Puhutaanko missään enää MGTOW-miehistä?

Joka on siis lyhenne sanoista men going their own way. Tarkoittaa siis sellaisia miehiä, jotka ovat ikäänkuin vapaaehtoisesti sinkkuja, haistattavat piutpaut kaikille ääri-keskiluokkaisille vaatimuksille ns. oikeaoppisesta elämän suorittamisesta, keskittyvät toteuttamaan omia intohimojaan ja kiinnostuksenkohteitaan ilman että tarvitsee kysellä lupaa keneltäkään jne. Joskus 8-11 vuotta sitten aiheesta kirjoitettiin enemmän netissä, ja myös tällä palstalla. Ja muistaakseni oli myös jokin aiheeseen liittyvä blogi, joita siihen aikaan tehtiin kun somet olivat vielä hieman erilaisia nykypäivään verrattuna. Viime aikoina en ole aiheeseen juurikaan törmännyt, mutta toisaalta yksi MGTOW-aatteen peruspilareista on se, että asiasta ei tehdä mitään isoa numeroa tai puututa muiden valintoihin elämässä. Eli ei lähtökohtaisestikaan kovinkaan äänekäs vähemmistö.

Itse laskisin itseni ainakin jossain määrin tällaiseksi mieheksi, vaikka aika ajoin olen seuraa hakenutkin ja sitä löytänytkin. Vaikka eipä MGTOW-aate tarkoita automaattisesti pitkää selibaattia tai deittailusta kieltäytymistä, vaan kyse on enemmänkin siitä miten naisasioihin suhtautuu ja paljonko on valmis uhraamaan asian eteen. Mähän olin itse joskus 10 vuotta sitten aika "edgy" tyyppi palstalla kuten varmaan muistattekin, ja olihan se osittain trollaustakin, mutta vähitellen aloin omaksumaan tuota ideologiaa. Otetaan esimerkkinä vaikka se Jaguarini kesällä 2017. Vaikka monesti olen palstalla kirjoittanut kyseisen auton vaikutuksesta (zero) naisasioihin, niin periaatteessa vähän sellaisella #yolo mentaliteetilla mä sen ostin. Ajattelin että kun oli opintolainat maksettu ja rahaa kertynyt säästöön omista ansiotuloista sekä ennakkoperinnöstä, niin miksipä en vapaana miehenä voisi kokea tuollaistakin kerran elämässä. Ja vähän sama pätee karting-harrastukseeni joskus 2010-2014.

Mutta sitten tullaankin kolikon kääntöpuoleen, nimittäin siihen paljonko MGTOW-mies, esimerkkinä vaikka minä, olen valmis uhraamaan ja panostamaan siihen, että mahdollisuus parisuhteen löytymiselle nousisi edes hieman. Ja monen, myös mun, kohdalla tullaan myös siihen että haluaako ylipäätään edes perustaa perhettä ja mennä vaikkapa naimisiin kun ajan henki on mitä on, ja sehän on muuttunut vielä paljonkin noista MGTOW-blogien kultavuosista. Jos ajatellaan mun elämäntilannetta, niin mä hyväksyn henkilökohtaisesti ihan hyvin sen että tienaan alle suomalaisten mediaanipalkkojen, ja tiedän myös sen ettei työni välttämättä näytä ulospäin mitenkään erityisen hohdokkaalta tai trendikkäältä. Mutta miksi vaikkapa mun olisi pitänyt käydä se AMK loppuun, tehdä tylsää ja tänä päivänä todennäköisesti varsin stressaavaa työtä, tienata bruttona joku 3,5k€ eli nettona kai reilut 2,5k€ tai jotain sinnepäin, kun pärjään varsin hyvin puolta pienemmillä nettotuloilla 🙄 Mutta toisaalta se edellyttää monessa asiassa ihan tarkoituksellista askeettisuutta, minimalistisuutta, pragmaattisuutta yms. Ei voi elää kuin joku tosi-tv-Niko kultakelloineen. Ja viime aikoina myös autoni ovat olleet varsin tavallisia, halpoja, periaatteessa suht vanhojakin. Ja ostettu lähinnä hinta, leima ja vetokoukku -periaatteella ilman sen suurempaa miettimistä mitä kukin ajattelee. Samaten tiedän sen, että kotini on vähän sellainen että joko tähän ihastuu ihan täysillä, tai sitten tämä on totaalinen shokki joillekin. Likaista tai sekaista mulla ei tietääkseni ole, mutta en tosiaan ole mikään sisustusintoilija, ja täällä vanha tarkoittaa juurikin vanhaa, eli peruskorjauksia on kaikki sukupolvet siirtäneet vähän samalla mentaliteetilla kuin minä, että aina jokainen uskoo olevansa viimeistä sukupolvea joka täällä asuu 😁 Vaatteistani olen monesti maininnutkin, että ne on ehjiä ja siistejä, mutta lähinnä yksivärisiä t-paitoja, huppareita, farkkuja, collegeita yms. lähinnä HM:stä ja Lidlistä, eli en juurikaan brassaile merkeillä. Ja monesti on likainen oranssi työtakki arkena päällimmäisenä.

Eli yhteenvetona voidaan todeta, että tienaan loppujen lopuksi aika helpolla työpanoksella sen verran että tulen yksinäni ihan hyvin toimeen varsinkin kun asun velattomassa ok-talossa, mutta sosioekonominen asemani ei välttämättä ole mikään iso valttikortti naismarkkinoilla. Tiedän ja hyväksyn sen, mutta en tosiaan näe _omakohtaisesti_ juurikaan tavoittelemisen arvoisia syitä esimerkiksi paremmalle koulutukselle, tai ihmisten silmissä ns. normaaleille ja ehkä nykyistä työtäni hieman parempipalkkaisille duunariammateille. Vaikkakin kaikkia ammatteja tarvitaan insinööreistä roskakuskeihin, eipä siinä.

Jos mietitään millainen miehen asema monessa parisuhteessa on tänä päivänä, kuinka paljon sen eteen tarvitsee ponnistella, kuinka paljon pitää tehdä kompromisseja ja vain tyytyä johonkin, kuinka epävarmoja ne parisuhdeasiat ovat joka tapauksessa vaikka olisi se hyvä työ, velkaa 200k€, ja farmari-Octavia Älvsby-talon pihalla 🙄

Miksi siis esim. mun kannattaisi ponnistella yhtään nykyistä enempää?
"Aina tyhjän saa pyytämättäkin" kuten sanotaan 🤨

92

1654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mitä tuo oman tiensä kulkeminen on esim. mulle mahdollistanut, niin ainakin sen että raha-asioista ei ole akuuttia stressiä. En voi sanoa olevani taloudellisesti riippumaton, mutta paljon tukevammalla peruskalliolla mun taloni, tilini, firmani, tuloni yms. ovat kuin monella jotka tekevät muiden silmissä ns. oikeita töitä ja tienaavat paremmin. Toki tuurillakin on vähän osuutta asiaan, kun ei ole sisaruksia, äitini oli 41 kun mä synnyin, ja hän ei tosiaan ehtinyt 70 täyttämään kun nukkui pois. Tilanne olisi ilman muuta eri, jos olisi sisaruksia, äitini (tai vanhempani) olisivat olleet nuoria, eläneet terveinä eläkeläisinä pidempään jne. Mutta pitää se tuurikin, tai ne kortit jotka on jaossa saanut, osata hyödyntää mahdollisimman oikein.

Mitä vapaa-aikaan tulee, niin ilman muuta toivoisin että mulla olisi enemmän kavereita joiden kanssa tehdä asioita, mutta kyllähän nykyinen elämäntilanteeni mahdollistaa aika paljon verrattuna perheellisiin miehiin. Saa määritellä itse unirytminsä, joka mulla on mielestäni varsin terve ja normaali, jos ei huvita olla vapaapäivänä selvinpäin niin eipä tarvitse kysellä lupia keneltäkään, harrastuksiin jää aikaa töiltä juuri niin paljon kuin itse haluaa jne. Periaatteessa voisin edelleen harrastaa vaikkapa kartingia, mutta kyllä se mun 2014 tekemäni lopettamispäätös pitää. No kuten tiedättekin, niin korona-aikana olen kunnostautunut noissa online-rallipeleissä ja toki myös yksinpelissä kunkin auton säätöjä hinkatessa. Jokainen toki harrastaa sitä mistä on kiinnostunut, mutta fakta lienee se että ei sitä aikaa liikene harrastuksille samalla tavalla jos on perheellinen mies. Jos olette nähneet Osuuspankin mainoksen telkkarissa ja Youtubessa, niin se kuvastaa aika hyvin sellaista elämää mitä MTGOW-miehet kaikkoavat. Ruoka kiehuu yli, muksut pyörivät jaloissa vähän vauhti päällä, tietokoneella on auki netin välityksellä käytävä lainaneuvottelu, emäntä tulee kotiin sopivasti ruoka-aikaan varmaan jostain shoppailureissultaan käytyään ensin näyttäytymässä jossain julkisen sektorin tanttatyöpaikassaan, keittiö on toki viimeisen päälle siisti ja tyylikäs mutta äkkiä kymmenen katsastetun Mazdan hintainen jne. 😂

• Anonyymi

Joo täällä yksi. Nyky-yhteiskunta ei oikein tarjoa stimulaatiota tietylle ihmistyypille pitää vaan kuluttaa aikaa ja haistattaa pitkät suorittajille.

• Anonyymi

Miksi pitäisi puhua tuollaisella termillä, jos kerta puhutaan normaaleista täysipäisistä miehistä? Jokaisen ihmisen pitäisi haistattaa pitkät jollekin vallitseville normeille ja elää sellaista elämää, joka tekee itsen onnelliseksi (lakeja noudattaen toki ja muita ihmisiä vahingoittamatta). Kaikki tuollaiset termit on yleensä varattu lähinnä ääriajattelijoille. Puhutaanko jossain muka WGTOW:sta? En ole kuullutkaan, vaikka valtava määrä naisia on toiminut ihan samoin - valinnut sinkkuuden ja haistattanut pitkät vallitseville normeille.

• Anonyymi

Jo tokassa lauseessa tuli esiin miksi MGTOW-termi on turha. Miehet jotka ovat _vapaaehtoisesti sinkkuja_ eivät tarvitse mitään muuta termiä kuvaamaan elämäntyyliään. Itse olen "vapaaehtoisesti sinkku" mies ja pidän noita MGTOW ja incel juttuja ihan naurettavana pelleilynä.

Miksi sitäkin pitää erikseen painottaa, että on VAPAAEHTOISESTI sinkku? Sinkku mikä sinkku.

• Anonyymi

Mikä nimitys sitten kuuluu meille omaa tietämme kulkeville naisille?
      Miksi se nyt on niin erinomaisen hohdokasta kun mies tekee saman kuin me vapaaehtoisesti sinkut naiset?
      Miksi me oleem piikki miesten lihassa mutta vastaavanlainen mies on sankari?
      Meitä kun kunninkin on enemmän.

• Anonyymi

Naisille on nykyään normaalia pärjätä ilman miestä.
        Miehille se on valtaisa saavutus pärjätä ilman naista.

Siksi miehet tarvitsevat siitä hyvästä kunniaa, mainetta ja mitaleja.

• No kyllä yhteiskunta (naiset) enemmän asettaa miehille tietynlaisia vaatimuksia ja edellytyksiä kuin toisinpäin. Riittää että naisen ulkonäköä ei tarvitse hävetä ja että tämä on mukava, mutta miehen tasoon vaikuttaa tuo status paljon enemmän. Puhumattakaan siitä miten asetelma tuttavuutta tehdessä on yleensä lähes poikkeuksetta niin, että mies sen suurimman työn joutuu tekemään herättääkseen naisen kiinnostuksen ja tähän usein sisältyy myös nuo tietynlaiset odotukset ja edellytykset. Ja jos mietitään avioeroja, niin suuri osa niistä tapahtuu naisen aloitteesta, useammin mies niissä kärsii taloudellisesti, ja huoltajuuskiistoissa miehet/isät harvoin ovat kovin vahvoilla.

Enkä mä tuota termiä ole keksinyt, kyseessä on ihan kansainvälinen ilmiö.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

No kyllä yhteiskunta (naiset) enemmän asettaa miehille tietynlaisia vaatimuksia ja edellytyksiä kuin toisinpäin. Riittää että naisen ulkonäköä ei tarvitse hävetä ja että tämä on mukava, mutta miehen tasoon vaikuttaa tuo status paljon enemmän. Puhumattakaan siitä miten asetelma tuttavuutta tehdessä on yleensä lähes poikkeuksetta niin, että mies sen suurimman työn joutuu tekemään herättääkseen naisen kiinnostuksen ja tähän usein sisältyy myös nuo tietynlaiset odotukset ja edellytykset. Ja jos mietitään avioeroja, niin suuri osa niistä tapahtuu naisen aloitteesta, useammin mies niissä kärsii taloudellisesti, ja huoltajuuskiistoissa miehet/isät harvoin ovat kovin vahvoilla.

Enkä mä tuota termiä ole keksinyt, kyseessä on ihan kansainvälinen ilmiö.

Saahan mies kuvitella mitä tahtoo, mutta fakta on se, että naiselta edelleen vaaditaan paljon enemmän. Miehelle riittää suurinpiirtein, että pääsee sängystä ylös ja osaa pyyhkiä peppunsa ison hädän jälkeen ja heti pitäisi kehua kun mies on niin hyvä ja taitava ja ahkerakin.

• Anonyymi

Itselle ei tulisi ikinä mieleenkään mennä naimisiin.
        Elämä on elämistä varten mikä naimisiin mennessä rajoittuu aina kun toinen osapuoli on kaikessa otettava huomioon. Ja silti usein tulee mustasukkaisuus mukaan kuvioihin vaikka ei oikeasti aihetta olisikaan. Ns. bileillat viikottain kavereiden kanssa tai etelänmatkat ilman siippaa... nauttien uusista ihmisistä.
        Vapaus mennä, tulla ja olla missä ikinä itse haluaa ja kenen kanssa vain.
        En halua olla taloudellisesti riippuvainen kenestäkään vaan tarvitsen oman riippumattomuuteni kaikissa asioissa. Tunnen sisälläni miten voimaannun elämän tyylistäni.
        Mun ystäväpiiriin kuuluu paljon ihmisiä ja haluan elää vapaana, tutustuen uusiin ihmisiin. Ulkomailla on ihanaa kun saa tavata aivan eri kulttuureista olevia ihmisiä joiden kanssa jakaa lomapäivät. Ja kotiin palatessa on taas uusia kivoja kokemuksia joita voi kertoa vain parhaille kavereille.
        Ja kumppaneita aina löytyy kun siltä tuntuu. Yhden illan tai pidempiäkin suhteita.
        Miksi mennä naimisiin kun saa elää vapaana!
        Vaikka toinen tarjoaisi taloudellista turvaa, hankkisi oman yhteisen kodin ja ostelisi kaikkea kivaa, veisi ulos syömään ja ulkomaille lomailemaan, on kuitenkin parasta kun ei sitoudu sen kummemmin.
        Jos lapsia kuitenkin haluaa tehdä, mikää ei sitä estä. Nykypäivänä voi lapsia tehdä eri kumppaneiden kanssa eikä se enää ole sellainen hirvitys mitä aikanaan on ollut.
        Yksinhuoltajia on ilmeisesti nykyään jo enemmän mitä parisuhteessa olevia, eli sekin on murrettu tabu.
        Meikä jatkaa tällaista äijä elämää ja heti kun uusi tyttöystävä alkaa puhumaan vakiintumisesta, nostan kytkintä kuten olen aina ennenkin tehnyt. Se on joteenkin voimaannuttavaa. Ja samalla annan tilaa myös toiselle osapuolelle hakea uusia tuulia.

• Anonyymi

Kuulun enemmän tähän porukkaan...MGTOC= men going their own car

• Anonyymi

muoti tuli ja meni
      kuten kaikissa asioissa

• Anonyymi

naisetkin kuin muoti tulevat ja menevät

• Niin ja MGTOW-mies ei tarkoita automaattisesti pienituloista, tai naisten silmissä mitään surullisen hahmon ritaria. Kerroin vain paljon omakohtaisia esimerkkejä, mutta ihan yhtä hyvin myös työelämässä menestynyt mies voi olla MGTOW-mies, ja jos on enemmän kulutusmyönteinen, niin tällainen mies panostaa nimenomaan omaan elämänlaatuunsa. Voi ostaa vaikka jonkun urheilullisen auton ilman että pitää miettiä mitään isofix-kiinnikkeitä, voi matkustaa haluamiinsa paikkoihin itselleen mieluisten aktiviteettien perusteella, voi harrastaa kotimaassa itselleen mieluisia juttuja vaikka ne vähän maksaisikin jne.

Omakohtaisesti pohdin vain sitä, että mikä motivaatio mulla olisi yrittää muovautua riittävän keskiluokkaiseksi että olisi teoreettinen mahdollisuus nostaa omaa markkina-arvoa hieman. Olisiko se kaikki sen arvoista, ja silti mikään ei olisi mitenkään varmaa 🙄 Mutta tosiaan ihan yhtä hyvin hyvätuloinen ja esim. trendikkäämmin tai edes "normaalimmin" asuva mies voi olla vapaaehtoisesti sinkkuna jos on nielaissut ns. punaisen pillerin kuten ennen vanhaan palstalla sanottiin.

• Anonyymi

Niin? Juuri tuota samaa valtaosa vapaaehtoisesti sinkuista naisista tekee. Panostaa omaan elämänsä ja omaan olemiseensa. Miksi ihmeessä tuota pitäis jotenkin määritellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Juuri tuota samaa valtaosa vapaaehtoisesti sinkuista naisista tekee. Panostaa omaan elämänsä ja omaan olemiseensa. Miksi ihmeessä tuota pitäis jotenkin määritellä?

Juuri noin. Mäkään en ymmärrä mitä erikoisen ihmeellistä tuossa (muka) on.

Olen sinkku (omasta tahdostani), suht hyvätuloinen, rakastamassani duunissa, omistan velattoman asunnon, en koskaan osta autoa vaan liisaan, käytän surutta rahaa omaan hyvään olooni just niin paljon kun mieli tekee. Jos olisin mies niin olisin sitten ilmeisesti MGTOW-mies. Koska olen nainen, niin olen nirso citysinkku. 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen sinkku (omasta tahdostani), suht hyvätuloinen, rakastamassani duunissa, omistan velattoman asunnon, en koskaan osta autoa vaan liisaan, käytän surutta rahaa omaan hyvään olooni just niin paljon kun mieli tekee. Jos olisin mies niin olisin sitten ilmeisesti MGTOW-mies. Koska olen nainen, niin olen nirso citysinkku. 😅

Mietin tuossa ihan samaa lukiessani alotusta.

Olen siis nainen ja voin täysin allekirjottaa alottajan pätkän: "Jos mietitään millainen NAISEN asema monessa parisuhteessa on tänä päivänä, kuinka paljon sen eteen tarvitsee ponnistella, kuinka paljon pitää tehdä kompromisseja ja vain tyytyä johonkin, kuinka epävarmoja ne parisuhdeasiat ovat joka tapauksessa vaikka olisi se hyvä työ, velkaa 200k€, ja farmari-Octavia Älvsby-talon pihalla 🙄

"Aina tyhjän saa pyytämättäkin" kuten sanotaan"."

Siinäpä se on edellä varsin hyvin pähkinänkuoressa miksi en parisuhdetta edes mieti. Kun lisätään vielä se, että tällä hetkellä saan elämäni juuri miten haluan, ilman että kukaan (mies) yrittää sitä mun puolestani, niin miksi vaivautuisin ponnistelemaan jonkun parisuhteen vuoksi? Juu, antaa olla vaan mun puolestani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisten ei pidä välittää nirsoksi leimautumisesta, vaan elää haluamallaan tavalla. Kannattaa elää yksin siihen saakka kunnes se omanlainen henkilö tulee taakan jakamaan eikä lisäämään sitä. Taakalla en tarkoita pelkästään taloudellista ja fyysistä, vaan myös henkistä ja sosiaalista taakkaa :) (on varmasti tiedossa se, että nainen usein pitää yllä perheen/taloudenhoidon lisäksi myös perheen/talouden yhteisiä sosiaalisia kontakteja)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietin tuossa ihan samaa lukiessani alotusta.

Olen siis nainen ja voin täysin allekirjottaa alottajan pätkän: "Jos mietitään millainen NAISEN asema monessa parisuhteessa on tänä päivänä, kuinka paljon sen eteen tarvitsee ponnistella, kuinka paljon pitää tehdä kompromisseja ja vain tyytyä johonkin, kuinka epävarmoja ne parisuhdeasiat ovat joka tapauksessa vaikka olisi se hyvä työ, velkaa 200k€, ja farmari-Octavia Älvsby-talon pihalla 🙄

"Aina tyhjän saa pyytämättäkin" kuten sanotaan"."

Siinäpä se on edellä varsin hyvin pähkinänkuoressa miksi en parisuhdetta edes mieti. Kun lisätään vielä se, että tällä hetkellä saan elämäni juuri miten haluan, ilman että kukaan (mies) yrittää sitä mun puolestani, niin miksi vaivautuisin ponnistelemaan jonkun parisuhteen vuoksi? Juu, antaa olla vaan mun puolestani.

Ei todellakaan kannata tyytyä mihin tahansa seuraan vaan kelpuuttaa se oikeanlainen kumppani, jolla on samanlaiset arvot ja elämäntyyli. Yksinkin voi toki olla. Naisethan eivät tee yleensä suurta numeroa itsenäisestä elämäntyylistään.

Ehkäpä osa mgtow liikkeen miehistä hakee valinnallaan huomiota tai jopa sääliä. Pahimmassa tapauksessa vierittävät syyn tilanteestaan naisten niskoihin. Itse ainakin olettaisin, että miehet jotka ovat aidosti itse valinneet elää yksin, eivät kauheasti metelöi aiheesta.

• No se jo, että sanoo olevansa mgtow-mies on huvittavaa. Eikös kaikkien pitäisi olla?

Jotenkin hauskaa, että jotkut edes jossainmäärin sanoutuu irti jostain, mikä on vain oma käsitys ja oletus miehen roolista.

Sama hyrähtdys pääsee kun joku sanoo olevansa ytmi, ätmi tai ketmi... tai k&k-mies.

Ja kuka sanookaan, että miehillä suppea roolitus....onhsn näitä....😀

• Anonyymi

"Puhumattakaan siitä miten asetelma tuttavuutta tehdessä on yleensä lähes poikkeuksetta niin, että mies sen suurimman työn joutuu tekemään herättääkseen naisen kiinnostuksen ja tähän usein sisältyy myös nuo tietynlaiset odotukset ja edellytykset. "

Onko tämä joku tutkittu fakta vai aloittajan oma kokemus?

Vaikuttaa siltä että aloittaja kaipaa jonkinlaista huonon itsetunnon kohotusta ja muiden hyväksyntää tällä "romaanilla".

Esität reipasta, mutta kaikesta tässäkin aloituksessa paistaa se "vääryys" mitä miehet kokevat parisuhdemarkkinoilla eli naisille ei kelpaa mikään ja naiset ovat nirsoja. Kohta joku kommentoi tänne, että naisille kelpaa vaa jännämiehet... *Huokaus*

• No tuo on vain sun mielikuva musta, kun kerroin paljon omakohtaisia esimerkkejä. Ja voi tuossa pieni totuuden siemenkin olla. Harva murrosiässä päättää että hei musta tulee mgtow-mies, eli onhan sen "päätöksen" tai itsemääritelmän taustalla varmaan usein sellaisia kokemuksia jotka pistävät miettimään mikä on minkäkin arvoista.

Ja edelleen, kyseessä on pitkäaikainen kansainvälinen ilmiö, eli ei tosiaankaan mun tänään keksimä juttu. Ja tietynlaiseksi alakategoriaksi voidaan laskea mielestäni myös varsinkin Japanissa yleinen hikky-kulttuuri, jossa nörttimäiset miehet keskittyvät esim. pelaamiseen käytännössä kotiinsa linnoittautuneena eivätkä koe oravanpyörässä juoksemista vaivan arvoisena.

Mä en valitettavasti osaa kertoa kenenkään muun henkilökohtaisia syitä tai näkemyksiä aihepiiriin liittyen, joten siksi kerroin lähinnä itsestäni. Ja jos koet että aloitus on jonkinlainen romaani, niin mene selaamaan vaikka Twitteriä. Siellä on argumentit kohdallaan tiiviissä muodossa 🙃

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

No tuo on vain sun mielikuva musta, kun kerroin paljon omakohtaisia esimerkkejä. Ja voi tuossa pieni totuuden siemenkin olla. Harva murrosiässä päättää että hei musta tulee mgtow-mies, eli onhan sen "päätöksen" tai itsemääritelmän taustalla varmaan usein sellaisia kokemuksia jotka pistävät miettimään mikä on minkäkin arvoista.

Ja edelleen, kyseessä on pitkäaikainen kansainvälinen ilmiö, eli ei tosiaankaan mun tänään keksimä juttu. Ja tietynlaiseksi alakategoriaksi voidaan laskea mielestäni myös varsinkin Japanissa yleinen hikky-kulttuuri, jossa nörttimäiset miehet keskittyvät esim. pelaamiseen käytännössä kotiinsa linnoittautuneena eivätkä koe oravanpyörässä juoksemista vaivan arvoisena.

Mä en valitettavasti osaa kertoa kenenkään muun henkilökohtaisia syitä tai näkemyksiä aihepiiriin liittyen, joten siksi kerroin lähinnä itsestäni. Ja jos koet että aloitus on jonkinlainen romaani, niin mene selaamaan vaikka Twitteriä. Siellä on argumentit kohdallaan tiiviissä muodossa 🙃

Itseensä, omaan elämäänsä ja omaan onnellisuuteensa keskittymisessä ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Outoa on se, että tarvitsee ensiksi jonkin ylhäältä annetun määritelmän voidakseen antaa itselleen luvan tehdä mitä itse tahtoo. Kertoo karua kieltä siitä, ettei todellisuudessa ole henkisesti lainkaan vapaa niistä yhteiskunnan asettamista normeista ja kipuilee niiden kanssa. Aidosti vapaa ihminen naureskelee jollekin MGTOW-ilmiölle. Se on todella koomista.

• Anonyymi kirjoitti:

Itseensä, omaan elämäänsä ja omaan onnellisuuteensa keskittymisessä ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Outoa on se, että tarvitsee ensiksi jonkin ylhäältä annetun määritelmän voidakseen antaa itselleen luvan tehdä mitä itse tahtoo. Kertoo karua kieltä siitä, ettei todellisuudessa ole henkisesti lainkaan vapaa niistä yhteiskunnan asettamista normeista ja kipuilee niiden kanssa. Aidosti vapaa ihminen naureskelee jollekin MGTOW-ilmiölle. Se on todella koomista.

Ovatko ne ihmiset mielestäsi "aidosti vapaita" jotka tekevät kaiken muiden odotusten mukaisesti, esittelevät somessa materialistista onnellisuutta, elävät usein velaksi ylläpitääkseen tietynlaisen elintason jne? Eikö se nimenomaan kerro siitä vapaudesta, jos kerroin rehellisesti omista vahvuuksistani, todennäköisistä turn-offeista, myönnän ihan suoraan oman hieman flegmaattisen suhtautumisen joihinkin asioihin jne.?

Taitaa näissäkin vastauksissa olla taas tietynlainen peris-kerroin, eli jonkun muun laatimana ketjun vastaukset olisi ihan eri sävyyn kirjoitettuja 🙄 Ja joskus täällä oli sentään rekisteröityneitä samanmielisiä kirjoittajia, sanotaan näin että sama aloitus mun laatimana joskus 8 vuotta sitten olisi kerännyt hurrausta ja miehet olisi porukalla hiljentäneet satunnaiset anonyymit naiset ja valkoritarit. No nykyään täällä ei muita olekaan kuin naisia ja valkoritareja 😂

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Ovatko ne ihmiset mielestäsi "aidosti vapaita" jotka tekevät kaiken muiden odotusten mukaisesti, esittelevät somessa materialistista onnellisuutta, elävät usein velaksi ylläpitääkseen tietynlaisen elintason jne? Eikö se nimenomaan kerro siitä vapaudesta, jos kerroin rehellisesti omista vahvuuksistani, todennäköisistä turn-offeista, myönnän ihan suoraan oman hieman flegmaattisen suhtautumisen joihinkin asioihin jne.?

Taitaa näissäkin vastauksissa olla taas tietynlainen peris-kerroin, eli jonkun muun laatimana ketjun vastaukset olisi ihan eri sävyyn kirjoitettuja 🙄 Ja joskus täällä oli sentään rekisteröityneitä samanmielisiä kirjoittajia, sanotaan näin että sama aloitus mun laatimana joskus 8 vuotta sitten olisi kerännyt hurrausta ja miehet olisi porukalla hiljentäneet satunnaiset anonyymit naiset ja valkoritarit. No nykyään täällä ei muita olekaan kuin naisia ja valkoritareja 😂

Mistäs minä sitä voin tietää? Antaa ihmisten ihan itse määritellä oma onnensa ja mitä siihen kuuluu. Kyseinen asia ei kosketa minua millään tavalla tai vaikuta minun elämääni. Minä elämäni juuri miten haluan ja juu koen olevani vapaa ja onnellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs minä sitä voin tietää? Antaa ihmisten ihan itse määritellä oma onnensa ja mitä siihen kuuluu. Kyseinen asia ei kosketa minua millään tavalla tai vaikuta minun elämääni. Minä elämäni juuri miten haluan ja juu koen olevani vapaa ja onnellinen.

Ai niin ja minä vastaisin ihan samalla tavalla, oli kenen ketju vaan. Mulla ei ole susta mitään muuta mielikuvaa kuin nämä mitä tässä kirjottelet. Ja anteeksi suoruuteni, mutta ne ovat jotenkin säälittävän olosta pyristelyä irti jostain, jota kuitenkin pidät itse jostakin syystä tärkeänä. Jos et pitäisi, niin et uhraisi MGTOW:lle yhtään ajatusta. Nauraisit vaan ja toteaisit, että taas näitä. No, jos joskus pääset aidosti vapaaksi, niin tajuat kyllä mitä tarkotin. Siihen saakka lycka till.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Taitaa pojalla olla aika suuret luulot itsestään.

Noh, jos tällä palstalla et saa mieleisiäsi incel-kamujen vastauksia, niin onhan noita reppanoiden kansoittamia sivustoja netti pullollaan.
        Mikään pakkohan se ei ole hampaat irvessä kirjoitella palstalle, jossa joutuu lukemaan naisten (hyi yäk tyttöpöpöjä!!1) kommentteja.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa pojalla olla aika suuret luulot itsestään.

Noh, jos tällä palstalla et saa mieleisiäsi incel-kamujen vastauksia, niin onhan noita reppanoiden kansoittamia sivustoja netti pullollaan.
        Mikään pakkohan se ei ole hampaat irvessä kirjoitella palstalle, jossa joutuu lukemaan naisten (hyi yäk tyttöpöpöjä!!1) kommentteja.

En mä nyt tiedä kuinka suuret luulot, jos kerran aika avoimesti taas kerroin asioistani palstalle ja pohdin asioita monesta näkökulmasta. Vaikka paljon siis kirjoitin itsestäni, niin silti mielestäni tarkastelin itseäni tossa aloituksessa aika usein ns. kolmannen perspektiivin vinkkelistä, ainakin ajatuksen tasolla. No jos yhtään lohduttaa, niin eipä ne mieltämäsi luulot ainakaan yhtään enempää tästä kasva kun tätä ketjua lukee 😂

Tiedän että netti on sivustoja ja yhteisöjä täynnä, enkä mä tänne hampaat irvessä kirjoittele. Harvemmin kylläkin kuin aiemmin, mutta silloin kun kirjoitan, niin yleensä mulla on jotain asiaakin ja viestit usein suht pitkiä, joka ilmeisesti joitain ärsyttää. Mutta mä olen pyörinyt täällä jo niin pitkään, etten oikein osaa minnekään muuallekaan kirjoitella. Täällä ainakin osa muistaa kuitenkin mut pitkältä ajalta, ja tavallaan kivahan se oli katsoa millaisia vastauksia palstan nykytilanteessa tulee, kun eilen tän ketjun laadin.

Mukavaa viikkoa 🤗

• Anonyymi

Kannattaa valita automerkiksi joku muu kuin MG, niin ei tarvitse aina soitella hinausta korjaamolle...

• Anonyymi

En mahda sille mitään, mutta tuli tästäkin aloituksesta mieleen, että kaikesta selittämisestä ja uhosta huolimatta taustalla tykyttää suuri naisettomuuden ja kelpaamattomuuden tuska. Oikeasti sinkkuuteen ja elämäänsä tyytyväiset eivät listaa nettiin allumaiseen tyyliin kaikkea sitä materiaa, mitä heillä on eivätkä julista, että "en kyllä huolisikaan ketään", kun tosiasiassa eivät niille haluamilleen naisille/miehille kelpaa.

Oikeasti tyytyväiset eivät julista eivätkä uhoa, koska siihen ei ole mitään tarvetta.

- Exp

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä. Hyvin kirjoitettu 👍

• Anonyymi

Siis varpaathan näkyy kamelinnahattomista sandaaleistakin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

En ole ikinä kuullut puhuttavan mgtow miehistä.. Mutta v. 1987 oli telkkarissa Camel Boots mainos:

https://www.youtube.com/watch?v=aWn1QYqIi2g

"Miehille, jotka kulkevat omia polkujaan". Sama asia eikö?

Tasa-arvon vuoksi tietysti heti mietin millaisilla kengillä kävelevät naiset, jotka kulkevat omia polkujaan. Ja loin katseeni lukemattomiin kenkiini. Ok, naisilla, jotka kulkevat omia polkujaan on enemmän kuin yhdet kengät.

Parisuhde on aina omanlainen. Itse kannatan automaatiota, ellet ole jo huomannut. Sellaisesta suhteesta ei tule mitään, jossa pitää kaikenaikaa neuvotella joka asiasta, tehdä kompromisseja ja puhua ja puhua ja puhua. Vetovoima parin kesken tuhoutuu ja henkisyys rasittuu, jos kaikkea veivataan ja vatvotaan.

- Sheena

• Anonyymi

mutta paskoilla kengillä ei kuljeta ihan missä tahansa...

• Anonyymi

Olen varsin samaa mieltä. En ole tällä hetkellä parisuhteessa, mutta ainoa jollaiseen voisin enää lähteä mukaan on nimenomaan tuollainen helppo parisuhde, jossa asioista ei tarvitse vääntää. Itse keksin oikeastaan vain kaksi tapaa, jolla suhde vii toimia noin. Joko asioista ollaan riittävän sama mieltä, jottei niistä tarvitse vääntää tai sitten tärkeät asiat menevät sopivasti ristiin niin, etteivät toiselle tärkeät asiat ole toiselle oleellisia ja kiistelyn arvoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta paskoilla kengillä ei kuljeta ihan missä tahansa...

Jokaiselle omalle polulle valitaan oikeanlaiset kengät.
        Niin ja miehet: monet naiset katsovat miehestä ensin hänen kenkänsä. Se on psykologista, niistä näkee paljon mikä on miehiään.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen varsin samaa mieltä. En ole tällä hetkellä parisuhteessa, mutta ainoa jollaiseen voisin enää lähteä mukaan on nimenomaan tuollainen helppo parisuhde, jossa asioista ei tarvitse vääntää. Itse keksin oikeastaan vain kaksi tapaa, jolla suhde vii toimia noin. Joko asioista ollaan riittävän sama mieltä, jottei niistä tarvitse vääntää tai sitten tärkeät asiat menevät sopivasti ristiin niin, etteivät toiselle tärkeät asiat ole toiselle oleellisia ja kiistelyn arvoisia.

Aivan, tärkeintä on, että arvot kohtaavat suurinpiirtein. Niissä asioissa, joissa eivät kohtaa ei lähdetä kiistelyyn.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaiselle omalle polulle valitaan oikeanlaiset kengät.
        Niin ja miehet: monet naiset katsovat miehestä ensin hänen kenkänsä. Se on psykologista, niistä näkee paljon mikä on miehiään.

- Sheena

Mitä mieltä naiset on jos kengissä on suunnilleen 100 tuhatta km takana? Säästäväinen, ei-turhamainen henkilö vai köyhä luuseri?

• Anonyymi

JA aina pitää olla nahkakengät lankattuna riittävän kiiltäviksi jotta eversti näkee oman peilikuvansa niitä tuijottaessaan.

Olisi hyvä joku uusi esiintyjä vaikka johonkin lkiljumiskilpailuun kuin naamioitunut rääkyjä.

Einari Inkeri: https://www.youtube.com/watch?v=MYpaJp3BaKo

• Mitäpä sitä stressailemaan, jokainen elää näköistään elämää.

Jollain tapaa olen elänyt aina my own way, jollain tapaa kaipaan aivan tavallisia asioita kuten muutkin. Näin taitaa suurin osa ihmisistä tehdä.

Jos itse on tyytyväinen, hyvä silloin.

• Anonyymi

"Näin taitaa suurin osa ihmisistä tehdä."

Juuri näin 👍

- Sheena

• Anonyymi

Rumat miehet on just niitä miehiä. Eivät ne halua edes naista koska tietävät etteivät saa. Keskittyää siis jatkossakin rahan ansaitsemiseen tai sitten vaan olette työttömänä joka on hyvä vaihtoehto. Minun ei tarvii töitä hakea, on meinaan 150 tonnia säätössä, toki olen nyt viime parina vuotena ansainnut rahaa kalastamalla ja kalaa myymällä. Saan tehdä mitä huvittaa eikä ole kukaan määräilemässä.

• Anonyymi

"Ovatko ne ihmiset mielestäsi "aidosti vapaita" jotka tekevät kaiken muiden odotusten mukaisesti"

Tuo lause pisti miettimään, ei varmaankaan ole mutta näin isänä ajattelen jo isyyden tuovat tiettyjä normeja valintoihin jotka ohjaavat elämää. Pidänkö niistä kaikista normeista? En tuota ole aikaisemmin ajatellut, ovat tulleet automaattisesti tilanteiden tuomana.

Isän tulisi olla lapselle vakaa, tasapainoa tuottava, turvallinen, huolehtiva ja ohjaava hahmo. Tämä vaatii jo jonkinlaista käyttäytymistä.

Naisten suhteen on sitten ne erilaiset normit, täytyyhän miehenkin tuntea pientä painetta monenlaisten odotusten ristipaineessa. Onhan jokaisella meistä ne omat, parisuhteeseen liittyvät, vanhemmuuteen liittyvät, vapaa-ajan ja työpaikat tuottamat odotusarvot jotka meitä tiedostamatta tai tiedostaen ohjaavat. Painetta ja pakonomaisuutta itselleen tuottaa usein vain ihminen itse.

Elämässä on aina toisten tuottamia odotuksia. Oletinhan eilen jopa itse että tyttäreni vaihtaisi kanssani talvirenkaat joten syyllistyn samaan myös itse.

Onkohan ihminen koskaan vapaa? No ei varmaankaan ole, odotetaanhan nyt sitä kolmatta koronarokotetta ja sitä että kaikki sen ottaisivat.
      Loppukaneetiksi käy varmaan "äiti pojasta pappia toivoi" ja pojasta tuli men going their own way-tyyppi joka lauloi ja joi...olisiko pitänyt elää äidin odotusten mukaisesti tuossakin laulussa, olisi välttynyt tuoltakin itkuvirreltä:)...tai ainahan voi itkeä eli miten eli, meni miten meni.

AV

• Anonyymi

Ihminennon ja voi olla "täysin vapaa" siinä kohtaa, kun hän hankkiutuu yhteiskunnan ulkopuolelle, eikä ole tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Niin kauan kun elää yhdessä samassa yhteiskunnassa ja samoissa sosiaalisissa rakenteissa muiden ihmisten kanssa (sukupuolesta riippumatta) ei voi elää täysin miten lystää. Täysin naisista vapaa miehinen yhteiskunta ei olisi sen enempää säännöistä ja odotuksista vapaa.

• "Isän tulisi olla lapselle vakaa, tasapainoa tuottava, turvallinen, huolehtiva ja ohjaava hahmo. Tämä vaatii jo jonkinlaista käyttäytymistä.

Naisten suhteen on sitten ne erilaiset normit"
        ----

No mulla kytee ne 7 diagnoosia pinnan alla ja joskus nostavat vähän päätään, enemmän on ollut suhteissa ristiriitoja, riitoja ja konflikteja kuin tasapainoa, turvallinen olen siinä mielessä etten ole koskaan ollut tappelussa edes toisen miehen kanssa, mutta en tiedä mitä kaikkea sisällytit tuohon termiin. Jos se pitää sisällään myös perheen taloudesta huolehtimisen /sen turvaamisen, niin toki se kuuluu hyvän isän rooliin ilman muuta, mutta onko se aina terveellä/tasa-arvoisella pohjalla tän päivän parisuhteissa tai avioliitoissa? Huolehtiva ja ohjaava hahmo ovat ilman muuta hyviä piirteitä isissä, mutta en mä todellakan tiedä miten huolehtiva ja ohjaava olisin ns. tositilanteessa. Ja näistä normeista naisiin liittyen kerroinkin paljon jo aloituksessa ja muutamissa vastauksissani.

En mä tiedä miten muut ajattelevat, mutta kaikesta väitetystä itsekehusta huolimatta mä en usko olevani kovinkaan hyvä isä tai vakavasti otettava puoliso perhe-elämässä, ja mun mielestä jokainen lapsi ansaitsee aina hyvät vanhemmat vaikka eivät toki niitä voi itse valita. Mutta mun kaltainen mies voi valita. Ihan oman elämän toteuttamista varten kuten olen kuvaillutkin, mutta myös tietynlaisen vastuullisuuden näkökulmasta.

• Anonyymi

"Elämässä on aina toisten tuottamia odotuksia. Oletinhan eilen jopa itse että tyttäreni vaihtaisi kanssani talvirenkaat joten syyllistyn samaan myös itse."

Eikö tuo ole ihan oma oletuksesi? Vai miten ajattelit oletuksen talvirenkaiden vaihdosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Elämässä on aina toisten tuottamia odotuksia. Oletinhan eilen jopa itse että tyttäreni vaihtaisi kanssani talvirenkaat joten syyllistyn samaan myös itse."

Eikö tuo ole ihan oma oletuksesi? Vai miten ajattelit oletuksen talvirenkaiden vaihdosta?

Kyllä, joten tyttären silmissä se on varmaan se odotus joka isä haluaisi hänen tekevän.
        Jokainen meistä syyllistyy odottamaan jotain käyttäytymistä tai reaktiota vastapuolelta. Ihan jokainen meistä jotka ihmisiksi itseään kutsuvat. Vapaita? Ei koskaan.

AV

• Anonyymi

"joskus täällä oli sentään rekisteröityneitä samanmielisiä kirjoittajia, sanotaan näin että sama aloitus mun laatimana joskus 8 vuotta sitten olisi kerännyt hurrausta ja miehet olisi porukalla hiljentäneet satunnaiset anonyymit naiset ja valkoritarit. No nykyään täällä ei muita olekaan kuin naisia ja valkoritareja"

Eli aloittajaa harmittaa, kun palsta ei enää vilise pelkästään naisia vihaavia miehiä jotka taputtelisi toisiaan selkään päivät pitkät?

• Ehkä hieman, sillä kyllähän ns. vapaakin ihminen haluaa edes johonkin porukkaan tai viiteryhmään kuulua, vaikka se ei olisi koko tämän elämä. Aiemmin se oli tämä palsta, mutta ikä-, sukupuoli-, sinkkuus- ja älykkyysrakenteen iso muutos muutamassa vuodessa on tehnyt tästä aika erilaisen mestan.

Kaikesta huolimatta ilahduttavaa, että näinkin paljon on tullut vastauksia ja myös pieniä väittelyitä joissa olen pyrkinyt argumentoimaan omat mielipiteeni mahdollisimman hyvin. Piti vähän ravistella palstaa, ettei etusivu täyty pelkästä rokotekeskustelusta, viinamiehen spämmeistä ja jostain eines/berliininmunkki/jamesbond tajunnanvirroista.

• MGTOW-miehet eivät lähtökohtaisesti vihaa naisia, tai ainakaan viitsi juurikaan käyttää energiaa sen vihan suoltamiseen joka käänteessä. Ne ovat inceleitä, joka on ihan oma alatyyppinsä.

MGTOW-mies osaa tunnustaa tosiasiat, ja vaikka niihin sisältyisikin kriittinen suhtautuminen tän päivän paritumismarkkinoiden realiteetteja kohtaan, tai omien "heikkouksien" mainitseminen, niin ei se ole aina itsesääliä. Enemmänkin punnitsemista minkälaiseen muottiin on valmis yrittää ahtautua korottaakseen omaa tasoonsa mahdollisesti jonkin verran, eli juuri sen verran, että se riittäisi hyvällä tuurilla sellaiseen ktm-miehen parisuhteeseen jossa ennemmin tai myöhemmin varsin suurella todennäköisyydellä edessä on paljon joustamista ja taipumista, tilastojen valossa todennäköinen naisen aloitteesta tapahtuva ero, tilastojen valossa huonompi asema mahdollisissa huoltajuuskiistoissa kuin äideillä/naisilla jne. Incelit ei kai niinkään tätä puolta ajattele, ainakaan kovin stoalaisesti tai analyyttisesti, vaan ovat enemmänkin t1ssi-p1llu-p3rse p1htarihu0ra öyhöyh miehiä 😂

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

MGTOW-miehet eivät lähtökohtaisesti vihaa naisia, tai ainakaan viitsi juurikaan käyttää energiaa sen vihan suoltamiseen joka käänteessä. Ne ovat inceleitä, joka on ihan oma alatyyppinsä.

MGTOW-mies osaa tunnustaa tosiasiat, ja vaikka niihin sisältyisikin kriittinen suhtautuminen tän päivän paritumismarkkinoiden realiteetteja kohtaan, tai omien "heikkouksien" mainitseminen, niin ei se ole aina itsesääliä. Enemmänkin punnitsemista minkälaiseen muottiin on valmis yrittää ahtautua korottaakseen omaa tasoonsa mahdollisesti jonkin verran, eli juuri sen verran, että se riittäisi hyvällä tuurilla sellaiseen ktm-miehen parisuhteeseen jossa ennemmin tai myöhemmin varsin suurella todennäköisyydellä edessä on paljon joustamista ja taipumista, tilastojen valossa todennäköinen naisen aloitteesta tapahtuva ero, tilastojen valossa huonompi asema mahdollisissa huoltajuuskiistoissa kuin äideillä/naisilla jne. Incelit ei kai niinkään tätä puolta ajattele, ainakaan kovin stoalaisesti tai analyyttisesti, vaan ovat enemmänkin t1ssi-p1llu-p3rse p1htarihu0ra öyhöyh miehiä 😂

Itsehän sä tuossa myönsit kaipaavasi seuraksesi niitä naisvihaisia incel-poikia. Yksikään täyspäinen mies ei viihdy moisen roskasakin kanssa.

• Anonyymi

Kun koko MGTOW:n idea on olla huutelematta vakaumuksestaan sen kummoisemmin ja vaan elellä rauhassa itsekseen, niin olisipa aika omituista jos MGTOW:n harjoittajat kovasti siitä elämöisivät.

• Niin, siitä voi mainita jollekin jos asia tulee puheeksi, tai voihan aiheesta kirjoittaakin. Tässä tapauksessa mä palstalle, ja kuten kerroinkin niin aikoinaan oli myös suomenkielisiä aiheeseen liittyviä blogeja. Mutta ei tämä ilmiö silti esim. mihinkään naisten #kehopositiivisuus juttuun ole verrattavissa, jossa lähes päivittäin postataan uusia peilikuvia hyvinkin rehvakkaiden kuvatekstien kera ja joskus ihannoidaan ylipainoa iltapäiväpuluissa. Kuten sanoin, niin hiljainen, mutta todennäköisesti yllättävänkin iso vähemmistö mgtow-miehet.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Niin, siitä voi mainita jollekin jos asia tulee puheeksi, tai voihan aiheesta kirjoittaakin. Tässä tapauksessa mä palstalle, ja kuten kerroinkin niin aikoinaan oli myös suomenkielisiä aiheeseen liittyviä blogeja. Mutta ei tämä ilmiö silti esim. mihinkään naisten #kehopositiivisuus juttuun ole verrattavissa, jossa lähes päivittäin postataan uusia peilikuvia hyvinkin rehvakkaiden kuvatekstien kera ja joskus ihannoidaan ylipainoa iltapäiväpuluissa. Kuten sanoin, niin hiljainen, mutta todennäköisesti yllättävänkin iso vähemmistö mgtow-miehet.

Kyllä, valtaosa miehistä varmaankin on ihan normaaleja ja täysipäisiä tapauksia, jotka arvostavat omaa onnellisuuttaan ja tyytyväisyyttään korkealle, eivätkä ole pakkomielteisesti pyrkimässä parisuhteeseen. Se kun on oikeasti ihan normaalia, eikä jotain poikkeavaa, jota tarvitsisi erikseen nimetä. Nämä MGTOW-miehet taas ovat ihan oma pikkuryhmänsä, joka kuvittelee ajattelevansa jotenkin erikoisesti, vaikka todellisuudessa pyrkivät vain nostamaan itseään jalustalle toimimalla kuten suurin osa muistakin.

• Anonyymi

Tässä tulee nyt mieleen jonkinlainen sankarihahmo, sellainen Lonely Rider tai Marlboro-mies. Partavesimainos "Miehelle joka kulkee omia polkujaan".
      Kieltämättä se näin aikuiselle naiselle ainakin kuulostaa huvittavalta, jopa hellyttävältä. Pikkupoika leikkiaseineen. (Vaikka aseita en leluina hyväksykään. Vertauskuva.)
      Näinhän se näkyy hyvin monelta kohtaa olevan, että mies ei koskaan ihan täysin kasva aikuiseski sille tasolle kun nainen kasvaa. Ja kai se on luonnon tarkoituskin. Ajatellaan vaikka äitiä joka jättää lapset oman onnensa nojaan ja lähtee eks tempore "kulkemaan omia teitään". Naisen on oltava vastuullinen, kuka on jos ei hän.

Tuo MGTOW on miesten välinen juttu, sitä ei nainen ymmärrä koska nainen elää pohjimmiltaan aina sellaista elämää. Pakko, muuten ei elämästä tulisi mitään.
      Nainen putoaa aina jaloilleen, tai ainakin vähänkin tervepäinen nainen putoaa.
      Ei tarvita sankaritarinoita ja kuvitelmia.
      On itsestään selvää pärjätä.

Mutta koska mies ei koskaan naisen aivoihin pääse eikä nainen miehen, emme koskaan voi täysin ymmärtää ja samaistua toisiimme. Vaikka palstaprofessorit ja asiantuntijat esittävätkin faktojaan siitä mitä naiset ja mitä naiset ei.
      Luonto on järjestänyt näin, ja meitä molempia tarvitaan. Paikkansa kullakin.
      Siitä huolimatta näin kahden pienen pojan äitinä hymy nousee väkisinkin huuleen näitten isojenpoikien sankarikuvitelmista. Niin saman kaltaista.

• Anonyymi

"Siitä huolimatta näin kahden pienen pojan äitinä hymy nousee väkisinkin huuleen näitten isojenpoikien sankarikuvitelmista. Niin saman kaltaista" .

Olet oikeassa, lapsuuden leikit seuraavat mukanamme 🙂

-Palstahessu

• Anonyymi

Samansuuntaisia ajatuksia täällä murkkuikäisen pojan äidillä. Ollaan siinä vaiheessa että osaa kavereista on alkanut tytöt (tai pojat, mistäs sen tietää) kiinnostaa. Omaa poitsua ei vielä joko kiinnosta niin paljon, tai ei tohdi äidin nähden merkkejä moisesta näyttää.

Poitsu on tosin isälleen sanonut että ei huvita mennä kavereiden kanssa jos näillä on tyttöjen vikittely mielessä, jää mieluummin kotiin. Hän kun haluaisi mieluummin vaan keskittyä poikien juttuihin jätkien kesken. Ilmeisesti kaverit tyttöseurassa pistävät vähän esitystä päälle.

Pojalla on siis ilmeisesti joku MGTOW-vaihe menossa, heh. Toki niin oli kaikilla näillä kaveripiirin nuorilla herroilla vielä vuosi, pari sitten. Ei siitä kauaa ole kun koko poppoon mielestä tytöt oli ihan ällöjä ja ainoa mikä kiinnosti oli lelut: etenkin autot ja lenskarit.

• Anonyymi

Toivottavasti tuo pääministeri Sanna Marin pääsee joskus irti alkoholismistaan.

• Sanos muuta. Tolla menolla iskee haimatulehdus 😬 Ja se ei tunnu kivalta.

• Anonyymi

Joop kanmuna sentää, mutta kumpi oliesinkukko vai kana=

Yxtyäbällidiä Suunnitelmia toivottaen:

Hihi-Lily El Salvador.

• Anonyymi

joku amerikkalainen sotilas taisi ilmaista tuntyemuksensa kun tuololaisia tomahawk-risteilyohjuksia ampuvat destroyer-luokan sota-aluksesta... fkin mayhem on täällä nyt :D

• Anonyymi

Onhan yksineläviä naisiakin ollut jo pitkään, ilman mitään erityistä "liikettä". Liian usein mies huonontaa naisen elämänlaatua tuomalla huoltotaakkaa. Ymmärrän toki mitä kirjoituksellasi tarkoitat ja hyvä kirjoitus. Kiitos siitä.

Itse olin yksin lähes koko aikuisikäni, kunnes pari vuotta sitten päälle nelikymppisenä kohtasin miehen, jonka kanssa on nyt häät tulossa. Oma kokemus on, että ennemmin yksin kuin huonossa ja epäsopivassa suhteessa sekä Hyvää Kannattaa Todellakin Odottaa. Olisin edelleen yksin ja eläisin onnellista yksinelävän elämää ilman epäsopivaa riesaa ja rasitetta, ellen olisi häntä kohdannut. Nyt voin elää onnellista elämää kaksin ja elämääni on tullut paljon lisää hyviä asioita. Suhteen ei tule lisätä taakkaa, vaan keventää sitä kun yhdessä kannetaan ja kuljetaan.

Mutta itse kirjoitukseesi. Se herätti muutaman, ehkä sivuraiteillekin menevän ajatuksen. Rikaskin mies voi olla todella pihi, eikä siksi kovin tavoiteltava. Vähän vaikea on sellaisen kanssa olla, jonka kanssa pitää ihan tasan elää. Itsekin tavoittelen täydellistä tasa arvoa suhteessa myös taloudellisten asioiden suhteen, mutta en jaksaisi ihan tasan koko ajan eurolleen kyttäämistä.
      Säästäväisyys sen sijaan on hyve, ja se, että tulee vähällä toimeen ja kestää arkea, eikä aina tarvitse menoa ja meininkiä viihtyäkseen. Silti joskus on hyvä nauttia elämästä, eikä aina kituuttaa, juurikin vaikka käydä matkoilla yhdessä säästetyillä rahoilla. Eikä välttämättä tarvitse kauaksi lähteä, Suomi on täynnä retkeilykohteita ja kansallispuistoja. Suhteellisen halpaa matkailua jos pystyy yöpymään esim mökissä tai teltassa. Pitää muistaa, että kaikki aktiviteetit eivät todellakaan maksa paljoa.

Yleisesti ottaen, täytyy vain löytää elämään kumppani, jolla on samanlaiset arvot ja elämänkatsomus sekä itse elämäntyylin tulee olla yhteneväinen jotta kykenee jokapäiväistä elämää yhdessä elämään.

Eihän sinukaan tarvitse ponnistella yhtään enempää, jos elämäsi on sinulle juuri nyt mielekästä. Mutta jos haluat elämääsi jotakin lisää, niin yleensä silloin pitää hiukan ponnistella ja tavoitella asioita, joita haluaa. Enkä nyt tarkoita pelkästään parisuhdetta, vaan kaikkia elämän osa alueita.
      Parisuhteessa aina joutuu hieman kompromisseja tekemään, mitta niiden ei tulisi olla ylitsepääsemättömiä tai toiselle epämiellyttäviä. Jos näin on, kyseessä on väärä henkilö, eikä kompromisseihin tule ryhtyä.

Hyvää syksyä.

• No ensinnäkään en rikkaaksi itseäni tituleeraisi, enkä edes mitenkään sairaalloisen pihiksi, vaan se on enemmänkin sellaista ikäänkuin tarkoituksellista minimalismia ja askeettisuutta joissain materiaalisissa asioissa, sekä tietynlaista flegmaattisuutta muissa status-kysymyksissä. Kun on todennut, että kaiken statuksen tavoitteleminen on joko turhaa tai epävarman "palkinnon" eteen pitäisi rehkiä lähes kohtuuttomia määriä, niin vähitellen on oppinut luopumaan monista tavoitteista tai haluista. Joku voisi sanoa että happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista, mutta kun on havahtunut ajattelemaan ns. laatikon ulkopuolelle, niin monelle "normaalin elämän" vaatimukselle ja ihmisten materialistiselle kilpajuoksulle voi lähinnä hymähdellä ja seurata oravanpyörää huvittuneena sivusta 😅

Ja kyllä mä kompromisseja osaan tehdä naisasioissa, ja olen niitä joutunut elämässä tekemään monessa muussakin asiassa, mutta joku raja siinäkin menee, ja kuten sanoit, niin silloin kyseessä vain on väärä henkilö. Tän syksyn muutaman viikon jakso Tinderissä ja Datingissa sen todisti, että kaltaisellani miehellä on mahdollisuus noin 40-50 vuotiaiden naisten s-seuraksi. Ikäiseni eivät juurikaan olleet kiinnostuneita, ja jotkut kymmenisen vuotta nuoremmat pitivät melkein pilkkanaan. Tai jos ajatellaan naisasioitani viimeisen muutaman vuoden ajalta, niin silloin oma tasoni riitti (naisten näkökulmasta) maksimissaan siihen että mua 19 vuotta vanhempi nainen kenellä on kolme lasta, joista vanhin oli mua vanhempi, olisi ollut kanssani valmis vakavempaan suhteeseen sen puolen vuoden perusteella, kuin mitä mä hänen kanssaan. Niin jos ajatellaan, että pitäisi "kelvata" omanikäisille työelämässä oleville naisille, niin ei tämä 200 vuotta vanha taloni kovinkaan houkutteleva vaihtoehto ole nykypäivän perhe-elämään. Tai jos haluaisi korottaa omaa tasoaan nuorempien naisten silmissä, niin ensinnäkin alkoholin suhteen absolutistina se on lähtökohtaisesti vaikeaa. Ehkä joku Audi, Bemari tms. tuon vm.2003 Kuutos-Mazdan sijaan, jatkuva salilla ravaaminen, tatuointien hankkiminen, trendikkäämmin pukeutuminen jne. voisivat vähän pelastaa, mutta mene ja tiedä.

Joten kysymys kuuluukin, onko se keskiluokkainen parisuhde tai sinkkuna säännöllinen s-elämä kaiken sen ponnistelun arvoista? Sen toki jokainen määrittelee itse, mutta itse olen sitä kyseenalaistanut jo pitkään. Ja varmaan moni muukin 🙄 Niin ja edelleenkin kyse on vanhahkosta termistä ja pitkäaikaisesta kansainvälisestä ilmiöstä, ei todellakaan mikään mun oma oivallukseni. Joten "don't shoot the messenger" kun otin ilmiön palstalla puheeksi.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

No ensinnäkään en rikkaaksi itseäni tituleeraisi, enkä edes mitenkään sairaalloisen pihiksi, vaan se on enemmänkin sellaista ikäänkuin tarkoituksellista minimalismia ja askeettisuutta joissain materiaalisissa asioissa, sekä tietynlaista flegmaattisuutta muissa status-kysymyksissä. Kun on todennut, että kaiken statuksen tavoitteleminen on joko turhaa tai epävarman "palkinnon" eteen pitäisi rehkiä lähes kohtuuttomia määriä, niin vähitellen on oppinut luopumaan monista tavoitteista tai haluista. Joku voisi sanoa että happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista, mutta kun on havahtunut ajattelemaan ns. laatikon ulkopuolelle, niin monelle "normaalin elämän" vaatimukselle ja ihmisten materialistiselle kilpajuoksulle voi lähinnä hymähdellä ja seurata oravanpyörää huvittuneena sivusta 😅

Ja kyllä mä kompromisseja osaan tehdä naisasioissa, ja olen niitä joutunut elämässä tekemään monessa muussakin asiassa, mutta joku raja siinäkin menee, ja kuten sanoit, niin silloin kyseessä vain on väärä henkilö. Tän syksyn muutaman viikon jakso Tinderissä ja Datingissa sen todisti, että kaltaisellani miehellä on mahdollisuus noin 40-50 vuotiaiden naisten s-seuraksi. Ikäiseni eivät juurikaan olleet kiinnostuneita, ja jotkut kymmenisen vuotta nuoremmat pitivät melkein pilkkanaan. Tai jos ajatellaan naisasioitani viimeisen muutaman vuoden ajalta, niin silloin oma tasoni riitti (naisten näkökulmasta) maksimissaan siihen että mua 19 vuotta vanhempi nainen kenellä on kolme lasta, joista vanhin oli mua vanhempi, olisi ollut kanssani valmis vakavempaan suhteeseen sen puolen vuoden perusteella, kuin mitä mä hänen kanssaan. Niin jos ajatellaan, että pitäisi "kelvata" omanikäisille työelämässä oleville naisille, niin ei tämä 200 vuotta vanha taloni kovinkaan houkutteleva vaihtoehto ole nykypäivän perhe-elämään. Tai jos haluaisi korottaa omaa tasoaan nuorempien naisten silmissä, niin ensinnäkin alkoholin suhteen absolutistina se on lähtökohtaisesti vaikeaa. Ehkä joku Audi, Bemari tms. tuon vm.2003 Kuutos-Mazdan sijaan, jatkuva salilla ravaaminen, tatuointien hankkiminen, trendikkäämmin pukeutuminen jne. voisivat vähän pelastaa, mutta mene ja tiedä.

Joten kysymys kuuluukin, onko se keskiluokkainen parisuhde tai sinkkuna säännöllinen s-elämä kaiken sen ponnistelun arvoista? Sen toki jokainen määrittelee itse, mutta itse olen sitä kyseenalaistanut jo pitkään. Ja varmaan moni muukin 🙄 Niin ja edelleenkin kyse on vanhahkosta termistä ja pitkäaikaisesta kansainvälisestä ilmiöstä, ei todellakaan mikään mun oma oivallukseni. Joten "don't shoot the messenger" kun otin ilmiön palstalla puheeksi.

Sulla on kyllä valtaisaksi paisunut käsitys itsestäsi ja omasta vaikutusvallastasi.

On ihan yleistä että ihminen kuvittelee olevansa maailman napa - onhan jokainen oman pienen maailmansa keskipiste.
        Useimmat kuitenkin ymmärtävät iän myötä miten vähän muut todella ajattelevat toisia.

Sulle on jäänyt päälle lapsenomainen luulo siitä, että Juuri Sinä olet tärkeä ja vaikutat hirveän paljon muiden elämään.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla on kyllä valtaisaksi paisunut käsitys itsestäsi ja omasta vaikutusvallastasi.

On ihan yleistä että ihminen kuvittelee olevansa maailman napa - onhan jokainen oman pienen maailmansa keskipiste.
        Useimmat kuitenkin ymmärtävät iän myötä miten vähän muut todella ajattelevat toisia.

Sulle on jäänyt päälle lapsenomainen luulo siitä, että Juuri Sinä olet tärkeä ja vaikutat hirveän paljon muiden elämään.

Et kuitenkaan osannut eritellä, minkä mainitsemani asian perusteella mulla mielestäsi on lapsenomaiset luulot omasta vaikutusvallastani, tai että kuvittelisin olevani maailman napa? 🤨

Vaan eipä siinä. Sanotaanhan Alonsostakin ihan samaa, ja mähän olen monesti kertonutkin olevani hänen suuri faninsa. En niinkään siksi, että yrittäisin jäljitellä idoliani, vaan sen takia kun olen joskus itsekin huomannut samanlaisia piirteitä itsessäni 😂 Ja sopivalla tukka-parta-aurinkolasi kombolla ulkonäkökin osuu aika lähelle.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Et kuitenkaan osannut eritellä, minkä mainitsemani asian perusteella mulla mielestäsi on lapsenomaiset luulot omasta vaikutusvallastani, tai että kuvittelisin olevani maailman napa? 🤨

Vaan eipä siinä. Sanotaanhan Alonsostakin ihan samaa, ja mähän olen monesti kertonutkin olevani hänen suuri faninsa. En niinkään siksi, että yrittäisin jäljitellä idoliani, vaan sen takia kun olen joskus itsekin huomannut samanlaisia piirteitä itsessäni 😂 Ja sopivalla tukka-parta-aurinkolasi kombolla ulkonäkökin osuu aika lähelle.

Haaveilet siis olevasi samanlainen kuin julkkis?

No siinäpä sulle erittelyä lapsenomaisuudestasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Haaveilet siis olevasi samanlainen kuin julkkis?

No siinäpä sulle erittelyä lapsenomaisuudestasi.

En mä niin haaveile, kunhan vain totesin puoliksi leikilläni, että samaa on hänestä sanottu. Itse asiassa jopa hämmästyttävin samankaltaisin sanakääntein, mutta tietenkin ihan eri syistä, kun olen seurannut formuloihin liittyvää keskustelua someissa ja foorumeilla. Kun oli eilisessä kisassa jälleen radiossa aika kipakalla tuulella, ja vaati rangaistusta muistaakseni molemmille Alfa Romeo kuskeille eli Kimille ja Giovinazzille, kun ohittivat Alonson ratarajojen ulkopuolelta saaden etua siitä. Alonso toki itse ei hyväksynyt sijoituksen takaisinantamista Giovinazzille tehtyään ohituksen itse aivan samalla tavalla viivojen ulkopuolelta 😁

Puhuin tässä yhteydessä siis ihmisen persoonasta, en saavutuksista tai ammatista olipa se sitten kansainvälinen huippu-urheiluja tai suomalainen pienyrittäjä. Eli ihan on jalat maassa sen asian suhteen.

Ja mä en koko asiaa edes itse ottanut alunperin puheeksi. Yksi tai useampi anonyymi tänne on kirjoittanut useampaan kommenttiin jotain mun "itsekehusta, suuruusharhoista, lapsenomaisuudesta" yms. niin lähdin puoliksi leikilläni leikkiin mukaan, mistä nyt olisi pitänyt jo etukäteen arvata että kaikki sanomani tulkitaan tarkoituksella väärin tai kirjaimellisesti, vääristellään asioita, tai asetetaan sanoja suuhuni.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

No ensinnäkään en rikkaaksi itseäni tituleeraisi, enkä edes mitenkään sairaalloisen pihiksi, vaan se on enemmänkin sellaista ikäänkuin tarkoituksellista minimalismia ja askeettisuutta joissain materiaalisissa asioissa, sekä tietynlaista flegmaattisuutta muissa status-kysymyksissä. Kun on todennut, että kaiken statuksen tavoitteleminen on joko turhaa tai epävarman "palkinnon" eteen pitäisi rehkiä lähes kohtuuttomia määriä, niin vähitellen on oppinut luopumaan monista tavoitteista tai haluista. Joku voisi sanoa että happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista, mutta kun on havahtunut ajattelemaan ns. laatikon ulkopuolelle, niin monelle "normaalin elämän" vaatimukselle ja ihmisten materialistiselle kilpajuoksulle voi lähinnä hymähdellä ja seurata oravanpyörää huvittuneena sivusta 😅

Minunkin tuleva aviomieheni on absolutisti, itse juon punaviiniä maltillisesti muutaman lasillisen joskus. Viimeksi kesällä kun olimme lomamatkalla.

En tiedä kuinka vanha olet, mutta päälle nelikymppisen näkövinkkelistä voin kertoa, että elämäntyylejä ja tapoja on monenlaisia, nuoremmillakin. Hyötypuutarhan kautta omavaraisuus tai ainakin siitä unelmointi ja maalla eläminen nousee nuorempien puheissa pinnalle useammin nykyisin kuin omassa nuoruudessani.

Ehkäpä kiinnostut juuri niistä trendikkäistä, tyylikkäistä, laittautuneista nuorista citynaisista, joille maine ja mammona ovat tärkeitä ja jotka eivät ole sopivia elämäntyyliisi. Koetapa matchata muunlaisten kanssa välillä, esim siellä tinderissä.

Eikä sinun ole pakko koskaan seurustella tai s-deittailla. Yksin eläminen on nykyisin ihan normaalia ja hyvä niin. Se mikä on "normaalia" (keskivertokäytöstä) kannattaa sulkea pois mielestä ja elää sitä omaa elämää mikä tekee onnelliseksi. Normaalia on myös yksineläminen.

• Anonyymi

Tiesin jo lapsena että olen ruma enkä saa koskaan naista joten en ole edes halunnut joten olen vapaaehtoisesti sinkku. Ihan sama naiset ei tässä maassa ole koskaan olleet sllaisia että olisin halunnut tutustua edes vaikka naiset ovat itse halunneet.
      On naiset yrittäneet saada minua seurustelemaan mutta yhdelle sanoin että en halua seurustella jotta voisit joskus jättää minut koska huomaat ettemme sovi enää yhteeen.

• Anonyymi

Peris, mikä tää juttu on että peukutat omia kommenttejasi?
      Aatteletko kenenkään uskovan, että joku muu kävisi kaikkia sun höperehtimisiä erikseen peukuttamassa?

• Anonyymi

Tuo pieni yksityiskohta on se, joka itseänikin eniten näissä alottajan jutuissa tökkii. 😅 Mitä se kertoo ihmisestä, että hanen tarvitsee erikseen käydä itse peukuttamassa jokaista tekstiään? Siis ihan jokaista.

• Anonyymi

Siis nimenomaan toi sun toiminta on ihan boomer käytöstä.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis nimenomaan toi sun toiminta on ihan boomer käytöstä.

Nopeasti laskettuna tuon 50 merkin viestisi, mukaaanlukien välilyönnit ja piste, ei kuitenkaan kerro miksi mielestäsi näin? Voisitko vähän avata?

• Anonyymi

No siis kyllä. Moni MGTOW ei ehkä halua tulla samaistetuksi tähän ketjuun 😅

• Anonyymi

Kaikki palstalaiset on vapaaehtoisesti sinkkuja.

• Anonyymi

"Puhutaanko missään enää MGTOW-miehistä?"

Siis kysyt puhutaanko missään enää normaaleista miehistä, jotka eivät ole niin läheisriippuvaisia ja avuttomia etteivät selviäisi normaalista elämästä ilman että on äitihahmo piikomassa?

Kyllähän normaalit miehet ovat jatkuvasti mediassakin tapetilla. Mitä haluaisit puhua heistä lisää?

• Anonyymi

Naiset eivät niinkään kaipaa miehiä vaan miehen resursseja. Jos miehet alkavat käyttää resurssejaan vain itseensä, ovat naiset isossa pulassa. Harva nainen pärjää tässä maassa oikeasti omillaan, siis täysin ilman miehen ja yhteiskunnan tukia, ja lapsellisista tuskin kukaan. Uhka resurssien kuivumisesta saa naiset alitajuisesti pelkäämään MGTOW -aatetta mikä näyttäytyy tälläkin palstalla aatetta kannattavien miesten vähättelynä ja ilkkumisena.

• Anonyymi

Tällä palstalla näyttäisi naisoletetut suorastaan kannustavan Miehiä Kulkemaan Omia Teitään, ja jättämään naiset rauhaan.

• Anonyymi

Tässäkään ketjussa ei näy muuta kuin kannustusta. Ihmisen kuuluukin "kulkea omia teitään" ja panostaa ensisijaisesti omaan hyvinvointiinsa. Se on normaalia ja kannattavaa.

• Klo 1.36 viestiin sen verran, että ihan osuvasti sanottu 👍 Vaikea sanoa onkohan näissä vastauksissa muhun kohdistunut kritiikki tai naureskelu enemmän juurikin naisten älähtämistä, vaiko heitä hännystelevien aivopestyjen miesten 🙄 Kuten tuossa ylempänä totesinkin, niin joskus viime vuosikymmenen puolivälissä tämäkin ketju olisi näyttänyt ihan eriltä, mutta enpä osaa sanoa varmaksi onko täällä väen aatemaailma muuttunut niin paljon vaiko mun asema palstalla tullut rytinällä alas. Todennäköisesti varmaan vähän sekoitus kumpaakin. No, haters gonna hate 💁‍♂️

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Klo 1.36 viestiin sen verran, että ihan osuvasti sanottu 👍 Vaikea sanoa onkohan näissä vastauksissa muhun kohdistunut kritiikki tai naureskelu enemmän juurikin naisten älähtämistä, vaiko heitä hännystelevien aivopestyjen miesten 🙄 Kuten tuossa ylempänä totesinkin, niin joskus viime vuosikymmenen puolivälissä tämäkin ketju olisi näyttänyt ihan eriltä, mutta enpä osaa sanoa varmaksi onko täällä väen aatemaailma muuttunut niin paljon vaiko mun asema palstalla tullut rytinällä alas. Todennäköisesti varmaan vähän sekoitus kumpaakin. No, haters gonna hate 💁‍♂️

Minkälaiseksi olet kuvitellut oman asemasi palstalla? Ja miksi se asema on sinulle niin tärkeä?

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Klo 1.36 viestiin sen verran, että ihan osuvasti sanottu 👍 Vaikea sanoa onkohan näissä vastauksissa muhun kohdistunut kritiikki tai naureskelu enemmän juurikin naisten älähtämistä, vaiko heitä hännystelevien aivopestyjen miesten 🙄 Kuten tuossa ylempänä totesinkin, niin joskus viime vuosikymmenen puolivälissä tämäkin ketju olisi näyttänyt ihan eriltä, mutta enpä osaa sanoa varmaksi onko täällä väen aatemaailma muuttunut niin paljon vaiko mun asema palstalla tullut rytinällä alas. Todennäköisesti varmaan vähän sekoitus kumpaakin. No, haters gonna hate 💁‍♂️

Näköjään, koska näyttää se naisten vihaaminen olevan sullakin edelleen vahvasti voimissaan. Mutta niinhän se teillä päävikaisilla tahtoo olla, vika on aina muissa eikä koskaan itsessä. Huolisitko itsellesi samanlaisen kumppanin kuin itse olet?

Ilmeisesti tuo MGTOW-liikkeen mielenkiinnottomuus myös ärsyttää. Tarkoituksena olisi saada naiset itkemään miesten perään, mutta kun reaktiona on vain olkapäiden kohautus, niin suututtahan se.

• Anonyymi kirjoitti:

Minkälaiseksi olet kuvitellut oman asemasi palstalla? Ja miksi se asema on sinulle niin tärkeä?

No eihän täällä nyt tietenkään mitään virallisia asemia tai hierarkiaa ole, mutta en mä nyt oikein tiedä tunnenko kuuluvani varsinaisesti palstan nykyiseen ydinporukkaan/sisäpiiriin kuten joskus takavuosina. Mikä oikeastaan kiteyttää tän palstan aika hyvin, että mitä typerämpiä juttuja silloin trollailin, ja esim. saatoin joskus kiusata D:ta, niin sitä enemmän porukka komppasi juttujani. Toki oli silloin silti paljon myös samanhenkisiä, mutta vähän maltillisempia tyyppejä palstalla. Nyt kun olen ehkä vähän aikuistunut ja siistinyt kielenkäyttöäni, niin onhan se nähty millainen naurun aihe olen viimeiset kolmisen vuotta ollut täällä 🙄 Ja esim. tämänkaltaiseen aloitukseen monikaan ei varmaan kirjoita omia mahdollisia samankaltaisia mgtow-ajatuksiaan, ettei vahingossakaan joudu olemaan kanssani samaa mieltä kanssani jostain 😂

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

No eihän täällä nyt tietenkään mitään virallisia asemia tai hierarkiaa ole, mutta en mä nyt oikein tiedä tunnenko kuuluvani varsinaisesti palstan nykyiseen ydinporukkaan/sisäpiiriin kuten joskus takavuosina. Mikä oikeastaan kiteyttää tän palstan aika hyvin, että mitä typerämpiä juttuja silloin trollailin, ja esim. saatoin joskus kiusata D:ta, niin sitä enemmän porukka komppasi juttujani. Toki oli silloin silti paljon myös samanhenkisiä, mutta vähän maltillisempia tyyppejä palstalla. Nyt kun olen ehkä vähän aikuistunut ja siistinyt kielenkäyttöäni, niin onhan se nähty millainen naurun aihe olen viimeiset kolmisen vuotta ollut täällä 🙄 Ja esim. tämänkaltaiseen aloitukseen monikaan ei varmaan kirjoita omia mahdollisia samankaltaisia mgtow-ajatuksiaan, ettei vahingossakaan joudu olemaan kanssani samaa mieltä kanssani jostain 😂

Ehkäpä se että olet nykyään aikuisempi ei ole syynä siihen, että olet palstalla naurunaihe. Ehkäpä syynä on nimenomaan se aikaisempi lapsellinen käytöksesi palstalla. Sekä se, että vellot menneessä ja haaveilet anonyymin keskustelupalstan "vanhoista hyvistä ajoista".

• Anonyymi

Ja varsinkin vanhemmiten kun se on käytännössä selvä, että ei naismarkkinoilta enää muuta olisi saatavissa kuin joku jo rupsahtanut mummeli jolla vielä on kauhiastas ns. korvien välissään sitä erinomaisen kiinnostavaa juttua kuunneltavaksi, niin se on siinä.

• Anonyymi

TOW on panssarintorjunta ohjus.

• Anonyymi
    • Anonyymi

no en tiedä puhutaanko siitä mutta juuri oli uutinen että amerikkalaisista parikymppisistä miehistä puolet ilmoittaa ettei deittaile mutta eivät myöskään hae seksisuhteitakaan joten se mgtow näkyy kyllä hyvinkin käytännössä. ollaan menossa kohti ikisinkkujen maailmaa, parisuhteet on menneisyyden maailmaa.

• Anonyymi

Kyllähän MqTow miehist puhutaa.
      Tänään vietellään, Mqtow henkist vappuu.

• Anonyymi

En tiedä, ei kiinnosta.
      Yksinolo ilman vs. sukupuolen seuraa tuntuu hyvältä ja oikealta.
      Pari kertaa joskus nuorempana seurustelin, mutta se ei tuntunut minun jutulta.
      Kotona saa olla oma itsensä, ei määräillä tai neuvotella/riidellä lähes joka asiasta.

En ole koskaan ollut kirjainlyhenteiden ystävä.
      Joskus tupla mainoksessa sanottiin "miehille jotka kulkevat omia polkujaan".
      Oisko tuo mgtow väännetty siitä?

Nykyään työ ja toimeentulo on monille epävarma.
      Eikä avioliittokaan näyttäydy "... ja sitten he elivät onnellisena elämänsä loppuun".
      Joten onko ihmekkään, että sinkkujen/ikisinkkujen määrä lisii.

Jos tähän halutaan muutosta, pitäisi yhteiskunnan rakenteita paljon muuttaa.
      työttömyysturva, avioeroprosessi, lasten huoltajuus, perheiden tuki, seurustelukulttuuri yleensä...

Näyttää kuitenkin siltä, että kaikenlainen lgbtqp roska sotkee koko juttua vain entisestään.

• Anonyymi

Valtavan hieno kirjoitus.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2975
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe