Hämmästyneenä luin Ilkasta tätä kuntien väestönkehityksestä kertovaa juttua. Olen aina ajatellut että nämä alueen pienet kunnat menettä hyvin paljon väestöä kun niillä ei oikein tahdo olla varaa kehittää palveluita.
Aina olen ajatellut että nämä isot kaupungit, Alajärvi, kauhava ja Lapua ovat kasvavia palvelukeskuksia kasvavine väestöineen mutta näinhän ei olekkaan vaikka rahaa näyttäisi tulevan runsaasti esimerkiksi valtionosuuksien tasausjärjestelmän kautta.
Onkohan koko Järviseudun tuho kun alueen kehittämisessä hakataan päätä seinään yrittämällä saada jotain kehitystä aikaan keskittämällä kaikki toiminnat näihin taantuviin " kasvukeskuksiin" sen sijaan että resursseja suunnattaisiin pieniin kuntiin jotka nyt lähes talkoovoimin pitää seudun väestötappiota edes jotenkin siedettävällä tasolla?
Kuntien väestön kehitys
Anonyymi
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801887
- 1241590
- 1241115
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161051- 351036
- 78933
- 52886
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78862- 4828