Kamalt korot veholla, k-autolla, kamuxilla, sakalla jne

Anonyymi

Miten nämä saa myytyä autoja kun korot ovat jotain 5-8% luokkaa? Kuka maksaa tuommoisia rahoituskuluja? Auton hinta käytännössä nousee tuhansilla euroilla ja kalliimmissa autoissa voi tulla 10-20tuhannen euron rahoituskulut päälle. Jos korot on noin suuria niin eikös autojen pitäisi olla silloin vastaavasti tuhansia euroja halvempia kuin niissä liikkeissä joissa normaali pieni korko? Autot on silti saman hintaisia jopa kalliimpia. Vai maksaako ihmiset isolle liikkeelle autosta mielellään enempi ja isommat rahoituskulut jotta sitten jos virhevastuu asiaa niin hoitavat ne tuosta vaik kuntoon?

Aina kummastuttaa kuinka autot on paperilla saman hintaisia suunnilleen eli myynti ilmoituksissa mutta asiakas todellisuudessa maksaa saman hintaisesta autosta helposti tuhansia enemmän. Vai eikö asiakkaat nykyään ymmärrä mikä korko on? Tosiasiassa kuitenkin edellisista 20-30 tuhannen euron autoista yli 90% myydään rahoituksella ja kalliimmissa prosentti on vielä suurempi. Käteisostat ovat pääsääntöisesti persaukisia työttömiä tai pienituloisia jotka ei lainaa saa joten ostavat säästöillään muutaman tonnin romuja joten älkää turhaa tulko kommentoimaan että ”auto ostetaan käteisellä”…ei kiinosta pienituloisten auton raatojen ostelut.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valtaosa ei ymmärrä tuon taivaallista rahasta eikä rahoituksesta. Jos korko 8% ja auton hinta vaikkapa 50 tuhatta niin ei taida 10000euroa riittää rahoituskuluiksi🤣 saman auton voi ostaa myös 1-2% korkotasolla mutta tosiaan kun ihmiset eivät näitä mieti.

    • Anonyymi

      Autoo ei kannata ostaa ollenkaan istu vaan takapenkillä leasing kk 98 eur

    • Anonyymi

      Autot ostetaan rahalla, eikä korolla. Aivan perusasia. Ostetaan sellainen auto, mihin rahat riittävät.

      • Anonyymi

        Kyllä 90% joutuu auton ostajista korkoa maksamaan että se millä ostat eli mitä maksat kuukaudessa sisältää sen koron. On ero aika suuri maksatko vaikka 800e lyhennyksestä korkoa 100e vaiko 350euroa. Toisessa auto lyheneekin ja toisessa taas ei. Koskaan en ole ostanut autoa semmoisesta liikkeestä joka ottaa isoa korkoa koska se ei ole järkevää. Usein siellä missä iso korko on myös kalliimmat hinnat.


    • Anonyymi

      Öööh... itse ainakin ostin käteisellä. Ei mene korkoja.

      • Anonyymi

        Ja kyseessä ei todellakaan ollut tonnin romu.


    • Anonyymi

      Mutta jos 1-2 prosentin korolla myydystä autosta otetaan joka kuukausi tilinhoitomaksua vaikka kymppi, se on piilokorkoa.

    • Anonyymi

      Nalle antaa lainaa pankista autoa varten, niin saa ostaa kätteisellä ja korko on olematon!💸💸

      • Anonyymi

        Itse hain uuden Mersun veholta hinta 78000e suuttuvat kun sanoin että maksan heti heidän tilille eli kässillä. Ei saanu myyjä rahoitus provikkaa oli siinä myyjä kalpeena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse hain uuden Mersun veholta hinta 78000e suuttuvat kun sanoin että maksan heti heidän tilille eli kässillä. Ei saanu myyjä rahoitus provikkaa oli siinä myyjä kalpeena

        Minäkin olen "höylännyt" kortilta tarvittavan summan Veholta autoa ostaessani. Saa sitten heti auton omaksi, eikä tarvitse ajaa velka-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse hain uuden Mersun veholta hinta 78000e suuttuvat kun sanoin että maksan heti heidän tilille eli kässillä. Ei saanu myyjä rahoitus provikkaa oli siinä myyjä kalpeena

        Myyjä kalpeena .heh on sulla jutut 😏


    • Tuskin suuttuivat käteismaksusta!
      Kuvittelet vain.
      Itse olen ostanut kaikki vajaat parikymmentä autoa edullisella pankkilainalla!
      Olen jo eläkeukko.

      • Anonyymi

        Ei lainalla ei vaan omilla työllä hankituilla rahoilla. Ei kait kukaan rahotuksella osta. Ensin työ sitten auto massin mukaan ensin halpuri ja siitä ylöspäin näin ajat aina omalla eikä tarvitse pullistella rahoitusyhtiön omistamalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainalla ei vaan omilla työllä hankituilla rahoilla. Ei kait kukaan rahotuksella osta. Ensin työ sitten auto massin mukaan ensin halpuri ja siitä ylöspäin näin ajat aina omalla eikä tarvitse pullistella rahoitusyhtiön omistamalla autolla.

        Noin puhuu pienituloinen joka ei lainaa saa. Itse tienasin yli 500 tuhatta noin viimeisen vuoden aikana bruttona. Silti ostin auton kokonaan velaksi. Auto oli 75 tuhannen peli. Korko pieni niin miksi laittaa rahaa autoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puhuu pienituloinen joka ei lainaa saa. Itse tienasin yli 500 tuhatta noin viimeisen vuoden aikana bruttona. Silti ostin auton kokonaan velaksi. Auto oli 75 tuhannen peli. Korko pieni niin miksi laittaa rahaa autoon?

        Juuri näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      170
      3400
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe