Nyt on varattu aika nenäleikkaukseen Siluettiin elokuulle. Jännittää, pelottaa ja odotan innolla. Muutaman kerran olen ollut jo perumassa koko hommaa, mutta vielä olen menossa sinne. Olen odottanut tätä jo niin kauan. Se pelottaa että petyn lopputulokseen, se riski kun aina on.
Olen monesti soitellut hoitajalle pitkän kysymyslistan kanssa ja siitä on ollut paljon apua.
Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia.
Nenäleikkaus
16
9972
Vastaukset
- Henna
Minkälaisen leikkauksen olet tekemässä? Leikataanko luutakin? Olen miettinyt samaa, mutta eniten oikeastaan mietityttää mitä muut ihmiset sanovat leikkauksen jälkeen...? Toisaalta itseni takiahan sen tekisin, mutta silti nuo muiden reaktiot mietityttävät? Oletko kuullut keneltäkään muulta (tai esim. henkilökunnalta) asiasta kommentteja?
- Miipu
Nenää kavennetaan ja nenän vartta nostetaan. Luuta ei leikata, mutta ehkä saatetaan hioa.
Sitä minäkin olen miettinyt mitä muut sanovat (esimerkiksi töissä tai vanhemmat sukulaiset ym.). Olen lukenut että joillekkin ei ole sanottu mitään. Siis muutos on kuitenkin niin pieni ja luonnollinen, että sitä ei ulkopuolinen huomaa tai ei viitsi kysyä. Näyttää erilaiselta mutta ei osaa sanoa miksi, uusi kampaus? :)
Se huono puoli siinä on että jos ei muut huomaa muutosta niin mitä hyötyä siitä on...?
Ne joille olen tästä kertonut, ovat ottaneet sen ihan hyvin. En aio kuitenkaan kovin monelle kertoa, kysykööt jos siltä tuntuu. Luultavasti juoruavat vaan selän takana. - Sari
Miipu kirjoitti:
Nenää kavennetaan ja nenän vartta nostetaan. Luuta ei leikata, mutta ehkä saatetaan hioa.
Sitä minäkin olen miettinyt mitä muut sanovat (esimerkiksi töissä tai vanhemmat sukulaiset ym.). Olen lukenut että joillekkin ei ole sanottu mitään. Siis muutos on kuitenkin niin pieni ja luonnollinen, että sitä ei ulkopuolinen huomaa tai ei viitsi kysyä. Näyttää erilaiselta mutta ei osaa sanoa miksi, uusi kampaus? :)
Se huono puoli siinä on että jos ei muut huomaa muutosta niin mitä hyötyä siitä on...?
Ne joille olen tästä kertonut, ovat ottaneet sen ihan hyvin. En aio kuitenkaan kovin monelle kertoa, kysykööt jos siltä tuntuu. Luultavasti juoruavat vaan selän takana.Ei ehkä muut huomaa että juuri nenää on korjattu huomaavat vain että olet kauniimpi ja kasvot sopusuhtaisemmat ja miellyttävemmät. Niin parhaiten onnistuneissa leikkauksissa kuluuisikin. Itsekkin olen menossa leikkaukseen, olen siluettia miettinyt, mutta jos haluaisin leikkauksen kunnolla tehdyksi (nenän päähän rustosiirteen) niin minulla se maksaisi 8500e ja se mielestäni on hurjan paljon. Toinen vaihtoehtä on esim. Viro, mutta se on sitten eri asia tuleeko kunnollsita jälkeä vaikka rustosiirteeseen varaa olisikin.
Mitä Miipu sinun leikkauksesi maksaa? - Miipu
Sari kirjoitti:
Ei ehkä muut huomaa että juuri nenää on korjattu huomaavat vain että olet kauniimpi ja kasvot sopusuhtaisemmat ja miellyttävemmät. Niin parhaiten onnistuneissa leikkauksissa kuluuisikin. Itsekkin olen menossa leikkaukseen, olen siluettia miettinyt, mutta jos haluaisin leikkauksen kunnolla tehdyksi (nenän päähän rustosiirteen) niin minulla se maksaisi 8500e ja se mielestäni on hurjan paljon. Toinen vaihtoehtä on esim. Viro, mutta se on sitten eri asia tuleeko kunnollsita jälkeä vaikka rustosiirteeseen varaa olisikin.
Mitä Miipu sinun leikkauksesi maksaa?Samaa hintaluokkaa minullakin on, muistaakseni juuri tuo 8500 euroa. Ja syy on myös sama eli rustosiirre joka tehdään nenän varteen (vartta kohotetaan).
Hinta toki on kova, mutta ajattelen niin että menen kerralla hyvään paikkaan ettei tarvi katua. Siluetissa on kuitenkin paljon kokemuksia nenäleikkauksista. Itse olen menossa Pakkaselle. - Kafka
Miipu kirjoitti:
Samaa hintaluokkaa minullakin on, muistaakseni juuri tuo 8500 euroa. Ja syy on myös sama eli rustosiirre joka tehdään nenän varteen (vartta kohotetaan).
Hinta toki on kova, mutta ajattelen niin että menen kerralla hyvään paikkaan ettei tarvi katua. Siluetissa on kuitenkin paljon kokemuksia nenäleikkauksista. Itse olen menossa Pakkaselle.Onpas tommosilla leikkauksilla hintaa. Ite olin HYKS:ssa ja siellä makso nenän suoristaminen (edestä päin katsottuna), ruston siirtäminen nenän varteen (korjasi sivuprofiilia) ja nenän väliseinän leikkaus poliklinikkamaksuineen noin 150 euroa.
- Nenäsilikoni
Kafka kirjoitti:
Onpas tommosilla leikkauksilla hintaa. Ite olin HYKS:ssa ja siellä makso nenän suoristaminen (edestä päin katsottuna), ruston siirtäminen nenän varteen (korjasi sivuprofiilia) ja nenän väliseinän leikkaus poliklinikkamaksuineen noin 150 euroa.
Siis miksi teille laitetaan rustoa? Itselleni laitetaan pieni silikonikappale nenään. Onkohan näillä jotain eroa käytännössä? Mistä se rusto otetaan?
- Asthenis
Nenäsilikoni kirjoitti:
Siis miksi teille laitetaan rustoa? Itselleni laitetaan pieni silikonikappale nenään. Onkohan näillä jotain eroa käytännössä? Mistä se rusto otetaan?
Ruston käyttöä suositaan siksi, että vältytään hylkimisreaktiolta eikä se ole ns. vierasesine. Ymmärtääkseni suurin osa kirurgeista käyttää nimenomaan rustosiirteitä.
Rustoa voidaan nenäleikkauksessa ottaa nenän väliseinästä tai korvasta. - Sari
Nenäsilikoni kirjoitti:
Kaipa se riipuu siitäkin että mihin kohtaan nenässä kappale laitetaan että mitä materiaalia voidaan käyttää. Itselleni suositeltiin nenän väliseinän rustoa. Omaan rustoon ei kai niin helposti tule arpikapselia?? "Nenäsilikoni": Mihin sinulle laitetaan ja kuinka iso pala? Ja missä leikkaus tehdään?
Siluetin lisäksi olen nyt kysellyt omasta leikkauksestani myös Tampereen kirurgipalvelusta ja Eiran sairaalasta ja hinnat ovat ihan eri luokkaa kun tuo 8500 euroa. Koko homma n.5-6400 euroa rustosiirteen kanssa! Onko kenelläkään muuten kokemusta näiden paikkojen plastiikkakirurgeista nenäleikkauksen yhteydessä?: Jukka Kostiainen Kirurgipalvelu, Antti Koski ja Hannu Lehtonen Eiransairaala. Pitää varmaan kyllä vielä kysellä heistä ihan uudessakin viestiketjussa jos nyt ei ketään satu mitään tietämään. - Nenäsilikoni
Sari kirjoitti:
Kaipa se riipuu siitäkin että mihin kohtaan nenässä kappale laitetaan että mitä materiaalia voidaan käyttää. Itselleni suositeltiin nenän väliseinän rustoa. Omaan rustoon ei kai niin helposti tule arpikapselia?? "Nenäsilikoni": Mihin sinulle laitetaan ja kuinka iso pala? Ja missä leikkaus tehdään?
Siluetin lisäksi olen nyt kysellyt omasta leikkauksestani myös Tampereen kirurgipalvelusta ja Eiran sairaalasta ja hinnat ovat ihan eri luokkaa kun tuo 8500 euroa. Koko homma n.5-6400 euroa rustosiirteen kanssa! Onko kenelläkään muuten kokemusta näiden paikkojen plastiikkakirurgeista nenäleikkauksen yhteydessä?: Jukka Kostiainen Kirurgipalvelu, Antti Koski ja Hannu Lehtonen Eiransairaala. Pitää varmaan kyllä vielä kysellä heistä ihan uudessakin viestiketjussa jos nyt ei ketään satu mitään tietämään.Minun leikkaus suoritetaan Amerikassa ja silikonia tulee ihan pieni kappale nenän päähän, sillä haluan aristokraattisen nenän hyppyrin sijaan. Minulla on muutenkin silikonit, joten en usko hylkimisreaktiota tulevan. Eikö kroppa voi myös hylkiä omaa materiaalia joka on kuitenkin siirretty jostain toisesta paikasta?
- Asthenis
Nenäsilikoni kirjoitti:
Minun leikkaus suoritetaan Amerikassa ja silikonia tulee ihan pieni kappale nenän päähän, sillä haluan aristokraattisen nenän hyppyrin sijaan. Minulla on muutenkin silikonit, joten en usko hylkimisreaktiota tulevan. Eikö kroppa voi myös hylkiä omaa materiaalia joka on kuitenkin siirretty jostain toisesta paikasta?
Rejektion (hylkimisreaktion) vaara on aina olemassa, kun vierasta materiaalia (elimiä, synteettisiä materiaaleja jne) laitetaan kehoon.
Hylkiminen tapahtuu solutasolla, joten sen vuoksi esim. nenä ei rejektoi korvasta siirrettyä rustoa (siis kun kyse on omasta kehosta tehdystä siirteestä).
Muistan yhden plastiikkakirurgin maininneen, että Suomessa nenäleikkauksissa käytetään rustosiirteitä juuri sen vuoksi, että esim. silikoni-implanteilla on taipumus "kasvaa ulos" nenästä.
Mutta nää on hyvin yksilökohtaisia juttuja, koska jokaisen immuniteetti on erilainen.
- nenän muokkaus
minäkin olen ajatellut nenäleikkausta, mutta päädyn varmaan Laatukirurgian palveluun hintatason vuoksi. ei yksinkertaisesti ole laittaa 8000e leikkaukseen. konsultti sanoi että saattaa olla että minulle riittää nenänpään muokkaus, joten hintaa tulisi 1500e. toisaalta, mitä kosmetologi nyt sitten tietää asiasta.. mutta Laatukirurgialla vaikuttaa olevan ammattitaitoinen kirurgi, ja nyt ovat tehneet sopimuksen toisen kirurgin kanssa joka on suorittanut tuhansia nenäleikkauksia. mutta en ainakaan vielä uskalla lähteä Viroon, pitää vielä tehdä tutkimustyötä jottei päädy väärään ratkaisuun..
- Viiru
Joko olet käynyt nenäleikkauksessa? Kävitkö Tallinnassa vai missä?
- utelias
Viiru kirjoitti:
Joko olet käynyt nenäleikkauksessa? Kävitkö Tallinnassa vai missä?
Onnistuiko leikkaus? Kerro kaikki, harkitsen itsekin Pakkaselle menoa. Kävin jo konsultoinnissa hänen luonaan ja tuntui oikein hyvältä ja luotettavalta.
- miriaaa
utelias kirjoitti:
Onnistuiko leikkaus? Kerro kaikki, harkitsen itsekin Pakkaselle menoa. Kävin jo konsultoinnissa hänen luonaan ja tuntui oikein hyvältä ja luotettavalta.
Mulle oli tulossa sama leikkaus Hannu Lehtoselle.Pientä muutosta jota vain lähimmät huomaa.
Nenää kavennetaan ja rustonsiirre nenän päähän, sivuprofiilin muuttamiseksi. Nenäni siis levenee alaspäin(sieraimista) ja on aika hyppyrimäinen. En vois harkitakaan muita kuin Hannua. Nordströmin nenäkirurgi ei oo edes kovin etevä nenäleikkauksissa. Moni haukkunut. Nimeä en vaan nyt muista:(
Hintaa lupasi 2600e.
Peruutin leikkauksen viime tingassa, parii päivää ennen leikkausta läheisen kuoleman vuoksi.
Haluaisin kyllä leikkaukseen mennä mutta rahat on nyt pistetty uusiin televivioihin jne..
Harmittaa melkein peruuntuminen vaikken siinä surussa kyllä muistanut koko nenää.
Toivon hinnan pitävän edelleen jos vaikka kerkeän leikkaukseen ennen Hannun eläkkeelle lähtemistä.
Hannu sanoi mulle myös ettei halua laittaa silikooni siirrettä koska sitä joutuu mitä todenäköisemmin leikkaamaan uudelleen 10v kuluttua koska hyljimme vieraita esineitä. Monilla mennyt nenä pilalle väärän siirteen vuoksi. En itse kestäisi enään mitään uutta rumaa nenälleni sattuvan..Tarpeeksi kriittinen nenäni suhteen. - infotkaa
miriaaa kirjoitti:
Mulle oli tulossa sama leikkaus Hannu Lehtoselle.Pientä muutosta jota vain lähimmät huomaa.
Nenää kavennetaan ja rustonsiirre nenän päähän, sivuprofiilin muuttamiseksi. Nenäni siis levenee alaspäin(sieraimista) ja on aika hyppyrimäinen. En vois harkitakaan muita kuin Hannua. Nordströmin nenäkirurgi ei oo edes kovin etevä nenäleikkauksissa. Moni haukkunut. Nimeä en vaan nyt muista:(
Hintaa lupasi 2600e.
Peruutin leikkauksen viime tingassa, parii päivää ennen leikkausta läheisen kuoleman vuoksi.
Haluaisin kyllä leikkaukseen mennä mutta rahat on nyt pistetty uusiin televivioihin jne..
Harmittaa melkein peruuntuminen vaikken siinä surussa kyllä muistanut koko nenää.
Toivon hinnan pitävän edelleen jos vaikka kerkeän leikkaukseen ennen Hannun eläkkeelle lähtemistä.
Hannu sanoi mulle myös ettei halua laittaa silikooni siirrettä koska sitä joutuu mitä todenäköisemmin leikkaamaan uudelleen 10v kuluttua koska hyljimme vieraita esineitä. Monilla mennyt nenä pilalle väärän siirteen vuoksi. En itse kestäisi enään mitään uutta rumaa nenälleni sattuvan..Tarpeeksi kriittinen nenäni suhteen.kuinka hyvin rustosiirteet pitää muotonsa?onko iso riski että siirteet käpristyy tai alkaa näkymään?voiko niitä korjailla ilman uusia rustosiirteitä.mulle kirurgi sanoi että joudutaan laittamaan useampi siirre joten kiinnostaa?
- rustosiirree
infotkaa kirjoitti:
kuinka hyvin rustosiirteet pitää muotonsa?onko iso riski että siirteet käpristyy tai alkaa näkymään?voiko niitä korjailla ilman uusia rustosiirteitä.mulle kirurgi sanoi että joudutaan laittamaan useampi siirre joten kiinnostaa?
Nenänpään tukeminen on nenäleikkauksen onnistumisen kannalta tärkeimpiä seikkoja. Minulle laitettiin nenänpäätä tukemaan kaksi rustosiirrettä, jotka otettiin septumista. Ne ovat pysyneet oikein hyvin paikallaan, asia tarkistetaan vielä vuoden kohdalla. Asia on varmaan hyvin yksilöllinen, on aina toki mahdollisuus, että rustosiirteet voivat vähän vaihtaa paikkaansa, toisaalta luonnollinen painuminen voi myös aiheuttaa pienen pieniä muutoksia. Jos jotain selkeää siirtymää tapahtuu, kirurgi tekee suhteellisen nopealla viiveellä korjauksen, joka on usein kuitenkin pienempi operaatio kuin primäärioperaatio.
Olettaisin, että huolella laitetut rustosiirteet pitävät hyvin muotonsa. Itselläni nimenomaan rustosiirteet vaikuttavat parantuneen hyvin ja pitäneen muotonsa. Kuullostaa hyvältä, että kirurgisi sanoo, että sinulle laitetaan useampi siirre, se on sen merkki, että nenä tulee hyvin tuettua ja siihen on sinulla sitten todennäköisesti tarvetta. Itselläni oli kyömyn poisto, nenäni oli kookas, oli tärkeää tukea nenänpää hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?393001Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa792009Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541726Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161452Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1111186Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160915