväksynyt sen nazi- ja rasisti- sanojen väliin koska se tuntuu siihen mainiosti istuvan.Nuo kaikki ismit oli tuonti-ideologiaa mutta wanha-wennamuu oli alkuperäinen suomalainen talonpoikais-alkiolaisideologia. Dosentti Luukkanen edustanee tätä
- Anonyymi
Ei se munaton Nazi ole saanut naista edes nuorena 🤷♀️🤷♀️
- Anonyymi
En tiedä mutta helsingissä joku nainen rääkyi jostain fasisteista ja natseista jotain televisiossa. Näyttivät kuvaa ilmeisesti jostain mielenosoituksesta. Myötähäpesin.
- Anonyymi
Eli olet aatteeton omaa etuaan kyyläävä opportunisti joka alusta alkaen pihisti takkinsa ja on kääntänyt sen niin monta kertaa että kukaan ei edes tiedä sen olleen olemassa. Haet "aatteesta" oikeutusta agitoimiselle ja typerille väkivaltafantasioillesi.
- Anonyymi
Ei Viktoori ole aatteeton vaan minä -tunteen milloinkaan oppinut ryöjäke.
Kattoos jo muinoinen Sigmund Freud huomasi lapsen psykologisessa kehityksessä minä -tunteen kehittymisen siinä apauttiarallaan uhmaiän aikana. No jos tämä kehitysvaihe jää vajavaiseksi niin ihminen haahuilee loppuelämänsä etsien tätä minä -tunnetta. Björn Wahroos on toinen esimerkki Viktoorista. Kumpainenkin hakee itsensä ulkopuolelta minä -tunnetta jota eivät voi eivätkä kykene aivotoimintansa luonnollisen toimintansa perusteella löytämään. Jäljelle jää pelkkää suunsoittoa milloin stalinismista milloin kapitalismista milloin persuismista milloin talebanismista.
- Anonyymi
Niin. Kun se nuoruus tekee kipeää ja sitten meistä tulee niitä kommareita ja niitä anarkisteja kun tajutaan se kapitalistinen vääryys joka tässä maailmassa on... Sitten vanhemmiten me "viisastutaan" ja ymmärretään miten tämä maailma oikeasti toimii...-siitäkin huolimatta että kyse oli koko ajan siitä samasta matrixista.
Ja kun me eletään siinä matrixissa jonne on sisäänrakennettu ne sosiaaliset rakenteet eli ne joissa me ollaan niitä natsifasistirasisteja ja niitä kommutistipummiloisia.... Mutta kun kyse on koko ajan niistä samoista matrixin sisäisista rakenteista joissa meille jankataan sitä velkavelkavelka työtyötyö kiirekiirekiire painepainepaine tuottakaa ja kasvakaa aikuisiksi ja tehkää näin ja niin ja tavoitelkaa sitä matrixiin asetettua pikkuporvarillista unelmaa.
Kun kyse on siitä matrixin asettamasta tyranniasta jonka konseptissa voi vituttaa suurin piirtein kaikki kaikkine niine sosiaalisine teattereineen jossa pitää tavoitella jotain pikkuporvarillista unelmaa -sitä maailman onnellisinta jossa kaikki on niin helvetin idyllistä ja silti sen saman matrixin tyrannismin sisällä ja alaisena.
Joo joo tavoitellaan tavoitellaan kunhan ehditään ettei matrixisteilla vaan mene pasmat aivan sekaisin. Mutta missä oli se mainostettu vapaus ja se vapaatahto joka luvattiin kun sillä on kuitenkin aina niin merkitystä mitä siellä matrixissa lukee tai mitä siellä sanotaan. Kun siellä pitää aina torjua sitä vastavoimaa.
Ei tässä sitä sanota että ottakaapa nyt mallia ja eläkää jotain "kaaos elämää" tai sitäkään että eläkää sitä pikkuporvarillista unelmaa. Mutta mistä te tiedätte siitäkään mitä teille sanotaan tai mitä te luette... Mutta kun siellä matrixissa sitten sanotaan jotain niin se kuitenkin aina tarkoittaa jotain ja sitä sitten käytetään vastaan ja sitten kytätään ja silti ollaan koko ajan siinä samassa dualistisessa matrixissa...siis voi hyvää päivää tätä showta......- Anonyymi
No voi helvate sentään.
Anarkismista et tiedä enempää kuin mitä viinaa juova kokoomus-isäsi on humalapäissään sinulle kertonut. Isäsi siirtyessä pillerikauppan hän julisti sinulle Matrixista. Joo-oh, selvää persuainesta on havaittavissa - Isässäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi helvate sentään.
Anarkismista et tiedä enempää kuin mitä viinaa juova kokoomus-isäsi on humalapäissään sinulle kertonut. Isäsi siirtyessä pillerikauppan hän julisti sinulle Matrixista. Joo-oh, selvää persuainesta on havaittavissa - Isässäsi.Siinäkö oli jotain henkilökohtaista. Ihan täyttä sinisen pillerin kamaa.
- Anonyymi
Nazeilla ei ole mitään asiaa Turkuun:
https://www.youtube.com/watch?v=0I_liFwG1Bc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551182
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1521146Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82966Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45884Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54780Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71721- 32702