olen 19-vuotias ja olen aina ollut huono pitämään hampaistani huolta, vanhempien eron jälkeen (olin 10 vuotias silloin) hampaiden pesu jäi vähäiselle. Aamuisin en ehtinyt pesemään hampaat ja iltaisin joko unohdin tai muistin välillä. Kävin kyllä alaikäisenä aktiivisesti hammaslääkärissä ja vähän välillä reikiä, mutta ei sen vakavampaa.
Kun täytin 18, olen käynyt kolmesti hammaslääkärissä. Kahdesti tarkastuksessa ja kerran juurihoidossa.
Seuraava mitä kerron on todella oksettavaa, haukkukaa vapaasti, en ole tyhmä ja tiedän että on ällöttävää. Masennuksen takia arkiset asiat on todella haastavia, esim. Suihkussa käynti on haastavaa, siivoaminen tuntuu mahdottomalta, sängystä nouseminen on myös haastavaa ja valitettavasti hampaiden pesu voi venyä viikoilla.
Vuoden alussa kun kävin tarkastuksessa, mainitsin että minulla on sisäisiä halkeamia etuhampaissa ja sanottiin että ei niille tarvitse tehdä mitään. Nyt viime viikkoina huomannut että halkeamat tuntuu hampaan pinnalla. Haluaisin mennä niiden takia hammaslääkäriin ennen kuin hampaat halkeaa, mutta ei minulla ole ylimääräistä rahaa siihen. Kamppailen tällä hetkellä muutenkin että saanko tukia että saan maksettua vuokran ja elämisen.
Pitääkö minun nyt vain yrittää säästää pienistä rahoistani hammaslääkäriin vai onko olemassa mitään tukea mitä kelalta saisi tähän tilanteeseen?
tarvetta hammaslääkäriin mutta ei rahaa
5
1713
Vastaukset
- Anonyymi
Kehotan soittamaan suoraan kelalle, jotta saat mahdollisimman oikean vastauksen. Joskus sai rahallista tukea vastaavaan mutta tämän vuoden protokollasta minulla ei ole tietoa.
- Anonyymi
Varaat vaan ajan julkisen puolen hammaslääkäriin niin pääset vähän halvemmalla. Jos olet täysin tuloton, Kelakin vaatii käytettäväksi julkisen puolen hammaslääkäriä että maksaa hoidon.
- Anonyymi
Mulle on soitettu nyt Kolme kertaa hammashoidon kartoituksesta Se ei kuulemma koskenut minua kysyisin miksi pirussa sitten soitatte minulle menkää sinne mistä ilmestyitte sitä sanotaan Helvetiksi ja mietitte uudestaan ennen kun soitatte Häiriöpuheluita.
- Anonyymi
Yritit siis väärään hoitopaikkaan, varaa aika hammaslääkärille.
- Anonyymi
Toimaria saa hampaitten hoitoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029