Haluan sanoa oman mielipiteen ammattilaisena ja nöyränä

Anonyymi

Mitä tulee ihmisten kirjoituksiin tai puheisiin itsemurhasta sen käsitteenä,yrityksenä tai edes ajatuksena on absurdi.Itsemurhia tehneet tai yrittäneet ovat itse kokeneet väkivaltaa sen kaikissa muodoissa.Henkistä,fyysistä ja median kautta.
Kun synnymme tähän maailmaan me olemme täynnä voimaa ja innostusta.
Kun kohtaamme ihmisiä ympärillämme koemme onnen hetkiä mutta sitten lopulta meitä haavoitetaan,kiusataan,pahoinpidellään tai jopa tapetaan.
Lapsesta kasvaminen aikuiseksi on yhteiskunnallinen tai valtiollinen prosessi.
Siinä ei mitään anneta ilmaiseksi.Kun nuori astuu opin tielle,armeijaan tai työelämään niin ihminen on astunut yhteiskunnan jäseneksi ja pyrkii tekemään asiat oikein ja ilman vilppiä tahi rikollista toimintaa.Ihminen on sosiaalinen eläin ja siltä odotetaan kannustavaa ja hyvää antavaa sosiaalista toimintaa ja käytöstä josta häntä palkitaan.Itse olen opiskellut akateemikkona vuosia,tehnyt töitä ongelmaolioiden tai sanotaan sekaisin olevien ihmisten kanssa joiden ymmärrys maailmaa ja sen sosiaalisia rakenteita kuten ystävyys,oman edun tavoittelu,oman elämän rakentaminen,ystäväsuhteet,äiti-isä-sisar suhteet ovat menneet sekaisin kuin taivaankappaleiden gravitaatio keskinäisten taivaskappaleiden kanssa.
Syy miksi lapset voivat pahoin on hyvin yksinkertainen.
Normaalissa perheessä jos lapsi iloitsee ympärillä olevista ihmisistä niin ympärillä olevat ihmiset vastaavat iloon ja se on että kun antaa niin saa.
Epänormaalissa perheessä lapsi kun iloitsee niin häntä pilkataan ja kun lapsi on vihainen ja itkevä niin ympäristö nauraa ja iloitsee.Tässä on se ydinasia.
Kaikki informaatio menee sekaisin ja lopulta lapsi joka elää sairaassa ympäristössä joka kuhisee sairaita aikuisia niin tällä lapsella on elämässään "pitkä tie" eheytymiseen.Joten jos lapsi syntyy normaaliin perheeseen hän saa sieltä eväitä jotta voi rakentaa mielekkään elämän hyvän itsetunnon kautta.Mutta jos lapsi kasvaa sairaassa ympäristössä joka vilisee aikuisia jotka ovat sosiopaatteja,psykopaatteja,narsisteja ja ihmisiä joita itseään on lapsena hyväksikäytetty niin tällainen lapsi omaa eräänlaisen psyykkisen suojan lapsena
mutta aikuisena ehkä kokee psykoosin,rajuja aggressioita,vihantunteita,sotaisia mielikuvia tai leikkejä,tekee pyromaanisia tekoja kuten pieniä tulipaloja jossa nuotio symboloi yksinäisyyttä,lämpöä itseä ja lopulta ihmiset tulevat lähelle ja sammuttavat "minut" eli liekin koska olen yksinäinen.Se on kuoleman symboli
Tällaisen lapsen tie on pitkä.Mitä kuolemaan tulee niin se on ihminen joka yksinkertaisesti kuolee ja siinä kaikki.Mutta me ihmiset olemme ihmisiä ja minä sanon että jokainen vanhempi jolla on lapsia on todella vastuussa oman lapsen tai lapsien hyvinvoinnista.Lapsen hyvinvointi menee meidän aikuisten hyvinvoinnin edelle AINA.Jos emme me aikuiset tätä ymmärrä niin me me emme ole valmiita perustamaan perheitä.Emme ollenkaan koska me itse olemme avun tarpeessa olevia isoja lapsia.Jos tunnet että sinua on lapsena laiminlyöty niin älä koskaan heitä sitä sontakasaa ja roinaa oman pienen avuttoman lapsen päälle.Älä koskaan
vaan kärsit itse sen mutta älä pistä vahinkoa kiertämään niin että lapsesi kärsii.
Toiseksi ihminen on vastuussa aina omasta elämästään ja hyvä neuvo on se että
jos joskus on huono olo niin mennään ulos raittiiseen ilmaan ja nautitaan Suomen luonnosta ja sitten tullaan takaisin kotiin ja tehdään vaikka lettuja lasten kanssa ja leikitään leikkejä ja ollaan onnellisia.Tämä on se lääke joka parantaa meidät vanhoista kaunoista ja menneisyydestä jolloin me olimme lapsia jolloin kukaan ei leikkinyt meidän kanssa tai tehnyt pannareita ja me vain yksinään katsottiin
surullisina takkatulen liekkeihin ja mietittiin apaattisina kuolemaa.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä olisi tuoda aineistoa sellaisten lasten elämästä jossa vanhemmat ova t olleet alkoholisteja tai huume riippuvaisia.Olisi kiinnostava tietää mikä prognoosi on tällaisten lasten kasvusta,eheydestä ja sosiaalisten taitojen kehityksestä varhaisnuoruudesta aikuisikään.Monet lapset joilla on ollut ongelmavanhemmat ovat itse nuoresta pitäeen hoitaneet vanhempiaan eli joutuneet vastuullisiksi aikuisiksi ilma onnellista lapsuutta ja nuoruutta.Se on raskas ja melkein kuin kauhuelokuvan tarina jossa lapset pyrkivät selviytymään ja löytämään ehyt oma elämä.Sellaisia voimakkaita ja ja sydämellisiä ihmisiä jotka ovat eläneet karmean lapsuuden ovat sittenkin selviytyneet hengissä.

      • Anonyymi

        Katso ministereitä.


    • Anonyymi

      Ihminen joka on elänyt ilman rakkautta ja kokenut väkivaltaa niin se on
      totisesti kylmän totuudellisesti sanottu tuo että on "Pitkä tie ihmisellä"

      • Anonyymi

        Tie voi muodostua pitkäksi vaikka olisi rakastettukin, eikä ole kokenut väkivaltaa.
        Minulla ainakin meni niin päin.
        Aina ei voi kotiakaan syyttää.


    • Anonyymi

      Haluan aloittajana painottaa myös sitä että kaikkea ei voi "psykologisoida"
      Ihmisen tasapaino on pienestä kiinni.Ihminen voi periaatteessa romahtaa milloin vain psyykkisesti.Kaikkein perustavana lääkkenä on tietynlainen "pinnallisuus"
      Asiat menee vauhdilla eteenpäin eikä mietitä arkiasioita liikaa.
      Jos aletaan epäilemään itseä niin kohta voi jokainen ihminen tarkkailee jäikö hella päälle,menikö ovi oikeasti kiinni ja olenko ehkä tulossa hulluksi.Nämä ajatukset vaikuttavat humoristisilta mutta ihminen on pärjännyt elämässään tietyllä määrää pinnallisuutta aika hyvin.Mutta tähdensin vastuullista käytöstä ja empatiaa aloituksessani ja lapset ja heidän hyvinvointinsa on yksi tärkein asia maailmassa.Myös se että lapset ovat meitä aikuisia paljon fiksumpia ja se kertoo kuinka maailman nykyisyys verrattuna sen historiaan positiivisessa merkityksessä on kehittynyt hyvään suuntaan monissa asioissa.

    • Anonyymi

      Meidän pitää osata ymmärtää kavereita ja olla lähellä eikä tarvii puhua niin paljon.
      Kun mun kaveri vaikka hiljaa katsoo mua ja nyökkää mulle niin se on siinä.
      Me tajutaan toisiamme
      Ei tarvitse olla koko aika äänessä.Mun kaveri on aito eikä se teeskentele koskaan

    • Anonyymi

      Ihan sama oliko kaveri äänekäs tai hiljainen
      Ihmiset eivät ole jätesäkkejä johon vanhemmat
      oksentavat oman pahan olonsa
      Ihmiset ovat todellisia IHMISIÄ
      Ihmisen ei pidä mennä rikki KOSKAAN JUMALAUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Voi kuule niin paljon hyviä tyyppejä on menettänyt uskon elämään,niin paljon rikki menneitä ihmisiä vaikka yrittivät ja monta jotka kuolivat liian nuorina.
      Liian paljon, liian paljon

    • Anonyymi

      Tee kappalejaot.

      Äitisi häpee sua.

      • Anonyymi

        Et välitä ihmisistä jotka uhkaavat tehdä itsemurhan
        mutta olet huolissasi kirjoitusvirheistä
        Oletko narsisti tai muuten vikapää


    • Anonyymi

      Itxemurha on jokaisen oma asia ja muiden pitää se hyväksyä.

      • Anonyymi

        Jos yrität itsemurhaa niin tulen estämään sen vaikka yön sillan josta olisi pudotusta ikuisuuden
        Yksi Lonely Rider


    • Anonyymi

      Aloittaja ei vaikuta suomalaisen yhteiskunnan hyvinvoinnin ammattilaiselta.

      • Anonyymi

        Voi kuinka moni ammattilainen ei ole itsekään välttämättä parhaassa psyykkisessä voinnissa.
        Hekin kun ovat " vain " ihmisiä, samanlaisine murheineen ja ongelmineen, kuin monet muutkin.
        Toki on toivottavaa, että ammattilainen olisi paremmassa kunnossa kuin vaikkapa potilas.

        Aloitustekstihän sinänsä on pitkälti asiaa, kirjoittaja ei vain välttämättä ole kirjallisesti taitavimmasta päästä.
        Asian ydin tulee esille joka tapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe