Mikä v*ttu siinä on?!

Anonyymi

No terve :)

Kesällä juoksin ja hyppäsin mäkeä vasten jonka seurauksena koko selkärankani tärähti ja kaaduin melkein naamalleni. En pystynyt kävelemään kunnolla pari päivää, konttasin illalla vessaan, koska en yksinkertaisesti pystynyt olemaan suorassa kovan kivun takia. Kävin terveyskeskuksessa. Selkää ei tutkittu millään tasolla. Sain vain lihasrelaksanttia ja kipulääkettä pakaraan. Sanottiin, että jos kipu on lihasperäistä sen pitäisi auttaa. No mitä kävi, eipä auttanutkaan.

Hoitsu tuli pari kertaa kyselemään onko kipu helpottanut. Sanoin, että ei yhtään, eikä se edes tunnu lihasperäiseltä kivulta. Ei uskonut, sanoi että mene kotiin ja tule takaisin, jos kipu ei lähde. En edes viittinyt mennä uudestaan, ei siellä mitään oltais tehty.

Kaksi viikkoa sitten olin flunssassa, aivastin, selkä petti ja kaaduin sängylle. Kuulostaa tyhmältä, mutta kipu tuli melkein samanlaisena takaisin. Olen pystynyt kävelemään, mutta selkä on erittäin kipeä. Jos en syö särkylääkettä, pystyn istumaan max. 2 minuuttia. En pysty nojaamaan eteenpäin, koska sattuu. Nouseminen makuultaan tai istualteen on vaikeaa. Olen käynyt terveyskeskuksessa kaksi kertaa tämän kahden viikon aikana selkäkivusta. Olen selittänyt mitä on tapahtunut jne. Ekalla kerralla asiaan ei sanottu juuri mitään. Toisella kerralla sanottiin, että se on lihasperäistä, syö särkylääkettä.

Tässä kahden viikon aikana olen miettinyt syönkö koko loppuvuoden buranaa. Kipu ei lähde. Olen koittanut levätä ja liikkua. Mikään ei auta. Olen juonut myös alkoholia ihan vain kivun lievittämiseksi. En ymmärrä miksei selkää voi vain kuvata. Tunnen kivun keskellä selkärankaa, en tietääkseni lihaksessa ja jos kipu todella olisi lihaksessa miksei lihasrelaksantti yms. sitten auttanut.

Onko se niin perk*leen vaikeaa edes keskustella asiasta lääkärin kanssa, tutkia ja jopa laittaa kuvattavaksi...Kyllä vissiin.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noh, jos siellä nyt o vaikka välilevyn pullistuma, ei sille tehdä mitään. Samoinjos on yksittäisen nikaman lievä murtuma - ei niitä voi kipsata.

    • Anonyymi

      Noh.. terveyskeskus tai työterveyslääkäri tietää luultavasti itsekin, ettei hän osaisi tulkita röntgenkuvaa. Lisäksi kuvantaminen aivan liikaa. Käypä hoito suositus selkäkipuun taitaa olla liikunta ja kipulääkkeet. Näin ajatellen lääkäri menettelee siis oikein laittaessaan selkäkipuisen kotiin/töihin. Kun lopuksi vielä muistaa todeta, että jos virtsan ja ulosteenpidättämisessä ilmenee ongelmia, hankkiudu välittömästi päivystykseen.

      • Anonyymi

        Tuohon vielä lisäisin, että myös yksityisiltä lääkäriasemilta löytyy "asiantuntijoita" , jopa erikoislääkäreitä, joilla ei ole riittävää kokemusta selän tutkimisesta. Heidän "hoitonsa" tuottaa maahan kiitettävästi selkäkroonikoita.

        Selän hoitosuosituksissa on menty äärimmäisyydestä toiseen. Takavuosikymmeninä pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle, jos sanoi selkäänsä koskevan. Ensin tietysti oli pitkät sairaslomat. Tämä (osaamattomuudesta johtunut) epäkohta päätettiin korjata kerta heitolla väittämällä, että kaikki selkäkivut korjaantuvat ajan kanssa liikunnalla sekä buranalla. Osa tietysti parantuukin, mutta huomattava osa vaivoista saadaan tällä reseptillä kroonistumaan.

        Asiansa osaavia selkäeksperttejä on tätä nykyä todella harvassa.


    • Anonyymi

      Vain virallinen hoito on pätevää, muu on huuhaata.

    • Anonyymi

      Nykyään on lääkäreiden kanssa pe...leen vaikeaa keskustella, saati saada minkäänlaista apua.
      Kipuja hoidetaan, tyrkytetään pillereitä, voiteita, jne.
      Kivun syytä ei ketään kiinnosta selvittää.

      Potilashan ei itse voi tietää mistään mitään, ja jos jotain kertookin, niin ei uskota.
      Terveydenhoito on syvältä........

      • Anonyymi

        Hoidetaanhan sitä. Aina kun pillereitä määrätään, niin sehän on sitä paljon mainostettua hoitoa!


    • Anonyymi

      Ymmärrän ärsytyksesi. 2 lähiomaistani pääsivät hengestään mitään sanomattomien ja mitään tekemättömien lääkäreiden takia. Ehti sairaudet ajan kanssa edetä ja paheta ettei mitään enää voinutkaan tehdä. (Toinen pääsi hoitoon vasta kun naapuri soitti ambulanssin, toinen kun pyörtyi töissä.)
      Isoa palkkaa vaan nostavat eikä vastuuta tarvitse ottaa mistään.
      Tsemppiä sinulle. Pidä itsestäsi hyvää huolta, kukaan muu ei sitä tee. Elä luovuta. Voimia.

    • Anonyymi

      Suomen terveydenhuolto on mennyt vuosia päin persettä. Tehdään hienoja hyvinvointikeskuksia ja lopetetaan pienemmät yksiköt jotta saadaan rahaa palamaan taksikyyteihin. Hienoja virkoja, johtajia ja muuta jotka ei juurikaan muuta tee kun siirtävät paperia pinosta toiseen. Ne jotka tekee oikeaa työtä ovat palkkakuopassa kun ei näiden johtajien palkkojen maksun jälkeen jää hoitajille mitään. Kalliit tilat seisoo tyhjillään kun ei ole henkilökuntaa! Itse käytän yleensä yksityisiä palveluita koska pääsen nopeasti lääkärille ja he tekevät asiat oikein.
      Julkisella verorahoilla ylläpidettävät sairaalat ym hyvinvointikeskukset ovat todella tehottomia. Nyt olen jonottanut vastausta lääkäriltä kolmetuntia! Ei ikinä enää tätä paskaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe