uskonnot salaliittoteoriat

Heipsa
Eilen kuuntelin asiaa salaliittoteorioista ja tuli mieleeni, että eikö kaikki uskonnot ole ensimmäisiä salaliittoteorioita. ainakin ne täyttävät sen kriteerit.
Ei uskova eikä ateisti vaan tietoa kaipaava

11

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoisin myös ensimäisiä yrityksiä tehdä selityksiä mistä kaikki on tullut, ja jonkin sortin yrityksiä tomia lakina.

      No pääasiallinen syy uskonnolle on ihmisten hallinta, kuten se venäjän keisari totesi.

    • Kyllä tämä kristinuskon keskeinen doktriini "maailma pahuuden vallassa" kuulostaa hyvinkin salaliittohenkiseltä.

      • Anonyymi

        Tyypillinen ihminen (tai salkkari) pelkää hallintaa ja seurantaa. Mikä onkaan parempi väline kuin upottaa ajatus ihmismieleen näkymättömistä voimista.

        No kaikissa uskonoissa on tuo periaate, maailma pahuuden vallassa, vain pudasmieliset jne..


      • Täydennystä:

        Eilen luin erästä kristinuskon alkuaikojakin valottavaa kirjaa (Kari Kuula: Paholaisen biografia), ja siinäkin kerrottiin miten essealaiset oli vakuuttuneita siitä että Jerusalemissa hallitsee väärät papit, gnostilaiset oli varmoja että maailma oli väärän jumalan luoma, ja kristityt varmoja siitä että maailma oli paholaisen vallassa...


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Täydennystä:

        Eilen luin erästä kristinuskon alkuaikojakin valottavaa kirjaa (Kari Kuula: Paholaisen biografia), ja siinäkin kerrottiin miten essealaiset oli vakuuttuneita siitä että Jerusalemissa hallitsee väärät papit, gnostilaiset oli varmoja että maailma oli väärän jumalan luoma, ja kristityt varmoja siitä että maailma oli paholaisen vallassa...

        Mielenkiintoista että kaikki pääuskonnot ovat peräisin samasta paikasta. Sama tuote eri paketti. Ja taitaa olla ainut tuote jolla on markkinointilause " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" halusivat ne tai ei,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista että kaikki pääuskonnot ovat peräisin samasta paikasta. Sama tuote eri paketti. Ja taitaa olla ainut tuote jolla on markkinointilause " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" halusivat ne tai ei,

        Eipäs ole. Hinduja ja buddhalaisia on yli miljardi, eikä nämä uskonnot varmasti ole mistään Lähi-Idästä.

        Rahvaanomainen hindulaisuus on itseasiassa samaa perua kuin muinaisten roomalaisten ja kreikkalaisten pakanauskonnot, kuten on hindin kielikin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Eipäs ole. Hinduja ja buddhalaisia on yli miljardi, eikä nämä uskonnot varmasti ole mistään Lähi-Idästä.

        Rahvaanomainen hindulaisuus on itseasiassa samaa perua kuin muinaisten roomalaisten ja kreikkalaisten pakanauskonnot, kuten on hindin kielikin.

        No muutetaan termiksi TOP 2 Uskonnot.. kai nyt ymmärsit mitä tarkoitit,


    • Anonyymi

      Juuri näin. Uskonto on kaikkien salaliittojen äiti. Oikeastaan on harhaanjohtavaa puhua tässä yhteydessa salaliittoteoriasta koska kyseessä on yksinkertaisesti massiivinen sumutus / savuverho joka on vedetty ihmisen silmien eteen. Kyse on Babyloniasta ja kun puhutaan salaliittoteoriasta se on jotain mainitun sisällä tapahtuvaa toimintaa.

      Se on tyyliin sitä kuka mahdollisesti tappoi Kennedyn mutta ilman sitä miksi ja mihin se liittyy. Taustalla on silti aina sama kuvio -kultti joka on jatkunut jo vuosituhansia. Kutsu sitä uskonnoksi kutsu kirkoksi tai temppeliksi. Se on silti sama rakenne joka säilyy mutta miksi ei säilyisi. Kai täällä jotenkin on aina järjestäydyttävä. Mutta entä kun sitä Babyloniaa aletaankin käyttää häikäilemättömästi hyväksi. Puhutaan taas salaliitoista.

      Puhutaan siis ihmisen luomasta todellisuudesta jossa salaliittoteoria on salaliittoteoria koska se tapahtuu ihmisen itsensä luomassa todellisuudessa joka on "Babylon". Ihminen on kuitenkin harhaanjohtava käsite koska se on käsite sen itsensä luomassaan todellisuudessaan eli "Babyloniassa". Ihminen ei siis teknisesti ottaen ole ihminen. Adam & Ewe = "Man" mutta Babyloniassa se on "Hu-man". Nämä ovat lakiteknisesti kaksi eri asiaa ja tässä meitä siis sumutetaan orjiksi tietyille tahoille.

      • Tätä juuri tarkoitin. Mikä tahansa kirkko hyvin usein käyttää tai niihin uskovia ja valtiota hyväkseen. Eli sumuttaa ja kirkkain silmin!!


    • Anonyymi

      Henkisyydessä ja uskonnollisudessakin on erilaisia tasoja. Jos haluaa ymmärtää asioita syvemmin, niin tietoa joutuu etsimään ja täytyy myös kyetä ajattelemaan. objektiivisesti. Moni valitettavasti pysähtyy heti alkuunsa ja tyytyy siihen, että "Jumala on", eikä pohdi tuonkaan käsitteen todellista sisältöä. Itse näen "Jumalan" yleisnimityksenä korkeammille voimille, vielä korkeammille voimille ja korkeimmille voimille.

    • Anonyymi

      Kirkonrotilla on salaliittokin vapaa-ajattelijoiden kanssa. Teoriassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe