Sivistymätön Jeesus

Raamatun mukaan Jeesus ei ikinä kirjoittanut mitään. Hän vain aina sanoo jotain: "Totisesti, totisesti minä sanon teille..." Hän on siis isänsä Jumalan tapaan sivistymätön moukka vailla luku- ja kirjoitustaitoa. Jumalahan on kirjoituttanut Raamatun ihmisillä, koska kaikkivoipana ei itse pystynyt hommaan.

Lehtimiesten piti aikoinaan seurata jatkuvasti Jeesuksen kintereillä, jotta he saivat talteen kaiken, mitä Jeesus päästeli suustaan ja mitä Jeesus milloinkin teki. Harmi, ettei siihen aikaan vielä ollut kameroita, jotta voisimme nyt lukea Raamatusta kuvitettuja reportaaseja Jeesuksen metkuista. Esimerkiksi kävelyt vetten päällä ja riehumiset temppelissä olisivat kiinnostavaa luettavaa kuvitettuina dokumentteina.

Lehtimies oli silloinkin paikalla tallentamassa tapahtumat talteen, kun Jeesus ja Saatana kaksistaan jutustelivat niitä näitä, jotta tapahtuma saatiin mukaan Raamatun seikkailuihin.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä et saa varoitusta

      • Varoitusta mistä? Siitäkö, että taikauskosi on sinut tappava?


    • "vailla luku- ja kirjoitustaitoa."

      Kannattaisi ehkä itse lukea aihe, josta väittää jotain, ettei nolaisi itseään.

      "Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja" (Luukas 4:16-17)

      "Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan" (Johannes 8:6)

      • Anonyymi

        mutta ei kirjoittanut paperille kuten kreikkalaiset ?


      • "Kannattaisi ehkä itse lukea aihe, josta väittää jotain, ettei nolaisi itseään."

        Nimenomaan olen lukenut. Raamatussa ei ole yhtäkään Jeesuksen kirjaa tai Jeesuksen kirjeet tossulokilaisille tai Jeesuksen sananlaskut ja muut kaskut. Ei ole. Siellä ei ole myöskään Jumalan tuhannen ja yhden yön tarinoita. Ei ole. Kumpikaan ei tiennyt kirjoittamisesta yhtään mitään. Ainoat, jotka itsensä nolaavat, ovat hihhulit, jotka uskovat mokomiin juutalaisten keksimiin Raamatun satuihin.


      • Pahaa pelkään, että kertomukset, joissa viitataan Jeesuksen lukutaitoon, ovat hänen seuraajiensa keksimiä. Nykytutkijat pitävät todennäköisenä, ettei Jeesus kuulunut siihen pariin prosenttiin, joka osasi lukea. Missä puusepän poika olisi käynyt koulujakaan ja kenen maksamana?

        Mitä köyhät olisivat lukutaidolla edes tehneet? Kirjat olivat hurjan kalliita. Mitään luettavaa ei ollut kuin eliitillä.


      • siino kirjoitti:

        "Kannattaisi ehkä itse lukea aihe, josta väittää jotain, ettei nolaisi itseään."

        Nimenomaan olen lukenut. Raamatussa ei ole yhtäkään Jeesuksen kirjaa tai Jeesuksen kirjeet tossulokilaisille tai Jeesuksen sananlaskut ja muut kaskut. Ei ole. Siellä ei ole myöskään Jumalan tuhannen ja yhden yön tarinoita. Ei ole. Kumpikaan ei tiennyt kirjoittamisesta yhtään mitään. Ainoat, jotka itsensä nolaavat, ovat hihhulit, jotka uskovat mokomiin juutalaisten keksimiin Raamatun satuihin.

        ”Kumpikaan ei tiennyt kirjoittamisesta yhtään mitään.”

        Jumalan matemaattiset kyvyt ovat myös kyseenalaiset ja varista huonommat. Tutkimusten mukaan varikset ymmärtävät nollan käsitteen. Raamatussa ei ole edes nollaa.


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Kumpikaan ei tiennyt kirjoittamisesta yhtään mitään.”

        Jumalan matemaattiset kyvyt ovat myös kyseenalaiset ja varista huonommat. Tutkimusten mukaan varikset ymmärtävät nollan käsitteen. Raamatussa ei ole edes nollaa.

        Hyvä pointti!


    • Anonyymi

      jeesuksen aikaan taivaisiin ei noussut kun keisari ja jeesus keksi, että miksi ei kaikki voisi taivaaseen päästä . Eli oli, jos oli niin aikansa radikaali 🤣

      • Jeesus oli pelkkä kaalimaan kaali, jonka Matteus, Markus, Luukas ja Johannes laittoivat puhumaan kuin puhuvan aasin.


    • Anonyymi

      "siinolaisuudessa" etsitään virheitä, jos niitä ei ole. Ne keksitään
      ja luodaan ihmeväittämiä. Kristinuskoa grillataan negatiivisella

      liekillä ja koitetaan saada ihmisten Usko ja uskon kohde Jeesus Kristus

      huonoon valoon. Psykologiassa tästä käytetään nimitystä.

      Narsismi. Minusta tällaisessa on kovasti kasvun paikkaa, mutta
      toisaalta tästä on vaikea kasvaa, ilman että itse tajuaa oman tilansa.
      Paskan levittämistä.

      • Se on kyllä jännä piirre hihhulismissa, että sitten mennään henkilökohtaisuuksiin, kun ne oikeat asiat heidän uskonnostaan nostetaan esiin. Tuomitseminen ns. rakkaususkonnon edustajilta onnistuu kyllä sujuvasti, mutta se rakkaus ei näy ikinä missään. Saati asiallinen asiaan paneutuminen.

        Jos minä olen narsisti, sinä olet mielisairas. Psykologisesti vissiin oikeaoppisesti käytetty nimitys, etenkin sinusta. Turha odottaa, että jotenkin kasvaisit, vaikka lannoitetta löytyy päästäsi yltä kyllin.


    • Anonyymi

      Oli myös tosikko koska niin totisesti aina sanoi.

      • Anonyymi

        Saattaa myös olla, että Jeesus oli juuri ottanut totisesti totia ennen sanomistaan, joten hän sanoi ne siksi totisesti eli pienessä sievässä. Jeesuksen hyppysissähän vesi muuttui aina viiniksi. Siksi hän joutui pakosta olemaan kaiken aikaa pöhnässä. Ei pystynyt juomaan vettä ei sitten mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa myös olla, että Jeesus oli juuri ottanut totisesti totia ennen sanomistaan, joten hän sanoi ne siksi totisesti eli pienessä sievässä. Jeesuksen hyppysissähän vesi muuttui aina viiniksi. Siksi hän joutui pakosta olemaan kaiken aikaa pöhnässä. Ei pystynyt juomaan vettä ei sitten mitenkään.

        Totisesti minä sanon teille ettei Juudas Häntä pettänyt vaan maksa petti,kertoi asiasta Jerikon Joosualainenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totisesti minä sanon teille ettei Juudas Häntä pettänyt vaan maksa petti,kertoi asiasta Jerikon Joosualainenkin...

        Tuo on varmasti totta. Jeesuksella oli pakosta paha alkoholismi.


    • Anonyymi

      #Raamatun mukaan Jeesus ei ikinä kirjoittanut mitään.
      ---------
      Kyllä kirjoitti.
      Lue Johanneksen evankeliumi 8:6-

      8:6Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
      8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
      8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
      8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
      8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
      8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ei se Jeesus mitään tuossakaan kirjoittanut,vaan piirteli "kirkkoveneen" kuvia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Jeesus mitään tuossakaan kirjoittanut,vaan piirteli "kirkkoveneen" kuvia!

        Jeesus saattoi kirjoittaa kunkin fariseuksen kohdalle tämän tekemän synnin,, vaikka:
        "varkaus"
        "aviorikos"
        "petos"
        "valehtelu"
        "kavallus"

        ja sanoi sitten:
        "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saattoi kirjoittaa kunkin fariseuksen kohdalle tämän tekemän synnin,, vaikka:
        "varkaus"
        "aviorikos"
        "petos"
        "valehtelu"
        "kavallus"

        ja sanoi sitten:
        "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."

        Saattoi ja saattoi. Yhtä hyvin tämäkin tarina on keksitty. Monissa käännöksissä se on hakasulkujen sisällä ja Jehovien Raamatusta se on jo jätetty kokonaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Jeesus mitään tuossakaan kirjoittanut,vaan piirteli "kirkkoveneen" kuvia!

        Tuo selittää, miksi olen nähnyt suunnittelukuvia Raamatuissa kirkkoveneistä. Jeesus keksi kirkkoveneet!!!


    • Anonyymi

      Lehtimiesten piti aikoinaan seurata jatkuvasti Jeesuksen kintereillä, jotta he saivat talteen kaiken, mitä Jeesus päästeli suustaan ja mitä Jeesus milloinkin teki.

      - Ei ollut tarvetta. Tässäkin ketjussa on niitä, joilla on aiemmin julkaisematonta tietoa Jeesuksen puheista ja tekemisistä.

      • Anonyymi

        " Tässäkin ketjussa on niitä, joilla on aiemmin julkaisematonta tietoa Jeesuksen puheista ja tekemisistä."

        Hämmästyttävää!! Jeesus siis elää!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      79
      1838
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1186
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      990
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      886
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      267
      864
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      809
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      778
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      211
      761
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      746
    Aihe