Onko eroa menenkö kolesterolimittaukseen ilman paastoa vai paastolla...triglyseridi arvoni on hyvä, mutta pitää seurata ns huonoa kolesterolia.
Kolesterolimittaus ilman paastoa?
4
2757
Vastaukset
- Anonyymi
Paasto ennen näytteenottoa ei ole välttämätön, mutta suositeltava (HUSLAB).
- Anonyymi
En tiedä onko HUSLAB todella joku ammattilainen mutta noin ei muut ammattilaiset sano. Paasto on ehdoton, jos haluaa tietää huonon ja hyvän kolesterolin arvot erikseen. Messuilla kävin kerran spr;n mittauksessa pientä maksua vastaan. Siellä sanottiin että kokonaiskolesteroliin ei vaikuta onko syönyt vai ei. Minulla aika korkea, josta hätääntyneenä ryntäsin seuraavana päivänä labraan paastonneena, oli yli 1 kokonaisluvun pienempi. Niin että tästä kokemuksesta tulin siihen tulokseen että aina kannattaa paastota ennen kolesteroli-verikoetta.
- Anonyymi
HUSLAB on yksi suurimmista Suomessa toimivista terveysalan laboratorioista. Sen päätoimialue on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS), mutta tekee tutkimuksia muillekin toimijoille.
HUSLABin ohjekirjassa on seuraava maininta kokonaiskolesterolin mittauksesta: "Paasto ennen näytteenottoa ei ole välttämätön, mutta suositeltava. Tyypin I diabeetikolta ei vaadita paastoa." Myös HDL ja LDL kolesterolin erottelututimuksessa on maininta: "Paasto ennen näytteenottoa ei ole välttämätön, mutta suositeltava." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HUSLAB on yksi suurimmista Suomessa toimivista terveysalan laboratorioista. Sen päätoimialue on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS), mutta tekee tutkimuksia muillekin toimijoille.
HUSLABin ohjekirjassa on seuraava maininta kokonaiskolesterolin mittauksesta: "Paasto ennen näytteenottoa ei ole välttämätön, mutta suositeltava. Tyypin I diabeetikolta ei vaadita paastoa." Myös HDL ja LDL kolesterolin erottelututimuksessa on maininta: "Paasto ennen näytteenottoa ei ole välttämätön, mutta suositeltava."Totta, näin näköjään netissäkin sanotaan. Meidän tk:ssa paasto vaaditaan. Enkä sitten ymmärrä omaa kokemustani. Oliko sitten spr:n mittari kalibroimaton tai tapahtuiko virhe mutta tämä syöneenä mitattu arvo oli reilusti enemmän kuin mitä minulla on ollut koskaan muilloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk702432Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911586Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641355Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711349- 1291245
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1531129- 1411091
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j881039- 701028
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur74997