olen 19-vuotias ja olen aina ollut huono pitämään hampaistani huolta, vanhempien eron jälkeen (olin 10 vuotias silloin) hampaiden pesu jäi vähäiselle. Aamuisin en ehtinyt pesemään hampaat ja iltaisin joko unohdin tai muistin välillä. Kävin kyllä alaikäisenä aktiivisesti hammaslääkärissä ja vähän välillä reikiä, mutta ei sen vakavampaa.
Kun täytin 18, olen käynyt kolmesti hammaslääkärissä. Kahdesti tarkastuksessa ja kerran juurihoidossa.
Seuraava mitä kerron on todella oksettavaa, haukkukaa vapaasti, en ole tyhmä ja tiedän että on ällöttävää. Masennuksen takia arkiset asiat on todella haastavia, esim. Suihkussa käynti on haastavaa, siivoaminen tuntuu mahdottomalta, sängystä nouseminen on myös haastavaa ja valitettavasti hampaiden pesu voi venyä viikoilla.
Vuoden alussa kun kävin tarkastuksessa, mainitsin että minulla on sisäisiä halkeamia etuhampaissa ja sanottiin että ei niille tarvitse tehdä mitään. Nyt viime viikkoina huomannut että halkeamat tuntuu hampaan pinnalla. Haluaisin mennä niiden takia hammaslääkäriin ennen kuin hampaat halkeaa, mutta ei minulla ole ylimääräistä rahaa siihen. Kamppailen tällä hetkellä muutenkin että saanko tukia että saan maksettua vuokran ja elämisen.
Pitääkö minun nyt vain yrittää säästää pienistä rahoistani hammaslääkäriin vai onko olemassa mitään tukea mitä kelalta saisi tähän tilanteeseen?
tarvetta hammaslääkäriin mutta ei rahaa
5
2088
Vastaukset
- Anonyymi
Kehotan soittamaan suoraan kelalle, jotta saat mahdollisimman oikean vastauksen. Joskus sai rahallista tukea vastaavaan mutta tämän vuoden protokollasta minulla ei ole tietoa.
- Anonyymi
Varaat vaan ajan julkisen puolen hammaslääkäriin niin pääset vähän halvemmalla. Jos olet täysin tuloton, Kelakin vaatii käytettäväksi julkisen puolen hammaslääkäriä että maksaa hoidon.
- Anonyymi
Mulle on soitettu nyt Kolme kertaa hammashoidon kartoituksesta Se ei kuulemma koskenut minua kysyisin miksi pirussa sitten soitatte minulle menkää sinne mistä ilmestyitte sitä sanotaan Helvetiksi ja mietitte uudestaan ennen kun soitatte Häiriöpuheluita.
- Anonyymi
Yritit siis väärään hoitopaikkaan, varaa aika hammaslääkärille.
- Anonyymi
Toimaria saa hampaitten hoitoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648