Ensimmäisenä helluntaina apostolit eivät puhuneet mitään vieraita kieliä.
He puhuivat koko ajan omalla äidinkielellään, mutta kuulijat kuulivat ja ymmärsivät puheen Pyhän Hengen vaikutuksen vuoksi omalla äidinkielellään.
Eri kieliryhmiä oli paikalla ainakin 18 ihmisryhmää, jotka mainitaan.
Pietari puhui koko ajan omalla äidinkielellään.
Eikä niin, että olisi puhunut peräjälkeen saman asian 18 kertaa aina eri kielellä,
johan siihen olisi mennyt koko päivä aikaa ja toiset olisivat jo kyllästyneet siihen esitykseen.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten KUULEMME kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Vieraiden kielten kuullun ymmärtämisen ihme tapahtui helluntaina.
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyisin puhutaan ns. simultaanitulkkauksesta.
Isoissa kansanvälisissä kokouksissa puhuja pitää puheen omalla äidinkielellään,
mutta vaikka 100 eri kielistä kuulijaa kuulevat saman puheen samanaikaisesti luureistaan omalla äidinkielellään. - Anonyymi
Anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa tarkoittaa anna kasteessa Jumalan sovittaa itsesi Jumalan kanssa pesemällä synnit pois Jeesuksen sovintoveren tähden ja sovituksen ja lunastuksen merkiksi antaa sinulle Pyhän uskon Hengen lahjan ja sinetin uuden liiton vakuudeksi sieluusi.
- Anonyymi
Kristitittyjen kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden (syntisten kaste)
Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste ei liity ihmisten syntiongelmaan mitenkään (uskovien eli synnittömien kaste) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristitittyjen kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden (syntisten kaste)
Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste ei liity ihmisten syntiongelmaan mitenkään (uskovien eli synnittömien kaste)Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun (perisynti)
Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste ei liity ihmisten syntiongelmaan mitenkään (uskovien eli synnittömien kaste)
- Anonyymi
Hyvä kuvaus massapsykoosista. Kuinka vähän uskonkiihkossa onkaan kosketuksessa todellisuuteen. Shamanismia.
- Anonyymi
Jumala on Henki, siksi asia on hengellinen asia.
Koska ihminen on fyysinen olento, myös fyysinen puoli kuuluu Jumalan pelastavaan ja parantavaan"kosketukseen".
Jeesus on taivaassa, mutta
Jeesuksen "kosketus" saadaan kasteen vedessä ja ehtollisen viinissä ja leivässä,
jossa Jeesus on läsnä "Henkensä kautta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Henki, siksi asia on hengellinen asia.
Koska ihminen on fyysinen olento, myös fyysinen puoli kuuluu Jumalan pelastavaan ja parantavaan"kosketukseen".
Jeesus on taivaassa, mutta
Jeesuksen "kosketus" saadaan kasteen vedessä ja ehtollisen viinissä ja leivässä,
jossa Jeesus on läsnä "Henkensä kautta".Jeesuksen eläissä maan päällä Jeesuksen pelastava ja parantava "kosketus" lapselle tapahtui näin:
Ja he toivat estelyistä huolimatta hänen luokseen myös pieniä lapsia (infants), että hän "koskisi" heihin.
Nyt Jeesus on taivaassa.
Sama Jeesuksen pelastava ja parantava "kosketus" lapselle tapahtuu Kristittyjen kasteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen eläissä maan päällä Jeesuksen pelastava ja parantava "kosketus" lapselle tapahtui näin:
Ja he toivat estelyistä huolimatta hänen luokseen myös pieniä lapsia (infants), että hän "koskisi" heihin.
Nyt Jeesus on taivaassa.
Sama Jeesuksen pelastava ja parantava "kosketus" lapselle tapahtuu Kristittyjen kasteessa.Meneppä sanomaan tuo lasten syöpäosastolle, mutta varmista ensin poistumissuunta....
Jeesus on yhä selvästikin työn ja vastuun vieroksuja. Ei auta vaikka voisi. Nulju luonne tosiaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meneppä sanomaan tuo lasten syöpäosastolle, mutta varmista ensin poistumissuunta....
Jeesus on yhä selvästikin työn ja vastuun vieroksuja. Ei auta vaikka voisi. Nulju luonne tosiaankin.Raamatun mukaan paratiisista karkotettu ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta ennen kuin tuli karkotetuksi maan päälle perisynnin seurauksena.
Raamatun mukaan ihminen sellaisenaan ei ole vielä ikuisesti elävä olento,
vaan kuolevainen ja katoavainen.
Raamatun mukaan:
Syntiinlangenneen ihmisen kuollessa elämä päättyy siihen, tomu palajaa maahan ja henki palajaa Jumalan luokse, joka sen on ihmiselle antanutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan paratiisista karkotettu ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta ennen kuin tuli karkotetuksi maan päälle perisynnin seurauksena.
Raamatun mukaan ihminen sellaisenaan ei ole vielä ikuisesti elävä olento,
vaan kuolevainen ja katoavainen.
Raamatun mukaan:
Syntiinlangenneen ihmisen kuollessa elämä päättyy siihen, tomu palajaa maahan ja henki palajaa Jumalan luokse, joka sen on ihmiselle antanutkin.Jeesuksella oli maan päällä valta parantaa ja pelastaa (joka on muuten ihan sama sana) keitä hän tapasikin matkoillaan. (syntinen nainen,sokea mies, lapset,ristinryöväri)
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus valmisti kasteen sisällön kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan ja lähetti taivaasta kasteeseen oman uskonhenkensä vakuudeksi sovituksen tapahtumsesta kasteessa, jossa Jumala pesee ihmisen syntisyyden pois eli sovittaa ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.
Nyt tilanne on toinen, koska Jeesus on taivaassa ja niiden 11 apostolin kanssa, jotka saivat ja tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäskyä Galilean vuorella ennen taivaaseen nousuaan helatorstaina.
Ihmisiä maahan kaatavia lahkolaisia Jeesus ei ole koskaan tuntenut, vaikka he hokevat Jeesuksen nimeä hokemalla jatkuvasti.
Matt.7:22-23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella oli maan päällä valta parantaa ja pelastaa (joka on muuten ihan sama sana) keitä hän tapasikin matkoillaan. (syntinen nainen,sokea mies, lapset,ristinryöväri)
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus valmisti kasteen sisällön kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan ja lähetti taivaasta kasteeseen oman uskonhenkensä vakuudeksi sovituksen tapahtumsesta kasteessa, jossa Jumala pesee ihmisen syntisyyden pois eli sovittaa ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.
Nyt tilanne on toinen, koska Jeesus on taivaassa ja niiden 11 apostolin kanssa, jotka saivat ja tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäskyä Galilean vuorella ennen taivaaseen nousuaan helatorstaina.
Ihmisiä maahan kaatavia lahkolaisia Jeesus ei ole koskaan tuntenut, vaikka he hokevat Jeesuksen nimeä hokemalla jatkuvasti.
Matt.7:22-23Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä, ennen taivaaseen nousemista Galilean vuorella Helatorstaina. Jeesus jakoi valtaansa opetuslapsilleen eli delegoi valtaansa 11 opetuslapselleen.
Matt.28:18-20
" Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni 1) kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2) ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- Anonyymi
Raamattu varoittaa Jeesuksen nimeä ja verta hyväksi käyttävistä uskonlahkoista,
jotka metsästävät entuudestaan kristittyjä lahkoonsa kastamalla heitä uudestaan omien oppiensa mukaiseksi jäseneksi uskonyhdistyksiinsä ja lupaamalla heille väkeviä hurmoskokemuksia, ihmeitä ja tunnusmerkkejä.
Moni herkkäuskoinen Raamattua huonosti tunteva ihminen menee siihen pyydykseen,
eikä pääse siitä helposti enää irti, sillä yhteisön kontrolli ja sisäinen paine on kova.
Mt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Vapaissa suunnissa se lahkon orjuus vasta alkaakin. Ihminen on susi toiselle ihmiselle.
Varsinkin kiihkouskovainen.
2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaissa suunnissa se lahkon orjuus vasta alkaakin. Ihminen on susi toiselle ihmiselle.
Varsinkin kiihkouskovainen.
2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on."He tulevat luoksenne sanoen: "Jeesus rakastaa sinua ja siunausta" toivottaen...mutta
Matt. 7:15 "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788