Raamatun aarteita ( osa 1 ) Jeesuksen sovitustyön voittovoima!

Anonyymi

Raamatun Aarteita ( Osa 1) Jeesuksen sovitustyön voittovoima!

Aluksi, huomautus:
Tämä aloitus; kirjotus om Suomi24 sääntöjen mukainen (Raamattuaihe). Lisäksi tämä on lainmukaisen (yhdenvertaisen) sananvapauden ja uskonnonvapauden mukainen!

OSA 1 (Jeesuksen sovitustyön voittovoima!)

Raamatun ylivoimainen asema!
-----------------------------------

Ei voi kylliksi korottaa ja ylistää Raamatun Sanojen voimaa, viisautta, tehoa ja syväopetuksia!

Ei siis ihme, että Raamattu on… noin 2,5 miljardin kristityn Pyhä Kirja. Raamattu
• on maailman levinnein, luetuin ja tutkituin Kirja,
• se on käännetty kokonaisuudessaan 474 kielelle,
• Uusi Testamentti 1231 kielelle,
• osia Raamatusta 2527 kielelle.

Raamatun kokonaisuus syntyi 1500 vuoden aikana, sen 40 kirjaa ja 66 kirjoittajaa tekivät työnsä Pyhän Hengen vaikutuksessa. Siksi sen sisältö ”ei riitele” itsensä kanssa.

• ”Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. ” ( 2 Piet 1:20-21)

Jo apostoli Pietari muistuttaa vääristä profeetoista, jotka ”Kääntävät kieroon kirjoituksia.”

• ”...ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

Raamattu on siitä ihmeellinen Kirja, että se selittää itse itseään. Ei tarvita ”unien-selitys-kirjoja”, ei kortteja, kristallipalloja, eikä mitään taikuus-ja noitavälineitä. Eikä varsinkaan ihmisten korvien välistä nousevia harhoja ja visioita!

Raamattu valaisee sekä eilistä ja huomista. Sama kuin ”punainen lanka” kulkee läpi Raamatun, alusta alkaen sen viimeiseen (Ilmestyskirjaan) saakka. Tämä Jumalan Pääasia on sanoma syntien sovituksesta ja sovittajasta Jeesuksesta Kristuksesta. Kaikki VT:N (Vanhan Liiton) esikuvat uhreineen tarkoittivat tulevaa Jumalan Karitsaa, joka ”sovittaa maailman synnit”. Ja kun aika oli täysi, Kirjoitukset täyttyivät:
Jeesus tuli, Hän
sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Niinpä 1. jouluna kaikui ilosanoma:

• "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.” (Luukas 2:10)

Upeaa! Vapahtaja – Vapauttaja – Lunastaja – Pelastaja!

(aloitus jatkuu)

14

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jatkoa aloitukseen)

      Jeesus Kristus: uskomme alkaja, Pääkohta!

      On siis oikein ja kohtuullista, että me Uuden Liiton – Uuden Testamentin, Jeesuksen seurakunnan veljet ja sisaret ylistämme ja korotamme Jeesusta Kristusta!

      Kuningasten Kuningasta ja herrain Herraa! Hän on arvollinen aina ja joka paikassa saamaan kaiken kiitoksen, ylityksen ja kunnian! Aikojen alusta – loppuun saakka!

      Niinpä myös tämä kirjoitussarja (Raamatun Aarteita) on aloitettava kiitollisella nöyryydellä, Hänestä Jeesuksesta!

      • ”Mutta PÄÄKOHTA siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” (Hebrealaiskirje 8: 1-2)

      • ”…. kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

      • - ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

      • Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, PÄÄ; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.” ( Koloss 1:12-18)

      • (JEESUS) ”Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä KORKEAMMAN,

      • - niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että JEESUS KRISTUS ON HERRA.! ( Filipp 2:5-11)

      Jeesus sovitti ristinkuolemallaan maailman synnit!
      -----------------------------------------------------------

      Kun ihminen lankesi paratiisissa kapinaan ja tottelemattomuuteen Jumalaa vastaan, tuli ”välirikko” Jumalan kanssa. Siitä lukien ihmiset ovat syntyneet turmeluksen orjuuteen. Eikä kukaan ihminen voi omin voimin päästä Jumalan suosioon ja otollisuuteen. Siksi tarvittiin ”välimies”, sovittaja Jeesus Kristus. Hän otti vapaasta tahdostaan kantaakseen sen tuomion, joka on syntien seuraus.

      Tämä Jeesuksen tehtävä huipentui Golgatan keskimmäisellä ristillä. Syytön, synnitön Pyhä Jumalan Poika, Jumalan Karitsa tuomittiin kuolemaan. Hän vuodatti Pyhän Sovintoverensä, ja näin kaikille ihmisille avattiin mahdollisuus Jumalan yhteyteen ja sovintoon:

      • ”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.” (2Kor. 5:19 )

      • ”Se on täytetty”! Jeesus huusi ja antoi henkensä. ( Joh 19:30)

      Apostoli PAAVALI pysyi tässä Pääasiassa, Jumalan ilmoituksen ytimessä. Keskipisteeessä! Hän julisti ja korotti ristiinaulittua Jeesusta Kristusta, ( 1 Kor 2:1-2)

      • ”Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.”

      Paavalille Pyhä Henki oli perusteellisesti valaissut, ettei ole muuta pelastusta ja toivoa, kuin Jeesus, Jumalan viaton uhrikaritsa, ristillä henkensä antanut!

      Rististä tuli näin VOITON symboli! Roomalaisten käyttämä teloitustapa sai aikaan vallankumouksen! Vaikka Jeesus fyysisesti menehtyi ( = antoi henkensä vapaaehtoisesti), Hänen henkeään ei paholainen voinut sitoa ja ”tappaa”. Jeesus kävi läpi tuonelan ja kuoleman valtojen ja nousi VOITTAJANA kuolleista, Kirjoitusten mukaan! Ylistetty olkoon Hän!

      Jeesus asetti ehtoollisen - Hän teki Uuden Liiton

      Ennen ristiinnaulitsemista. . . (Luukas 22:14-20)

      • "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa".

      • ”Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."

      • ”Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." ”Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi:

      • "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”

      Uuden Liiton perusta on Jeesuksen Pyhässä sovintoveressä!

      (aloitus jatkuu)

      • Anonyymi

        Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.

        Jeesukseen minä turvaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.

        Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.


    • Anonyymi

      jatkoa aloitukseen)

      Aabelin veri huusi kostoa, Jeesuksen Pyhä veri puhuu sovintoa! (Heb 12:22-25)

      • ”Te olette käyneet….
      • - UUDEN LIITON liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja VIHMONTAVEREN tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.”

      • ” Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista. ”

      Nyt Raamatun Sanan opetuksiin ja ilmoituksiin Jeesuksen sovintoveren voimasta!

      VOITTO:

      • ”Ja he ovat VOITTANEET hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.” (Ilm 12:11)

      • ”He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on VOITTAVA heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset VOITTAVAT hänen kanssansa." (Ilm 17:14)

      IKUISEEN VOITTOON OSTETUT, lunastetut, puhdistetut!

      • ”Ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista . (Ilm 5:9)

      • ”Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika, tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla LUNASTETUT turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan KRISTUKSEN KALLIILLA VERELLÄ kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan. ( 1 Piet 1:18)

      • Ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on PÄÄSTÄNYT meidät synneistämme VERELLÄNSÄ, ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen (Ilm 1:5-6)
      • ”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, VERI puhdistaa meidät kaikesta synnistä. ” (1 Joh 1:7)
      • ” Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”

      • : "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh. 3:36

      • ” Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
      • ” Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle:

      • "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne KARITSAN VERESSÄ.
      • Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

      • Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä." (Ilm 7:9-17)

      Lopuksi:
      ----------

      Me Uuden Liiton uskovat, Jeesuksen Kristuksen lauman lampaat - me ylistämme ja julistamme Jeesuksen – Jumalan Karitsan – Pyhän sovintoveren voimaa! Vielä ikuisuudessakin kaikuu sama kiitos - loputtomasti! Kunnia Jumalalle!

    • Anonyymi

      Suosittelen vakioveikkausta silmät kiinni. Olisi suurempi voiton mahdollisuus.
      Lopuksi ravivihje: Kuolluta hevosta ei yleensä kannata veikata.

    • Anonyymi

      Ylösnoussut Jeesus Kristus voittaja!

      • Anonyymi

        Kuinka korkealle kipusi, että voitto heltisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka korkealle kipusi, että voitto heltisi.

        Kuulepa, ihan niin korkealle, ettei ymmärryksesi sinne yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepa, ihan niin korkealle, ettei ymmärryksesi sinne yllä.

        Eipä näy sinunkaan ymmärryksesi riittävän tajuamaan, että koko juttu ylösnousseesta jeesuksesta on fiktiota.😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepa, ihan niin korkealle, ettei ymmärryksesi sinne yllä.

        Noin sanoo mies jonka ymmärrys ei riitä sitäkään tajuamaan, että koko juttu ylösnousseesta jeesuksesta on pelkkää fiktiota.😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näy sinunkaan ymmärryksesi riittävän tajuamaan, että koko juttu ylösnousseesta jeesuksesta on fiktiota.😁

        Voi sinua!
        Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.


    • Anonyymi

      JEESUKSEN PITI KÄRSIÄ KUOLEMA RISTILLÄ

    • Anonyymi

      Vain kärsälliset kärsivät.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe