Fossiilinen vety ja polttoaineet saa ruoskaa !

Anonyymi

53

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistäköhän muusta ajattelit tervaa valmistaa!?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Peräti 98% vetyautoista käyttää fossiilista vetyä !

      "markkinat"

    • Anonyymi

      Idiotismi huipussaan. IMF kehuu, kun suomalaiset verotetaan hengiltä!? Varmaan Ylenanto olisi innoissaan, jos suomalaiset hakkaisivat piikkilanganpätkillä selkäänsä hakaten itsestään ilmastoahdistuksen pois. Ja mikä on fossiilinen vety, jos sitä tuotetaan aurinkoenergialla tai nk. ylijäämä energialla!? Onko ihmisten perustietämys ja - sivistys nykyään noin matalaa tasoa? Ei ole ihme, että nykyinen hallitus "saa" vieläkin tuhota Suomen kilpailukykyä ja raunioittaa taloutta kestämättömillä ilmastoleikeillään...

      • Anonyymi

        Vedystä 99% prosenttia valmistetaan fossiilisista lähteistä.
        Pääasiassa maakaasusta ja Kiinassa kivihiilestä höryreformoinnilla.

        Sähkö on aivan liian kallis reitti !

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedystä 99% prosenttia valmistetaan fossiilisista lähteistä.
        Pääasiassa maakaasusta ja Kiinassa kivihiilestä höryreformoinnilla.

        Sähkö on aivan liian kallis reitti !

        "markkinat"

        HELEN asiakaslehti 3/2021

        Hehkutti vetyä, mutta jätti kertomatta miten Suomen 140 000 tonnin vetytuotanto tehdään sähköllä.

        SUOMEN käyttämä VETY valmistetaan venäläisestä maakaasusta !

        Suomessa on krooninen sähköpula ja 140 000 vetytonnin tuottaminen sähköllä on järjetöntä utopiaaa ! Venäjältä tuotu kaasu on välttämätöntä Nesteen HVO my dieselin valmistamiseen !

        Sama tilanne UPM Lappeenrannan mäntyöljystä vedyttämällä tehtyyn HVO dieseliin !

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HELEN asiakaslehti 3/2021

        Hehkutti vetyä, mutta jätti kertomatta miten Suomen 140 000 tonnin vetytuotanto tehdään sähköllä.

        SUOMEN käyttämä VETY valmistetaan venäläisestä maakaasusta !

        Suomessa on krooninen sähköpula ja 140 000 vetytonnin tuottaminen sähköllä on järjetöntä utopiaaa ! Venäjältä tuotu kaasu on välttämätöntä Nesteen HVO my dieselin valmistamiseen !

        Sama tilanne UPM Lappeenrannan mäntyöljystä vedyttämällä tehtyyn HVO dieseliin !

        "markkinat"

        Suomen käyttämä vety vuodessa.

        Lähde: Helen asiakaslehti 3/2021 sivu 17.

        "Suomessa tällä hetkellä käytettävän vedyn määrän, noin 140 kilotonnia vuodessa arvioidaan kaksinkertaistuvan 10-15 vuodessa.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HELEN asiakaslehti 3/2021

        Hehkutti vetyä, mutta jätti kertomatta miten Suomen 140 000 tonnin vetytuotanto tehdään sähköllä.

        SUOMEN käyttämä VETY valmistetaan venäläisestä maakaasusta !

        Suomessa on krooninen sähköpula ja 140 000 vetytonnin tuottaminen sähköllä on järjetöntä utopiaaa ! Venäjältä tuotu kaasu on välttämätöntä Nesteen HVO my dieselin valmistamiseen !

        Sama tilanne UPM Lappeenrannan mäntyöljystä vedyttämällä tehtyyn HVO dieseliin !

        "markkinat"

        HELENin aasiakkaana näin tuon saman jutun ja hymähdin. Joo kait ne haluaa myydä sähköä kelle tahansa vaikka vedyntuotantoon ja myyjälle sähköpula on vain eduksi. Varmaan lähtisivät mukaan jos joku keksisi jäähdyttää ilmastoa pakastimilla - sähköä ainakin palaisi.


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu on kyllä hämärin yksinpuhelu aikoihin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä, että vedyn valmistus sähköllä tuhlaa rutosti energiaa.
        Suomessa ei ole ylijäämää sähköstä.

        Vetykilon tuottamiseen menee parhailla laitteilla 50 kWh !

        https://www.energy.gov/eere/fuelcells/doe-technical-targets-hydrogen-production-electrolysis

        Jos vetyautolla pääsee kilolla 100km. Se on 50kWh/ 100km !

        Onko se energiatehokasta ja halpaa? Sähköyhtiöt lihovat !

        "markkinat"

        Vetytonnin elektrollyyttinen tuotanto vie 50 MWh sähköä.
        Tuhannen tonnin tuotanto 50 GWh sähköä.
        H2 140 000 tonnin tuotanto 7 TWh sähköä.


        Sähköä kuluisi Suomessa 7 terawattituntia 140 000 fossiilisen vetytonnin korvaamiseen !

        Suomessa kuluu vuodessa maakaasua 80 petajoulea. eli 22 TWh.

        https://www.stat.fi/til/ehk/2021/02/ehk_2021_02_2021-09-30_kuv_004_fi.html



        Yksi mahdollisuus on tuottaa vetyä metaanin pyrolyysissä.
        Täten voidaan hiilidioksidipäästöt ohittaa, kun reaktio tuotetaan sähköllä... Vaatii yli 1000 astetta..

        Tuottaa hiiltä ja vetyä...


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetytonnin elektrollyyttinen tuotanto vie 50 MWh sähköä.
        Tuhannen tonnin tuotanto 50 GWh sähköä.
        H2 140 000 tonnin tuotanto 7 TWh sähköä.


        Sähköä kuluisi Suomessa 7 terawattituntia 140 000 fossiilisen vetytonnin korvaamiseen !

        Suomessa kuluu vuodessa maakaasua 80 petajoulea. eli 22 TWh.

        https://www.stat.fi/til/ehk/2021/02/ehk_2021_02_2021-09-30_kuv_004_fi.html



        Yksi mahdollisuus on tuottaa vetyä metaanin pyrolyysissä.
        Täten voidaan hiilidioksidipäästöt ohittaa, kun reaktio tuotetaan sähköllä... Vaatii yli 1000 astetta..

        Tuottaa hiiltä ja vetyä...


        "markkinat"

        Koko Suomen tuulivoimatuotanto riittäisi juuri fossiilisen vedyn korvaamiseen.

        Nesteen vetyä ei korvata yhdellä Närpiön tuulivoimapuistolla.

        Siihen tarvittaisiin melkein kaikki jo rakennetut tuulivoimalat :)


        "markkinat"


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        321l tavaratila noin isokokoisessa autossa? Tesla Model Y:ssä taisi olla tilaa kolme kertaa enemmän! Ei edes 450 km rangea täydellä 5.6kg vetytankillisella? Painaa lähes tarkalleen yhtä paljon kuin Tesla Model Y LR?

        Käsittämättömän suuret käyttövoimakustannukset.

        En oikein ymmärrä kuka Mirain ostaisi. Varsinkin kun lukee forumeilta miten vetyauton tankkaus on käytännössä kokopäivätyötä sellaisissakin paikoissa, joissa on tiheä jakeluverkosto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        321l tavaratila noin isokokoisessa autossa? Tesla Model Y:ssä taisi olla tilaa kolme kertaa enemmän! Ei edes 450 km rangea täydellä 5.6kg vetytankillisella? Painaa lähes tarkalleen yhtä paljon kuin Tesla Model Y LR?

        Käsittämättömän suuret käyttövoimakustannukset.

        En oikein ymmärrä kuka Mirain ostaisi. Varsinkin kun lukee forumeilta miten vetyauton tankkaus on käytännössä kokopäivätyötä sellaisissakin paikoissa, joissa on tiheä jakeluverkosto.

        https://www.motorbiscuit.com/blue-hydrogen-production-dirty-natural-gas-problem/

        Tämä on totta.

        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä murskaa vetysähköautojen tulevaisuuden Suomessa !

        "markkinat"

        Vetyä saadaan kuule ihan vaikka ilmasta ja siinä olevasta kosteudesta, jos niikseen tulee. Vetyä saadaan yksinkertaisimmillaan johtamalla korkeajännitteistä sähköä veteen, jolloin tuotetaan vetyä ja happea. Aika puhdas on valmistusprosessi. Toki on muitakin tapoja, joita teollisuuden tuottamaa hukkaenergiaa käyttämällä saadaan tuotettua vetyä.

        "markkinat" - nimimerkki, olet siis ostanut kalliin sähköauton ja kadut sitä katkerasti nyt vai mistä tuo spämmivimma kumpuaa? Ihan samanlainen reaktio, kuin rokotteen ottaneilla, jotka alkoivat miettimään, että olikohan tää nyt ihan niin järkevä juttu?!? Viimeistään siinä vaiheessa tajuavat, kun miettivät, miksi tätä piikitetään kokoajan ja muita piikkejä riittää vain yksi...


    • Anonyymi

      Arvon nimimerkki ”markkinat”,

      Nautin suunnattomasti näistä viikoista, jolloin et ollut palstalla spämmäämässä vetykriittisiä uutisiasi

      Tälläkin hetkellä sadoilla öljykentillä ja -jalostamoilla päästetään maakaasu suoraan polttoon (eli soihtuna taivaalle), koska sille ei ole mitään käyttöä. Tällä kaasumäärällä saataisiin harmaata vetyä aikaiseksi sellainen määrä, että oksat pois. Toki tuotannossa syntyy hiilidioksidia yhtä lailla mitä soihtupoltossa, mutta kun hukkakaasusta tuotettua vetyä käytetäänkin vetyautojen polttoaineena, saadaan tätä saastumista vähennettyä. Vetyauto nimittäin puhdistaa ilmaa.

      On järjetöntä polttaa hyvää vedyn raaka-ainetta taivaalle miljoonien kuutioiden edestä joka ainoa hetki. Vetylaitokset öljykenttien -ja jalostamoiden yhteyteen, niin saadaan tuotetta, jonka avulla ilmaa voidaan puhdistaa.

      Kun olet vastannut kommenttiini asiallisesti ja faktapohjaisesti, voitkin häipyä taas pariksi kuukaudeksi tältä palstalta trollaamasta.

      • Anonyymi

        Tuo nimimerkki "markkinat" on yksi harvoista selväpäisistä koko palstalla. Hän ei myöskään ole koskaan ala-arvoisen töykeä, kuten sinä.

        Jätät muuten kokonaan huomiotta etäisyydet: soihdutus ei ole mikään vahinko, vaan kaasun kerääminen keskellä-ei-mitään on usein taloudellisesti kannattamatonta. Jos se kannattaa, se kyllä otetaan talteen.

        Joka tapauksessa harmaa vety ei ole ratkaisu mihinkään. Edes sininen vety ei auta CO2 päästöjen osalta.


    • Anonyymi

      Kyllä vety on hyvä, vallankin vetypommi. Sillä voisi hoitaa väestöräjähdyksen ja erityisesti rättipäiden sikiämisen aiheuttamat ongelmat nopeasti kuntoon.

    • Anonyymi

      Tiedon ja ymmärryksen puute on nähtävissä.

    • Anonyymi

      Jo olemassa olevista vaihtoehtoisista polttoaineista parhaimpia ovat bioetanoli (E85 tai E100), biobutanoli(kallis hinta vähäisen tuotannon takia). Biodiesel(ei FAME), etanoli-diesel(ED95). Näillä moottoreiden pakokaasupäästöt ovat puhtaampia kuin fossiilisilla dieselillä ja bensalla. Silti eivät huononna ollenkaan moottoreiden suorituskykyä vaan ovat suorituskyvyn osalta parempia kuin vety, biokaasu, nestekaasu(LPG), häkäpönttö.

      Suomessa vaihtoehtoisista polttoaineista E85 polttoaineella on ainakin toistaiseksi kaikista laajin tankkausverkosto, toisena täysin uusiutuva biodiesel.

      • Anonyymi

        Suomessa HVO diesel ei ole täysin uusiutuvaa, koska sen valmistuksessa on käytetty fossiilista vetyä.

        Biokaasu on fossiilivapaata.

        Tärkkelysjätteistä valmistettu E85 polttoaineen etanoli on ympäristöteko. Jos bensiinikomponentti on myös täysin biopohjaista fossiilivedysta vapaata, niin vieläkin parempi.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa HVO diesel ei ole täysin uusiutuvaa, koska sen valmistuksessa on käytetty fossiilista vetyä.

        Biokaasu on fossiilivapaata.

        Tärkkelysjätteistä valmistettu E85 polttoaineen etanoli on ympäristöteko. Jos bensiinikomponentti on myös täysin biopohjaista fossiilivedysta vapaata, niin vieläkin parempi.

        "markkinat"

        Biobensiini ja biodiesel on periaatteessa täysin 100% biokomponenteista tuotettuja.

        Biobensiini käsitteenä on käytännössä häilyvä ja termiä käytetään väärin.

        Biöljy käsitetteenä ! Käytetään myös väärin. Esimerkki !

        Puupyrolyysiterva !

        https://yle.fi/aihe/t/18-55355


        Biobensiini....

        https://www.ts.fi/uutiset/1074111818/Biobensiini tulee myyntiin ItaSuomessa


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biobensiini ja biodiesel on periaatteessa täysin 100% biokomponenteista tuotettuja.

        Biobensiini käsitteenä on käytännössä häilyvä ja termiä käytetään väärin.

        Biöljy käsitetteenä ! Käytetään myös väärin. Esimerkki !

        Puupyrolyysiterva !

        https://yle.fi/aihe/t/18-55355


        Biobensiini....

        https://www.ts.fi/uutiset/1074111818/Biobensiini tulee myyntiin ItaSuomessa


        "markkinat"

        Oikea bioöljy on kasvi ja eläinpohjaista rasvaa. Esimerkiksi rapsi, rypsi, pellava, maissi, mänty, risiini, palmu, eläin, kasvi- levä, jne... bioöljyt !

        Green Fuel Nordic Oy "bioöljy" ei ole koskaan nähnytkään rasvaa ja hiilivetyjä !

        https://yle.fi/aihe/t/18-55355

        Vastaavaa tyhmyyttä on vedyn ihannointi pelastajana !

        Lintilä ei näitä tosiasioita ymmärrä !

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea bioöljy on kasvi ja eläinpohjaista rasvaa. Esimerkiksi rapsi, rypsi, pellava, maissi, mänty, risiini, palmu, eläin, kasvi- levä, jne... bioöljyt !

        Green Fuel Nordic Oy "bioöljy" ei ole koskaan nähnytkään rasvaa ja hiilivetyjä !

        https://yle.fi/aihe/t/18-55355

        Vastaavaa tyhmyyttä on vedyn ihannointi pelastajana !

        Lintilä ei näitä tosiasioita ymmärrä !

        "markkinat"

        Puupyrolyysineste. Sitä markkinoitiin "bioöljynä" !
        Sisältää alle 2% hiilivetyjä !

        Siksi sitä ei patenttihakemuksessa kutsuta bioöljyksi ! Se on PYROLYYSINESTETTÄ !

        https://patentimages.storage.googleapis.com/45/3b/56/b8f13da0c2a7f1/FI116902B.pdf

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puupyrolyysineste. Sitä markkinoitiin "bioöljynä" !
        Sisältää alle 2% hiilivetyjä !

        Siksi sitä ei patenttihakemuksessa kutsuta bioöljyksi ! Se on PYROLYYSINESTETTÄ !

        https://patentimages.storage.googleapis.com/45/3b/56/b8f13da0c2a7f1/FI116902B.pdf

        "markkinat"

        https://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/2861-lieksan-biooljyjalostamon-pelastamiseksi-tulossa-osakeanti

        Kanadassa pelastus epäonnistui vastaavassa tilassa. Samoin Amerikassa !

        Kukaan ei lähtenyt rahoittamaan !

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/2861-lieksan-biooljyjalostamon-pelastamiseksi-tulossa-osakeanti

        Kanadassa pelastus epäonnistui vastaavassa tilassa. Samoin Amerikassa !

        Kukaan ei lähtenyt rahoittamaan !

        "markkinat"

        Tilanne Lieksassa on heikko. Lintilä syötti raskaasti verotettua rahaa molokin kitaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17140236/green-fuel-nordic-lieksan-tehdas-tayttaa-vuosia-


        VETY on vastaava molokin kita, kun sillä syötetään henkilöautoja !


        "markkinat"


    • Anonyymi

      "Fossiilinen vety ja polttoaineet saa ruoskaa !"

      Ainakin liikennepolttoineilla on kunnon verot esim. veroton bensiini maksa valmistus ja muine kustannuksineen n. 54 c/l ja pumpulla yli 180. Veroa on siin n. 350 % lähes sama muilla polttoauineilla.
      Bensa on tislausen sivutuote, jos sitä ei käytetä polttoaineena se pitäsi heittä pois mikä on tuhlausta.
      Suomessa liikenteen verotuksessa saadaan n. 7-8 mrd. €, polttoaineet n. 4 mrd. € ja muu liikenteen verotus, auto-, ajoneuvovero jne. loput 4 mrd €.
      Liikenteen verotulot valtiolle ovat merkittävät joten halutaanko tämä veropohja tuhota täydellisesti.
      Kannattaisi rauhottua ja miettiä aivan rauhassa verotuksen muutoksia ettei tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja ja pienentää valtion muutenkin heiveröisiä tuloja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Veroa on siin n. 350 % lähes sama muilla polttoauineilla."

        Hiukan väärin laskettu veroa n. 250 %.
        Noilla arvoilla laskettuna tarkemmin 1,80/0,54*100 % = 333, 3 % mutta veron osuus on 233,3 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Veroa on siin n. 350 % lähes sama muilla polttoauineilla."

        Hiukan väärin laskettu veroa n. 250 %.
        Noilla arvoilla laskettuna tarkemmin 1,80/0,54*100 % = 333, 3 % mutta veron osuus on 233,3 %.

        Väärin laskettu.
        Veroton bensiini maksaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin laskettu.
        Veroton bensiini maksaa enemmän.

        Tieliikenne sivuilta:

        "Esimerkiksi maaliskuussa 2020 bensiinin kuluttajahinnasta keskimäärin 65-70 % muodostui erilaisista veroista."

        Pumppu hinnasta on veroa 65-70 % siis 0,30 * 180 c / l = 54 c /l eli 54 c on jalostamohinta ja sen päälle lasketaan valmiste- ja liikevaihtovero.

        "1,80/0,54*100 % = 333, 3 % veron osuus on 233"

        Vaikuttaisi veron suuruusluokka prosenteina oikealta, kun lasketaan vero prosentteina jalostamohinnasta.


    • Anonyymi

      Vedyllehän on se oma palstansa.

      • Anonyymi

        Vetyautojen hyötysuhde 26%.

        Polttomoottoriautojen 20% , MUTTA SÄHKÖAUTOT OVAT yli KOLME KERTAA ENERGIATEHOKKAAMPIA !

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyautojen hyötysuhde 26%.

        Polttomoottoriautojen 20% , MUTTA SÄHKÖAUTOT OVAT yli KOLME KERTAA ENERGIATEHOKKAAMPIA !

        "markkinat"

        Vety toimii lentokoneissa ja raskaassa liikenteessä. Massoille se ei sovellu. Platina rajoittaa ja huono hyötysuhde.


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety toimii lentokoneissa ja raskaassa liikenteessä. Massoille se ei sovellu. Platina rajoittaa ja huono hyötysuhde.


        "markkinat"

        https://www.youtube.com/watch?v=4sn0ecqZgog

        DW antaa perespektiiviä !

        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perspektiiviä :)

        "markkinat"

        Platinan tarve on vetysähköautojen ongelma sekä akun voimakas heikkeminen.
        Vetysähköauton akku joutuu hyvin suureen rasitukseen.

        -- Vetysähköauton energiakulutus 55 kWh / 100km on huono.

        Korkeapainepullot akut painaa ! Mirai painaa 2 tonnia !

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Platinan tarve on vetysähköautojen ongelma sekä akun voimakas heikkeminen.
        Vetysähköauton akku joutuu hyvin suureen rasitukseen.

        -- Vetysähköauton energiakulutus 55 kWh / 100km on huono.

        Korkeapainepullot akut painaa ! Mirai painaa 2 tonnia !

        "markkinat"

        Maailman vedystä 99% on fossiilista.


    • Anonyymi

      Jokaiseen vetyauton polttokennoon tarvitaan 0,1 kilo platinaa ! !

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Maailmassa tällä hetkellä kaivettu noin 69 miljoonaa kiloa platinaa. Joten koko autokannan muuttamiseksi eli 1.4 miljardiin vetyautoon tarvittaisiin huimat 140 miljoonaa kiloa platinaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansa tietää !

        "markkinat"

        Platina ei riitä. Se on totta !

        Litiumia on maailmassa lähes rajattomasti !


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Platina ei riitä. Se on totta !

        Litiumia on maailmassa lähes rajattomasti !


        "markkinat"

        0.1 kg platinaa per 30kw tehoinen polttokenno.

        Emma Maersk valtamerilaivain moottorista löytyy tehoa 80 224 kW. Tuon tehoiseen polttokennoon tarvittaisiin 8022 kiloa platinaa! Platinan kilohinta on 27.09 EUR/g. Pelkkä polttokennon vaatima platina maksaisi 217 miljoonaa euroa. Suhteessa laivan hintaan paljon? Varustamot eivät ehkä heti innostu vedystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0.1 kg platinaa per 30kw tehoinen polttokenno.

        Emma Maersk valtamerilaivain moottorista löytyy tehoa 80 224 kW. Tuon tehoiseen polttokennoon tarvittaisiin 8022 kiloa platinaa! Platinan kilohinta on 27.09 EUR/g. Pelkkä polttokennon vaatima platina maksaisi 217 miljoonaa euroa. Suhteessa laivan hintaan paljon? Varustamot eivät ehkä heti innostu vedystä.

        Hehe taisi käydä iso ajatusvirhe.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe