Miksi pitää roskia heitellä poskiksen viereen ? Tänään näin omin silmin kun noin 40 nainen tuli bussista ja heitti maskin maahan . Miksi pitää roskata. ?
Roskiksia on
19
55
Vastaukset
- Anonyymi
Sanopa se ! Ei kukaan kotonaankaan heitä roskia lattialle ja "ulkoilma" on meidän kaikkien yhteinen tila, jota moukat katsovat voivansa roskata ihan miten haluavat.
- Anonyymi
Niistä tupakantumppien kerääjistä ei ole kuulunut aikoihin. Onkohan tämä Korona sotkenut kuviot heiltäkin .
- Anonyymi
Köyhä ei pysty näyttämään valtaansa kuin rikkomalla sääntöjä
Nuoret ja köyhät heittelevät roskia voidakseen nostaa psyykettään
Niillä ei ole muuta valtaa ja aggressio ajaa tekemään järjettömyyksiä
Itse kerään roskia mutten systemaattisesti koska en ole luuseri - Anonyymi
Sitten on näitä systemaattisia roskan kerääjiä , joille kelpaa vain olut tölkit.
Ja niitähän on palon.- Anonyymi
Eikö ole hyvä, jos joku niistä tarpeeseensa jonkun kymmenen saa ?
Mene itsekin keräämään niitä, jos kateellinen olet.
Vapun jälkeen katselin kuvia Iltalehdestä.
En meinannut silmiäni uskoa, sitä roskien määrää, joka peitti Helsingin katukuvaa.
Miksiköhän jotkut katsovat, että toisten pitää siivota heidän roskansa.
Entä, jos kaikki jätettäisiin paikoilleen, herättäisikö se yhtään roskaajaa.
Roskan vieminen roaskakoriin vaikka taskussaan, ellei vieressä satu olemaan, ei suuri vaiva ole.
Lienee tuo roskaaminen silkkaa välinpitämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä.- Anonyymi
Valitettavasti tuo on jokavuotinen ilmiö.
Lapseni (n. 5 vuotias tuolloin) kävimme H:gissä Vappupäivänä ja hän kyynelehti rikkoutuneiden lasinsirpaleiden takia: miksi ihmiset tekevät noin?
Beng
Tähänkin on selitys:kaikenikäiset puuteripyllyt. Onhan niitä kuvia sotkuisista asunnoista, ehkä roskaista kodeissakin,
- Anonyymi
Nuori ei ajattele mitä tekee tai ajatukset muualla, huomautin kerran kun nuori heitti patukan suojapaperin roskiksen viereen sitten vasta tajusi tekonsa.
- Anonyymi
Nuoret varmaankin enemmän, koska heitä nyt enempi tuolla riennoissa kulkee, mutta olen nähnyt ikäihmistenkin heittävän roskia.
- Anonyymi
Tätä olen aina ajatellut, että roskaajat eivät yksinkertaisesti ajattele. Kun ajatukset eivät ole tekemisessä mukana, niin se käärepaperi tai muu roska, nenäliinoista lähtien putoaa siihen paikkaan missä sen käyttötarve loppuu. Siksi ainakin kouluissa pitäisi pitää jatkuvasti roskankeräystunteja sopivin väliajon, niin se jäisi useimmilla jonnekin aivolohkoon muhimaan se ajatus roskista.
Tässä meidän kylällä on ahkera roskien kerääjä.
Tekee sitä ilmaisena vapaaehtoistyönään.
Valitettavasti hän vain ei ainakaan uransa alkuaikoina oikein ymmärtänyt, minne ne täydet roskapussit voi laittaa. Jätti niitä ihmisten pihoille.
Kyllä siitä meteliä nousi paikallisella facella, että kuka tällaista piruutta oikein tekee.
Sitten yksi bussikuski kertoi, että hän kyllä tietää kuka, oli jatkuvasti nähnyt ohi ajellessaan ja että hän aikoo sitä kerääjää esittää vuoden kuntalaiseksi. Joka säällä hän ahkeroi pitää seutua siistinä.
Sellainen lievästi kehitysvammainen, joka asuu tuossa niitten ryhmäasuntolassa.- Anonyymi
Ruotsissa ensivuoden alusta voi saada 800SEK sakot jos nakkaa maahan esim. karkkipaperia, purukumia, tupakan fimppejä, nuuskaa, ym. pientä roskaa.
Niinhän ne sanoo.
Mutta sitten pitäisi olla koko joukko santarmeja valvomassa.
Kunhan saisivat ensin raskaammankaan rikollisuuden kuriin Ruotsissa, niin sitten joutaisi poliisit jäljestämään jotain purukumin jauhajaa, että minne se aikoo heittää sen, kun maku on mennyt.- Anonyymi
Toivottavastia tässäkin maassa pikavauhtia samalla lailla. - Nm. Ja äkkiä sittenkin
- Anonyymi
Se kertoo jo paljon ihmisen välinpitämättömyydestä, kun kantaa kaikenlaista sekajätettä ekopisteille. Siinä ei paljon ajatusta ole, kun kuitenkin jokainen maksaa oman roska-astian tyhjennyksestä säännöllisesti. Eikö niitä sekajätteitä voisi pikkuhiljaa laittaa omaan roskikseen, eikä kerralla kuskata toisten harmiksi. Sieltä ekopisteiltä ne sitten tuuli pyörittelee pitkin pihoja.
Tässä kommenttini siihen aikaisempaan Roska-jankutukseen.
-
Minä en luttaile, rutustele.
En lajittele, muoveja, sapuskoja...
Minä olen eläkkeellä, en enää töissä.
Lassila & Tikanoja hoitakoon hommat.
Näin minä äänestin.
H.- Anonyymi
Noin toimii Tosi Mies ja teitähän riittää 🤨
- Anonyymi
Menneet on menneitä, mutta tässä aloituksessa ihmeteltiin ympäristön roskaamista. On jokaisen oma asia miten lajittelee, mutta jättäisivät ympäristön roskaamatta, kun kerran roska-astiat on saatu johon ne voi jokainen itse laittaa.
- Anonyymi
Roskaaja kuuluu siihen ryhmään, jolla aivoratas lonksahtaa tyhjää jokatoisella kierroksella. - Nm. Tiedot, taidot ja taju tuntemattomia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979