Sähkö- eli ladattavat autot ohittivat lokakuussa kirkkaasti bensa- ja dieselautot rekisteröinneissä

Anonyymi

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin on näköjään käynyt. Pelkällä bensiini- ja dieselmoottorilla varustettuja autoja rekisteröitiin 2308 autoa ja ladattavia 2517 autoa.

    • Anonyymi

      Ladattavat hybridit ovat tosin edelleen polttomoottoriautoja, koska niissä on polttomoottori. Voi niiden toki valehdella olevan sähköautoja, mutta ne eivät ole sitä. Jos autolla ajaa metrinkin polttomoottorilla niin auto ei ole puhdas sähköauto.

      • Anonyymi

        Lisään... Tuo ladattava hybridi = sähköauto on vain väliaikainen huijaus. Norjassa ei ladattavia hybrideitä hyväksytä sähköautoiksi, siellä ainoastaan täyssähköautot ovat sähköautoja. Vain täyssähköautoilla on erityisetuja, ladattavia hybridejä kohdellaan kuten normaalia polttomoottoriautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Tuo ladattava hybridi = sähköauto on vain väliaikainen huijaus. Norjassa ei ladattavia hybrideitä hyväksytä sähköautoiksi, siellä ainoastaan täyssähköautot ovat sähköautoja. Vain täyssähköautoilla on erityisetuja, ladattavia hybridejä kohdellaan kuten normaalia polttomoottoriautoa.

        Norjassa myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja kuten kaikkialla muuallakin maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja kuten kaikkialla muuallakin maailmassa.

        Ei ole, esimerkiksi linkin https://elbilstatistikk.no/ luvuissa on pelkästään täyssähköautoja. Ja Norja on päättänyt lopettaa uusien polttomoottoriautojen myynnin vuonna 2025. Ja tämä tarkoittaa myös ladattavien hybridien kieltämistä, koska niissä on polttomoottori. Vuoden 2025 jälkeen ainoastaan täyssähköautoja myydään Norjassa (henkilöautoissa), myös ladattavien hybridien myynti kielletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, esimerkiksi linkin https://elbilstatistikk.no/ luvuissa on pelkästään täyssähköautoja. Ja Norja on päättänyt lopettaa uusien polttomoottoriautojen myynnin vuonna 2025. Ja tämä tarkoittaa myös ladattavien hybridien kieltämistä, koska niissä on polttomoottori. Vuoden 2025 jälkeen ainoastaan täyssähköautoja myydään Norjassa (henkilöautoissa), myös ladattavien hybridien myynti kielletään.

        Lisään... Esimerkiksi Norjassa rekisterikilpi alkaa kirjaimella E, jos on täyssähköauto. Ladattavia hybridejä ei sähköautoiksi luokitella, joten ne eivät tuota alkukirjainta saa.

        Tosin eipä tuolla ole merkitystä, Norjassa myydään lähinnä täyssähköautoja, ladattavia hybrideitä myydään murto-osa niihin verrattuna. Syyskuussa Norjassa myydyistä uusista autoista 77% oli täyssähköautoja ja 14% ladattavia hybridejä. Eli Norjassa normaalille yleisöllekin sähköauto = täyssähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Esimerkiksi Norjassa rekisterikilpi alkaa kirjaimella E, jos on täyssähköauto. Ladattavia hybridejä ei sähköautoiksi luokitella, joten ne eivät tuota alkukirjainta saa.

        Tosin eipä tuolla ole merkitystä, Norjassa myydään lähinnä täyssähköautoja, ladattavia hybrideitä myydään murto-osa niihin verrattuna. Syyskuussa Norjassa myydyistä uusista autoista 77% oli täyssähköautoja ja 14% ladattavia hybridejä. Eli Norjassa normaalille yleisöllekin sähköauto = täyssähköauto.

        Norjalaiset on upporikkaita verrattuna EU:n holhouksessa kärvisteleviin köyhiin suomalaisiin. Ostelevat, mitä haluavat. Suomalaiset vaan laittaa rahansa itä- ja eteläeuroopan elvytyspaketteihin. Onneksi meillä on vielä huippuluotettava Toyota jota EU ei vielä ole kieltänyt. Uutiskynnys ei tosin telkkarissakaan ole sen jälkeen ylittynyt kun vw on sukeltanut ja Toyota kiitää kärjessä piiitkällä etumatkalla. Mistäköhän tuokin ohjeistus on peräisin, ihan kuin vanhassa neukkulassa oltaisiin. Ei kansalle pidä kertoa totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalaiset on upporikkaita verrattuna EU:n holhouksessa kärvisteleviin köyhiin suomalaisiin. Ostelevat, mitä haluavat. Suomalaiset vaan laittaa rahansa itä- ja eteläeuroopan elvytyspaketteihin. Onneksi meillä on vielä huippuluotettava Toyota jota EU ei vielä ole kieltänyt. Uutiskynnys ei tosin telkkarissakaan ole sen jälkeen ylittynyt kun vw on sukeltanut ja Toyota kiitää kärjessä piiitkällä etumatkalla. Mistäköhän tuokin ohjeistus on peräisin, ihan kuin vanhassa neukkulassa oltaisiin. Ei kansalle pidä kertoa totuutta.

        Ja silti Toyotakin myy pian täyssähköautoja, siis akkusähköautoja. Ladattavia hybrideitähän Toyotalla jo on. Eikä Toyota ole millään tavoin pitkällä etumatkalla, ei myyntimäärissä tai teknisesti. VW:n ja Toyotan maailmanlaajuiset myyntimäärät ovat lähes identtisiä.

        Ja Toyotan globaali markkinaosuus on noin 12%, ei se markkinoita hallitse. Ja Toyotan markkinaosuus brändinä oli viime vuonna 8,5%. 91,5% uusista autoista EI ollut Toyota. Eikä Toyotan myyntimäärät ole olleet häävit, se on romahtanut samalla tavalla kuin kaikki muutkin perinteiset automerkit. Ainoa automerkki, jonka myynnit ovat reilusti kasvaneet on Tesla ja Toyotankin myynnit ovat alkaneet viime kuukausina sakkaamaan. Nykyisellä tahdilla Tesla myisi jo muutaman vuoden päästä enemmän kuin Toyota.

        Ja mitä ongelmaa on siinä, että ladattavia hybridejä ei luokitella sähköautoiksi. Jos autossa on polttomoottori niin se on polttomoottoriauto. Näin alkeellista se on. Vain auto, jossa ei ole polttomoottoria on sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Toyotakin myy pian täyssähköautoja, siis akkusähköautoja. Ladattavia hybrideitähän Toyotalla jo on. Eikä Toyota ole millään tavoin pitkällä etumatkalla, ei myyntimäärissä tai teknisesti. VW:n ja Toyotan maailmanlaajuiset myyntimäärät ovat lähes identtisiä.

        Ja Toyotan globaali markkinaosuus on noin 12%, ei se markkinoita hallitse. Ja Toyotan markkinaosuus brändinä oli viime vuonna 8,5%. 91,5% uusista autoista EI ollut Toyota. Eikä Toyotan myyntimäärät ole olleet häävit, se on romahtanut samalla tavalla kuin kaikki muutkin perinteiset automerkit. Ainoa automerkki, jonka myynnit ovat reilusti kasvaneet on Tesla ja Toyotankin myynnit ovat alkaneet viime kuukausina sakkaamaan. Nykyisellä tahdilla Tesla myisi jo muutaman vuoden päästä enemmän kuin Toyota.

        Ja mitä ongelmaa on siinä, että ladattavia hybridejä ei luokitella sähköautoiksi. Jos autossa on polttomoottori niin se on polttomoottoriauto. Näin alkeellista se on. Vain auto, jossa ei ole polttomoottoria on sähköauto.

        Lisään... Ja syyskuussa VW myi enemmän autoja kuin Toyota maailmanlaajuisesti. VW myi 626 000 autoa ja Toyota 513 000 autoa. Toki molemmat kärsi sirupulasta, mutta silti VW myi ainakin yhtenä kuukautena enemmän kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja syyskuussa VW myi enemmän autoja kuin Toyota maailmanlaajuisesti. VW myi 626 000 autoa ja Toyota 513 000 autoa. Toki molemmat kärsi sirupulasta, mutta silti VW myi ainakin yhtenä kuukautena enemmän kuin Toyota.

        Lisään... Itse asiassa, VW on myynyt jo monta kuukautta enemmän kuin Toyota ja on pian saavuttanut Toyotan alkuvuotena saaman etumatkan. Toyota on tammi-syyskuussa 7,3 miljoonaa ja VW 6,9 miljoonaa autoa. Tuota eroa voi pitää aika mitättömän pienenä.

        Ylipäätään tällä palstalla puhutaan sähköautoista ja täyssähköautojen puolella dominoi aivan toiset merkit. Edes VW ei myy eniten täyssähköautoja maailmassa (Tesla myy eniten).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Toyotakin myy pian täyssähköautoja, siis akkusähköautoja. Ladattavia hybrideitähän Toyotalla jo on. Eikä Toyota ole millään tavoin pitkällä etumatkalla, ei myyntimäärissä tai teknisesti. VW:n ja Toyotan maailmanlaajuiset myyntimäärät ovat lähes identtisiä.

        Ja Toyotan globaali markkinaosuus on noin 12%, ei se markkinoita hallitse. Ja Toyotan markkinaosuus brändinä oli viime vuonna 8,5%. 91,5% uusista autoista EI ollut Toyota. Eikä Toyotan myyntimäärät ole olleet häävit, se on romahtanut samalla tavalla kuin kaikki muutkin perinteiset automerkit. Ainoa automerkki, jonka myynnit ovat reilusti kasvaneet on Tesla ja Toyotankin myynnit ovat alkaneet viime kuukausina sakkaamaan. Nykyisellä tahdilla Tesla myisi jo muutaman vuoden päästä enemmän kuin Toyota.

        Ja mitä ongelmaa on siinä, että ladattavia hybridejä ei luokitella sähköautoiksi. Jos autossa on polttomoottori niin se on polttomoottoriauto. Näin alkeellista se on. Vain auto, jossa ei ole polttomoottoria on sähköauto.

        Usko jo että ladattava hybridi luetaan maailman laajuisesti sähköautoksi. Se miten sitä esim. tukien osalta kohdellaan verrattuna täyssähköautoon ei ole mitään merkitytä.

        Elokuun loppuun mennessä Toyta oli myynyt 700.000 auto enemmän kuin kakkonen ja oli tänäkin vuonna maailman suurin autonvalmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko jo että ladattava hybridi luetaan maailman laajuisesti sähköautoksi. Se miten sitä esim. tukien osalta kohdellaan verrattuna täyssähköautoon ei ole mitään merkitytä.

        Elokuun loppuun mennessä Toyta oli myynyt 700.000 auto enemmän kuin kakkonen ja oli tänäkin vuonna maailman suurin autonvalmistaja.

        Ensinnäkin, ero on syyskuussa enää 400 000 autoa ja tuo ero on mitättömän pieni autojen myyntimäärissä ajatellen (maailmassa myydään yleensä 80 000 000 autoa vuodessa). Ja syyskuussa Toyota EI ollut suurin, vaan VW myi syyskuussa enemmän. Vaikka Toyota onkin yleensä suurin, ei se mitenkään dominoi markkinoita tuolla 11-12% markkinaosuudella.

        Ladattava hybridi luokitellaan monissa maissa sähköautoksi, mutta todellisuudessa se on korkeintaan puolisähköauto. Toki ladattavaa hybridiä voidaan sanoa sähköauton ja polttomoottoriauton sekoitukseksi. Mutta koska ladattavassa hybridissä on polttomoottori niin se on edelleen polttomoottoriauto. Toki autoteollisuus voi väittää muuta, mutta autovalmistajat ovatkin ammattimaisia huijareita. Toyota mukaan lukien.


    • Anonyymi

      Ei ladattavien hybridien osuus näyttää vähenevän kuukausi kuukaudelta. Suunta on oikea.

      • Anonyymi

        Ei vähene vaan kasvaa jase pienentää Volkswagen-konsernin autojen myyntiä. Se vapisuttaa konsernia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vähene vaan kasvaa jase pienentää Volkswagen-konsernin autojen myyntiä. Se vapisuttaa konsernia.

        Katso vähän lukuja, täyssähköautojen myyntien kasvu on koko ajan syönyt ladattavien hybridien suosiota. Tosin muualla Euroopassa täyssähköautot ovat koko ajan myyneet enemmän kuin ladattavat hybridit.

        Ja miksi höpiset VW:stä kuin idiootti. VW ei ole suurin täyssähköautojen valmistaja maailmassa, Tesla myy enemmän täyssähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso vähän lukuja, täyssähköautojen myyntien kasvu on koko ajan syönyt ladattavien hybridien suosiota. Tosin muualla Euroopassa täyssähköautot ovat koko ajan myyneet enemmän kuin ladattavat hybridit.

        Ja miksi höpiset VW:stä kuin idiootti. VW ei ole suurin täyssähköautojen valmistaja maailmassa, Tesla myy enemmän täyssähköautoja.

        Esimerkiksi Ruotsissa syyskuussa uusista autoista 33% oli täyssähköautoja ja 22% ladattavia hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso vähän lukuja, täyssähköautojen myyntien kasvu on koko ajan syönyt ladattavien hybridien suosiota. Tosin muualla Euroopassa täyssähköautot ovat koko ajan myyneet enemmän kuin ladattavat hybridit.

        Ja miksi höpiset VW:stä kuin idiootti. VW ei ole suurin täyssähköautojen valmistaja maailmassa, Tesla myy enemmän täyssähköautoja.

        Vapisuttaa konsernia, koska kukaan ei osta kevythybridipikkuturboja. Myynti on nyt pelkästään sähköautojen varassa ja yhtiö on velkaantunein yhtiö maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapisuttaa konsernia, koska kukaan ei osta kevythybridipikkuturboja. Myynti on nyt pelkästään sähköautojen varassa ja yhtiö on velkaantunein yhtiö maailmassa.

        Sama velkaantuneisuusongelma on Toyotallakin. VW on toki maailman "velkaantunein" yhtiö, mutta Toyota ei ole kaukana perässä. Tuolla logiikalla Tesla murskaa sekä Toyotan että VW:n, koska sillä on nyt (yllätys, yllätys) vähiten velkaa ja parhaimmat tulokset (ainakin suhteessa myynteihin).

        Ja jos ymmärtäisit miten autokauppa toimii niin tietäisit miksi isoilla autovalmistajilla on aina paljon velkaa. Jos myy paljon autoja niin velkaa on aina paljon, mutta niiden vastineena on autot. Nimittäin rahoituksella myytävät autot merkitään yrityksen velaksi, kunnes ne on maksettu kokonaan. Tämä on vain kirjanpitoa.

        Ja edelleen, syyskuussa VW myi maailmanlaajuisesti reilusti enemmän autoja kuin Toyota. Tämä on vain fakta.

        Ja lisäksi, miksi edelleen höpiset VW:stä ja Toyotasta kun nykyisellä myyntikehityksellä muut autovalmistajat menevät molempien ohitse. Vähän sama kuin aikana Nokian fanit vertailivat myyntilukuja Erikssoniin ja muut valmistajat menivät samalla ohi.


    • Anonyymi

      Mikään yhteiskunnalle tärkeä kuljetusmuoto ei tule siirtymään sähköautoille.

      • Anonyymi

        No, monet kaupunkibussit ovat jo sähköbusseja. Ja sähköpakettiautojakin myydään jo jonkin verran.


      • Anonyymi

        Lisään... Itse asiassa tänä vuonna on myyty enemmän sähköbusseja kuin dieselbusseja. Joten ainakin bussit ovat muuttumassa sähköbusseiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, monet kaupunkibussit ovat jo sähköbusseja. Ja sähköpakettiautojakin myydään jo jonkin verran.

        Kaupunkibussi ei ole yhteiskunnalle tärkeä kuljetusmuoto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkibussi ei ole yhteiskunnalle tärkeä kuljetusmuoto.

        Nyt tuli paksua soopaa. Jos kaupunkien bussiliikenne pysähtyisi niin siitä syntyisi valtava kaaos. Viikon päästä koko Suomen talous olisi polvillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli paksua soopaa. Jos kaupunkien bussiliikenne pysähtyisi niin siitä syntyisi valtava kaaos. Viikon päästä koko Suomen talous olisi polvillaan.

        Ok. Eli lamaannuttaminen muuttu helpoksi.
        Polttoainetta voi tankata myös ilman sähköä.


    • Anonyymi

      Täyssähköautojen uusrekisteröinnit nousivat lokakuussa uuteen ennätykseen.

      Uusia täyssähköautoja rekisteröitiin kaikkiaan 1 193, mikä oli 18 prosenttia kaikista ensirekisteröinneistä. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun osuus ylitti 15 prosentin rajan.

    • Anonyymi

      Siis 82 autoa sadasta polttomoottorilla varustettuja.

    • Anonyymi

      Edelleenkään en ole saanut vastausta kysymykseeni sähköautojen paloturvallisuudesta. Uutisia on ollut, että viikoittain niitä syttyy tuleen laivoilla ylilatauksen vuoksi! Entäpä onnettomuustilanteissa, akut oikoseen ja tuleen, näin väitetään!! Palon sammuttaminen ei myöskään ole helppoa!

      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat!!


      • Anonyymi

        On jo todettu, että sähköautot syttyvät tulee erittäin harvoin, dieselautot syttyvät sähköautoja paljon useammin. Etenkin dieselbemarit ovat tulleet oikein tunnetuiksi siitä, että upouudetkin dieselbemarit vain roihahtaa tuleen itsestään. Koko sähköautojen paloherkkyys on liioittelua, polttomoottoriautoja palaa Suomessa viikoittain useita, mutta se on niin normaalia, että asia on unohtunut. Aivan kuten se, että dieselbusseja tuhoutuu Suomessa joka vuosi tulipaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo todettu, että sähköautot syttyvät tulee erittäin harvoin, dieselautot syttyvät sähköautoja paljon useammin. Etenkin dieselbemarit ovat tulleet oikein tunnetuiksi siitä, että upouudetkin dieselbemarit vain roihahtaa tuleen itsestään. Koko sähköautojen paloherkkyys on liioittelua, polttomoottoriautoja palaa Suomessa viikoittain useita, mutta se on niin normaalia, että asia on unohtunut. Aivan kuten se, että dieselbusseja tuhoutuu Suomessa joka vuosi tulipaloissa.

        Lisään... Ja tuo väite siitä, että laivoilla palaa sähköautoja viikoittain on tietenkin valheellista paskaa. Ehkä bensa- ja dieselautoja palaa viikoittain, mutta ei sähköautoja.


    • Anonyymi

      Lisään... Vety tulee kyllä olemaan se ainoa oikea energianlähde ihan kohta.

      • Anonyymi

        vety ei toimi pakkasellsa ja rekkassa. diesel tuli jäädäkseen ja jos me insinöörit pannaan pillit pussiin ei ajeta enään millään


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ladattavia myytiin jo enemmän kuin itselataavia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3280
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe