Eilen aloin lajittelemaan ja pakkailemaan tavaroita vierashuoneesta, joka on toiminut jonkinlaisena nuorison mediahuoneena tähän saakka, mutta aion laittaa sen uuteen uskoon. Jo entinen omistaja piti sitä työhuoneena ja siellä oli tietokonepöytiä ja cd-hyllyjä ja ja kaikenlaista äänentoistokamaa, piuhia ja käärmeenpesiä, tv-ruutuja jne. Nyt aloin lajitella pois heitettäväksi osaa vanhentunutta tekniikkaa ja tulipa tenkapoo. Löysin ison säkillisen omia äänitettyjä ja kaupan kasetteja, joissa on minulle nostalgista musaa, mutta ei kai niitä saa mihinkään siirrettyä? Meneekö ne muoviroskiin? Dvd-filmikasetit? Äänikirjat?
Savikiekosta jukeboxiin, kasetista cd-levyihin, ja nyt vain napit korviin ja ja äänentoisto tikulta? Radiosta levysoittimeen, levysoittimista kasettinauhureihin, (mankka kai siinä välissä), kannettaviin cd-soittimiin ja nyt kaikki ne ovat museotavaraa ja muinaishistoriaa?
Miten paljon vaikeasti lajiteltavaa elektroniikkaroskaa olemmekaan ostaneet kuusikymmentäluvulta lähtien kun omaa rahaa alkoi olla käytössä! Kaikki mikä on tänään viimeinen tekniikan ihme onparin vuoden päästä poisheitettävää rojua. Tarviipa käydä kierrätyspisteessä juttelemassa henkilökunnan kanssa että opin edes siivoamaan pois vuosikymmenien äänisaastaa.
Muuttuvasta maailmasta Osa 2
9
83
Vastaukset
"Paloma01"
Kyllä niitä saa siirrettyä.
Olen siirrellyt paljon.
Niin omiani, kuin kavereittenikin kamaa.
Olenhan Nörtti.
Roskaa ne eivät ole tyhjennettyinäkään.
Muovi antaa paremmin kuumuutta kuin Koivu-Klapi.
-
Tässä on miehellesi haku-koneen taika-sanat.
Pysyttele sinä Keittiössä. :)
"move dvd and more to digi"
H.Paloma01 kirjoitti:
Löytyi van ohjeita miten dvdltä siirtää digitaaliseen mediaan.
Mutta kasettinauhoilta?Mutta joo, mies on residentti tietokonenörtti tässä huushollissa. Minä toteutan luovuuttani hellan edessä :)
Paloma01 kirjoitti:
Mutta joo, mies on residentti tietokonenörtti tässä huushollissa. Minä toteutan luovuuttani hellan edessä :)
"Paloma01"
Noh.
SItten.
Hali!
Sinulle siis.
H.Paloma01 kirjoitti:
Löytyi van ohjeita miten dvdltä siirtää digitaaliseen mediaan.
Mutta kasettinauhoilta?"Paloma01"
Kuten muuallakin.
Miehesi tarvitsee nauhuriin tarkoitetun pätkän johtoa, sopivine liittimineen.
Miten maustat yleensä Muusisi ja Liha-Pullat?
Onko Hellasi kuuma? :)
H.huruksz kirjoitti:
"Paloma01"
Kuten muuallakin.
Miehesi tarvitsee nauhuriin tarkoitetun pätkän johtoa, sopivine liittimineen.
Miten maustat yleensä Muusisi ja Liha-Pullat?
Onko Hellasi kuuma? :)
H.Ok, kiitos tiedosta. En ollut tosin edes puhunut asiasta miehen kanssa,
Tuli lentopalloa pelaamasta myöhään. Kanavartaita thaimausteilla rouskutteli, minä katselin Kummisetä kakkosta tv:stä.
Hellani kuumuus riippuu siitä miten säädellään ja mitä lämpötilaa mihinkin tarvitaan .Paloma01 kirjoitti:
Ok, kiitos tiedosta. En ollut tosin edes puhunut asiasta miehen kanssa,
Tuli lentopalloa pelaamasta myöhään. Kanavartaita thaimausteilla rouskutteli, minä katselin Kummisetä kakkosta tv:stä.
Hellani kuumuus riippuu siitä miten säädellään ja mitä lämpötilaa mihinkin tarvitaan ."Paloma01"
Tässä ehdotukseni poikasi Joulu-lahjaksi.
Osto-paikan voit valita vapaasti.
https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/kaapelit-ja-adapterit-tv-ja-video/HAMA122238/hama-scart-s-vhs-adapteri
H.
Puhuin juuri poikani kanssa ja hän sanoi iisi biisi, hänellä on kaikki tarvittavat laitteet ja tieto ja taito, koska hän tekee musiikkia kotona vapaa-aikanaan, Nyt vain valitsen ne kasetit joista haluan siirtää musiikin ja hän tekee niistä mp3 äänityksiä. Ongelma ratkaistu :)
(Mies sanoi myös osaavansa tehdä sen, mutta meidän olisi ostettava ehkä kasettinauhuri)- Anonyymi
On saamatonta porukkaa, kun 60-luvulta asti oleva roina ja elektroniikkaromu lojuu nurkissa. Eikö siellä ole asunut molempien aikamiespojatkin ja ei nuo naisellekkaan avaruustiedettä ole. Ei taida olla tärkeää säilytettävää, kun vasta 2020-luvulla aletaan niitten ratkaisua palstoilla kuulutella. Sitten hokaakin, että onhan mulla poika ja ukko. Tuntuu enemmän kiinnostavan, millä mausteella ukko mässyttää kanaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571848Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18907- 85883
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2727- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74648- 65543