Onko teillä 70+ ikäisillä jo pientä kropan kehnoutta?

Anonyymi

Itselläni tuntuu jo jotain heikkenemistä. Milloin mitäkin jotain pientä ohimenevää kipua ja vaivaa. En ala niitä nyt tarkemmin luetella.
Harvoinpa olen lääkäreitä vaivannut, mutta taanoin kun kävin niin aika vähän tutkittiin. Sanoi vanhana tulevan kaikenlaisia vaivoja.

Onko muilla enemmän jotain tuntua iästä? Olenko vain liian vähällä liikunnalla ja itseni hoitamisella ollut?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha on aina kipeä. Parempi kipeänä kuin kuollut ?

    • Anonyymi

      alottaja vaan tottuu siihen että vanha ei hoitoja saa
      saavain neuvoja ja ehkä ohjataan saattohoitoon,

      suomella kun ei ole vara hoitaa vanhuksiaan
      samoin kuin muinin silloin kun suomella oli oikea presidentti KEKKONEN
      silloin OLI vara hoitaa vanhuksetki KUNNOLLA ,,
      ihan sairaalahoitoja myöten viimesen päälle hyvin,,,,

      mutta rahat on kadonneet taivaan tuulliin,


      Kekkonen kerkis näkemään enen kuolemaansa mitä oli tapahtumassa

      kerkis kirota ne ja sanoi SAATANAN TUNARIT ,
      ei ehtiny enää pelastaa suomea hän kuoli sairauteen,

      • Anonyymi

        Kekkosen aikaan oli köyhäishuolto vaivaistalo kunnalliskoti, pula-aika kansa pakeni pakolaisten tavoin joukolla Ruotsiin, osa jäi tekemään pukuja neuvostoliittoon koska puvut oli niin huonoja ettei kelvannu suomalaisille eikä länteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kekkosen aikaan oli köyhäishuolto vaivaistalo kunnalliskoti, pula-aika kansa pakeni pakolaisten tavoin joukolla Ruotsiin, osa jäi tekemään pukuja neuvostoliittoon koska puvut oli niin huonoja ettei kelvannu suomalaisille eikä länteen.

        19:19
        Kekkonen työllisti KOKO suomen,
        vain muutama työtön kun ilmestyi KEKKONEN julisti heti HÄTÄTILA-HALLITUKSEN,
        kaikille suomen kansalisille PITI järjestää työtä,
        Kekkonet teki suomen yhden maailman RIKKAIMMISTA valtioista, siksi silloin oli vara hoitaa vanhuksetki kunnolla,


        SDP kun pääsi valtaan Kekkosen jälkeen HETI pisti p u o l e t suomen kansasta pitkäaikaiseen työttömyyteen,
        oliko viisasta politiikkaa, helukti tunarit voi vieläki sanoa SDP:stä,


    • Ihan sellaisia vaihtelevia kipuja ja vaivoja, vaihtelevissa paikoissa alkaa vanhemmalla iällä olla.
      Useat ihan harmittomia, mutta kiusallisiakin välillä.
      Kyllä se itsehoito ihan paikallaan on, liikunta mukaan lukien.
      Tietoahan on kyllä nykyään saatavilla.

      • Anonyymi

        Minulla oli oikein sopiva verenpainelääke ainakin 15 vuotta ....omalääkäri sai oivalluksen vaihtaa ....Käytin yli kuukauden ja sitten alkoi (sellainen vaiva mistä ei tietoa aiemmin eikä kai naiset siitä puhukaan) mutta tosi kiusallinen ummetus....Soitin lääkärille ja kysyin että voiko vaihtaa takaisin vanhan lääkkeen ...Sanoi tutkivansa ja sitten soittavansa...Ei vaihtanut ..
        Nyt on neljää eri ummetus lääkettä ....eikä auta...Luin Googlelta että aiheuttaa juuri sitä...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli oikein sopiva verenpainelääke ainakin 15 vuotta ....omalääkäri sai oivalluksen vaihtaa ....Käytin yli kuukauden ja sitten alkoi (sellainen vaiva mistä ei tietoa aiemmin eikä kai naiset siitä puhukaan) mutta tosi kiusallinen ummetus....Soitin lääkärille ja kysyin että voiko vaihtaa takaisin vanhan lääkkeen ...Sanoi tutkivansa ja sitten soittavansa...Ei vaihtanut ..
        Nyt on neljää eri ummetus lääkettä ....eikä auta...Luin Googlelta että aiheuttaa juuri sitä...
        mimmimum-..mi

        Miksi ihmeessä mennä vaihtamaan, jos entinen oli sopiva.
        Kannattaisiko mennä toiselle lääkärille.
        4 ummetuslääkettä kuulostaa perin kummalliselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli oikein sopiva verenpainelääke ainakin 15 vuotta ....omalääkäri sai oivalluksen vaihtaa ....Käytin yli kuukauden ja sitten alkoi (sellainen vaiva mistä ei tietoa aiemmin eikä kai naiset siitä puhukaan) mutta tosi kiusallinen ummetus....Soitin lääkärille ja kysyin että voiko vaihtaa takaisin vanhan lääkkeen ...Sanoi tutkivansa ja sitten soittavansa...Ei vaihtanut ..
        Nyt on neljää eri ummetus lääkettä ....eikä auta...Luin Googlelta että aiheuttaa juuri sitä...
        mimmimum-..mi

        Ota uudestaan lääkäriin yhteyttä. Miksi sen piti vaihtaa lääke, joka sopi sinulle ?
        Minun sukulainen joutui uuden ja kalliin lääkkeen koekaniiniksi.
        Raivostuttavaa ja törkeää. Ei vaihdettu millään johonkin muuhun täysin vastaavaan lääkkeeseen, joka olisi ollut ainakin 80% halvempi.
        Kuukauden satsi joku vuosi sitten maksoi 40 euroa vähävaraiselle eläkeläiselle.


    • Anonyymi

      Kueten tiedetään


      LIIKUNTA ON LÄÄKE


      oman kokemuksen mukaan paras lääke,

      • Anonyymi

        Tarkoitatko liikunnalla, että juostaan sinne lääkekaapille--- :)


    • Anonyymi

      Aloittaja tässä kertoilee, liikuntaa tulee toki omakotitalon siivoamisessa ja pihamaan töissä. Suursiivoukset vanhemmalla iällä ovat vähenneet, mutta muuten jokaviikkoista siivousta. Lehti pitää hakea viikonloppuisin etäältä joten pieni lenkkin tulee. Muuten lenkkeily on jäänyt vähemmälle tällä ikää. Sitä pitää lisätä vähitellen.

    • Anonyymi

      On suurta kehnoutta!
      Leikattu, oikea olkapää ei pidä myötäotteella tehdyistä leuanvedoista. Vastaotteella voi vielä vetää 30kg päälle oman painon.
      Leikattu polvi ei suostu tukematta kyykkyihin eikä maastavetoihin kun tangossa on painoa reilusti yli oman painon.
      Reisien palautuminen kunnon kyykkytreenistä on kiusallisen hidasta.
      Paino on laskenut ka. 1kg/ vuosi vauhtia jo 10 vuotta.
      Kimmoisuuden katoamista ei kannattaisi mainitakkaan.
      Jne. Jne.

      V. Lavi: Niin lähestyypi maa.

    • Kyllähän sitä jo on,
      sen huomaa selvästi, että kunto ja jaksaminen on joutunut ihan uudelle akselille suhteessa aikaan.
      Vai johtuneeko se siitä ettei enää tarvitse mitään oikeastaan tehdä kellon kanssa. Omia aikojaan kaikki tapahtuu, ehkä silloin myös hitaammin tai ainakin verkkaisemmin.
      Enää ei kehtoo riuhtoo, vaikka kunnon repäisy tekee joskus niin hyvää.

      Olen huomannut, että jos joskus on raju hommapäivä ja on pitänyt tehdä kunnolla töitä koko päivän ajan , niin ne kolotukset ja kivut tulevat ei seuraavana päivänä vaan sitä seuraava päivänä, silloin vaaditaan kunnoon lepo.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä ei ole mitään mainittavaa, mutta tokihan kunto on huonompi kuin esim. 20 vuotta sitten. Tuolla ylempänä sanottiin ettei vanha saa hoitoa, mutta kyllä minä olen aina tarvitessani saanut. Pari vuotta sitten minulla oli vatsavaivaa, ja kyllä sitä hyvin tutkittiin, kokeita otettiin, ultrattiin ja magneettikuvattiin. Mitään syytä kivuille ei löytynyt, ne tulevat ja menevät, mutta niiden kanssa pystyy hyvin elämään ja voi olla huoleton kun tietää ettei kivuille ole mitään vakavaa syytä..

      • Kerran vuositarkastuksessa kyselin lääkäriltä, että mitä pitäisi tehdä kun saan tietynlaisia vatsakramppeja silloin tällöin. Hän kysyi vain yhden tarkentavan kysymyksen ja kirjoitti lähetteen keskussairaalaan ja siellä asia eteni nopeasti ja paljastui muukin vaiva. Isoon leikkaukseen se kysely lopulta johti. Erittäin nopea ja hyvä hoito. Ei tarvinut moia kertoja juosta saman vaivan vuoksi.
        Eli, aina olen päässyt hoitoon, kun olen hoitoa tarttenut ja
        mikä tärkeintä myös tutkimuksiin, muihinkin kuin verikokeisiin.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Kerran vuositarkastuksessa kyselin lääkäriltä, että mitä pitäisi tehdä kun saan tietynlaisia vatsakramppeja silloin tällöin. Hän kysyi vain yhden tarkentavan kysymyksen ja kirjoitti lähetteen keskussairaalaan ja siellä asia eteni nopeasti ja paljastui muukin vaiva. Isoon leikkaukseen se kysely lopulta johti. Erittäin nopea ja hyvä hoito. Ei tarvinut moia kertoja juosta saman vaivan vuoksi.
        Eli, aina olen päässyt hoitoon, kun olen hoitoa tarttenut ja
        mikä tärkeintä myös tutkimuksiin, muihinkin kuin verikokeisiin.

        Et enää pääse se oli silloin


    • Anonyymi

      Hyvän oot havainut, ei siinä lääkäriä kaivata.

      Nythän Suomi on täynnä savimajojen valmistajia, ei ku tilaa sellainen maja niin kyllä vaivat häviää.

    • Anonyymi

      Ajankohtainen inhotus. Ei ole suoraan kropan kehnoutta mutta sivuaa erästä kohdetta.
      10 vuotta sitten leikattiin perä-/paksusuolestani 30cm:n kasvain.
      Nyt torstaista alkaen on seurattava syömisiäni ajatellen ensi viikon keskiviikkona suoritettavaa sisikunnan tyhjennystä torstaina tapahtuvaa tähystystä varten.
      Itse tähystys on läpihuutojuttu mutta tyhjennysliemen litkiminen ja siihen liittyvä alapään roiske on vähemmän miellyttävää varsinkin kun poistopää jäi hieman horoksi vaikka sulkijan hermotus säästyikin.

      Edelliseen tähystykseen on useampi vuosi.

    • Anonyymi

      Mieskunnon lasku ja palautuminen, on huomattavasti laskenut reilun kymmenen vuoden aikana.
      Onneksi mielenkiinto ympäröivään elämään on säilynyt, sekä nauttiminen luonnosta kävelylenkkien muodossa, istahtamalla välillä penkille, katsellen näkymiä ja muita liikkujia.

    • Nuoruuteni Urheilullinen-elämä on edelleen ikäni kanssa tasa-painossa.
      -
      Pitää muuten aina antaa anteeksi sille elämälle minkä on itse saavuttanut.
      Jos joskus siltä tuntuu...saa kiittääkin.

      H.

    • Anonyymi

      Itse olen hyvässä kunnossa. Liikun joka päivä. En edes muista, koska olisin ollut sairas. Liikettä vain niveliin.

    • Jos ei jotain paikkaa kolottaisi, varmaan luulisin olevani silloin kuollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      58
      2502
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      172
      2461
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      26
      1979
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      89
      1838
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      132
      1554
    6. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1487
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      244
      1462
    8. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      96
      1396
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      301
      1266
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      74
      1173
    Aihe