Päivi on ateisti

Anonyymi

Päivi Räsänen on monien uskovien mielestä ateisti. Häntä pitävät aitouskovana ainoastaan oma pieni viidesläisporukka ja ennakkoluuloisesti vapaakirkot. Jopa luterilaisen kirkon lestaadiolaisetkin pitävät häntä uskosta osattomana pakanana tai ateistina.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo nyt on aikamoista roskaa. Kyllähän Räsänen on ihan tyypillinen konservatiivisesti ajatteleva kristitty. Hänen mielipiteensä herättävät vastustusta maltillisissa kristityissä, mutta kyllähän heistäkin suurin osa laskee Räsäsen kristityksi.

      • Anonyymi

        Ateistit pitävät Päiviä uskovaisena ja kristittynä, mutta esimerkiksi kirkon suurin herätysliike lestaadiolaiset, jotka ovat hyvin vanhoillisia, eivät pidä Päiviä uskovana kristittynä lainkaan. Kysy heiltä jos haluat varmistaa asian. Vapaakirkolliset, esimerkiksi helluntailaiset hyväksyvät hänen mielipiteensä homoista mutta muuten Päivi on ainakin harhaoppinen ja väärässä uskossa jo kasteensakin takia. Uskovaiset muslimit pitävät Päiviä vääräuskoisena eli ateistina jonka Koraani määrää kivitettäväksi ym. Luetteloa voisi jatkaa.


      • Anonyymi

        Helluntailaisten mielestä luterilainen kristitty ei ole uskossa eli tämä on sitten heidän mielestään ateisti. Jehovantodistajien mielestä muut uskovat ovat ateisteja eivätkä pääse paratiisiin. Eikö jokainen uskova ole toisen uskon edustajan näkökulmasta katsottuna ateisti ja päinvastoin? Näin minä olen ymmärtänyt asian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit pitävät Päiviä uskovaisena ja kristittynä, mutta esimerkiksi kirkon suurin herätysliike lestaadiolaiset, jotka ovat hyvin vanhoillisia, eivät pidä Päiviä uskovana kristittynä lainkaan. Kysy heiltä jos haluat varmistaa asian. Vapaakirkolliset, esimerkiksi helluntailaiset hyväksyvät hänen mielipiteensä homoista mutta muuten Päivi on ainakin harhaoppinen ja väärässä uskossa jo kasteensakin takia. Uskovaiset muslimit pitävät Päiviä vääräuskoisena eli ateistina jonka Koraani määrää kivitettäväksi ym. Luetteloa voisi jatkaa.

        En tunne lestadiolaisia… Varmasti aktiivinen mielipiteensä julkisuudessa esiin tuova nainen, on joillekin ääri-kristityille vastenmielinen ajatus. Mutta eivät he nyt sentään Räsästä ateistina varmastikaan pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten mielestä luterilainen kristitty ei ole uskossa eli tämä on sitten heidän mielestään ateisti. Jehovantodistajien mielestä muut uskovat ovat ateisteja eivätkä pääse paratiisiin. Eikö jokainen uskova ole toisen uskon edustajan näkökulmasta katsottuna ateisti ja päinvastoin? Näin minä olen ymmärtänyt asian.

        Ateismi tarkoittaa ettei usko persoonalliseen Jumalaan. Jos helluntailaiset pitävät minun uskoani persoonalliseen Jumalaan vääränä, olenhan silloin heidän mielestään ateisti. Tämä on ainakin minun kokemukseni.


      • Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

        En tunne lestadiolaisia… Varmasti aktiivinen mielipiteensä julkisuudessa esiin tuova nainen, on joillekin ääri-kristityille vastenmielinen ajatus. Mutta eivät he nyt sentään Räsästä ateistina varmastikaan pidä.

        Nämä mainitsemani lestaadiolaiset sanovat ettei heihin kuulumaton ole uskomassa. Vapaakirkolliset käyttävät sanaa "ei ole uskossa". Minä kyllä ymmärrän sen niin ettei ole uskomassa Jumalaan tai ei ole uskossa Jumalaan eli eikö sellainen ole kirjaimellisesti a-teisti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi tarkoittaa ettei usko persoonalliseen Jumalaan. Jos helluntailaiset pitävät minun uskoani persoonalliseen Jumalaan vääränä, olenhan silloin heidän mielestään ateisti. Tämä on ainakin minun kokemukseni.

        Olet tuolloin vääräuskoinen / epäjumalan palvoja - et ateisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä mainitsemani lestaadiolaiset sanovat ettei heihin kuulumaton ole uskomassa. Vapaakirkolliset käyttävät sanaa "ei ole uskossa". Minä kyllä ymmärrän sen niin ettei ole uskomassa Jumalaan tai ei ole uskossa Jumalaan eli eikö sellainen ole kirjaimellisesti a-teisti

        Tuo ”ei ole uskossa” tarkoittaa vain, ettei sinulla ole heidän mielestään sitä oikeaa uskoa.


      • Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

        Tuo ”ei ole uskossa” tarkoittaa vain, ettei sinulla ole heidän mielestään sitä oikeaa uskoa.

        Kyllä. Minulla ei ole heidän mielestään silloin "oikeaa uskoa" PERSOONALLISEEN JUMALAAN. Eli olen siis a-teisti, mikä tarkoittaa ihmistä joka ei usko persoonalliseen Jumalaan;) Eikö teismi ole kristinuskossa vallitseva uskomisen muoto ja ateismi sen vastakohta? Ateistikin voi uskoa persoonattomiin uskontoihin kuten esimerkiksi uskomushoitoihin, astrologiaan yms.


    • Anonyymi

      Kyllä vitoslaisetkin pitävät teologisten tiedekuntien yliopisto-opetusta ateistisena. Eikä yliopiston tarkoituskaan ole saattaa ihmisiä mihinkään uskoon. Sellainen kirjakin on väsätty kuin "Ateistit alttarilla" Se tarkoittaa sitä että kun ei ihan kaikessa usko samalla tavalla kuin kirjoittaja, niin silloin ollaan ateisteja. Myös lääkäri Pekka Reinikainen nimittää niitä ateisteiksi jotka eivät usko hänen kreationismiaan. Silloin ei siis usko Jumalaankaan hänen mielestään. Monet muut ajattelevat varmasti Päivistä samoin. Minusta on aika keinotekoista yleensäkin jaotella ihmisiä ateisteihin ja uskoviin. Ateisteissa on paljon minun mielestäni kristilliseen uskoonkin liittyviä puolia. Olen nimittäin nähnyt heidän pyyteettömän rakkautensa lähimmäisiinsä. Samoin uskovissa olen huomannut vihamielisyyttä toisin uskovia ja mm. seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan, mikä ei ole lainkaan kristillistä.

    • Anonyymi

      Minulla on uskovaisena usein hyvin voimakkaita epäilyksen hetkiä persoonallisen Jumalan olemassaolosta. Missä Hän oli silloin kun natsien keskitysleireissä tapettiin pieniä lapsiakin sadointuhansin ja kun he huusivat Jumalan puoleen, muttä tämä ei kuullut eikä auttanut? En pidä itseäni kuitenkaan ateistina. Ateistit ovat minusta kyllä hyvin rehellisiä ja rehellisyyttä arvostan kovasti.

      • Anonyymi

        Jeesuksen syntymänkin jälkeen tapettiin pieniä lapsia, Herodes määräsi KAIKKI alle kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat lapset tapettavaksi.

        raamattu on tosi, vaan raaka kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen syntymänkin jälkeen tapettiin pieniä lapsia, Herodes määräsi KAIKKI alle kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat lapset tapettavaksi.

        raamattu on tosi, vaan raaka kirja.

        Auschwitzin jälkeen on aika mahdotonta uskoa persoonalliseen, kaikkivaltiaaseen ja rakastavaan Jumalaan, josta mm. Jeesus kertoi. Hän ei auttanut niitä lapsia ja heidän vanhempiaan jotka huusivat häneltä apua vaikka Jeesus niin kertoi tapahtuvan. Jeesus puhui hyvässä uskossa vai tietoisestiko hän valehteli.


      • Anonyymi

        <<Minulla on uskovaisena usein hyvin voimakkaita epäilyksen hetkiä persoonallisen Jumalan olemassaolosta. Missä Hän oli silloin kun natsien keskitysleireissä tapettiin pieniä lapsiakin sadointuhansin ja kun he huusivat Jumalan puoleen, muttä tämä ei kuullut eikä auttanut? <<

        Holokaustin uhrit olivat polttouhreja nimenomaan Jumalalle. Kristinuskon Jumalalle, joka on uutena liittona Jeesuksen verellä kristinuskon Jumala. Sana holokausti tulee VT:stä ja tarkoittaa polttouhria Jumalalle.

        Jahvehan on uhrikultti Jumala ja myös kristinuskon Jumala Jeesuksen tosi Jumalan uhrilahjalla. Kristinusko on uskoa Jahveen, joka on taustoiltaan Baal-jumala eli saatana. Juutalaiset itse ovat sanoneet - löytyy vanhat lehtiuutiset googlaamalla - aina 1870 vuodesta lähtien, että he tarvitsevat 6 miljoonaa polttouhria oman valtion saamiseksi. Tuo operaatio oli holokausti. Jahve on kaikkien seemiläisperäisten uskontojen Jumalana juutalaisuus, kristinusko ja islam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Minulla on uskovaisena usein hyvin voimakkaita epäilyksen hetkiä persoonallisen Jumalan olemassaolosta. Missä Hän oli silloin kun natsien keskitysleireissä tapettiin pieniä lapsiakin sadointuhansin ja kun he huusivat Jumalan puoleen, muttä tämä ei kuullut eikä auttanut? <<

        Holokaustin uhrit olivat polttouhreja nimenomaan Jumalalle. Kristinuskon Jumalalle, joka on uutena liittona Jeesuksen verellä kristinuskon Jumala. Sana holokausti tulee VT:stä ja tarkoittaa polttouhria Jumalalle.

        Jahvehan on uhrikultti Jumala ja myös kristinuskon Jumala Jeesuksen tosi Jumalan uhrilahjalla. Kristinusko on uskoa Jahveen, joka on taustoiltaan Baal-jumala eli saatana. Juutalaiset itse ovat sanoneet - löytyy vanhat lehtiuutiset googlaamalla - aina 1870 vuodesta lähtien, että he tarvitsevat 6 miljoonaa polttouhria oman valtion saamiseksi. Tuo operaatio oli holokausti. Jahve on kaikkien seemiläisperäisten uskontojen Jumalana juutalaisuus, kristinusko ja islam.

        Ainoastaan Jeesus oli rikkomassa tämän uskontokuviota opettamalla taivasten valtakunnan Isästä, ja niinpä hän päätyi uhriksi ja uhrilahjaksi puhumanaan Isä Jumalana (Augsburgin tunnustus) ja verellään takaisin uudeksi liitoksi Jahven kanssa ja tuli tuomituksi kuolemaan jumalanpilkasta.


    • [Room 1:23]
      "Ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi".

      [Jer 23:24]
      "Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata?
      sanoo Herra".

      [Ap 17:28]
      "Hänessä (Jumalassa) me elämme ja liikumme ja olemme".

      Jumala ei selvästikään ole persoona näitten jakeitten perusteella eikä hänellä ole muotoa.

      • Anonyymi

        Kyseessä ei sitten ole kristinuskon Jahve-jumala, joka särpii hiinmittoja viiniä ja nautiskelee uhrilammaslahja-aterioitaan, ja sujuvasti puhuu VT:ssäkin.


      • Anonyymi

        1. Moos. 3:8-10:
        ”Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?» Mies vastasi: »Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Moos. 3:8-10:
        ”Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?» Mies vastasi: »Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa.”

        Enkeleitäkin kutsutaan usein Jumalan nimellä, koska nämä ovat sanansaattajia. He tuovat viestin sanasta sanaan, esim: "Minä olen Herra, teidän jumalanne", tms.
        Tuossa tilanteessa voi unohtua, että kyseessä on viesti, eikä enkelin oma julistus.


    • Anonyymi

      Päivi uskoo salaliittoteorioihin. Mielikuvituksellisiin tarinoihin siis.

      • Anonyymi

        Eihän salaliitto ole mikään mielikuvitustarina, vaan poliittnen rikos, kuten ei salaliittoteoriakaan, joka on epäilys poliittisesta salaliitosta tai rikoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän salaliitto ole mikään mielikuvitustarina, vaan poliittnen rikos, kuten ei salaliittoteoriakaan, joka on epäilys poliittisesta salaliitosta tai rikoksesta.

        Lisäystä, mutta hyvin on taas ihmiset aivopesty, jos salaliittoteoria sananakin on nyt jo muuttunut jopa mielikuvitustarinaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä, mutta hyvin on taas ihmiset aivopesty, jos salaliittoteoria sananakin on nyt jo muuttunut jopa mielikuvitustarinaksi.

        Tämän perusteella ei esimerkiksi Yhdysvalloissa olisi sitten koskaan tiputettu niitä torneja maantasolle 911-iskulla, koska tarina olisikin vain mielikuvitusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe