Veljeni teki itsemurhan, koska ei jaksanut elää välirikossa

Anonyymi

Veljeni teki itsemurhan. Hän sanoi, että ei kestä enää tätä syyllisyyden tuskaa, jota joutuisi kantamaan pahimmassa tapauksessa kymmeniä vuosia ja seuraavana päivänä hänet löydettiin kuolleena kotoaan. Minä en vain voinut antaa hänelle anteeksi. Mielestäni hän kyllä ansaitsi täysin elää tuossa tuskassa. Elämäni on ollut yhtä helvettiä hänen ailahtelevan mielensä takia. Tähän oli syynä Asperger. Aina olen joutunut pelkäämään häntä kotona, eikä kukaan ole koskaan kysynyt, miltä tuntui elää sellaisessa ilmapiirissä. Lapsi ei osaa käsitellä asioita niin kuin aikuinen. Siksi minä joudun nyt käsittelemään kaikkia lapsuuden traumoja ja näitä kaikkia muita ikäviä juttuja terapiassa, vaikka apua olisi pitänyt saada jo lapsena. Yläasteella kun aloin oireilla, äiti vain nauroi minulle, että en minä mitään apua tarvitse ja että haen vain huomiota ja myöhemmin väitti minun käyttävän huumeita kun olin niin väsynyt. Minua on aina mustamaalattu kaikille että olisin ilman syytä ruvennut haukkumaan perheenjäseniäni. Minä en edes tiedä mistä näitä asioita pitäisi alkaa selvittämään, en muista, en jaksa, enkä enää halua tehdä sitä perheenjäsenteni kanssa, koska heillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten paljon pahaa he ovat minulle teoillaan aiheuttaneet. Minulla on oikeus valita kenen kanssa olen tekemisissä. He eivät ole olleet minun tukenani silloin kun olisin sitä eniten tarvinnut. Päin vastoin, he ovat kääntyneet minua vastaan. Sitä en voi antaa anteeksi koskaan.

38

4262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tsemppiä sinulle! Ei varmasti ole ollut helppoa elää tuollaisten perheenjäsenten kanssa. Itsekin olen joskus toivonut, että voisinpa jättää kaiken ikävän taakse ja aloittaa puhtaalta pöydältä jossain ihan muualla.

      • Anonyymi

        Mun mielestä tuo siskon kertomus oli aivan kaamea ja joku vielä (KEHTAA) tsempata häntä!


      • Anonyymi

        Ei varmaan niin ollut helppoa elää ”tuollaisen” perheenjäsenen kanssa,syytönhän tuo ap:n veli oli,kyllä syy oli ap:n vanhemmissa,miksi vammaisia,etenkin asberger pitää jotenkin demonisoida? Lastentarhanopettajat demonisoivat erityislapset, kun me vaan puree ja potkii.eivät ryhmäkoot ja hoitajamitpitukset ole heidän syytään.
        Mikä estää aloittamasta puhtaalta pöydältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan niin ollut helppoa elää ”tuollaisen” perheenjäsenen kanssa,syytönhän tuo ap:n veli oli,kyllä syy oli ap:n vanhemmissa,miksi vammaisia,etenkin asberger pitää jotenkin demonisoida? Lastentarhanopettajat demonisoivat erityislapset, kun me vaan puree ja potkii.eivät ryhmäkoot ja hoitajamitpitukset ole heidän syytään.
        Mikä estää aloittamasta puhtaalta pöydältä

        Kyllä syytä oli sekä äidistäni että veljessäni. Ei veljeni todellakaan ollut syytön. Eivät veljeni opettajat ole häntä demonisoineet. Häntä on yritetty auttaa mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä. En ole tekemisissä myöskään äitini enkä sisareni kanssa. Minun on paljon parempi olla ilman heitä.


      • Anonyymi

        Olen yrittänyt poistattaa tätä kommenttia,pikaistuksissa kirjoitettu,ei ollut tarkoitus loukata,pahoittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syytä oli sekä äidistäni että veljessäni. Ei veljeni todellakaan ollut syytön. Eivät veljeni opettajat ole häntä demonisoineet. Häntä on yritetty auttaa mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä. En ole tekemisissä myöskään äitini enkä sisareni kanssa. Minun on paljon parempi olla ilman heitä.

        Tarkoitinkin yleisessä mielessä, kun luon yhden lastentarhanopettajan kommenttin,kuinka erityislapset ovat niin kamalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt poistattaa tätä kommenttia,pikaistuksissa kirjoitettu,ei ollut tarkoitus loukata,pahoittelen.

        Niinpä. Myös joissakin nettisäännöissä trollausta ei pidetä suotavana. Todellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Myös joissakin nettisäännöissä trollausta ei pidetä suotavana. Todellakaan.

        Sehän pistettiin vihdoin ja viimein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syytä oli sekä äidistäni että veljessäni. Ei veljeni todellakaan ollut syytön. Eivät veljeni opettajat ole häntä demonisoineet. Häntä on yritetty auttaa mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä. En ole tekemisissä myöskään äitini enkä sisareni kanssa. Minun on paljon parempi olla ilman heitä.

        Tässä vaiheessa tekstiä herään; olipa taiten tehtyä feikkikirjoitusta. Kysyn, miksi provoilu noin kiinnostaa?

        Totta kai kirjoitusterapiaa, mutta miksi pitää sotkea siihen äitikin, joka on ollut haudan levossa jo ainakin yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vaiheessa tekstiä herään; olipa taiten tehtyä feikkikirjoitusta. Kysyn, miksi provoilu noin kiinnostaa?

        Totta kai kirjoitusterapiaa, mutta miksi pitää sotkea siihen äitikin, joka on ollut haudan levossa jo ainakin yli 20 vuotta.

        Mistä päättelet äidin olleen kuolleena 20 vuotta? Äiti on elossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tuo siskon kertomus oli aivan kaamea ja joku vielä (KEHTAA) tsempata häntä!

        Mistä tiedät, kumpaa sukupuolta aloittaja on? Ei sitä aloituksessa mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, kumpaa sukupuolta aloittaja on? Ei sitä aloituksessa mainita.

        No ei mainita, mutta kirjoitustyylistä huomaa, että kyseessä on naishenkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tuo siskon kertomus oli aivan kaamea ja joku vielä (KEHTAA) tsempata häntä!

        Miksi ei saisi tsempata , sinä et tiedä millaista elämä on sairaan sisaruksen kanssa.
        Tiedä erään tytön jonka elämä oli samanlaista kun aloittaja kertoo, ainaista pelkäämistä kun isoveli oli pahasti sairas , koulumatkoilla oli aina hakannut ja heitellyt hänen koulukirjansa lumihankeen , ja kotona jatkui sama tyyli.
        Onneksi perheen isä näki tytön kärsimykset ja tyttö vietiin asumaan tätinsä luokse jolla riitti rakkautta hänelle .
        Mutta henkiset vauriot jäivät tytön sydämeen ja pelkotilojen kanssa sai taitella. Niin että totuus jonkun elämästä voi olla kaamea sinun mielestä, mutta kuvittele miten kaameaa
        se on jota kiusataan , ja miten hän sen kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syytä oli sekä äidistäni että veljessäni. Ei veljeni todellakaan ollut syytön. Eivät veljeni opettajat ole häntä demonisoineet. Häntä on yritetty auttaa mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä. En ole tekemisissä myöskään äitini enkä sisareni kanssa. Minun on paljon parempi olla ilman heitä.

        Äidithän usein puolustelemaan juuri sitä lasta joka on sairas samalla kun kieltävät
        ” sellaiset” sairaudet ja vierittivät syyt jonkun toisen niskoille .
        Se on vääränlaista puolustusta , äidin olisi pitänyt antaa tukensa kiusattuuun eikä kiusaajan
        Se joka on nähnyt näitä tapauksia tietää miten kauheaa se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei saisi tsempata , sinä et tiedä millaista elämä on sairaan sisaruksen kanssa.
        Tiedä erään tytön jonka elämä oli samanlaista kun aloittaja kertoo, ainaista pelkäämistä kun isoveli oli pahasti sairas , koulumatkoilla oli aina hakannut ja heitellyt hänen koulukirjansa lumihankeen , ja kotona jatkui sama tyyli.
        Onneksi perheen isä näki tytön kärsimykset ja tyttö vietiin asumaan tätinsä luokse jolla riitti rakkautta hänelle .
        Mutta henkiset vauriot jäivät tytön sydämeen ja pelkotilojen kanssa sai taitella. Niin että totuus jonkun elämästä voi olla kaamea sinun mielestä, mutta kuvittele miten kaameaa
        se on jota kiusataan , ja miten hän sen kokee.

        Oliko tälläkin henkilöllä Asperger?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tuo siskon kertomus oli aivan kaamea ja joku vielä (KEHTAA) tsempata häntä!

        Minkä takia ihmistä, joka on kokenut elämässään tuollaista, ei saisi tsempata?


    • Anonyymi

      Oli äärimmäisen tuskaliasta lukea kertomustasi. ymmärtäisin,jos veljes olis ollut ns normaali,mutta hänhän ei voinut itselleen mitään,vaikutat olevasi jotenkin hyvilläs veljesi kuolemasta ja sympatiat ovatkin,hänen eivät sinun puolella,ei se ollut veljesi vika jos vanhempasi eivät osanneet käsitellä asioita kannaltasi oikealla tavalla,saati olisivat osanneet hankkia veljelleni apua,kirjoituksestasi ei selvinnyt ja luin sen vain puoliksi,hakivatko he apua veljellesi.
      Miksi edes tulit avautumaan tälle palstalle veljesi(jote ett edes tunnu surevan)ainakin minulle kirjoituksesi aiheutti suunnatonta
      mielipahaa.

    • Anonyymi

      Ei asioit tarvitse "selvittää". Koska toisen halveksunta ei muutu kunnioitukseksi "selvittämällä".
      Rukoile Jeesusta avuksi niin tilanteet johdattuu itsestään.
      Ei niitä tarvitse "työstää" urakalla.

      Toisaalta on olemassa ns Alfa-kursseja joissa sielun vammoja käydään läpi ensin keskustellen ja sitten rukoillaan niille parantumista. Silloin asian käsittely ei jää "ilmaan roikkumaan".

    • Anonyymi

      Aloituksestahan ei käy ilmi mikä oli se syyllisyys jota veljesi kantoi mutta joka tapauksessa hänen auttamisensa on liian myöhäistä.

      Siksi pitää vain panostaa elossa olevien auttamiseen sen verran kuin voi.

      • Anonyymi

        Veljeni meni kertomaan eräälle epäluotettavalle ja kierolle henkilölle isämme kuolinpesän asioista vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Lisäksi hän ei kunnioittanut minun ja sisareni tahtoa siitä, että emme halunneet tuon mainitun henkilön vierailevan isämme talossa. Veljeni ei tajunnut, että tämä henkilö käytti häntä hyväkseen manipuloimalla häntä. Veljeni raivosi minulle Facebookissa kun suutuin hänelle siitä, kun sain tietää henkilön vierailleen isän talossa. Hän sanoi mm. että "puukotan sinut verille ja murskaan pääsi kivellä". Sitten veljeni soitti tälle henkilölle ja kertoi minun suuttuneen hänen vierailustaan ja tämän jälkeen tämä henkilö soitti minulle ja käski minun lopettaa turhan raivoamisen ja kertoi sitten, että on puhunut veljeni kanssa näistä asioista. Sitten laitoin välit poikki häneen ja sanoin, etten luota häneen enää koskaan. Hänen olisi pitänyt saada apua raivokohtauksiinsa jo paljon aiemmin. Hän on myös ollut katkera mitä ihmeellisimmistä asioista. Muun muassa siitä, ettei ole saanut osata täydellisesti englantia tai mitään muutakaan valtakieltä eikä ole päässyt matkustamaan esim. Yhdysvaltoihin. Hän olisi halunnut asua siellä jos olisi voinut valita. Hänelle on vakuutettu, että Suomi on paljon parempi paikka elää koska täällä on parempi sosiaaliturva ja ilmainen peruskoulu eivätkä lääkärikäynnit maksa maltaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni meni kertomaan eräälle epäluotettavalle ja kierolle henkilölle isämme kuolinpesän asioista vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Lisäksi hän ei kunnioittanut minun ja sisareni tahtoa siitä, että emme halunneet tuon mainitun henkilön vierailevan isämme talossa. Veljeni ei tajunnut, että tämä henkilö käytti häntä hyväkseen manipuloimalla häntä. Veljeni raivosi minulle Facebookissa kun suutuin hänelle siitä, kun sain tietää henkilön vierailleen isän talossa. Hän sanoi mm. että "puukotan sinut verille ja murskaan pääsi kivellä". Sitten veljeni soitti tälle henkilölle ja kertoi minun suuttuneen hänen vierailustaan ja tämän jälkeen tämä henkilö soitti minulle ja käski minun lopettaa turhan raivoamisen ja kertoi sitten, että on puhunut veljeni kanssa näistä asioista. Sitten laitoin välit poikki häneen ja sanoin, etten luota häneen enää koskaan. Hänen olisi pitänyt saada apua raivokohtauksiinsa jo paljon aiemmin. Hän on myös ollut katkera mitä ihmeellisimmistä asioista. Muun muassa siitä, ettei ole saanut osata täydellisesti englantia tai mitään muutakaan valtakieltä eikä ole päässyt matkustamaan esim. Yhdysvaltoihin. Hän olisi halunnut asua siellä jos olisi voinut valita. Hänelle on vakuutettu, että Suomi on paljon parempi paikka elää koska täällä on parempi sosiaaliturva ja ilmainen peruskoulu eivätkä lääkärikäynnit maksa maltaita.

        Perheasioissa se loukkaa pahasti jos perheenjäsen luottaa enemmän ulkopuoliseen kuin omaan perheeseen.
        Näin on esim nyt koronankin kohdalla. Vaikka perheessä olisi asioita opiskellut ja ammatikseen tehnyt henkilö niin mieluummin luotetaan ulkopuoliseen "ystävään". Mutta siinä voi vain toivoa parasta.

        Mutta tuollainen raaka väkivalta uhkaus jo riittää syyksi olla erossa henkilöstä. Siitähän olisi voinut tehdä vaikka rikosilmoituksen. Toisissa perheissä pahuus menee käsittämättömiin mittasuhteisiin eikä omavanhurskaat neuvojat edes sitä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheasioissa se loukkaa pahasti jos perheenjäsen luottaa enemmän ulkopuoliseen kuin omaan perheeseen.
        Näin on esim nyt koronankin kohdalla. Vaikka perheessä olisi asioita opiskellut ja ammatikseen tehnyt henkilö niin mieluummin luotetaan ulkopuoliseen "ystävään". Mutta siinä voi vain toivoa parasta.

        Mutta tuollainen raaka väkivalta uhkaus jo riittää syyksi olla erossa henkilöstä. Siitähän olisi voinut tehdä vaikka rikosilmoituksen. Toisissa perheissä pahuus menee käsittämättömiin mittasuhteisiin eikä omavanhurskaat neuvojat edes sitä ymmärrä.

        Veljeni on sanonut, että ei todellisuudessa tarkoittanut sitä ja sanoi sen vain suutuksissaan ja että jos hän pystyisi tappamaan ihmisen, se olisi jo tapahtunut. Hän ei olisi halunnut riidellä turhista asioista koska ei ollut vielä päässyt isän kuolemasta yli ja halusi surra rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni meni kertomaan eräälle epäluotettavalle ja kierolle henkilölle isämme kuolinpesän asioista vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Lisäksi hän ei kunnioittanut minun ja sisareni tahtoa siitä, että emme halunneet tuon mainitun henkilön vierailevan isämme talossa. Veljeni ei tajunnut, että tämä henkilö käytti häntä hyväkseen manipuloimalla häntä. Veljeni raivosi minulle Facebookissa kun suutuin hänelle siitä, kun sain tietää henkilön vierailleen isän talossa. Hän sanoi mm. että "puukotan sinut verille ja murskaan pääsi kivellä". Sitten veljeni soitti tälle henkilölle ja kertoi minun suuttuneen hänen vierailustaan ja tämän jälkeen tämä henkilö soitti minulle ja käski minun lopettaa turhan raivoamisen ja kertoi sitten, että on puhunut veljeni kanssa näistä asioista. Sitten laitoin välit poikki häneen ja sanoin, etten luota häneen enää koskaan. Hänen olisi pitänyt saada apua raivokohtauksiinsa jo paljon aiemmin. Hän on myös ollut katkera mitä ihmeellisimmistä asioista. Muun muassa siitä, ettei ole saanut osata täydellisesti englantia tai mitään muutakaan valtakieltä eikä ole päässyt matkustamaan esim. Yhdysvaltoihin. Hän olisi halunnut asua siellä jos olisi voinut valita. Hänelle on vakuutettu, että Suomi on paljon parempi paikka elää koska täällä on parempi sosiaaliturva ja ilmainen peruskoulu eivätkä lääkärikäynnit maksa maltaita.

        Kyllä minusta ainakin olisi mukavaa osata englantia yhtä hyvin kuin syntyperäiset puhujat. Helpottaisi paljon elämää. Suomi on mielestäni ihan turha kieli. Siitä ei ole hyötyä juuri muualla kuin Suomessa. Itseänikin harmittaisi, jos olisin halunnut Yhdysvaltoihin mutten koskaan päässyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni meni kertomaan eräälle epäluotettavalle ja kierolle henkilölle isämme kuolinpesän asioista vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Lisäksi hän ei kunnioittanut minun ja sisareni tahtoa siitä, että emme halunneet tuon mainitun henkilön vierailevan isämme talossa. Veljeni ei tajunnut, että tämä henkilö käytti häntä hyväkseen manipuloimalla häntä. Veljeni raivosi minulle Facebookissa kun suutuin hänelle siitä, kun sain tietää henkilön vierailleen isän talossa. Hän sanoi mm. että "puukotan sinut verille ja murskaan pääsi kivellä". Sitten veljeni soitti tälle henkilölle ja kertoi minun suuttuneen hänen vierailustaan ja tämän jälkeen tämä henkilö soitti minulle ja käski minun lopettaa turhan raivoamisen ja kertoi sitten, että on puhunut veljeni kanssa näistä asioista. Sitten laitoin välit poikki häneen ja sanoin, etten luota häneen enää koskaan. Hänen olisi pitänyt saada apua raivokohtauksiinsa jo paljon aiemmin. Hän on myös ollut katkera mitä ihmeellisimmistä asioista. Muun muassa siitä, ettei ole saanut osata täydellisesti englantia tai mitään muutakaan valtakieltä eikä ole päässyt matkustamaan esim. Yhdysvaltoihin. Hän olisi halunnut asua siellä jos olisi voinut valita. Hänelle on vakuutettu, että Suomi on paljon parempi paikka elää koska täällä on parempi sosiaaliturva ja ilmainen peruskoulu eivätkä lääkärikäynnit maksa maltaita.

        Unohdin kertoa vielä, että tuo henkilö oli kysynyt veljeltäni pari vuotta ennen isän kuolemaa, että olisiko mahdollista, että isä olisi ajatellut, että veljeni ei sairautensa takia pystyisi hyödyntämään rahoja järkevästi. En usko isän ajatelleen näin enkä itsekään ajattele. Veljeni kuitenkin epäili minun ajattelevan näin. Tämä henkilö ei ole ollut pidetty henkilö monien muidenkaan keskuudessa juuri tuon sairaalloisen uteliaisuutensa takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni meni kertomaan eräälle epäluotettavalle ja kierolle henkilölle isämme kuolinpesän asioista vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Lisäksi hän ei kunnioittanut minun ja sisareni tahtoa siitä, että emme halunneet tuon mainitun henkilön vierailevan isämme talossa. Veljeni ei tajunnut, että tämä henkilö käytti häntä hyväkseen manipuloimalla häntä. Veljeni raivosi minulle Facebookissa kun suutuin hänelle siitä, kun sain tietää henkilön vierailleen isän talossa. Hän sanoi mm. että "puukotan sinut verille ja murskaan pääsi kivellä". Sitten veljeni soitti tälle henkilölle ja kertoi minun suuttuneen hänen vierailustaan ja tämän jälkeen tämä henkilö soitti minulle ja käski minun lopettaa turhan raivoamisen ja kertoi sitten, että on puhunut veljeni kanssa näistä asioista. Sitten laitoin välit poikki häneen ja sanoin, etten luota häneen enää koskaan. Hänen olisi pitänyt saada apua raivokohtauksiinsa jo paljon aiemmin. Hän on myös ollut katkera mitä ihmeellisimmistä asioista. Muun muassa siitä, ettei ole saanut osata täydellisesti englantia tai mitään muutakaan valtakieltä eikä ole päässyt matkustamaan esim. Yhdysvaltoihin. Hän olisi halunnut asua siellä jos olisi voinut valita. Hänelle on vakuutettu, että Suomi on paljon parempi paikka elää koska täällä on parempi sosiaaliturva ja ilmainen peruskoulu eivätkä lääkärikäynnit maksa maltaita.

        Veljesi uhkailusta tulee mieleen Arto Pakkasen surma vuodelta 1998. Hänellehän tehtiin juuri noin. Hän taisi olla samanlainen hullu kuin nämä Kotkan "sankarit".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni meni kertomaan eräälle epäluotettavalle ja kierolle henkilölle isämme kuolinpesän asioista vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Lisäksi hän ei kunnioittanut minun ja sisareni tahtoa siitä, että emme halunneet tuon mainitun henkilön vierailevan isämme talossa. Veljeni ei tajunnut, että tämä henkilö käytti häntä hyväkseen manipuloimalla häntä. Veljeni raivosi minulle Facebookissa kun suutuin hänelle siitä, kun sain tietää henkilön vierailleen isän talossa. Hän sanoi mm. että "puukotan sinut verille ja murskaan pääsi kivellä". Sitten veljeni soitti tälle henkilölle ja kertoi minun suuttuneen hänen vierailustaan ja tämän jälkeen tämä henkilö soitti minulle ja käski minun lopettaa turhan raivoamisen ja kertoi sitten, että on puhunut veljeni kanssa näistä asioista. Sitten laitoin välit poikki häneen ja sanoin, etten luota häneen enää koskaan. Hänen olisi pitänyt saada apua raivokohtauksiinsa jo paljon aiemmin. Hän on myös ollut katkera mitä ihmeellisimmistä asioista. Muun muassa siitä, ettei ole saanut osata täydellisesti englantia tai mitään muutakaan valtakieltä eikä ole päässyt matkustamaan esim. Yhdysvaltoihin. Hän olisi halunnut asua siellä jos olisi voinut valita. Hänelle on vakuutettu, että Suomi on paljon parempi paikka elää koska täällä on parempi sosiaaliturva ja ilmainen peruskoulu eivätkä lääkärikäynnit maksa maltaita.

        Aika monet kuolinpesän asiat tulevat muidenkin kuin osakkaiden tietoon riippumatta siitä puhuvatko osakkaat niistä muille. Esim. Kauppalehdessä ilmoitetaan perinnässä olevat velat. Kyllä menee tieto moneen paikkaan. Kuolinpesä ja perikunta ei ole mikään suojelukohde ja vaitiolovelvollisuuden piirissä kuten tämän perikunnan osakkaat ovat luulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monet kuolinpesän asiat tulevat muidenkin kuin osakkaiden tietoon riippumatta siitä puhuvatko osakkaat niistä muille. Esim. Kauppalehdessä ilmoitetaan perinnässä olevat velat. Kyllä menee tieto moneen paikkaan. Kuolinpesä ja perikunta ei ole mikään suojelukohde ja vaitiolovelvollisuuden piirissä kuten tämän perikunnan osakkaat ovat luulleet.

        Voi olla, mutta en silti menisi lavertelemaan niistä itse kenellekään, jos on nimenomaan sovittu, että niistä ei puhuta. Luottamus on tärkeää. Ilman sitä ei mistään tule mitään.


    • Anonyymi

      Nyt selvisi, että veljeni oli testamentannut osuutensa tuolle henkilölle. Hän olisi kuitenkin saanut manipuloitua ne itselleen. Niiden perässä hän on ollut eikä veljeni sitäkään ymmärtänyt.

    • Anonyymi

      Jos tätä keskustelua ei poisteta, ilmoitan poliisille. Ei ole oikein, että toinen kirjoittaa nettiin keskusteluja esiintyen minuna. T: Aloittajan sisar

    • Anonyymi

      Itse tunnen Asperger-henkilön, joka on suhteellisen mukava tyyppi, mutta saattaa menettää malttinsa, jos jokin ei onnistu. Joskus olen miettinyt, että laittaisin välit poikki häneen. Hänellä ei kuitenkaan ole laajaa kaveripiiriä, eli jokainen ihmissuhde on hänelle tärkeä. Mutta ei kenenkään kuitenkaan pitäisi joutua kärsimään hänen takiaan.

    • Anonyymi

      Veljeni on oikeasti elossa ja tämä aloitus on hänen kirjoittamansa. Hän sanoi kirjoittaneensa tämän siltä varalta, että tämä joskus tulevaisuudessa on totta ja että kyllä se myös on ellei hän menehdy jotenkin muuten. Hän toivoo itse asiassa kuolevansa muulla tavalla ettei aiheuttaisi niin suurta järkytystä omaisille. Hän on myös sanonut, että elää enää äidin ja isän sisaren takia. Minä en voi missään nimessä antaa hänelle anteeksi sitä mitä hän on minulle tehnyt. Kyllä se olisi hänelle itselleenkin helpotus jos hän täältä pääsisi pois, sen verran huonovointinen hän on. Hän on sanonut, että aina nukkumaan mennessään toivoo, ettei enää heräisi. Mutta minulta hänelle ei sympatiaa heru. Hän pilasi minun elämäni ja on oikein, että hänen elämänsä on myös pilalla. En jää häntä kaipaamaan ja tuskinpa kovin moni muukaan joka hänet tuntee. Sukulaiset varmaankin jäävät mutta moni hänen entinen koulukaverinsa on myös sanonut minulle, että hänen kanssaan ei ollut kiva olla samalla luokalla koska hänestä ei koskaan tiennyt, milloin hän suuttui.

    • Anonyymi

      Isän sisaren mies kuoli reilu viikko sitten. En tiedä, kauanko sisar jaksaa vielä sinnitellä. Mutta sitten kun häntä ja äitiä ei enää ole, jätän tämän surkean maailman taakseni.

    • Anonyymi

      Olin tässä yhtenä päivänä kävelyllä ja satuin olemaan tasoristeyksen lähellä juuri kun juna kulki siitä ohi. Minusta tuntui, että en uskaltaisi tuollaisen alle hypätä. Mutta kun ei ole asettakaan niin ei sitten löydy enää muita varmoja konsteja jotka olisivat nopeita. Mutta minä en täällä enää halua olla. En toki haluakaan aiheuttaa traumoja viattomille sivullisille, mutta jokin keino pitäisi löytyä. Minulla ei ole enää mitään toivoa saada välejä kuntoon enkä myöskään halua puolivihanneksena täällä kitua.

    • Anonyymi

      Talo on nyt tänä syksynä saatu myytyä. Kaikille meille tuli rahat tilille. En kuitenkaan aio elää sen leveämmin kuin ennenkään. Ei vaan huvita kun välit ovat edelleen poikki eikä ole enää mitään toivoa paremmasta. En lähde enää minnekään matkoille enkä esim. osta videopelejä tai mitään muutakaan mihin ei ennen olisi ollut varaa. T: Aloittaja

    • Anonyymi

      Ja sitten on niinkin ettei hän voinut sille mitään että hönellä oli diagnoosi Eikö saanut apua mistään vaivoihinsa

      • Anonyymi

        Hän on oikeasti elossa.


    • Anonyymi

      Nyt tämä kiero tyyppi on kuollut. Eipähän tarvitse enää pelätä, että hän tekee jotain ikävää.

      Aloittaja

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe