Onko sinulla tarve päteä ja olla aina kaikessa oikeassa ?

Anonyymi

On ihmisiä, jotka eivät kestä olla väärässä – eivät, vaikka he ainaisella oikeassa olemisen halullaan vaarantaisivat hienoja ihmissuhteita. Päteminen ei ole sen arvoista. Tunnetko (ainakin joskus) sisälläsi pakottavaa tarvetta todistaa että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä ?

(Kysymys on lainattu ja moneen kertaan muokattu ainakin 25:stä nettipalstasta ja kirjoituksesta ;)

21

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos koen, että olen jossain asiassa oikeassa, niin totta kait pidän pääni.
      Mutta hyvin keposta on myös myöntää ja tunnustaa virheeni, jos paljastuu, että olenkin ollut väärässä. Ei ihmissuhteeni ole moisesta vaarantuneet,
      Oikeastaan en ymmärrä, miten ne voisi moisesta asiasta vaarantua.

      Tietysti kannattaa muistaa se, että sanalla päteä on monen monituista synonyymiä Suomenkin kielessä.

      Jos haluaa tuoda esille asian oikean laidan,, ei se ole brassailua tai pröystäilyä tai pöyhkeilyä jne.

      • Anonyymi

        Pahinta varmaan on ymmärtää ja oppia, että on luullut olevansa varma asiasta, mutta se onkin todistettu vääräksi. On myönnettävä itselleen virhe. Se on paha paikka. 😣
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta varmaan on ymmärtää ja oppia, että on luullut olevansa varma asiasta, mutta se onkin todistettu vääräksi. On myönnettävä itselleen virhe. Se on paha paikka. 😣
        Mkr.

        Ei se ole kuin normaalia kanssakäymistä ihmisten kanssa, yksi tietää yhden asian ja toinen toisen, ei kukaan kaikkea voi tietää.
        Nyt meillä on tämä google, josta voi tarkistaa asioita joista on keskustelussa erimielisyyksiä.
        Mielipiteet saa tietysti jokainen omansa pitää, niistä on turhaa ruveta kinaamaan ja siihen ei googlestakaan ole apua.


    • Anonyymi

      Kuka myöntäisi olevansa besserwisser ?

      • Tuota minäkin heti kysyin, Ano 14.30. Kuka tunnustaa olevansa besserwisser ?,,))

        Kova paikka on ollut huomata, että oma mielipide jostakin asiasta ei ole useinkaan yleispätevä, osatotuus korkeintaan.

        Toisaalta, en siitäkään oikein tykkää, että ne, joilla on "varmat ja oikeat" mielipiteet tulevat opettamaan minua..))

        "Olen valmis oppimaan, mutta en välitä tulla opetetuksi", tisi olla itse Churchill joka näin totesi.


    • Anonyymi

      Palstan opettaja antaa neuvoja mikä on hyvää ja kaunista mutta
      vaikenee pätemisestä.

      • Anonyymi

        Odotellllaan, kyllä kirjailijan näkemys pitää saada, ja tietysti myös ”kirjailijan”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotellllaan, kyllä kirjailijan näkemys pitää saada, ja tietysti myös ”kirjailijan”.

        Sain päteä taas tänään ihan itessei.

        Keskipäivällä 4 km sauvakävelyä, jo vain tuli hyvä olo, täsmähoitoa selälle, auttaa, siinä olen oikeassa.

        Iltapäivän pädin mimimaailmassani. Villa Kristan terassi sai ensilumen (valkeaa kissanhiekkaa) Jenni ja Komistus nukeille tein talviasut. Varastosta (Rustan pakkauksesta) kaivoin sukset, sauvat ja vesikelkan, lumiukon ja huurteisen puun.

        Iltapäivällä elvistelin tekemälläni tonnikala-katkarapupizzalla, (paljon valkosipulia).

        Lauantai illan ohje, se auttaa joka vaivaan, sauna ja jämäkät löylyt sekä terassilla kylymä kalja.

        Kyllä korppis tietää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sain päteä taas tänään ihan itessei.

        Keskipäivällä 4 km sauvakävelyä, jo vain tuli hyvä olo, täsmähoitoa selälle, auttaa, siinä olen oikeassa.

        Iltapäivän pädin mimimaailmassani. Villa Kristan terassi sai ensilumen (valkeaa kissanhiekkaa) Jenni ja Komistus nukeille tein talviasut. Varastosta (Rustan pakkauksesta) kaivoin sukset, sauvat ja vesikelkan, lumiukon ja huurteisen puun.

        Iltapäivällä elvistelin tekemälläni tonnikala-katkarapupizzalla, (paljon valkosipulia).

        Lauantai illan ohje, se auttaa joka vaivaan, sauna ja jämäkät löylyt sekä terassilla kylymä kalja.

        Kyllä korppis tietää.

        Älä syö vehnää maha kasvaa
        Saat savipuolen ja suolisolmun

        Tonnikala on opiskelijamössöä


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sain päteä taas tänään ihan itessei.

        Keskipäivällä 4 km sauvakävelyä, jo vain tuli hyvä olo, täsmähoitoa selälle, auttaa, siinä olen oikeassa.

        Iltapäivän pädin mimimaailmassani. Villa Kristan terassi sai ensilumen (valkeaa kissanhiekkaa) Jenni ja Komistus nukeille tein talviasut. Varastosta (Rustan pakkauksesta) kaivoin sukset, sauvat ja vesikelkan, lumiukon ja huurteisen puun.

        Iltapäivällä elvistelin tekemälläni tonnikala-katkarapupizzalla, (paljon valkosipulia).

        Lauantai illan ohje, se auttaa joka vaivaan, sauna ja jämäkät löylyt sekä terassilla kylymä kalja.

        Kyllä korppis tietää.

        Pidä se kaljasi , kiljusi ja poikaystäväsi terassi, EVVK !!
        Köyhän ruokaa tonnikala, olkoon vaikka kaurapuuron seassa.


    • Anonyymi

      Ei. Mutta varmaan 'esiintymis'tyylini on sellainen, että jotkut luulevat niiin. - Nm. Erimielinen

    • Anonyymi

      Tietäminen on sitä että tietää hakea oikeaa asiaa ei googlaamista

      Googlaa

      Mitä pitäisi tehdä, että saisi rahojaan takaisin, kun niitä on ahdettu Italiaan elvytyksenä

    • Anonyymi

      En. Minä olen se joka hakee nurkkapaikan tilaisuudet tai juhla hetket tai eläkeläiskerhot.Täysin sivulisena näkymättömänä olen.Meitä on moneen junaan ihmisiä.Ne jotka kulkevat niissä joukoissa jossa saavat näkyvyttä ja ihmisiä jotka sitä näkyvyttä ei tarvitse. Nämä näkyvyyttä hakevat ihmiset:Omaavat todella heikon itse tunnon ja kävelevät hiljaisten yli.

      • Anonyymi

        Näkyvyyttä hakevat ihmiset on niitä röyhkeitä, jotka luulevat olevansa kaiken keskipiste
        ja kaikkien mielenkiinnon kohde. Se olisi äärettömän tärkeää heille. Niin pieni on itsetunto heillä.


      • Anonyymi

        Miksi jossain tilaisuuksissa tai varsinkaan palstoilla tarvitsisi hakea näkyvyyttä ja kuuluvuutta, kun elämä on sisältölrikasta ja antoisaa kokonaisuudessa, sitä ei tarvitse vakuutella. On itsevarmuus ja itsetuntemus kohdillaan tunkematta eturiviin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jossain tilaisuuksissa tai varsinkaan palstoilla tarvitsisi hakea näkyvyyttä ja kuuluvuutta, kun elämä on sisältölrikasta ja antoisaa kokonaisuudessa, sitä ei tarvitse vakuutella. On itsevarmuus ja itsetuntemus kohdillaan tunkematta eturiviin.

        Mikähän Suomen kohtalo olisi EU.ssa jos hyvän itsetunnon omaavat edustajamme olisivat kokouksissa täysin sivullisina, huomaamattomina , nurkkaan vetäytyvinä ja hiljaisina?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Mikähän Suomen kohtalo olisi EU.ssa jos hyvän itsetunnon omaavat edustajamme olisivat kokouksissa täysin sivullisina, huomaamattomina , nurkkaan vetäytyvinä ja hiljaisina?

        Eipä nuo ole saaneetkaan aikaan kuin velkoja ja velvotteita Suomelle. Tyhmyys ei muutu viisaudeksi, vaikka kuinka kovaa ja eturivistä huutaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo ole saaneetkaan aikaan kuin velkoja ja velvotteita Suomelle. Tyhmyys ei muutu viisaudeksi, vaikka kuinka kovaa ja eturivistä huutaa.

        Pakko nostaa sinulle hattua, viisas olet paljon viisaampi kuin meidän euro kansanedustajat.

        Korppis pipo kourassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo ole saaneetkaan aikaan kuin velkoja ja velvotteita Suomelle. Tyhmyys ei muutu viisaudeksi, vaikka kuinka kovaa ja eturivistä huutaa.

        Ilman velkaa Suomessa olisi kaatunut yrityksiä.
        Ilman yrityksia Suomesta tulisi ent. Neuvostoliitto.

        Petteri Orpo totesi eduskunnassa:
        "Kerrankin olen samaa mieltä hallituksen kanssa,
        Suomen on otettava velkaa".

        Orpo tosin teki oharit.
        Kun tuli elvytyspaketin äänestyksen aika, hän kehotti puoluettaan äänestämään tyhjää,
        ettei "muka" kokoomus haluakaan sitä velkaa,
        kun piti kalastella ääniä kunnallisvaaleja varten.

        Sen jälkeenkin on haukkunut hallitusta velanotosta,
        vaikka halusi yhtä lailla, jos ei enemmänkin sitä velkaa,
        koska ajaa yritysten etua ja velka on yritysten etu.
        Orpo teki äänestystilanteessa itsestään raukkamaisen opportunistisen nilkin.


    • Anonyymi

      Osa ihmisistä ei ole koskaan väärässä omasta mielestään.

      • Anonyymi

        Ei tänäänkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Älä puhu niille yhden illan jutuillesi

      Minusta mitään, älä edes kännissä.
      Ikävä
      25
      1587
    2. Joskus rakkaus

      on luopumisen taitoa. Näin sanon itselleni, yritän kietoa sanoista lohduttavat käsivarret ympärilleni, koska sinun sylis
      Ikävä
      37
      965
    3. Miksi sinusta tykkää kaikki

      Olet kyllä ihana, mutta ihmeellistä että niin moni voi tykätä samasta. 🤔
      Ikävä
      13
      845
    4. Meidän suhde muistuttaa elokuvaa

      Mutta et arvaa mitä elokuvaa?
      Ikävä
      60
      748
    5. Oikeen hyvää

      Sunnuntaita sinulle nainen. Muista ottaa rennosti.
      Ikävä
      47
      703
    6. Mitä tekisitte?

      Jos kaivattunne ottaisi yhteyttä teihin. Itse ainakin pakahtuisin onnesta.
      Ikävä
      49
      700
    7. Nainen, olisi kiva kuulla sinusta

      Kohtaaminen piristäisi oloani, joskus valokin pilkahtaisi elämäni pilviverhon takaa. Olen ollut jo pitkään alamaissa sen
      Ikävä
      28
      699
    8. Tule vaimokseni

      En voi sinulle Rakkain luvata kuuta taivaalta tai loputonta menestystä. En voi myöskään luvata aina helppoja aikoja tai
      Ikävä
      43
      681
    9. Mitä tiedät tilanteesta

      Just nyt? ......
      Ikävä
      42
      664
    10. Sä teet musta

      Levottoman😀...
      Ikävä
      40
      652
    Aihe