No, niin. Nyt se tasa-arvoinen yhteiskunta alkaa hahmoittua todellisuudessa! Äsken

Anonyymi

TV-uutisissa kerrottiin ett tulevaisuudessa kutsuntoja armeijaan tehtäisiin ikäluokittain. Eli kaikki kansalaiset saisivat maanpuolustus koulutuksen.
Ei siinä mitään, kyllähän suurinosa naisista pystyy aivan samaan mihin miehetkin, ainakin kuntonsa puolesta.
Meillä on myös koulutusta keskimäärin enemmän mitä miehillä, joten tietokone hommatkin sujuvat osaavimmilta taatusti, siinä missä miehiltäkin. Kyperturvallisuuteen voitaisiin kouluttaa myös naisia, armeijan toimesta.

Siks toiseksi, jos otetaan historia mukaan tähän tarkasteluun, on Suomen naiset aina kantaneet "kortensa kekoon" sota-aikoina. Käsittääkseni ilmatorjunta perustui lähinnä naisten suorittamaan ilmavalvontaan ja hälytykseen. Ruokahuollosta pitivät huolen; kyntivät, kylvivät ja niittivät, puivat ja leipoivat. Hoitivat karjan ja myös teurastivat tarpeen mukaan. Kehränneet villat langoiksi ja kuteet paitoja, sukkia, lapasia ym.

Mistä hiivatista armeija muuten olisi ruokahuoltonsa hommannut? Tilannut netistä vai. Lotat huolsivat ja paikkasivat haavoittuneita, muutamien lääkäreiden alaisuudessa. Korjasivat armeijan varusteita, hoitivat paljon kirjeenvaihtoa ja sotilaskirjanpitoa. Naisia on ollut mukana ihan eturintamassakin, se on tosiasia.

Nyt vaan ihmetyttää, mitä tehdään niiden yksinhuoltajanaisten ja lasten kanssa?
Ei oikein voi vaatia ett tällainen perheyhteisö, erotettaisiin toisistaan, jonkun "ns. asevelvollisuuden" takia. Ei olisi inhimillistä, eikä enää auta ryhtyä edes jehovantodistajaksi, kuten menneisyydessä, jos halusi kutsunnat välttää.

Mitä mieltä olette, ollaanko me naiset oltu siivellä eläjiä aina; läpi koko elämämme?
trollikka

19

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mikä jottei. Jäädään odottelemaan minä vuonna syntyneet ovat kutsuntoihin osallistuva 1. ikäryhmä.

      Syynä naisten pakollisiin kutsuntoihin on kylläkin muu kuin tasa-arvo, jos minulta kysytään. Suuri osa nuorista miehistä on paitsi ylipainoisia, heillä on mielenterveysongelmia ja sosiaalisia ongelmia enemmän kuin ennen. Ikäluokat ovat myös pienentyneet roimasti. Joten kutsuttavaa ikäluokkaa ei enää miehistä riitä, täytyy siirtyä kutsumaan myös naisia 🤷‍♀️. Naiset pelastavat miehet tässäkin hädässä. Kuten menneissä sodissakin olivat vahvasti mukana.

      Armeijaan kutsutaan vain yksi ikäryhmä kerrallaan. Harva nainen synnyttää alle 20-vuotiaana. Ja jos näin tapahtuu, niin ainahan voi hakea lykkäystä tai siviilipalvelukseen.

      - Sheena

      • Anonyymi

        No sinä olet kyllä nostoväki-ikäluokkaa jo, että älä kovin korkealta putoa sitten, jos kutsua ei tulekaan.


      • Anonyymi

        Kolmas kerta toden sanoo; eli os nyt pääsen vastaamaan viestiisi. Kyllä mä sen ymmärsin ett ys ikäluokka kerrallaan ja luultavasti aloittavat sieltä nuoremmasta päästä, kuten miehetkin 18- 20 vuotiaana. Niin ett meidän ikäset tuskin kutsuntoihin pyydetään, jos emme itse ilmottaudu jollekin peruskurssille... vaikka huolto hommiin. Soppatykin hoitajia aina tarvitaan, jotta miehet jaksaa rehkiä... naisethan pystyy pitämään itsekin ruokailustaan ja kunnostaan huolta.

        Et tainnut lukea sitä yhtä aloitusta, jossa pilkallisesti naurettiin ett nyt JOUTUU naisetkin armeijaan, joten tasa-arvo toteutuu... jne.
        Mä jo silloin vastasin ett lähdetäänpä puolimaratonille ja katsotaan kuka jaksaa juosta sen.
        Sen verran monta kertaa olen miesten/naisten mukana juossut tuon matkan, kun he ovat treenanneet Tukholman maratonille osallistuakseen. Mulle riittää ihan kuntoiluna puoletkin maratonista, kyllä siinä hien saa nousemaan pintaan.

        Kirjanpitotehtävät ja aikataulujen suunnittelu ovat mulle mieleisiä, "sanaristikoita" ratkaistaviksi, eli toimisto hommat hoituu kohtuu varmasti... eikä lisäoppi olisi pahasta.
        Epäilen ett erialoilla on erikäytännöt, mitä sivusta hiukan olen kuullut.

        Meillä on klaanissa 2 alle 20 vuotiasta, joilla toisella 1 lapsi ja toisella jo 2lasta, yksinhuoltajia käytännössä kumpikin. Kahden lapsen äiti jäi yksin, kun mies ei jaksanut pikkulapsi arkea. Halusi mennä kavereidensa kanssa viikonloppuisin, kuten ennenkin. Riitahan siitä tuli ja ero. Mies asuu äitinsä luona nykyään täysihoidossa, ja käy n. kerran kuussa katsomassa lapsiaan.
        Toisen äidin poikaystävä hävis samantien kuvioista, kun kuuli raskaudesta. Kakara tämäkin miehen alku, joutui kuitenkin sen tosiasian eteen, ett lapsi on hänen... nimellisesti.

        Montako lykkäystä mahtaisi olla saatavissa, pitäähän noiden lasten olla jo 10- 12 vuotiaita ett pystyvät käsittelemään asiaa; äidin kadotessa armeijan leipiin.

        Ja nyt mä lähetän tämän ilmeisesti taas bittiavaruuteen!
        terveisin trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä olet kyllä nostoväki-ikäluokkaa jo, että älä kovin korkealta putoa sitten, jos kutsua ei tulekaan.

        En tosiaan odottele kutsua. Kutsunnat alkavat 18-vuotiaista silloin kun alkavat. Jään kuitenkin odottelemaan hetkeä, jolloin päättäjät tajuavat puolustusvoimien olevan sinisilmäisellä retuperällä. Tarvittaisiin järeämmän kaluston lisäksi paaaaljon enemmän tiedustelutoimintaa , kyberturvallisuuden ja kaikenlaisten kriisitaitojen kohentamista.

        Valtion virkoihin pitäisi palkata ainoastaan syntyperältään suomalaisia, samoin muuttaa kansalaisuuslakia kaksoiskansalaisuudesta. Tämä kuuluu maan puolustukseen.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas kerta toden sanoo; eli os nyt pääsen vastaamaan viestiisi. Kyllä mä sen ymmärsin ett ys ikäluokka kerrallaan ja luultavasti aloittavat sieltä nuoremmasta päästä, kuten miehetkin 18- 20 vuotiaana. Niin ett meidän ikäset tuskin kutsuntoihin pyydetään, jos emme itse ilmottaudu jollekin peruskurssille... vaikka huolto hommiin. Soppatykin hoitajia aina tarvitaan, jotta miehet jaksaa rehkiä... naisethan pystyy pitämään itsekin ruokailustaan ja kunnostaan huolta.

        Et tainnut lukea sitä yhtä aloitusta, jossa pilkallisesti naurettiin ett nyt JOUTUU naisetkin armeijaan, joten tasa-arvo toteutuu... jne.
        Mä jo silloin vastasin ett lähdetäänpä puolimaratonille ja katsotaan kuka jaksaa juosta sen.
        Sen verran monta kertaa olen miesten/naisten mukana juossut tuon matkan, kun he ovat treenanneet Tukholman maratonille osallistuakseen. Mulle riittää ihan kuntoiluna puoletkin maratonista, kyllä siinä hien saa nousemaan pintaan.

        Kirjanpitotehtävät ja aikataulujen suunnittelu ovat mulle mieleisiä, "sanaristikoita" ratkaistaviksi, eli toimisto hommat hoituu kohtuu varmasti... eikä lisäoppi olisi pahasta.
        Epäilen ett erialoilla on erikäytännöt, mitä sivusta hiukan olen kuullut.

        Meillä on klaanissa 2 alle 20 vuotiasta, joilla toisella 1 lapsi ja toisella jo 2lasta, yksinhuoltajia käytännössä kumpikin. Kahden lapsen äiti jäi yksin, kun mies ei jaksanut pikkulapsi arkea. Halusi mennä kavereidensa kanssa viikonloppuisin, kuten ennenkin. Riitahan siitä tuli ja ero. Mies asuu äitinsä luona nykyään täysihoidossa, ja käy n. kerran kuussa katsomassa lapsiaan.
        Toisen äidin poikaystävä hävis samantien kuvioista, kun kuuli raskaudesta. Kakara tämäkin miehen alku, joutui kuitenkin sen tosiasian eteen, ett lapsi on hänen... nimellisesti.

        Montako lykkäystä mahtaisi olla saatavissa, pitäähän noiden lasten olla jo 10- 12 vuotiaita ett pystyvät käsittelemään asiaa; äidin kadotessa armeijan leipiin.

        Ja nyt mä lähetän tämän ilmeisesti taas bittiavaruuteen!
        terveisin trollikka

        Armeija oli minun nuoruudessa aika tavalla erilainen kuin nyt. Miesten oli oikeasti pakko käydä se. Siviilipalvelukseen pääsi hirveän byrokratian jälkeen, jos oli näyttöä "rauhanomaisuudesta" ja sille todistajia. Yksi tuttu pääsi aseettomaan palvelukseen pitkän tien jälkeen. Se oli monen mielestä häpeällistä myös vanhemmille. Kirjoittelin tästäkin aiheesta lehtiin juttuja, joita nyt olen lueskellut "muutaman" vuosikymmenen jälkeen. Kyllä ne kirjoitukset rokkaa yhä 💪

        Kuntoni puolesta olisin 20v ollut oikein huippu esim. armeijaan, mutta siihen se jääkin. En pysyisi hengissä metsässä, jaksaisi kantaa 20kg kamppeita. Jos nyt tämän ikäisenä menisin maanpuolustuskoulutukseen, niin tietsikkahommiin 🤔.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Hyvä juttu. Aloitetaan hoitajista, lääkäreistä, sosiaalityöntekijöistä, opettajista ja lastentarhan ohjaajista. Vähintään puoli vuotta ja kunnon inttiä eikä mitään tyhjänpäiväistä kokkausta tai sukkien kutomista. Tuuraajat työpaikoille sitten TE-toimiston pitkäaikaistyöttömistä.

      • Anonyymi

        Joopa joo, sulla ei päätä palella. Menisitkös itse lääkärille ja tai edes hoitajalle hoidettavaksi, jos niiden tuuraajien koulutus olisi, mitä nyt pitkäaikaistyöttömillä sattuu olemaan... vaikka varaston hoitaja tai trukkikuski. Tuskin löydät työttömiä lääkäreitä tai sairaanhoitajia, ett edes lähihoitajia.

        Sosiaalityöntekijäksikään ei koluttamattomasta ole, paitsi tietysti holtittomaan rahanjakoon. (nykyhallituksen tapaan, kun ei ole vastuuta on ainoastaan halu tehdä töitä ja panna raha kiertämään) Kiertäähän se raha, joka paikassa muualla, mutt ei siellä missä sitä tarvitsisi käyttää (järkevästi). Opettajia eikä lastentarhaohjaajia tarvita ollenkaan, isommat mukulat kyllä pystyy opettamaan niitä pienempiään ja ohjaamaan oikeaan suuntaan elämässään.

        Kotikasvatuskin on nylkyään niin tasokasta, alle kouluikäisetkin kiroavat jo monella kielellä.
        Olen pannut myös merkille ett ruokailutavat ovat varsin kehittyneet, enää ei tarvitse pestä edes käsiään ennen ruokailua ja jälkiruokaakin oi varata samalla jonotuksella parikin annosta kerrallaan, mahtuu hyvin vatsantäytteeksi, kun jättää sen varsinaisen ruuan kokonaan väliin.

        Näin sadaan pieni joukko anarkisteja.
        Väitöstutkimus osoittaa, että anarkistit pyrkivät tarjoamaan poliittiseen toimintaan selvän vaihtoehdon. Tähän kuuluu esimerkiksi se, että anarkistit haluavat ylläpitää uskoa perustavan yhteiskunnallisen muutoksen mahdollisuuteen. Anarkistit tavoittelevat ”yhteisöllisen yksilöllisyyden” yhteiskuntaa, jossa yksilönvapaus ja tasa-arvo ovat sopusoinnussa ja jonka hallinta perustuu lakien sijaan keskinäisiin sopimuksiin.

        Holaa, sullekin.


    • Anonyymi

      Höpö, höpö. Sota-aikana Woltin mamupyöräilijät toivat pizzaa juoksuhautoihin. Polkupyörällä.

      Sitten ihan oikeasti. Sain aikuisiän eli 2 tyypin diapeteksen. Eloani se ei ole haitannut millään lailla, mutta sitten tuli kertauslappu. Soitin esikuntaan ja kerroin ettei minulla ole huumeita sitten mukanani, vaan ne ovat diapetespillereitä.

      Esikunnan eversti sai jonkin raivokohtauksen ja huusi puhelimeen: "Mitä! Onko sinulla diapetes? Sinulla ei ole sitten mitään asiaa tänne, lähetä passisi ja lääkärintodistus välittömästi tänne esikuntaan!"

      Minä sitten lähetin ja tornipostilla tuli piakkoin takaisin. Pieni muutos oli passiin tehty. A-luokka oli vaihtunut C-luokkaan. Silti kelpasin kemian prosessitöihin, missä on enemmän vaaranpaikkoja kuin sodassa.

      En ole katkera, mutta tuo B luokka on aivan riittämätöntä. Haluan minäkin tapella ja sotia.

    • Anonyymi

      Tämä on kullä totuus että auton kopeisa istumalla ei kqupunheissa saaa saaq seksikiä eikä kaupungin yökerhoissa, pitää uskaltaqa käellä ja ulkolla cvähän jotta ei ole luuseri pelitokoipissa isttuja PELLE ;D

    • Anonyymi

      Ihan okei. Kaippa naisetki armeijakurin oppii, noin niinku suurempanaki otoksena. Tähän astihan sinne on menny aika valikoitunutta porukkaa, urheilijoita ja jotai partiolaisiaki varmaan. Naisistahan sanotaan ettei niillä oikein ole joukkuehenkeä, sehän vois tuon myötä sitten lisääntyä. Ettei niin diivailtas enää. Vai pitäisikö naisten hysteria noin niinku säilyttää järjestelmän vastavoimana, zizekiläisesti ajatellen. Onko simputusta ja äkseerausta muuten vielä. Väheniskö vai lisääntyiskö se jos naisia rivissä olis nykyistä enemmän. Niin no pääseehän ne itekki sitte komentaan, luulis ainaki.

      https://youtu.be/UMLtkp4AFkc

    • Eläpäs unohda, että mies voi olla myös yksinhuoltaja ja valtio vaatii silti velvollisuuden suorittamista.

      Mutta minusta vapaaehtoisuus olisi parasta kummallekin sukupuolelle. Armeijan käymisestä pitäisi vaan olla hyötyä siviilielämään enemmän, että siinä olisi porkkanaakin.

      Minusta maanpuollustus nykyaikana ei tarvitse niin isoja määriä koulutettua väkeä kuin ennen. Se pienempi joukko, mikä tuleekin, olisi sitäkin motivoituneempaa ja sitä kautta laadukkaampaa.

      Kutsunnat pakollisiksi ja sitten katsotaan kuks menee ja minne.

      Mä huomasin oman pojan kohdalla tämän pakottamisen kääntöpuolen.... itse kävin armeijan amiskan jälkeen. Minä olin jo sähkäri. Poika on ylioppilas. Se menee heinäkuussa suorittamaan velvollisuutensa inttiin ja jos on sen 6 kk siellä, niin puoleen vuoteen ei ole koulua, eikä välttämättä työtä, kun ei ole ammattia. Eikä muuten vissiin saa työttömyyskorvaustakaan, kun ei ole ammattia...

      Jos olisi tyttö/nainen, voisi jatkaa vaan yliopistoon suoraan... nyt tulee välivuosi ja mahdollisia vaikeuksia, kun sattuu olemaan Suomessa ja on poika.... 2021! 😤

      • Anonyymi

        "Eläpäs unohda, että mies voi olla myös yksinhuoltaja ja valtio vaatii silti velvollisuuden suorittamista."

        Joo, ihan mahdollista... mutt tuskin kuitenkaan, toivottavasti ei.
        Alle 20 vuotias yksinhuoltaja mies, kuulostaa hirveän teoreettiselta probleemalta.
        Mitä tapahtui lapsen äidille, kuoli synnytykseen vai?
        Ihan oikeesti, jompikumpi lapsen isoäideistä, joku tädeistä tai enoista vaimoineen olisi todennäköisempi vaihtoehto, kuin parikymppinen mies yksinhuoltajana.

        Ihan oikeesti, ei se yliopistoon pääsy ole naisellekaan mikään etuoikeus; pyrkiä aina voi, mutt pääseekö... onkin ihan eriasia. Kaikkiin tiedekuntiin ei ihan ensiyrittämällä kaikki pääse.
        Pitäisi olla ainakin 6 laudaturia, jotta vois olla varmoilla valintatilanteissa.
        Kilpailu on nykyään koventunut, ja vielä sopimusten mukaiset ulkolaiset kiintiöopiskelijat, esim. Kiinasta ja Venäjältä, heillä on ns. sovittu kiintiöosuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eläpäs unohda, että mies voi olla myös yksinhuoltaja ja valtio vaatii silti velvollisuuden suorittamista."

        Joo, ihan mahdollista... mutt tuskin kuitenkaan, toivottavasti ei.
        Alle 20 vuotias yksinhuoltaja mies, kuulostaa hirveän teoreettiselta probleemalta.
        Mitä tapahtui lapsen äidille, kuoli synnytykseen vai?
        Ihan oikeesti, jompikumpi lapsen isoäideistä, joku tädeistä tai enoista vaimoineen olisi todennäköisempi vaihtoehto, kuin parikymppinen mies yksinhuoltajana.

        Ihan oikeesti, ei se yliopistoon pääsy ole naisellekaan mikään etuoikeus; pyrkiä aina voi, mutt pääseekö... onkin ihan eriasia. Kaikkiin tiedekuntiin ei ihan ensiyrittämällä kaikki pääse.
        Pitäisi olla ainakin 6 laudaturia, jotta vois olla varmoilla valintatilanteissa.
        Kilpailu on nykyään koventunut, ja vielä sopimusten mukaiset ulkolaiset kiintiöopiskelijat, esim. Kiinasta ja Venäjältä, heillä on ns. sovittu kiintiöosuus.

        No tänä päivänä kaikki entiset roolit muuttuu. Mun kaveri oli yksinhuoltaja jo 22 vuotiaana 3;lle lapselle, kun exänsä alkoi juomaan. Ja jos vaikka ei ole saanut heti lukion jälkeen intistä paikkaa, on lähtenyt opiskelemaan, ottanut lykkäystä ja tehnyt lapset, vois hyvin olla sen edessä, että inttikin pitäis käydä ja se on huom. Velvollisuus vielä miehelle.

        Sama homma se on miehillekin, että tiukat voi olla vaatimukset, mutta nyt naisilla ei ole asevelvollisuutta ja se tarkoittaa välivuotta väkisin opiskeluiden välissä tai lykkäystä.... näin kuule on.

        Ja minusta se on väärin.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No tänä päivänä kaikki entiset roolit muuttuu. Mun kaveri oli yksinhuoltaja jo 22 vuotiaana 3;lle lapselle, kun exänsä alkoi juomaan. Ja jos vaikka ei ole saanut heti lukion jälkeen intistä paikkaa, on lähtenyt opiskelemaan, ottanut lykkäystä ja tehnyt lapset, vois hyvin olla sen edessä, että inttikin pitäis käydä ja se on huom. Velvollisuus vielä miehelle.

        Sama homma se on miehillekin, että tiukat voi olla vaatimukset, mutta nyt naisilla ei ole asevelvollisuutta ja se tarkoittaa välivuotta väkisin opiskeluiden välissä tai lykkäystä.... näin kuule on.

        Ja minusta se on väärin.

        Joo, teoriassa ehkä vois pari kolme tapausta olla, n. 10 vuoden aikana Suomessa.
        22 vuotiaana kolmen lapsen yksinhuoltaja isä, oliks siinä kaksoset mukana, vai miten on saanut noin monta, tuossa ajassa? Laskuopillisesti noiden muksujen pelkkä odotusaika on jo kolmisen vuotta... vaikka ihan putkeen tehtailisi.
        Todellisuudessa yleensä pariseen vuoteen ilman ehkäisyäkään, nainen ei tule raskaaksi. Samoin ihan mahdollista sekin; ett saa kaksi lasta, eri raskauksista saman vuoden aikana.

        Mutt todella erikoista ett mies olisi 3 lapsen yksinhuoltaja isä, noin nuorena. Oliko se äitihahmo katkolla, vai luistiko vaan muuten maisemista. Yleensä kyllä lastensuojelu pistää nenänsä, yhdessä sosiaalihuollon kanssa noihin vaikeampiin tapauksiin. Perhe saa silloin yleensä kodinhoitajan viikottaista apua sekä muksut tarha- tai valvotun kotihoitopaikan. Huostaanottoja nykyään vältetään, jos suinkin on mahdollista... lastensuojelullisesta näkökannasta.

        Ja siitä edellisestä vastauksestani; Sorry, jos mä olen skeptinen noista eroihin johtaneista syistä. Hiukan epämiellyttäviä kokemuksia, kaikki mun suhteeni loppuneet syrjähyppyihin, ensimmäistä suhdettani lukuun ottamatta. Tai sitt mä olin vaan niin naivi kakara, etten tunnistanut edes mitään petokseen viittaavaa.
        Olen vahvasti sitä mieltä, ett itse pilasin sen suhteen... vaatimalla kaikkea mahdollista ja ostattamalla tavaroita Emolla meidän kotiimme.
        Miehen mitta vaan tuli täyteen, mun kakaramaisuuttani ja kiukuttelua. Nyt kaduttaa, mutt töpeksitty mitä töpeksitty, eikä kannata jäädä sitä sen pidempään märehtimään.

        Mimmi jokeltelee uniriepu silmillään pinnasängyssä, jonka sai tänään iltapäivällä lainaksi joltain naapurilta. Mä en edes tunne niitä ihmisiä ja kun me lähdetään, palautetaan sänky takaisin omistajilleen. Nyt mun ei tarvitse pelätä Mimmin putoavan sängystä, jos mä olen käymässä vaikka WC:ssä. Lettutaikinan teen vielä jääkaappiin tekeytymään, paistetaan lättyjä aamupalaksi. Kolmisen desiä jäi iltapuuroa kattilaan, joten mä teen sen taikinan siihen puuronloppuun, tulee sekin käytettyä loppuun. Kauraleipää meillä on vielä pakasteessakin, leivoin kerralla sen verran; ettei kaupasta tarvitse käydä ostamassa.

        Öitä!
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, teoriassa ehkä vois pari kolme tapausta olla, n. 10 vuoden aikana Suomessa.
        22 vuotiaana kolmen lapsen yksinhuoltaja isä, oliks siinä kaksoset mukana, vai miten on saanut noin monta, tuossa ajassa? Laskuopillisesti noiden muksujen pelkkä odotusaika on jo kolmisen vuotta... vaikka ihan putkeen tehtailisi.
        Todellisuudessa yleensä pariseen vuoteen ilman ehkäisyäkään, nainen ei tule raskaaksi. Samoin ihan mahdollista sekin; ett saa kaksi lasta, eri raskauksista saman vuoden aikana.

        Mutt todella erikoista ett mies olisi 3 lapsen yksinhuoltaja isä, noin nuorena. Oliko se äitihahmo katkolla, vai luistiko vaan muuten maisemista. Yleensä kyllä lastensuojelu pistää nenänsä, yhdessä sosiaalihuollon kanssa noihin vaikeampiin tapauksiin. Perhe saa silloin yleensä kodinhoitajan viikottaista apua sekä muksut tarha- tai valvotun kotihoitopaikan. Huostaanottoja nykyään vältetään, jos suinkin on mahdollista... lastensuojelullisesta näkökannasta.

        Ja siitä edellisestä vastauksestani; Sorry, jos mä olen skeptinen noista eroihin johtaneista syistä. Hiukan epämiellyttäviä kokemuksia, kaikki mun suhteeni loppuneet syrjähyppyihin, ensimmäistä suhdettani lukuun ottamatta. Tai sitt mä olin vaan niin naivi kakara, etten tunnistanut edes mitään petokseen viittaavaa.
        Olen vahvasti sitä mieltä, ett itse pilasin sen suhteen... vaatimalla kaikkea mahdollista ja ostattamalla tavaroita Emolla meidän kotiimme.
        Miehen mitta vaan tuli täyteen, mun kakaramaisuuttani ja kiukuttelua. Nyt kaduttaa, mutt töpeksitty mitä töpeksitty, eikä kannata jäädä sitä sen pidempään märehtimään.

        Mimmi jokeltelee uniriepu silmillään pinnasängyssä, jonka sai tänään iltapäivällä lainaksi joltain naapurilta. Mä en edes tunne niitä ihmisiä ja kun me lähdetään, palautetaan sänky takaisin omistajilleen. Nyt mun ei tarvitse pelätä Mimmin putoavan sängystä, jos mä olen käymässä vaikka WC:ssä. Lettutaikinan teen vielä jääkaappiin tekeytymään, paistetaan lättyjä aamupalaksi. Kolmisen desiä jäi iltapuuroa kattilaan, joten mä teen sen taikinan siihen puuronloppuun, tulee sekin käytettyä loppuun. Kauraleipää meillä on vielä pakasteessakin, leivoin kerralla sen verran; ettei kaupasta tarvitse käydä ostamassa.

        Öitä!
        tr..likka

        "Joo, teoriassa ehkä vois pari kolme tapausta olla, n. 10 vuoden aikana Suomessa.
        22 vuotiaana kolmen lapsen yksinhuoltaja isä, oliks siinä kaksoset mukana, vai miten on saanut noin monta, tuossa ajassa? Laskuopillisesti noiden muksujen pelkkä odotusaika on jo kolmisen vuotta... vaikka ihan putkeen tehtailisi.
        Todellisuudessa yleensä pariseen vuoteen ilman ehkäisyäkään, nainen ei tule raskaaksi. Samoin ihan mahdollista sekin; ett saa kaksi lasta, eri raskauksista saman vuoden aikana.

        Mutt todella erikoista ett mies olisi 3 lapsen yksinhuoltaja isä, noin nuorena. Oliko se äitihahmo katkolla, vai luistiko vaan muuten maisemista. Yleensä kyllä lastensuojelu pistää nenänsä, yhdessä sosiaalihuollon kanssa noihin vaikeampiin tapauksiin. Perhe saa silloin yleensä kodinhoitajan viikottaista apua sekä muksut tarha- tai valvotun kotihoitopaikan. Huostaanottoja nykyään vältetään, jos suinkin on mahdollista... lastensuojelullisesta näkökannasta."

        Joo, siis mä en tarkempaan tiedä miten noin kävi, mutta jannu kyllä kävi töissä ja hoiti muksuja, kuin ei mitään. Tuumi vaan, että ei oo tarvinnut paljoa naisia miettiä, kyllä touhua riittää. Silloinkin oli koko lauman kanssa mäkkärillä.

        Joo, eipä mitään....niin mä muistankin, että siellä on sulla pahoja muistoja, mutta ne nostaa äkkiä jossain päätään. Mulla ei ole ollut mitään hinkua suhteissa ollessa muihin, jos ei kulje, niin mä pistän poikki homman ja tätä nykyä ei tee edes mieli mitään uusia suhinoita ihan heti...nytten edellisestäkin taitaa olla jo keväällä kaksi, vai kolmekin vuotta?? En edes muista... Joskus saattaa innostua, että jotain suhinaa vois järjestää, mutta sit vaan tyssää...ei jaksais enää vouhottaa kenenkään kanssa kuitenkaan. Toisaalta jos vaan vetäytyis tuonne maalle ja keskittyis touhuilee kaikkea. :o)

        Menehän sä unille, niin mä koitan katsella töissä juttuja...Öitä


    • Anonyymi

      Tjaa, kyllä armeija omistaan huolta pitää. On vatetus, ruoka ja asunto "työnantajan" taholta järjestetty, kuten myös päiväjärjestys ja pakollinen yölepokin kellon mukainen, aamuherätyksineen. =))

      Totta hiivatissa niihin lukuihin saattaa tulla taukoja, ihan muistakin syistä... kuten ett ei onnistu saamaan sitä havittelemaansa opintolinjaa, esimerkiksi. Sinun pojallasi on nähdäkseni ihan oikea tukihenkilö, jolla on käsittääkseni myös varaa panostaa hänen mahdolliseen välivuoteensa, taloudellisesti.
      Mä olen itse käynyt läpi tuon ajan, ei mukavaa, mutt opettavaista monessakin mielessä.
      Ja siitä armeijasta vielä, sekin tarjoaa työpaikkoja, monen moisissa tehtävissä... monasti ihan insinööri tasoista suunnittelutyötä, tietotekniikkaa ym.
      Merivartiointia unohtamatta; kapteeneja sielläkin tarvitaan miehistölle.
      Valtion leipä kuulemma on pitkä ja kapea...
      tr.. likka

    • Anonyymi

      Hyi, epämiellyttävää ei kiinnosta

    • Anonyymi

      On se kyllä kumma että heti ollaan miettimässä teko syitä miksi sinne ei juuri nainen voi lähteä.
      Naisten ammatti tai lapset tms..
      Lähtökohtaisesti lapsilla on kuitenkin vähintään kaksi vanhempaa ja isovanhemmat jne
      Jos sen penskan faija on mutsin inttiin menoon asti ollut joku vitun vätys, niin alkaa pikkuhiljaa olla aika tehdä sillekin asialle jotain tai mun puolesta menettää kaikki oikeutensa lapseen.
      Ainahan niille lapsille löytyy joku sijoitus paikka, jos ei muualta niin sitten systeemistä, vrt . äiti lähtisi intin sijasta nokkimaan, laitokseen tms.
      Kova on halu faijalla käydä kaljalla jos antaa lapsena mieluummin sossulle.
      Mutta kyllähän huollettavat yh lapset on miestenkin kohdalla palveluksesta vapauttamisen peruste.

      Kaikki nämä viime vuodet on kovaan ääneen rummutettu tasa-arvoa ja kuinka ei ole sukupuoli ammatteja, on jotenkin ironista kuulla näistä naisten ammateista ja töistä, naisten suusta.

      Silloin ennen 2000 luvun alussa kun lusin oman 12kk kakkuni ja varsinkin sitä ennen esim. ylipaino ei ollut ongelma se juostiin pois, jos ei onnistunut pääsi samaan luokkaan MT ja Sos. ongelmaisten kanssa. Ne kaverit olivat vain erikoisia, palvelusluokka oli yleensä B ja ne paikkaili tauluja, teroitti moottorisahoja tai lajitteli hylsyjä jne.
      Ne asiat mitkä nykyään koetaan palveluksesta karsivana, hoidettiin sisäisillä järjestelyillä.

    • ^ prkl unohtu kirjautua sisään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe