Mitä tarkoittaa, että Jeesus tuli synniksi?

Anonyymi

“Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.” (2Kor 5:21, FinRK)

Jeesusko siis oli syntiä täynnä? Kaiken maailman syntejä tappamisesta lasten hyväksikäyttöön? Ja vain sitenkö me saatoimme saada synnit anteeksi?

56

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun oikeista tulkinnoista ei kannata kysellä helluntailaisuus palstalla. Heillä kun
      on ihan omat raamatun käännöksen heidän omiin tarpeisiinsa laadittuja.

      • Anonyymi

        "Jeesusko siis oli syntiä täynnä? Kaiken maailman syntejä tappamisesta lasten hyväksikäyttöön? Ja vain sitenkö me saatoimme saada synnit anteeksi?"

        Jeesus otti kantaakseen meidän syntimme, jotka olemme luovuttaneet hänelle.
        Hän on meidän sijaisemme kärsiessään meidän syntiemme rangaistuksen.
        Jeesus tuli täyteen syntiä, koska hän otti päälleen maailman synnit.
        Siksi, että me saisimme hänen vanhurskautensa.

        "Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.” (2Kor 5:21)


    • Anonyymi

      Se tarkoittaa että Jeesuksessa on kuolemaa ja kärsimystä kaikkien maailman syntien edestä ja niiden sovitukseksi, häntä rankaistiin kuin kaikesta maailman synnistä, eli helvetti x kaikki ihmiset, jotka ovat koskaan olemassa olleet. Meistä jokaisen menneiden ja tulevien syntien edestä Jeesus on kärsinyt. Miten tämä on mahdollista kun Jeesus oli ristillä vain hetken ja kuoli kerran? Tässä törmätään Kristinuskon tärkeimpään oppiin. Kuka Jeesus Kristus on? Jeesus Kristus on Herra Jumala.

      Jesaja 41:4
      “Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.”

      Herra on aina sama, koska hän on aina ollut. Jeesus on aina ollut ristillä. Ajallinen tapahtuma vahvisti sen mikä Jumalassa on aina ollut kätkettynä meitä varten. Kuten Daavidkin sanoo (Ps. 51:6):"Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt ..."
      Joka kerta kun me teemme syntiä, me teemme väkivaltaa Jeesukselle. Niinhän Jeesus sanoo jakaessaan viimeistä tuomiota, että kaiken minkä te olette tehneet tai jättäneet tekemättä MINULLE.

      Näin meidän rakas Herramme on siis iankaikkisesti loputonta piinaa kärsivä Jumala. Hänen kärsimyksensä ovat hänen suuruutensa mukaisia eli mittaamattomia. Ja tämä on se rakkaus jonka hylkääjäksi tulee jokainen kuka ei usko Jeesukseen.

      Hesekiel 15:6
      “Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Niinkuin metsän puitten seassa käy viinipuulle, jonka minä olen antanut tulen kulutettavaksi, niin minä annan käydä myös Jerusalemin asukkaille.”

      Jeesus on viinipuu, Jeesus on annettu tulen kulutettavaksi:

      Johanneksen evankeliumi 15:5
      “Minä olen viinipuu ...”.


      Jesaja 63.16
      “… Herra, olet meidän isämme: ‘meidän lunastajamme’ on ikiajoista sinun nimesi.”

      Ikiajoista hän on lujastaja. Ikiajoista hän on ollut syntiuhri.

      • Anonyymi

        ....

        Jesaja 1:27-28 ja 30-31
        “Siion lunastetaan oikeudella ja sen kääntyneet vanhurskaudella. Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat … Sillä teidän käy kuin tammen, jonka lehdet lakastuvat, ja kuin puutarhan, joka on vailla vettä. Ja mahtaja tulee rohtimeksi ja hänen tekonsa kipinäksi, ja molemmat palavat yhdessä, eikä ole sammuttajaa.”

        Tästä näemme että Jumala rankaisee kaikkia ketkä eivät turvaa häneen pelastajanaan. Hän itse tulee rohtimeksi, hänen tekonsa kipinäksi (ristin kärsimys ja kuolema), ja Herra ristillä, yhdessä kaikkien pahantekijöiden kanssa, palaa eikä ole sammuttajaa. Tämä on kuvaennollista puhetta. Herra kärsii ainoastaan oman armeiliaisuutensa ja rakkautensa tähden. Mutta samalla hän sääsi itsessään tuomion kaikille syntisille. Hän ei päästä ketään kuin koiraa veräjästä. Vaan herättää ihmiset kuolleista rangaistakseen heitä ja pelastaakseen toiset. Sama Jumalan teko on tuomioksi toisille, ja pelastukseksi meille ketkä uskomme Herraan.

        Jokainen kuka ei usko Jeesukseen, kulkee iankaikkisesti ääretöntä piinaa kärsivän Jumalan ohitse ja hänen rakkautensa. Kopeasti, välinpitämättömästi tai pilkaten. Miksi Jumala heitä auttaisi tai armahtaisi? Hän katsoo heihin helvetissä kuten he katsoivat häneen. Mutta jos me jäämme ristille, suremaan syntiämme Jeesuksessa, ja omaa ristiämme kantamaan, niin meidät armahdetaan, ja hänen kuolleista nousemisensa kautta meillä on iankaikkinen elämä.


      • Anonyymi

        "Joka kerta kun me teemme syntiä, me teemme väkivaltaa Jeesukselle. Niinhän Jeesus sanoo jakaessaan viimeistä tuomiota, että kaiken minkä te olette tehneet tai jättäneet tekemättä MINULLE."

        Viisaita sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka kerta kun me teemme syntiä, me teemme väkivaltaa Jeesukselle. Niinhän Jeesus sanoo jakaessaan viimeistä tuomiota, että kaiken minkä te olette tehneet tai jättäneet tekemättä MINULLE."

        Viisaita sanoja.

        Sori vain mutta itse Raamattu ei anna tuohon vastausta. Ihmisen järkelyä, tosin ei ihan huonoa sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka kerta kun me teemme syntiä, me teemme väkivaltaa Jeesukselle. Niinhän Jeesus sanoo jakaessaan viimeistä tuomiota, että kaiken minkä te olette tehneet tai jättäneet tekemättä MINULLE."

        Viisaita sanoja.

        Kaikki viisaus on Herrassa. Kun tunnemme Herran, me löydämme viisauden ja armon. Meidän kadotustuomiomme on pantu Jeesuksen, Herran, ylle.

        Roomalaiskirje 8:34
        “Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”

        Roomalaiskirje 8.1
        “Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.”

        Kuinka meillä olisi täydellinen armahdus, jos Jeesuksen yllä ei olisi täydellinen tuomio? Mutta tässä on Herran rakkauden todellinen suuruus ja syvyys, että emme voi sitä edes mitata ja kunnolla käsittää.

        Jeremia 31:3
        “Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.”

        Rakkautemme Herraan tulee ilmi kun me käännymme pois synneistämme hänen armonsa vaikutuksesta.


    • Anonyymi

      Syntinen olin jo syntyessäni, perisynnistä ja vanhempieni ja isovanhempieni synneistä osalliseksi siinnyt jo äitini kohtuun. (David)

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

    • Anonyymi

      Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.

      Maailman synti on tähän maailmaan karkotetun ihmisen perisynti, josta kaikki tulivat osalliseksi. Vain Jumala voi pestä perisynnin pois ihmisestä Kristillisessä kasteessa.
      Se ei lähde pois millään uskomisella eikä kavereiden julistuksilla, sillä se on sellaist pahaa synnnin laatua, jonka seurauksena Jumala kirosi karkotti pois luotaan itsensä kuvaksi luomansa ihmisen perusteellisesti.

      Room. 5:12

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

    • Anonyymi

      En ymmärrä tuota asiaa. Uskon, että Jeesus tuli synniksi, ja Jumala kaatoi rangaistuksen hänen päällensä, jotta meidän ei tarvitsisi yrittää itse sovittaa syntejämme ikuisessa kadotuksessa. Mutta en täysin, enkä oikein alkuunkaan, ymmärrä, mitä se tarkoittaa. Jeesus sen varmaan ymmärsi jo etukäteen. Siksi hän rukoili verta hikoillen ja pyysi Jumalalta, että jos mitenkään oli mahdollista sovittaa ihmiskunnan synnit jollain toisella tavalla... Kuitenkin hän halusi tehdä Jumalan tahdon, ei omaansa. Hänen kärsimyksensä ristillä ei ollut pelkästään fyysistä, vaikka jo sekin oli hirvittävä kärsimys. Hän joutui ristillä ollessaan ja verensä vuodattaessaan Jumalan rankaisun alle jokaisen minun syntini takia, ja sinun. Hän rakasti meitä niin valtavasti, että halusi uhrata itsensä. Mitenkähän meille pakanoille olisi käynyt, jos hänen oma kansansa olisi ottanut hänet vastaan Messiaanaan jo silloin, sen sijaan, että ristiinnaulitsivat hänet? Heidän torjuntansa takia meille koitti kahden tuhannen vuoden armon aika. Pelastus on ollut meille helppoa. Pian Jeesus tempaa meidät pois ja alkaa Jaakobin (Israelin) ahdistuksen aika. Lopussa heidän kansansa jäännös huutaa avukseen Jeesusta Messiaanaan ja silloin Jeesus tulee takaisin, ja me tulemme hänen kanssaan. Se päivä tuskin on enää kaukana.

      • Anonyymi

        Kerrankin joku rehellinen tällä palstalla!!!


      • Anonyymi

        Jesaja sen ennusti: "Rangaistus oli Hänen päällään, jotta meillä rauha olisi. Hänen haavojensa kautta me olemme parannetut (=synnin sairaudesta)." Vanhan liiton aikana synnit sai anteeksi vain syntiuhrilla. Kansan synnit laskettiin seremoniassa vertauskuvallisesti kauriin päälle ja tämä syntipukki kantoi ne mukanaan erämaahan. Jeesus oli viimeinen "syntipukki". Hän kantoi maailman synnit ristillä, jotta me voimme luopua taakastamme. Sitä Paavali tarkoittaa Korinttolaiskirjeessä.


    • Anonyymi

      Jeesus tuli taivaasta kaikkein pyhimmästä lihaksi, ja eli täydellisen elämän, synnittömän, ristiinnaulittiin meidän syntiemme tähden, ja sovitti synnin kun otti kaikki maailman synnit vapaaehtoisesti päälleen, lepytti Jumalan vihan ja lunasti uskovat jotka uskoo ristin työn.
      Jotka otta Golgatan kärsimykset armossa vastaan, ei halua tehdää enää syntiä. Golgatan ristin työ on kokonaan Jumalan työ, se on evankeliumi, eli ilosanoma. Johon ihmisellä ei ole muuta kuin ottaa vastaan armossa. Evankeliumi on Jumalan voima.
      Vain Jeesuksen voimakenttä pystyy irrottaa ihmisen pahuuden voima kentästä.
      Maailma on pahuuden vallassa.
      Jeesukseen yhteys on ainoa pelastus. Se synnyttää uuden luomuksen. Aamen!

      • Anonyymi

        Kyllä niitä Jumalan vihan maljoja on Ilmestyskirjan mukaa vielä jäljellä vuodatettaviksi ihmisten päälle.
        1/3 koko ihmiskunnasta Jumala tappaa aluksi jossain vaiheessa lopun aikoja


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala pesee kasteessa ihmisen syntisyyden pois Jeesuksen sovitusveren tähden (verenvihmonta) ja antaa näin puhdistettuun sieluun oman uskonhenkensä vakuudeksi ja merkiksi uuden liiton jäsenyydestä vihan enkelin kulkea Jeesuksen kasteessa oksastetun taimen ohitse Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toine jätetään.

      Mutta jolla ei ole kasteessa lahjaksi Kristuksen uskon Henkeä, se ei ole hänen omansa.

      • Anonyymi

        Kaste itsessään ei voi pestä syntejä pois. Paavalin mukaan kaste on vain symboli.


      • Anonyymi

        Kristuksen ylösnousemusruumiiseen liitetään vain kasteessa kaikesta synnistä Jumalan toimesta Jeesuksen veren tähden pesty ja puhdistettu ihminen
        .Ei suinkaan ihmisen uskomisen perusteella, kuten harhaoppiset hurmahenget opettavat kun yrittävät sisällyttää kaikki ne asiat, jotka Raamatun mukaan tapahtuu vain kristillisessä kasteessa, niin harhaoppiset siirtävät ne valheellisesti opeissaan tapahtuvan kun ihminen alkaa uskoa heidän opettamallaan tavalla ja liittyy heidän uskonlahkoonsa maksavaksi jäseneksi.
        Jumala tekee kasteessa kaikki ne teot, jotka Raamattu sanoo tapahtuvan kasteessa vedestä ja Hengestä, ei missään uskomisessa niitä tapahdu, sellaiset opit on juuri niitä vaarallisia harhaoppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste itsessään ei voi pestä syntejä pois. Paavalin mukaan kaste on vain symboli.

        Todella naivia kiroituksia tuollaiset.
        Taitaa olla jo aika kulunut paperi se sisäinen ohje jäsenille, kuinka Raamattua tuntemattomia Luterilaisia eksytetään kasteasioissa liittymään jenkkilahkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen ylösnousemusruumiiseen liitetään vain kasteessa kaikesta synnistä Jumalan toimesta Jeesuksen veren tähden pesty ja puhdistettu ihminen
        .Ei suinkaan ihmisen uskomisen perusteella, kuten harhaoppiset hurmahenget opettavat kun yrittävät sisällyttää kaikki ne asiat, jotka Raamatun mukaan tapahtuu vain kristillisessä kasteessa, niin harhaoppiset siirtävät ne valheellisesti opeissaan tapahtuvan kun ihminen alkaa uskoa heidän opettamallaan tavalla ja liittyy heidän uskonlahkoonsa maksavaksi jäseneksi.
        Jumala tekee kasteessa kaikki ne teot, jotka Raamattu sanoo tapahtuvan kasteessa vedestä ja Hengestä, ei missään uskomisessa niitä tapahdu, sellaiset opit on juuri niitä vaarallisia harhaoppeja.

        "Kristuksen ylösnousemusruumiiseen liitetään vain kasteessa kaikesta synnistä Jumalan toimesta Jeesuksen veren tähden pesty ja puhdistettu ihminen."

        Valhetta! Todistapa tuo Raamatun lausein.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset yrittävät käännyttää agressiivisesti entuudestaan kristittyjä uskovaisia ihmisiä heidän harhaoppisen uskonlahkon jäseniksi.
      He haukkuvat Jumalan pyhiä asioita kristillistä kastetta lapselle ja pyhää ehtoollista.
      Mutta eivät sano mitään arvostelevaa sana Islaminuskon opeista ja hengistä siellä.

    • Anonyymi

      4. Moos. 14:18

      'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

    • Anonyymi

      Tietäkää että Vanaha Testamentti on ennustusta, joten sen luonne muuttuu toiseksi,
      Se opettaa kertomuksillaan.

      Nämä ovat Jeesuksen sanoja joka tietää kaiken. Matt: 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      Jeesus tuli taivaasta kaikkein Pyhimmästä.
      Ihminen vanhurskautetaan uskosta ilma tekoja.
      Teot on seurausta siitä mitä me olemme.
      Ensin usko, joka on Jumalan teko, sitten vasta kaste se on ihmisen teko.

      Aina ensin Luoja, jolle kaikki kunnia kuuluu ja ylistys. Kaikki on luojan lahjaa, armoa, siksi kiitos kuuluu Herralle.

      • Anonyymi

        "Jeesus tuli taivaasta kaikkein Pyhimmästä."

        Todistapa tuo Raamatulla. Et pysty!


    • Anonyymi

      > Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi,

      Jota voi ymmärtää tuon, pitäisi ymmärtää mitä synti tarkottaa. Itse olen ymmärtänyt niin, että synti on hylätä Jumala, tai olla erossa Jumalasta. Meidän vuoksi Jeesus joutui eroon Jumalasta ja itse ymmärrän sen 2 Kor. 5:21 tarkottavan sitä.

      • Anonyymi

        Tiedätkö kymmen käskyä? Siinä löytyy syntiä. Mooseksen laki, jonka Herra kirjoitti kivitauluihin.
        Älä tapa, älä varasta, huoraa valehtele, sano väärää todistusta lähimmäisestäsi j.n.e


      • Anonyymi

        Missä kohtaa Jeesus hylkäsi Jumalan niin, että hänestä voitaisiin sanoa, että hän tuli synniksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Jeesus hylkäsi Jumalan niin, että hänestä voitaisiin sanoa, että hän tuli synniksi?

        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Se oli Jeesuksen masentunut huuto tilanteessa, jossa hän ei enää tuntenut Jumalansa läsnäoloa. Tuntisitko sinä masentuneena? Minä en tuntenut.

        Todellisuudessa Jumala ei koskaan jättänyt poikaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö kymmen käskyä? Siinä löytyy syntiä. Mooseksen laki, jonka Herra kirjoitti kivitauluihin.
        Älä tapa, älä varasta, huoraa valehtele, sano väärää todistusta lähimmäisestäsi j.n.e

        > Tiedätkö kymmen käskyä? Siinä löytyy syntiä.

        Olen hiukan erimieltä. Synti, eli Jumalan hylkääminen johtaa yleensä myös laittomuuteen, mutta itse ymmärrän synnin ennen kaikkea tarkottavan Jumalan hylkäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Jeesus hylkäsi Jumalan niin, että hänestä voitaisiin sanoa, että hän tuli synniksi?

        Jeesus ei hylännyt Jumalaa. Mutta Hän koki mitä on olla Jumalan hylkäämä maailman syntien vuoksi kärsiessään. Jeesus ei ollut syntinen. Maailman synnit laskettiin hänen päällensä. Synti erottaa Jumalasta ja siksi tunne hylätyksi tulemisesta.


    • Anonyymi

      Kyllä kaikki aavistaa jo suomen vaikeimmin tavoiteltavissa olevan uskonnon.
      Kol. 1: 19–20👏🙌👐Joh. 13: 20

    • Anonyymi

      Hän kantoi koko ihmiskunnan synnit. Jeesus on välimies meidän ja Jumalan välillä.

    • Anonyymi

      Maran toimitusjohtajan alkoholin riittävyyden tähden.

    • Anonyymi

      >> Mitä tarkoittaa, että Jeesus tuli synniksi? >>

      Tähän kysymykseen vastaa Jesajan kirjan 53. profetia Jeesuksesta.

      5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      ( Jes 53)

      Kaikki, jokainen meistä, on syntiä tehnyt ja ne kaikki synnit Jeesus otti kantaakseen.

      Galatalaiskirje valottaa tätä asiaa.

      13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
      14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
      ( Gal 3)

      Aloituksen kysymykseen vastaa myös suuren syntisen Paavalin todistus.

      15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      ( 1Tim 1)

      Syntiset pelastaakseen Jeesuksen piti ottaa ihmiskunnan synnit kantaakseen, tulla synniksi, meidän syntimme kantaakseen ilman omaa syntiä.

      21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
      22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
      23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
      24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
      25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.
      ( 1Piet 2)

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        No niin.

        Ensinnä on kerrottava, että luku 53 kertoo Herran palvelijasta. Luku 49 kertoo myös Herran palvelijasta, jolla tarkoitetaan Israelin kansaa. Mutta voidaan myös koittaa etsiä sopisiko tämä johonkin henkilöön Vanhassa testamentissa. Ja toden totta Jeremiasta kirjoitetaan yli puolessa tusinassa raamatunkohdassa, ettei kansa hyväksynyt hänen sanomaansa. Hän oli halveksittu ja ihmisten hylkäämä. Tämä sopisi ihan heittämällä Jesajan kirjoitukseen. Mutta sitten itse tekstiin...

        Huomaat kai, että teksti on kirjoitettu imperfektissä. Ennustuksiahan ei kirjoiteta imperfektissä vaan futuurissa. Luvun 53 tapahtumissa oli kyse jo Vanhan testamentin aikaan tapahtuneesta, kuten tekstisisältökin selkeästi kertoo. Jos tarkemmin tutkit tätä ja kolmea muuta lukua ennen tätä, niin huomaat, että näissä kaikissa luvuissa on kyseessä Jumalan palvelija mutta ei mikään yksittäinen vaan koko Israel eli israelin kansa. Ei siis sanaakaan Jeesuksesta.

        Kyseessä onkin JOIDENKIN kristittyjen kirjoittajien omima raamatunkohta, jolle he ovat antaneet uuden merkityksen. Oikeasti kyse ei ole ennustuksesta Jeesusta koskien. Useat kristityt tunnustavat tämän asian.

        Erityisesti haluaisin kuulla, että miten sinä sovellat jakeen 10 Jeesukseen? Jumala pahoinpitelemässä Jeesusta. Missä mainitaan Jeesuksen sairaus Uudessa testamentissa? Uhraatko sinä vielä vikauhreja Jumalalle? Missä teet sen kun temppelijärjestelmä on lakkautettu? Missä kohden Uutta testamenttia lukee, että Jeesus sai jälkeläisiä? Missä muualla sanotaan että Jeesus eli kauan? Ei 32 vuotta ollut siihen aikaan erityisen kauan.

        "10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa."

        Koko luvussa ei mainita sanallakaan Jeesusta, messiasta eikä Jumalaa. Ei myöskään samassa yhteydessä,messiasta, kuolemaa ja kuolleista heräämistä. Mikä ei olisi paljoa vaadittu sellaisessa raamatunkohdassa, jossa sentään puhuttaisiin Jeesuksesta. Vaan kun ei puhuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin.

        Ensinnä on kerrottava, että luku 53 kertoo Herran palvelijasta. Luku 49 kertoo myös Herran palvelijasta, jolla tarkoitetaan Israelin kansaa. Mutta voidaan myös koittaa etsiä sopisiko tämä johonkin henkilöön Vanhassa testamentissa. Ja toden totta Jeremiasta kirjoitetaan yli puolessa tusinassa raamatunkohdassa, ettei kansa hyväksynyt hänen sanomaansa. Hän oli halveksittu ja ihmisten hylkäämä. Tämä sopisi ihan heittämällä Jesajan kirjoitukseen. Mutta sitten itse tekstiin...

        Huomaat kai, että teksti on kirjoitettu imperfektissä. Ennustuksiahan ei kirjoiteta imperfektissä vaan futuurissa. Luvun 53 tapahtumissa oli kyse jo Vanhan testamentin aikaan tapahtuneesta, kuten tekstisisältökin selkeästi kertoo. Jos tarkemmin tutkit tätä ja kolmea muuta lukua ennen tätä, niin huomaat, että näissä kaikissa luvuissa on kyseessä Jumalan palvelija mutta ei mikään yksittäinen vaan koko Israel eli israelin kansa. Ei siis sanaakaan Jeesuksesta.

        Kyseessä onkin JOIDENKIN kristittyjen kirjoittajien omima raamatunkohta, jolle he ovat antaneet uuden merkityksen. Oikeasti kyse ei ole ennustuksesta Jeesusta koskien. Useat kristityt tunnustavat tämän asian.

        Erityisesti haluaisin kuulla, että miten sinä sovellat jakeen 10 Jeesukseen? Jumala pahoinpitelemässä Jeesusta. Missä mainitaan Jeesuksen sairaus Uudessa testamentissa? Uhraatko sinä vielä vikauhreja Jumalalle? Missä teet sen kun temppelijärjestelmä on lakkautettu? Missä kohden Uutta testamenttia lukee, että Jeesus sai jälkeläisiä? Missä muualla sanotaan että Jeesus eli kauan? Ei 32 vuotta ollut siihen aikaan erityisen kauan.

        "10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa."

        Koko luvussa ei mainita sanallakaan Jeesusta, messiasta eikä Jumalaa. Ei myöskään samassa yhteydessä,messiasta, kuolemaa ja kuolleista heräämistä. Mikä ei olisi paljoa vaadittu sellaisessa raamatunkohdassa, jossa sentään puhuttaisiin Jeesuksesta. Vaan kun ei puhuta.

        Palveliko israelin kansa Jumalaa; se oli uskon palveli muita jumalia, eli synnis j.n.e.
        Sitten kirosivat Jeesuksen.
        Jeesu on koko Raamatun keskiö, Ihmisen Poika, Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnit.
        Raamatus on universaalinen muutumat taivaallinen ylätso. Lopussa on kaiken toteutuma, se avaa myös paljon.

        Miksi Jeesus sanoi:" menkää pois minä en tunne teitä?

        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. >> Jakeen lisätiedot
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Tekivät voimallisia tekoja j.n.e. Kertokaa miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin.

        Ensinnä on kerrottava, että luku 53 kertoo Herran palvelijasta. Luku 49 kertoo myös Herran palvelijasta, jolla tarkoitetaan Israelin kansaa. Mutta voidaan myös koittaa etsiä sopisiko tämä johonkin henkilöön Vanhassa testamentissa. Ja toden totta Jeremiasta kirjoitetaan yli puolessa tusinassa raamatunkohdassa, ettei kansa hyväksynyt hänen sanomaansa. Hän oli halveksittu ja ihmisten hylkäämä. Tämä sopisi ihan heittämällä Jesajan kirjoitukseen. Mutta sitten itse tekstiin...

        Huomaat kai, että teksti on kirjoitettu imperfektissä. Ennustuksiahan ei kirjoiteta imperfektissä vaan futuurissa. Luvun 53 tapahtumissa oli kyse jo Vanhan testamentin aikaan tapahtuneesta, kuten tekstisisältökin selkeästi kertoo. Jos tarkemmin tutkit tätä ja kolmea muuta lukua ennen tätä, niin huomaat, että näissä kaikissa luvuissa on kyseessä Jumalan palvelija mutta ei mikään yksittäinen vaan koko Israel eli israelin kansa. Ei siis sanaakaan Jeesuksesta.

        Kyseessä onkin JOIDENKIN kristittyjen kirjoittajien omima raamatunkohta, jolle he ovat antaneet uuden merkityksen. Oikeasti kyse ei ole ennustuksesta Jeesusta koskien. Useat kristityt tunnustavat tämän asian.

        Erityisesti haluaisin kuulla, että miten sinä sovellat jakeen 10 Jeesukseen? Jumala pahoinpitelemässä Jeesusta. Missä mainitaan Jeesuksen sairaus Uudessa testamentissa? Uhraatko sinä vielä vikauhreja Jumalalle? Missä teet sen kun temppelijärjestelmä on lakkautettu? Missä kohden Uutta testamenttia lukee, että Jeesus sai jälkeläisiä? Missä muualla sanotaan että Jeesus eli kauan? Ei 32 vuotta ollut siihen aikaan erityisen kauan.

        "10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa."

        Koko luvussa ei mainita sanallakaan Jeesusta, messiasta eikä Jumalaa. Ei myöskään samassa yhteydessä,messiasta, kuolemaa ja kuolleista heräämistä. Mikä ei olisi paljoa vaadittu sellaisessa raamatunkohdassa, jossa sentään puhuttaisiin Jeesuksesta. Vaan kun ei puhuta.

        Kyllä siinä on kysymys profetaalisesta tekstistä.

        Senhän vahvistaa Uuden Testamentin kirjoitukset, joissa asia saa vielä vahvistuksen, kuten edellä Pietarin todistus kertoi.

        24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
        25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.
        ( 1Piet 2)

        Tuossa 10. jakeen tekstissä viitataan lävistämiseen, kärsimykseen runtelemaksi tulemisestaan ja sen aiheuttamaan sairauskohtaukseen.

        34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
        35 Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
        36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako".
        37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".
        ( Joh 19)

        Myöskin Filippus julistaa evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta yhdistäen Hänet Jesaja 53. profetiaan.

        32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
        33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
        34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
        35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
        ( Apt 8)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      4Moos21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.

      Tässä on vertaus Jeesuksen ristinkuolemasta.

      • Anonyymi

        ei ole, ei Jeesus mikään käärme ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole, ei Jeesus mikään käärme ollut

        Herra Jeesus viittaa juuri tuohon Raamatun kirjoitukseen ilmoittaessaan ristiinnaulitsemisestaan.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        ( Joh 3)

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Jeesus viittaa juuri tuohon Raamatun kirjoitukseen ilmoittaessaan ristiinnaulitsemisestaan.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        ( Joh 3)

        Usko Toivonen

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Juuri näin se menee.


    • Anonyymi

      Jeesus on korotettava kaiken yläpuolelle.
      Ef. 1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
      Hän meidän vanhuskautemme, Hän antaa puhtaa valkoisen liinaa vaatteen, joka on pyhien vanhurskaus.

      • Anonyymi

        Palvonta ei kuulu Kristinuskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palvonta ei kuulu Kristinuskoon.

        Todellakin kuuluu. Kristityt palvovat Jumalaa.


    • Anonyymi

      Jeesus uskossa Jeesus Kristus on Herra.

      • Anonyymi

        herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Sana herra on kreikan kielessä kyrios (κύριος) ja se tarkoittaa omistajaa, talon isäntää, aviomiestä ja hallitsijaa ja sitä käytettiin osoittamaan kunnioitusta. Se tulee kreikankielen juurisanasta, joka merkitsee auktoriteettia ja kuvaa sitä, kenellä on auktoriteetti. Se ei siis tule jumaluutta kuvaavasta juurisanasta. Jumalalle on kreikankielessä ihan omat sanansa ja ne eivät ole kyrios.

        Miten kyrios sanaa käytettiin?

        Herra-nimitystä käytettiin yleisen jumalanpalveluksen yhteydessä viitattaessa jumaluuksiin ja palvottaviin voimiin, esim. 1. Kor. 8:5:ssä:

        "Sillä vaikka onkin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maan päällä, kuten onkin paljon jumalia ja herroja (kyrios),..."

        Kreikkalais-roomalaisessa jumalanpalveluksessa herra-nimitys liittyi kuitenkin nimenomaan keisarinpalvontaan; Augustusta kutsuttiin herraksi (kyrios).

        Kreikankielessä on oma sanansa Jumalalle ja se ei ole herra. Herra-sanaa käytetään Uudessa testamentissa sekä ihmisistä että Jumalasta mutta se ei todista sitä, että herra olisi sama kuin Jumala.

        Luuk.1:32 kyrios = Jumala
        1.Piet 3:6 kyrios = aviomies Abraham
        Matt. 21:30 kyrios = kahden pojan isä
        Matt. 10:24 kyrios = isäntä
        Matt. 20:8 kyrios = viinitilan isäntä/työnantaja/maanomistaja
        Matt. 27:63 kyrios = hallinnon virkamies Pilatus
        Apt. 25:26 kyrios = rooman keisari
        Joh. 12:21 kyrios = herra, kunnioitusta esittävä sana Filippoksesta

        Kuten huomaamme, kyrios ei tarkoita Jumaluutta tai Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Sana herra on kreikan kielessä kyrios (κύριος) ja se tarkoittaa omistajaa, talon isäntää, aviomiestä ja hallitsijaa ja sitä käytettiin osoittamaan kunnioitusta. Se tulee kreikankielen juurisanasta, joka merkitsee auktoriteettia ja kuvaa sitä, kenellä on auktoriteetti. Se ei siis tule jumaluutta kuvaavasta juurisanasta. Jumalalle on kreikankielessä ihan omat sanansa ja ne eivät ole kyrios.

        Miten kyrios sanaa käytettiin?

        Herra-nimitystä käytettiin yleisen jumalanpalveluksen yhteydessä viitattaessa jumaluuksiin ja palvottaviin voimiin, esim. 1. Kor. 8:5:ssä:

        "Sillä vaikka onkin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maan päällä, kuten onkin paljon jumalia ja herroja (kyrios),..."

        Kreikkalais-roomalaisessa jumalanpalveluksessa herra-nimitys liittyi kuitenkin nimenomaan keisarinpalvontaan; Augustusta kutsuttiin herraksi (kyrios).

        Kreikankielessä on oma sanansa Jumalalle ja se ei ole herra. Herra-sanaa käytetään Uudessa testamentissa sekä ihmisistä että Jumalasta mutta se ei todista sitä, että herra olisi sama kuin Jumala.

        Luuk.1:32 kyrios = Jumala
        1.Piet 3:6 kyrios = aviomies Abraham
        Matt. 21:30 kyrios = kahden pojan isä
        Matt. 10:24 kyrios = isäntä
        Matt. 20:8 kyrios = viinitilan isäntä/työnantaja/maanomistaja
        Matt. 27:63 kyrios = hallinnon virkamies Pilatus
        Apt. 25:26 kyrios = rooman keisari
        Joh. 12:21 kyrios = herra, kunnioitusta esittävä sana Filippoksesta

        Kuten huomaamme, kyrios ei tarkoita Jumaluutta tai Jumalaa.

        kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.


        Sanojen merkitys on muuttunut,
        Herra tarkoittaa uskon kontekstissa Jumalaa, kaiken Luojaa. Kaikkivaltias, Minä Olen, Jahve, Jeesus, Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.


        Sanojen merkitys on muuttunut,
        Herra tarkoittaa uskon kontekstissa Jumalaa, kaiken Luojaa. Kaikkivaltias, Minä Olen, Jahve, Jeesus, Kristus.

        Tarkoitat varmaankin uskottelemisen kontekstissa. Raamatuntutkijat ovat eri mieltä kanssasi. Adventistit myös, samoin luterilaiset ja Jehovan todistajat.

        Nykyisessä kristillisessä kielenkäytössä Herra-nimitys sisältää vahvan kristologisen painotuksen. Siinä Jeesus on Herrana hallitsija ja Jumala. Näin ovat kirkkoisät päättäneet. He eivät paremmasta ymmärtäneet. Mutta Raamattua tulee tulkita ottaen huomioon Raamatun ajan kieli, historia ja kulttuurit. Pitää ymmärtää, miten Raamatun kirjoittajat asiat ymmätsivät ja mitä he halusivat kohderyhmälleen kertoa. Heidän kohderyhmänsä et ole sinä vaan tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset. Haluatko sinä ymmärtää asiat niin kuin Jeesus ne ymmärsi vai niin kuin nykyajan uskovaiset luulevat ymmärtävänsä?

        Luulo kun ei ole tiedon väärti.


    • Tarkkaan ottaen
      tuossa kohdassa
      (2 Kor 5:21)
      sanotaan:

      "Sen,
      joka ei synnistä tiennyt,
      hän meidän tähtemme
      teki synniksi"

      Kysymys on
      Raamatun alkulehdillä olevan
      (Gen 3:15)
      Jumalan lupauksen täyttymisestä:

      "Ja minä panen vainon
      sinun ja vaimon välille
      ja sinun siemenesi
      ja hänen siemenensä välille;
      se on polkeva rikki sinun pääsi,
      ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

      Jae sisältää substantiivin
      rosh
      josta tulee myös
      Raamatun ensimmäinen sana
      Alussa / Alun kautta
      bəreshit

      Rosh ilmaisee korkeinta asemaa,
      ensimmäistä sijaa,
      siis aina jonkin asian
      hallitsevaa elementtiä,
      valtiasta/ruhtinasta.

      Ja niin sillä ilmaistaan myös
      ruumiin hallitseva elin eli
      PÄÄ.
      Mutta tuo sana tarkoittaa myös
      MYRKKYÄ.

      ROSH =
      1. PÄÄ
      2. MYRKKY

      Jumalan ilmoitus käärmeelle
      toteutui Golgatalla.

      Jeesuksen kantapää murskattiin,
      mutta samalla murskattiin
      paholaisen PÄÄ eli valta,
      ja samalla myös sen voima ja teho
      eli synnin MYRKKY.

      Golgatalla paholainen
      iski myrkkynsä Jeesukseen.
      Ja näin Jeesus tehtiin synniksi.

      Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
      Ja niin Raamattu sanoo:

      "Sillä minkä Hän kuoli,
      sen Hän kertakaikkiaan
      kuoli pois synnistä."

      Tuo totuus,
      että Jeesus yhdellä kertaa
      kertakaikkiaan kuoli pois synnistä,
      oli Paavalin vastaus siihen,
      pitäisikö meidän tehdä syntiä,
      että armo suureksi tulisi.

      "Pois se.
      Kuinka me,
      jotka olemme kuolleet pois synnistä,
      vielä eläisimme siinä."

      Siis Jeesus ei pelkästään
      sovittanut meitä
      maksaen syntivelkamme,
      vaan sen lisäksi
      Hän otti päälleen
      koko maailman synnin
      ja kuoli sen kera.

      Ja näin Hän on
      paitsi syntiemme sovitus
      myös vapauttaja synneistä.

      Me olemme Hänessä
      jo kuolleet synnille.

      "yksi on kuollut kaikkien edestä,
      siis myös kaikki ovat kuolleet"

      Eli kun Jeesus kuoli,
      niin mekin kuolimme synnille.
      Lainaan nyt seuraavassa
      Aapeli Saarisalon käännöstä:

      "Niin tekin pitäkää totena,
      että olette synnille kuolleet,
      mutta elätte Jumalalle
      Kristuksessa Jeesuksessa."

      Kun me nostamme katseemme
      puuhun ripustettuun
      pronssikäärmeeseen,
      siis synnittömään,
      joka meidän tähtemme
      tehtiin synniksi,
      niin tapahtuu ihme.

      Meidät siirretään
      kuolemasta Elämään.
      Synnin myrkky
      menettää otteensa meistä.

      Ristillä tapahtui siis
      kaksi asiaa.

      Jeesus oli ottanut päälleen
      kaikki meidän pahat tekomme.
      Ja Hän vei ne ristille.
      Ja kärsi niistä aiheutuvat tuomion.
      Meidän velkamme on maksettu.
      Tuomiomme on kärsitty.

      Mutta. Ei siinä kaikki.
      Myös isäntämme on vaihtunut.
      Emme ole enää synnin orjia.
      Me olemme kuolleita synnille.
      Synnillä ei ole enää valtaa meihin.

      Eli. Paitsi,
      että me olemme
      yhdessä Hänen kanssaan
      kuolleet ja haudatut,
      niin me olemme myös
      yhdessä Hänen kanssaan
      herätetyt ja nousseet ylös.
      Vieläpä yhdessä Hänen kanssaan
      asetettu istumaan taivaallisiin.

      Istu!
      Ole hyvä.

      Kun olet oppinut istumaan
      tässä asemassasi,
      niin voit olla uudelle
      Isännällesi hyödyllinen palvelija.

      Ja Hän voi lähettää Sinut
      tekemään sinulle varattuja
      palvelustehtäviä.

      Sillä,
      kun olet oppinut istumaan
      ja lepäämään Kristuksessa,
      niin silloin Sinun ei enää
      tarvitse taistella itsesi kanssa.

      Sinä olet kuollut synnille,
      mutta Jumalalle elävä
      Kristuksessa Jeesuksessa.

    • Anonyymi

      Ajattelet kuin Iisebel.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset ovat amerikan 1800 luvun sekoittajia ja roskaa! Viinapirun ja poerin sekoittamia ihmiseen uskovia täysääliöitä.
      Tunnen heitä ja ovat todellakin kuin tyhjä kuori,täyttä roskaa.

    • Anonyymi

      Mihin helluntalaiset uskovat?
      Sihenkö ihmiseen? 1800 luvun jeppeen?

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa, että Jeesus tuli synniksi?

      Sinuksi,minuksi! Ihmiseksi taivaasta.
      Ihminen ei ole täydellinen mutta meillä matka kasvaa hänen ohjauksessa taivaaseen.
      Ei minkää parhaminin eksyttäjän 1800 luvulta tai muiden eksyttäjien amerikan roskasta sekä Islam yms.
      Lahkot ovat suuri vääryys kasvaa,irti Rakaudesta.
      Otetaan esim.valtauskonnon Katolilaisuus..pedofiliaa täynnä satojen vuosien ,kuten lahkoissa helluntalaisuus,jehovat,lestaadio..
      Luterilaisuus on pappien osalta sairas tapaus..
      Ainut missä en ole lukenut tai kuulut pedofiliasta on Ortotoksisuus.
      Lahkot amerikasta ovat kaikkein pahinta mitä voi olla !!

    • Jesaja. 53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. 6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      61
      1402
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1279
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1122
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      116
      1070
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      871
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      765
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      50
      632
    8. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      604
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      180
      598
    10. Näetkö häntä

      Missä, mite, milloin, mitä ajattelet aina kun näet
      Ikävä
      45
      583
    Aihe