Kungs lumiharjan surkea laatu

Anonyymi

Luulin että tuo olisi joku vähän laadukkaampi merkki, ja katin kontit!
Harjaksien muovi on jotain jätemuovia, harjaksien päät taipuvat käkkärälle, eli harjasta tulee hetkessä epämääräinen "tumppu". Kaiken lopuksi harjan sininen muovi oli niin heikkoa että varsi katkesi jääraapan juuresta poikki.
Sanomattakin on selvää että entisen 10 vuotta vanhan geneerisen puuvartisen lumiharjan kaikki harjakset ovat ryhdikkään suoria, eikä puinen varsi hevin katkea. Vanhassa vara parempi!

94

2481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harjasten laatu on todellakin noissa ihan luokaton.

    • Anonyymi

      Varsi nyt ei katkea ihan pienestä voimasta. Ei ne ikuisuuksia kestä, mutta useamman talven kyllä. Aina voi ostaa paremman jos löytää.

    • Anonyymi

      Jos auton päällä on paljon lunta, niin ei sitä kannata työntää lumiharjalla pois. Varsinkaan, jos se on nuoskalunta. Lumiharjan varsi siinä kyllä katkeaa, jos on muovia. Suuret kinokset kannattaa pudottaa auton päältä käsivarrella. Pienet lumet voi harjata kevyesti lumiharjalla, mutta varovasti. Lumiharjalla kolhii helposti autoa, jos harjauksen tekee huolimattomasti. Jäätä ei kannata koputella pois lumiharjalla.

      • Anonyymi

        Ei Kungsin varsi katkea ihan helposti. Täytyy toimia todella typerästi jos se katkeaa.


      • Anonyymi

        Lumet saa parhaiten pois pitkävartisella autonpesuharjalla. Ylettyy, ei ole liian kova, saati hiekkainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kungsin varsi katkea ihan helposti. Täytyy toimia todella typerästi jos se katkeaa.

        Ei se kerralla katkeakaan, tulee pikkuhiljaa rasitusmurtumaa otolliseen kohtaan, lopulta katkeaa ihan normaalissa käytössä.


    • Anonyymi

      Olisiko ongelma siinä että nykyisin pitää käyttää enemmän ja enemmän kierrätysmuovia?

      Toisaalta, pehmeän muoviharjaksen etu on se, että se ei naarmuta maalipintaa. Kovat harjakset maaliin osuessaan jättää rumat mikronaarmut.

      • Anonyymi

        Eipä ne harjakset juurikkaan niitä naarmuja tee muuta kuin älyttömällä voimalla, vaan se lika joka on pellin pinnalla ja silloin myös hienoinkin harja naarmuttaa. Pehmeällä harjalla ei taas saa lumia oikein pois.


      • Anonyymi

        Nuo Kungsin nykyiset harjakset menevät helposti päästä kippuraiseksi tumpulaksi, joka ei harjaa tai mahdu pienempiin koloihin, kuten ovenkahvoihin tai peilien väliin.
        Ostin alle 3€ puuvartisen harjan, joka on parempi käytössä ja kestävämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo Kungsin nykyiset harjakset menevät helposti päästä kippuraiseksi tumpulaksi, joka ei harjaa tai mahdu pienempiin koloihin, kuten ovenkahvoihin tai peilien väliin.
        Ostin alle 3€ puuvartisen harjan, joka on parempi käytössä ja kestävämpi.

        Nyt sillä puuvartisella halpiksella on tullut puhdistettua lumia jo vuoden. Yhä timmissä kunnossa, eikä harjakset kippurassa. Harjan päässä oleva muoviskraba on sen verran löystynut, että se on helppo irroittaa jäiden kaapimiseen pyyhkijöiden alta, mutta pysyy tarvittaessa kiinni varressakin. Laatupeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sillä puuvartisella halpiksella on tullut puhdistettua lumia jo vuoden. Yhä timmissä kunnossa, eikä harjakset kippurassa. Harjan päässä oleva muoviskraba on sen verran löystynut, että se on helppo irroittaa jäiden kaapimiseen pyyhkijöiden alta, mutta pysyy tarvittaessa kiinni varressakin. Laatupeli.

        Sama juttu, mutta siihen puuvarteen kannattaa tehdä vaikka läkkipellistä noin 10 cm:n "siipi". jotta paksupmpikin irtolumi lähtisi harjaamalla pois. Muuten harja vain kulkee auton katon ja lumikerroksen välissä...
        Tämä on toiminu jo yli 30 vuotta, yhä sama harja...


    • Anonyymi

      Mulla on vieläpä auton kaupanpäällisenä tullut kungsin lumiharja, jonka varressa on käyryyttä, mutta väärään suuntaan "alaspäin", jolloin esim. katon keskeltä pyyhkiessä harjan ollessa suorassa, takaosan jääraappa pyrkii ottamaan jo koriin kiinni!
      Kukahan helvetin idiootti on tuon suunnitellut, ei ole vissiin lumiharjoja koskaan käyttänytkään!!

      • Anonyymi

        Sulla on paha tekniikka virhe, tai sitten ole hölmö muuten vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on paha tekniikka virhe, tai sitten ole hölmö muuten vaan.

        Harjan varren pitäisi olla mieluummin suora, mutta jos kerran käyrä on tehtävä, käyryys pitäisi olla toisinpäin, niin että jääraappa nousisi ylöspäin harjasta eikä alaspäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harjan varren pitäisi olla mieluummin suora, mutta jos kerran käyrä on tehtävä, käyryys pitäisi olla toisinpäin, niin että jääraappa nousisi ylöspäin harjasta eikä alaspäin!

        Eiköhän ammattisuunnittelijat ole miettineet ja tutkinet asiaa aika tarkasti.
        Jos se olisi epäonnistunut tuote, niin ei se menisi kaupaksi ja sen käyryys olisi käännetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ammattisuunnittelijat ole miettineet ja tutkinet asiaa aika tarkasti.
        Jos se olisi epäonnistunut tuote, niin ei se menisi kaupaksi ja sen käyryys olisi käännetty.

        No eipä ole se "ammattilaisuus" muutenkaan ollut laadun tai järkevän designin tae.
        Lammaslaumat nyt ostaa mitä tahansa paskaa, kunhan se on halpaa...


    • Anonyymi

      Maalipintta ja klasit naarmuuntuu tommosella saatanen Kiinan paskalla, jossei omista lämpöööstä tallia?

      • Anonyymi

        Kuraisia pintoja ei kannata kovasti harjata.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut 10 vuotta käytössä sama muovinen hieman taipuisa harja ( lyhyt)

      Kolmio-raappaan teen terävän särmän kerran vuodeassa

      Katon päällä voi olla 20cm nuoskalunta ja työnnän harjalla pois pitämällä harjan läheltä kiinni. En ole pitkien niiden alumiivartisten käyttäjä kun ne on kolhoja ja pitkän varren päästä ei saa voimaa.

      • Anonyymi

        Autot ovat nykyisin niin korkeita että katolta ei lunta saa pois kuin pitkävartisella lumiharjalla.
        Se vaatii harjalta tiettyä kestävyyttä ja laatua, Kiinan kungista siihen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autot ovat nykyisin niin korkeita että katolta ei lunta saa pois kuin pitkävartisella lumiharjalla.
        Se vaatii harjalta tiettyä kestävyyttä ja laatua, Kiinan kungista siihen ei ole.

        Korkeat autot ei sovi kääpiöille talvella.


    • Anonyymi

      Ihan hyvä harja.

      • Anonyymi

        Eipä taida parempaakaan löytyä markkinoilta tällä hetkellä?


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa se muutaman euron kalliimpi Max-is, niin ei ainakaan varsi katkea kuin suurella raivolla.

      • Anonyymi

        Jaa, Kungs Max-Is, vai. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, Kungs Max-Is, vai. 🤣🤣🤣

        Kiitos merkittävästä ja hyvin perustellusta laaja alaisesta esseestäsi.


    • Anonyymi

      Kyseessä lienee kilpailijan edustaja, joka haluaa mustamaalata toista osapuolta.

      • Anonyymi

        Tuo "kilpailija" alkoi kiinnostamaan. Onko joku tietty merkki minkä lumiharjaa voisi seuraavaksi kokeilla?


    • Anonyymi

      Tuo harjasten muovin laji olisi hyvä sevittää, että osaisi välttää sitä kihartuvaa muovilajia vastaisuudessa. Kungsin myyvät tahot sitä tuskin osaavat kertoa...

      • Anonyymi

        Kannattaako muutaman euron harjan takia hirveästi intoilla. Ostaa uuden vuoden-kahden välein, niin aina on hyvä kuntoinen harja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako muutaman euron harjan takia hirveästi intoilla. Ostaa uuden vuoden-kahden välein, niin aina on hyvä kuntoinen harja.

        Tämä Kungfu miesten tekele ei kestä sitä yhtä talveakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Kungfu miesten tekele ei kestä sitä yhtä talveakaan.

        Mulla on kestänyt jo useita talvia ja minä puhdistan aina koko auton kunnolla. Mallina on se isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Kungfu miesten tekele ei kestä sitä yhtä talveakaan.

        Et vaan naisena osaa, kokeile rautaharavaa ja rautalapiota.


    • Anonyymi

      Eipä noissa harjaksissa taida isoa eroa olla missään. Puuvartinen halvin ja luontoystävällisin, ovat myös kestäviä. Voihan autossa pitää vaikka muovilapiota ja kumilastallakin pystyy vetämään lumet pois.

      Mitenkähän pakokaaut toimisi jään sulatyuksessa, letkulla vaan kiertäisi auton ympäri. Aika hidasta taitaisi olla, kuluu polttoainettakin jos kierroksia pitää.

      • Anonyymi

        Ne puuvartiset on surkeita ja harjaksia kovin vähän ja lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne puuvartiset on surkeita ja harjaksia kovin vähän ja lyhyt.

        Ne onkin tarkoitettu normaaikokoisille aikuisille henkilöautoon, kääpiö ja iso katumaasturi, pakettiauto tai kuormuri on huono yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne onkin tarkoitettu normaaikokoisille aikuisille henkilöautoon, kääpiö ja iso katumaasturi, pakettiauto tai kuormuri on huono yhdistelmä.

        Pakettiauton kattoa ei pysty puhdistamaan edes koripalloilija ilman tikkaita. 😄


    • Anonyymi

      Usein kestävyys on tekniikasta kiinni. Kun harjaa käytetään yleisesti tiedossa olevan ohjeistuksen mukaisesti ei ongelmia ole ja harja kestää vuosia. Lue käyttöohje ennen käyttöönottoa.

      Parhaiten harjaus tai raappaus onnistuu seuraavilla yleisesti tiedossa olevilla ohjeilla.

      Asemoidu autosta harjan varren mitan päähän. Ota harjasta kahdella kädellä kiinni, kumarru autoa kohti ja aloita harjaaminen auton keskeltä, vetämällä harjaa itseäsi kohti. Tee työ käsilläsi, älä käytä selkää.

      Ikkunapintojen harjaus voidaan suorittaa samaan menettelyä käyttäen, mutta tällöin asemoidutaan sivupeilien taakse aivan auton kylkeen kiinni. Tärkeää on pitää kahdella kädellä kiinni harjasta

      Runsas lumista talvea toivottaen,
      Harjauksen ja rapauksen ammattilaiset ry

      • Anonyymi

        En tarvitse kahta kättä kuin kovaa jäätä raapatessa, kömpelöä lumen harjaaminen kahdella kädellä olisi.


      • Anonyymi

        vai vielä japanialainen kumarrus autoa kohtaan ennen lumien harjausta, nykyiset pikkuautotkin ovat jo niin korkeita, että ei pysty kumartumaan, jos haluaa harjata katon lumesta, jollei sitten ole joku 2-metrinen hujoppi. Leveyttäkin on niin että autoa pestessäkin katon keskiosuudelle joutuu kurottelemaan ihan äärimmilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai vielä japanialainen kumarrus autoa kohtaan ennen lumien harjausta, nykyiset pikkuautotkin ovat jo niin korkeita, että ei pysty kumartumaan, jos haluaa harjata katon lumesta, jollei sitten ole joku 2-metrinen hujoppi. Leveyttäkin on niin että autoa pestessäkin katon keskiosuudelle joutuu kurottelemaan ihan äärimmilleen.

        Nykyisin ei ole pikkuautoja. Ainakaan uusia!
        Kysyntää kyllä olisi, mutta...?


    • Anonyymi

      Minusta se tuulilasin alakaukalo, jossa pyyhkijät sijaitsevat, on se kaikkein vittumaisin paikka puhdistaa. Siihen pitää olla pitkät ja ohuet harjat, jotka menee sinne pyyhkijöiden sokkeloihin harjaten hyvin ne ahtaat paikat. Vanhoissa autoissahan ei edes ollut sitä tuulilasin ja konepellin välistä rakoa, joten pyyhkijänjuuret oli helpompi puhdistaa lumesta.
      Toinen hankalahko paikka on ne ovipeltiin asennetut peilit, jolloin sivuikkunan ja peilin väliin jää ahdas rako, johon ei kovin iso lumiharja kunnolla mahdu kolhimatta sitä peilikoteloa.
      Em. suunnittelun kukkasten keksijät eivät varmaan koskaan ole ajaneet talvella noilla keksinnöillään...

      • Anonyymi

        Onneksi kotona auto on hallissa, jos joutuu säännöllisesti pitämäämään ulkona, kannattaisi käyttää tuulilasi- tai puolipeittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi kotona auto on hallissa, jos joutuu säännöllisesti pitämäämään ulkona, kannattaisi käyttää tuulilasi- tai puolipeittoa.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi

        Pyyhkijät on suojassa siellä poterossaan ja pienentää ilmanvastusta, eli ei niin huono juttu siltä kannalta ja ehkä sitä voi lähteä liikenteeseen vaikka ovipeilin juuressa on vähän lunta. Suomessa on hyvä käyttää jotain suojaa talvella, esim. puolipeite on loistava asia, ei jäädy lasit, eikä lumi tunge pyyhkimille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyyhkijät on suojassa siellä poterossaan ja pienentää ilmanvastusta, eli ei niin huono juttu siltä kannalta ja ehkä sitä voi lähteä liikenteeseen vaikka ovipeilin juuressa on vähän lunta. Suomessa on hyvä käyttää jotain suojaa talvella, esim. puolipeite on loistava asia, ei jäädy lasit, eikä lumi tunge pyyhkimille.

        Kuumissa etelän maissa käytetään tuulilasilla aurinko suojaa ettei sisätilat kuumene ja ratti polta sormia ja penkki pakaroita. Eipä suunnittelija ole älynnyt tehdä autoa ilman ikkunoita.


    • Anonyymi

      Miksi nämä kolmion muotoiset jääraapat ovat niin tylsiä? Saa kaapia moneen kertaan. 15v sitten mulla oli neliön muotoinen metalliteräinen raappa, jolla tuli puhdasta yhdellä pyyhkäisyllä.

      • Anonyymi

        ja samalla naarmuja laseihin, koska ne ei ole koskaan täydellisen puhtaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja samalla naarmuja laseihin, koska ne ei ole koskaan täydellisen puhtaita.

        Ja kungsilla raaputtaminenko ei laseja naarmuta?


      • Anonyymi

        Motonetistä ostin sen aikanaan. Hyvä oli, eikä lasi naarmuunnu kun pesee ennen pysäköintiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motonetistä ostin sen aikanaan. Hyvä oli, eikä lasi naarmuunnu kun pesee ennen pysäköintiä.

        Juu, tietysti lasit pitää pestä aina pakkasella kun pysäköi autonsa, hyvin sä vedät.


      • Anonyymi

        Sen kolmiopalan voi kääntää, siinä on kuusi terävää syrjää ja kun tylstyy, niin voi ostaa uuden. Maksaa 1,5 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kolmiopalan voi kääntää, siinä on kuusi terävää syrjää ja kun tylstyy, niin voi ostaa uuden. Maksaa 1,5 euroa.

        Ne ovat kaikki sivut kieroja jo uutena. Laatu paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kolmiopalan voi kääntää, siinä on kuusi terävää syrjää ja kun tylstyy, niin voi ostaa uuden. Maksaa 1,5 euroa.

        Terävällä raapalla kun työntää jäätä pois niin jää lentää kaaressa kuin lumilingolla lumi. Tylsä vaan mulukkuaa siinä jään pinnalla eikä se jää lähde mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terävällä raapalla kun työntää jäätä pois niin jää lentää kaaressa kuin lumilingolla lumi. Tylsä vaan mulukkuaa siinä jään pinnalla eikä se jää lähde mihinkään.

        Ihme kun ei ole vielä keksitty jotain ihme nano-pinnoitetta joka estäisi jään tarttumisen lasiin.


    • Anonyymi

      Jos metallinen olisi hyvä, niin niitä olisi kaikilla valmistajilla ja myytävänä joka paikassa. Itse en lähti raapimaan lasia pellin reunalla.

    • Anonyymi

      Ostin Tokmannista lumiharjan (3,49€) saa nähdä onko harjasten laatu parempi, vai lätistyykö sekin muodottomaksi kuten kungs. Muovirunkoinen tämäkin harja.

    • Anonyymi

      Olen tullut siihen tulokseen, että en tarvitse lumiharjaa ollenkaan.

    • Anonyymi

      On ihan hyvä harja.

    • Anonyymi

      Tehokas lasinlämmitin taitaa pilata sulat, omassa takalasi sulaa nopeasti ja sulka oli vääntyillyt kun alla vastukset, tainnut edellinen omistaja pitää turhaan päällä. Tuulilaseissakin on lämmittimiä, mitenkähän niissä sulat kestää.

      Jossain olen nähnyt akkuvirralla toimivia lämmitettäviä lastoja, saattaisi olla hyväkin jos oikein kova jää, auto vaan ensin käyntiin ettei akku tyhjene.

    • Anonyymi

      Mulla meni jokin aika sitten toinen Kungsin Star- Is- harja-raappa poikki.
      Suosin muutenkin Keski-Eurooppalaisia tavaroita, mutta en ole löytänyt lumiharjaa sieltä :((

    • Anonyymi

      Väärä materiaali harjaksissa, turpoavat ja menevät kosteudesta syheröksi. Ostin ensimmäisen muutama vuosi sitten, ja äskettäin uuden. Tyhmyyksissäni ajattelin, että ongelma olisi jo korjattu. Ei ole. Ihan laadukkaan näköinen kaupassa, mutta suunnittelija ei ole varmaan testannut lumisen auton putsausta.

      • Anonyymi

        Ei ne saa kovia ollakaan etteivät joudu korvaamaan maalipinnan naarmuja.


      • Anonyymi

        Ei mulla ole mennyt syheröksi vasta kuin monen vuoden päästä, ei nykyinen ole mennyt.


      • Anonyymi

        Tyypillistä autotarvikelaatua. Pääasia, että kauppa käy!


    • Anonyymi

      Ihan hyvä ja ok harja.

    • Anonyymi

      Mistä ovatkin Sinituotteessa keksineet tuollaisen nimen "kungs". Voisi luulla olevan laadukas ruotsalainen tuote..
      Minulla harjakset käpertyneet kovaksi koppuraksi.
      Tehdään asiakaspäälllikön mukaan kierrätysmuovista,, kuten palautukseen kelpaamattomista muovipulloista.
      Tämä on sitä vihreää siirtymää.

      • Anonyymi

        Etköhän sinä löydä jonkun ruotsalaisen tilalle jos nimen perusteella ostit. Minulla on monta vuotta vanha edelleen kunnossa, onneksi ei nykyään usein tarvitse, mutta on ajalta kun piti töistä lähtiessä useinkin putsata autoa.


      • Anonyymi

        Takavuosina oli ruotsalaisia Kungs-merkkisiä hammasharjoja!
        Sini-tuote lienee ostanut nimen käyttöoikeudet, tai sitten tuotteen
        mallisuoja ei Ruotsissa enää ole ollut voimassa, joten nimeä on saanut
        vapaasti käyttää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavuosina oli ruotsalaisia Kungs-merkkisiä hammasharjoja!
        Sini-tuote lienee ostanut nimen käyttöoikeudet, tai sitten tuotteen
        mallisuoja ei Ruotsissa enää ole ollut voimassa, joten nimeä on saanut
        vapaasti käyttää..

        Joku ei sitten kestä suomalsien yrityksen menstymistä kun poistattaa. Ostanut montakin yritystä, hyvä että joskus siirtyy tuotantoa Suomeenkin päin.
        1988 Ilkka Brotherus ostaa Sini-Tuotteen siivousvälinetuotannon ja nimen. Syntyy Sinituote.
        1992 myös Kokemäen tehdaskiinteistö ja tuotanto siirtyvät uuden Sinituotteen omistukseen.
        1993 Ruotsista hankintaan koko Sandor Plast AB:n tuotantokalusto, mikä kaksinkertaistaa Kokemäen tehtaan valmistuskapasiteetin.
        1998 Sinituote ostaa perinteikkään ruotsalaisen Kungsborsten AB harjatehtaan, jonka koko tuotanto siirretään Kokemäen tehtaalle. Talousharjoja aletaan myydä SINI-tuotemerkillä.
        1998 Sinituote alkaa valmistaa Kokemäellä autoharjoja KUNGS-tuotemerkillä.
        2002 Ilkka Brotherus valitaan vuoden liikemieheksi.
        2003 Sinituote ostaa ruotsalaisen Rörets Industrier Ab:n ja valikoima täydentyy vaatehuollon tuotteilla.
        2005 Oy Scan Dust Ab:n pölypussitehdas ostetaan osaksi konsernia.
        2011 Sinituote valitaan vuoden brändinrakentajaksi.
        2017 Sinituote ostaa Akaassa toimivan VS-harja Oy:n.
        2018 Sinituote juhlii 30-vuotista taivaltaan.
        2018 Ilkka Brotheruksen tytär Johanna Hamro-Drotz Sinituotteen toimitusjohtajaksi.
        2020 Sinituotteelle myönnetään Suomen Yrittäjien Valtakunnallinen yrittäjäpalkinto.
        2020 VS-harja osaksi Sinituotetta.
        https://sinituote.fi/tietoa-meista/tarina/


    • Anonyymi

      Kungs on sellainenharja, että sillä kyllä maalipinnan naarmuttaa.
      Harjakset on epäsopivat ja kovettuu käytössä lisää.
      Vihonviimeinen kapistus lumienharjaukseen autosta, ehkä asunnon uolko-oven edustan rappurallia.

      • Anonyymi

        Sinituote Oy kertoo: Lisäksi Kokemäelle on siirretty yrityskauppojen myötä perinteikkään ruotsalaisen Kungs-harjatehtaan tuotanto. Nykyään KUNGS-tuotemerkin alla kehitetään, valmistetaan ja myydään laadukkaita kotimaisia lumiharjoja ja jääraappoja.

        Kungs on ennen ollut ruotsalainen tuotemerkki, joka on valmistuksineen siirretty Suomeen. Kerrankin niin päin.

        Oikein hyvä harja, eikä naarmuta.


      • Anonyymi

        Ai nytkö se onkin liian kova ja naarmuttaa, yritä jo päättää trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai nytkö se onkin liian kova ja naarmuttaa, yritä jo päättää trolli.

        Kungs harjat saa viedä Parolaan missä pojat voivat panssarivaunuja harjata lumesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kungs harjat saa viedä Parolaan missä pojat voivat panssarivaunuja harjata lumesta.

        Taidat olla kilpailevan maahantuojan edustaja...?! Oletko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla kilpailevan maahantuojan edustaja...?! Oletko?

        Sama trolliämmä kuin monella muulla palstalla, tunnistaa heti tyylistä.


    • Anonyymi

      Kungsin harja on ihan umpisurkea. Harjakset muutaman käytön jälkeen yhtenä myttynä ja varsi poikki. Samalla tavalla kävi edeltävälle kungsin harjalle. Lisäksi kallis, en osta enään koskaan, enkä suosittele kenellekään.

    • Anonyymi

      Noin käy kun podatut harrikkamiehet ottaa kevyet lumet pois autosta. Mielestäni Kunks harja on ihan hyvä. Tottakai se ei kestä tällaiselle mp jengiläiselle joka liki parimetriä ja 150 kg.

    • Anonyymi

      Nyt joku pöljä' keksinyt että lumiharja naarmuttaa kun ensin vahannut ja kiillottanut konepellin ja sitten harjaa. Vahaanhan siinä vaan tulee jälkiä.
      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/215a2e3c-4806-4c03-a38f-bded713dd980

      Joku tesla varmaan naarmuuntuu muutenkin kun surkea maali, mutta kunnollinen maali kestää. Jos likainen auto niin tietysti hiekka naarmuttaa, mutta pakkohan ne lumet on harjata. Kaipa ne jääkiteetkin voi hiukan naarmuttaa, mutta niin hitaasti ettei mitään väliä.

      • Anonyymi

        Mieti vielä asiaa hieman tarkemmin ja tajuat, että harjalla tulee pieniä naarmuja ihan varmasti.
        Lumen alla on usein likainen maalipinta, eli hiekkaa, suolaa jne. Vahakerros on niin mitättömän ohut ettei se anna mekaaniselle hinkkaamiselle juurikaan suojaa. Eri asia on sitten, kenelle tuo on merkityksellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti vielä asiaa hieman tarkemmin ja tajuat, että harjalla tulee pieniä naarmuja ihan varmasti.
        Lumen alla on usein likainen maalipinta, eli hiekkaa, suolaa jne. Vahakerros on niin mitättömän ohut ettei se anna mekaaniselle hinkkaamiselle juurikaan suojaa. Eri asia on sitten, kenelle tuo on merkityksellinen asia.

        Niinhän kirjoitinkin että hiekkä voi naarmuttaa, mutta videolla harjaa juuri kiillotettua autoa. Olisit katsonut sen videon, ei silnä harja naarmuta kuin sitä vahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kirjoitinkin että hiekkä voi naarmuttaa, mutta videolla harjaa juuri kiillotettua autoa. Olisit katsonut sen videon, ei silnä harja naarmuta kuin sitä vahaa.

        Silloin auton ja harjan pitää olla puhtaita ja oikeassa elämässä niin ei asian laita ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin auton ja harjan pitää olla puhtaita ja oikeassa elämässä niin ei asian laita ole.

        Et vieläkään katsonut videota, hipsuttaa kevyesti harjalla juuri vahattua autoa lämpimässä tallissa. Oikeassa elämässä ei tosiaan näyttelyautoilla ajeta arkiajoa, mutta kurainen auto naarmuuntuu väkisin hiukan pesussakin.

        Irtolumi lähtee pelleiltä helposti, jos on kuurassa niin ei tarvitse puhtaaksi hangatakaan, enimmät vaan pois. Ei minulla ollut yli 20v autossa mitään häiritseviä naarmuja, ruostetta kyllä alkoi tulla.


    • Anonyymi

      Lumiharjan kolmikulmaisesta raapasta. Kanttien särmät kuntoon, vähemmän jätettä.

      Ne on turhan pehmeää muovia. Pari kovaa kuuraa ja kantit on pyöreät. Joku sitten ei katso ja käyttää aikaa huonolla rapalla todella paljon.

      Hakekaapa ne harjat ja raapat sisälle asuntoon ja tehkää huolto vaikka telkkaria katsellessa.

      • Anonyymi

        Ei ne pyöristy kun painaa kunnolla lasia vasten, jos hankaa jään pinnalla niin sitten kuluu.


    • Anonyymi

      Hyvän harjan saa S-marketista. Muistaakseni alle vitosella.

    • Anonyymi

      Joulukuussa tuli postissa Kungs-harja. Tilasin sen, koska raappaa kehuttiin. Eipä ole oikein talvea ollut, joten käyttöä on ollut muutaman kerran. Silti raapan jään särkemiseen käytettävä puoli on raapasta irronnut ja kadonnut jonnekin. Hämmästelen surkeaa laatua ja tein jo reklamaation. Tuollaisella tuotteella vielä 3 vuoden takuu, vaikkei kestä kolmea kuukauttakaan! Onneksi oli vielä tilausvahvistus sattumalta tilausnumeroineen tallessa. Muuten ei olisi valitus onnistunut. Biltemasta ostettu harja on jo yli 12 vuotta vanha, yhä kunnossa, mutta sen varren kulma tekee raappaamisesta hankalaa.

    • Anonyymi

      Kyllä ihmisellä on asiat hyvin ja mallillaan jos auton lumiharja on noin hengen asia ja tärkeä ihan kirjoitella siitä.

    • Anonyymi

      Kungs lumiharjan päässä on ihan perinteinen kolmion mallinen raappa jota voi kääntää kun yksi syrjä kuluu liikaa. Mistä höpö on saanut tietonsa että tuossa harjassa on erityisen hyvä raappa?

    • Anonyymi

      Teräsharjalta ja laasti kauhalta vaikuttaa.

    • Anonyymi

      tilaa temusta...on halpaa ja hyvää tavaraa

    • Anonyymi

      Ostin Kungs lumiharjan kun ostin autoni 7 vuotta sitten. Edelleen kuin uusi. Ihme valittamista.

    • Anonyymi

      7 vuotta sitten tuotteet ovat varmasti olleet laadukkaampia. Nykyisin mikään ei kestä, ei kengät, ei sukat tai lumiharjatkaan. Joulukuussa ostamani Max-is -harjassa ei ole käännettävää raappaa vaan kaksipuolinen. Näkyy nyt Postiin tulleen paketti Sinituotteelta, joko kokonaan uusi harja tai raappaosa, aika näyttää.

      Olen julkisen sektorin työntekijä eikä työnlaatu voi olla sutta ja sekundaa. Suomalaisrakentaminen on tätä nykyä täynnä virheitä, mutta kuplahintaista, putkirempalla on kahden vuoden takuu, suomalaisilla PointS nastarenkailla ei meinaa päästä normaalilla talvikelillä hiekoitettua ylämäkeä ylös. Miksi surkeasta laadusta pitäisi olla valmis maksamaan? Ei ole ihme, ettei vienti vedä.

    • Anonyymi

      Sini lähetti sen osan raapasta, joka harjassa yhä oli. Onneksi löytyi keskustelu, jossa Sinituotteet haukutaan lyttyyn, koska hajoavat heti. Kungs on myös Sinituote. Kun teini muuttaa kotoa, tiedän ostaa ihan muunmerkkisiä siivousvälineitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      440
      3788
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3016
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      130
      1903
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      121
      1657
    5. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1407
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      161
      1339
    8. Mitä ajattelet kun

      Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      75
      1245
    9. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1244
    10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      18
      1165
    Aihe