Kirkon suurin lehti niputti yhteen äärimediat

Kirkko ja kaupunki-lehti on määritellyt ne mediat, jotka edustavat edustaa amerikkalaisperäistä evankelikaalista oikeistokonservatiivista liikettä eli käytännössä niitä pidetään äärikristillisinä valemedioita (alla luettelo)

-Oikea Media
-Patmoksen blogisivusto
-TV7
-AlfaTV

Kirkko ja kaupunki-lehden mukaan yllä olevilla medioilla on samat arvot.

Alla suora lainaus Wikipediasta:
"Kirkko ja kaupunki -lehden mukaan Oikea Media edustaa amerikkalaisperäistä evankelikaalista oikeistokonservatiivista liikettä, johon kuuluvia viestimiä ovat myös ainakin Patmos-lähetyssäätiön blogi, TV7 ja AlfaTV. Niillä on yhteinen arvomaailma."

Aika hyvin Kirkko ja kaupunkilehti on osunut oikeaan.

142

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohan on siitä isosta jutusta jossa on tuo Pyhä kolminaisuus, "Jumala Trump ja Putin"

      • Se on se ja nyt entistäkin ajankohtaisempi.

        Samat naamat kaikissa neljässä ja nyt AlfaTV lähettää lainvastaisesti puolueen sponsoroimaa ajankohtaisohjelmaa.
        "Viestintäpalvelulaki kieltää uutis- ja ajankohtaisohjelmien sponsoroinnin."
        ttps://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008305395.html

        Hyvä asia on se kun amerikkalainen evankelisuus ei ole saanut Suomessa jalansijaa ja on kuihtumassa omaan mahdottomuuteensa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Se on se ja nyt entistäkin ajankohtaisempi.

        Samat naamat kaikissa neljässä ja nyt AlfaTV lähettää lainvastaisesti puolueen sponsoroimaa ajankohtaisohjelmaa.
        "Viestintäpalvelulaki kieltää uutis- ja ajankohtaisohjelmien sponsoroinnin."
        ttps://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008305395.html

        Hyvä asia on se kun amerikkalainen evankelisuus ei ole saanut Suomessa jalansijaa ja on kuihtumassa omaan mahdottomuuteensa.

        Eihän tuollainen nyt suomalaista houkuttele. Noiden jutut on jo kauan olleet siellä "rajan toisella puolella" ja vaikka tietyllä tapaa , ehkä tiukimmat kirkon konservatiivit kannattavat osaa noiden "arvoista" niin ei siihenkään porukkaan uppoa ihan mikä tahansa puppu.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eihän tuollainen nyt suomalaista houkuttele. Noiden jutut on jo kauan olleet siellä "rajan toisella puolella" ja vaikka tietyllä tapaa , ehkä tiukimmat kirkon konservatiivit kannattavat osaa noiden "arvoista" niin ei siihenkään porukkaan uppoa ihan mikä tahansa puppu.

        Kyllä siihen porukkaan hyvin puppu uppoaa.

        USA:kin noin kolmasosa porukasta uskoo ihan mitä tahansa kun jotkut isot mediat sitä puppua syörttävät.

        Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siihen porukkaan hyvin puppu uppoaa.

        USA:kin noin kolmasosa porukasta uskoo ihan mitä tahansa kun jotkut isot mediat sitä puppua syörttävät.

        Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.

        ArtoTTT

        #Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.#

        Meillähän on jo tämä vihervasemmistolaisliberaali hömppä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.#

        Meillähän on jo tämä vihervasemmistolaisliberaali hömppä.

        Ainoastaan 10%, jotka ovat enimmäkseen vielä kristittyjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siihen porukkaan hyvin puppu uppoaa.

        USA:kin noin kolmasosa porukasta uskoo ihan mitä tahansa kun jotkut isot mediat sitä puppua syörttävät.

        Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.

        Melko vaikeaa se on. Ihan jo senkin takia, ettei kirkon aidot konservatiivit erityisen hyvällä katsele mitään lahkotouhuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.#

        Meillähän on jo tämä vihervasemmistolaisliberaali hömppä.

        Tuo "vihervasemmistolaisliberaali hömppä" taitaa olla taas jokin kuvitteellinen juttu. Sillä eihän vasemmistoa tai vihreitä kannata kuin pieni osa ihmisistä ja liberaaleja ihmisiä nyt löytyy ihan kaikista poliittisista suuntauksista. tai ylipäätänsä ihmisistä. On myöskin ihan tavallista, että ihmisellä saattaa olla jossakin asiassa liberaali mielipide mutta vastaavasti taas toisessa asiassa omata hyvinkin konservatiivisia kantoja.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuo "vihervasemmistolaisliberaali hömppä" taitaa olla taas jokin kuvitteellinen juttu. Sillä eihän vasemmistoa tai vihreitä kannata kuin pieni osa ihmisistä ja liberaaleja ihmisiä nyt löytyy ihan kaikista poliittisista suuntauksista. tai ylipäätänsä ihmisistä. On myöskin ihan tavallista, että ihmisellä saattaa olla jossakin asiassa liberaali mielipide mutta vastaavasti taas toisessa asiassa omata hyvinkin konservatiivisia kantoja.

        Esim Loora Huhtasaari hyväksyy homostelun ja aborttioikeuden, vaikka on monessa muussa asiassa äärikonservatiivinen ja jopa denialisti.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Esim Loora Huhtasaari hyväksyy homostelun ja aborttioikeuden, vaikka on monessa muussa asiassa äärikonservatiivinen ja jopa denialisti.

        Näinpä mutta jostain syystä tuo ajatus ihmisten "monimuotoisista" ajatuksista tuntuu olevan täysin ylivoimainen esimerkiksi Arto TTT kuten monelle muullekin palstan aitouskovalle.

        Vaikka ihan noista heidän omistakin piireistä luulisi löytyvän paljonkin juuri tuota "sekalaista" ajattelua.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Esim Loora Huhtasaari hyväksyy homostelun ja aborttioikeuden, vaikka on monessa muussa asiassa äärikonservatiivinen ja jopa denialisti.

        Päkä ei ole vissiin mikään nuoren maan kretu vaan hyväksyy tieteen selityksen? Ja osa fundiksista hyväksyy huorinteon eläen itsekin avosuhteessa tai ovat leväperäisiä ainakin omien avioliittojensa suhteen, on erottu ja uudelleen naitu jopa useammin kuin kahdesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päkä ei ole vissiin mikään nuoren maan kretu vaan hyväksyy tieteen selityksen? Ja osa fundiksista hyväksyy huorinteon eläen itsekin avosuhteessa tai ovat leväperäisiä ainakin omien avioliittojensa suhteen, on erottu ja uudelleen naitu jopa useammin kuin kahdesti.

        No kieltämättä aitouskovien uskottavuutta syö juuri pahasti mainitsemasi asia mutta toisaalta eihän nuo piirit yleensäkään halua ottaa kantaa niihin synteihin joihin itse aktiivisesti osallistuvat. Homous on siitä kätevä ja vieläpä hyvin turvallinen umpiheterolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.#

        Meillähän on jo tämä vihervasemmistolaisliberaali hömppä.

        Määrittele lyhyesti mainiten kolme ominaista piirrettä:

        Millainen on vihreä?

        -
        -
        -

        Entä vasemmistolainen?

        -
        -
        -

        Ja liberaali?

        -
        -
        -

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päkä ei ole vissiin mikään nuoren maan kretu vaan hyväksyy tieteen selityksen? Ja osa fundiksista hyväksyy huorinteon eläen itsekin avosuhteessa tai ovat leväperäisiä ainakin omien avioliittojensa suhteen, on erottu ja uudelleen naitu jopa useammin kuin kahdesti.

        Päkä uskoo Jumalan ohjaamaan evoluutioon ja käsittääkseni tieteen arvioimiin Maan ja maailmankaikkeuden ikiin. Loora taas on nuoren maan kretu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.#

        Meillähän on jo tämä vihervasemmistolaisliberaali hömppä.

        Voitko kertoa mitä tämä "hömppä" oikein on? Tarkoitatko siis ilmastonmuutosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päkä ei ole vissiin mikään nuoren maan kretu vaan hyväksyy tieteen selityksen? Ja osa fundiksista hyväksyy huorinteon eläen itsekin avosuhteessa tai ovat leväperäisiä ainakin omien avioliittojensa suhteen, on erottu ja uudelleen naitu jopa useammin kuin kahdesti.

        Hoh-hoijaa
        Mitäs fundilsia nuo tuollaiset ovat jotka "hyväksyy... " jne. Oksymoron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa mitä tämä "hömppä" oikein on? Tarkoitatko siis ilmastonmuutosta?

        ArtoTTT

        Onhan sekin yksi osaalue, Jotkut haluaisi polttaa taas miljardeja lisää lainarahaa taivaan tuuliin Suomen ilmastotoimiin jotka eivät vaikuta maapallon ilmastoon pätkän vertaa, päinvastoin mitä enemmän täällä teollisuutta alasajetaan sitä enemmän tuotanto siirtyy Kiinaan.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Päkä uskoo Jumalan ohjaamaan evoluutioon ja käsittääkseni tieteen arvioimiin Maan ja maailmankaikkeuden ikiin. Loora taas on nuoren maan kretu.

        Oho, eilen huomasin, että vanhemman Mac Book Pron akku on pullistunut. Uskaltaakohan tuota enää edes käyttää? Kone on vanha työkone, joka on saanut viran palvella mediapalvelimena ja on hoitanut sen asian hyvin. Vaikka kone on vuodelta 2015 on se aikansa tehokkain versio ja muistiakin on 16 gigaa ja 512 GB:n levy, eli tuossa hommassa menisi vielä kyllä vuosia.

        Kone oli aikanaan akunvaihtokampanjan piirissä, olisiko tuosta pari kolme vuotta, kun se vaihdettiin uuteen veloituksetta. Sen virheen olen laiskuuttani tehnyt, etten ole akkua suositusten mukaisesti purkanut. Battery Healt -sovellus näytti, että viimeksi laturin johto on ollut irti 135 päivää 12 tuntia ja 31 minuuttia sitten 🤔 Silloin on viimeksi varmaan kansikin avattu. Voi olla syynä tuokin.

        Eilen sitten ajattelin tuonkin päivittää Big Suriin ja otin jemmasta monitorin takaa pystytelineestä pois ja mitä helvet*iä, konehan keikkuu pöydällä. Ei tapaa tassut pöydän pintaa.

        Onkohan tuo nyt sitten finaalissa koko laite? Vai vinkuisiko Applen suuntaa, joka tunnetusti saattaa olla nihkeä näiden asioiden suhteen. Ja kun on sellainenkin juttu, että kone on kerran saanut kolhunkin (akun vaihdon jälkeen), oli repussa ja varomattomasti laskin asfaltille ja etukulma sai siitä kolhun. Tähänhän se homma voi viimeistään tyssätä.

        Jotkut käyttävät vaan, jotkut varoittelevat visusti olematta käyttämättä. Nytkö se on sitä Minä ryhdyttävä hankkimaan vai käyttäisikö vain ja tarkistaisi, että vakuutukset ovat ajan tasalla…

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, eilen huomasin, että vanhemman Mac Book Pron akku on pullistunut. Uskaltaakohan tuota enää edes käyttää? Kone on vanha työkone, joka on saanut viran palvella mediapalvelimena ja on hoitanut sen asian hyvin. Vaikka kone on vuodelta 2015 on se aikansa tehokkain versio ja muistiakin on 16 gigaa ja 512 GB:n levy, eli tuossa hommassa menisi vielä kyllä vuosia.

        Kone oli aikanaan akunvaihtokampanjan piirissä, olisiko tuosta pari kolme vuotta, kun se vaihdettiin uuteen veloituksetta. Sen virheen olen laiskuuttani tehnyt, etten ole akkua suositusten mukaisesti purkanut. Battery Healt -sovellus näytti, että viimeksi laturin johto on ollut irti 135 päivää 12 tuntia ja 31 minuuttia sitten 🤔 Silloin on viimeksi varmaan kansikin avattu. Voi olla syynä tuokin.

        Eilen sitten ajattelin tuonkin päivittää Big Suriin ja otin jemmasta monitorin takaa pystytelineestä pois ja mitä helvet*iä, konehan keikkuu pöydällä. Ei tapaa tassut pöydän pintaa.

        Onkohan tuo nyt sitten finaalissa koko laite? Vai vinkuisiko Applen suuntaa, joka tunnetusti saattaa olla nihkeä näiden asioiden suhteen. Ja kun on sellainenkin juttu, että kone on kerran saanut kolhunkin (akun vaihdon jälkeen), oli repussa ja varomattomasti laskin asfaltille ja etukulma sai siitä kolhun. Tähänhän se homma voi viimeistään tyssätä.

        Jotkut käyttävät vaan, jotkut varoittelevat visusti olematta käyttämättä. Nytkö se on sitä Minä ryhdyttävä hankkimaan vai käyttäisikö vain ja tarkistaisi, että vakuutukset ovat ajan tasalla…

        -a-teisti-

        Ai niin, onhan tuossa tarvikelaturikin entisen poksahdettua mutta ei sen pitäisi tuollaista aiheuttaa kai, latauksen hallinnan elektroniikka on kai akussa. Hiukan vitut*aa, koneelle olisi tehtävä tuossa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oho, eilen huomasin, että vanhemman Mac Book Pron akku on pullistunut. Uskaltaakohan tuota enää edes käyttää? Kone on vanha työkone, joka on saanut viran palvella mediapalvelimena ja on hoitanut sen asian hyvin. Vaikka kone on vuodelta 2015 on se aikansa tehokkain versio ja muistiakin on 16 gigaa ja 512 GB:n levy, eli tuossa hommassa menisi vielä kyllä vuosia.

        Kone oli aikanaan akunvaihtokampanjan piirissä, olisiko tuosta pari kolme vuotta, kun se vaihdettiin uuteen veloituksetta. Sen virheen olen laiskuuttani tehnyt, etten ole akkua suositusten mukaisesti purkanut. Battery Healt -sovellus näytti, että viimeksi laturin johto on ollut irti 135 päivää 12 tuntia ja 31 minuuttia sitten 🤔 Silloin on viimeksi varmaan kansikin avattu. Voi olla syynä tuokin.

        Eilen sitten ajattelin tuonkin päivittää Big Suriin ja otin jemmasta monitorin takaa pystytelineestä pois ja mitä helvet*iä, konehan keikkuu pöydällä. Ei tapaa tassut pöydän pintaa.

        Onkohan tuo nyt sitten finaalissa koko laite? Vai vinkuisiko Applen suuntaa, joka tunnetusti saattaa olla nihkeä näiden asioiden suhteen. Ja kun on sellainenkin juttu, että kone on kerran saanut kolhunkin (akun vaihdon jälkeen), oli repussa ja varomattomasti laskin asfaltille ja etukulma sai siitä kolhun. Tähänhän se homma voi viimeistään tyssätä.

        Jotkut käyttävät vaan, jotkut varoittelevat visusti olematta käyttämättä. Nytkö se on sitä Minä ryhdyttävä hankkimaan vai käyttäisikö vain ja tarkistaisi, että vakuutukset ovat ajan tasalla…

        -a-teisti-

        Akun vaihto näyttää maksavan Digishopissa 149 €. Ihan hyviä akkuja ovat laittaneet. Tuo jatkuva johdon päässsä pitäminen ei kyllä tee akulle hyvää…

        Ymmärtääkseni eivät tuolla vaihda akkua turhaan, jos koko laite on finaalissa. Kannattaa roudata.

        Oma 15-tuumaiseni on mallia 2014 ja akku pelittää jotain 80-prosenttisesti eli vaihto lienee edessä ensi vuonna.

        Miksihän muuten iPadOS 15 hävitti oikeinkirjoituksen korjauksen jonnekin Hittoon? Pitää olla entistä tarkempi näin aamusella nyt. 😠

        Tai sitten selvittää, mistä on kysymys. ”Work work work”, kuten pormestari huokaili teloitusmääräyksiä kirjoitellessaan elokuvassa Villiä hurjempi länsi. 😞


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, onhan tuossa tarvikelaturikin entisen poksahdettua mutta ei sen pitäisi tuollaista aiheuttaa kai, latauksen hallinnan elektroniikka on kai akussa. Hiukan vitut*aa, koneelle olisi tehtävä tuossa.

        -a-teisti-

        Hyvä varakone pitää aina olla, Mulla olisi joutilaana loppupään Intel-Mini…


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Onhan sekin yksi osaalue, Jotkut haluaisi polttaa taas miljardeja lisää lainarahaa taivaan tuuliin Suomen ilmastotoimiin jotka eivät vaikuta maapallon ilmastoon pätkän vertaa, päinvastoin mitä enemmän täällä teollisuutta alasajetaan sitä enemmän tuotanto siirtyy Kiinaan.

        Ilmastotoimet tuottavat meille ”puhdasta” teollisuutta jonka vientinäkymät ovat loistavat. Emme missään tapauksessa pärjää takertumalla menneisyyteen, se kai on itsestään selvää. Siis ainakin uskonmuurin tällä puolen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Onhan sekin yksi osaalue, Jotkut haluaisi polttaa taas miljardeja lisää lainarahaa taivaan tuuliin Suomen ilmastotoimiin jotka eivät vaikuta maapallon ilmastoon pätkän vertaa, päinvastoin mitä enemmän täällä teollisuutta alasajetaan sitä enemmän tuotanto siirtyy Kiinaan.

        Vai niin. No kuule sitten myös sinun KD puolue on täynnä näitä "vihervassareita". Nimittäin hekin - eli myös Päivi Räsänen - uskovat ilmastonmuutokseen ja ovat valmiita toimimaan sitä vastaan. Tässä on KD:n ilmastopoliittista ohjelmaa:

        https://www.kd.fi/politiikka/ohjelmat/ilmasto-ja-energiaohjelma

        Ynnä kerro nyt että kuinka paljon tulosi ovat pienentyneet näiden vihervasemmiston vuosien aikana? Minulla ja kaikilla muillakin ne ovat koko ajan lisääntyneet. Miten tämä voi olla mahdollista jos kerran tuotantoa on siirretty Kiinaan?

        PS. Miksi ihmeessä teidän fundujen ja etenkin sinun "faktat" ovat aina ihan hukassa?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Akun vaihto näyttää maksavan Digishopissa 149 €. Ihan hyviä akkuja ovat laittaneet. Tuo jatkuva johdon päässsä pitäminen ei kyllä tee akulle hyvää…

        Ymmärtääkseni eivät tuolla vaihda akkua turhaan, jos koko laite on finaalissa. Kannattaa roudata.

        Oma 15-tuumaiseni on mallia 2014 ja akku pelittää jotain 80-prosenttisesti eli vaihto lienee edessä ensi vuonna.

        Miksihän muuten iPadOS 15 hävitti oikeinkirjoituksen korjauksen jonnekin Hittoon? Pitää olla entistä tarkempi näin aamusella nyt. 😠

        Tai sitten selvittää, mistä on kysymys. ”Work work work”, kuten pormestari huokaili teloitusmääräyksiä kirjoitellessaan elokuvassa Villiä hurjempi länsi. 😞

        No tuohon hintaan tuo kannattaa vaihtaa kyllä, Applen huolto vaihtaa akunvaihdon yhteydessä top casen ja näppäimistön. Näin ainakin, kun tuohon akku vaihdettiin. Ja sehän maksaa. Onhan tuo kone nyt 150,- väärti hyvinkin. Digishop osaa sitten näköjään irrottaa akun liimauksistaan, joka on Applelle tekemätön paikka. 😂

        "Tuo jatkuva johdon päässsä pitäminen ei kyllä tee akulle hyvää…"

        Ei tee ja on tiedossa ollut mutta koneen ollessa tuossa käytössä missä on ollut, on latailu jäänyt. Kännykässä on itsellä iOS 15 ja toiminut hyvin paria jumia lukuun ottamatta.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuohon hintaan tuo kannattaa vaihtaa kyllä, Applen huolto vaihtaa akunvaihdon yhteydessä top casen ja näppäimistön. Näin ainakin, kun tuohon akku vaihdettiin. Ja sehän maksaa. Onhan tuo kone nyt 150,- väärti hyvinkin. Digishop osaa sitten näköjään irrottaa akun liimauksistaan, joka on Applelle tekemätön paikka. 😂

        "Tuo jatkuva johdon päässsä pitäminen ei kyllä tee akulle hyvää…"

        Ei tee ja on tiedossa ollut mutta koneen ollessa tuossa käytössä missä on ollut, on latailu jäänyt. Kännykässä on itsellä iOS 15 ja toiminut hyvin paria jumia lukuun ottamatta.

        -a-teisti-

        Digishopihan on tuossa alle 1.5 kilometrin päässä Arabiassa. Kiikutankin jo tänään. Kiitos vinkistä, hinta oli erittäin positiivinen yllätys. 👍

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Hyvä varakone pitää aina olla, Mulla olisi joutilaana loppupään Intel-Mini…

        Tuo on tavallaan varakone, siihen on asennettu tärkeimmät työsoftat ja jos työkone hajoaisi tarvitsisi siihen vain kopsata ajantasaiset tiedostot varmuuskopiosta. Taidampa lähteä kiikuttamaan konetta Digishoppiin kohta.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ilmastotoimet tuottavat meille ”puhdasta” teollisuutta jonka vientinäkymät ovat loistavat. Emme missään tapauksessa pärjää takertumalla menneisyyteen, se kai on itsestään selvää. Siis ainakin uskonmuurin tällä puolen.

        ArtoTTT

        Voihan sitä haaveilla, mutta jos vihreä ajattelu lähtee siitä että sähköä saa töpselista ja rahaa seinästä tai nykyisin muovikortista tai kännykästä, niin ei sillä uusia työpaikkoja luoda, paitsi jos ajatellaan että lainarahalla mässäilemällä voi luoda uusia suojatyöpaikkoja omalle porukalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Voihan sitä haaveilla, mutta jos vihreä ajattelu lähtee siitä että sähköä saa töpselista ja rahaa seinästä tai nykyisin muovikortista tai kännykästä, niin ei sillä uusia työpaikkoja luoda, paitsi jos ajatellaan että lainarahalla mässäilemällä voi luoda uusia suojatyöpaikkoja omalle porukalle.

        Vihreä ajattelu ei tietenkään lähde siitä että sähköä saa töpselistä, vaan persujen kaljabaareissaan luoma irvikuva vihreästä ajattelusta lähtee. Vihreät ovat keskimäärin huomattavasti koulutetumpia kuin persut, joten kateuttakin on tässä mukana.

        Älä siis piekse olkiukkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Digishopihan on tuossa alle 1.5 kilometrin päässä Arabiassa. Kiikutankin jo tänään. Kiitos vinkistä, hinta oli erittäin positiivinen yllätys. 👍

        -a-teisti-

        Hitto, missä oikein asut? Mekkakaan ei liene kaukana? 😃

        Juu, Rouva vaihdatti tuolla Late 2012 13":een akun 2019 ja hyvin on raksuttanut.

        Tuolta osti myös uuden laturin, jossa bonuksena USB-liitin pikku ystävillemme.

        Alkuperäisistä Applen akuista saakin sitten maksaa huomattavasti enemmän muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Voihan sitä haaveilla, mutta jos vihreä ajattelu lähtee siitä että sähköä saa töpselista ja rahaa seinästä tai nykyisin muovikortista tai kännykästä, niin ei sillä uusia työpaikkoja luoda, paitsi jos ajatellaan että lainarahalla mässäilemällä voi luoda uusia suojatyöpaikkoja omalle porukalle.

        Niin et vastannut ollenkaan siihen että onko siis KD:n myös viherpiipertäjäpuolue, koska puolueen ilmasto-ohjelma noudattaa hyvin pitkälle vihreiden vastaavaa? Eli siis tämä:

        https://www.kd.fi/politiikka/ohjelmat/ilmasto-ja-energiaohjelma

        Mitä "erilaista" tuossa on vrt muiden ilmastokysymyksen tosissaan ottaviin puolueisiin? Osaatko vastata? Vai pakenetko taas paikalta kuten useasti aikaisemminkin....


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Hitto, missä oikein asut? Mekkakaan ei liene kaukana? 😃

        Juu, Rouva vaihdatti tuolla Late 2012 13":een akun 2019 ja hyvin on raksuttanut.

        Tuolta osti myös uuden laturin, jossa bonuksena USB-liitin pikku ystävillemme.

        Alkuperäisistä Applen akuista saakin sitten maksaa huomattavasti enemmän muualla.

        Parin kilometrin päässä Kaanaankadultahan me 😂

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Vihreä ajattelu ei tietenkään lähde siitä että sähköä saa töpselistä, vaan persujen kaljabaareissaan luoma irvikuva vihreästä ajattelusta lähtee. Vihreät ovat keskimäärin huomattavasti koulutetumpia kuin persut, joten kateuttakin on tässä mukana.

        Älä siis piekse olkiukkoa.

        Ja vaikuttaa voi myös näiden yleinen antipatia vihreitä kohtaan, onhan vihreät liberaali puolue eli eiväthän he voi tehdä mitään oikein. Ja ilmastodenialismin sylttytehdashan on samassa osoitteessa, kuin amerikkalainen jeesusteleva konservatismikin, joten eihän tämä yllätys tietenkään ole, että on omaksuttu tämäkin "opetus." Arto on sentään älynnyt tehdä pesäeron rokotedenialismiin. 👍

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Hitto, missä oikein asut? Mekkakaan ei liene kaukana? 😃

        Juu, Rouva vaihdatti tuolla Late 2012 13":een akun 2019 ja hyvin on raksuttanut.

        Tuolta osti myös uuden laturin, jossa bonuksena USB-liitin pikku ystävillemme.

        Alkuperäisistä Applen akuista saakin sitten maksaa huomattavasti enemmän muualla.

        Heivasin sen koneen huoltoon. Totesi heti sielläkin, että akku on pulllistunut, vaihdetaan.

        Meillä avokki käyttää Linuxia, on työkäyttöjärjestelmä heillä. Yksi päivä käänsin lähdekoodista tree -komennon Maciin ja kysyin, että mites tämä nyt käännettiinkään ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Tai nainen näppäimistölle, ei tarvinnut Googlea. 😀

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heivasin sen koneen huoltoon. Totesi heti sielläkin, että akku on pulllistunut, vaihdetaan.

        Meillä avokki käyttää Linuxia, on työkäyttöjärjestelmä heillä. Yksi päivä käänsin lähdekoodista tree -komennon Maciin ja kysyin, että mites tämä nyt käännettiinkään ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Tai nainen näppäimistölle, ei tarvinnut Googlea. 😀

        -a-teisti-

        Linuxia noin pitkälti taitavat avokit ei varmaan ole ihan halpoja hankkia. Ainakin niistä on pulaa, mikä nostaa hintoja. 🤔

        Vaikka no, linuksihan se Androidkin on. Tuskin olisi Liinus aikoinaan uskonut...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikuttaa voi myös näiden yleinen antipatia vihreitä kohtaan, onhan vihreät liberaali puolue eli eiväthän he voi tehdä mitään oikein. Ja ilmastodenialismin sylttytehdashan on samassa osoitteessa, kuin amerikkalainen jeesusteleva konservatismikin, joten eihän tämä yllätys tietenkään ole, että on omaksuttu tämäkin "opetus." Arto on sentään älynnyt tehdä pesäeron rokotedenialismiin. 👍

        -a-teisti-

        >Arto on sentään älynnyt tehdä pesäeron rokotedenialismiin.

        Kuten näköjään teki juuri myös jenkkiläiseen äärioikeistoon. Ihmisen tikapuuhermosto tuottaa joskus mielenkiintoisia tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin et vastannut ollenkaan siihen että onko siis KD:n myös viherpiipertäjäpuolue, koska puolueen ilmasto-ohjelma noudattaa hyvin pitkälle vihreiden vastaavaa? Eli siis tämä:

        https://www.kd.fi/politiikka/ohjelmat/ilmasto-ja-energiaohjelma

        Mitä "erilaista" tuossa on vrt muiden ilmastokysymyksen tosissaan ottaviin puolueisiin? Osaatko vastata? Vai pakenetko taas paikalta kuten useasti aikaisemminkin....

        ArtoTTT

        Tokihan politiikassa pitää ottaa kantaa erilaisiin asioihin.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Linuxia noin pitkälti taitavat avokit ei varmaan ole ihan halpoja hankkia. Ainakin niistä on pulaa, mikä nostaa hintoja. 🤔

        Vaikka no, linuksihan se Androidkin on. Tuskin olisi Liinus aikoinaan uskonut...

        Pidemmän kaavan kauttahan tuo simppeli terminaalikomento tuli asennettua. Jälkikäteen hoksasin, että Maciin voi myös asentaa paketinhallinnan Linuxin tapaan. Homebrewin. Sitten se käykin jo helposti: brew install <ohjelma> mutta joskus unohtuu, että mikä toimii Linusissa tai Unixissa toimii kyllä jollakin keinolla Macissakin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Se on se ja nyt entistäkin ajankohtaisempi.

        Samat naamat kaikissa neljässä ja nyt AlfaTV lähettää lainvastaisesti puolueen sponsoroimaa ajankohtaisohjelmaa.
        "Viestintäpalvelulaki kieltää uutis- ja ajankohtaisohjelmien sponsoroinnin."
        ttps://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008305395.html

        Hyvä asia on se kun amerikkalainen evankelisuus ei ole saanut Suomessa jalansijaa ja on kuihtumassa omaan mahdottomuuteensa.

        Juttusi on valhellista panettelua.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Melko vaikeaa se on. Ihan jo senkin takia, ettei kirkon aidot konservatiivit erityisen hyvällä katsele mitään lahkotouhuja.

        Aina Jeesuksen opetuslapsia on pilkattu lahkoksi.

        Ap.t:
        13. Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidemmän kaavan kauttahan tuo simppeli terminaalikomento tuli asennettua. Jälkikäteen hoksasin, että Maciin voi myös asentaa paketinhallinnan Linuxin tapaan. Homebrewin. Sitten se käykin jo helposti: brew install <ohjelma> mutta joskus unohtuu, että mikä toimii Linusissa tai Unixissa toimii kyllä jollakin keinolla Macissakin.

        -a-teisti-

        Niin, samaa sukua vaikka eri maata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Tokihan politiikassa pitää ottaa kantaa erilaisiin asioihin.

        Tämäkö on sinusta "vastaus"? Luuletko sinä tosissaan että jos ja kd on seuraavassa hallituksessa, niin siellä eivät ilmastotoimet jatku? Saat olla varma että jatkuvat.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Niin, samaa sukua vaikka eri maata.

        Aiemmin Apple möi serveri-versiota käyttiksestään. En muista tuolle mitään hintaa mutta eivätköhän nuo ole hyvällä katteella tuota myyneet. Hassua oli se, että asentamalla tietyt GPL:n alaiset vapaat paketit ja hiukan puukottamalla peruskäyttistä se muutui täysiveriseksi palvelinversioksi. Enää eivät kehtaa, myyvät nyt parilla kympillä lisäkilkettä, joka asentaa nuo paketit ja konfaa käyttiksen serveriversioksi.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin Apple möi serveri-versiota käyttiksestään. En muista tuolle mitään hintaa mutta eivätköhän nuo ole hyvällä katteella tuota myyneet. Hassua oli se, että asentamalla tietyt GPL:n alaiset vapaat paketit ja hiukan puukottamalla peruskäyttistä se muutui täysiveriseksi palvelinversioksi. Enää eivät kehtaa, myyvät nyt parilla kympillä lisäkilkettä, joka asentaa nuo paketit ja konfaa käyttiksen serveriversioksi.

        -a-teisti-

        MacOS Server oli vain enkunkielinen, sen muistan. Hintaa voi löytyä säilyttämistäni vanhoista MacWarehousen ym. luetteloista kunhan jaksan tonkia.


      • ARP-puhelimesta kuuluvassa tuubassa on liian paljon lipidejä nieltäväksi ilman vatsanväänteitä. Yksi osa voisi joillakin mennä harkintaan, mutta kokonaisuudessa on niin monta heviä muuttujaa että se tarttuu vääjäämättä kulkkuun.

        Poikkeuksia sitten on, kuten Archie, jolle eivät poliittinen laitaoikeistolaisuus ja rokotusdenialismi nappaa, mutta ääriuskonnollisuus ja ilmastodenialismi jo paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siihen porukkaan hyvin puppu uppoaa.

        USA:kin noin kolmasosa porukasta uskoo ihan mitä tahansa kun jotkut isot mediat sitä puppua syörttävät.

        Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista.

        "Venäjällä on onnistuttu aivopesemään jotain 70% kansasta täyteen puppuun ja sama olisi Suomessakin täysin mahdollista."

        Suomessakin on onnistuttu aivopesemään erilaisten ääri-ideologioiden taakse runsaasti ihmisiä viimeisen sadan vuoden aikana, esim.
        -taistolaiset
        -lapuanliike
        -rodunjalostusoppi
        -homoideologia
        -äärikapitalismi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele lyhyesti mainiten kolme ominaista piirrettä:

        Millainen on vihreä?

        -
        -
        -

        Entä vasemmistolainen?

        -
        -
        -

        Ja liberaali?

        -
        -
        -

        -a-teisti-

        Millainen on vihreä?
        =Ympäristö on tärkeämpi kuin ihminen.

        Entä vasemmistolainen?
        =Mikä on sinun on myös minun.

        Ja liberaali?
        =Selkärangaton, kaikki käy.

        -a-teisti-
        =Viis veisaa Jlasta


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Esim Loora Huhtasaari hyväksyy homostelun ja aborttioikeuden, vaikka on monessa muussa asiassa äärikonservatiivinen ja jopa denialisti.

        Miten hyväksyy homostelun? Samoin kuten Räsänen hyväksyy, että jokainen saa päättää itse elämäntapavalinnoistaan, mutta Raamatun kannan saa tuoda esiin?

        Abortistakin Huhtasaari on eri linjoilla vakaumuksensa pohjalta, mutta kannattaa vapautta yhteiskunnassa. Ei kuitenkaan aborttioikeuden vapauttamista nykyisestään, vaan näkee nykylain tuovan riittävät vapaudet.
        Huhtasaari oli myös sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan. Rekisteröitymisen hän hyväksyi, koska kannatti sen suhteen yhteiskunnallista vapautta.
        Huhtasaari pitää homostelua syntinä, kuten Räsänenkin. Ei ole ottanut vain samalla tavalla kantaa asiaan.

        Laura:
        ”Lapsena mulle kerrottiin kirkossa, että esiaviollinen seksi, homoseksi, aviorikos ja eläimiin sekaantuminen on syntiä? Onko enää?”

        ”Onko kirkon mukaan enää mikään seksuaalisuus syntiä (a)teemulaajasalo
        ? Nyt viittaan aikuisten väliseen ja vapaaehtoiseen seksiin.”

        ”Minua kiinnostaa nykykirkon käsitys synnistä myös suhteessa seksuaalisuuteen, varsinkin kun jonkun asian syntinä pitäminen johtaa poliisikuulusteluun. Synti on yksi kristillisen uskon peruskäsitteitä. Raamattu lähestyy syntiä listana tekoja ja ajatuksia.”

        ”Haluan uskoa niin kuin Raamattu opettaa ja se on minun tapani elää. Muut toki saavat elää, kuten parhaaksi näkevät, eikä minun tai kirkon syntikäsitys rajoita muiden valintoja. Joten onko vai ei (syntiä)?”
        twitter.com/laurahuhtasaari/status/1214555057238224898


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyväksyy homostelun? Samoin kuten Räsänen hyväksyy, että jokainen saa päättää itse elämäntapavalinnoistaan, mutta Raamatun kannan saa tuoda esiin?

        Abortistakin Huhtasaari on eri linjoilla vakaumuksensa pohjalta, mutta kannattaa vapautta yhteiskunnassa. Ei kuitenkaan aborttioikeuden vapauttamista nykyisestään, vaan näkee nykylain tuovan riittävät vapaudet.
        Huhtasaari oli myös sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan. Rekisteröitymisen hän hyväksyi, koska kannatti sen suhteen yhteiskunnallista vapautta.
        Huhtasaari pitää homostelua syntinä, kuten Räsänenkin. Ei ole ottanut vain samalla tavalla kantaa asiaan.

        Laura:
        ”Lapsena mulle kerrottiin kirkossa, että esiaviollinen seksi, homoseksi, aviorikos ja eläimiin sekaantuminen on syntiä? Onko enää?”

        ”Onko kirkon mukaan enää mikään seksuaalisuus syntiä (a)teemulaajasalo
        ? Nyt viittaan aikuisten väliseen ja vapaaehtoiseen seksiin.”

        ”Minua kiinnostaa nykykirkon käsitys synnistä myös suhteessa seksuaalisuuteen, varsinkin kun jonkun asian syntinä pitäminen johtaa poliisikuulusteluun. Synti on yksi kristillisen uskon peruskäsitteitä. Raamattu lähestyy syntiä listana tekoja ja ajatuksia.”

        ”Haluan uskoa niin kuin Raamattu opettaa ja se on minun tapani elää. Muut toki saavat elää, kuten parhaaksi näkevät, eikä minun tai kirkon syntikäsitys rajoita muiden valintoja. Joten onko vai ei (syntiä)?”
        twitter.com/laurahuhtasaari/status/1214555057238224898

        Laora antaa uskonnollisen vakaumuksensa vaikuttaa vähemmän yhteiskunnallisessa päätösenteossa. Jos Päevillä ois valta päättää ei homoilla ois varmaa vieläkään ees rekisteröintimahollisuutta ja aborttilaki ois tosi tiukka.


    • Anonyymi

      Osuva luokittelu. Sen näkee sokea reettakin.

      • Onhan se osuva.

        AlfaTV on samaa tasoa kuin Oikea media.


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Onhan se osuva.

        AlfaTV on samaa tasoa kuin Oikea media.

        Eli Suomessa harvinaista huippuytasoa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Onhan se osuva.

        AlfaTV on samaa tasoa kuin Oikea media.

        No on se sentään vähän parempi.


    • Anonyymi

      > -Oikea Media
      > -Patmoksen blogisivusto
      > -TV7
      > -AlfaTV

      Ei tuo ole ollut kenellekään epäselvää mihin lahkoon nuo mediat ovat kallellaan. Samaa jengikin kaikki, samassa verkostossa ovat.

      • Näin on alffan ohjelmien luokattomuudesta tuon voi jo poimia, eikä edes tarvitse olla erityisen välkky.


      • Anonyymi

        Nuohan ovat osuneet oikeaan järjestykseenkin, ensimmäisenä laitimmaista uskonnollisen oikeiston sekoilua edustava OM ja viimeisenä pliisumpi AlfaTV. Se on sitten makuasia kummin päin sijoittaa Patmoksen ja TV7:n.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuohan ovat osuneet oikeaan järjestykseenkin, ensimmäisenä laitimmaista uskonnollisen oikeiston sekoilua edustava OM ja viimeisenä pliisumpi AlfaTV. Se on sitten makuasia kummin päin sijoittaa Patmoksen ja TV7:n.

        -a-teisti-

        Melkein siirtäisin tv7 . Se vähän mitä on tullut ohjelmia vilkaistua niin siellä joku hurmos saarnaaja selittää omia teorioitaan Raamatusta ja yleisö tekee muistiinpanoja .

        Patmoksenkin sylttytehdas on tietenkin paha ja lorupussi pohjaton mutta luulen, että suurin osa heidän kannattajistaan ei edes huomenna muista lukemansa detaljeja. Eivätkä taatusti tee luettavia muistiinpanoja.


    • Anonyymi

      Iskällä on niin pohjattomasti jakamatonta suvaitsevaisuutta ettei kukaan osaa laskea.

    • Anonyymi

      Kirkko ja kaupunki -lehti on vihervassareiden äänitorvi. Puolueeton tiedonvälitys on ko. julkaisussa tuntematon käsite.

      • Anonyymi

        Nuo aloituksessa luetellut "mediat" ovat lahkolaisten äänitorvia, lähinnä helluntailaisten.


      • Ihan piruuttani kysyn, mikä täkäläinen media mielestäsi sitten tarjoaa puolueetonta tiedonvälitystä.


      • Anonyymi

        Niin siis mikä tiedotusväline sinusta on siis "vähiten" puolueellinen? Eli mikä tarkistaa parhaiten tiedot ennen kuin se julkaistaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo aloituksessa luetellut "mediat" ovat lahkolaisten äänitorvia, lähinnä helluntailaisten.

        Jos niitä pilkataan lahkolaisiksi, se on hyvän merkki, sillä aina Jeesuksen opetuslapsia on pilkattu lahkolaisiksi. Pilkaajat ovat olleet fariseuksia ym.muotojumalisia ja he ovat halunneet tappaa Jeesuksen opetuslapset.
        NÄIN ON NYKYÄÄNKIN.

        Ap.t.23:
        14. He menivät ylipappien ja vanhinten luo ja sanoivat: "Olemme kirouksen uhalla vannoneet, ettemme pane mitään suuhumme, ennen kuin olemme tappaneet Paavalin.
        15. Pyytäkää te siis nyt yhdessä neuvoston kanssa komentajalta, että hän toisi Paavalin alas luoksenne, ikään kuin aikoisitte tarkemmin tutkia hänen asiaansa. Me olemme valmiina tappamaan hänet, ennen kuin hän pääsee perille."

        Ap.t.24:
        13. Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ihan piruuttani kysyn, mikä täkäläinen media mielestäsi sitten tarjoaa puolueetonta tiedonvälitystä.

        Ei taida Suomessa olla enää yhtään.

        Asian voi kätevästi tarkistaa JSN:n määritelmien muuttumisesta. Vuodesta 2005 alkaen hyvään journalistisen tapana ei ole kuulunut puolueettomuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Suomessa olla enää yhtään.

        Asian voi kätevästi tarkistaa JSN:n määritelmien muuttumisesta. Vuodesta 2005 alkaen hyvään journalistisen tapana ei ole kuulunut puolueettomuus.

        Puolueettomuusvaatimuksen poistaminen oli hyvin ymmärrettävää, kun mielipiteen ilmaisun tulee olla vapaa. Sen sijaan se ei poistunut mihinkään, että faktojen on oltava kohdallaan ja väitteiden pidettävä paikkansa, ja tämähän rajoittaa suuresti mahdollisen puolueellisuuden toteuttamista käytännössä.

        Ei se mikään sattuma ole, että Suomen Uutiset ei voi sitoutua nykyisiinkään journalistin ohjeisiin.


    • Anonyymi

      Tuo on vain ihmisten mielipiteitä ja vihan ilmaisuja toisinajattelevia vastaan.

      Riidan ja valheen kylväjät palvelevat Jumalan vastustajina Jeesuksen opetuslapsia vastaan.

      • Anonyymi

        Miksi kirkolliset pilkkaavat vapaan suunnan uskovia.
        Venäjällä ja missa kommonistisissa jmaissa on totalitäärinen vain yksi ainoa hyväksytty oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirkolliset pilkkaavat vapaan suunnan uskovia.
        Venäjällä ja missa kommonistisissa jmaissa on totalitäärinen vain yksi ainoa hyväksytty oppi.

        Koitapas yrittää keskustella punaviherkommarin kanssa hengellisiä. Heillä on kuin kivimuuri silmien edessä.
        Ikävä kyllä katolisilla on sama oppi Paavi epäjumalana ja ihmisten muoto-rituaaliopin muodossa.. Vaarana on , että joillekin kirkkoon uskovalle ja sen muoto-rituaaleihin on katolinen käsitys periytynyt .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirkolliset pilkkaavat vapaan suunnan uskovia.
        Venäjällä ja missa kommonistisissa jmaissa on totalitäärinen vain yksi ainoa hyväksytty oppi.

        Kirkosta eroavia suuntia on niin paljon, ettei niistä saa mitään tolkkua. Riidelkööt ne suunnat "opeistaan" vaan ihan keskenään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koitapas yrittää keskustella punaviherkommarin kanssa hengellisiä. Heillä on kuin kivimuuri silmien edessä.
        Ikävä kyllä katolisilla on sama oppi Paavi epäjumalana ja ihmisten muoto-rituaaliopin muodossa.. Vaarana on , että joillekin kirkkoon uskovalle ja sen muoto-rituaaleihin on katolinen käsitys periytynyt .

        Kommarit ovat nykyisin persujen puolueen äärilaitaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koitapas yrittää keskustella punaviherkommarin kanssa hengellisiä. Heillä on kuin kivimuuri silmien edessä.
        Ikävä kyllä katolisilla on sama oppi Paavi epäjumalana ja ihmisten muoto-rituaaliopin muodossa.. Vaarana on , että joillekin kirkkoon uskovalle ja sen muoto-rituaaleihin on katolinen käsitys periytynyt .

        >Koitapas yrittää keskustella punaviherkommarin kanssa hengellisiä. Heillä on kuin kivimuuri silmien edessä.

        Toisin sanoen teillä ei edelleenkään ole väitteillenne minkäänlaisia todisteita, ja kun niitä sitten ei uskota, "on kuin kivimuuri silmien edessä".

        On aivan oikein olla lähtemättä mukaan juttuihin, joiden kohdalla tulisi ensin hyväksyä jokin uskonnollinen oppi jotenkin mahdolliseksi.

        Jos teidän kanssanne yrittää keskustella "uskonasioiden" järjellisistä ja loogisista perusteista, teillä vasta se kivimuuri onkin valmiina.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        #Huvittava oli kun nikki Arto TTT tuolla edellä maalaili mitä kaikkea "pahaa" punavihreä hallitus on tehnyt. #

        Eli meillä siis on punavihreä hallitus .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Huvittava oli kun nikki Arto TTT tuolla edellä maalaili mitä kaikkea "pahaa" punavihreä hallitus on tehnyt. #

        Eli meillä siis on punavihreä hallitus .....

        No kerro nyt minkä värinen se sitten on? Niin ja edelleen kysyn sinulta että mitenkäs se KD:n ilmasto-ohjelma suhteutuu siihen, että sinä pidät koko ilmastojuttua ihan vaan propagandana....


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kerro nyt minkä värinen se sitten on? Niin ja edelleen kysyn sinulta että mitenkäs se KD:n ilmasto-ohjelma suhteutuu siihen, että sinä pidät koko ilmastojuttua ihan vaan propagandana....

        Arto TTT näkeee punaista, kun Sanna Marinin hallitus ajaa näkyvästi alla olevia kuutta asiaa.

        -Väkivalta- ja seksuaalirikoksista rangaistaan ankarammin.
        - Raiskaus määritellään myös suostumuksen puutteen perusteella.
        -Naisiin kohdistuvaan väkivaltaan puututaan.
        -Sukuelinten silpominen estetään
        -Pakkoavioliitot estetään
        -Syrjintään puututaan tiukemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro nyt minkä värinen se sitten on? Niin ja edelleen kysyn sinulta että mitenkäs se KD:n ilmasto-ohjelma suhteutuu siihen, että sinä pidät koko ilmastojuttua ihan vaan propagandana....

        ArtoTTT

        #sinä pidät koko ilmastojuttua ihan vaan propagandana....#

        Sanoinko minä niin? Paremminkin niin ettei Suomen ideologinen puuhastelu maapallon ilmastoa muuta pätkän vertaa, paremminkin päinvastoin kun kotimainen teollisuus ajetaan alas ja tuotanto siirtyy reilusti saastuttaviin maihin.

        Eikö lähes kaikilla puolueilla ole oma ilmasto-ohjelmansa, saattaa vain vihreillä olla aika lailla pitempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #sinä pidät koko ilmastojuttua ihan vaan propagandana....#

        Sanoinko minä niin? Paremminkin niin ettei Suomen ideologinen puuhastelu maapallon ilmastoa muuta pätkän vertaa, paremminkin päinvastoin kun kotimainen teollisuus ajetaan alas ja tuotanto siirtyy reilusti saastuttaviin maihin.

        Eikö lähes kaikilla puolueilla ole oma ilmasto-ohjelmansa, saattaa vain vihreillä olla aika lailla pitempi.

        Jos kotimainen teollisuus panostaa puhtaaseen energiaan ja ympäristöystävällisyyteen se juuri takaa, että tehdas on täällä vastakin.

        Tietysti edellyttäen että tehtaan tuotteille riittää kysyntää, esimerkiksi painopaperin tarvehan on maailmassa vähentynyt tuntuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #sinä pidät koko ilmastojuttua ihan vaan propagandana....#

        Sanoinko minä niin? Paremminkin niin ettei Suomen ideologinen puuhastelu maapallon ilmastoa muuta pätkän vertaa, paremminkin päinvastoin kun kotimainen teollisuus ajetaan alas ja tuotanto siirtyy reilusti saastuttaviin maihin.

        Eikö lähes kaikilla puolueilla ole oma ilmasto-ohjelmansa, saattaa vain vihreillä olla aika lailla pitempi.

        Höpö höpö. Sinä et edes tiennyt että KD:llä on ilmasto-ohjelma. Kun se kaivettiin esiin sinulle meni tutti suuhun. Mitä tulee Suomen teollisuuteen niin maassa oli aikoinaan 55 paperikonetta. Niistä jää jäljelle tylyimmissä arvioissa 5-6.

        Syynä ei ole siirtyminen muihin maihin vaan se että hienopaperin kysyntä on tietotekniikan myötä vähentynyt maailmalla niin ratkaisevasti. Kerro nyt myös se teollisuuslaitos, joka Suomesta on siirretty pois ilmasto-ohjelman vuoksi? Minne se on pystytetty uudestaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Sinä et edes tiennyt että KD:llä on ilmasto-ohjelma. Kun se kaivettiin esiin sinulle meni tutti suuhun. Mitä tulee Suomen teollisuuteen niin maassa oli aikoinaan 55 paperikonetta. Niistä jää jäljelle tylyimmissä arvioissa 5-6.

        Syynä ei ole siirtyminen muihin maihin vaan se että hienopaperin kysyntä on tietotekniikan myötä vähentynyt maailmalla niin ratkaisevasti. Kerro nyt myös se teollisuuslaitos, joka Suomesta on siirretty pois ilmasto-ohjelman vuoksi? Minne se on pystytetty uudestaan?

        ArtoTTT

        Miksi se minua häiritsisi että Kd:lla on ilmasto-ohjelma, sinähän siitä juttua teet, eri puolueiden ohjelmajulistukset ovat lähes toistensa kopioita muutenkin, ei niitä välttämättä erottaisi edes toisistaan jos ei tietäisi minkä puolueen ne ovat, silti harva niitä edes lukee.

        Hyvin monet työt jos niitä vain voi siirtää ovat siirtyneet halpatyömaihin, jo aikoja sitten lähti vaateteollisuus, sitten monet muut valmistavan teollisuuden tuotteet jotka eivät edellytä valmistusta Suomessa. Jokainen voi miettiä kuinka paljon kodin eri hyödykkeistä on tuotettu halpamaissa, vaatteet, elektroniikka, kodin esineet ja työkalut, nykyisin jopa autot jne. Myös tietotekniikka työpaikat ovat siirtymässä halpatyömaihin.

        "Kiinan nuoret it-osaajat paiskivat töitä kellon ympäri kuusi päivää viikossa, "
        https://yle.fi/uutiset/3-11804768


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Miksi se minua häiritsisi että Kd:lla on ilmasto-ohjelma, sinähän siitä juttua teet, eri puolueiden ohjelmajulistukset ovat lähes toistensa kopioita muutenkin, ei niitä välttämättä erottaisi edes toisistaan jos ei tietäisi minkä puolueen ne ovat, silti harva niitä edes lukee.

        Hyvin monet työt jos niitä vain voi siirtää ovat siirtyneet halpatyömaihin, jo aikoja sitten lähti vaateteollisuus, sitten monet muut valmistavan teollisuuden tuotteet jotka eivät edellytä valmistusta Suomessa. Jokainen voi miettiä kuinka paljon kodin eri hyödykkeistä on tuotettu halpamaissa, vaatteet, elektroniikka, kodin esineet ja työkalut, nykyisin jopa autot jne. Myös tietotekniikka työpaikat ovat siirtymässä halpatyömaihin.

        "Kiinan nuoret it-osaajat paiskivat töitä kellon ympäri kuusi päivää viikossa, "
        https://yle.fi/uutiset/3-11804768

        Tekisitkö sinä euron kaksi päivä töitä vaatetehtaassa? Ilman oikeutta lomiin, työsuojeluun tai sairastamiseen? Oikea tie ei ole heikentää meidän työoloja kehitysmaiden suuntaan vaan parantaa kehitysmaiden työoloja.

        Entä kuluttajana, teetkö eettisiä valintoja vai tuijotatko vain hintalappua?

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekisitkö sinä euron kaksi päivä töitä vaatetehtaassa? Ilman oikeutta lomiin, työsuojeluun tai sairastamiseen? Oikea tie ei ole heikentää meidän työoloja kehitysmaiden suuntaan vaan parantaa kehitysmaiden työoloja.

        Entä kuluttajana, teetkö eettisiä valintoja vai tuijotatko vain hintalappua?

        -a-teisti-

        Tässä ollaan juuri siinä osaamiskysymyksessä, tutkimuksessa, koulutuksessa ja kehitystyösä. Emme voi tietenkään mitenkään kilpailla halpatuotantomaiden massatuotannon kanssa mutta voimme pärjätä teknologisen osaamisemme kautta.

        Autojen vvalmistamien on tyypillistä massateollisuutta. Kokoonpanotehtaiden sijoituspaikkoja ei kuitenkaan määrää yksin esim. palkkakustannuskysymykset vaan myös markkina-alueet, esimerkiksi monet USAssa myytävät eurooppalaiset autot myös kasataan siellä ja taas Australiassa esimerkiksi GM:llä on sisarmerkit maan markkinoille. Komponettivalmistusta on sitten ympäri maailman, Suomessakin. Autojen kokoonpano on yksinkertaista tehdastyötä mutta suunnittelu jo vaativampaa.

        Eikä Suomessa loistoristeilijöitä ja monia erikoisaluksia siksi rakenneta, että ne olisivat halpoja vaan siksi, että Suomessa niitä osataan rakentaa ihan oikeasti helvetin hyvin. Kyllähän Etelä-Korealainen STX, bulkkirahtilaivojen rakentaja kokeili niitä rakentaa. Ei siitä mitään vain tullut. Se ei vain onnistunut.

        Meille tehtiin keittiöremontti. Ei otettu mitään brändiä vaan teetettiin keittiö puusepänliikkeessä. Kallis? Kalliimpi kuin Ikea mutta halvempi kuin vaikka joku Puustelli.

        Se on mahdollista, koska tuollaisen pienen puusepänliikkeen kustannusrakenne kun on paljon kevyempi, ei ole suurta markkinointikoneistoa, ei keskustan kalliita liiketiloja, ei välistä vetäjiä: brändin omistajaa, provikkapalkkaisia myyjiä jne. Ja se laatu? Helvetin laadukas ihan jo materiaaleista lähtien ja kotimaista työtä toisin kuin ns. merkkikeittiöt, jotka teettävät kaapinsa ja ovensa usein tuolla entisessä Itä-Euroopassa. Tämä oli aivan tietoinen kulutusvalinta, että isoista keittiöfirmoista ei keittiötä oteta vaan sen tekee kotimainen pienvalmistaja. Emme yleensäkään suosi suuria ketjuja ja brändejä missään missä ei ole pakko.

        -a-teisti-


        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekisitkö sinä euron kaksi päivä töitä vaatetehtaassa? Ilman oikeutta lomiin, työsuojeluun tai sairastamiseen? Oikea tie ei ole heikentää meidän työoloja kehitysmaiden suuntaan vaan parantaa kehitysmaiden työoloja.

        Entä kuluttajana, teetkö eettisiä valintoja vai tuijotatko vain hintalappua?

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #Entä kuluttajana, teetkö eettisiä valintoja vai tuijotatko vain hintalappua? #

        Tässä toki olisi minulla paljon parantamisen varaa. Pitemmälle ajatusta vietynä, olemmeko ulkoistaneet orjuuden, poissa silmistä poissa mielistä ja sitten voimme vielä hurskastella tuomitsemalla vanhan ajan orjuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ollaan juuri siinä osaamiskysymyksessä, tutkimuksessa, koulutuksessa ja kehitystyösä. Emme voi tietenkään mitenkään kilpailla halpatuotantomaiden massatuotannon kanssa mutta voimme pärjätä teknologisen osaamisemme kautta.

        Autojen vvalmistamien on tyypillistä massateollisuutta. Kokoonpanotehtaiden sijoituspaikkoja ei kuitenkaan määrää yksin esim. palkkakustannuskysymykset vaan myös markkina-alueet, esimerkiksi monet USAssa myytävät eurooppalaiset autot myös kasataan siellä ja taas Australiassa esimerkiksi GM:llä on sisarmerkit maan markkinoille. Komponettivalmistusta on sitten ympäri maailman, Suomessakin. Autojen kokoonpano on yksinkertaista tehdastyötä mutta suunnittelu jo vaativampaa.

        Eikä Suomessa loistoristeilijöitä ja monia erikoisaluksia siksi rakenneta, että ne olisivat halpoja vaan siksi, että Suomessa niitä osataan rakentaa ihan oikeasti helvetin hyvin. Kyllähän Etelä-Korealainen STX, bulkkirahtilaivojen rakentaja kokeili niitä rakentaa. Ei siitä mitään vain tullut. Se ei vain onnistunut.

        Meille tehtiin keittiöremontti. Ei otettu mitään brändiä vaan teetettiin keittiö puusepänliikkeessä. Kallis? Kalliimpi kuin Ikea mutta halvempi kuin vaikka joku Puustelli.

        Se on mahdollista, koska tuollaisen pienen puusepänliikkeen kustannusrakenne kun on paljon kevyempi, ei ole suurta markkinointikoneistoa, ei keskustan kalliita liiketiloja, ei välistä vetäjiä: brändin omistajaa, provikkapalkkaisia myyjiä jne. Ja se laatu? Helvetin laadukas ihan jo materiaaleista lähtien ja kotimaista työtä toisin kuin ns. merkkikeittiöt, jotka teettävät kaapinsa ja ovensa usein tuolla entisessä Itä-Euroopassa. Tämä oli aivan tietoinen kulutusvalinta, että isoista keittiöfirmoista ei keittiötä oteta vaan sen tekee kotimainen pienvalmistaja. Emme yleensäkään suosi suuria ketjuja ja brändejä missään missä ei ole pakko.

        -a-teisti-


        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #Kyllähän Etelä-Korealainen STX, bulkkirahtilaivojen rakentaja kokeili niitä rakentaa. Ei siitä mitään vain tullut. Se ei vain onnistunut. #

        En usko että tuohon enää kauan voi luottaa, kyllä ne pian oppii sielläkin. Kuitenkin kotimainen kustannusrakenne on raskas, joskus pienikin lisäkustannus voi olla teollisuudelle se viimeinen pisara joka katkaisee kamelin selän, siksi esim. monen yrityksen kohdalla kohonneet polttoaineen ja sähkön hinnat, päästökaupat ym. voivat olla kohtalokkaita.

        "Kauppalehti kertoo, että jalostamohanke olisi Rotterdamiin perustettuna jopa 500 miljoonaa euroa edullisempi."
        https://yle.fi/uutiset/3-11818122


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Kyllähän Etelä-Korealainen STX, bulkkirahtilaivojen rakentaja kokeili niitä rakentaa. Ei siitä mitään vain tullut. Se ei vain onnistunut. #

        En usko että tuohon enää kauan voi luottaa, kyllä ne pian oppii sielläkin. Kuitenkin kotimainen kustannusrakenne on raskas, joskus pienikin lisäkustannus voi olla teollisuudelle se viimeinen pisara joka katkaisee kamelin selän, siksi esim. monen yrityksen kohdalla kohonneet polttoaineen ja sähkön hinnat, päästökaupat ym. voivat olla kohtalokkaita.

        "Kauppalehti kertoo, että jalostamohanke olisi Rotterdamiin perustettuna jopa 500 miljoonaa euroa edullisempi."
        https://yle.fi/uutiset/3-11818122

        Syy Rotterdamin jalostamon edullisuuteen on kyllä lähinnä logistinen ja sille asialle emme voi kyllä yhtään mitään, ettei joku Porvoo sijaitse maantieteellisesti logistiikan kannalta yhtä edullisessa paikassa kuin Rotterdamin satama.

        Päästökauppa koskettaa kaikki, huomautuksena vain . Myös teollisuuden sähkötariffi on Suomessa varsin edullinen, kuten kotitaloussähkökin.Teollisuudelle kuitenkin paljon paljon halvempaa kuin sinulle.

        Laiva- ja meriteollisuudesta voisin sanoa, kun se palkkani maksaa ja asian tiedän, että ympäristöseikat ovat tulossa rytinällä yhä vahvemmin laivateollisuuteen ja hyvä niin, koska se on nimenomaan valttikortti suomalaisessa meriteollisuudessa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Entä kuluttajana, teetkö eettisiä valintoja vai tuijotatko vain hintalappua? #

        Tässä toki olisi minulla paljon parantamisen varaa. Pitemmälle ajatusta vietynä, olemmeko ulkoistaneet orjuuden, poissa silmistä poissa mielistä ja sitten voimme vielä hurskastella tuomitsemalla vanhan ajan orjuuden.

        "Pitemmälle ajatusta vietynä, olemmeko ulkoistaneet orjuuden, poissa silmistä poissa mielistä..."

        Olemme, tässä olet täysin oikeassa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy Rotterdamin jalostamon edullisuuteen on kyllä lähinnä logistinen ja sille asialle emme voi kyllä yhtään mitään, ettei joku Porvoo sijaitse maantieteellisesti logistiikan kannalta yhtä edullisessa paikassa kuin Rotterdamin satama.

        Päästökauppa koskettaa kaikki, huomautuksena vain . Myös teollisuuden sähkötariffi on Suomessa varsin edullinen, kuten kotitaloussähkökin.Teollisuudelle kuitenkin paljon paljon halvempaa kuin sinulle.

        Laiva- ja meriteollisuudesta voisin sanoa, kun se palkkani maksaa ja asian tiedän, että ympäristöseikat ovat tulossa rytinällä yhä vahvemmin laivateollisuuteen ja hyvä niin, koska se on nimenomaan valttikortti suomalaisessa meriteollisuudessa.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #ympäristöseikat ovat tulossa rytinällä yhä vahvemmin laivateollisuuteen ja hyvä niin, koska se on nimenomaan valttikortti suomalaisessa meriteollisuudessa. #

        Epäilen ettei tuo koko maailman mittakaavassa toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #ympäristöseikat ovat tulossa rytinällä yhä vahvemmin laivateollisuuteen ja hyvä niin, koska se on nimenomaan valttikortti suomalaisessa meriteollisuudessa. #

        Epäilen ettei tuo koko maailman mittakaavassa toteudu.

        Toteutuu, ei kivikautisella tekniikalla saa edes uusia laivoja rakentaa. Tai ainakaan niillä ei voi seilata satamiin. Niissä on päästörajoituksensa, kuten autoissakin. Vähäpäästöiset LNG-laivat ovat ne mitä nyt paljon rakennetaan mutta laivat ovat se liikennemuoto minne vety tulee ensimmäisenä. Ja tämä ei ole mikään utopinen visio, että joskus vaan se tapahtuu vuosikymmenen aikana tai aiemmin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #ympäristöseikat ovat tulossa rytinällä yhä vahvemmin laivateollisuuteen ja hyvä niin, koska se on nimenomaan valttikortti suomalaisessa meriteollisuudessa. #

        Epäilen ettei tuo koko maailman mittakaavassa toteudu.

        ArtoTTT kai tietää, että heidän oma raamatunkäännöksensä "Raamattu Kansalle" painetaan Kiinassa halpatyövoimalla, ellei peräti lapsityövoimalla ja tietenkin kiinalaiselle paperille.

        Raamattu Kansalle-väännös on kiinalaisuudesta huolimatta ylivoimaisesti kallein Raamattu. eli tekijät yrittävät rahastaa suurta voittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toteutuu, ei kivikautisella tekniikalla saa edes uusia laivoja rakentaa. Tai ainakaan niillä ei voi seilata satamiin. Niissä on päästörajoituksensa, kuten autoissakin. Vähäpäästöiset LNG-laivat ovat ne mitä nyt paljon rakennetaan mutta laivat ovat se liikennemuoto minne vety tulee ensimmäisenä. Ja tämä ei ole mikään utopinen visio, että joskus vaan se tapahtuu vuosikymmenen aikana tai aiemmin.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Toki polttoaine voi jossakin vaiheessa vaihtua, mutta suurin osa maailmasta elää vielä täysin eri todellisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Toki polttoaine voi jossakin vaiheessa vaihtua, mutta suurin osa maailmasta elää vielä täysin eri todellisuudessa.

        Mistä päättelet polttoaineen vaihtuvan?
        Nythän on tulossa ihan jotain muuta kuin polttoainetta.
        Etanoli tai jotkut muut biotuotteet olisivat kyllä polttoaineita.

        Polttoaineena käytettävät öljyjalosteet poistuvat jo siitäkin syystä, kun ne loppuvat tai tulevat järjettömän kalliiksi.

        Siinä olet oikeaassa että suuri osa maailmaa elää vielä täysin eri todellisuudessa, kun itse olet siitä hyvänä esimerkkinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Kyllähän Etelä-Korealainen STX, bulkkirahtilaivojen rakentaja kokeili niitä rakentaa. Ei siitä mitään vain tullut. Se ei vain onnistunut. #

        En usko että tuohon enää kauan voi luottaa, kyllä ne pian oppii sielläkin. Kuitenkin kotimainen kustannusrakenne on raskas, joskus pienikin lisäkustannus voi olla teollisuudelle se viimeinen pisara joka katkaisee kamelin selän, siksi esim. monen yrityksen kohdalla kohonneet polttoaineen ja sähkön hinnat, päästökaupat ym. voivat olla kohtalokkaita.

        "Kauppalehti kertoo, että jalostamohanke olisi Rotterdamiin perustettuna jopa 500 miljoonaa euroa edullisempi."
        https://yle.fi/uutiset/3-11818122

        Kuvitteletko tosissasi että energian hinta ei olisi kohonnut muualla aivan vastaavasti kuin meillä?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kuvitteletko tosissasi että energian hinta ei olisi kohonnut muualla aivan vastaavasti kuin meillä?

        ArtoTTT

        Toki, mutta muualla maailmassa ei riennetä käsi lipassa Suomen tavoin polttamaan miljardeja taivaan tuuliin jos EU säätää uusia ympäristömääräyksiä. Tällainen toimii vain sisämarkkinoilla jossa uudella byrokratialla luodaan uusia suojatyöpaikkoja, vrt. ent. Neuvostoliitto. Eu alkaa maailmankaupassa olla jo sivuroolissa.

        Uusia energialähteitä etsitään jatkuvasti, joka sellainen keksii toki tulee rikastumaan, se on normaalia markkinataloutta, mutta jos joku polttoaine ei teknisesti toimi, niin ei se toimi vaikka siihen pumpattaisiin satoja miljardeja lainarahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Toki, mutta muualla maailmassa ei riennetä käsi lipassa Suomen tavoin polttamaan miljardeja taivaan tuuliin jos EU säätää uusia ympäristömääräyksiä. Tällainen toimii vain sisämarkkinoilla jossa uudella byrokratialla luodaan uusia suojatyöpaikkoja, vrt. ent. Neuvostoliitto. Eu alkaa maailmankaupassa olla jo sivuroolissa.

        Uusia energialähteitä etsitään jatkuvasti, joka sellainen keksii toki tulee rikastumaan, se on normaalia markkinataloutta, mutta jos joku polttoaine ei teknisesti toimi, niin ei se toimi vaikka siihen pumpattaisiin satoja miljardeja lainarahaa.

        "mutta jos joku polttoaine ei teknisesti toimi, niin"

        Arton kannattaisi ensin perehtyä tekniikan yksinkertaisiin perusasioihin, ennen kuin alkaa esiintymään asiantuntijana.

        Ei sähköautoissa ole polttoainetta, eikä polttomoottoriakaan.


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        "mutta jos joku polttoaine ei teknisesti toimi, niin"

        Arton kannattaisi ensin perehtyä tekniikan yksinkertaisiin perusasioihin, ennen kuin alkaa esiintymään asiantuntijana.

        Ei sähköautoissa ole polttoainetta, eikä polttomoottoriakaan.

        ArtoTTT

        Ei ne valtamerilaivat ainakaan lataussähköllä kulje kuukautta merellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ei ne valtamerilaivat ainakaan lataussähköllä kulje kuukautta merellä.

        Ensimmäiset vetylaivat on jo tekeillä ja apumoottoreita korvataan tuuliturbiineilla.

        Ihan tämä meidän kotoinen Wärtsilä tuo laivojen ammoniakkimoottorit pian käyttöön ja vetymoottoritkin neljän vuoden kuluttua.

        Vety tuottaa polttokennoissa puhtasti sähköä.
        Vetyä toki voi käyttää polttomoottoreissakin ja autossa kumpanenkin käy.
        Suomessa vaan ei ole jakeluverkostoa vedylle ja tosi surkea se on sähköllekin.

        Jos itse ostaisin sähköauton, niin en voisi sitä ladata missään järkevästi, vaikka kaupungissa asunkin.
        Hyvin harvalla on nopea latauspaikka parkkipaikalla, eikä työpaikallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset vetylaivat on jo tekeillä ja apumoottoreita korvataan tuuliturbiineilla.

        Ihan tämä meidän kotoinen Wärtsilä tuo laivojen ammoniakkimoottorit pian käyttöön ja vetymoottoritkin neljän vuoden kuluttua.

        Vety tuottaa polttokennoissa puhtasti sähköä.
        Vetyä toki voi käyttää polttomoottoreissakin ja autossa kumpanenkin käy.
        Suomessa vaan ei ole jakeluverkostoa vedylle ja tosi surkea se on sähköllekin.

        Jos itse ostaisin sähköauton, niin en voisi sitä ladata missään järkevästi, vaikka kaupungissa asunkin.
        Hyvin harvalla on nopea latauspaikka parkkipaikalla, eikä työpaikallakaan.

        ArtoTTT

        Varmasti sähköautoilu tulee yleistymään, vaikka varsinainen suuri läpimurto on vielä edessäpäin, nyt se on vielä kallista hupia. Jossakin vaiheessa kuitenkin joku volkkari saattaa onnistua tekemään niin halvan ja pitkän toimintasäteen omaavan sähköauton, että siitä tulisi ihan koko kansan auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/kuvittelitko-etta-auton-ajaminen-sahkolla-on-aina-puoli-ilmaista-latausasemien-ryostohintainen-sahko-voi-maksaa-6-kertaa-kotitaloussahkoa-enemman/

        Tässä on kuitenkin mittakaavaharha raskas liikenne, teollisuus, maatalous, laivaliikenne, lentoliikenne, niissä liikutaan aivan eri painoissa kuin henkilöautoilun tai sähkömopojen suhteen, niissä täytyy olla tehoa ja vääntöä. Ei rekkamies aja 40 tonnin rekkaa huoltoasemalle, laita piuhaa kiinni, juo kahvikuppia ja paina siitä taas 10 minuutin latauksella 500 kilometria eteenpäin. Polttoaineen on oltava sekä turvallista, tehokasta, taloudellista että helppokäyttöistä, jotta myös tavalliset ihmiset voivat käyttää sitä. Vety varmasti voisi olla yksi vaihtoehto, mutta työtä lienee vielä edessä, miten esim. tulevaisuuden lentokoneet, tällä hetkellä tuntuisi vielä aika pelottavalta ajatus vetykäyttöisistä lentokoneista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Varmasti sähköautoilu tulee yleistymään, vaikka varsinainen suuri läpimurto on vielä edessäpäin, nyt se on vielä kallista hupia. Jossakin vaiheessa kuitenkin joku volkkari saattaa onnistua tekemään niin halvan ja pitkän toimintasäteen omaavan sähköauton, että siitä tulisi ihan koko kansan auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/kuvittelitko-etta-auton-ajaminen-sahkolla-on-aina-puoli-ilmaista-latausasemien-ryostohintainen-sahko-voi-maksaa-6-kertaa-kotitaloussahkoa-enemman/

        Tässä on kuitenkin mittakaavaharha raskas liikenne, teollisuus, maatalous, laivaliikenne, lentoliikenne, niissä liikutaan aivan eri painoissa kuin henkilöautoilun tai sähkömopojen suhteen, niissä täytyy olla tehoa ja vääntöä. Ei rekkamies aja 40 tonnin rekkaa huoltoasemalle, laita piuhaa kiinni, juo kahvikuppia ja paina siitä taas 10 minuutin latauksella 500 kilometria eteenpäin. Polttoaineen on oltava sekä turvallista, tehokasta, taloudellista että helppokäyttöistä, jotta myös tavalliset ihmiset voivat käyttää sitä. Vety varmasti voisi olla yksi vaihtoehto, mutta työtä lienee vielä edessä, miten esim. tulevaisuuden lentokoneet, tällä hetkellä tuntuisi vielä aika pelottavalta ajatus vetykäyttöisistä lentokoneista.

        Väännön suhteenhan sähkömoottori on luonnostaan ihanteellinen moottori. Jakeluliikenteeseen sähkökuorma-autot ovatkin jo tulossa. Täällä Helsingissä joitakin jo onkin ja kuljetusyrittäjän kokemukset olleet positiiviset.

        Turussa neljännes kaupunkibusseista on sähköbusseja. Kaupungeissa hiukkaspäästöjen terveyshaitat ovat suuret ja sikäli aivan tervetullut kehitys. Myös meluhaitat vähenevät. Myöskin sähkörekkoja kehitellään, tilaahan niissä akuille on, eikä edes lisääntyvä massakaan ole ongelma, 40 tonnia ei ole lähelläkään kantavuuksien rajoja ja puoliperävaunujen melko yhtenäisen rakenteen vuoksi "vaihtoakku" helpohko toteuttaa.

        a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännön suhteenhan sähkömoottori on luonnostaan ihanteellinen moottori. Jakeluliikenteeseen sähkökuorma-autot ovatkin jo tulossa. Täällä Helsingissä joitakin jo onkin ja kuljetusyrittäjän kokemukset olleet positiiviset.

        Turussa neljännes kaupunkibusseista on sähköbusseja. Kaupungeissa hiukkaspäästöjen terveyshaitat ovat suuret ja sikäli aivan tervetullut kehitys. Myös meluhaitat vähenevät. Myöskin sähkörekkoja kehitellään, tilaahan niissä akuille on, eikä edes lisääntyvä massakaan ole ongelma, 40 tonnia ei ole lähelläkään kantavuuksien rajoja ja puoliperävaunujen melko yhtenäisen rakenteen vuoksi "vaihtoakku" helpohko toteuttaa.

        a-teisti-

        ArtoTTT

        #eikä edes lisääntyvä massakaan ole ongelma#

        No itseasiassa on, nykyisellä akkutekniikalla täysperävaunurekka vaatisi niin tolkuttoman paljon akkuja, että se vaikuttaisi myös painoon. Ja mikään henkilösähköauton laturi ei edes riittäisi , myös latauskalusto pitäisi olla järeämpää tekoa.
        https://etn.fi/index.php/13-news/8923-sahkorekka-ei-sovi-suomeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Varmasti sähköautoilu tulee yleistymään, vaikka varsinainen suuri läpimurto on vielä edessäpäin, nyt se on vielä kallista hupia. Jossakin vaiheessa kuitenkin joku volkkari saattaa onnistua tekemään niin halvan ja pitkän toimintasäteen omaavan sähköauton, että siitä tulisi ihan koko kansan auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/kuvittelitko-etta-auton-ajaminen-sahkolla-on-aina-puoli-ilmaista-latausasemien-ryostohintainen-sahko-voi-maksaa-6-kertaa-kotitaloussahkoa-enemman/

        Tässä on kuitenkin mittakaavaharha raskas liikenne, teollisuus, maatalous, laivaliikenne, lentoliikenne, niissä liikutaan aivan eri painoissa kuin henkilöautoilun tai sähkömopojen suhteen, niissä täytyy olla tehoa ja vääntöä. Ei rekkamies aja 40 tonnin rekkaa huoltoasemalle, laita piuhaa kiinni, juo kahvikuppia ja paina siitä taas 10 minuutin latauksella 500 kilometria eteenpäin. Polttoaineen on oltava sekä turvallista, tehokasta, taloudellista että helppokäyttöistä, jotta myös tavalliset ihmiset voivat käyttää sitä. Vety varmasti voisi olla yksi vaihtoehto, mutta työtä lienee vielä edessä, miten esim. tulevaisuuden lentokoneet, tällä hetkellä tuntuisi vielä aika pelottavalta ajatus vetykäyttöisistä lentokoneista.

        Teknologia kehittyy huimaa vauhtia ja olet varmasti sen itsekin elämäsi aikana huomannut. Moni arkipäiväinen asia on ollut vasta tovi sitten olemassa vain tutkimuspaperissa ja nyt siitä on käytännön sovelluksia. Ja ehdit, jos Herrasi elinpäiviä sinulle suo tutustumaan vielä moniin asioihin, jotka ovat nyt vasta tutkimusasteella. Joskus vain kuitenkin tuntuu, että olet jumiutunut tähän päivään, että näe huomiseen lainkaan.

        Sähkön "tankkauksesta" voisi vaikka mainita. Sen ei tarvitse viedä aikaa sitä 10 minuuttia vaan ei lainkaan aikaa. On suunniteltu induktiolatausta, joka olisi upotettu ajorataan "latauskaistoille". Sieltä voisi sitten ottaa lisää evästä matkaan tarvittaessa. Nimenomaan raskaan liikenteen tarpeisiin tätä on kaavailtu. Raskas liikennekin sähköistyy, ei meillä ensimmäisenä mutta Keski-Euroopassa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teknologia kehittyy huimaa vauhtia ja olet varmasti sen itsekin elämäsi aikana huomannut. Moni arkipäiväinen asia on ollut vasta tovi sitten olemassa vain tutkimuspaperissa ja nyt siitä on käytännön sovelluksia. Ja ehdit, jos Herrasi elinpäiviä sinulle suo tutustumaan vielä moniin asioihin, jotka ovat nyt vasta tutkimusasteella. Joskus vain kuitenkin tuntuu, että olet jumiutunut tähän päivään, että näe huomiseen lainkaan.

        Sähkön "tankkauksesta" voisi vaikka mainita. Sen ei tarvitse viedä aikaa sitä 10 minuuttia vaan ei lainkaan aikaa. On suunniteltu induktiolatausta, joka olisi upotettu ajorataan "latauskaistoille". Sieltä voisi sitten ottaa lisää evästä matkaan tarvittaessa. Nimenomaan raskaan liikenteen tarpeisiin tätä on kaavailtu. Raskas liikennekin sähköistyy, ei meillä ensimmäisenä mutta Keski-Euroopassa.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Eli käytännössä rekoista tehtäisiin vähän kuin sähköjunia, paljonko Suomen teiden sähköistämien maksaisi? Ei taitaisi yksi sata miljardia lainarahaa riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Eli käytännössä rekoista tehtäisiin vähän kuin sähköjunia, paljonko Suomen teiden sähköistämien maksaisi? Ei taitaisi yksi sata miljardia lainarahaa riittää?

        Eiväthän ne mitään junia olisi. Ruotsissa kuitenkin järjestelmää on kehitetty. Tuo oli kuitenkin vain esimerkki mitä insinöörit saavat aikaiseksi, en sanonut, että järjestelmä olisi Suomeen tulossa tai minnekään. Mutta voi tullakin. Sinua vaivaa mielikuvituksen puute ja/tai näköalattomuus. Et kykene kuvittelemaan edes huomista.

        Tietenkään mitään koko tieverkkoa, tai niitä pätkiä joita se tarvitsee kattaakseen koko tieverkon, ei voitaisi Suomessa sähköistää mutta ideaa voitaisiin varmasti hyödyntää esim. suurten terminaalien yhteydessä jakeluliikenteen ajoneuvoihin, ehkä jopa ruuhkasuomen moottoriteillä rekkaliikenteessäkin.

        Vetyrekat tulevat varmasti, tai ovat jo tulleet, niitä on ainakin Sveitsissä ja Norjassa, kuten vetybussejakin. Volvolla on 60 tonninen sähkörekka pilotointivaiheessa. Ja Tesla on mukana tietenkin sähkörekallaan, jolle ilmoittavat optimisesti 500 mailin toimintamatkan täyteen lastattuna ja puolen tunnin latausajan.

        https://tekniikanmaailma.fi/salavideon-uhri-nain-teslan-sahkorekka-polttaa-kumia-0-100-km-h-viidessa-sekunnissa/

        Vaikka akkuihin ei saadakaan varastoitua likimainkaan samaa energiatiheyttä kuin dieselpolttoaineeseen on rekoissa tilaa akustoille. Ja sähkömoottorin loistava hyötysuhde yhdistettynä musertavaan ja aina käytettävissä olevaan vääntöön, joka sitä rekkaa nimenomaan liikuttaa tasoittaa peliä. Voima se loppuu 500 hp Scaniastakin alkuunsa, jos oikein taloudellisesti pitää ajaa, ei sitä voimaa ja rajua vääntöä ole kuin moottorin huhkiessa urakalla. Sähkömoottori on tässä suhteessa aika eri maata.

        Ja jakeluliikenteeseen tarkoitetut sähköiset kuorma-autot ovat jo sarjatuotannossa usealla valmistajalla. Taidat olla tietojesi suhteen hiukan menneisyydessä?

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ne mitään junia olisi. Ruotsissa kuitenkin järjestelmää on kehitetty. Tuo oli kuitenkin vain esimerkki mitä insinöörit saavat aikaiseksi, en sanonut, että järjestelmä olisi Suomeen tulossa tai minnekään. Mutta voi tullakin. Sinua vaivaa mielikuvituksen puute ja/tai näköalattomuus. Et kykene kuvittelemaan edes huomista.

        Tietenkään mitään koko tieverkkoa, tai niitä pätkiä joita se tarvitsee kattaakseen koko tieverkon, ei voitaisi Suomessa sähköistää mutta ideaa voitaisiin varmasti hyödyntää esim. suurten terminaalien yhteydessä jakeluliikenteen ajoneuvoihin, ehkä jopa ruuhkasuomen moottoriteillä rekkaliikenteessäkin.

        Vetyrekat tulevat varmasti, tai ovat jo tulleet, niitä on ainakin Sveitsissä ja Norjassa, kuten vetybussejakin. Volvolla on 60 tonninen sähkörekka pilotointivaiheessa. Ja Tesla on mukana tietenkin sähkörekallaan, jolle ilmoittavat optimisesti 500 mailin toimintamatkan täyteen lastattuna ja puolen tunnin latausajan.

        https://tekniikanmaailma.fi/salavideon-uhri-nain-teslan-sahkorekka-polttaa-kumia-0-100-km-h-viidessa-sekunnissa/

        Vaikka akkuihin ei saadakaan varastoitua likimainkaan samaa energiatiheyttä kuin dieselpolttoaineeseen on rekoissa tilaa akustoille. Ja sähkömoottorin loistava hyötysuhde yhdistettynä musertavaan ja aina käytettävissä olevaan vääntöön, joka sitä rekkaa nimenomaan liikuttaa tasoittaa peliä. Voima se loppuu 500 hp Scaniastakin alkuunsa, jos oikein taloudellisesti pitää ajaa, ei sitä voimaa ja rajua vääntöä ole kuin moottorin huhkiessa urakalla. Sähkömoottori on tässä suhteessa aika eri maata.

        Ja jakeluliikenteeseen tarkoitetut sähköiset kuorma-autot ovat jo sarjatuotannossa usealla valmistajalla. Taidat olla tietojesi suhteen hiukan menneisyydessä?

        -a-teisti-

        Eivätkä kaikki rekat sukkuloi Hangosta Nuorgamiin tai möyri Kainuun korvessa kuormaamassa raaka-ainetta sellukattiloihin vaan suuri osa on sukkulointia Etelä-Suomessa terminaalien välillä, joissa tavara siirtyy sitten jakoautoihin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ne mitään junia olisi. Ruotsissa kuitenkin järjestelmää on kehitetty. Tuo oli kuitenkin vain esimerkki mitä insinöörit saavat aikaiseksi, en sanonut, että järjestelmä olisi Suomeen tulossa tai minnekään. Mutta voi tullakin. Sinua vaivaa mielikuvituksen puute ja/tai näköalattomuus. Et kykene kuvittelemaan edes huomista.

        Tietenkään mitään koko tieverkkoa, tai niitä pätkiä joita se tarvitsee kattaakseen koko tieverkon, ei voitaisi Suomessa sähköistää mutta ideaa voitaisiin varmasti hyödyntää esim. suurten terminaalien yhteydessä jakeluliikenteen ajoneuvoihin, ehkä jopa ruuhkasuomen moottoriteillä rekkaliikenteessäkin.

        Vetyrekat tulevat varmasti, tai ovat jo tulleet, niitä on ainakin Sveitsissä ja Norjassa, kuten vetybussejakin. Volvolla on 60 tonninen sähkörekka pilotointivaiheessa. Ja Tesla on mukana tietenkin sähkörekallaan, jolle ilmoittavat optimisesti 500 mailin toimintamatkan täyteen lastattuna ja puolen tunnin latausajan.

        https://tekniikanmaailma.fi/salavideon-uhri-nain-teslan-sahkorekka-polttaa-kumia-0-100-km-h-viidessa-sekunnissa/

        Vaikka akkuihin ei saadakaan varastoitua likimainkaan samaa energiatiheyttä kuin dieselpolttoaineeseen on rekoissa tilaa akustoille. Ja sähkömoottorin loistava hyötysuhde yhdistettynä musertavaan ja aina käytettävissä olevaan vääntöön, joka sitä rekkaa nimenomaan liikuttaa tasoittaa peliä. Voima se loppuu 500 hp Scaniastakin alkuunsa, jos oikein taloudellisesti pitää ajaa, ei sitä voimaa ja rajua vääntöä ole kuin moottorin huhkiessa urakalla. Sähkömoottori on tässä suhteessa aika eri maata.

        Ja jakeluliikenteeseen tarkoitetut sähköiset kuorma-autot ovat jo sarjatuotannossa usealla valmistajalla. Taidat olla tietojesi suhteen hiukan menneisyydessä?

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #Ja jakeluliikenteeseen tarkoitetut sähköiset kuorma-autot ovat jo sarjatuotannossa usealla valmistajalla#

        Toki kaupunkiympäristössä pienellä toimintasäteellä keveällä kuormalla onnistuu.

        #Eiväthän ne mitään junia olisi. Ruotsissa kuitenkin järjestelmää on kehitetty. Tuo oli kuitenkin vain esimerkki mitä insinöörit saavat aikaiseksi, en sanonut, että järjestelmä olisi Suomeen tulossa tai minnekään. Mutta voi tullakin. Sinua vaivaa mielikuvituksen puute ja/tai näköalattomuus. Et kykene kuvittelemaan edes huomista.#

        Siis ei pidä hakata päätä seinään, jos ei nähdä muuta kuin sähkö sähkö sähkö, jolla kaikki pitäisi saada kulkemaan. Ratkaisujen pitää olla sekä teknisesti että taloudellisesti toimivia, jos ensin pitäisi rakentaa kallis tekniikka harvaan asuttuun maahan ja sitten vielä kaikki raskaan liikenteen autoilijat pitäisi saada vaihtamaan tähän tekniikkaan ja edelleen se sähkökin pitäisi tuottaakin akuista puhumattakaan. Eli ei voi hirttäytyä yhteen teknisesti kalliiseen ratkaisuun, joka käytännössä ei välttämättä edes toimisi, kun ihmiset eivät lähtisi siihen mukaan. Vety olisi hyvä vaihtoehto, jos se saadaan toimivaksi, mutta muitakin vaihtoehtoa tulisi miettiä, esim. biokaasun/biodieselin tuottaminen on erittäin yksinkertaista tuohon sähköversioon verrattuna, Suomessa olisi valtavasti resursseja esim. biokaasun tuottamiseen ja hintakin voisi jäädä murto-osaan sähköversiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Ja jakeluliikenteeseen tarkoitetut sähköiset kuorma-autot ovat jo sarjatuotannossa usealla valmistajalla#

        Toki kaupunkiympäristössä pienellä toimintasäteellä keveällä kuormalla onnistuu.

        #Eiväthän ne mitään junia olisi. Ruotsissa kuitenkin järjestelmää on kehitetty. Tuo oli kuitenkin vain esimerkki mitä insinöörit saavat aikaiseksi, en sanonut, että järjestelmä olisi Suomeen tulossa tai minnekään. Mutta voi tullakin. Sinua vaivaa mielikuvituksen puute ja/tai näköalattomuus. Et kykene kuvittelemaan edes huomista.#

        Siis ei pidä hakata päätä seinään, jos ei nähdä muuta kuin sähkö sähkö sähkö, jolla kaikki pitäisi saada kulkemaan. Ratkaisujen pitää olla sekä teknisesti että taloudellisesti toimivia, jos ensin pitäisi rakentaa kallis tekniikka harvaan asuttuun maahan ja sitten vielä kaikki raskaan liikenteen autoilijat pitäisi saada vaihtamaan tähän tekniikkaan ja edelleen se sähkökin pitäisi tuottaakin akuista puhumattakaan. Eli ei voi hirttäytyä yhteen teknisesti kalliiseen ratkaisuun, joka käytännössä ei välttämättä edes toimisi, kun ihmiset eivät lähtisi siihen mukaan. Vety olisi hyvä vaihtoehto, jos se saadaan toimivaksi, mutta muitakin vaihtoehtoa tulisi miettiä, esim. biokaasun/biodieselin tuottaminen on erittäin yksinkertaista tuohon sähköversioon verrattuna, Suomessa olisi valtavasti resursseja esim. biokaasun tuottamiseen ja hintakin voisi jäädä murto-osaan sähköversiosta.

        "Eli ei voi hirttäytyä yhteen teknisesti kalliiseen ratkaisuun, joka käytännössä ei välttämättä edes toimisi, kun ihmiset eivät lähtisi siihen mukaan."

        Ei hirttäydytäkään vaan kehitystyötä tehdään erilaisten teklnoogioiden parissa. Biopolttoaineitakin tuotetaan ja käytetään, tavoitteena onkin biopolttoaineiden osuuden kasvattaminen liikennepolttoaineissa nostaa 30 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.

        Teollisuutemme ei voi jäädä sivusta katsojaksi, hiilijalanjälki on jo nykyisin monilla aloilla yrityksille kilpailuvaltti, joillakin aloilla holtiton päästely ilmakehään on jo suoranainen bisneksen este, asiakkaat kun karsastavat sellaista.

        Ha se mikä tahtoo päästöttömän energian käyttöönoton vastustajilta aina unohtua on, että vaikka se aiheuttaakin aluksi kustannuksia on loppusaldo positiivinen. Se, että jättäydymme kehityksestä tapaa sen teollisuutemme, ei kehityksen mukana meneminen.

        Ruotsalaisten kehittämä tapa valmistaa hiilidioksidivapaata terästä on loistava esimerkki innovaatiosta, joka on yritykselle taloudellinen jättipotti. Rahaa on toki palanut mutta aikaan on saatu jotakin käänteen tekevää.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli ei voi hirttäytyä yhteen teknisesti kalliiseen ratkaisuun, joka käytännössä ei välttämättä edes toimisi, kun ihmiset eivät lähtisi siihen mukaan."

        Ei hirttäydytäkään vaan kehitystyötä tehdään erilaisten teklnoogioiden parissa. Biopolttoaineitakin tuotetaan ja käytetään, tavoitteena onkin biopolttoaineiden osuuden kasvattaminen liikennepolttoaineissa nostaa 30 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.

        Teollisuutemme ei voi jäädä sivusta katsojaksi, hiilijalanjälki on jo nykyisin monilla aloilla yrityksille kilpailuvaltti, joillakin aloilla holtiton päästely ilmakehään on jo suoranainen bisneksen este, asiakkaat kun karsastavat sellaista.

        Ha se mikä tahtoo päästöttömän energian käyttöönoton vastustajilta aina unohtua on, että vaikka se aiheuttaakin aluksi kustannuksia on loppusaldo positiivinen. Se, että jättäydymme kehityksestä tapaa sen teollisuutemme, ei kehityksen mukana meneminen.

        Ruotsalaisten kehittämä tapa valmistaa hiilidioksidivapaata terästä on loistava esimerkki innovaatiosta, joka on yritykselle taloudellinen jättipotti. Rahaa on toki palanut mutta aikaan on saatu jotakin käänteen tekevää.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #holtiton päästely ilmakehään on jo suoranainen bisneksen este, asiakkaat kun karsastavat sellaista. #

        Kiina ja Intia päästelee ennätystahtiin ja kauppa käy. Jalo uskomus toki että meidät palkittaisiin siitä että tuotetaan vaikeimman kautta, mutta yleensä vain raha ja laatu ratkaisevat loppupeleissä. Juhlapuheet on asia erikseen.
        Jos me ajamme itsemme ulos kilpailusta, halpamaat tuottaa sen ilman filttereitä piipun nokassa ja ilmasto "kiittää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #holtiton päästely ilmakehään on jo suoranainen bisneksen este, asiakkaat kun karsastavat sellaista. #

        Kiina ja Intia päästelee ennätystahtiin ja kauppa käy. Jalo uskomus toki että meidät palkittaisiin siitä että tuotetaan vaikeimman kautta, mutta yleensä vain raha ja laatu ratkaisevat loppupeleissä. Juhlapuheet on asia erikseen.
        Jos me ajamme itsemme ulos kilpailusta, halpamaat tuottaa sen ilman filttereitä piipun nokassa ja ilmasto "kiittää".

        Kiinan ilmastotavoitteet ovat muuten erittäin kunnianhimoiset, kun ajatellaan millaiselta takamatkalta Kiina. Sinä olet todellakin tukevasti tässä korkeintaan tässä päivässä, usein kuitenkin jopa eilisessä, etkä näe edes huomiseen. Hoet jatkuvasti kuinka asiat ovat tänään ja siksi niin on oltava huomennakin.

        Kysynpä muuten vain vielä kerran, kun et ole aiemmin vastannut. Onko mahdollista, että kun miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana fossiilisiin polttoaineisiin sitoutunutta hiilidioksidia vapautetaan merkittävä osuus ilmakehään parin vuosisadan aikana se vaikuttaa ilmastoon? Kyllä vai ei? Ei tarvitse perustella edes, sanan mittainen vastaus riittää.

        No, lähdetäänpä tästä kohtapuoleen Turkuun, tällä kertaa sähköveturin vetämänä ja vesivoimalla tuotetulla sähköllä. Kukahan muuten kuvittelee, että vilkkaimmilla radoilla junat voisivatkaan kulkea muutoin kuin sähköllä?

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan ilmastotavoitteet ovat muuten erittäin kunnianhimoiset, kun ajatellaan millaiselta takamatkalta Kiina. Sinä olet todellakin tukevasti tässä korkeintaan tässä päivässä, usein kuitenkin jopa eilisessä, etkä näe edes huomiseen. Hoet jatkuvasti kuinka asiat ovat tänään ja siksi niin on oltava huomennakin.

        Kysynpä muuten vain vielä kerran, kun et ole aiemmin vastannut. Onko mahdollista, että kun miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana fossiilisiin polttoaineisiin sitoutunutta hiilidioksidia vapautetaan merkittävä osuus ilmakehään parin vuosisadan aikana se vaikuttaa ilmastoon? Kyllä vai ei? Ei tarvitse perustella edes, sanan mittainen vastaus riittää.

        No, lähdetäänpä tästä kohtapuoleen Turkuun, tällä kertaa sähköveturin vetämänä ja vesivoimalla tuotetulla sähköllä. Kukahan muuten kuvittelee, että vilkkaimmilla radoilla junat voisivatkaan kulkea muutoin kuin sähköllä?

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #Kiinan ilmastotavoitteet ovat muuten erittäin kunnianhimoiset,#

        Kuten varmasti myös ihmisoikeustavoitteet, kuka uskoo, ei kukaan. Ihmisiä kidutetaan päivittäin näillä "uudelleen koulutusleireillä".

        #Sinä olet todellakin tukevasti tässä korkeintaan tässä päivässä, usein kuitenkin jopa eilisessä, etkä näe edes huomiseen. Hoet jatkuvasti kuinka asiat ovat tänään ja siksi niin on oltava huomennakin.#

        Milloin olen sellaista hokenut? Jos tekniikasta puhutaan niin oikea vastaus on sopiva yhdistelmä vanhaa ja uutta tekniikkaa, uusi sukupolvi haluaa kieltää esim. kaikki diesel autot ja rakentaa sähköautoja, vaikka uuden rakentaminen kuluttaa niitä resursseja kaikkein eniten. järkevä vaihtoehto olisi muuttaa nykyiset dieselmoottorit käyttämään biopolttoaineita jopa biokaasua.

        #Onko mahdollista, että kun miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana fossiilisiin polttoaineisiin sitoutunutta hiilidioksidia vapautetaan merkittävä osuus ilmakehään parin vuosisadan aikana se vaikuttaa ilmastoon? Kyllä vai ei#

        Kyllä se maailmanlaajuisesti on mahdollista , tosin vihreiden mielestä lehmien röyhtäilyt ja lihan syönti ovat samalla viivalla.

        #vesivoimalla tuotetulla sähköllä.#

        Kukapa edes voisi vastustaa puhdasta ja päästötöntä vesivoimaa, kuten kollajan allasta.

        #Kukahan muuten kuvittelee, että vilkkaimmilla radoilla junat voisivatkaan kulkea muutoin kuin sähköllä? #

        Sähköllä on oma paikkansa ja se on meille lähes välttämätöntä, silti silläkin on omat järkevyys rajansa, tuskin kukaan haluaa että kaikki Suomen rakennukset lämmitettäisiin suoralla sähköllä, vaikka se teoriassa olisi mahdollista. Muutakin siis tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Kiinan ilmastotavoitteet ovat muuten erittäin kunnianhimoiset,#

        Kuten varmasti myös ihmisoikeustavoitteet, kuka uskoo, ei kukaan. Ihmisiä kidutetaan päivittäin näillä "uudelleen koulutusleireillä".

        #Sinä olet todellakin tukevasti tässä korkeintaan tässä päivässä, usein kuitenkin jopa eilisessä, etkä näe edes huomiseen. Hoet jatkuvasti kuinka asiat ovat tänään ja siksi niin on oltava huomennakin.#

        Milloin olen sellaista hokenut? Jos tekniikasta puhutaan niin oikea vastaus on sopiva yhdistelmä vanhaa ja uutta tekniikkaa, uusi sukupolvi haluaa kieltää esim. kaikki diesel autot ja rakentaa sähköautoja, vaikka uuden rakentaminen kuluttaa niitä resursseja kaikkein eniten. järkevä vaihtoehto olisi muuttaa nykyiset dieselmoottorit käyttämään biopolttoaineita jopa biokaasua.

        #Onko mahdollista, että kun miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana fossiilisiin polttoaineisiin sitoutunutta hiilidioksidia vapautetaan merkittävä osuus ilmakehään parin vuosisadan aikana se vaikuttaa ilmastoon? Kyllä vai ei#

        Kyllä se maailmanlaajuisesti on mahdollista , tosin vihreiden mielestä lehmien röyhtäilyt ja lihan syönti ovat samalla viivalla.

        #vesivoimalla tuotetulla sähköllä.#

        Kukapa edes voisi vastustaa puhdasta ja päästötöntä vesivoimaa, kuten kollajan allasta.

        #Kukahan muuten kuvittelee, että vilkkaimmilla radoilla junat voisivatkaan kulkea muutoin kuin sähköllä? #

        Sähköllä on oma paikkansa ja se on meille lähes välttämätöntä, silti silläkin on omat järkevyys rajansa, tuskin kukaan haluaa että kaikki Suomen rakennukset lämmitettäisiin suoralla sähköllä, vaikka se teoriassa olisi mahdollista. Muutakin siis tarvitaan.

        Kyllä vanhat dieselautot ajetaan loppuun. Ja eihän kukaan haluakaan suoraa sähkölämmitystä. Siirtymävaiheessa energian tuotanto ja köyttä on tietenkin yhdistelmä uutta ja vanhaa tekniikkaa. Kuinka muutoin voisi edes olla?

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vanhat dieselautot ajetaan loppuun. Ja eihän kukaan haluakaan suoraa sähkölämmitystä. Siirtymävaiheessa energian tuotanto ja köyttä on tietenkin yhdistelmä uutta ja vanhaa tekniikkaa. Kuinka muutoin voisi edes olla?

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        # Ja eihän kukaan haluakaan suoraa sähkölämmitystä.#

        Myyntitaloissa kyllä.


    • K&K uskaltaa kertoa tästä totuuden.

      • Anonyymi

        Kirkko ja kaupunki lässyttää tietysti oman liberaaliagendansa mukaisia, ei siinä suurta rohkeutta vaadita.


    • Anonyymi

      Kärkkäisen median voi lisätä tuon pyhän nelikon jatkoksi.
      Uusimmat ulostulot vain vahvistivat yhteen kuuluvuutta.

    • Anonyymi

      Eikö pitäisi ennemmin puhua IRR-TV:stä kuin Alfa-TV:stä, joka on kehittynyt yleiskanavan suuntaan. Jos Patmos tai TV7 lähettäisi tavallista viihdeohjelmaa, ne eivät lähettäisi sellaista mitä Alfa-TV:llä on ollut, kuten esimerkiksi missikisat tai Laaksosen show. Alfa-TV on siirtynyt yhä enemmän yleiskanavan suuntaan. Liberaalit ja konservatiivit pääsevät molemmat ääneen ajankohtaisohjelmissa. Konservatiivit paremmin kuin Ylellä ja MTV:llä. TV7:lla, Patmoksella ja OM:llä on selkeästi konservatiivinen linja.

      • Tuo on aika lailla nykyään totta, Alfa tv alkaa olla enemmän yleiskanava. Vielä on konservatiivisuuteen kallellaan kuitenkin.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuo on aika lailla nykyään totta, Alfa tv alkaa olla enemmän yleiskanava. Vielä on konservatiivisuuteen kallellaan kuitenkin.

        "Alfa tv alkaa olla enemmän yleiskanava"

        Et tunne AlfaTV-kanavan toimintatapaa, saatika taustaa tai taloudenpitoa.
        Ihan sama homma kuin aikoinaan SuomiTV:n kanssa.

        Äärikristillisyys ja äärioikeristolaisuus paistaa läpi, mutta eihän sitä tyhmemmät huomaa.


    • Anonyymi

      Näiden pekujen ym pellejen kanssa ei kannata yrittää keskustella mistään. Ei idiootteja voi opettaa.

      • Anonyymi

        "opettaa"

        Ei tämä ole Opetus-palsta, vaan keskustelupalsta.


    • Anonyymi

      Cosmoksen tutkija Esko Valtaoja, kertoi että, raamattu ja kristinusko on satua.

    • Anonyymi

      Pelastussanoma ensin kiitos.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe