Bussikatokset

Anonyymi

Miksi ihmeessä vanhat puulevykatokset vaihdettiin aikoinaan näihin lasisiin? Näiden hinta tuhansia euroja/yksikkö, joten jo sinänsä iso investointi veronmaksajille. Mutta varsinainen ongelma on siinä, että näitä lasisia rikotaan jatkuvasti. Pysäkit täynnä siruja, ja korjauksiin palaa rahaa.
Vanhoja ei olisi saanut rikki kuin lekalla ja kirveellä. Ja kovalla työllä, mitä nämä pysäkkejä rikkovat tuholaiset eivät varmastikaan ole tottuneet tekemään.

20

1353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa ihmettelen minäkin. Eivät likaiset lasiseinät ole sen hienompia kuin likaiset vaneriseinätkään. Monta linnunhenkeäkin pelastuisi. Ja se muuan maanikko jäisi hakkaamaan omaa päätään seinään.

    • Anonyymi

      Kotouttaminen on jäänyt kesken, . Hyvinkäällä on oikein Kotouttamisyksikkö, eikö ne ole tehtäviään hoitanut.

      • Anonyymi

        Tiedätkö siis kuka niitä tuhoaa? Sitten ilmoitus poliisille. Nämä uudet katokset ovat hienoja, mutta vanhat olivat kestävämpiä ja todella paljon edullisempia kuntalaisille. Eikä rikottu, koska, kuten aloituksessa luki, olisi tarvittu järeitä työkaluja.


    • Anonyymi

      Taas niitä on rikottu ja sotkettu pitkin Uudenmaankadun vartta. Kyllä oli järjetön päätös tuo "akvaariohanke".

      • Anonyymi

        Kuka kerää ne miljoonat terävät lasinsirut? Kyllähän paikkoja siivotaan, mutta hirveät määrät jää silti siruja ikiajoiksi luontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kerää ne miljoonat terävät lasinsirut? Kyllähän paikkoja siivotaan, mutta hirveät määrät jää silti siruja ikiajoiksi luontoon.

        Voisiko niiden rikottujen lasien tilalle laittaa puulevyt näihin uusiin karmeihin? Mustalla maalilla olisi helppo tarvittaessa peittää töhryt, eikä noita saisi helposti rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko niiden rikottujen lasien tilalle laittaa puulevyt näihin uusiin karmeihin? Mustalla maalilla olisi helppo tarvittaessa peittää töhryt, eikä noita saisi helposti rikki.

        Kyllä tätä pitää kysyä kaupungin edustajalta, joka vastaa bussikatosten kunnossapidosta.


    • Anonyymi

      Rikottujen lasien tilalle läpinäkyvät edulliset muovipleksit?

      • Anonyymi

        Hyvä idea!! Menee se kiinnostus rikkoa, kun homma paljon vaikeampaa, paikalla pitää olla kauemmin ja kiinnijäämisriski kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea!! Menee se kiinnostus rikkoa, kun homma paljon vaikeampaa, paikalla pitää olla kauemmin ja kiinnijäämisriski kasvaa.

        Ne kestävät muovit ovat polykarbonaattia, joka on kalliimpaa kuin iskunkestävä lasi.
        Sitä paitsi, kakarat keksivät koko ajan uusia tapoja tuhota yhteistä omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kestävät muovit ovat polykarbonaattia, joka on kalliimpaa kuin iskunkestävä lasi.
        Sitä paitsi, kakarat keksivät koko ajan uusia tapoja tuhota yhteistä omaisuutta.

        Kyllä, mutta tuossa mainittiin halvat pleksit. Ehkä niiden rikkomisyritykset kiihottaa sekojapenikoita vähemmän kuin lasin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta tuossa mainittiin halvat pleksit. Ehkä niiden rikkomisyritykset kiihottaa sekojapenikoita vähemmän kuin lasin?

        Pehmeä PVC-levy josta tehdään esim. teollisuushallien oviaukkoihin verhoja , voisi olla hyvä ratkaisu. Kun aivoton kakara potkaisee sitä, niin se antaa periksi mutta ei rikkoonnu. Levyn kiinnitys täytyisi tehdä metallilistoja käyttäen jotta levy ei irtoa. Toisaalta... voihan jollakin tihulaisella olla mukana moottorosaha tai kirves, jolla reviirin rajat kyllä saa näkyviin. Koirat ovat fiksumpia, ne van kuseksivat.


    • Anonyymi

      Taas on rikottu, H-kylän K-marketin kohdalla, ja vielä tien molemmin puolin. Perjantaiaamuna, kun siitä ohi ajelin, olivat vielä ehjiä. On se kumma kun poliisi ei saa tätä roskaväkeä kuriin. Tosin eihän näiltä elämäntapapummeilta mitään korvauksia saa, veronmaksajien piikkiin menee.

      • Anonyymi

        Lähiöinä hajoavat todennäköisesti muutkin seudun bussikatokset. Niin kävi viime kesänäkin. Kuka tai ketkä voisivat vartioida?
        Viime vuotisiakin lasinsirpaleita on vielä maassa tuhansia per pysäkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähiöinä hajoavat todennäköisesti muutkin seudun bussikatokset. Niin kävi viime kesänäkin. Kuka tai ketkä voisivat vartioida?
        Viime vuotisiakin lasinsirpaleita on vielä maassa tuhansia per pysäkki.

        Meidän Janipetteri ei riko mitään, vaikka onkin yötä pois kotoa. Kun kerran kysyin, niin se sanoi niin.


      • Anonyymi

        Kiinnostaako tällainen edes poliisia? Mutta sitten olisi suuri huoli, jos tuholaisten nimet, mikäli ne joku tietäisi, julkaistaisiin jollain palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaako tällainen edes poliisia? Mutta sitten olisi suuri huoli, jos tuholaisten nimet, mikäli ne joku tietäisi, julkaistaisiin jollain palstalla.

        Jos tämä kiinnostaisi todella, saataisiin tihulainen nopeasti kiinni. Sen verran minäkin olen profiloinut, että uskon kyseessä olevan yksin toimivan nuorehkon aikamiehen, joka saa perverssiä tyydytystä lasin rikkomisesta. Hänellä lienee muitakin mielenterveysongelmia. Lisäksi uskon, että hän liikkuu kävellen, koska ei saa yhdessä yössä paljoakaan aikaan. Sanalla sanoen hörhön hommia.


    • Anonyymi

      Taas on rikottu lasia Uudenmaankadulla. Nyt poliisit silmät auki siellä, kun ajelette kesäöisin.

      • Anonyymi

        Onko se päässyt taas lomalle pöpilästä?


    • Anonyymi00021

      Ns. Aravan kohdalla lasi rikki todella pitkään ja teräviä sirpaleita joka puolella, ilmeiseti rikottu moneen kertasn saman pysäkin lasi? Lähes koko alkuvuoden häiritsi meitä työmatkapyöräilijöitä. Minkälaista porukkaa siinä asuu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe