Tämä on hieman erikoinen kysymys.

Anonyymi

Jos tyttö ja poika eri perheistä ovat rakastuneet toisiinsa niin voivatko mennä keskenään naimisiin, vaikka ovat saaneet selville että heillä on sama isä, mutta ei virallisesti. Siitä eivät tiedä ulkopuoliset. Onko syntiä jos kaikesta huolimatta menevät vihille kun siitä yhteisestä isästä ei tiedä kukaan muu kuin asianomaiset itse?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laitonta se on, vaikka sen tekisi viranomaisilta salassa. Se, että muut ei tiedä, ei tee siitä laillista. Rikoksethan yleensä muutoinkin tehdään salassa.

      Entä mahd. vammaisina syntyvät lapset? Sisäsiittoisuus vaikuttaa monta sukupolvea eteenpäin mm. älylliseen kehitykseen. Sisaruspari, vain siksi että heitä niin kovasti panettaa, siis tietoisesti vahingoittaisi kymmeniä tulevia jälkeläisiään, useassa sukupolvessa. Ei voi puhua "äidin rakkaudsta", joka tuollaista edes harkitsee.

      Taas yksi minä-minä-helluntailainen. "Kun minä haluan!"

      Synniksi tätä voi tässä mielessä kutsua ja "joka tahallaan tekee syntiä (etenkin näin vakavan rikoksen syntymättömiä jälkeläisiään vastaan), vaikka tuntee totuuden, hänelle ei ole Jeesuksen sovitusta", sanoo Raamattu.

      • Anonyymi

        "Sisaruspari, vain siksi että heitä niin kovasti panettaa, siis tietoisesti vahingoittaisi kymmeniä tulevia jälkeläisiään,"

        Ketkä kaikki ovatkaan Aabrahamin jälkeläisiä?
        Ei kai vain Daavid ja hänen jälkeläisensäkin?
        Onpa onni kun Joosef ei ollutkaan Jeesuksen isä eikä siis Daavidin jälkeläinen.
        Ai niin, jotkuthan väittävät Jeesuksen äidin olleen Daavidin sukua ja että..."äiti"... Marian... "siemenestä"... Jeesus olisi syntynyt?!?
        Hmm.... Olen joskus kuullut sellaisista kaksineuvoisista, kuten ravut ovat, molemmilla värkeillä varustautuneita. Jos Marian siemenestä ja saman Marian kohdusta..... Ei, ei, nyt minä menen ihan sitten Ulalle! Ei kai vain tässäkin ole tapahtunut sellaista eheytystä? Toimiihan se varmaan aivan loistavasti, olen kuullut, ja kohta ei helluntailaisten lähetyssaarnaajien suorittaman eheytyksen jälkeen löydy Afrikasta ainuttakaan mustaa. On se kyllä niin tehokasta että raidallisia seeprojakin saa kohta ihan etsimällä etsiä, niitä löytämättä, missä vain helluntailaisten lähetyssaarnaajan jalanjälki löytyy. Enkä minä valehtele, niin minä olen kuullut.


    • Anonyymi

      He ovat sisaruksia siltikin, vaikka heillä on eri äiti. Sama isä molemmilla on sama isä. Insesti eli sukurutsa on este sukulaisten avioitumiselle.

    • Anonyymi

      Kaikkea sinäkin kysyt. Puolisisaruus on avioliiton este. Kyseessä olisi petos, joka on rikos. Avioliitto ei olisi voimassa, eivät mahdolliset lapset aviolapsia. Liian läheiset liitot lisäävät perinnöllisen sairauden vaaraa lapsilla.

    • Anonyymi

      SYNTI ON SYNTIÄ, OLIS SE JULKISTA TAI SALATTUA.

      • Anonyymi

        Mutta, mutta miksi sitten Aabrahamia Jumala kehui hurskaaksi, vaikka tällä oli oma sisko vaimonaan?
        Mää hämmästelen sitä ihan kauheesti!
        Ei tuu hullua hurskaammaksi katella kun raamatunjae toisensa jälkeen kumoutuu toisella raamatunjakeella!
        Joulu muuten on kohta ovella ja mietiskelen tässä vaan että missähän se Jeesus syntymänsä jälkeisen viikon tänä vuonna viettänee, matkalla Egyptiin (jotta vanha ennustus kävisi toteen) vaiko turvallisesti seimessään Betlehemissä löhöten. No joulukirkossahan sen sitten kuulee, jos muistaa edellisenä iltana pistää herätyskellon herätyksen päälle. Pitääpä varmuuden vuoksi siitä kellosta tarkistaa batterit, jottei noin tärkee uutinen jää kuulematta että mitä ne Jeesuksen vanhemmat ovat tänä vuonna päättäneet tehdä. Tiedä vaikka suolasillejä Kuolleesta Merestä onkimaan, kun sieltä niitä saa juuri sopivan suolaisina.


    • Anonyymi

      Ei ole syntiä.

    • Anonyymi

      Vaikka Suomen laki sanookin yhtä, se ei sentään tee tuosta syntiä. Miten kuvittelet Aadamin jälkeläisten saaneen alkunsa?

      • Anonyymi

        Aadam ja Eeva eivät olleet sisaruksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aadam ja Eeva eivät olleet sisaruksia.

        Aadamin DNAsta sikiöityneenä Eeva oli siis Aadamin tytär!
        Aadamin tytär Eeva, hän joka antoi isälleen Aadamille omenan.
        Eeva oli Aadamin tytär, ja Aadam oli Eedenin ulkopuolelta haettu Eedeniin, joten Aadamilta jäi ihmisvanhemmat sinne Eedenin ulkopuolelle. Uskottavampaa kuin jokin savimonttu, tai Raamatussa mainitsemattomat siskot Kainin vaimoina sekä heidän jälkeläisensä suuren kaupungin suurilukuisina asukkaina. Ihmisiä siis oli ollut, ja paljon, jo ennen Aadamin syntymistä Eedenin ulkopuolella. Näille ihmisille Jumala uhkasi kostaa, jos tappaisivat Kainin, jossa Hänen merkkinsä oli, ja olisivatko eläimet nyt ymmärtäneet sellaisten varoitusmerkkien päälle yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aadam ja Eeva eivät olleet sisaruksia.

        Mutta heidän lapsensa olivat, toistensa kanssa taas rakkaudessa yhtyessään.
        Vai miten se Raamatun kreatonismi meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aadam ja Eeva eivät olleet sisaruksia.

        Ei mutta heidän jälkeläisensä olivat? HALOO!!!


    • Anonyymi

      Just kun on saatu Aatamin ja Eevan sekä Noan jälkeinen sukurutsa jotenkin selviteltyä niin jo uskit on taas köyrimässä siskojaan.

    • Anonyymi

      Aabrahamilla ja hänen vaimollaan Saaralla oli yhteinen isä.
      Ja Jumala kehui Aabrahamia hurskaaksi?!?
      Sehän on täysin kristinopin ja kristinuskon pyhiä kristillisiä arvoja syvästi loukkaavaa kun Jumala tuolla tavoin kehtaakin kehua siskonsa kanssa sekstailevaa Aabrahamia vanhurskaaksi! Insesti on suuri synti, senhän nyt tietää jokainen kristitty rippikoululainenkin, vaan ei itse Jumala?!?
      Rippikoulupenkille se tommonen Jumala pitäisi laittaa pyhiä kristillisiä arvoja päähänsä pänttäämään.
      Hyväksymällä tuollaisen siskon kanssa sekstailun, joka on suurta syntiä kristinopin mukaan, on Jumala itsekin syyllistynyt tuohon syntiin, Aabrahamia sellaiseen kehoittamalla, sekä myös pitämään jalkavaimoja ja orjatyttöä seksiorjanaan, on Jumala tehnyt Pyhän Kristinopin vastaista syntiä.
      Syntiä on Jumala tehnyt siinä, kehoittamalla Aabrahamia perisynnin vähättelyyn ja harrastamiseen siskovaimonsa kanssa aviosängyssään.
      Pyhiä kristillisiä arvojamme on Jumala täten törkeästi loukannut ja lokaan polkenut!
      Jumala on meille, pyhistä kristillisistä arvoistamme tiukasti kiinni pitäville kristityille, anteeksipyynnön velkaa, kun ei edes tiedä niinkään yksinkertaista asiaa, kuin että perisyntinen seksi avioliitossakin on syntiä! Sen tietää yksinkertaisinkin, ja jopa lukihäiriöisinkin mummeli, pienessä matalassa mökissään! Sen hän on kuullut seurakunnassaan vierailevilta, maata ristiin ja rastiin kierteleviltä, lavan tömistäjiltä, mitä nyt sitten on kuullutkaan näiltä saarnaajilta, äänekkäiden hallelujaa huutojen lomasta, mutta muilta kuultuja ja omittuja, vaikkeivat aina niin Raamatun mukaisia olisikaan, hurskaita ja pyhiä kristillisiä sanontoja ja kertomuksia, on tällä yksinkertaisella lilla helluntailaismummelilla vaikka itselleen Jumalalle jakaa!
      (Voisikohan tässä se sellainen eheytys, mitä lienee se sitten onkaan, auttaa Pyhiä Kristillisiä Arvojamme loukannutta Jumalaa kunnioittamaan niitä edes vähän paremmin?)




      1.Mooseksen kirja:
      20:11 Aabraham vastasi: "Minä ajattelin näin: 'Tällä paikkakunnalla ei varmaankaan peljätä Jumalaa; he surmaavat minut vaimoni tähden.' 
      20:12 Ja hän onkin todella minun sisareni, isäni tytär, vaikkei olekaan äitini tytär; ja niin hänestä tuli minun vaimoni.

      1.Mooseksen kirja:
      15:6 Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi.

      Jaakobin kirje:
      2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

      Ja nyt rakkaat uskikset, kynät esille ja korjailemaan Raamattuamme uuteen uskoon, edes hiukan paremmin pyhään kristilliseen Uskoomme sopivaksi:

      Ja hän onkin todella, NIINKUIN LUULTIIN, minun sisareni, isäni tytär, vaikkei olekaan äitini tytär; ja niin hänestä tuli minun vaimoni.

      No niin! Ei ollut Saara Aabrahamin sisko, kuten Sana tuossa ylhäällä Todistaa!!!

      • Anonyymi

        Ei Raamattu sano alkutekstissä että NIINKUIN LUULTIIN, vaan Aabrahamilla ja Saaralla oli sama isä.
        Siihen aikaan oli yhä tavallista, että lähisukulaiset menivät keskenään naimisiin, Egyptin faaraotkin olivat usein sisarensa kanssa naimisissa. Ihmisten perintötekijät eivät olleet silloin vielä niin täynnä mutaatioita, joten lapset silti syntyivät yleensä terveinä. Myöhemmin tuo käytäntö kiellettiin.
        Tietysti nykyäänkin lapset voivat syntyä terveenä tuollaisesta liitosta, mutta vaara on varsin suuri, että lapset saavat samoja vahingollisia geenejä sekä isältä että äidiltä, ja sairastuvat tai syntyvät sairaina. Joten vaikka se ei olisikaan syntiä muuten, niin on varsin vastuutonta riskeerata tietoisesti lastensa terveys. Mitä silloin sanotaan jos syntyy sairas lapsi? Ollaanko silloin yhtä onnellisia! Vai tullaanko kärsimään huonosta omastatunnosta loppuikä?


    • Anonyymi

      Kenties olisi parempi olla julkisesti veli ja sisar, silloinhan voisi halata tavatessa ilman että se olisi outoa. Vai onko tuo mahdotonta nykytilanteessa.?

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin vain reippaasti naimaan ja lisääntymään. Hallelujaa, hallelujaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe