Facebook onkin sitten tööt

Anonyymi

Moni varmaan huomasi: Facebook on tööt. Ongelma alkoi noin 18.45.

21

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ahaa, miten tämä vaikuttaa elämääsi?

• Anonyymi

Ei pitäisi vaikuttaa mitenkään. On elämässä muitakin asioita.
        Terveisin: Puolireuho

• No eipä sillä juuri virkaa ole muutenkaan. Eipä haittaa.

• Minua haittaa. Olen yhdessä yliopiston kerhossa, josta tiedotetaan etukäteen Facebookin kautta. Nyt en tiedä keskiviikon aihetta, kun en päässyt tänään Facebookiin. Olisin halunnut tietää tänään aiheen. Viime viikolla aihe oli japanilaiset sarjakuvat, johon pystyi varautumaan ottamalla mukaan aiheeseen liittyvää tavaraa tai muuten valmistautumaan kerhon tapaamista varten.

Muuten manga on seuraavaa!

"

Kun laitat nettiin hakusanaksi manga, saat kymmeniä miljoonia osumia, joissa kerrotaan japanilaisen sarjakuvan taustoista, julkaisuista ja tekijöistä. Lyhyesti: manga on sarjakuvaa tarkoittava japaninkielinen sana. Japanin ulkopuolella sitä käytetään usein nimityksenä juuri japanilaiselle sarjakuvalle, joka on saavuttanut melkoisen suosion etenkin Yhdysvalloissa ja Euroopassa.

Mangan historia voidaan johtaa ainakin 1100-lukujen kuvakääröistä saakka. Kuitenkin se ilmaisumuoto, jonka nykyään miellämme sarjakuvaksi, saapui Japaniin ulkomaisena tuontitavarana. Kun vuosisatoja ulkomaalaisilta suljettuna pysynyt Japani 1800-luvun jälkipuoliskolla avautui, maassa koettiin voimakasta tarvetta yhteiskunnan ja teollisuuden nykyaikaistamiseen. Japanilaiset alkoivat nopeaan tahtiin omaksua länsimailta kaikkea mahdollista. Yksi tällainen uutuus oli sarjakuvat sanoma- ja aikakauslehdissä.

Manga juuri siinä muodossa kuin sen nykyään tunnemme on pitkälti peräisin toisen maailmansodan jälkeiseltä ajalta. Suurin yksittäinen vaikuttaja oli Osamu Tezuka, jonka luomuksiin kuuluu mm. alkuperäinen Astro Boy -sarja. Hän otti käyttöön lukuisia, erityisesti elokuville ominaisia ilmaisutapoja kuten vaihtelevat kuvakulmat ja zoomaukset. Japanilaisesta sarjakuvasta tuli tekstitettyjen pysäytyskuvien sijaan elävää, virtaavaa tarinaa, jossa kuvilla oli tekstiä suurempi merkitys.

Alkuun manga oli suunnattu lähinnä lapsille. Sitten kustantajat huomasivat, että lapsena mangaa lukien kasvanut nuoriso ja nuoret aikuisetkin olivat yhä otollista yleisöä. Mangaa alettiin tehdä myös varttuneemmille. 1980-luvulla manga oli jo pääpiirteissään samanlaista kuin nykyäänkin. Tyttöjen ja poikien sarjojen ohella tarjolla oli nuorille miehille ja naisille, työikäisille ja ikäihmisillekin suunnattua mangaa. Sarjakuvat eivät siis ole Japanissa vain lasten ja nuorten juttu. Kuten kirjoja ja elokuviakin, niitä tehdään kaikenikäisille. Sangatsu Mangan kirjoissa on aina ikäsuositus, joka kertoo, minkä ikäisille kirja on tarkoitettu. (Huom: kyseessä on nimenomaan suositus, joka perustuu omaan arvioomme, ei lain vaatima rajoitus.)

Japanilainen sarjakuva käsittelee aiheita laidasta laitaan; päähenkilö voi olla yhtä hyvin supersankari tai samurai-soturi, prinsessa tai koulutyttö, kokki, golfin pelaaja, liikemies, puutarhuri, koira tai dinosaurus – toisin sanoen kuka tai mikä tahansa. Kaikki manga ei ole edes viihdettä: yksi sarja kertoo Japanin historiasta, toinen fysiikasta, kolmas taas antaa turvallisuusohjeita vaikkapa maanjäristyksen varalta.

Usein manga julkaistaan ensin viikottain tai kuukausittain ilmestyvässä lehdessä, johon on koottu yksi luku useasta sarjasta. Nämä lehdet saattavat olla puhelinluetteloa paksumpia; ne painetaan yleensä halvalle paperille ja kierrätetään lukemisen jälkeen. Jos jostakin sarjasta tulee riittävän suosittu, se julkaistaan myös pokkariversiona. Nykyään on varsin yleistä, että suosittujen sarjojen perusteella tehdään myös animaatioita, romaaneja ja pelejä. Suunta voi tietenkin olla myös toinen, eli romaanista sarjakuvaksi tai pelistä animaatioksi. Ja totta kai japanilaiselle kuluttajalle on tarjolla myös huimat määrät sarjojen oheistuotteita hiirimatoista makeisiin ja parin euron kännykkäkoruista satojen eurojen luksusfiguureihin."

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Minua haittaa. Olen yhdessä yliopiston kerhossa, josta tiedotetaan etukäteen Facebookin kautta. Nyt en tiedä keskiviikon aihetta, kun en päässyt tänään Facebookiin. Olisin halunnut tietää tänään aiheen. Viime viikolla aihe oli japanilaiset sarjakuvat, johon pystyi varautumaan ottamalla mukaan aiheeseen liittyvää tavaraa tai muuten valmistautumaan kerhon tapaamista varten.

Muuten manga on seuraavaa!

"

Kun laitat nettiin hakusanaksi manga, saat kymmeniä miljoonia osumia, joissa kerrotaan japanilaisen sarjakuvan taustoista, julkaisuista ja tekijöistä. Lyhyesti: manga on sarjakuvaa tarkoittava japaninkielinen sana. Japanin ulkopuolella sitä käytetään usein nimityksenä juuri japanilaiselle sarjakuvalle, joka on saavuttanut melkoisen suosion etenkin Yhdysvalloissa ja Euroopassa.

Mangan historia voidaan johtaa ainakin 1100-lukujen kuvakääröistä saakka. Kuitenkin se ilmaisumuoto, jonka nykyään miellämme sarjakuvaksi, saapui Japaniin ulkomaisena tuontitavarana. Kun vuosisatoja ulkomaalaisilta suljettuna pysynyt Japani 1800-luvun jälkipuoliskolla avautui, maassa koettiin voimakasta tarvetta yhteiskunnan ja teollisuuden nykyaikaistamiseen. Japanilaiset alkoivat nopeaan tahtiin omaksua länsimailta kaikkea mahdollista. Yksi tällainen uutuus oli sarjakuvat sanoma- ja aikakauslehdissä.

Manga juuri siinä muodossa kuin sen nykyään tunnemme on pitkälti peräisin toisen maailmansodan jälkeiseltä ajalta. Suurin yksittäinen vaikuttaja oli Osamu Tezuka, jonka luomuksiin kuuluu mm. alkuperäinen Astro Boy -sarja. Hän otti käyttöön lukuisia, erityisesti elokuville ominaisia ilmaisutapoja kuten vaihtelevat kuvakulmat ja zoomaukset. Japanilaisesta sarjakuvasta tuli tekstitettyjen pysäytyskuvien sijaan elävää, virtaavaa tarinaa, jossa kuvilla oli tekstiä suurempi merkitys.

Alkuun manga oli suunnattu lähinnä lapsille. Sitten kustantajat huomasivat, että lapsena mangaa lukien kasvanut nuoriso ja nuoret aikuisetkin olivat yhä otollista yleisöä. Mangaa alettiin tehdä myös varttuneemmille. 1980-luvulla manga oli jo pääpiirteissään samanlaista kuin nykyäänkin. Tyttöjen ja poikien sarjojen ohella tarjolla oli nuorille miehille ja naisille, työikäisille ja ikäihmisillekin suunnattua mangaa. Sarjakuvat eivät siis ole Japanissa vain lasten ja nuorten juttu. Kuten kirjoja ja elokuviakin, niitä tehdään kaikenikäisille. Sangatsu Mangan kirjoissa on aina ikäsuositus, joka kertoo, minkä ikäisille kirja on tarkoitettu. (Huom: kyseessä on nimenomaan suositus, joka perustuu omaan arvioomme, ei lain vaatima rajoitus.)

Japanilainen sarjakuva käsittelee aiheita laidasta laitaan; päähenkilö voi olla yhtä hyvin supersankari tai samurai-soturi, prinsessa tai koulutyttö, kokki, golfin pelaaja, liikemies, puutarhuri, koira tai dinosaurus – toisin sanoen kuka tai mikä tahansa. Kaikki manga ei ole edes viihdettä: yksi sarja kertoo Japanin historiasta, toinen fysiikasta, kolmas taas antaa turvallisuusohjeita vaikkapa maanjäristyksen varalta.

Usein manga julkaistaan ensin viikottain tai kuukausittain ilmestyvässä lehdessä, johon on koottu yksi luku useasta sarjasta. Nämä lehdet saattavat olla puhelinluetteloa paksumpia; ne painetaan yleensä halvalle paperille ja kierrätetään lukemisen jälkeen. Jos jostakin sarjasta tulee riittävän suosittu, se julkaistaan myös pokkariversiona. Nykyään on varsin yleistä, että suosittujen sarjojen perusteella tehdään myös animaatioita, romaaneja ja pelejä. Suunta voi tietenkin olla myös toinen, eli romaanista sarjakuvaksi tai pelistä animaatioksi. Ja totta kai japanilaiselle kuluttajalle on tarjolla myös huimat määrät sarjojen oheistuotteita hiirimatoista makeisiin ja parin euron kännykkäkoruista satojen eurojen luksusfiguureihin."

Joko se toimii taas, facebook?

• Suatana kirjoitti:

Wörnii!

• interlocutrice kirjoitti:

Wörnii!

Näköjään. :)

Toinen tili kyllä nikotteli, mutta oli varmaan huoltohommia just silloin viellä käynnissä.

• Suatana kirjoitti:

Näköjään. :)

Toinen tili kyllä nikotteli, mutta oli varmaan huoltohommia just silloin viellä käynnissä.

Joo. No mä huomasin eksna, kun whatapp ei toiminut. Sitä mä enempi käytän...

Mut nyt taitaa kumpikin toimia. 😊👌

Sain työvuorot hoidettua, sit vois lähteä hakemaan maalta puukuorma. Meinasin otta yhdistelmällisen kerralla. Peräkärri ja Nissanin lava täyteen. 💪😄

• interlocutrice kirjoitti:

Joo. No mä huomasin eksna, kun whatapp ei toiminut. Sitä mä enempi käytän...

Mut nyt taitaa kumpikin toimia. 😊👌

Sain työvuorot hoidettua, sit vois lähteä hakemaan maalta puukuorma. Meinasin otta yhdistelmällisen kerralla. Peräkärri ja Nissanin lava täyteen. 💪😄

WU on ihan kätevä, itse en sitä kyllä juuri käytä, kun niin vähän on tuota vuorovaikutusta mihkään päin.

Lasten kaveripiirin vanhempien kanssa kyllä morsetetaan. Vähän pidetään samalla silmällä toistemme lapsia, kun ne täällä kylillä kulkee. Varmaan vielä teineinäkin. Isohko kööri.

Puuhapäivä. Mä heräsin yöllä olkapään ja käsivarren särkyyn, ei kärsinyt nukkua oli pakko nousta ylös sängystä ja hautoa kaurapussilla, nappaa särkylääkettä. Polvi on kanssa särkenyt taas ja herättää öisin. Rahisee ja paukkuu koukistaessa. Sattuu niin saatanasti, kun menee kyykkyyn ja lähtee noysemaan ylös kyykystä, että näkyy tähtiä silmissä. Mutta on ollu vuosia sellanen, välillä ei mitään vaivaa.

Mä vähän torkun. Iltapäivästä sisäpelikenkien ja synttärilahjojen ostelukeikkaa. :)

• Suatana kirjoitti:

Joo, Facebook toimii taas. Yöllä taisi alkaa toimimaan! :)

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Joo, Facebook toimii taas. Yöllä taisi alkaa toimimaan! :)

Kävin jo kurkkimassa. Näkyy toimivan. Kerta päivään tulee kurkattua.

• Anonyymi

Facessa on nykyään kiellettyä sanomasta omia mielipiteitään ja ne antaa helposti bannia. Sanoin että suomen hallitus tukee terrorismia ja ottavat suomeen raiskaaja pakolaisia niin sain 3 päivän bannit.

• Anonyymi

Opettele käyttäytymään siivosti, niin ei banneja tule. Eihän tuommoinen ole kuin kakan jauhantaa, ei mikään perusteltu mielipide.

• Anonyymi

Eipä tule itse naamakirjaa ikinä käytettyä. Käytän vain Messengeriä ja sitäkin vain tiettyjen ihmisten kanssa juttelemiseen. Eipä siis juuri vaikuta mun elämääni.

• Anonyymi

Ilmankos liityin nousuhumalassa. RIP

• "Syömäni ruuat"- kuvat voi sitten lähettää vaikka sähköpostilla ystäville.

• Heh, joo. Hassukirja sopis paremmin facebookin nimeksi. :)

• Anonyymi

Monella monella korkeastikoulutetulla estyi elannon saanti kun ei päässyt tinderiin ja asiakkaita tapaamaan meni asiakas rytmit sekaisin ja kun toimii taas niin rahaa tietää mut joutuu paiskimaan töitä tauotta eli kiirutta pitää kun kiimasia asiakkaita odottaa helpotusta ja uusiakin asiakkuuksia on voinut menettää eihän sitä koskaan tiedä jos yllättäen joku uusi ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista

• Anonyymi

Moni moni korkeastikoulutettu menetti paljon rahaa ja ostajia ja kutsuja bileisiin eli ei voinut myydä eikä ostaa huumeita tai pedofilia bileihin ei tullut kutsua tai edes seksibileisiin mut onneksi pian pääsee ulkomaille lomamatkoille työmatkoille ym konferensseihin

• Anonyymi

Huomasin että oli alhaalla, ja kyllä harmitti!
      Olen mukana eräässä projektissa jossa teemme eräästä aiheesta videota you tubeen, ja tämän projektin vetäjän kanssa kommunikoidaan fb:ssa. Julkaisemme myös fb:ssa aiheesta omalla seinällämme. Aihe on erittäin tärkeä hyvin monelle, ja olemme kokeneet asian tosi tarpeelliseksi ja hyödylliseksi ihmisille jotka tämän asian kanssa joutuvat elämään
      .
      Nyt sitten aamulla huomasin että toimii. Hyvä jutttu.
      Lisäksi kuulun pariin kolmeen ryhmään jotka ovat tosi mukavia ja henki niissä on todella hyvä. Toiseen ryhmään liityin erään ystävän vinkistä ja olikin iloinen yllätys :) Tämän ryhmän kautta sain hyvin äkkiä kontaktin moneen lapsuudenaikaiseen tuttuun. naapuruston "kakaroihin" joista ei mitään ole kuullut vuosikausiin.

Että kyllä se fb vain paljon iloa ja hyötyäkin voi antaa, riippuu siitä minkälaisessa seurassa roikkuu ja mitä sinne postaa ja mitkä on kiinnostuksen kohteet.

• Anonyymi

Mikä ihmeen naamakirja:)
      Eikös naamoja näe jo liikaa ilman kirjojakin?

AV

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2869
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2375
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2238
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2213
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1901
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      29
      1595
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      26
      1496
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1361
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1314
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1286
    Aihe