Kokemuksia One Way

Anonyymi

seurakunnasta, millaisia on?
On perustanut ja perustamassa seurakuntien verkostoa Suomeen.

88

5223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tsekkasin House-seurakunnan kasteopin ja yllätyin todellakin Tapani Suonnon kirjoituksista. House-seurakunnan sivuilla on aivan uskomatonta puhetta asiasta, aivan pöyristyttävää. Tapani Suonto on todella pimeä mies:

      "Vaikka kaste on tarkoitettu siunaukseksi, perkele on tehnyt siitä aseen omaan käyttöönsä ja tuonut näin valtavasti ahdistusta ihmisten elämään. Jotkut ovat lähes menettäneet mielenterveytensä tämän kysymyksen äärellä. Moni on tullut omaistensa hylkäämäksi siksi, että on käynyt baptistisella kasteella uskoon tultuaan. Toiset ovat taas kokeneet paljon halveksuntaa siksi, että ovat uskoneet lapsena saamansa kasteen riittävän.

      House-seurakunta on paikka, missä ihmisellä on vapaus olla rehellinen itselleen ja Jumalalleen pelkäämättä tulevansa hylätyksi tai halveksituksi. Me emme usko, että kastekäytäntö itsessään on pelastuskysymys – taivaaseen pääsevät niin lapsikasteeseen uskovat luterilaiset kuin baptistiseen kasteeseen uskovat helluntailaisetkin turvaamalla Jeesuksen sovitustyöhön Golgatalla. Koska tulemme viettämään koko ikuisuuden yhdessä erilaisista kastekäytännöistä huolimatta, miksi emme voisi elää yhdessä jo täällä ajassa. "

      Suonto näyttää haluavansa vain suuren seurakunnan, kun kosiskelee jäseniä tällä sykretistisellä tavalla. Suonto puhuu siitä, että kun joku on ottanut uskovien kasteen, niin olisi menettänyt mielenterveytensä, siis tullut hulluksi tämän takia. Jumala tuomitkoon Tapani Suonnon.

      Mk 16:16: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Ap.t. 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa ITSE kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

      Mt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

      • Anonyymi

        SYÖ KUIN HULLU PUUROA ei saa sanoa hulluksi....Hullu sanoo ei oo jumalaa.....ei saa sanoa hulluksi....sana rististä on hulluus kadotukseen menijöille ....ei saa sanoa hulluksi . Mooses älä varasta. Mooses älä himoitse mitään toisen omaa älä sano väärää todistusta älä väärennä.Miksi sitten himoitset toisen omaa ???


    • Anonyymi

      Rauhan tervehdys.

      One Way Mission muutti toimintamallia, suuri osa johtajistosta erosi ja sanoma muuttui herättelevästä nukuttavaksi. Mistä on kysymys? Tällä videolla vastauksia.
      https://youtu.be/p-mMchdOITk

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Enpä nyt jaksa Mauno videotasi kuunnella. Nuo "ampumiskohtaukset" olivat oma lukunsa; olen nauhan joskus katsonut. Ehkäpä vielä uudestaan. Tuo "one man mission" pitää kyllä totuutta sisällään; Suonto jakelee "oikeutta norsunluutornistaan", ja laittaa "juoksupojat" asialle....
        Ei perustele saatikka kommentoi päätöksiään, on vain hiljaisuus.....ja "juoksupojat" toimivat samoin...... Raamatullista? Ei todellakaan! Osoitus siitä, että johtamistaito ylimmällä johdolla One Wayssä on hukassa; toiminta on mielivaltaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä nyt jaksa Mauno videotasi kuunnella. Nuo "ampumiskohtaukset" olivat oma lukunsa; olen nauhan joskus katsonut. Ehkäpä vielä uudestaan. Tuo "one man mission" pitää kyllä totuutta sisällään; Suonto jakelee "oikeutta norsunluutornistaan", ja laittaa "juoksupojat" asialle....
        Ei perustele saatikka kommentoi päätöksiään, on vain hiljaisuus.....ja "juoksupojat" toimivat samoin...... Raamatullista? Ei todellakaan! Osoitus siitä, että johtamistaito ylimmällä johdolla One Wayssä on hukassa; toiminta on mielivaltaista.

        Arvelevat ilmeisesti että vaikeneminen on hengellistä. Osoittaa että ei ymmärrystä oikeasta tavasta toimia. Tuota hiljaisuutta on saanut yksi ja toinen kokea, voiko selvemmin osoittaa halveksuntaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelevat ilmeisesti että vaikeneminen on hengellistä. Osoittaa että ei ymmärrystä oikeasta tavasta toimia. Tuota hiljaisuutta on saanut yksi ja toinen kokea, voiko selvemmin osoittaa halveksuntaa?

        Siis "herroina halliten", kun pitäisi olla kaikien palvelija...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis "herroina halliten", kun pitäisi olla kaikien palvelija...

        Sen näkyy moni unohtavan. Ihmisiä nostetaan ihmisten toimesta tehtävinsä, ja seuraukset näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen näkyy moni unohtavan. Ihmisiä nostetaan ihmisten toimesta tehtävinsä, ja seuraukset näkyy.

        Amen, juuri noin. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen näkyy moni unohtavan. Ihmisiä nostetaan ihmisten toimesta tehtävinsä, ja seuraukset näkyy.

        Totta.


      • Anonyymi

        >> Rauhan tervehdys.

        One Way Mission muutti toimintamallia, suuri osa johtajistosta erosi ja sanoma muuttui herättelevästä nukuttavaksi. Mistä on kysymys? Tällä videolla vastauksia.
        https://youtu.be/p-mMchdOITk

        Siunauksin, MM. <<

        MM:llä on erikoinen tapa toivottaa rauhaa, vaikka hän ei sitten sellaista koskaan kuitenkaan jakele. Minusta kriitikko on osuva työnimike hänen tehtävälleen. Sellaisena häntä ainakin itse pidän.


      • Anonyymi

        >> One Way Mission muutti toimintamallia <<

        Uskoontultuani Herra ohjasi minut heti OWM:n opetuksia kuuntelemaan. Sitten siirryin jossain vaiheessa kuitenkin kuuntelemaan myös muita nettisaarnaajia, lukemaan kirjoja ym. ja OWM alkoi vähitellen maistua puulta. Lähinnä minua nukutti.

        Lopulta säpsähdin Herran armosta hereille. Tajusin, että puunmaku johtuikin muiden saarnajien erilaisesta saarnasta, jonka olin omaksunut, eikä suinkaan One Waystä. Olin siis itse muuttunut sen kaltaiseksi ukosmuksiltani, mitä kyseiset saarnaajat edustivat. One Way sen sijaan oli pysynyt samana koko ajan.

        Suonto onkin joka käänteessä pyrkinyt tuomaan esiin sitä, kuinka One Wayn linja on aina pysynyt samana. Siitä johtuivat nuo eroamisetkin, kun One Wayssa ei suostuttu poikkeamaan totutusta linjasta ja se taas ei sopinut eroajille.

        One Wayssa ei siis ole muuttunut muu kuin se, että nykyään he perustavat seurakuntia myös Suomeen. Ulkomaillehan he ovat seurakuntia perustaneet jo iät ja ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> One Way Mission muutti toimintamallia <<

        Uskoontultuani Herra ohjasi minut heti OWM:n opetuksia kuuntelemaan. Sitten siirryin jossain vaiheessa kuitenkin kuuntelemaan myös muita nettisaarnaajia, lukemaan kirjoja ym. ja OWM alkoi vähitellen maistua puulta. Lähinnä minua nukutti.

        Lopulta säpsähdin Herran armosta hereille. Tajusin, että puunmaku johtuikin muiden saarnajien erilaisesta saarnasta, jonka olin omaksunut, eikä suinkaan One Waystä. Olin siis itse muuttunut sen kaltaiseksi ukosmuksiltani, mitä kyseiset saarnaajat edustivat. One Way sen sijaan oli pysynyt samana koko ajan.

        Suonto onkin joka käänteessä pyrkinyt tuomaan esiin sitä, kuinka One Wayn linja on aina pysynyt samana. Siitä johtuivat nuo eroamisetkin, kun One Wayssa ei suostuttu poikkeamaan totutusta linjasta ja se taas ei sopinut eroajille.

        One Wayssa ei siis ole muuttunut muu kuin se, että nykyään he perustavat seurakuntia myös Suomeen. Ulkomaillehan he ovat seurakuntia perustaneet jo iät ja ajat.

        "Siitä johtuivat nuo eroamisetkin, kun One Wayssa ei suostuttu poikkeamaan totutusta linjasta ja se taas ei sopinut eroajille."

        Voi päteä joihinkin lähtijöihin, ei kuiteenkaan kaikkiin. Mikä on tuo OneWay linja?
        Mieluummin kuljen Herran tahdon mukaan. Olen nimittäin huomannut, että tuolla One Way linjalla on paljon epäkohtia, suoranaista vääryyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä johtuivat nuo eroamisetkin, kun One Wayssa ei suostuttu poikkeamaan totutusta linjasta ja se taas ei sopinut eroajille."

        Voi päteä joihinkin lähtijöihin, ei kuiteenkaan kaikkiin. Mikä on tuo OneWay linja?
        Mieluummin kuljen Herran tahdon mukaan. Olen nimittäin huomannut, että tuolla One Way linjalla on paljon epäkohtia, suoranaista vääryyttä.

        >> Voi päteä joihinkin lähtijöihin, ei kuiteenkaan kaikkiin. Mikä on tuo OneWay linja?
        Mieluummin kuljen Herran tahdon mukaan. Olen nimittäin huomannut, että tuolla One Way linjalla on paljon epäkohtia, suoranaista vääryyttä. <<

        Täällä on puhuttu näistä nimekkäistä lähtijöistä, jotka esiintyvät televisiossa.

        Kuka tai moniko muu on heidän lisäkseen lähtenyt?

        Mistä voit ylipäänsä tietää One Waystä lähtemiset, jos et siellä edes käy? Päättelin vaan siitä, että jos et tiedä edes One Wayn linjaa (vaikka sitten kumma kyllä väität tietäväsi), niin voitko sisäpiirin asioitakaan tietää One Waystä. Sillä One Wayn linja on ihan yleisesti ilmoitettu. Ei siis tarvi olla edes onewayläinen, vaan riittää, että on kuunnellut puheita, joissa linja on kerrottu. Ja linjahan on se, että he uskovat raamatun oppiin ja raamatun mukaiseen karismaattisuuteen, johon ei kuulu mm. äärikarismaattisuutta ja menestysteologiaa yms., johon esim. joku lähtijöistä oli haksahtanut.

        Ja aika hyvä huuli oli kyllä tuo "kuljen mieluummin Herran kanssa" heittosi, kun ottaa huomioon, että One Way on aina tunnetusti kulkenut Herran kanssa. Minkä Herran kanssa siis mahdat itse kulkea? Raitteimpia kun ovat uskossaan koko Suomen maassa kaikista uskonryhmittymistä. Mikä ei tietysti tarkoita, etteikö sielläkin olisi keskenkasvuista porukkaa tai muuta vastaavaa. Sillä täydelliset ovat jo taivaassa. Mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä opillisen raittiuden kanssa, jos ollaan ihmisenä keskenkasvuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Voi päteä joihinkin lähtijöihin, ei kuiteenkaan kaikkiin. Mikä on tuo OneWay linja?
        Mieluummin kuljen Herran tahdon mukaan. Olen nimittäin huomannut, että tuolla One Way linjalla on paljon epäkohtia, suoranaista vääryyttä. <<

        Täällä on puhuttu näistä nimekkäistä lähtijöistä, jotka esiintyvät televisiossa.

        Kuka tai moniko muu on heidän lisäkseen lähtenyt?

        Mistä voit ylipäänsä tietää One Waystä lähtemiset, jos et siellä edes käy? Päättelin vaan siitä, että jos et tiedä edes One Wayn linjaa (vaikka sitten kumma kyllä väität tietäväsi), niin voitko sisäpiirin asioitakaan tietää One Waystä. Sillä One Wayn linja on ihan yleisesti ilmoitettu. Ei siis tarvi olla edes onewayläinen, vaan riittää, että on kuunnellut puheita, joissa linja on kerrottu. Ja linjahan on se, että he uskovat raamatun oppiin ja raamatun mukaiseen karismaattisuuteen, johon ei kuulu mm. äärikarismaattisuutta ja menestysteologiaa yms., johon esim. joku lähtijöistä oli haksahtanut.

        Ja aika hyvä huuli oli kyllä tuo "kuljen mieluummin Herran kanssa" heittosi, kun ottaa huomioon, että One Way on aina tunnetusti kulkenut Herran kanssa. Minkä Herran kanssa siis mahdat itse kulkea? Raitteimpia kun ovat uskossaan koko Suomen maassa kaikista uskonryhmittymistä. Mikä ei tietysti tarkoita, etteikö sielläkin olisi keskenkasvuista porukkaa tai muuta vastaavaa. Sillä täydelliset ovat jo taivaassa. Mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä opillisen raittiuden kanssa, jos ollaan ihmisenä keskenkasvuisia.

        Heh mistäpä minut tiedät. Tai sen, mitä minä tiedän. Kannattaa sinunkin keskittyä omaan vaellukseen, eikä heitellä heittoja kuten esim. "Minkä Herran kanssa siis mahdat itse kulkea". Tiedän kyllä lunastajani, kyseenalaista mitä tykkäät; huo aan, että et ymmärrä mistä todellisudessa on kyse.

        One Wayn linjasta puhutaan mikä on totuus sanojen ja tekojen välillä?
        Olen todellakin huomannut, että puhetta riittää mutta ne teot....
        Uakyseei ole todellakaan pienistä vajavaisuiksista, vaan suoranaisesta Jumalan vastaisesta toiminnasta nimenomaan tiettyjen johtavien henkilöiden toimesta.
        Kun et asioista tiedä, on parempi, että olet vaiti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enpä nyt jaksa Mauno videotasi kuunnella. Nuo "ampumiskohtaukset" olivat oma lukunsa; olen nauhan joskus katsonut. Ehkäpä vielä uudestaan. Tuo "one man mission" pitää kyllä totuutta sisällään; Suonto jakelee "oikeutta norsunluutornistaan", ja laittaa "juoksupojat" asialle....
        Ei perustele saatikka kommentoi päätöksiään, on vain hiljaisuus.....ja "juoksupojat" toimivat samoin...... Raamatullista? Ei todellakaan! Osoitus siitä, että johtamistaito ylimmällä johdolla One Wayssä on hukassa; toiminta on mielivaltaista.

        Tosiasiassa eivät ehdi kaikenlaisiin sanakiistoihin kommentoimaan, kun tehtävänä tärkeämpi on evankeliumin julistaminen.
        Miksi pitäisi kaikenlaisiin kiistoihin ottaa osaa, kun ne eivät kuitenkaan rakenna?
        Mauno Mattila voi räksyttää ihan rauhassa ja sanoa mielipiteitään. Ne läheskään kaikki eivät ole totuudellisia ja varsinkaan ei ole Jumalan mielen mukaisia.


      • Anonyymi

        Katkera mies tämä M. Jaksaa jaksaa jauhaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Rauhan tervehdys.

        One Way Mission muutti toimintamallia, suuri osa johtajistosta erosi ja sanoma muuttui herättelevästä nukuttavaksi. Mistä on kysymys? Tällä videolla vastauksia.
        https://youtu.be/p-mMchdOITk

        Siunauksin, MM. <<

        MM:llä on erikoinen tapa toivottaa rauhaa, vaikka hän ei sitten sellaista koskaan kuitenkaan jakele. Minusta kriitikko on osuva työnimike hänen tehtävälleen. Sellaisena häntä ainakin itse pidän.

        Rikolliset kiersi joskus lähiöissä näistä lahkoista varastelivat asuntojen avaimia kännyköitä varastelivat huonekaluja astioita stereoita TV lamppuja ....älä himoitse mitään mikä on toisen omaa. Mooses.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh mistäpä minut tiedät. Tai sen, mitä minä tiedän. Kannattaa sinunkin keskittyä omaan vaellukseen, eikä heitellä heittoja kuten esim. "Minkä Herran kanssa siis mahdat itse kulkea". Tiedän kyllä lunastajani, kyseenalaista mitä tykkäät; huo aan, että et ymmärrä mistä todellisudessa on kyse.

        One Wayn linjasta puhutaan mikä on totuus sanojen ja tekojen välillä?
        Olen todellakin huomannut, että puhetta riittää mutta ne teot....
        Uakyseei ole todellakaan pienistä vajavaisuiksista, vaan suoranaisesta Jumalan vastaisesta toiminnasta nimenomaan tiettyjen johtavien henkilöiden toimesta.
        Kun et asioista tiedä, on parempi, että olet vaiti.

        Yx hellarijoukko piirtelee hakaristejä seiniin natsittelee kannattaa siellä kodeissa hoitaa omat ongelmat ensin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Rauhan tervehdys.

        One Way Mission muutti toimintamallia, suuri osa johtajistosta erosi ja sanoma muuttui herättelevästä nukuttavaksi. Mistä on kysymys? Tällä videolla vastauksia.
        https://youtu.be/p-mMchdOITk

        Siunauksin, MM. <<

        MM:llä on erikoinen tapa toivottaa rauhaa, vaikka hän ei sitten sellaista koskaan kuitenkaan jakele. Minusta kriitikko on osuva työnimike hänen tehtävälleen. Sellaisena häntä ainakin itse pidän.

        Itse en jaksa vakavalla naamalla kuunnella miestä, joka näyttää ja kuulostaa Jope Ruonansuulta.


    • Anonyymi

      Ei ole ollut, eikä tule olemaan ongelmatonta.

    • Anonyymi

      Suonto hallitsee ja vallitsee. Herralle jätetään mikä ihmismieleen sopii. Nähty on.

    • Anonyymi

      Huonot on kokemukset.

    • Anonyymi

      Olen ajatellut, että One Way on ok. Kuitenkin joudun miettimään onko kyseessä
      Jumalan vai Suonnon srk. Syystä, että olen nähnyt, kuinka päätöksiä tehdään lihallisesti.
      Uskon, että OW:lla on suuri joukko Herran palvelijoita. Sen sijaan useissa asioissa on tullut vastaan jotakin aivan muuta, kuin hengellistä käyttäytymistä.

      • Anonyymi

        Ei mitään uutta. Tuosta lihallisuudesta on moni joutunut kärsimään. Siksipä ovi on käynyt tiuhaan OW: sta pois päin.


    • Anonyymi

      Kulissien takana kaikkea muuta kuin kristillistä toimintaa.
      Kylmää ja kovaa toimintaa. Suonto välinpitämätön, pitää "juoksupoikia", jotka hoitavat
      likaiset työt. Ja Suonto ei kanna vastuuta, eikä ole tavoitettavissa.
      SANAT JA TEOT EIVÄT KOHTAA!

      Terveisin entinen One Wayn aktiivi.

      • Anonyymi

        Kun puhutaan kylmästä ja kovasta toiminnasta.
        Asia on varmaan katsojan silmissä näin, mutta entä seurakuntaa johtavat?
        Ei missään maitomiehistä tule etunenässä kulkevia, sen näkee jo raamatun sanomasta.
        Seurakunnan johto luotsaa elämänmerellä seurakuntaansa, ja tekevät Herran edessä tilin.

        Hieman otan historiaa luotsin ammatista. Jos luotsi ajatti jonkun laivan karille, niin omistaja saattoi katkaista sellaiselta luotsilta kaulan. Eli luotsi vastasi elämällään luotsattavasta.

        Ja näin se on seurakunnankin kohdalla. Vastuuhenkilö saa HERRALTA kovimman tuomion, tai jos on leiviskänsä hoitanut kunnolla, saa kymmenen kaupunkia johdettaksi.

        Näin ollen jätän seurakunnan ja johtajan Jumalan tuomittavaksi, ohjeistavaksi, jossa Pyhä Henki antaa neuvot, mihin mennään. Täällä huutosakissa ei tule oikeita tuomioita, vaan pian käy niin, että sanoista luetaankin meille oma tuomio.

        Jeesuksen aikana - Häneenkin loukkaannuttiin ja moni läksi pois. Pidättikö Jeesus väkisin lähtijöitä, - ei! Hän sanoi lähimilleenkin, että "tahdotteko tekin mennä pois"?
        Jääminen on vapaehtoista - nytkin, sinulle ja minulle, missä kukin on. Itse en ole Wanveililäisiä, mutta kuunnellut kylläkin.
        Joka loukkaantuu - hän tekee valinnat ja joka näkee, että siellä on iankaikkisen elämän sanat Kristuksessa - hän jää. Näin heleppua se on.

        Mutta, elämäntie - se on tarkkaa vaeltamista. Jos silmäsi viettelee - tämä vapahtajan neuvo - repäise se pois, tai käsi, hakkaa se poikki. ts. ehdottomuus on päämäärätietoista.
        Onko itse Mestari - tavallaan "kovaa toimintaa vailla"?
        Hän kävelee kärjessä ja Hänen askeleitahan meidän pitää seurata.
        Elämänperellä ei ole karit kaukana, ja polku on kaita. Armahtakoon Herra, että itse käymme oikein, sekä rukoilemme seurakunnan johtajan puolesta, että Sana saa hyvän jalansijan.

        Nyt liukkaalla hiekka-autot kuljettajineen pitävät kulkijat pystyssä, etteivät lakia, tulipa se eilen mieleeni, kun kävin vanhusten ja sairaiden luona, totesin asian hoitajallekin - kun se hiekoittajan auto oli pihassa.
        Papin työ on hieman vastaavaa. Pitää Sanan kautta kulkijat pystyssä, että pito riittää.
        Varjeltuu lankiamasta. Se on varmaan kovaa työtäkin siinä, että joutuu luotsina valintojen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun puhutaan kylmästä ja kovasta toiminnasta.
        Asia on varmaan katsojan silmissä näin, mutta entä seurakuntaa johtavat?
        Ei missään maitomiehistä tule etunenässä kulkevia, sen näkee jo raamatun sanomasta.
        Seurakunnan johto luotsaa elämänmerellä seurakuntaansa, ja tekevät Herran edessä tilin.

        Hieman otan historiaa luotsin ammatista. Jos luotsi ajatti jonkun laivan karille, niin omistaja saattoi katkaista sellaiselta luotsilta kaulan. Eli luotsi vastasi elämällään luotsattavasta.

        Ja näin se on seurakunnankin kohdalla. Vastuuhenkilö saa HERRALTA kovimman tuomion, tai jos on leiviskänsä hoitanut kunnolla, saa kymmenen kaupunkia johdettaksi.

        Näin ollen jätän seurakunnan ja johtajan Jumalan tuomittavaksi, ohjeistavaksi, jossa Pyhä Henki antaa neuvot, mihin mennään. Täällä huutosakissa ei tule oikeita tuomioita, vaan pian käy niin, että sanoista luetaankin meille oma tuomio.

        Jeesuksen aikana - Häneenkin loukkaannuttiin ja moni läksi pois. Pidättikö Jeesus väkisin lähtijöitä, - ei! Hän sanoi lähimilleenkin, että "tahdotteko tekin mennä pois"?
        Jääminen on vapaehtoista - nytkin, sinulle ja minulle, missä kukin on. Itse en ole Wanveililäisiä, mutta kuunnellut kylläkin.
        Joka loukkaantuu - hän tekee valinnat ja joka näkee, että siellä on iankaikkisen elämän sanat Kristuksessa - hän jää. Näin heleppua se on.

        Mutta, elämäntie - se on tarkkaa vaeltamista. Jos silmäsi viettelee - tämä vapahtajan neuvo - repäise se pois, tai käsi, hakkaa se poikki. ts. ehdottomuus on päämäärätietoista.
        Onko itse Mestari - tavallaan "kovaa toimintaa vailla"?
        Hän kävelee kärjessä ja Hänen askeleitahan meidän pitää seurata.
        Elämänperellä ei ole karit kaukana, ja polku on kaita. Armahtakoon Herra, että itse käymme oikein, sekä rukoilemme seurakunnan johtajan puolesta, että Sana saa hyvän jalansijan.

        Nyt liukkaalla hiekka-autot kuljettajineen pitävät kulkijat pystyssä, etteivät lakia, tulipa se eilen mieleeni, kun kävin vanhusten ja sairaiden luona, totesin asian hoitajallekin - kun se hiekoittajan auto oli pihassa.
        Papin työ on hieman vastaavaa. Pitää Sanan kautta kulkijat pystyssä, että pito riittää.
        Varjeltuu lankiamasta. Se on varmaan kovaa työtäkin siinä, että joutuu luotsina valintojen eteen.

        Seurakunnissa ei tarvita kovuutta lujuutta kylläkin. Siinä on ero.


    • Anonyymi

      Niinpä niin. Olin alusta asti mukana eräässä OW:n seurakunnassa. Ainakaan meidän paikkakunnalla se ei toiminut, kuten seurakunnan pitäisi toimia. Omantunnon syistä oli jättäydyttävä pois. Petyin tosi pahasti. Odotukset olivat ehkä liian suuret. Jäljellä on jonkinlainen rukouspiiri, ei seurakunta. Muutama tyyppi siellä kulkee tietojeni mukaan.

      • Anonyymi

        >> Niinpä niin. Olin alusta asti mukana eräässä OW:n seurakunnassa. Ainakaan meidän paikkakunnalla se ei toiminut, kuten seurakunnan pitäisi toimia. Omantunnon syistä oli jättäydyttävä pois. Petyin tosi pahasti. Odotukset olivat ehkä liian suuret. Jäljellä on jonkinlainen rukouspiiri, ei seurakunta. Muutama tyyppi siellä kulkee tietojeni mukaan. <<

        Jonkinlaiset vetäjät tarvitaan jo heti alkuvaiheessa eli opetuslapseuskoulusta saakka, vaikka varsinaista seurakunnan johtoa ei vielä silloin olekaan olemassa. Helsingin pastorit ovat perustamisvaiheessa aloittelevan seurakunnan johtajisto, kunnes seurakunta on siinä vaiheessa, että sen joukosta löytyvät omat viralliset vastuunkantajat. Se kerrotaan Helsingin One Wayn nettisivuilla selvästi, niin kuin muutkin asiat.

        Juuri näiden opetuslapseukoulun vetäjien toivotaan myös aikanaan aloittavan sitä varsinaista toimintaa paikkakunnalle. Siksi opetuslapseuskoulun vetäjille annetaan oikeus lukea se materiaali, mitä One Wayn perustamiseen tarvitaan.

        Virallisen organisaation perustamiseenhan tarvitaan paljon enemmän kuin joukko kuuntelijoita, joka tuovat paikalle vain itsensä ja omat korvansa, mutta eivät anna asialle mitään muuta panosta. Siihen siis tarvitaan sellaisia perustajahahmoja, jotka suostuvat tekemään konkreettisia toimenpiteitä organisaation perustamiseksi.

        Jos toiminta on jäänyt rukouskokouksiksi, perustajahahmoja ei siis ole löytynyt.


      • Anonyymi

        >> Olin alusta asti mukana eräässä OW:n seurakunnassa. Ainakaan meidän paikkakunnalla se ei toiminut, kuten seurakunnan pitäisi toimia. <<

        Raamatussa opetuslapset kokoontuivat ja tekivät asioita yhdessä. Missä vaiheessa se toimintamalli lakkasi olemasta seurakunta sinun silmissäsi...?

        Raamatu ei sano, että he kokoontuivat kuuntelemaan pastoria. Tai että he rakensivat seurakuntarakennuksen, jossa kaffittelivat keskenään kutsuttuja puhujia kuunnellen.

        Seurakunta on siellä, missä uskovat kokoontuvat. Johtajisto eli vanhemmisto valittiin raamatun mukaan kaikista paikkakunnan uskovista miehistä.


    • Anonyymi

      Ei pelkkä One Way-nimi seurakunnasta vielä tee sellaista, millaisena Helsingin One Way Mission on opittu vuosien aikana tuntemaan, kuten aktiivista, evankelioivaa, lähetysintoista tai jotain muuta vastaavaa. One Way on pelkkä seurakunnan nimi. Seurakunnassa olevat ihmiset sen määrittelevät, minkälainen seurakunnasta käytännön tasolla tulee. Jos siis omalle paikkakunnallesi perustetaan One Way-seurakunta, se on juuri sellainen kuin oman paikkakuntasi uskovat ovat.

      Jos siis paikkakuntasi uskovat, jotka sinne One Wayn perustavat, eivät ole mitenkään "onewayläisiä" sielultaan, on aika turha odottaa, että siitä sitten jotain Helsingin One Way Missionin kaltaista saadaan koskaan aikaiseksi.

      • Anonyymi

        Seurakunta on kulkenut kriisistä toiseen mm. lähes koko papisto lähti pois protestiksi Suonnolle. OWM on perustettu hiekalle eikä opetuskaan ole Raamatun mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunta on kulkenut kriisistä toiseen mm. lähes koko papisto lähti pois protestiksi Suonnolle. OWM on perustettu hiekalle eikä opetuskaan ole Raamatun mukaista.

        Opetus on pitkälti ok. Siitä ei ole kyse. Mutta se, että johdossa tietyt henkilöt toimivat toisin kuin opettavat.....ristiriitaista.


    • Rakkaat !
      Joko Seurakunta syntyy Pyhän Hengen vaikutuksista Herätyksissä niinkuin ennenvanhan läpi vuosituhanneet ja myöskin ensimmäinen paikkallinen Seurakunta Israelissa .
      Tai sitten sitä perustetaan lihasta ja on lihassa toimiva uskonnollinen seurakunta.

      • Anonyymi

        Tapani Suonnon vetämän One Way Missionin sunnuntaijuhlat ja luterilasuuteen kallellaan oleva eetos on lihallisuutta. Näiden jakeiden mukaan Suonto on lihassa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapani Suonnon vetämän One Way Missionin sunnuntaijuhlat ja luterilasuuteen kallellaan oleva eetos on lihallisuutta. Näiden jakeiden mukaan Suonto on lihassa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Aivan !!

        Jos ei vie seurakuntaan kohti Jumalan Voimaan joka esintyy aidoissa Herätyksissä,, jossa ilmenee synnintunnossa,, niin on sunnuntaijuhlat vain hauska ajanvietto ystävíen kanssa ja ei voi olla Jeesuksen ystävä koskaan,, joka oli Pyhien ja Puhtaitten Ystävä koska ne tekivät Jeesuksen Tahtoa. !!!

        Joh. 15:14

        Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Aivan !!

        Jos ei vie seurakuntaan kohti Jumalan Voimaan joka esintyy aidoissa Herätyksissä,, jossa ilmenee synnintunnossa,, niin on sunnuntaijuhlat vain hauska ajanvietto ystävíen kanssa ja ei voi olla Jeesuksen ystävä koskaan,, joka oli Pyhien ja Puhtaitten Ystävä koska ne tekivät Jeesuksen Tahtoa. !!!

        Joh. 15:14

        Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

        Samaa hauskaa sunnuntaijuhlaa se on joka seurakunnassa. Istutaan uskovien kesken katsomassa musiikkiesityksiä ja kahvittelemassa ja uutta sanaa vastaanottamassa. Sama touhu jatkuu viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, eikä mikään muutu.

        Pitäisi oikein galluppeja ruveta tekemään siitä, moniko muistaa seurakunnassa kuulemansa saarnan vielä viikonkin päästä, tai on peräti hyödyntänyt kuulemaansa kuluneen viikon aikana.

        Jos jokaviikkoiset saarnat todellakin ovat kaikki Jumalan antamia, niin ihmettelen kyllä. Siinä tapauksessa Herralla on aika iso hukkaprosentti siinä, kuinka paljon hän puhuu omilleen turhaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa hauskaa sunnuntaijuhlaa se on joka seurakunnassa. Istutaan uskovien kesken katsomassa musiikkiesityksiä ja kahvittelemassa ja uutta sanaa vastaanottamassa. Sama touhu jatkuu viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, eikä mikään muutu.

        Pitäisi oikein galluppeja ruveta tekemään siitä, moniko muistaa seurakunnassa kuulemansa saarnan vielä viikonkin päästä, tai on peräti hyödyntänyt kuulemaansa kuluneen viikon aikana.

        Jos jokaviikkoiset saarnat todellakin ovat kaikki Jumalan antamia, niin ihmettelen kyllä. Siinä tapauksessa Herralla on aika iso hukkaprosentti siinä, kuinka paljon hän puhuu omilleen turhaan.

        Rakas anonyymi ! Aivan näin !!

        Istutaan syntisten kanssa ja saastutetaan edelleen enemmän ja enemmän.
        Koska ei tahdota kuulla Vapauttajasta ei Tullut Syntienpoisottaja. !!!!!

        Paljon on pielessä niinkuin olet Pyhässä Valossa nähnyt,, kun haluat Rakastaa Totuutta !!!!

        Mutta jatketaan rukoilemaan että Jumala itse ilmestyy näille jotka istuvat synneissä synisien kanssa sunnuntaijuhlissa !!

        Oikea Herätsytä tarvitaan !!!


      • Savis kirjoitti:

        Rakas anonyymi ! Aivan näin !!

        Istutaan syntisten kanssa ja saastutetaan edelleen enemmän ja enemmän.
        Koska ei tahdota kuulla Vapauttajasta ei Tullut Syntienpoisottaja. !!!!!

        Paljon on pielessä niinkuin olet Pyhässä Valossa nähnyt,, kun haluat Rakastaa Totuutta !!!!

        Mutta jatketaan rukoilemaan että Jumala itse ilmestyy näille jotka istuvat synneissä synisien kanssa sunnuntaijuhlissa !!

        Oikea Herätsytä tarvitaan !!!

        Musta vaikuttaa, että tämä Savis on kova sanomaan mielipiteensä, mutta ei ole valmis itse ottamaan iestä kannettavakseen.
        Kovin hengellisiin sanakäänteisiin Savis verhoaa lauseensa. Mutta ei itse ole kaikissa näissä paikoissa käynyt, mistä arvioitaan antaa.
        Karavaani kulkee , koirat haukkuu.


      • EbA_N3n kirjoitti:

        Musta vaikuttaa, että tämä Savis on kova sanomaan mielipiteensä, mutta ei ole valmis itse ottamaan iestä kannettavakseen.
        Kovin hengellisiin sanakäänteisiin Savis verhoaa lauseensa. Mutta ei itse ole kaikissa näissä paikoissa käynyt, mistä arvioitaan antaa.
        Karavaani kulkee , koirat haukkuu.

        Vaikuttaa ja vaikuttaa rakas !!

        Minä kannaan Jumalan edessä vastuu että jos Jumala suo ja on mahdollista niin Hän vastaa minun rukous ja antaa Oikean Herätyksen meille jossa on valtava synnintuntoa joka koske kaikki ..
        Niinkuin Pyhä Raamatun aikana myös ja aina tänä vuostuhannelle --

        Tosiaan on yli sata vuotta vaaan on Oikea Herätys pysynyt poissa aivan kuin Jumala on hermostunut kun ei löydy Rakkaus Totuuteen !!


    • Anonyymi

      En ole korona-aikaan uskaltautunut seurakunnassa käymään, mutta seuraan joka viikonloppu One Way Antennikanavan ohjelmia. Siellä on hyvää opetusta.

      • Anonyymi

        Kiva. One Wayn opetuksissa myös kehotetaan laittamaan sana käytäntöön asti. One Way on aina sanonut, ettei heidän tarkoituksensa ole tehdä istuvia seurakuntia, vaan toimivia seurakuntia. Varsinkin nyt, kun ei seurakunnassa useinkaan voi istua, koska on kokoontumisrajoituksia, on tie aukaistu maailmaan, jotta voi laittaa sanan myös lihaksi.

        Sen takia koitan itse karttaa liiallista teoriaa, koska tiedän, että Herra olettaa kuullun ja luetun sanan menevän myös käytännön tasolle. Minusta oliskin oikein asiallista, jos seurakunnissa keskityttäisiin kauemmin yhteen asiaan kerrallaan ja todellakin opetettaisiin eri aiheista. Nyt saarnat vain kulkevat letkana ohi ja enin osa painuu unholaan samantien.


    • Anonyymi

      Parit ihan hyvät sauvat mulla on niilä ollut mutta suksia en ole kyllä arvannut ostaa.

    • Anonyymi

      Näkyy olevan hiljattain kääntyneitä "pastoreina" ( kuumailmapallo todistukset).
      Eihän siinä mitään, jos on ollut uskossa vasta reilun10 vuotta mutta on Herran valitsema.
      Mutta osa nähtävästi jonkun muun valitsema....jäljistä päätellen.

    • Anonyymi

      Punnittu ja köykäiseksi havaittu johtamisen osalta ainakin.

      • Anonyymi

        Ainakin vähän herkkähipiäiseksi maineensa kannalta, koska he siivosivat erään Sunnuntaijuhlansa saarnan, jossa Hokkasen puheen keskeytti muutaman kerran joku yleisöstä, huudellen puheen väliin. Jostain syystä se oli heille liikaa ja he leikkasivat puheen myöhemmin niin, ettei välikohtausta enää ole videolla mukana. Minusta se nyt oli ihan turha ja tekopyhä teko leikata huutelut ym. pois. Eikä video ole edes rehellinen kokouskuvaus enää sen takia.

        Satuin vain livenä kyseisen juhlan katsomaan, joten tiedän siitä syystä, ettei kokous mennyt ihan niin nätisti kuin video antaa ymmärtää. Ihmettelen toimia, koska Hokkanen kuitenkin sai huutelijan kuriin.

        Myös Suonnon aikanaan tekemä video Mitä One Wayssa tapahtuu, on nykyään piilotettu video. Ihan turhaa sekin minusta.

        Onhan One Way ennenkin kertonut julkisesti, että heidän kokouksissaan on joskus välikohtauksia, joten miksi nyt tämmöinen uusi siloteltu linja on niin tärkeää, enpä tiedä arvailla.

        Siunausta One Waylle joka tapauksessa. Herra valitukseni ja ihmettelyni kuulkoon.


    • Rauhan tervehdys.

      Vanha yhteiskristillinen HardTalk One Way on muuttunut kultimaiseksi lahkouttavaksi SoftTalk One Wayksi. Tämä on hyvin surullinen muutos.

      Olen saanut paljon palautetta One Way Missionista ja sen toimintamallia seuratessani on tullut ilmi, että se noudattaa uusapostolisen liikkeen mallia, jossa "valloitetaan maata", harjoitetaan "sumppukalastusta" keräten jäseniä jo olevissa olevista seurakunnista ja luvataan "herätystä".

      "Minä tein suuria töitä: rakensin itselleni taloja, istutin itselleni viinitarhoja. Minä laitoin itselleni puutarhoja ja puistoja ja istutin niihin kaikkinaisia hedelmäpuita. Minä tein itselleni vesilammikoita kastellakseni niistä metsiköitä, joissa puita kasvoi.

      Minä ostin orjia ja orjattaria, ja kotona syntyneitäkin minulla oli; myös oli minulla karjaa, raavaita ja lampaita, paljon enemmän kuin kenelläkään niistä, jotka olivat olleet ennen minua Jerusalemissa. Minä kokosin itselleni myöskin hopeata ja kultaa ja kuninkaitten ja maakuntien aarteita ja hankin itselleni laulajia ja laulajattaria ja ihmislasten iloja, vaimon, jopa vaimoja." - Saarnaajan kirja 2:4-8

      Tässä videolla käsittelen One Way Missionin ongelmaa, joka on johtajuus ongelma, niin ettei Pyhä Henki ole johtamassa vaan ihmisen omat visiot.
      https://www.youtube.com/watch?v=p-mMchdOITk

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        >>>Vanha yhteiskristillinen HardTalk One Way on muuttunut kultimaiseksi lahkouttavaksi SoftTalk One Wayksi. Tämä on hyvin surullinen muutos.<<<

        Ko. ohjelmassa Aki Miettinen oli Leena Metsämäen haastateltavana naispappeudesta. Aki Miettinen taipui Leena Metsämäen edessä ja antoi hyväksyntänsä naispappeudelle. Tämä todistaa, ettei One Way Mission ole Jumalan pyhien seurakunta.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Mitä tulee muuten Mauno Mattilan opetusvideohin, niin pysykään erossa niistä. Mattila on vaarallinen eksyttäjä, joka yrittää mielistellä teitä erilaisille konservatiivisilla kommenteilla, mutta itse on selvästi harhaoppinen väärä profeetta, mihin löytyy tarvittaessa näyttöäkin.


      • Anonyymi

        The Mauno Church on täydellinen. Mistään et löydä niin täydellisten yhteisöä, kuin sieltä. Kuka sitä johtaa? Onko siellä vanhimpia? Yksi armolahja toimii, mutta ei muita. Se on se toisten arvosteleminen. Asioita voi arvioida, mutta näyttää, että kaikkialla missä vähänkin on liikettä, niin heti Maunon pyssy ampuu kaikki alas.
        Kehoitan sinua Mauno, kasva hyvä mies, ei aina tarvitse olla pätemässä ja olla toisia näykkimässä ja lyömässä kanssapalvelijoita.
        Olen kuunnellut kaikki sinun opetuksesi YouTubesta. Täytyy sanoa, että en tunne näistä opetuksista kovin ravituksi tulleeni. Kyllä sieltä sellaisia hätkähdyksiä, kuin joku "hengellinen kohu-uutinen" tulee. Mutta onko se rakentavaa?
        Toisin kuin monesti mainitsemasi esim. Viksten ja Tynjälä, heidän puheissaan oli voitelu, jonka vaikuttaa vielä vuosikymmenten jälkeen.
        Kuitenkin toivon sinulle kaikkea hyvää.
        Terveisin Johannes Lahti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vanha yhteiskristillinen HardTalk One Way on muuttunut kultimaiseksi lahkouttavaksi SoftTalk One Wayksi. Tämä on hyvin surullinen muutos.<<<

        Ko. ohjelmassa Aki Miettinen oli Leena Metsämäen haastateltavana naispappeudesta. Aki Miettinen taipui Leena Metsämäen edessä ja antoi hyväksyntänsä naispappeudelle. Tämä todistaa, ettei One Way Mission ole Jumalan pyhien seurakunta.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Mitä tulee muuten Mauno Mattilan opetusvideohin, niin pysykään erossa niistä. Mattila on vaarallinen eksyttäjä, joka yrittää mielistellä teitä erilaisille konservatiivisilla kommenteilla, mutta itse on selvästi harhaoppinen väärä profeetta, mihin löytyy tarvittaessa näyttöäkin.

        >> Aki Miettinen taipui Leena Metsämäen edessä ja antoi hyväksyntänsä naispappeudelle. <<

        Satuitko huomaamaan senkin, että kummatkin mainitsemasi henkilöt myös loppujen lopuksi lähtivät One Waystä? Eli Herra siirsi heidät sieltä lopulta kokonaan pois.

        Olen näitä siirtämisiä itsekin todistanut. Jos joku ei enää aivan sovi siihen tehtävään ja sen lauman kaitsemiseen, mihin hänet on alunperin laitettu ja Herra näkee, että asiat edetessään menisivät aina vain enempi vinoon, hän antaa ihmiselle uuden kutsun jossain muualla. Olen tällaisen operaation nähnyt kahdenkin pastorin kohdalla, joiden asenteet alkoivat mennä pieleen. Erinäisten selkkausten jälkeen toinen lopulta irtisanoutui ja lähti opiskelemaan kokonaan uutta ammattia. Myös toinen irtisanoutui erinäisten episodien jälkeen ja siirtyi lopulta vapaamielisempään seurakuntaan, johon hänen luonteenlaatunsa ja ajatuksensa sopivat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Mauno Church on täydellinen. Mistään et löydä niin täydellisten yhteisöä, kuin sieltä. Kuka sitä johtaa? Onko siellä vanhimpia? Yksi armolahja toimii, mutta ei muita. Se on se toisten arvosteleminen. Asioita voi arvioida, mutta näyttää, että kaikkialla missä vähänkin on liikettä, niin heti Maunon pyssy ampuu kaikki alas.
        Kehoitan sinua Mauno, kasva hyvä mies, ei aina tarvitse olla pätemässä ja olla toisia näykkimässä ja lyömässä kanssapalvelijoita.
        Olen kuunnellut kaikki sinun opetuksesi YouTubesta. Täytyy sanoa, että en tunne näistä opetuksista kovin ravituksi tulleeni. Kyllä sieltä sellaisia hätkähdyksiä, kuin joku "hengellinen kohu-uutinen" tulee. Mutta onko se rakentavaa?
        Toisin kuin monesti mainitsemasi esim. Viksten ja Tynjälä, heidän puheissaan oli voitelu, jonka vaikuttaa vielä vuosikymmenten jälkeen.
        Kuitenkin toivon sinulle kaikkea hyvää.
        Terveisin Johannes Lahti

        Maunolla ei ole itsellään ollut mitään opillista parannuksentekotarvetta enää vuosiin. Hän painiikin jo Owuorin, Buddhan ja kultaisen kuvapatsaan kanssa samassa sarjassa.


      • Anonyymi

        Hard Talkin ainut vika on sen kammottava musiikkivalinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Aki Miettinen taipui Leena Metsämäen edessä ja antoi hyväksyntänsä naispappeudelle. <<

        Satuitko huomaamaan senkin, että kummatkin mainitsemasi henkilöt myös loppujen lopuksi lähtivät One Waystä? Eli Herra siirsi heidät sieltä lopulta kokonaan pois.

        Olen näitä siirtämisiä itsekin todistanut. Jos joku ei enää aivan sovi siihen tehtävään ja sen lauman kaitsemiseen, mihin hänet on alunperin laitettu ja Herra näkee, että asiat edetessään menisivät aina vain enempi vinoon, hän antaa ihmiselle uuden kutsun jossain muualla. Olen tällaisen operaation nähnyt kahdenkin pastorin kohdalla, joiden asenteet alkoivat mennä pieleen. Erinäisten selkkausten jälkeen toinen lopulta irtisanoutui ja lähti opiskelemaan kokonaan uutta ammattia. Myös toinen irtisanoutui erinäisten episodien jälkeen ja siirtyi lopulta vapaamielisempään seurakuntaan, johon hänen luonteenlaatunsa ja ajatuksensa sopivat paremmin.

        Oletko ajatellut että joidenkin oli lähdettävä, koska johdossa on vikaa?
        Nyt annat ymmärtää että lähtijöissä on vima. Entäpä jos ja kun ei olekaan niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut että joidenkin oli lähdettävä, koska johdossa on vikaa?
        Nyt annat ymmärtää että lähtijöissä on vima. Entäpä jos ja kun ei olekaan niin?

        No kun olen kuunnellut Leenaa ja Miettistä ym., niin en usko, että oli johdossa vika. Tietysti on voinut jotain loukkaantumisia yms. olla myös, kun kerran on opit ja käsitykset ottaneet yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun olen kuunnellut Leenaa ja Miettistä ym., niin en usko, että oli johdossa vika. Tietysti on voinut jotain loukkaantumisia yms. olla myös, kun kerran on opit ja käsitykset ottaneet yhteen.

        >> Aki Miettinen taipui Leena Metsämäen edessä ja antoi hyväksyntänsä naispappeudelle. <<

        Tässä ohjelmassa ei varsinaisesti hyväksyntää annettu, mutta turhan väljästi asia kyllä siinä ilmaistiin. Koska One Wayn linja on se, että miehet johtavat, niin ohjelma esitti kieltämättä sen kannan aika lepsusti, joten ihan hyvä, kun molemmat asianosaiset poistuivat One Waystä. One Wayn pappeuskanta on tullut selvemmin ilmi nykyisten pastoreitten puheista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hard Talkin ainut vika on sen kammottava musiikkivalinta.

        Samaa mieltä, vousi vaihtaa.


      • Anonyymi

        Aika jännää koska itse taas koen että varsikin nuorissa on paljon niitä jotka hakeutuvat esim karismaattisemmista seurakunnista one waylle koska siellä on raittiimpaa ja turvallisempaa. Ainakin eräässä kaupungissa.
        Helluntaiseurakunnissa tuntuu edelleen olevan tätä haetaan pyhää henkeä jostain muualta ja tuodaan mukanaan seurakuntaan, ylistyspainoitteisempaa toimintaa kokouksissa, tavalliset saarnat kuullaan lakihenkisinä. Paljon olen kuullut että nuoret ovat olleet ahdistuneita ja kaipaavat Jeesuksen vaikuttamaa rauhaa, yksinkertaista totuutta. Mutta näinä aikoina on odotettavaa että eksyttäjiä tulee seurakuntien keskeltä. Pitää valvoa, olla hereillä ja tarkata! Herätys on alkanut, jotkut nukkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Aki Miettinen taipui Leena Metsämäen edessä ja antoi hyväksyntänsä naispappeudelle. <<

        Satuitko huomaamaan senkin, että kummatkin mainitsemasi henkilöt myös loppujen lopuksi lähtivät One Waystä? Eli Herra siirsi heidät sieltä lopulta kokonaan pois.

        Olen näitä siirtämisiä itsekin todistanut. Jos joku ei enää aivan sovi siihen tehtävään ja sen lauman kaitsemiseen, mihin hänet on alunperin laitettu ja Herra näkee, että asiat edetessään menisivät aina vain enempi vinoon, hän antaa ihmiselle uuden kutsun jossain muualla. Olen tällaisen operaation nähnyt kahdenkin pastorin kohdalla, joiden asenteet alkoivat mennä pieleen. Erinäisten selkkausten jälkeen toinen lopulta irtisanoutui ja lähti opiskelemaan kokonaan uutta ammattia. Myös toinen irtisanoutui erinäisten episodien jälkeen ja siirtyi lopulta vapaamielisempään seurakuntaan, johon hänen luonteenlaatunsa ja ajatuksensa sopivat paremmin.

        Eli One Way toimii aina kaikessa oikein? Jos joku lähtee, vika on
        aina lähtijässä?

        Hohhoijaa....


    • Anonyymi

      Maunon aloitus oli ihan hyvä, kun Herra hänet aikanaan kutsui videoitten pakertamiseen, mutta sen jälkeen on kutsumus ontunut aina enempi ja enempi. Eli Herra ei ole kyllä Maunoa tällaiseen tehtävään kutsunut, mitä Mauno nykyisin suorittaa, koska Mauno haukkuu aina väärää puuta. Sillä One Way on aina ollut raittiimpia järjestöjä Suomenmaassa. Ja on sitä edelleenkin. Kenties välillä vähän pikkumainen tai muulla tavoin pikkuvikainen, mutta raitis ja turvallinen noista pikkuvioistaankin huolimatta. Täydellistähän ei ole olemassakaan.

      Tälläkin hetkellä on uushenkistä jooga-piispaa ja vaikka mitä muita asioita Suomen kristikunnassa, mitkä ovat todella rankasti pielessä. Mutta Maunoa lähettänyttä jumalaa hiertää aina vain One Wayn olemassolo ja tekemiset. Kyllä se kertoo kaiken siitä, mikä jumala häntä hypytyttää.

      • Anonyymi

        Puheissa joo raitista.....mutta kyllä One Wayn kulisseissa aivan jotakin muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheissa joo raitista.....mutta kyllä One Wayn kulisseissa aivan jotakin muutakin.

        Mitä epäraitista on kulisseissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä epäraitista on kulisseissa?

        "Herroina halliten", vaan ei Herran tahtoa kuunnellen. Ihmisiä kohdellan kuin pelinappuloita, käyttäen lihallisia keinoja. Koskee tiettyjä henkilöitä johtajistossa.


    • Anonyymi

      Voi Mauno...

      Maunon mielestä covid-19 alkoi -20. Mauno, ihan oikeastiko? Sillä se -19 siellä covidin perässä kertoo covidin alkamisvuoden.

      Mauno myös puhuu veljessovusta, vaikka itse esiintyy Valtakunnan syyttäjän roolissa. Mauno, ihan oikeastiko?

    • Anonyymi

      Tutkittu, koettu, ja köykäiseksi havaittu. Johtajistossa ainakin osa henkilöitä, jotka
      todellakin lihallisesti hallitsevat ja vallitsevat.

    • Anonyymi

      Eikös tää ole se sama mies, joka löydettiin siitin, jonkun pikkutytön takapuolesta Espoossa Jeesus kodissa.

      • Anonyymi

        Joku perustajista kuulemani mukaan omaa rikoshistorian. En tiedä ketä.


      • Anonyymi

        Oliko vielä lievästi kehitysvammainen? Tämä huhu on pyörinyt Espoossa hyvin kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko vielä lievästi kehitysvammainen? Tämä huhu on pyörinyt Espoossa hyvin kauan.

        Juu. Kasteopin mukaan kastanut kärkeä johkin pikkutyttöön. Lähteenä some, niin ei tiedä onko totta.


    • Anonyymi

      One Way Missin seurakunta on varmasti hyvä vaihto ehto.

      Hard Talk ja ajankohtaisia asioita. Uuskakalvinismi, kerran pelastettu ei ole aina pelastettu kuten jotkut Suomessakin suomenkielellä opettavat.

      https://youtu.be/u7uP0_kmD9o

    • Anonyymi

      One Way oli minulle suuri pettymys. Huomasin, että johtohenkilöistä osa
      ei piittaa jäsenistä vähääkään. Lihallista, kylmää ja kovaa. Se on minun kokemus, jolle on perusteita.

    • Anonyymi

      Iso kasa väärinkäytöksiä ja rikoksia. Jotakin epäiltiin mms pedofiliasta.

      • Anonyymi

        Oliko jopa johtajaa itse?????


      • Anonyymi

        Tämä oli kuulemma raiskannut jonkin tytön siellä perjantai kodillaan joskus yhdeksänkymmentä luvulla ???


    • Rauhan tervehdys.

      Tässä videolla käsittelen One Way Missionin uutta muuttunutta linjaa, kun he muuttuivat yhteiskristillisestä toimijasta enemmänkin uusapostolisen kultiksi toimintamalliin, ja kuinka se toi "myrskyn" mikä vei kaikki muut johtajat ulos koko lähetysjärjestöstä.

      "Minä tein suuria töitä: rakensin itselleni taloja, istutin itselleni viinitarhoja. Minä laitoin itselleni puutarhoja ja puistoja ja istutin niihin kaikkinaisia hedelmäpuita. Minä tein itselleni vesilammikoita kastellakseni niistä metsiköitä, joissa puita kasvoi. Minä ostin orjia ja orjattaria, ja kotona syntyneitäkin minulla oli." - Saarnaajan kirja 2:4-7

      One Man Mission
      https://youtu.be/p-mMchdOITk

      Siunauksin, MM.

    • Anonyymi

      Lihallista johtamista. Pastorina mm. henkilö, joka nähtävästi miellyttää Suontoa,
      (pitää miellyttää Suontoa, jotta "menestyy" OW:ssa)
      ja saa jatkaa. Huolimatta siitä, että on saanut paikallisen srk:n (jos sitä nimitystä voi ko.
      jäljellä olevasta porukasta käyttää) hajoamaan. "Pastori"avosuhteessa salaisesti, ei toimivaa vanhemmistoa....

      Mutta kunhan ulospäin näyttää hyvältä...

      • Anonyymi

        Kovin tutulta kuulostaa.


    • Anonyymi

      Epäilemme vahvasti, että tulee tämä sama lopun ajan suvaitsevaisuus mitä muuallakin. Ovat liian kilttejä maailman ja naisten kanssa.

      Esim
      "Ruotsin suurimman helluntaiseurakunnan, Tukholmassa sijaitsevan Filadelfiakirkon pastori ja johtaja Niklas Piensohon mukaan kristillisen seurakunnan johtaja voi elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa."

      • Anonyymi

        Voisiko joku Helluntailainen tai One Waylainen ottaa tähän kantaa?

        Että esimerkiksi lesbopari voi nyt ihan julkisesti hallita, johtaa koko Helluntai seurakuntaa ja vastata sen opettajista?

        -

        1.Tim. 2:11-15
        ”11. Naisten tulee oppia hiljaisuudessa, kaikessa alistuvana. 12. Minä en salli, että nainen opettaa ja hallitsee miestä, vaan hänen tulee elää hiljaisuudessa. 13. Luotiinhan Aadam ensin ja sitten Eeva, 14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen joutui petetyksi ja lankesi rikkomukseen. 15. Hän on kuitenkin pelastuva lapsen synnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa, rakkaudessa ja pyhityksessä, eläen siveästi.”


    • Anonyymi

      Mitähän toi kellojen radioiden varastaminen tarkoittaa ???

    • Anonyymi

      Ihan kelvollisia sauvoja harrastehiihtäjille. Taisi tosin tehdä konkurssinkin välillä joten luottamus sitä tasoa.

    • Anonyymi

      Opetus oikea mielistä/Henkistä "Kristus keskeistä", .....vapaa ehtoista, ei painostusta, Suomen kolmen parhaan joukossa ehdottomasti, kannattaa käydä. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe