Olen koko ikäni (yli 70 vuotta) ollut luterilaisen kirkon jäsen ja maksanut kirkollisveroa. Maksan edelleenkin, vieläpä aika paljon.
Muutin viime toukokuussa uuden seurakunnan alueelle. Siitä lähtien olen odottanut seurakunnaltani jonkinlaista viestiä tyyliin Tervetuloa seurakuntaan. Ei mitään ole kuulunut eikä näkynyt. Onko kaikkien seurakuntien toiminta mennyt näin köyhäksi, ettei ole enää varaa tai halua toivottaa seurakunnan uusi jäsen tervetulleeksi? Vai onko tämä minun seurakuntani tavallista syvemmässä unessa?
Tervetuloa seurakuntaan!
7
104
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaako tuollaiseen seurakuntaan kuuluakaan? Eroa kirkosta!
Harmillista, kun luterilaiseen kirkkoon kuuluva ei voi valita seurakuntaa. Vai voiko? - Anonyymi
www.eroakirkosta.fi
- Anonyymi
Kirkko haluaa vain rahasi, ei sinua.
- Anonyymi
Siitä olisin keskustellut, onko nykyään kohtuutonta odottaa seurakunnalta pientä viestiä siitä, että on tervetullut seurakuntaan.
Ap- Anonyymi
Onhan se nykyään liian iso toive seurakunnan toteutettavaksi! Anna pappien saarnata tyhjille saleille pöntöistään, älä mene sinne.
- Anonyymi
On.
- Anonyymi
Tärkeintä on että on Jeesuksen kanssa asiat kunnossa. Mitä se auttaa jos kuuluu luterilaiseen kirkkoon ja maksaa verot muttei ole Jumalan kanssa sovintoa tehty.
Jeesus on Ainoa Pelastaja ja syntien anteeksi antaja! Uskonnot, kirkot yms. ideologiat eivät voi pelastaa ihmistä.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt. 4:12.
“Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan” Apt.teot 2:38
“Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” Johannes 3:16
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084817Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744131502- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101098Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14976tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11958Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64921
- 64876