Taksinkuljettajan vastuulla on ihmisten henki

Anonyymi

Taksinkuljettajan työn kokonaisvaltainen näkökulma tarkoittaa fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen ja hengellisen osa-alueen huomioimista yhtenä.

Tarkoituksena on asiakkaan yksilöllisen, turvallisen ja tehokkaan kuljetuksen edistäminen. Mutta miten kuljettaja onnistuu kuljettamaan ihmistä yksilöllisesti, eikä vain mekaanisesti ja siinä sivussa käyttämään taksamittarin tietokonetta ja muita taksissa olevia välineitä ja -laitteita. Kysehän on kassanhoitajan työstä myös, ja samalla pitää ajaa turvallisesti.

Kun aivot raksuttavat kriittisesti on keskusteltava ja toimittava yhteistyössä kuljetettavan kanssa, vaalittava tämän turvallisuutta ja havainnoitava koko ympäristö ja liikenne tapahtumineen. Kriittinen ajattelu on taksityötä ohjaava voima ja vain sen tuella kykenee toimimaan vaativassa kuljettajan ammatissa tarkoituksenmukaisesti tietoisella tasolla – ja missä ammatissa tietoinen toiminta olisikaan yhtä tärkeää! Kuljettaja on päivittäin vastuussa useiden ihmisten terveydestä ja hengestä!

21

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulle piisaa kovasti jos se kuski osaa ajaa paikasta a paikkaan b. Mun fysiikka ja psyyke kestää kyllä kyyditsemisen, sosiaalisen kontaktin löydän muualtakin kuin taksista eikä sen suharin hengelliset kyvyt oo ensisijaisen tärkeitä pointteja kun kyytiä tarvitsen. Ei kai taksarin tarvitse mikään ydinfyysikko tai paavi olla ratin taakse päästäkseen? Tuntuu väliin sille, että siihen hommaan piisaa googlen maps ja paremmin päivettynyt hipiä. Eipä sillä, tärkeätä työtä.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole sinusta. Et nähtävästi ymmärrä mitään.


      • Anonyymi

        Oikeisto
        berneri , sipilä , kokoomus ja pesut
        Ei oaljon kansan turvallisuudesta piittaa.

        Taksitkin itse oikis y olaisa

        Omat koirat purivaykin rajusti kokoomuslaisiin takis isäntiiin


    • Anonyymi

      Taksinkuljettajien työ on vastuullista, rankkaa ja vaatii paineen- ja stressinsietokykyä. Samalla asiakasmäärät, tulosvaatimukset, erilaiset kuljetusalan tehtävät ja tehtäväsiirrot kuljettajille ovat huomattavasti lisääntyneet. Taksiala vaatii jatkuvaa kouluttautumista ja lisääntyvää teknistä osaamista korvaamattoman ja läheisen inhimillisen työn rinnalla. Tehtävien hoitoon kuuluu paljon huolenpitoa vanhuksista, lapsista ja sairaista henkilöistä.

      Edellä mainitut vaatimukset eivät näy riittävällä tavalla peruspalkassa, palkanlisissä tai kuljettajan ostovoimassa. Huono palkka laskee sekä taksialan vetovoimaa että työnantajien pitovoimaa. Jos saman tai paremman palkan saa muualta vähemmällä vastuulla, valinta on selvä. Siksi meillä ei ole varaa olla korottamatta taksialan palkkoja.
      Hyvä kokonaispalkka on yksi keskeisistä kilpailuvalteista myös kuljettajapulassa. Kansainvälisissä vertailuissa muun muassa suomalaisten taksinkuljettajien palkkataso on elinkustannukset huomioituna Pohjoismaiden alhaisin.

      • Anonyymi

        KIITOS👍


      • Anonyymi

        Taksinkuljettaja tekee työssään päätöksiä, jotka vaikuttavat asiakkaiden sekä heidän läheistensä hyvinvointiin. Päätökset ovat usein pieniä ja huomaamattomia valintoja asiakkaiden puolesta tai heidän kanssaan, mutta niillä voi olla suuri merkitys.

        Taksinkuljettajan työssä kohtaamat tilanteet ovat usein haastavia ja monimutkaisia, eikä niihin löydy aina yksiselitteisiä vastauksia. Arjen työssä kohdataan usein kysymyksiä oikeasta ja väärästä. Näissä tilanteissa korostuu ammatillinen ja vastuullinen toiminta. Vastausta etsittäessä on tärkeää tunnistaa toimintaa ohjaavat arvot, periaatteet ja päämäärät. Kaikkiin eettisiin ongelmiin ei löydy valmista ratkaisua, joten on tärkeää tuntea, tietää ja osata paikallinen tapakulttuuri ja arvot. Sillä selviää jo pitkälle ja kykenee tekemään hyviä päätöksiä.


      • Anonyymi

        "Huono palkka laskee sekä taksialan vetovoimaa että työnantajien pitovoimaa. Jos saman tai paremman palkan saa muualta vähemmällä vastuulla, valinta on selvä. Siksi meillä ei ole varaa olla korottamatta taksialan palkkoja."

        Kun saisi aina edes mittarin mukaisen maksu? mulle on kyllä käynyt muutaman kerran niin ettei ole saanut maksua ollenkaan, kun asiakkaalla rahaa eikä tuloja ole niin ei sitä saa perimälläkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huono palkka laskee sekä taksialan vetovoimaa että työnantajien pitovoimaa. Jos saman tai paremman palkan saa muualta vähemmällä vastuulla, valinta on selvä. Siksi meillä ei ole varaa olla korottamatta taksialan palkkoja."

        Kun saisi aina edes mittarin mukaisen maksu? mulle on kyllä käynyt muutaman kerran niin ettei ole saanut maksua ollenkaan, kun asiakkaalla rahaa eikä tuloja ole niin ei sitä saa perimälläkään!

        Kyseessä on silloin lievä petos. Ns. juoksutaksi on yhtä kuin lievä petos samoin kuin kaupasta varastaminen ja seurauksena on sakkorangaistus sekä merkintä poliisirekisteriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on silloin lievä petos. Ns. juoksutaksi on yhtä kuin lievä petos samoin kuin kaupasta varastaminen ja seurauksena on sakkorangaistus sekä merkintä poliisirekisteriin.

        Niin onkin petos, mutta ei isäntä niin pienestä summasta rikosilmoitusta tee, ja vaikka tekisikin ei se rahaksi muutu, millä saat asunnottomalta, rahattomalta mitään, se jää kuljettajan tappioksi, palkka siitä keikasta oli 0 euroa!


      • Anonyymi

        Annan aina tippia 20€ kuskille, koska työ on tärkeää.


    • Anonyymi

      Kulkettajille on määrättävä työehtosopimuksella minimipalkaksi 4000€/kk.

    • Anonyymi

      Kuvauksesta päätellen tarvittaisiin esim. Nalle Wahlroos, Kari Jordan, Olli Rehn y.m. Noihin hommiin. Tietty vielä yliopistollisilla psykologian opinnoilla täydennettynä. Käsittämätöntä, etteivät ole nauttimassa kovapalkkaisista taksihommista kuskaamassa rähiseviä jurripeikkoja pikkutunneilla.

      Sen sijaan kuskeina esim. Bagdadista muuttaneita koneinsinöörejä ja mogadishulaisia kamelikuskeja. Miksiköhän. Oi miksi. Vastatkaa, palstan kaikkien alojen asiantuntijat

      • Anonyymi

        Julkisen sektorin sopimusajoja tai kelakuljetuksia ei ole mahdollista ajaa ilman koulutusta. Siksi sinun kaltaiset osaamattomat ja kouluttamattomat eivät pääse ajamaan "oikeita" takseja. Te päädytte kuskaamaan jurripeikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisen sektorin sopimusajoja tai kelakuljetuksia ei ole mahdollista ajaa ilman koulutusta. Siksi sinun kaltaiset osaamattomat ja kouluttamattomat eivät pääse ajamaan "oikeita" takseja. Te päädytte kuskaamaan jurripeikkoja.

        … nimimerkillä
        Kokemusta omaava ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisen sektorin sopimusajoja tai kelakuljetuksia ei ole mahdollista ajaa ilman koulutusta. Siksi sinun kaltaiset osaamattomat ja kouluttamattomat eivät pääse ajamaan "oikeita" takseja. Te päädytte kuskaamaan jurripeikkoja.

        Ja noista mainituista ajoista maksetaan tietysti vaativan, monivuotisen koulutuksen vastapainoksi ruhtinaalliset korvaukset? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noista mainituista ajoista maksetaan tietysti vaativan, monivuotisen koulutuksen vastapainoksi ruhtinaalliset korvaukset? ;)

        Ei niistä makseta tarpeeksi, koska keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle invataksin kuljettaja on vain 3500 euroa kuukaudessa.

        https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/inva-taksin kuljettaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niistä makseta tarpeeksi, koska keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle invataksin kuljettaja on vain 3500 euroa kuukaudessa.

        https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/inva-taksin kuljettaja

        Tuo selittääkin, miksi taksikyydit ovat Suomessa niin kalliita. Selvästi ylipalkattua väkeä, jos tuo ed. pitää paikkansa.
        Kiireesti halvempia ukkoja lisää puikkoihin hiekkamaista ja miksei myös Ukrainan pakolaisista.
        Siirtykäähän kantasuomalaiset valkonaamat pois taksihommista syömästä mamujen leipää!


    • Anonyymi

      Pääkaupungin takseihin ei tule parannusta niin kauan kun husut saa mellastaa. Eivät välitä mitään säännöistä. Liukkaat kelit tulee niin ajotaito on todella huono. Eikö kukaan saa näitä husuja kuriin. Saispa takaisin turvalliset suomalaiset taksit. Toivoa saa

    • Anonyymi

      On aika aloittaa valtakunnallinen taksilakko kelakuljetuksissa.

      • Anonyymi

        Ei mitään lakkoa tule. Jos yksi taksiukko, jolla laskento 4, uskonto 10, ajaa itsensä Kela-ajoilla katki, pari muuta hyväuskoista tulee tilalle!
        Hyvä vain, että markkinatalous eli Siperia opettaa elämän realiteetteja myös suojatyöhön liian kauan tottuneelle taksiväelle.


    • Anonyymi

      Vaativa ammatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe