Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vielä postista, "käsittelymaksua" ei pidä maksaa

Anonyymi

Posti lähettelee viestejä ja heidän oma toiminta muistuttaa verkkopetoksia ja pankkitunnuksien kalastelijoita.

Tässä tuli 10min sitten paketti kotiin jonka ostin eu :n ulkopuolelta.

1. Ostin tuotteen ja maksoin, kun myyjä vei siellä postiin ja se rekisteröityi niin seurantanumero tule, posti lähetti erikoisen txt viestin puhelimeen heti että tulossa paketti ja asiaa "käsittelymaksusta"

2. Odottelin että paketti tulee suomeen josta tuli myös txt viesti.

3. Menin Tulli.fi sivuille ja tein nopeasti selvityksen seurantanumeron kanssa.

4. Postille meni automaattisesti tieto tullilta. En tehnyt mitään. Perjainta meni tieto ja nyt Torstaina tuli laatikkoon. Mitään muuta en tehnyt.


Postilta tuli turhaan pari erikoista viestiä " käsittelymaksusta" ja vielä olivat liimanneet pakkauksen päälle joka tässä kädessä.

https://i.ibb.co/z8zzC7D/postin-laittama-tarra.jpg


Käsittelymaksua ei kenenkään pidä maksaa, se on vastoin lakia.

7

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsokaa sanoja " vielä ehdit!"

      😃

      • Anonyymi

        Alkaa olla postilta jo aika epätoivoista :D


    • Anonyymi

      Minulla on osoitteena Turvakielto. Posti vaati kuitenkin katuosoitetta " jota ei tallenneta mihinkään järjestelmään." Viikon sisällä minulle soitti Urheilulehti, sitten joku Apu yms lehtimyyjä, 2 sähkön myyjää ja kymmen kunta muuta häirikköä. Em nimellä mainitut osasivat kertoa puhelimessa uuden osoitteeni, jota en kertonut edes sukulaisilleni enkä ystävilleni. Em lehtimyyjät väittivät minun tilanneen heiltä lehtiä ja pienellä haastattelulla sain selville, että etu- ja sukunimikaimani, joka asui joskus Espoossa oli tilannut lehtiä ja lehtien tilausjaksot sekä hänen tarkan osoitteensa. Lisäksi sai hänen syntymäaikansa. Postin vastaus tähän rikokseen oli se, että minä en ollut kieltänyt postia päivittämästä uutta osoitettani yli 300 eri taholle! Sain listan firmoista, joihin voin itse selvittää osoitteen tai puhelinnumeron ja kieltää heitä jakamasta osoitettani edelleen yksityisille tilausmyyjä firmoille. ..... En jaksanut, muutin jälleen kerran. Suomen valtio ei voi taata turvallisuuttani. Mitä voin tehdä?

    • Anonyymi

      Jos saat Tullilta päätöksen, ettei lähetyksestä tarvitse maksaa veroja, siitä ei tarvitse maksaa Postin käsittelymaksua. Lisää liitteeksi Tullilta saamasi tullauspäätös.

      • Anonyymi

        Tätä turhan työn teettämistä tämä laajennettu verovelvollisuus on. Itse tilasin pikkupaketin, jossa IOSS-tunnus on paketin lähetystiedoissa mutta niin vaan Tulli on kyvytön lukemaan sitä. Siksi pitää itse tullata – jolloin tullisysteemi havahtuukin arvonlisäveron jo maksetun! Sietämätöntä on vielä sekin, että Postilta pitää hakea erikseen käsittelymaksun "vapautusta" vaikken ole heiltä tilannut mitään palvelua. Mikseivät saa suoraan Tullilta tietoa, että alvi hoidettu niin ettei erityistä "käsittelytarvetta" ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä turhan työn teettämistä tämä laajennettu verovelvollisuus on. Itse tilasin pikkupaketin, jossa IOSS-tunnus on paketin lähetystiedoissa mutta niin vaan Tulli on kyvytön lukemaan sitä. Siksi pitää itse tullata – jolloin tullisysteemi havahtuukin arvonlisäveron jo maksetun! Sietämätöntä on vielä sekin, että Postilta pitää hakea erikseen käsittelymaksun "vapautusta" vaikken ole heiltä tilannut mitään palvelua. Mikseivät saa suoraan Tullilta tietoa, että alvi hoidettu niin ettei erityistä "käsittelytarvetta" ole?

        Posti on ottanut lusikan kauniiseen käteen ja toimittaa taas kiinan paketit suoraan perille.
        Ilmeisesti tuo lähetysten kaappaus ja lunnas/käsittelymaksujen vaatiminen ei ollutkaan hyvä bisnes.


    • Anonyymi

      Postin Chat-tiimit kaikki varattuja- aina. Sättäilevät kai keskenään...?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1965
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1233
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe