Onko sähkö niin huono henkilöautoissa, että sitä pitää spämmätä jatkuvasti?

Anonyymi

Onko sähkö niin huono henkilöautoissa, että sitä pitää spämmätä jatkuvasti?

Koko ajan jotain vanhoja juttuja joku jaksaa nostaa.

Miksi? Onko tämä sähköautojen viimeinen hurraa ennen kuin koko keskentekoinen teknologia katoaa täysin?

48

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Edelleenkin sähköauto on likaista vihreää energiaa ja sen tietää viherpiipertäjätkin, pakko vaan olla ajassa mukana.

      • Anonyymi

        Aivan kuten on likaista vihreää energiaa vetyautotkin. Ei niitäkään puhtaasti tehdä, kuten ei mitään autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten on likaista vihreää energiaa vetyautotkin. Ei niitäkään puhtaasti tehdä, kuten ei mitään autoa.

        Tosin vetyautot ovat vielä likaisempia, koska valtaosa vedystä tehdään maakaasusta ja hiilestä tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Tällainen typerä spämmääminen on aivotonta ajanhaaskuuta. Puhutaan nyt ensinnäkin siitä, että suomi24 on keskustelukanavana menettänyt pitkälti merkityksensä. Ihmiset ovat pääosin lähes kaikilla muilla some-kanavilla, mutta ei suomi24:ssä. Ja nekin, jotka suomi24:sta käyttää on melkein pelkästään muilla palstoilla.

      Totuus on, että täällä on korkeintaan 20 kirjoittajaa (minä mukaan lukien) ja lukijoita tuskin paljon enempää. Ja hekin ovat jo valinneet puolensa. Joten spämmäyksen vaikutus on nollan luokkaa.

      Lisäksi, vetyautojen myyntiin ei täällä voisi teoriassakaan vaikuttaa, koska niitä ei Suomessa myydä ja kukaan ulkomailta ei tätä lue. Niitä myydään korkeintaan muutaman vuoden päästä ja sittenkin ne ovat pitkään lähes käyttökelvottomia, koska vetyasemia on liian vähän. Ja silloinkin niiden käyttö tulee olemaan todella kallista ja myös autot maksavat vähintään yhtä paljon kuin normaalit täyssähköautot, joten myynnit tulevat olemaan vähäiset.

      Jos joku etsii tietoa sähköautoista niin hän on todennäköisesti ostamassa autoa NYT, ei 10 vuoden päästä. Sellaista autoa on turha mainostaa, jota ei ole olemassa. Ja normaalin autoa ostavan kannalta vetyautoa ei ole olemassa. Ei voi ostaa sellaista, jota ei myydä.

      • Anonyymi

        Sähkön hinta kovassa nousussa, ite ajele biokaasulla niin pitkään kun tulee joku tolku tähän touhuun, sähköön en usko, on vaan tämän hetkinen trendi ja ihmisillä menee vaan rahat kyseiseen trendiin. Suomalaisella biokaasulla työllistän suomalaisia tekijöitä ja päästöt ovat pyöreät 0,0g.


      • Anonyymi

        Itseasiassa suomi24 foorumi on suosituin. Täällä on tietoa eniten.

        En ole koskaan aukaissut facebook tiliä ja olen siitä onnellinen.

        Myös automerkkien foorumeilla jaksa kirjoitella vastaukauksia tai kysymyksiä.


    • Anonyymi

      Muista ! ! ! Vety vöyhöttäjä on mt tapaus. Pitää suolen autopalstoja ns viihde ja ajankulu palstoinaan,spammaa niihin apinan raivolla n 20 h/vrk mielikuvitus tuubaa sillä saa huomioo ja narsu mt hööpö elää huomiosta. Ei kannattais lähteä vänkäämiseen mukaan ja lopettaa täysin tällaisten moderoimattomien palstojen käyttö.

    • Anonyymi

      Sähkö ei ole huono, mutta nykyisin myytävät sähköautot eivät ole vielä kovin kypsää tekniikkaa. Ne tulevat olemaan paalissa, kun tänäpäivänä myydyt polttomoottoriautot jyräävät vielä teillä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuosta artikkelista on löydetty jo monia virheitä. Luultavasti tuo VTT:n tutkija vetyteollisuuden lobbari. Esimerkki idioottimaisesta lauseesta:

        "Ympäristön kannalta polttokennoauton edut suhteessa akustoilla toimivaan sähköautoon voivat ollakiistattomat, jos vetypolttoaine tuotetaan uusiutuvalla energialla, tuulivoimalla(siirryt toiseen palveluun) tai aurinkoenergialla.:"

        Tuota täsmälleen samaa sähköä voi käyttää akkusähköauton lataamiseen. Paitsi että sähköä tarvitaan murto-osa vedyn tekemiseen kuluvasta määrästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta artikkelista on löydetty jo monia virheitä. Luultavasti tuo VTT:n tutkija vetyteollisuuden lobbari. Esimerkki idioottimaisesta lauseesta:

        "Ympäristön kannalta polttokennoauton edut suhteessa akustoilla toimivaan sähköautoon voivat ollakiistattomat, jos vetypolttoaine tuotetaan uusiutuvalla energialla, tuulivoimalla(siirryt toiseen palveluun) tai aurinkoenergialla.:"

        Tuota täsmälleen samaa sähköä voi käyttää akkusähköauton lataamiseen. Paitsi että sähköä tarvitaan murto-osa vedyn tekemiseen kuluvasta määrästä.

        Ei voida, kuin sattumalta.
        Sähköauto ei siirry laturiin kun tuulee reippaasti tai paistaa aurinko. Sen sijaan vetyä voidaan tuottaa tällä ylijäämäsähköllä käytännössä välittämättä siitä, että laskennallisesti olisi edullisempaa määrätä kaikki vajaapatteriset sähköautot lataukseen.


    • Anonyymi

      Kaikki autot saastuttavat. Miettikää nyt vähän. EI ole ihmeliikkujaa jonka valmistus ja käyttäminen olisi 100% saasteetonta. Sähköautot eivät sentään päästelee palokaasuja jotka haisevat pahalle.

      • Anonyymi

        ei niin mutta tuhoaa luontoa kun luohotaan siihen aineita ja tuhotaan maa kuten kävi shiilessä


    • Anonyymi

      ihmiset haluaa vaivatonta autoilua eikä mitään johtojen vetelyä sekä miettimistä mihin akku riittää

      vety tulee korvaamaan TDI autojen hyödyt

    • Anonyymi

      Jos nyt ei ole ihan vielä kiire hankkia uutta autoa, niin kannattaa sitä odottaa hetki.
      Nykyisistä sähköautoista tulee mieleen reilun 10 vuoden takaiset LED-lamput. Silloin näilläkin palstoilla oli kovat sodat hehkulamppurakastajien ja uusimman tekniikan kannattajien välillä.
      Silloin 40W hehkulamppua vastaava LED-lamppu maksoi 29,90-59,90€, oli kuulemma hyvä ja kannattava investointi jo silloin....
      Mutta nyt kun ostaa merkkivalmistajan (Ledvance tai Philips) 60W hehkulamppuja valoteholtaan vastaavia LED-lamppuja tarjouspaketissa 3 kpl 3,95€-5,95€, niin nyt LED-lamppujen voi todeta voittaneen kisan...ja hehkulamppurakastajat ovat kadonneet hehkuttamasta ilosanomaansa vanhan tekniikan ylivertaisuudesta.
      Tietysti sähköautot tulevat aina jäämään vähän nykyisiä polttomoottoriautoja kalliimmisi, kun useitata satoja kiloja painava akkupaketti tulee aina olemaan kalliimpi kuin tyhjä bensatankki. Tosin sähkömoottoreiden voi olettaa olevan halvempia valmistaa kuin vastaavantehoisen bensa- tai dieselmoottorin, joten tuo akuston jäämä lisähinta tasoittuu sitä kautta merkittävästi. Tehokkaimmissa sähköautoissa tämä jo näkyy, kun hevosvoimien lisäykset superautoluokkaan tulevat sähkömoottorista jo nykyisin paljon halvemmalla kuin upeasti rintakehää tärisyttävästä V10 moottorista.

      • Anonyymi

        "Jos nyt ei ole ihan vielä kiire hankkia uutta autoa, niin kannattaa sitä odottaa hetki."

        Tuolla mentaliteetilla jää ikuisesti lähtökupoppiin eikä saa koskaan mitään aikaiseksi. Aiva sama kuin läppäreiden, televisioiden, tablettien yms. kanssa. Aina näköpiirissä on jotain parempaa ja halvemmalla.

        Tällä hetkellä sähkööautoissa saa noin 35.000 eurolla ison c-luokan ID.3sen ja luokkaa ylempänä ID.4 maksaa noin 45.000 euroa. Tuon luokan autot ovat aina maksaneet tuon verta eikä se odottamalla miksikään muutu.

        Kaikkein typerintä olisi ostaa samasta hintaluokasta joku polttis mallia Corolla tai RAV4. Latauskelvottomien markkina-arvo käytettynä tulee putoamaan kuin kivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos nyt ei ole ihan vielä kiire hankkia uutta autoa, niin kannattaa sitä odottaa hetki."

        Tuolla mentaliteetilla jää ikuisesti lähtökupoppiin eikä saa koskaan mitään aikaiseksi. Aiva sama kuin läppäreiden, televisioiden, tablettien yms. kanssa. Aina näköpiirissä on jotain parempaa ja halvemmalla.

        Tällä hetkellä sähkööautoissa saa noin 35.000 eurolla ison c-luokan ID.3sen ja luokkaa ylempänä ID.4 maksaa noin 45.000 euroa. Tuon luokan autot ovat aina maksaneet tuon verta eikä se odottamalla miksikään muutu.

        Kaikkein typerintä olisi ostaa samasta hintaluokasta joku polttis mallia Corolla tai RAV4. Latauskelvottomien markkina-arvo käytettynä tulee putoamaan kuin kivi.

        Annappa selitys näille ! onko mahdolliseti väärää tietoa.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/milloin-sahkoauto-on-saman-hintainen-kuin-vastaava-polttomoottoriauto-tuoreen-analyysin-tarjoama-vastaus-voi-yllattaa/7965528#gs.edjwoy
        Kun nyt sähkikset maksavat 10-20tuhatta enemmän kuin vastaava polttis .Älä vertaa ID3 karvalakki mallia hinnaltaan normaalisti varustettuihin polttiksiin . no saahan sitä verrata ,tämä on hinnat alkaen malli jota ei myydä eikä osta kukaan suomessa. No aina kun verrataan otetaan valikoiden hinta on pieniakkuisen hinnat alkaen mallin , suoritus kyky isoakkuisen samoin range . Näin valikoiden nyt ei kerry vertailukelpoisia tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos nyt ei ole ihan vielä kiire hankkia uutta autoa, niin kannattaa sitä odottaa hetki."

        Tuolla mentaliteetilla jää ikuisesti lähtökupoppiin eikä saa koskaan mitään aikaiseksi. Aiva sama kuin läppäreiden, televisioiden, tablettien yms. kanssa. Aina näköpiirissä on jotain parempaa ja halvemmalla.

        Tällä hetkellä sähkööautoissa saa noin 35.000 eurolla ison c-luokan ID.3sen ja luokkaa ylempänä ID.4 maksaa noin 45.000 euroa. Tuon luokan autot ovat aina maksaneet tuon verta eikä se odottamalla miksikään muutu.

        Kaikkein typerintä olisi ostaa samasta hintaluokasta joku polttis mallia Corolla tai RAV4. Latauskelvottomien markkina-arvo käytettynä tulee putoamaan kuin kivi.

        Miksi ei kannattaisi odottaa? Kyllä Hybrid toyota on vielä muutaman vuoden päästä ihan myynti kelpoinen vaihdokki lisäksi näiden hinta ei ole romahtanut . Toisin kuin sähköauton jonka Akun kapasiteetista on pudonnut 30-40 prosenttia.

        "On kiistämätön fakta, että sähköautot ovat polttomoottoriautoja kalliimpia. On kuitenkin syytä tiedostaa, että tämä on asian laita vain toistaiseksi. Akkuteknologian kehitys sekä yksinkertaisesti valmistusmäärien kasvaminen auttavat puskemaan valmistamisen hintaa alas."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei kannattaisi odottaa? Kyllä Hybrid toyota on vielä muutaman vuoden päästä ihan myynti kelpoinen vaihdokki lisäksi näiden hinta ei ole romahtanut . Toisin kuin sähköauton jonka Akun kapasiteetista on pudonnut 30-40 prosenttia.

        "On kiistämätön fakta, että sähköautot ovat polttomoottoriautoja kalliimpia. On kuitenkin syytä tiedostaa, että tämä on asian laita vain toistaiseksi. Akkuteknologian kehitys sekä yksinkertaisesti valmistusmäärien kasvaminen auttavat puskemaan valmistamisen hintaa alas."

        "Kyllä Hybrid toyota on vielä muutaman vuoden päästä ihan myynti kelpoinen vaihdokki lisäksi näiden hinta ei ole romahtanut .Toisin kuin sähköauton jonka Akun kapasiteetista on pudonnut 30-40 prosenttia."

        Kyllä nyt taas tojotero vajoaa valehtelun maailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.

        https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/

        "Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."


        Tojon latauskelvottomien käyttötustannusten nousu bensan hinnan mukana tekee niistä markkinoiden häviäjiä. Suomen talous nojaa halpaan sähköön ja se tulee säilymään jatkossakin. Jos sähkön hintaa nostetaan niin koko Suomen talous romahtaisi.
        Tässä halvan sähkön vaativien seurassa johon kuuluu teollisuus, kauppa , julkinen talous ja yksityiset taloudet. Siinä sähköautoilijan on kiva siipeillä. mukana


      • Anonyymi

        Hulluinta noissa LED valoissa et ''premium'' merkki BMW käyttää vieläkin hehkulamppuja autoissaan, VW Passatiin LEDit tuli jo 2003 sarjatuotatoon.
        On kyl kumma miten jengi jaksaa arvostaa Bemaria, matkii Mersua vuodesta toiseen, nyt uuteen urheilu i4 malliin tuli sama näyttö ratkaisu jonka Mese lanseerasi jo 2015. Mesellä uudet tekniikat jo ja odotellaan vaan niin kohta ne on Bemarissakin, tosin kestää jokunen tovi kun kaivavat tekniikan esiin ja tajuavat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei kannattaisi odottaa? Kyllä Hybrid toyota on vielä muutaman vuoden päästä ihan myynti kelpoinen vaihdokki lisäksi näiden hinta ei ole romahtanut . Toisin kuin sähköauton jonka Akun kapasiteetista on pudonnut 30-40 prosenttia.

        "On kiistämätön fakta, että sähköautot ovat polttomoottoriautoja kalliimpia. On kuitenkin syytä tiedostaa, että tämä on asian laita vain toistaiseksi. Akkuteknologian kehitys sekä yksinkertaisesti valmistusmäärien kasvaminen auttavat puskemaan valmistamisen hintaa alas."

        "Miksi ei kannattaisi odottaa"

        Sanoin vain että jos tuolle odottamisen polulle lähtee niin siellä vatvojien meinaajien ehkämiesten osastolla pysyy odottamassa ikuisesti.
        Meinaamisella ei saa koskaan mitään aikaiseksi. Mies tekee päätöksiä ja nauttii niiden tuloksesta. Meinaajalle jää käteen vanhentunutta sälää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ei kannattaisi odottaa"

        Sanoin vain että jos tuolle odottamisen polulle lähtee niin siellä vatvojien meinaajien ehkämiesten osastolla pysyy odottamassa ikuisesti.
        Meinaamisella ei saa koskaan mitään aikaiseksi. Mies tekee päätöksiä ja nauttii niiden tuloksesta. Meinaajalle jää käteen vanhentunutta sälää.

        Todennäköisesti se sun 60t euron sähköauto on hyvinkin nopeesti vanhentunutta sälää kun järki voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä Hybrid toyota on vielä muutaman vuoden päästä ihan myynti kelpoinen vaihdokki lisäksi näiden hinta ei ole romahtanut .Toisin kuin sähköauton jonka Akun kapasiteetista on pudonnut 30-40 prosenttia."

        Kyllä nyt taas tojotero vajoaa valehtelun maailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.

        https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/

        "Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."


        Tojon latauskelvottomien käyttötustannusten nousu bensan hinnan mukana tekee niistä markkinoiden häviäjiä. Suomen talous nojaa halpaan sähköön ja se tulee säilymään jatkossakin. Jos sähkön hintaa nostetaan niin koko Suomen talous romahtaisi.
        Tässä halvan sähkön vaativien seurassa johon kuuluu teollisuus, kauppa , julkinen talous ja yksityiset taloudet. Siinä sähköautoilijan on kiva siipeillä. mukana

        Katso mitä maksaa kymmenen vuotta vanha täys-sähköauto tänä päivänä , no eipä niillä ole juurikaan mitään rahallista arvoa johtuen siitä kun ajoakulla ei ole mitään taloudellista käyttöikää jäljellä kapasteetti on pudonnut 30-40 % uusi akku taas maksaa euroissa 10-30 tuhatta .Tässä kohtaa ei auta vakuuttelu , tutkimusten mukaan akut kestävät keskimäärin 22 vuotta. Kun teslan hinnasta on sulanut noin100 tuhatta 8 vuodessa en pidä tätä kovinkaan vakuuttavana näyttönä arvon säilymisessä.
        https://www.nettiauto.com/vaihtoautot/sahkoautot?id_vehicle_type=1&id_gear_type=3&yfrom=2011&yto=2013&show_search=1&mileageFrom=5000&mileageTo=195000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso mitä maksaa kymmenen vuotta vanha täys-sähköauto tänä päivänä , no eipä niillä ole juurikaan mitään rahallista arvoa johtuen siitä kun ajoakulla ei ole mitään taloudellista käyttöikää jäljellä kapasteetti on pudonnut 30-40 % uusi akku taas maksaa euroissa 10-30 tuhatta .Tässä kohtaa ei auta vakuuttelu , tutkimusten mukaan akut kestävät keskimäärin 22 vuotta. Kun teslan hinnasta on sulanut noin100 tuhatta 8 vuodessa en pidä tätä kovinkaan vakuuttavana näyttönä arvon säilymisessä.
        https://www.nettiauto.com/vaihtoautot/sahkoautot?id_vehicle_type=1&id_gear_type=3&yfrom=2011&yto=2013&show_search=1&mileageFrom=5000&mileageTo=195000

        Joo ei oo kyllä tulevaisuutta sähköllä, trendi hölmöt nyt on mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ei kannattaisi odottaa"

        Sanoin vain että jos tuolle odottamisen polulle lähtee niin siellä vatvojien meinaajien ehkämiesten osastolla pysyy odottamassa ikuisesti.
        Meinaamisella ei saa koskaan mitään aikaiseksi. Mies tekee päätöksiä ja nauttii niiden tuloksesta. Meinaajalle jää käteen vanhentunutta sälää.

        Tämä on tosiasia kiistämätön ,kolmen vuodenpäästä saa huomattavasti paremman sähköauton , pienemmällä rahalla jos sen ostaisi nyt . Jos ja kun sen ostaa nyt niin esimerkiksi 10 vuoden päästä on käsissä vahentunutta sälää. No on siinä ollut ainakin jotain kunnollista tuo hankinta hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti se sun 60t euron sähköauto on hyvinkin nopeesti vanhentunutta sälää kun järki voittaa.

        Tuollainen 60 donan sähköauto menee paaliin siinä 5-6 vuoden ikäisenä, joten pelkkä auton ostohinnan kuoletus on luokkaa 30 € per päivä ja siihen vielä lataukset sekä huollot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ei kannattaisi odottaa"

        Sanoin vain että jos tuolle odottamisen polulle lähtee niin siellä vatvojien meinaajien ehkämiesten osastolla pysyy odottamassa ikuisesti.
        Meinaamisella ei saa koskaan mitään aikaiseksi. Mies tekee päätöksiä ja nauttii niiden tuloksesta. Meinaajalle jää käteen vanhentunutta sälää.

        Hyvänä esimerkkinä käy tämä yleinen sähköauto nissan leaf . autoa myytiin vuosia hintaan noin 40 000 eroa nyt tänä päivänä hintaan 25 000 euroa . Tietenkin tosimiehet ostivat tämän heti eivätkä meinanneet , tai paremminkin miehet jotka kokeilivat uutta ja raha ei ollut siihen esteenä. Mikä tämä 10 vuotias nissan on nyt muuta kun vanhentunut sälä.
        Polttiksenkin kesimääräinen romutus ikä on yli 20vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä Hybrid toyota on vielä muutaman vuoden päästä ihan myynti kelpoinen vaihdokki lisäksi näiden hinta ei ole romahtanut .Toisin kuin sähköauton jonka Akun kapasiteetista on pudonnut 30-40 prosenttia."

        Kyllä nyt taas tojotero vajoaa valehtelun maailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.

        https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/

        "Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."


        Tojon latauskelvottomien käyttötustannusten nousu bensan hinnan mukana tekee niistä markkinoiden häviäjiä. Suomen talous nojaa halpaan sähköön ja se tulee säilymään jatkossakin. Jos sähkön hintaa nostetaan niin koko Suomen talous romahtaisi.
        Tässä halvan sähkön vaativien seurassa johon kuuluu teollisuus, kauppa , julkinen talous ja yksityiset taloudet. Siinä sähköautoilijan on kiva siipeillä. mukana

        Ihmettelen miksi myydään kunnostettuja akkuja sähköautoihin , kun nämä tutkimuksien mukaan kestävät keskimäärin 22 vuotta tai olisiko näin tuo leaffin akku pudottaa keski-ikää
        ja tietenkin muut sähköauton akut kestäisivät vastaavasti käyttökelpoisena vaikka 30 vuotta , ehkä se sitten on näin tai ei.
        https://pistokehybridi.fi/nissan_leaf_akkuvaihto.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvänä esimerkkinä käy tämä yleinen sähköauto nissan leaf . autoa myytiin vuosia hintaan noin 40 000 eroa nyt tänä päivänä hintaan 25 000 euroa . Tietenkin tosimiehet ostivat tämän heti eivätkä meinanneet , tai paremminkin miehet jotka kokeilivat uutta ja raha ei ollut siihen esteenä. Mikä tämä 10 vuotias nissan on nyt muuta kun vanhentunut sälä.
        Polttiksenkin kesimääräinen romutus ikä on yli 20vuotta.

        Halvin Nissan Leaf tällä hetkellä 9900e, eikä tuollaisella kotterolla moni kehtaa edes ajaa.
        Muutenkin jostain syystä sähköautoista tehdään tahallaan rumia vanteineen, tiedä sit miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen 60 donan sähköauto menee paaliin siinä 5-6 vuoden ikäisenä, joten pelkkä auton ostohinnan kuoletus on luokkaa 30 € per päivä ja siihen vielä lataukset sekä huollot päälle.

        Jotain rajaa liioittelullekin tutkimukset kertovat toista akun käyttöiästä , laskeppa kuinka monta vuotta akku säilyy toimintakelpoisena .
        "TUTKIMUKSESSA SELVITETTIIN myös, miten akun jäähdys- ja lämmitysjärjestelmä voi vaikuttaa sen pitkäikäisyyteen. Eräinä esimerkkeinä olivat kaksi vuosimallin 2015 sähköautoa. Tesla Model S:n akun kapasiteetti putosi keskimäärin 2,3 prosenttia joka vuosi. Saman vuosimallin Nissan Leafin akku puolestaan menetti kapasiteetistaan 4,2 prosenttia"
        Tämä akun kapasiteetin lasku tapahtuu kyllä kiihtyvällä vauhdilla kun ikää tulee 6-7 vuotta tai enemmän , eli ei riitä enää 2,3% 4,2% lukemat ovat 10 vuotiaana 3% ja tämä 4,2% 5%
        ja tästä eteen päin kiihtyvästi akun "kuolemaan asti".


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain rajaa liioittelullekin tutkimukset kertovat toista akun käyttöiästä , laskeppa kuinka monta vuotta akku säilyy toimintakelpoisena .
        "TUTKIMUKSESSA SELVITETTIIN myös, miten akun jäähdys- ja lämmitysjärjestelmä voi vaikuttaa sen pitkäikäisyyteen. Eräinä esimerkkeinä olivat kaksi vuosimallin 2015 sähköautoa. Tesla Model S:n akun kapasiteetti putosi keskimäärin 2,3 prosenttia joka vuosi. Saman vuosimallin Nissan Leafin akku puolestaan menetti kapasiteetistaan 4,2 prosenttia"
        Tämä akun kapasiteetin lasku tapahtuu kyllä kiihtyvällä vauhdilla kun ikää tulee 6-7 vuotta tai enemmän , eli ei riitä enää 2,3% 4,2% lukemat ovat 10 vuotiaana 3% ja tämä 4,2% 5%
        ja tästä eteen päin kiihtyvästi akun "kuolemaan asti".

        Dataan perustuva analyysi Model S:n akun suhteen on tosin toista.

        Pudotus on ensimmäisenä vuotena suurin, ja 10 vuoden kohdalla erittäin pientä, alle 0,1% vuositasolla, kun kokonaiskapasiteettia on vielä noin 90% jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dataan perustuva analyysi Model S:n akun suhteen on tosin toista.

        Pudotus on ensimmäisenä vuotena suurin, ja 10 vuoden kohdalla erittäin pientä, alle 0,1% vuositasolla, kun kokonaiskapasiteettia on vielä noin 90% jäljellä.

        Älä valehtele . dataan perustuva 4 vuotta ja kuusikuukautta alenema 90,4 %.
        No ei voi olla 10 vuodenkohdalla alenema 10 % kun malli tuli 2015 ei siitä ole silloin dataa olemassa.
        "Pudotus on ensimmäisenä vuotena suurin, ja 10 vuoden kohdalla erittäin pientä, alle 0,1% vuositasolla, "
        Oletko sokea , tai etkö osaa tulkita käyrää ensinmäinen vuosi 0,1% 2vuotta ja kapsteetista jäljellä 97,5 3 v. 84,3 4vuotta 92,4 4 vuotta ja kuusikuukautta 90,4 kysyn vain onko käyrä aleneva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain rajaa liioittelullekin tutkimukset kertovat toista akun käyttöiästä , laskeppa kuinka monta vuotta akku säilyy toimintakelpoisena .
        "TUTKIMUKSESSA SELVITETTIIN myös, miten akun jäähdys- ja lämmitysjärjestelmä voi vaikuttaa sen pitkäikäisyyteen. Eräinä esimerkkeinä olivat kaksi vuosimallin 2015 sähköautoa. Tesla Model S:n akun kapasiteetti putosi keskimäärin 2,3 prosenttia joka vuosi. Saman vuosimallin Nissan Leafin akku puolestaan menetti kapasiteetistaan 4,2 prosenttia"
        Tämä akun kapasiteetin lasku tapahtuu kyllä kiihtyvällä vauhdilla kun ikää tulee 6-7 vuotta tai enemmän , eli ei riitä enää 2,3% 4,2% lukemat ovat 10 vuotiaana 3% ja tämä 4,2% 5%
        ja tästä eteen päin kiihtyvästi akun "kuolemaan asti".

        Onko dokumenttia näistä väitteistä?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei kiitos muovikipoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiitos muovikipoille.

        Tuskin sinulla on siihen edes varaa. Happamia sanoi kettu pihlajan marjoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sinulla on siihen edes varaa. Happamia sanoi kettu pihlajan marjoista.

        Juurikin näin, ei ole sähköautoja hehkuttavilla patteriautoteroilla varaa muuhun kuin siihen ladattavaan sähköpotkulautaan. Sitten kun kykenette ostamaan sen haaveilemanne sähköauton, niin ajakaapa sillä vaikka tuollaiset 10-15 vuotta ja laitatte kaikki kulut ylös, ja johan alkaa tulla faktaa mitä se sähköllä ajelu oikeasti maksaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Välivaihe tai ei, niin ainakin itse odottelen vielä pari vuotta kun kakkosautossakin taitaa riittää katsastuksen läpäisykykyä vielä muutaman vuoden verran. Arvo ei enää tipu, joten millään taloudellisella perusteella ei sähköauton hankintaa kauppakassiksi voi perustella.
      Mutta oikeastaan itsellä homma ainakin tökkäsi siihen, että pieniä sähköautoja on todella surkeasti edes tilattavissa. Seat Mii, ei onnistu, Dacia perui suomen lanseerauksen autopulan takia jne...
      Ns. ykköskotteron vaihto onnistuisi sähköiseksi paljon helpommin, mutta se ei ole vaihtovuorossa nyt.

    • Anonyymi

      Ei ole bensamoottorin voittanutta, vinkuvat sähkömoottorit rallissa ja formuloissa todistaa, ketään ei kiinnosta patteriautot. Viheraatetta on myyty heikkolahjaisille kympin oppilailla jotka haluaa tehdä kaiken oikein, ei kuulkaa maailmankaikkeus ole täydellinen, polttomoottoriautojen taival tulee olemaan vain pieni mitätön pätkä maailmankaikkeuden aikajanalla, me onnekkaat vaan satutaan elämään just tässä ajassa, ei nykyinen sivilisaatio tule ikuisesti kestämään, 200 vuoden kuluttua ei ole enää raakaöljyä ja maailmamme näyttää aivan erilaiselta, kuljemme kameleilla ja hevosilla sekä polkupyörillä, veneillä autoilu ja lentäminen sekä laivamatkat moottorin voimalla loppuu kokonaan.

      Ei siis ole mitään pelastettavaa, kulutetaan nyt kaikki loppuun, antaa tulevien sukupolvien miettiä miten 20 miljardin populaatio liikkuu ja miten ravinto saadaan riittämään. Kasvu joka suuntaan ei voi jatkua ikuisesti.

      • Anonyymi

        Sopivasti vinkunaa sopivasti pauketta ja kyllä kiinnostaa. https://www.youtube.com/watch?v=fUKrwAAkeOA ,kuten joku kommentoija sanoi, kuulostaa Lancia S4:tä. Sellaisia patteriautoja ensi vuonna WRC-autoina.
        Toki katsojamäärät tippuvat siinä vaiheessa kun Ouninpohjassa kuuluu vain korvat särkevää täyspatteriautojen vinkunaa.


    • Anonyymi

      Ei enää kaksoisnykivaihteistoa eikä turboviivettä. Elämän on helpompaa sähkön kanssa. Joka aamu on "tankkikin" täynnä.
      Auto lähtee heti eikä sitten joskus. Voimaa tulee heti sen mukaan mitää pedaalia painaa. Diesel nytkyttimet oli onettomia kaupunkiajossa voiman tuotossa.
      Ei myöskään enää koneen jyrinää kun DSG koittaa mennä liian isolla vaihteella.
      Lämmitys ja ilmastointikin saa olla pysäköidessä päällä vaikka kuinka pitkään eikä laki kiellä.

    • Anonyymi

      Sähköfanaatikot ovat kauhusta kankeana kun pelkäävät ettei sähkö yleistykään ja heidän autojen arvot romahtaa, sikis niin spämätään.

      Mutta aika selväähän on että biopolttoaineet ja myöhemmin vety tulee olemaan valtavirtaa. Yksinkertaisesti siksi että sadoilta tuhansilta puuttuu latausmahdollisuus kotona ja tienpäällä lataaminen järkyttävän hidasta uusimallakin akkutekniikalla.

      • Anonyymi

        On sinulla fantasiat. Miksi ihmeessä murehdit mitä toiset ajattelevat kun se pohjaa harhaisuuteen.


    • Anonyymi

      Juu, tekniikka alkaa olla sähköautoissa ihan kunnossa kaupunkiautoiluun. Kaupunkien välinen autoilu on vielä kehitysvaiheessa, mutta kyllä sekin tulee lähivuosina kuntoon.
      Oliko se kauppalehdessä vai missä kun testattiin onnistuuko kaupunkien välinen sähköautoilu, niin ainakin Helsinki-Turku-Helsinki väli näytti olevan vielä liian kova pala sähköautoille. Paitsi pidentämällä matka-aikaa tunti suuntaansa.
      No odotellaan vielä pari vuotta, niin tämä kaupunkien välinenkin alkaa olla kunnossa ja latauksen voi edelleen hoitaa kotipihalla ja olla taas seuraavana aamuna valmiina seuraavaan vastaavanlaiseen ajolenkkiin.

    • Anonyymi

      Niinpä, vetyauto on millä kohta ajellaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe