Kertokaas pillereiden kaikkia haittoja ja hyötyjä. tietoja tarvitaan mahdollisimman pian. kiitos
e-pillereiden haitat ja hyödyt?
8
3961
Vastaukset
- Sussu2
Hyötyjä on mm että saa kuukautiset säännöllisiksi ja kuukautiskivut jää usein pois jos käyttää pillereitä. Sitten on tietenkin se ettei tule raskaaksi, mutta kondomia on siti käytettävä.
Huonoja puolia ovat ne että kaikki pillerit ei sovi kaikille ja niistä voi tulla ns. hetkellisiä mielenhäiriöitä sekä hormonit menevät sekaisin. Mutta pillereitä on monenlaisia joten kaikille varmasti löytyy omansa..- mörkö
Onko kondomia silti käytettävä?? vaikka tietää ettei mitään tartuntoja voi saada...
- vakavassa
mörkö kirjoitti:
Onko kondomia silti käytettävä?? vaikka tietää ettei mitään tartuntoja voi saada...
Olen naimisissa ja ollut saman kaverin kanssa 10 vuotta, emme todellakaan käytä kondomia. Jos todella tietää ettei taudin vaaraa ole ja yhteiseloa on ollut riittävän pitkää saman kumppanin kanssa, luottamusta siis on, niin ei sitä kondomia tarvita. Mutta lyhyissä suhteissa joissa nopeastikin mennään petiin jne, aina on kondomi muistettava. Ei pilleri pelasta taudeilta.
- mörkö
vakavassa kirjoitti:
Olen naimisissa ja ollut saman kaverin kanssa 10 vuotta, emme todellakaan käytä kondomia. Jos todella tietää ettei taudin vaaraa ole ja yhteiseloa on ollut riittävän pitkää saman kumppanin kanssa, luottamusta siis on, niin ei sitä kondomia tarvita. Mutta lyhyissä suhteissa joissa nopeastikin mennään petiin jne, aina on kondomi muistettava. Ei pilleri pelasta taudeilta.
hyvä homma... luottamus on suuri:) kyseessä on ensikertalainen mies, niin tauteja ei ole. asioista on juteltu paljon :)
- Joku vain
Pillerit voi myös nostaa verenpainetta. Ite syönyt Melianeja 4 vuotta, nyt on verenpaine noussut ja pitää harkita muuta merkkiä tai minipillereitä. Muuten toimineet hyvin, ei sivuoireita, menkat tulee ajallaan, ehkäisy pelaa.
- mirellapie
Mulla kokemuksia vain haitoista. Pillerit laukaisi mulla niin voimakkaan migreenin/halvauksen, että lääkäri kielsi mua enää koskaan syömästä niitä.
- Miina
Hyödyt:
- Säännölliset kuukautiset
- Niukat kuukautiset
- Kivuttomat kuukautiset
- Mahdollisuus siirtää kuukautisia tai jättää ne kokonaan poi
- Halvempi ehkäisymenetelmä kuin kondomit
- Varmempi ehkäisymenetelmä kuin kondomit
- Vuosittaiset lääkärintarkastukset ja papakokeet
- Spontaanimpi ja rennompi seksielämä
- Yhdyntä tuntuu paremmalta
Haitat:
- Talvisin vaivana kuivat limakalvot (ilmeisesti pillerit edesauttaa niiden kuivumista)
- Eivät suojaa tauteja vastaan (ei ongelma vakituksessa ja luottavaisessa suhteessa)
Muuta huomioitavaa:
- Sivuoireita (itkuisuutta, arat rinnat, turvonnut vatsa...) esiintyi 3 ekan liuskan aikana
- Pillerit eivät lihottaneet (miten voisivat, eivät sisällä kaloreita)
- 8 vuotta Melianeja takana ja hyvin menee :) - hui
niin siis, itselleni tuli yasmineista järkyttävää päänsärkyä, väsymystä ja lihoin..
tosin nämä kuten muutkin e- pillereiden sivuvaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä, joten kannattaa kokeilla merkkiä pari kuukautta ja jos kaikki ei mielestäsi ole hyvin niin vaihtaa merkkiä.
Hyödyt ovat hyvin esitelty jo edeltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145