Makkarasta makoisa suu

Anonyymi

Ohjeeksi köyhyyttä noudattalle voidaan todeta, että makkaroiden mahdollisuuksia ei tule väheksyä. Niitä voidaan paistaa, keittää, valmistaa uunissa ja mikroaaltonuunissa.
Sinappi ja muu mausteistus, kuten amerikan kurkkusalaatti antaa makoisuutta ja raikasta suutuntumaa. Erilaiset sipulit ja chilit ovat myös hyvin suosittuja. Ja siten makkara-aterian luonnollisia lisukkeita.

23

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanoisin, että köyhän jos kenen kannattaa välttää makkaroita! Makkara on prosessoitua lihaa ja monessa makkarassa lihan osuus aika vaatimaton, lisäksi se lihakin on vielä sellaista, joka oli monella järkytys sen nähdessä, mitä todellisuudessa on jauhettu makkaraan. Makkaran lisäaineet on aika karmeita ja suolan osuus järkyttävä. Hyvin epäterveellistä!
      Köyhälle löytyy kyllä edullisempaa ja terveellisempää vaihtoehtoa ruokaan, mistä saa paremmin mm. proteiinin.
      Itse suosin broileria, kalaa, ja erilaisia palkokasveja ruuanlaitossa. Ostan toki kokolihaakin, kuten lammasta, nautaa ja possua, sekä hankin hirvenlihaa jonkin verran.
      Makkaroita syön äärimmäisen harvoin juuri niiden epäterveellisyyden vuoksi. Koetan katsoa kuitenkin makkaroiden tuoteselosteet tarkkaan, etten kovin hurjia "teurasjätteitä" tai nitriittipommeja ostele. Nytkin on pieni paketti bratwurstia odottamassa, että teen hapankaalipataa.

      • Anonyymi

        Broilereita syön äärimmäisen harvoin juuri niiden epäterveellisyyden vuoksi. (tehotuotanto, ruokinta, hormonit, lääkkeet..). Kalassa on paljon raskasmetalleja. Samoin torjunta-aineita ja yhdyskuntajätteinä raskasmetalleja, hormoneja yms. on ulkomaisissa hedelmissä ja vihanneksissa. (kastellaan kaupunkien jätevesillä, koska on vesipulaa..).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Broilereita syön äärimmäisen harvoin juuri niiden epäterveellisyyden vuoksi. (tehotuotanto, ruokinta, hormonit, lääkkeet..). Kalassa on paljon raskasmetalleja. Samoin torjunta-aineita ja yhdyskuntajätteinä raskasmetalleja, hormoneja yms. on ulkomaisissa hedelmissä ja vihanneksissa. (kastellaan kaupunkien jätevesillä, koska on vesipulaa..).

        Olisiko heittää ihan faktaa, vaikkapa linkkien muodossa väitteittesi pohjaksi. Nimittäin luomullekaan ei löydy mitään eroa tavan tuotettuun nähden.
        https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/onko_luomu_parempaa_

        Ja tuo kalan epäterveellisyyskin on myytti. https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/faktaa-ja-fiktiota-kalasta


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen myytti mukamas kalojen sisältämät ympäristöpöpöt mukamas on jos kerta niissä tutkimuksissa on todettu.

        Myytti on se kalojen epäterveellisyys!
        "Jotkin kalalajit voivat sisältää tavanomaista enemmän terveydelle haitallisia ympäristömyrkkyjä, kuten dioksiineja, PCB-yhdisteitä ja elohopeaa.

        Tällaisten kalalajien välttämisessä ei kannata kuitenkaan olla ylivarovainen. Kalan syöntiä ei pidä vähentää tai lopettaa, sillä kalan hyödyt peittoavat ympäristömyrkkyjen mahdolliset haitat. "
        https://thl.fi/fi/ajankohtaista/kampanjat/kesaterveys/kala-on-hyvaksi-terveydelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen myytti mukamas kalojen sisältämät ympäristöpöpöt mukamas on jos kerta niissä tutkimuksissa on todettu.

        Kala on vesistöjen ravintoketjuissa saalistaja. Mitä korkeammalle ravintoketjussa mennään sitä korkeammat ovat saalistajan ympäristömyrkkypitoisuudet.


    • Anonyymi

      No onhan se ainakin halpaa, vaikka ei varmaan kyllä kovinkaan ravintorikasta ruokaa.

      • Anonyymi

        Kyllä ei ole edes kovin halpaa makkara ja kun vertaa hintaa, että mitä muuta terveellisempää sillä rahalla saa, niin ei innosta. Uus'avuttomien ja sivistymättömien ruokaa on makkarat!


    • Anonyymi

      Kyllä suomessa makkaraa syödään aikasmoiset määrät. Kyllähän makkarasta keiton voi tehdä tai kastikkeen sillon tällön.Niin eihän makkaraa koko ajan kannata syödä. Ihmiset yleisesti syövät liikaa prosessoituja lihoja.

    • Anonyymi

      Kesäkaudella suomalaiset syövät 60 miljoonaa pakettia grillimakkaraa. Helpoin, nopein ja taatusti maistuva grillien kevätherkku on grillimakkara. Kesäkaudella, toukokuusta elokuuhun, Suomessa syödään 21 miljoonaa kiloa grillimakkaraa. Joka päivä Suomen kesägrilleissä paistuu 490 000 pakettia makkaraa.1.4.2020

    • Anonyymi

      Makkara kohtuudella syötynä on hyvä lisä ruuan laitossa. Tein tuossa taannoin lasagnetäytettä ison satsin. Sitä voi käyttää monipuolisesti. Eilen tein paksun ruskeakastikkeen. Kippasin lasagnetäytteen sekaan ja haudutin sen aikaa, kun perunat kypsyivät. Keitin perunoita niin paljon, että tänään syödään pyttipannua, jossa on lisukkeena makkaraa, muutama nakki (koiran herkkupaloja, joten niitä pitää olla aina) ja pari isoa sipulia. Vokkipannu kuumaksi, öljyä tarpeeksi ja ainekset kypsymään. Maustan suolalla ja laitan paprikajauhetta siksi, että se antaa nätin värin perunoille. Muutama paistettu kananmuna, lasillinen maitoa ja se on siinä. On hyvää eikä maksa paljon. Yhden ison annoksen hinnaksi tulee noin 60-70 senttiä.

    • Anonyymi

      Niin kyllähän perinteinen pyttipannu sillon tällön ok, makkaraa,perunaa,kananmunaa,sipulia niin ettei pelkkää makaronia. Makkarakastike taikka keitto. Eihän sitä makkaraa nyt joka päivä tarvi syödä kun joku heti kritisoi että epäterveellistä. Kyllä kerran viikossa makkaraa pystyy syömään jos ei muuten rasvaisia ruokia syö.

      • Anonyymi

        Korkeintaan kerran kuukaudessa voin syödä makkaraa ja silloinkin jotain ihan kunnollista makkaraa, ettei ole kamaraa ja muita töhniä jauhettu sekaan.
        On sitä parempaakin syötävää, kuin makkara köyhälle. Makkaran kilohinnalla saa kaupasta(kin) ihan oikeaa ja täyttä tavaraa, kuten broileria tai kalaa, eikä tarvitse mitään arvottomia ruhon osia syödä.
        Epäterveellistä on makkara!
        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/sairaaksi_liiasta_makkarasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeintaan kerran kuukaudessa voin syödä makkaraa ja silloinkin jotain ihan kunnollista makkaraa, ettei ole kamaraa ja muita töhniä jauhettu sekaan.
        On sitä parempaakin syötävää, kuin makkara köyhälle. Makkaran kilohinnalla saa kaupasta(kin) ihan oikeaa ja täyttä tavaraa, kuten broileria tai kalaa, eikä tarvitse mitään arvottomia ruhon osia syödä.
        Epäterveellistä on makkara!
        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/sairaaksi_liiasta_makkarasta

        Niin ei mitään älyttömiä määriä makkaraa ja sama koskee myös leikkeleitä. Itse jossain vaiheessa söin makkaroita helkkarin usei ja huomas kolesteroliarvoissa, nyt harvakseltaan ja kokonaiskolesteroli 3.8.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei mitään älyttömiä määriä makkaraa ja sama koskee myös leikkeleitä. Itse jossain vaiheessa söin makkaroita helkkarin usei ja huomas kolesteroliarvoissa, nyt harvakseltaan ja kokonaiskolesteroli 3.8.

        Makkaroilla ja leikkeleillä saa kolesterolit tappiin. Vältän makkaroita ja syön niitä äärimmäisen harvoin. Broileria ja kalaa, ne on paljon terveellisempää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makkaroilla ja leikkeleillä saa kolesterolit tappiin. Vältän makkaroita ja syön niitä äärimmäisen harvoin. Broileria ja kalaa, ne on paljon terveellisempää!

        Saa kyllä koleterolit nouseen jos melkein joka päivä makkaraa ja siihen päälle prosessoituja leikkeleitä. Suolistosyövät yleistynyt niin kyllä ravinnolla vaikutusta. Niin makkarassa sitten vielä suolaakin. Jossakin vaiheessa itse söin makkaroita mutta tavallaan kyllästy.Sillon tällön makkarakeitto tai kastike.


    • Itämerellä saatto olla vielä 90-luvulla lyijybensiinautojen jälkivaikutuksia. Sisävesistöiss elohopehaukia. Mutta eiköhän ne nuoret fisut ole ihan käyttökelposia niissä sisävesistöissäkin.pälkäneen vehkajärvestä on ongittu suomen radioaktiivisin hauki. Niitä tsernobylin jälkivaikutuksia.

      • Anonyymi

        Persaukki ois kiva niksu.


      • Anonyymi

        Ne on kalat siitä muuttuneet paljon, mitä oli 90-luvulla. Ja edelleenkin kalojen terveysvaikutukset on haittoja suuremmat, eli kalaa kannattaa kohtuudella syödä edelleen.


    • Anonyymi

      Eikös isot silakat kerää itseensä noita myrkkyjä. Vaihdellen eri kaloja niin voi syödä.

    • Anonyymi

      Noniin. Perunasta niin on monta juttua kans.

    • Anonyymi

      Niin kun sisältää tärkkelystä ja voi tulla lopputulos ettei mitään voi syödä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe