tarvetta hammaslääkäriin mutta ei rahaa

olen 19-vuotias ja olen aina ollut huono pitämään hampaistani huolta, vanhempien eron jälkeen (olin 10 vuotias silloin) hampaiden pesu jäi vähäiselle. Aamuisin en ehtinyt pesemään hampaat ja iltaisin joko unohdin tai muistin välillä. Kävin kyllä alaikäisenä aktiivisesti hammaslääkärissä ja vähän välillä reikiä, mutta ei sen vakavampaa.

Kun täytin 18, olen käynyt kolmesti hammaslääkärissä. Kahdesti tarkastuksessa ja kerran juurihoidossa.

Seuraava mitä kerron on todella oksettavaa, haukkukaa vapaasti, en ole tyhmä ja tiedän että on ällöttävää. Masennuksen takia arkiset asiat on todella haastavia, esim. Suihkussa käynti on haastavaa, siivoaminen tuntuu mahdottomalta, sängystä nouseminen on myös haastavaa ja valitettavasti hampaiden pesu voi venyä viikoilla.

Vuoden alussa kun kävin tarkastuksessa, mainitsin että minulla on sisäisiä halkeamia etuhampaissa ja sanottiin että ei niille tarvitse tehdä mitään. Nyt viime viikkoina huomannut että halkeamat tuntuu hampaan pinnalla. Haluaisin mennä niiden takia hammaslääkäriin ennen kuin hampaat halkeaa, mutta ei minulla ole ylimääräistä rahaa siihen. Kamppailen tällä hetkellä muutenkin että saanko tukia että saan maksettua vuokran ja elämisen.

Pitääkö minun nyt vain yrittää säästää pienistä rahoistani hammaslääkäriin vai onko olemassa mitään tukea mitä kelalta saisi tähän tilanteeseen?

5

2127

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kehotan soittamaan suoraan kelalle, jotta saat mahdollisimman oikean vastauksen. Joskus sai rahallista tukea vastaavaan mutta tämän vuoden protokollasta minulla ei ole tietoa.

• Anonyymi

Varaat vaan ajan julkisen puolen hammaslääkäriin niin pääset vähän halvemmalla. Jos olet täysin tuloton, Kelakin vaatii käytettäväksi julkisen puolen hammaslääkäriä että maksaa hoidon.

• Anonyymi

Mulle on soitettu nyt Kolme kertaa hammashoidon kartoituksesta Se ei kuulemma koskenut minua kysyisin miksi pirussa sitten soitatte minulle menkää sinne mistä ilmestyitte sitä sanotaan Helvetiksi ja mietitte uudestaan ennen kun soitatte Häiriöpuheluita.

• Anonyymi

Yritit siis väärään hoitopaikkaan, varaa aika hammaslääkärille.

• Anonyymi

Toimaria saa hampaitten hoitoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      638
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      580
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      37
      523
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      62
      495
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68