https://yle.fi/uutiset/3-12174364
Pannaan ! ""markkinat"
Fossiilinen vety ja polttoaineet saa ruoskaa !
53
1140
Vastaukset
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17179917/green-fuel-nordic-oy---pyrocell-ab---konkurs--------konkurssi--on-vaistamatonta-!
Puusta tervan valmistaminen on järjetöntä !
"markkinat"- Anonyymi
Mistäköhän muusta ajattelit tervaa valmistaa!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäköhän muusta ajattelit tervaa valmistaa!?
https://www.youtube.com/watch?v=tmlncu36Vic
"markkinat"
- Anonyymi
Peräti 98% vetyautoista käyttää fossiilista vetyä !
"markkinat" - Anonyymi
Idiotismi huipussaan. IMF kehuu, kun suomalaiset verotetaan hengiltä!? Varmaan Ylenanto olisi innoissaan, jos suomalaiset hakkaisivat piikkilanganpätkillä selkäänsä hakaten itsestään ilmastoahdistuksen pois. Ja mikä on fossiilinen vety, jos sitä tuotetaan aurinkoenergialla tai nk. ylijäämä energialla!? Onko ihmisten perustietämys ja - sivistys nykyään noin matalaa tasoa? Ei ole ihme, että nykyinen hallitus "saa" vieläkin tuhota Suomen kilpailukykyä ja raunioittaa taloutta kestämättömillä ilmastoleikeillään...
- Anonyymi
Vedystä 99% prosenttia valmistetaan fossiilisista lähteistä.
Pääasiassa maakaasusta ja Kiinassa kivihiilestä höryreformoinnilla.
Sähkö on aivan liian kallis reitti !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedystä 99% prosenttia valmistetaan fossiilisista lähteistä.
Pääasiassa maakaasusta ja Kiinassa kivihiilestä höryreformoinnilla.
Sähkö on aivan liian kallis reitti !
"markkinat"HELEN asiakaslehti 3/2021
Hehkutti vetyä, mutta jätti kertomatta miten Suomen 140 000 tonnin vetytuotanto tehdään sähköllä.
SUOMEN käyttämä VETY valmistetaan venäläisestä maakaasusta !
Suomessa on krooninen sähköpula ja 140 000 vetytonnin tuottaminen sähköllä on järjetöntä utopiaaa ! Venäjältä tuotu kaasu on välttämätöntä Nesteen HVO my dieselin valmistamiseen !
Sama tilanne UPM Lappeenrannan mäntyöljystä vedyttämällä tehtyyn HVO dieseliin !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HELEN asiakaslehti 3/2021
Hehkutti vetyä, mutta jätti kertomatta miten Suomen 140 000 tonnin vetytuotanto tehdään sähköllä.
SUOMEN käyttämä VETY valmistetaan venäläisestä maakaasusta !
Suomessa on krooninen sähköpula ja 140 000 vetytonnin tuottaminen sähköllä on järjetöntä utopiaaa ! Venäjältä tuotu kaasu on välttämätöntä Nesteen HVO my dieselin valmistamiseen !
Sama tilanne UPM Lappeenrannan mäntyöljystä vedyttämällä tehtyyn HVO dieseliin !
"markkinat"Suomen käyttämä vety vuodessa.
Lähde: Helen asiakaslehti 3/2021 sivu 17.
"Suomessa tällä hetkellä käytettävän vedyn määrän, noin 140 kilotonnia vuodessa arvioidaan kaksinkertaistuvan 10-15 vuodessa.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HELEN asiakaslehti 3/2021
Hehkutti vetyä, mutta jätti kertomatta miten Suomen 140 000 tonnin vetytuotanto tehdään sähköllä.
SUOMEN käyttämä VETY valmistetaan venäläisestä maakaasusta !
Suomessa on krooninen sähköpula ja 140 000 vetytonnin tuottaminen sähköllä on järjetöntä utopiaaa ! Venäjältä tuotu kaasu on välttämätöntä Nesteen HVO my dieselin valmistamiseen !
Sama tilanne UPM Lappeenrannan mäntyöljystä vedyttämällä tehtyyn HVO dieseliin !
"markkinat"HELENin aasiakkaana näin tuon saman jutun ja hymähdin. Joo kait ne haluaa myydä sähköä kelle tahansa vaikka vedyntuotantoon ja myyjälle sähköpula on vain eduksi. Varmaan lähtisivät mukaan jos joku keksisi jäähdyttää ilmastoa pakastimilla - sähköä ainakin palaisi.
- Anonyymi
Tämä keskustelu on kyllä hämärin yksinpuhelu aikoihin.
- Anonyymi
Tarkoittaa sitä, että vedyn valmistus sähköllä tuhlaa rutosti energiaa.
Suomessa ei ole ylijäämää sähköstä.
Vetykilon tuottamiseen menee parhailla laitteilla 50 kWh !
https://www.energy.gov/eere/fuelcells/doe-technical-targets-hydrogen-production-electrolysis
Jos vetyautolla pääsee kilolla 100km. Se on 50kWh/ 100km !
Onko se energiatehokasta ja halpaa? Sähköyhtiöt lihovat !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että vedyn valmistus sähköllä tuhlaa rutosti energiaa.
Suomessa ei ole ylijäämää sähköstä.
Vetykilon tuottamiseen menee parhailla laitteilla 50 kWh !
https://www.energy.gov/eere/fuelcells/doe-technical-targets-hydrogen-production-electrolysis
Jos vetyautolla pääsee kilolla 100km. Se on 50kWh/ 100km !
Onko se energiatehokasta ja halpaa? Sähköyhtiöt lihovat !
"markkinat"Vetytonnin elektrollyyttinen tuotanto vie 50 MWh sähköä.
Tuhannen tonnin tuotanto 50 GWh sähköä.
H2 140 000 tonnin tuotanto 7 TWh sähköä.
Sähköä kuluisi Suomessa 7 terawattituntia 140 000 fossiilisen vetytonnin korvaamiseen !
Suomessa kuluu vuodessa maakaasua 80 petajoulea. eli 22 TWh.
https://www.stat.fi/til/ehk/2021/02/ehk_2021_02_2021-09-30_kuv_004_fi.html
Yksi mahdollisuus on tuottaa vetyä metaanin pyrolyysissä.
Täten voidaan hiilidioksidipäästöt ohittaa, kun reaktio tuotetaan sähköllä... Vaatii yli 1000 astetta..
Tuottaa hiiltä ja vetyä...
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetytonnin elektrollyyttinen tuotanto vie 50 MWh sähköä.
Tuhannen tonnin tuotanto 50 GWh sähköä.
H2 140 000 tonnin tuotanto 7 TWh sähköä.
Sähköä kuluisi Suomessa 7 terawattituntia 140 000 fossiilisen vetytonnin korvaamiseen !
Suomessa kuluu vuodessa maakaasua 80 petajoulea. eli 22 TWh.
https://www.stat.fi/til/ehk/2021/02/ehk_2021_02_2021-09-30_kuv_004_fi.html
Yksi mahdollisuus on tuottaa vetyä metaanin pyrolyysissä.
Täten voidaan hiilidioksidipäästöt ohittaa, kun reaktio tuotetaan sähköllä... Vaatii yli 1000 astetta..
Tuottaa hiiltä ja vetyä...
"markkinat"Koko Suomen tuulivoimatuotanto riittäisi juuri fossiilisen vedyn korvaamiseen.
Nesteen vetyä ei korvata yhdellä Närpiön tuulivoimapuistolla.
Siihen tarvittaisiin melkein kaikki jo rakennetut tuulivoimalat :)
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Suomen tuulivoimatuotanto riittäisi juuri fossiilisen vedyn korvaamiseen.
Nesteen vetyä ei korvata yhdellä Närpiön tuulivoimapuistolla.
Siihen tarvittaisiin melkein kaikki jo rakennetut tuulivoimalat :)
"markkinat"https://www.motiva.fi/ratkaisut/uusiutuva_energia/tuulivoima/tuulivoima_suomessa
"markkinat"
- Anonyymi
Vetyautoilu on todella tyhmien haaveilua ! Kaliforniassa tämä on todettu varsin hyvin!
Sveitsissä testattu !
https://www-autoscout24-ch.translate.goog/de/c/d/information/toyota-mirai-im-test-wasserstoff-in-seiner-schoensten-form?a=28603&_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=nui
"markkinat"- Anonyymi
321l tavaratila noin isokokoisessa autossa? Tesla Model Y:ssä taisi olla tilaa kolme kertaa enemmän! Ei edes 450 km rangea täydellä 5.6kg vetytankillisella? Painaa lähes tarkalleen yhtä paljon kuin Tesla Model Y LR?
Käsittämättömän suuret käyttövoimakustannukset.
En oikein ymmärrä kuka Mirain ostaisi. Varsinkin kun lukee forumeilta miten vetyauton tankkaus on käytännössä kokopäivätyötä sellaisissakin paikoissa, joissa on tiheä jakeluverkosto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
321l tavaratila noin isokokoisessa autossa? Tesla Model Y:ssä taisi olla tilaa kolme kertaa enemmän! Ei edes 450 km rangea täydellä 5.6kg vetytankillisella? Painaa lähes tarkalleen yhtä paljon kuin Tesla Model Y LR?
Käsittämättömän suuret käyttövoimakustannukset.
En oikein ymmärrä kuka Mirain ostaisi. Varsinkin kun lukee forumeilta miten vetyauton tankkaus on käytännössä kokopäivätyötä sellaisissakin paikoissa, joissa on tiheä jakeluverkosto.https://www.motorbiscuit.com/blue-hydrogen-production-dirty-natural-gas-problem/
Tämä on totta.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.motorbiscuit.com/blue-hydrogen-production-dirty-natural-gas-problem/
Tämä on totta.
"markkinat"Käännettynä.
https://www-motorbiscuit-com.translate.goog/blue-hydrogen-production-dirty-natural-gas-problem/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB&_x_tr_pto=nui
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännettynä.
https://www-motorbiscuit-com.translate.goog/blue-hydrogen-production-dirty-natural-gas-problem/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB&_x_tr_pto=nui
"markkinat"Vihreää vetyä tuotetaan maailmassa häviävän vähän. Maailman vedystä 99% on fossiillista vetyä !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreää vetyä tuotetaan maailmassa häviävän vähän. Maailman vedystä 99% on fossiillista vetyä !
"markkinat"Los Angeles Times kirjoitti !
https://www-latimes-com.translate.goog/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=nui
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Los Angeles Times kirjoitti !
https://www-latimes-com.translate.goog/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=nui
"markkinat"Tämä murskaa vetysähköautojen tulevaisuuden Suomessa !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä murskaa vetysähköautojen tulevaisuuden Suomessa !
"markkinat"Vetyä saadaan kuule ihan vaikka ilmasta ja siinä olevasta kosteudesta, jos niikseen tulee. Vetyä saadaan yksinkertaisimmillaan johtamalla korkeajännitteistä sähköä veteen, jolloin tuotetaan vetyä ja happea. Aika puhdas on valmistusprosessi. Toki on muitakin tapoja, joita teollisuuden tuottamaa hukkaenergiaa käyttämällä saadaan tuotettua vetyä.
"markkinat" - nimimerkki, olet siis ostanut kalliin sähköauton ja kadut sitä katkerasti nyt vai mistä tuo spämmivimma kumpuaa? Ihan samanlainen reaktio, kuin rokotteen ottaneilla, jotka alkoivat miettimään, että olikohan tää nyt ihan niin järkevä juttu?!? Viimeistään siinä vaiheessa tajuavat, kun miettivät, miksi tätä piikitetään kokoajan ja muita piikkejä riittää vain yksi...
- Anonyymi
Arvon nimimerkki ”markkinat”,
Nautin suunnattomasti näistä viikoista, jolloin et ollut palstalla spämmäämässä vetykriittisiä uutisiasi
Tälläkin hetkellä sadoilla öljykentillä ja -jalostamoilla päästetään maakaasu suoraan polttoon (eli soihtuna taivaalle), koska sille ei ole mitään käyttöä. Tällä kaasumäärällä saataisiin harmaata vetyä aikaiseksi sellainen määrä, että oksat pois. Toki tuotannossa syntyy hiilidioksidia yhtä lailla mitä soihtupoltossa, mutta kun hukkakaasusta tuotettua vetyä käytetäänkin vetyautojen polttoaineena, saadaan tätä saastumista vähennettyä. Vetyauto nimittäin puhdistaa ilmaa.
On järjetöntä polttaa hyvää vedyn raaka-ainetta taivaalle miljoonien kuutioiden edestä joka ainoa hetki. Vetylaitokset öljykenttien -ja jalostamoiden yhteyteen, niin saadaan tuotetta, jonka avulla ilmaa voidaan puhdistaa.
Kun olet vastannut kommenttiini asiallisesti ja faktapohjaisesti, voitkin häipyä taas pariksi kuukaudeksi tältä palstalta trollaamasta.- Anonyymi
Tuo nimimerkki "markkinat" on yksi harvoista selväpäisistä koko palstalla. Hän ei myöskään ole koskaan ala-arvoisen töykeä, kuten sinä.
Jätät muuten kokonaan huomiotta etäisyydet: soihdutus ei ole mikään vahinko, vaan kaasun kerääminen keskellä-ei-mitään on usein taloudellisesti kannattamatonta. Jos se kannattaa, se kyllä otetaan talteen.
Joka tapauksessa harmaa vety ei ole ratkaisu mihinkään. Edes sininen vety ei auta CO2 päästöjen osalta.
- Anonyymi
Kyllä vety on hyvä, vallankin vetypommi. Sillä voisi hoitaa väestöräjähdyksen ja erityisesti rättipäiden sikiämisen aiheuttamat ongelmat nopeasti kuntoon.
- Anonyymi
Tiedon ja ymmärryksen puute on nähtävissä.
- Anonyymi
Jo olemassa olevista vaihtoehtoisista polttoaineista parhaimpia ovat bioetanoli (E85 tai E100), biobutanoli(kallis hinta vähäisen tuotannon takia). Biodiesel(ei FAME), etanoli-diesel(ED95). Näillä moottoreiden pakokaasupäästöt ovat puhtaampia kuin fossiilisilla dieselillä ja bensalla. Silti eivät huononna ollenkaan moottoreiden suorituskykyä vaan ovat suorituskyvyn osalta parempia kuin vety, biokaasu, nestekaasu(LPG), häkäpönttö.
Suomessa vaihtoehtoisista polttoaineista E85 polttoaineella on ainakin toistaiseksi kaikista laajin tankkausverkosto, toisena täysin uusiutuva biodiesel.- Anonyymi
Suomessa HVO diesel ei ole täysin uusiutuvaa, koska sen valmistuksessa on käytetty fossiilista vetyä.
Biokaasu on fossiilivapaata.
Tärkkelysjätteistä valmistettu E85 polttoaineen etanoli on ympäristöteko. Jos bensiinikomponentti on myös täysin biopohjaista fossiilivedysta vapaata, niin vieläkin parempi.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa HVO diesel ei ole täysin uusiutuvaa, koska sen valmistuksessa on käytetty fossiilista vetyä.
Biokaasu on fossiilivapaata.
Tärkkelysjätteistä valmistettu E85 polttoaineen etanoli on ympäristöteko. Jos bensiinikomponentti on myös täysin biopohjaista fossiilivedysta vapaata, niin vieläkin parempi.
"markkinat"Biobensiini ja biodiesel on periaatteessa täysin 100% biokomponenteista tuotettuja.
Biobensiini käsitteenä on käytännössä häilyvä ja termiä käytetään väärin.
Biöljy käsitetteenä ! Käytetään myös väärin. Esimerkki !
Puupyrolyysiterva !
https://yle.fi/aihe/t/18-55355
Biobensiini....
https://www.ts.fi/uutiset/1074111818/Biobensiini tulee myyntiin ItaSuomessa
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biobensiini ja biodiesel on periaatteessa täysin 100% biokomponenteista tuotettuja.
Biobensiini käsitteenä on käytännössä häilyvä ja termiä käytetään väärin.
Biöljy käsitetteenä ! Käytetään myös väärin. Esimerkki !
Puupyrolyysiterva !
https://yle.fi/aihe/t/18-55355
Biobensiini....
https://www.ts.fi/uutiset/1074111818/Biobensiini tulee myyntiin ItaSuomessa
"markkinat"Oikea bioöljy on kasvi ja eläinpohjaista rasvaa. Esimerkiksi rapsi, rypsi, pellava, maissi, mänty, risiini, palmu, eläin, kasvi- levä, jne... bioöljyt !
Green Fuel Nordic Oy "bioöljy" ei ole koskaan nähnytkään rasvaa ja hiilivetyjä !
https://yle.fi/aihe/t/18-55355
Vastaavaa tyhmyyttä on vedyn ihannointi pelastajana !
Lintilä ei näitä tosiasioita ymmärrä !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea bioöljy on kasvi ja eläinpohjaista rasvaa. Esimerkiksi rapsi, rypsi, pellava, maissi, mänty, risiini, palmu, eläin, kasvi- levä, jne... bioöljyt !
Green Fuel Nordic Oy "bioöljy" ei ole koskaan nähnytkään rasvaa ja hiilivetyjä !
https://yle.fi/aihe/t/18-55355
Vastaavaa tyhmyyttä on vedyn ihannointi pelastajana !
Lintilä ei näitä tosiasioita ymmärrä !
"markkinat"Puupyrolyysineste. Sitä markkinoitiin "bioöljynä" !
Sisältää alle 2% hiilivetyjä !
Siksi sitä ei patenttihakemuksessa kutsuta bioöljyksi ! Se on PYROLYYSINESTETTÄ !
https://patentimages.storage.googleapis.com/45/3b/56/b8f13da0c2a7f1/FI116902B.pdf
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puupyrolyysineste. Sitä markkinoitiin "bioöljynä" !
Sisältää alle 2% hiilivetyjä !
Siksi sitä ei patenttihakemuksessa kutsuta bioöljyksi ! Se on PYROLYYSINESTETTÄ !
https://patentimages.storage.googleapis.com/45/3b/56/b8f13da0c2a7f1/FI116902B.pdf
"markkinat"https://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/2861-lieksan-biooljyjalostamon-pelastamiseksi-tulossa-osakeanti
Kanadassa pelastus epäonnistui vastaavassa tilassa. Samoin Amerikassa !
Kukaan ei lähtenyt rahoittamaan !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/2861-lieksan-biooljyjalostamon-pelastamiseksi-tulossa-osakeanti
Kanadassa pelastus epäonnistui vastaavassa tilassa. Samoin Amerikassa !
Kukaan ei lähtenyt rahoittamaan !
"markkinat"Tilanne Lieksassa on heikko. Lintilä syötti raskaasti verotettua rahaa molokin kitaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17140236/green-fuel-nordic-lieksan-tehdas-tayttaa-vuosia-
VETY on vastaava molokin kita, kun sillä syötetään henkilöautoja !
"markkinat"
- Anonyymi
"Fossiilinen vety ja polttoaineet saa ruoskaa !"
Ainakin liikennepolttoineilla on kunnon verot esim. veroton bensiini maksa valmistus ja muine kustannuksineen n. 54 c/l ja pumpulla yli 180. Veroa on siin n. 350 % lähes sama muilla polttoauineilla.
Bensa on tislausen sivutuote, jos sitä ei käytetä polttoaineena se pitäsi heittä pois mikä on tuhlausta.
Suomessa liikenteen verotuksessa saadaan n. 7-8 mrd. €, polttoaineet n. 4 mrd. € ja muu liikenteen verotus, auto-, ajoneuvovero jne. loput 4 mrd €.
Liikenteen verotulot valtiolle ovat merkittävät joten halutaanko tämä veropohja tuhota täydellisesti.
Kannattaisi rauhottua ja miettiä aivan rauhassa verotuksen muutoksia ettei tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja ja pienentää valtion muutenkin heiveröisiä tuloja.- Anonyymi
Sinulla on väärää dataa !
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/verot-ja-maksut/valmisteverotus/nestemaiset-polttoaineet/verotaulukot/
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on väärää dataa !
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/verot-ja-maksut/valmisteverotus/nestemaiset-polttoaineet/verotaulukot/
"markkinat"Biobensiini T on hiilidioksidiverosta vapaata, mutta energiasisältövero siitäkin pitää maksaa.
"markkinat" - Anonyymi
"Veroa on siin n. 350 % lähes sama muilla polttoauineilla."
Hiukan väärin laskettu veroa n. 250 %.
Noilla arvoilla laskettuna tarkemmin 1,80/0,54*100 % = 333, 3 % mutta veron osuus on 233,3 %. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Veroa on siin n. 350 % lähes sama muilla polttoauineilla."
Hiukan väärin laskettu veroa n. 250 %.
Noilla arvoilla laskettuna tarkemmin 1,80/0,54*100 % = 333, 3 % mutta veron osuus on 233,3 %.Väärin laskettu.
Veroton bensiini maksaa enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin laskettu.
Veroton bensiini maksaa enemmän.Tieliikenne sivuilta:
"Esimerkiksi maaliskuussa 2020 bensiinin kuluttajahinnasta keskimäärin 65-70 % muodostui erilaisista veroista."
Pumppu hinnasta on veroa 65-70 % siis 0,30 * 180 c / l = 54 c /l eli 54 c on jalostamohinta ja sen päälle lasketaan valmiste- ja liikevaihtovero.
"1,80/0,54*100 % = 333, 3 % veron osuus on 233"
Vaikuttaisi veron suuruusluokka prosenteina oikealta, kun lasketaan vero prosentteina jalostamohinnasta.
- Anonyymi
Vedyllehän on se oma palstansa.
- Anonyymi
Vetyautojen hyötysuhde 26%.
Polttomoottoriautojen 20% , MUTTA SÄHKÖAUTOT OVAT yli KOLME KERTAA ENERGIATEHOKKAAMPIA !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautojen hyötysuhde 26%.
Polttomoottoriautojen 20% , MUTTA SÄHKÖAUTOT OVAT yli KOLME KERTAA ENERGIATEHOKKAAMPIA !
"markkinat"Vety toimii lentokoneissa ja raskaassa liikenteessä. Massoille se ei sovellu. Platina rajoittaa ja huono hyötysuhde.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety toimii lentokoneissa ja raskaassa liikenteessä. Massoille se ei sovellu. Platina rajoittaa ja huono hyötysuhde.
"markkinat"https://www.youtube.com/watch?v=4sn0ecqZgog
DW antaa perespektiiviä !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=4sn0ecqZgog
DW antaa perespektiiviä !
"markkinat"Perspektiiviä :)
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perspektiiviä :)
"markkinat"Platinan tarve on vetysähköautojen ongelma sekä akun voimakas heikkeminen.
Vetysähköauton akku joutuu hyvin suureen rasitukseen.
-- Vetysähköauton energiakulutus 55 kWh / 100km on huono.
Korkeapainepullot akut painaa ! Mirai painaa 2 tonnia !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Platinan tarve on vetysähköautojen ongelma sekä akun voimakas heikkeminen.
Vetysähköauton akku joutuu hyvin suureen rasitukseen.
-- Vetysähköauton energiakulutus 55 kWh / 100km on huono.
Korkeapainepullot akut painaa ! Mirai painaa 2 tonnia !
"markkinat"Maailman vedystä 99% on fossiilista.
- Anonyymi
Jokaiseen vetyauton polttokennoon tarvitaan 0,1 kilo platinaa ! !
"markkinat"- Anonyymi
Maailmassa tällä hetkellä kaivettu noin 69 miljoonaa kiloa platinaa. Joten koko autokannan muuttamiseksi eli 1.4 miljardiin vetyautoon tarvittaisiin huimat 140 miljoonaa kiloa platinaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa tällä hetkellä kaivettu noin 69 miljoonaa kiloa platinaa. Joten koko autokannan muuttamiseksi eli 1.4 miljardiin vetyautoon tarvittaisiin huimat 140 miljoonaa kiloa platinaa.
Totta !
Siksi !
https://www.nettiauto.com/hyundai/sahko?id_vehicle_type=1&id_country[]=73
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta !
Siksi !
https://www.nettiauto.com/hyundai/sahko?id_vehicle_type=1&id_country[]=73
"markkinat"Kansa tietää !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansa tietää !
"markkinat"Platina ei riitä. Se on totta !
Litiumia on maailmassa lähes rajattomasti !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Platina ei riitä. Se on totta !
Litiumia on maailmassa lähes rajattomasti !
"markkinat"0.1 kg platinaa per 30kw tehoinen polttokenno.
Emma Maersk valtamerilaivain moottorista löytyy tehoa 80 224 kW. Tuon tehoiseen polttokennoon tarvittaisiin 8022 kiloa platinaa! Platinan kilohinta on 27.09 EUR/g. Pelkkä polttokennon vaatima platina maksaisi 217 miljoonaa euroa. Suhteessa laivan hintaan paljon? Varustamot eivät ehkä heti innostu vedystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0.1 kg platinaa per 30kw tehoinen polttokenno.
Emma Maersk valtamerilaivain moottorista löytyy tehoa 80 224 kW. Tuon tehoiseen polttokennoon tarvittaisiin 8022 kiloa platinaa! Platinan kilohinta on 27.09 EUR/g. Pelkkä polttokennon vaatima platina maksaisi 217 miljoonaa euroa. Suhteessa laivan hintaan paljon? Varustamot eivät ehkä heti innostu vedystä.Hehe taisi käydä iso ajatusvirhe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3202498Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2712300Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.241661Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511397- 871311
Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e981310Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta461297Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1651264- 1021256
- 821241