Kertokaas pillereiden kaikkia haittoja ja hyötyjä. tietoja tarvitaan mahdollisimman pian. kiitos
e-pillereiden haitat ja hyödyt?
8
3931
Vastaukset
- Sussu2
Hyötyjä on mm että saa kuukautiset säännöllisiksi ja kuukautiskivut jää usein pois jos käyttää pillereitä. Sitten on tietenkin se ettei tule raskaaksi, mutta kondomia on siti käytettävä.
Huonoja puolia ovat ne että kaikki pillerit ei sovi kaikille ja niistä voi tulla ns. hetkellisiä mielenhäiriöitä sekä hormonit menevät sekaisin. Mutta pillereitä on monenlaisia joten kaikille varmasti löytyy omansa..- mörkö
Onko kondomia silti käytettävä?? vaikka tietää ettei mitään tartuntoja voi saada...
- vakavassa
mörkö kirjoitti:
Onko kondomia silti käytettävä?? vaikka tietää ettei mitään tartuntoja voi saada...
Olen naimisissa ja ollut saman kaverin kanssa 10 vuotta, emme todellakaan käytä kondomia. Jos todella tietää ettei taudin vaaraa ole ja yhteiseloa on ollut riittävän pitkää saman kumppanin kanssa, luottamusta siis on, niin ei sitä kondomia tarvita. Mutta lyhyissä suhteissa joissa nopeastikin mennään petiin jne, aina on kondomi muistettava. Ei pilleri pelasta taudeilta.
- mörkö
vakavassa kirjoitti:
Olen naimisissa ja ollut saman kaverin kanssa 10 vuotta, emme todellakaan käytä kondomia. Jos todella tietää ettei taudin vaaraa ole ja yhteiseloa on ollut riittävän pitkää saman kumppanin kanssa, luottamusta siis on, niin ei sitä kondomia tarvita. Mutta lyhyissä suhteissa joissa nopeastikin mennään petiin jne, aina on kondomi muistettava. Ei pilleri pelasta taudeilta.
hyvä homma... luottamus on suuri:) kyseessä on ensikertalainen mies, niin tauteja ei ole. asioista on juteltu paljon :)
- Joku vain
Pillerit voi myös nostaa verenpainetta. Ite syönyt Melianeja 4 vuotta, nyt on verenpaine noussut ja pitää harkita muuta merkkiä tai minipillereitä. Muuten toimineet hyvin, ei sivuoireita, menkat tulee ajallaan, ehkäisy pelaa.
- mirellapie
Mulla kokemuksia vain haitoista. Pillerit laukaisi mulla niin voimakkaan migreenin/halvauksen, että lääkäri kielsi mua enää koskaan syömästä niitä.
- Miina
Hyödyt:
- Säännölliset kuukautiset
- Niukat kuukautiset
- Kivuttomat kuukautiset
- Mahdollisuus siirtää kuukautisia tai jättää ne kokonaan poi
- Halvempi ehkäisymenetelmä kuin kondomit
- Varmempi ehkäisymenetelmä kuin kondomit
- Vuosittaiset lääkärintarkastukset ja papakokeet
- Spontaanimpi ja rennompi seksielämä
- Yhdyntä tuntuu paremmalta
Haitat:
- Talvisin vaivana kuivat limakalvot (ilmeisesti pillerit edesauttaa niiden kuivumista)
- Eivät suojaa tauteja vastaan (ei ongelma vakituksessa ja luottavaisessa suhteessa)
Muuta huomioitavaa:
- Sivuoireita (itkuisuutta, arat rinnat, turvonnut vatsa...) esiintyi 3 ekan liuskan aikana
- Pillerit eivät lihottaneet (miten voisivat, eivät sisällä kaloreita)
- 8 vuotta Melianeja takana ja hyvin menee :) - hui
niin siis, itselleni tuli yasmineista järkyttävää päänsärkyä, väsymystä ja lihoin..
tosin nämä kuten muutkin e- pillereiden sivuvaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä, joten kannattaa kokeilla merkkiä pari kuukautta ja jos kaikki ei mielestäsi ole hyvin niin vaihtaa merkkiä.
Hyödyt ovat hyvin esitelty jo edeltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4362759Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1962019- 631865
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3261434Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1601242Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal741136- 901073
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.341057Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121027K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8997