Avaruutta ei ole?

Anonyymi

Kuten jotkut vajakit täällä niin luulevat, mutta voimme ostaa teleskoopin ja nähdä paljon omasta linnunradasta.
Ja kuten joku laittoi linkin että suomalainen kuvannut yli vuosikymmenen sitä, oletteko oikeasti niin tyhmiä että ette usko selviä todisteita?

12

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskoisitko kuvia jotka on otettu narniasta tai muumilaaksosta? Avaruus on tieteen vastainen, kyseisestä paikasta otetut kuvat ovat siis automaattisesti väärennöksiä.

      • Anonyymi

        Mutta voit itse ottaa niitä, onko tämä liian vaikea ymmärtää?
        Avaruus ei ole millään tavalla tieteen vastainen jos ymmärtää tieteitä.


    • Taivaasta voi tietysti ottaa kuvia, mutta se mitä flättärit kyseenalaistaa on se että mitä siellä korkealla taivaassa on, koska kukaan tavallinen tallaaja ei voi mennä niin korkealle taivaaseen että ne olisi avaruudessa. Olen kuullut esimerkiksi flättäreitä joiden mukaan linnunrata ei ole galaksi, vaan se mitä me kutsutaan linnunradaksi taivaalla on taivaankannessa oleva halkeama, josta aikoinaan satoi alas vettä Nooakin aikaan.

      • Anonyymi

        Me tiedämme että raamatun tulvaa ei ole koskaan tapahtunut.
        Ja moni flättäri oikeasti kieltää koko avaruuden olemassaolon.


      • Anonyymi

        HEH, tuo oli hyvä...huutonauruaaaaaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        HEH, tuo oli hyvä...huutonauruaaaaaa

        Pohjantähti on ja pysyy ikuisesti taivaankantemme keskuksena.
        Repikää siitä.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Pohjantähti on ja pysyy ikuisesti taivaankantemme keskuksena.
        Repikää siitä.

        Pohjantähti ei ole edes nyt täsmälleen taivaannavassa. "Taivaankannen" keskuksena se ei ollut useita vuosituhansia sitten, on arvioitu, että se on suunnilleen taivaannavassa noin v,2100, sen jälkeen se taas etääntyy ja tuhansien vuosien jälkeen on taas ihan eri tähti taivaannavassa.

        Näin se valitettavasti on, väität mitä hyvänsä, tähtitaivas toimii oman mekaniikansa mukaan ja sille et voi yhtään mitään, kuvittelet omassa päässäsi mitä hyvänsä! Revi siitä!


      • Anonyymi

        Flättärit nyt kysenalaistaa lähes kaikkea avaruudesta tutkittua ja kuvattua faktaa juttua, minä taas kysenalaistan noitten littu-uskovaisten valheelliset selitykset.
        Valitettavasti avaruudessa on käynyt satoja henkilöitä, ei tosin "tavallisa tallaajia" vaan korkeasti koulutettuja astronautteja. Avaruuden rajana me pidämme Karmanin rajaa, eli 100km merenpinnasta. Amerikkalaiset taas pääsevät astronauteiksi jo noustuaan yli 50mailin korkeuteen.
        Kuka tahansa voi liittyä Ursaan ja päästä katselemaan avaruutta esim. Ursan Tähtikallon torneista. Myöskään laadukkaat kaukoputket eivät maksa niin paljon, että ne olisivat tavallisen kansan ulottumattomissa, eli siitä vain katsomaan ja kuvaamaan avaruutta! Kirjastoissa löytyy hyllymetreittäin alan kirjallisuutta, ettei harrastusta tarvitse ihan kylmiltään aloittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flättärit nyt kysenalaistaa lähes kaikkea avaruudesta tutkittua ja kuvattua faktaa juttua, minä taas kysenalaistan noitten littu-uskovaisten valheelliset selitykset.
        Valitettavasti avaruudessa on käynyt satoja henkilöitä, ei tosin "tavallisa tallaajia" vaan korkeasti koulutettuja astronautteja. Avaruuden rajana me pidämme Karmanin rajaa, eli 100km merenpinnasta. Amerikkalaiset taas pääsevät astronauteiksi jo noustuaan yli 50mailin korkeuteen.
        Kuka tahansa voi liittyä Ursaan ja päästä katselemaan avaruutta esim. Ursan Tähtikallon torneista. Myöskään laadukkaat kaukoputket eivät maksa niin paljon, että ne olisivat tavallisen kansan ulottumattomissa, eli siitä vain katsomaan ja kuvaamaan avaruutta! Kirjastoissa löytyy hyllymetreittäin alan kirjallisuutta, ettei harrastusta tarvitse ihan kylmiltään aloittaa.

        Tarpeeksi kaukana josta näkee väitetyn pallomaan on käynyt parikymmentä henkilöä, kaikki amerikkalaisia ja vapaamuurareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarpeeksi kaukana josta näkee väitetyn pallomaan on käynyt parikymmentä henkilöä, kaikki amerikkalaisia ja vapaamuurareita.

        Taas varsin valehtelet, ota selville oikea tieto, se löytyy sjo nsieltä omalta koneelta, senkun näpyttelet!


    • Anonyymi

      Nasu-Martta,

      Kun niitä pyramideja siellä egyptissä, joiden luona olet vieraillut, rakennettiin, Pohjantähti ei ollut pohjoisen napatähtenä.

      Se ei ole sitä edes tänäänkään, koska sijaitsee vajaan asteen taivaannavan vieressä; tämän voit IHAN ITSE todeta ostamalla kameran, vaikkapa sen Nikon P900-1100 mallin; ja sitten kuvaamalla taivasta yöllä pitkällä valotuksella ja pienellä aukolla (saatat tarvita himmenninkalvon).

      Missä kohtaa "väärennös" tapahtuu kun voit ostaa laitteet ja kuvata taivasta itse; ja nähdä tulokset?

      Mikäli epäilet että digi-kameran kennolla on Delphinen uskomuksen mukaisia NASA menninkäisiä maalailemassa, voit tietenkin ostaa vanhan filmikameran, ja kuvata itse, ja välttääksesi maalailun kuvakehittämössä, myös kehittää kuvat itse.

      Missä kohtaa tuossa skenaariossa tapahtuisi se "väärennös"?

      Olen kysynyt monesti ilman vastausta:

      MITÄ LISÄARVOA saa väittämällä naurettavia asioita jotka on jokaisen - myös väittäjän itse - toimesta mahdollista testaamalla osoittaa valeiksi?

      En vain tajua.

      • Anonyymi

        Olen tänne kirjoittanut jo monesti mistä on kysymys esimerkiksi siitä, että kielletään avaruus ja syytetään Nasaa maalailuista, joten en niitä suuremmin toista.

        Työssäni olen tavannut runsaasti ihmisiä, jotka väittävät mitä erikoisempia asioita todeksi, kun he ovat ne varmasta tietolähteestä saaneet? Näissä tilanteissa uskominen liittyy voimakkaasti sairauden kuvaan.

        Kuten kerroit miten avaruuden olemassa olon voi jokainen todistaa, niin todennäköisesti avaruuden kieltäjä ei moista tee, koska defenssi (puolustusreaktio) suojaa ihmisen psyykettä liian suurilta muutoksilta. Jos tekee, niin hän löytää yleensä aina selityksen, joka kumoaa omin silmin nähdyt asiat.

        Sama ilmiö on havaittavissa, yleensä lyhytaikaisena, traumaattisen tapahtuman jälkeen, joka voi olla tapahtunut työssä, kotona jne. Tällaisessa tilanteessa työpaikoilla pitäisi käyttää aina defusingia ja debriefingia tilanteen laukaisemiseksi. Lisäksi tapahtunut käsitellään tarvittaessa pidemmällä terapialla.

        Todennäköisesti littumaasta, avaruudettomuudesta jne. kirjoittajat ovat usein trollaajia, joilla on hauskaa, kun näihin kommentoidaan vakavamielisesti. Itse näen vakavan tilanteen siinä, että on myös kirjoittajia, jotka tosiaan uskovat mainittuihin asioihin.

        Markku Lahtinen
        Psykiatrisen hoidon asiantuntija


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe