No, sattuuhan sitä paremmissakin piireissä!

Anonyymi

Matteuksen evankeliumi
3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä, NIINKUIN LUULTIIN, on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.

Matteuksen evankeliumi:
1:18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      raamatussa:

      "Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: Tämä ON minun rakas Poikani, johon minä
      olen mielistynyt"
      Matt: 3: 17

      raamatussa siis EI lue mitään "niinkuin luultiin" !!!

      • Anonyymi

        Niinkuin LUULLAAN
        eikä
        Niinkuin LUULTIIN

        Kiitos oikaisusta!


    • Anonyymi

      Ennen kuin aiheuttaa mitään toimintaa, onko noista asioista todisteita tai edes luotettavia henkilötodistuksia?
      Isyystutkimus, löytyykö?
      Puheen luonnoksen allekirjoitettu kopio päiväyksin? Kai jumalan ääni kantoi samalla puoleen maailmaan joten pitäisi löytyä sama juttu lukuisista lähteistä.

      • Vain epäjumalia joutuu maan matonen mainostamaan, oikea jumala pystyisi siihen ihan itse.


      • Jumalan ääni kantautui ja kantautuu yhä vieläkin kaikkialle maailmaan.


      • Välva kirjoitti:

        Jumalan ääni kantautui ja kantautuu yhä vieläkin kaikkialle maailmaan.

        Totta, Ukko Ylijumala paukuttaa vasaraansa ympäri maailmaa!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Totta, Ukko Ylijumala paukuttaa vasaraansa ympäri maailmaa!

        Niin. Kyllä raamatussa tosiaankin ukkosta usein pidetään "jumalan äänenä".
        Onhan se edes jotain konkreettista, ja juuri yhtä sattumanvarainen, äkkipikainen, ja tuhovoimainen kuin raamatun jumala.

        Muutenpa jumalalla onkin syvä radiohiljaisuus, kun ei yksittäisten skitsofreenikkojen tulkintoja totena pidetä.


    • Anonyymi

      Olet tavallinen suomalainen. Olet luulouskossa.

      • Anonyymi

        Luulo usko, mitä sekin sitten tarkoittaa :D luulee uskovansa.. eiköhän sitä usko tai ei usko, hyvin yksin kertaista. Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä.
        Kun näen, että Jumala ilmoitta itsensä Raamatussa, eikö sekin ole uskoa. Kun tartun Raamatun lupauksiin, siinäkin on kyse uskosta. Listaa uskosta voisi jatkaa loputtomiin. Mutta silloin uskosta voi helposti tulla suoritus, vaatimus. Näin ja noin täytyy ajatella tai toimia. Kuitenkin usko on viime kädessä lahjaa, jonka Jumala antaa.

        Mutta, jos usko on lahjaa, eihän minulla ole siinä sitten mitään sanomista tai tekemistä!? Kyllä ja ei. On totta, että ”tuuli puhaltaa, missä tahtoo”, myös Jumalan uskoa synnyttävä Pyhän Hengen tuuli. Mutta Jeesus myös sanoo: ”Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.”

        Uskoakin on lupa pyytää. Edelleen Raamattu opettaa, että ”usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana”. Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta Jumala synnyttää uskoa. Siksi meille on tärkeää, että tutkimme ja kuuntelemme Raamatun sanaa. Näin Jumala voi antaa lahjansa.
        Samalla kun usko on lahja, se on myös tehtävä. Jumala kutsuu meidät elämään hänen seurassaan, hänen tarkoittamaansa elämää. Ehkä en koskaan voi täysin ymmärtää, mitä usko on. Mutta minulle voikin olla tärkeämpää kysyä, mihin usko minua kutsuu.


    • Anonyymi

      JUMALA (niinkuin luullaan)
      Koostuu
      Kolmesta
      Eri
      Persoonasta

      1. Persoona: ISÄ
      2. Persoona: PYHÄ HENKI
      3. Persoona: POIKA

      - Persoona 2 laskeutuu NUOREN NAISEN Marian päälle, jonka seurauksena NUORI NAINEN Maria tulee raskaaksi

      MUTTA ?!?
      Persoona 2 Ei OLEKAAN Persoona 3n Isä, vaan se onkin ISÄ, elikkä persoona 1!?!
      KERRATAANPA
      Persoona 3n isä, ei ole isä, vaan isä onkin ISÄ!?!
      Persoona 2 siittää Persoona 3n , olematta Persoona 3n isä, sillä isä onkin ISÄ, eikä isä!!!

      Joosef, niinkuin luullaan, on Jeesuksen isä, mutta isä, niinkuin luullaan, onkin ISÄ, mutta jos oletetaan että siittäjä olisikin isä, niin eihän isä voisi siinä tapauksessa olla isä, vaikka kuinka monella raamatunjakeella sitä yritettäisiin todistella, ja lisää niitä keksittäisiin!
      Nyt olisi jokaisen ISÄÄ isänä pitävän, vaikka isä todistettavasti löytyykin kolleegapiiristä, mennä isyystestiin, kaikki naapurimiehet perässä jonossa seuraten, kun eihän sitä tiedä enään että mihin uskotella kun näyttää se usko olevankin vain uskottelun pohjalta uskoteltua uskoa!

      • Anonyymi

        Aviomies on kaikkialla lapsen isä, kun lapsi on syntynyt avioliiton aikana. Ellei hän itse vaadi isyystestiä ja asiasta muuta päätetä. Jumala kertoi myös Joosefille Marian olevan raskaana ja Joosef ryhtyi tietoisesti Jeesuksen maalliseksi isäksi.

        "Hänelle (=Joosef) ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: ”Joosef, Daavidin Poika, älä pelkää ottaa luoksesi Mariaa, vaimoasi, sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. Ja hän synnyttää pojan, ja sinä olet antava hänelle nimen Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistään.

        Tämä kaikki on tapahtunut, jotta täytettäisiin se, mitä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: ”Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle on annettava nimeksi Immanuel”, joka merkitsee: Jumala meidän kanssamme. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aviomies on kaikkialla lapsen isä, kun lapsi on syntynyt avioliiton aikana. Ellei hän itse vaadi isyystestiä ja asiasta muuta päätetä. Jumala kertoi myös Joosefille Marian olevan raskaana ja Joosef ryhtyi tietoisesti Jeesuksen maalliseksi isäksi.

        "Hänelle (=Joosef) ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: ”Joosef, Daavidin Poika, älä pelkää ottaa luoksesi Mariaa, vaimoasi, sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. Ja hän synnyttää pojan, ja sinä olet antava hänelle nimen Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistään.

        Tämä kaikki on tapahtunut, jotta täytettäisiin se, mitä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: ”Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle on annettava nimeksi Immanuel”, joka merkitsee: Jumala meidän kanssamme. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt"

        ”Aviomies on kaikkialla lapsen isä, kun lapsi on syntynyt avioliiton aikana."

        Missä ja milloin menivät vihille?
        Luukkaan mukaan eivät olleet naimisissa Jeesuksen syntyessä!


        Luukkaan evankeliumi:
        2:4 Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua, 
        2:5 verolle pantavaksi Marian, kihlattunsa, kanssa, joka oli raskaana. 
        2:6 Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. 
        2:7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aviomies on kaikkialla lapsen isä, kun lapsi on syntynyt avioliiton aikana. Ellei hän itse vaadi isyystestiä ja asiasta muuta päätetä. Jumala kertoi myös Joosefille Marian olevan raskaana ja Joosef ryhtyi tietoisesti Jeesuksen maalliseksi isäksi.

        "Hänelle (=Joosef) ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: ”Joosef, Daavidin Poika, älä pelkää ottaa luoksesi Mariaa, vaimoasi, sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. Ja hän synnyttää pojan, ja sinä olet antava hänelle nimen Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistään.

        Tämä kaikki on tapahtunut, jotta täytettäisiin se, mitä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: ”Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle on annettava nimeksi Immanuel”, joka merkitsee: Jumala meidän kanssamme. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt"

        ”Aviomies on kaikkialla lapsen isä, kun lapsi on syntynyt avioliiton aikana."

        Missä ja milloin menivät vihille?
        Luukkaan mukaan eivät olleet naimisissa Jeesuksen syntyessä!


        Luukkaan evankeliumi:
        2:4 Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua, 
        2:5 verolle pantavaksi Marian, kihlattunsa, kanssa, joka oli raskaana. 
        2:6 Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. 
        2:7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.


    • Anonyymi

      Vääristelet Jumalan Sanaa. Ilman rangaistusta et jää. Se on varmaa. Mitä vaan voi nyt tapahtua elämässäsi. Esimerkkejä on aivan tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Ei mitään uutta auringon alla!

        Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,


      • Anonyymi

        Matteuksen evankeliumi
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.

        Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,


      • Anonyymi

        Vihainen vihaaja vihaisena vain vihaa,
        suurta vihaa, naama väärässä pitää,
        uhkaa ja puhkuu,
        lähimmäisiään kiroo,
        kun ei voi itselleen aikaa lisää taikoo
        (Hetki lyö, viime hetki lyö...)


        Ilmestyskirja:
        ,12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"


        Jude 9
        9 But even the archangel Michael, when he was disputing with the devil about the body of Moses, did not himself dare to condemn him for slander but said, “The Lord rebuke you!”


      • Anonyymi

        Matteuksen evankeliumi:
        5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

        Luukkaan evankeliumi
        6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden. 

        Johanneksen evankeliumi
        15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten omiin tarkoituksiin tehdyllä raamatunversiosta puuttuu kokonaan syntiinlankeemus ja perisynnin kirous, joka teki kaikki ihmiset syntisiksi jo sikiämisestä alkaen.

      Vain Jeesus on synnitön, koska hän on siinnyt Pyhästä Hengestä.

      • Sinäkö sen sellaisen raamatunversion olet tehnyt, kun ei kukaan toinen ole sellaisesta kuullutkaan?


    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi:
      3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni 
      3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."


      Johannes Kastajan olisi pitänyt nähdä ja kuulla tämä,
      mutta mitä sanot?
      Kuuliko ja näkikö?

      Jos näki ja kuuli niin miksi lähettää opetuslapsensa kysymään tuollaista Jeesukselta,
      kuin tuossa alla?
      Vaikuttaa lievästi sanoen hassulta,
      ja sanoisimpa jopa että hupsulta!


      Matteuksen evankeliumi:
      11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      213
      4871
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1608
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      59
      1598
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      183
      1358
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      69
      1221
    6. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1106
    7. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1089
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      69
      1012
    9. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      80
      995
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      114
      990
    Aihe