Omantunnonvapaus ei toimi naispappeudessakaan

Anonyymi

🧐 En lainkaan ymmĂ€rrĂ€, ettĂ€ joku on edelleen niin autuaan hyvĂ€uskoinen, ettĂ€ menee samaan halpaan avioliittokysymyksen kohdalla.

Taas luvataan, ettĂ€ kaksi keskenÀÀn ristiriitaista kantaa voi kyllĂ€ auvoisesti elÀÀ kirkossa rauhanomaisessa rinnakkainelossa – kun vain hyvÀÀ tahtoa löytyy.

Ei löydy.
Uusi on kuin laululintusen pesÀÀn munittu kÀenpoikanen, joka sisÀlle pÀÀstyÀÀn tyrkkÀÀ linnun oman poikasen ulos pesÀstÀ.

98

598

    Vastaukset

    5000
    • Anonyymi

      Eikös itse Luoma ole nyt ajamassa tÀtÀ kÀkeÀ munimaan kirkon pesÀÀn?

      • Anonyymi

        MikÀÀn muu jÀrjestö kuin evlut kirkko ei pyri kastamaan itseÀÀn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MikÀÀn muu jÀrjestö kuin evlut kirkko ei pyri kastamaan itseÀÀn.

        kastamaan piti olla kaatamaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        kastamaan piti olla kaatamaan

        Ja mitÀ tekee olematon jumala tÀllekin asialle?

        Saman mitÀ muulloinkin, olemattomuuttaan ei mitÀÀn.

        Vain tuon epÀjumalan palvelijat ahdistuvat.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ja mitÀ tekee olematon jumala tÀllekin asialle?

        Saman mitÀ muulloinkin, olemattomuuttaan ei mitÀÀn.

        Vain tuon epÀjumalan palvelijat ahdistuvat.

        Sinulta jotain pois?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta jotain pois?

        Toki, saattehan te taikauskoiset ÀÀnestÀÀkin tÀÀllÀ todellisessa maailmassa vaikka elÀtte taikamaailman sokaisemina.


      • he-ma kirjoitti:

        Toki, saattehan te taikauskoiset ÀÀnestÀÀkin tÀÀllÀ todellisessa maailmassa vaikka elÀtte taikamaailman sokaisemina.

        Olisi ihan jÀrkevÀÀ testata ihmisen todellisuudentaju ennen vaalitilaan pÀÀstÀmistÀ, mutta tÀmÀ ei taida olla vielÀ poliittisesti mahdollista.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Olisi ihan jÀrkevÀÀ testata ihmisen todellisuudentaju ennen vaalitilaan pÀÀstÀmistÀ, mutta tÀmÀ ei taida olla vielÀ poliittisesti mahdollista.

        NÀillÀ hörhöillÀ on tapana kuulua hörhöyhteisöön (esimerkiksi luteilainen kirkko), joten jÀsenyys sellaisessa estÀisi ÀÀnestÀmisen ja julkisen viran sekÀ luottamustoimen vastaanottamisen.

        Varmemmaksi vakuudeksi ÀÀnestyspaikalla voisi tehdÀ kyselyn joka paljastaa hihun.


    • Kirkko on kuin talo joka riitaituu itsensĂ€ kanssa. Sellainen ei voi pysyĂ€ pystyssĂ€, sanoo Jeesus.
      Mutta sekin toteutuu, ettĂ€ eksytys tulee omien joukosta. 😏

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltÀ kanssasi, eksytys varmaankin tulee uskovien joukosta. Ihmisten jotka pÀivÀstÀ pÀivÀÀn, vuodesta toiseen osoittelevat virheitÀ toisten tekemisistÀ osoiitamatta pystyvÀnsÀ itsekÀÀn elÀmÀÀn kaikessa elÀmÀssÀÀn Jumalan antamien tehtÀvien-, lain- ja kÀskyjen mukaisesti.
        KerÀÀvÀt omatkin taakkansa toisten harteille kannettavaksi, koska ovat saaneet ylennettyÀ itsensÀ muiden ylÀpuolelle omilla sanoillaan jotka ovat vÀkivalloin raastaneet Rakkaan Raamattumme sivuilta koristamaan ihmisen mielipidettÀ toisesta ihmisestÀ.
        Sellaisia me olemme, raadollisia ja pahaa tarkoittavia suuressa hyvyydessÀmme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltÀ kanssasi, eksytys varmaankin tulee uskovien joukosta. Ihmisten jotka pÀivÀstÀ pÀivÀÀn, vuodesta toiseen osoittelevat virheitÀ toisten tekemisistÀ osoiitamatta pystyvÀnsÀ itsekÀÀn elÀmÀÀn kaikessa elÀmÀssÀÀn Jumalan antamien tehtÀvien-, lain- ja kÀskyjen mukaisesti.
        KerÀÀvÀt omatkin taakkansa toisten harteille kannettavaksi, koska ovat saaneet ylennettyÀ itsensÀ muiden ylÀpuolelle omilla sanoillaan jotka ovat vÀkivalloin raastaneet Rakkaan Raamattumme sivuilta koristamaan ihmisen mielipidettÀ toisesta ihmisestÀ.
        Sellaisia me olemme, raadollisia ja pahaa tarkoittavia suuressa hyvyydessÀmme!

        Ei uskovien joukosta vaan entisten uskovien joukosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovien joukosta vaan entisten uskovien joukosta.

        KyllÀ vakavasti vaikuttaa siltÀ kuin aidosti uskossa olevia ihmisiÀ olisi kummallisella tavalla kadottanut Jeesuksen ydinsanoman ja yrittÀisivÀt toisia ihmisiÀ arvostelemalla ja haukumalla osoittaa itselleen olevansa uskovia.
        Aidon uskovanhan ei tarvitse epÀillÀ toisen ihmisen uskoa, ainoastaan omaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KyllÀ vakavasti vaikuttaa siltÀ kuin aidosti uskossa olevia ihmisiÀ olisi kummallisella tavalla kadottanut Jeesuksen ydinsanoman ja yrittÀisivÀt toisia ihmisiÀ arvostelemalla ja haukumalla osoittaa itselleen olevansa uskovia.
        Aidon uskovanhan ei tarvitse epÀillÀ toisen ihmisen uskoa, ainoastaan omaansa.

        ” aidosti uskossa olevia ihmisiĂ€ ”

        NimeÀ heidÀt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” aidosti uskossa olevia ihmisiĂ€ ”

        NimeÀ heidÀt.

        TiedÀn heistÀ vain anonyymi -nimen tai joiltain nimimerkkejÀ. EnhÀn minÀ heidÀn nimiÀÀn kaipaakaan, miksi sinÀ kaipaat heidÀn oikeita nimiÀÀn?


      • Anonyymi kirjoitti:

        TiedÀn heistÀ vain anonyymi -nimen tai joiltain nimimerkkejÀ. EnhÀn minÀ heidÀn nimiÀÀn kaipaakaan, miksi sinÀ kaipaat heidÀn oikeita nimiÀÀn?

        NimellĂ€ voi löytyĂ€ muutakin ”tĂ€rkeĂ€Ă€â€ tietoa, jos se on riittĂ€vĂ€n harvinainen. đŸ€”


      • Eli demokratiat eivĂ€t voi pysyĂ€ pystyssĂ€, koska niissĂ€ riidellÀÀn koko ajan. Tulevaisuus on sis Kiinan, VenĂ€jĂ€n, Valko-VenĂ€jĂ€n, Turkmenian, Saudi-Arabian ja vastaavien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovien joukosta vaan entisten uskovien joukosta.

        HyvÀ tÀsmennys!


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Jo papiksi ryhtyminen tarkoittaa Jeesuksen opetuksen hylkÀÀmistÀ, et voi ryhtyÀ papiksi jollet suorita aviorikosten siunaamista siis eronneiden vihkimisiÀ.

      • Anonyymi

        EtkÀ vihi homoja, etkÀ puhu synnistÀ, etkÀ kiellÀ naispappeutta..,,,


      • Anonyymi

        Kommenttisi osoittaa miten uskovaksi ryhtyminen tarkoittaa juuri sitÀ mistÀ kerrot pappien luopuneen. Vai voitko osoittaa yhdenkin suomalaisen uskonnollisen toimijan joka kaikessa elÀmÀssÀÀn elÀÀ Raamattua todeksi kirjaintakaan muuttamatta.
        EdellytÀt papeilta Jeesuksen opetuksien noudattamista, osoitatko yhdenkin ihmisen suomessa joka noudattaa niitÀ kaikessa elÀmÀssÀÀn kirjaintakaan muuttamatta... vai oletko ihminen joka vaatii muilta sellaista mitÀ itse ei viitsi tehdÀ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi osoittaa miten uskovaksi ryhtyminen tarkoittaa juuri sitÀ mistÀ kerrot pappien luopuneen. Vai voitko osoittaa yhdenkin suomalaisen uskonnollisen toimijan joka kaikessa elÀmÀssÀÀn elÀÀ Raamattua todeksi kirjaintakaan muuttamatta.
        EdellytÀt papeilta Jeesuksen opetuksien noudattamista, osoitatko yhdenkin ihmisen suomessa joka noudattaa niitÀ kaikessa elÀmÀssÀÀn kirjaintakaan muuttamatta... vai oletko ihminen joka vaatii muilta sellaista mitÀ itse ei viitsi tehdÀ?

        Miten sinÀ itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinÀ itse?

        Todellakaan en kykene osoittamaan yhtÀÀn uskonnollista toimijaa joka kaikessa elÀmÀssÀÀn elÀÀ Raamattua todeksi kirjaintakaan muuttamatta.
        Joo, saatan vaikuttaa viehÀttÀvÀltÀ kaikessa sydÀmettömyydessÀni, mutta yritÀn vÀlttÀÀ vaatimasta muilta sellaista mitÀ itse en viitsi tehdÀ.


      • VirkistĂ€vÀÀ, ettĂ€ heteroseksuaalisuudesta poikkeamisen jĂ€lkeen olet ottanut maalitauluksesi eronneet ja heitĂ€ vihkivĂ€t.

        TÀssÀhÀn kyse tosiaan on ihmisten valinnoista, joita voi aina kritisoida.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        VirkistÀvÀÀ, ettÀ heteroseksuaalisuudesta poikkeamisen jÀlkeen olet ottanut maalitauluksesi eronneet ja heitÀ vihkivÀt.

        TÀssÀhÀn kyse tosiaan on ihmisten valinnoista, joita voi aina kritisoida.

        HylÀtyn naiminen on Raamatun mukaan huorinteko. Ja hylÀtyksi tuleminen ei ole vÀlttÀmÀttÀ mikÀÀn valinta ja mikÀli jokainen, joka harkitsee hylÀtyn naimista pÀÀttÀisi asian Raamatullisesti olisi meillÀ melkoinen joukko tilanteeseensa syyttömiÀ kenellekÀÀn "kelpaamattomia" ihmisiÀ. KÀrsijöitÀ olisi tÀllaisessa tapauksessa yleensÀ kuitenkin aina kaksi, kelpaisi yllÀ, mutta kun ei saa ottaa.

        TÀtÀ ei Arto "muista" mainita. TietÀÀ kyllÀ varmasti. Ja missÀ sitÀ ollaan taas kerran? Kohtuuttomuuksissa.

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Vaikuttaa kuin Kristinuskon myötÀ olisi luovuttu monista ellei lÀhes kaikista Raamatun edellyttÀmistÀ asioista, jolloin uskonnollisten toimijoiden ja yksilöiden usko ja elÀmÀ tarkoittavat luopumista Raamatussa kerrotussa uskovaisuudesta.

      Uskonnollisia menoja ja toimituksia ei toteuteta kirjaintakaan muuttamatta Raamatussa kerrotulla tavalla. vaatetuksemme jo kertoo luopumuksesta jossa uskomme ei riitÀ verhoutumaan talvea varten pelkÀstÀÀn Raamatussa kerrotulla tavalla, yhdellÀ WC-pytyn huuhtelulla tuhlaamme juomakelpoista vettÀ jolla monilla maailman kriisialueilla useat lapset elÀisivÀt vuorokausia.
      Olemme valmiita laittamaan kaatopaikoille syömÀkelpoista ihmisravintoa samaan aikaan kun ihmisiÀ kuolee nÀlkÀÀn... ja hurskastelemme sanoillamme kenen usko on oikeinta ja aidointa...
      MikÀli edellytÀmme papeiltamme Raamatullista vaatimuksemukaisuutta kaikessa elÀmÀssÀÀn, yksikÀÀn tuskin on kelvollinen tehtÀvÀÀnsÀ.
      Miehen ja naisen vÀlisiÀ avioliittojalaan ei voitaisi solmia jo pelkÀstÀÀn naisen muuttuneen yhteiskunnallisen aseman vuoksi...
      Onko Herran palvelija ihminen vai sukupuoli ja tarkoittaako lÀhimmÀisenrakkaus todellakin pelkkÀÀn omaan napaan tuijottamista?
      Arkkipiispamme sanat ovat koskettavia ja ainakin itse koen niiden sisÀltÀmÀn viestin tarkoittavan meille jokaiselle tarvetta tutkia omaa itseÀmme millaisia olemme. HÀn ei korota itseÀÀn muiden ylÀpuolelle, vaan osoittaa olevansa aivan samanlainen ihminen kuin me kaikki muutkin...

      Tai mistÀ minÀ mitÀÀn tiedÀn, ehkÀ jotkut palstalaiset kykenevÀt palvelemaan Herraamme HÀnen antamiensa tehtÀvien-, lain- ja kÀskyjen mukaisesti kirjaintakaan muuttamatta kaikessa elÀmÀssÀÀn...

      • Anonyymi

        EntÀ sinÀ itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EntÀ sinÀ itse?

        Olen pienen pieni maanmatonen, joka palstaa lukiessani en enÀÀ edes tiedÀ uskoako Raamattua vai niitÀ lukuisia kirjoittajia jotka sen sivuja raastavat omien mielipiteidensÀ vahvistamiseksi ja kerskatakseen omalla uskollaan... ja kukaan meistÀ ei kuitenkaan elÀ Raamatun Kirjoituksissa kerrotulla tavalla vaikka vaadimme sitÀ muilta.
        Lohdutonta, Raamatun Sanat kÀÀntyvÀt heti julistajaansa vastaan, kun ne revitÀÀn irti kontekstistaan ja tehdÀÀn pienikin muutos... olemme kaiketi suuressa viisaudessamme suuria epÀtotuudessa pysyjiÀ vÀittÀessÀmme olevamme uskovia kun emme kuitenkaan noudata Jumalan Raamatussa meille annettuja tehtÀviÀ- ja kÀskyjÀ... onnexi sentÀÀn kehtaamme vaatia sitÀ toisiltamme niin voimme ylevÀsti pyhittÀÀ itsemme...
        -siunausta sinulle pÀivÀÀsi-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pienen pieni maanmatonen, joka palstaa lukiessani en enÀÀ edes tiedÀ uskoako Raamattua vai niitÀ lukuisia kirjoittajia jotka sen sivuja raastavat omien mielipiteidensÀ vahvistamiseksi ja kerskatakseen omalla uskollaan... ja kukaan meistÀ ei kuitenkaan elÀ Raamatun Kirjoituksissa kerrotulla tavalla vaikka vaadimme sitÀ muilta.
        Lohdutonta, Raamatun Sanat kÀÀntyvÀt heti julistajaansa vastaan, kun ne revitÀÀn irti kontekstistaan ja tehdÀÀn pienikin muutos... olemme kaiketi suuressa viisaudessamme suuria epÀtotuudessa pysyjiÀ vÀittÀessÀmme olevamme uskovia kun emme kuitenkaan noudata Jumalan Raamatussa meille annettuja tehtÀviÀ- ja kÀskyjÀ... onnexi sentÀÀn kehtaamme vaatia sitÀ toisiltamme niin voimme ylevÀsti pyhittÀÀ itsemme...
        -siunausta sinulle pÀivÀÀsi-

        ÄlĂ€ sitten arvostele muita kun et edes itsestĂ€si tiedĂ€.
        TeennÀinen nöyryytesi ei sinua pelasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄlĂ€ sitten arvostele muita kun et edes itsestĂ€si tiedĂ€.
        TeennÀinen nöyryytesi ei sinua pelasta!

        ItsestÀni toki yritinkin kertoa enkÀ sinusta... pahoittelen jos luit itsesi kanssani samaan maanmatosten joukkoon.
        Miksi kukaan arvostelisi aitoa uskovaa siitÀ hyvyydestÀ jota tÀmÀ koko sydÀmellÀÀn lÀheisilleen tuottaa, en edes minÀ multakokkareen haltijana uskaltaisi sellaiseen ryhtyÀ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ItsestÀni toki yritinkin kertoa enkÀ sinusta... pahoittelen jos luit itsesi kanssani samaan maanmatosten joukkoon.
        Miksi kukaan arvostelisi aitoa uskovaa siitÀ hyvyydestÀ jota tÀmÀ koko sydÀmellÀÀn lÀheisilleen tuottaa, en edes minÀ multakokkareen haltijana uskaltaisi sellaiseen ryhtyÀ.

        Et sinÀ uskovia huijaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinÀ uskovia huijaa!

        HyvÀ niin, koska tarkoitukseni ei olekaan huijata ketÀÀn. Kuten huomaat, uskovat joita sanani eivÀt kosketa jÀttÀvÀt kommentoimatta kurjia sanojani...


    • Anonyymi

      Ei tietenkÀÀn toimi.
      Milloinkas liberaalin sanaan voisi luottaa.

      • Anonyymi

        Samaa voi kysyÀ aivan jokaiselta ihmiseltÀ, milloinkas kenenkÀÀn sanaan voisi luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa voi kysyÀ aivan jokaiselta ihmiseltÀ, milloinkas kenenkÀÀn sanaan voisi luottaa.

        Ei ainakaan snun sanaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan snun sanaasi.

        Loistava pÀÀtelmÀ, olen aivan sanaton valovoimaisuutesi lÀheisyydessÀ... todellakin miksi kukaan luottaisi ainakaan minun sanaani...


      • Anonyymi

        Naispappien syrjitÀkysymyksessÀ ratkaisut kirkon puolesta teki KHO ja KKO, eli kirkko on "syytön."

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan snun sanaasi.

        Anonyymin kanssa on tosiaan oltava tarkkana. HÀn valehtelee vÀhintÀÀn yhtÀ paljon kuin haastaa totta.


    • Anonyymi

      Olen tehnyt selvÀksi omaisille, kun kuolen minun arkun ÀÀrellÀ ei naispappi vingu. Jos ei löydy miespappia, minut voi kuopata ilman kirkollisia seremonioita. Akat pysykööt muissa kirkon hommissa, mutta ei pappina. Itse olen nainen, eli turha alkaa syyttÀmÀÀn naisvihasta.

      • Anonyymi

        "Itse olen nainen, eli turha alkaa syyttÀmÀÀn naisvihasta."

        Ihan kuin nainen ei voisi vihata naisia.:D:D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen nainen, eli turha alkaa syyttÀmÀÀn naisvihasta."

        Ihan kuin nainen ei voisi vihata naisia.:D:D:D

        Olet oikeassa, mutta miespappeuden puolustamisen kohdalla ei ole kyse mistÀÀn naisvihasta, mikÀli se on lÀhtöisin omasta vakaumuksesta, Raamatun sanan ja luterilaisen tunnustuksen ymmÀrryksestÀ.


      • Anonyymi

        Osoita vaatimuksesi Seurakunnalle jonka hallinnoimaan Kirkkomaahan sinut siunataan.
        Sanoistasi pÀÀtellen omaisesi saattavat ihan inhimillisistÀ syistÀ muuten valita naispapin tuohon tehtÀvÀÀn.
        Raamatussa esitetyn vaatimuksenmukaisuuden omaavia miespappeja tuskin Suomesta löytyy, mutta sinullehan ilmeisesti riittÀÀ ettÀ siunaaja on sukupuoleltaan mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen nainen, eli turha alkaa syyttÀmÀÀn naisvihasta."

        Ihan kuin nainen ei voisi vihata naisia.:D:D:D

        Kateus vie kalatkin jÀrvestÀ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kateus vie kalatkin jÀrvestÀ...

        EsitÀ siitÀ tutkimus!


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        EsitÀ siitÀ tutkimus!

        Kateudesta on lukuisia tutkimuksia, löydÀt niitÀ googlaamalla.
        Muistaakseni et arvosta yliopistotutkimuksia, mutta ainakin Heldasta löydÀt...

        Joku tutkija joskus totesi kateuden olevan naturalistinen reaktio eriarvoisessa maailmassa, jossa toinen on parempi toistaan...

        Minusta suomalainen sananparsi, "kateus vie kalatkin vedestÀ", sopii varsin hyvin naispappeuden vastustamiseen liittyvien miesten ja naisten eriarvoistamisen tavoitteluun.

        PidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        Tapani mukaan olen vÀÀrÀssÀ, mutta sinullahan on arvoisesi nimimerkki joka kantaa selitysten viidakosta minullekin viisautta asian ymmÀrtÀmiseen... kiitos jo etukÀteen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kateudesta on lukuisia tutkimuksia, löydÀt niitÀ googlaamalla.
        Muistaakseni et arvosta yliopistotutkimuksia, mutta ainakin Heldasta löydÀt...

        Joku tutkija joskus totesi kateuden olevan naturalistinen reaktio eriarvoisessa maailmassa, jossa toinen on parempi toistaan...

        Minusta suomalainen sananparsi, "kateus vie kalatkin vedestÀ", sopii varsin hyvin naispappeuden vastustamiseen liittyvien miesten ja naisten eriarvoistamisen tavoitteluun.

        PidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        Tapani mukaan olen vÀÀrÀssÀ, mutta sinullahan on arvoisesi nimimerkki joka kantaa selitysten viidakosta minullekin viisautta asian ymmÀrtÀmiseen... kiitos jo etukÀteen...

        RiittÀÀ kun laitat linkin sellaiseen yhteen missĂ€ todistetaan, ettĂ€ kateus vie kalatkin jĂ€rvestĂ€ 😄


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        RiittÀÀ kun laitat linkin sellaiseen yhteen missĂ€ todistetaan, ettĂ€ kateus vie kalatkin jĂ€rvestĂ€ 😄

        VÀhÀÀnpÀ olet tyytyvÀinen, ensin vaadit esittÀmÀÀn tutkimuksen kateudesta, nyt suomalaisesta sananparresta ja sinulle riittÀisi pelkkÀ linkki.
        Jos kerran et osaa Heldasta etsiÀ lyseisiÀ tutkimuksia, niin ehkÀ osaat lukea 1.Moos 4 ja avata sen minulle ymmÀrtÀmÀttömÀlle?

        Kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        VÀhÀÀnpÀ olet tyytyvÀinen, ensin vaadit esittÀmÀÀn tutkimuksen kateudesta, nyt suomalaisesta sananparresta ja sinulle riittÀisi pelkkÀ linkki.
        Jos kerran et osaa Heldasta etsiÀ lyseisiÀ tutkimuksia, niin ehkÀ osaat lukea 1.Moos 4 ja avata sen minulle ymmÀrtÀmÀttömÀlle?

        Kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        Et edes siihen vĂ€hÀÀn kykene â˜č


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Et edes siihen vĂ€hÀÀn kykene â˜č

        Juurihan osoitin sinulle kohdan, jonka selittÀmÀllÀ esitetty suomalainen sananpari herÀÀ sinulle ja minulle henkiin. Kaikki on nyt sinusta kiinni, hyvÀ ystÀvÀ...


      • Anonyymi

        Aivan niin, enhĂ€n toki ole luvannutkaan esittÀÀ tutkimusta jossa todistettaisiin kateuden vievĂ€n kalatkin jĂ€rvestĂ€... sinĂ€ vaan aloit vaatimaan sellaista.😂
        Sananparsistakin löytyy tutkimuksia... Vai halusitko ehkÀ poliisin tekemiÀ tutkimuksia kalavarkauksista, joissa jokivarteen istutetut taimenet on pyydetty liian aikaisin ja luvattomilla pyyntivÀlineillÀ?

        PysyÀksemme aloituksen aiheessa, kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin, enhĂ€n toki ole luvannutkaan esittÀÀ tutkimusta jossa todistettaisiin kateuden vievĂ€n kalatkin jĂ€rvestĂ€... sinĂ€ vaan aloit vaatimaan sellaista.😂
        Sananparsistakin löytyy tutkimuksia... Vai halusitko ehkÀ poliisin tekemiÀ tutkimuksia kalavarkauksista, joissa jokivarteen istutetut taimenet on pyydetty liian aikaisin ja luvattomilla pyyntivÀlineillÀ?

        PysyÀksemme aloituksen aiheessa, kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        VĂ€itit kuitenkin, ettĂ€ niin on ja tutkimuksia löytyy googlaamalla. 😁


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        VĂ€itit kuitenkin, ettĂ€ niin on ja tutkimuksia löytyy googlaamalla. 😁

        Kerroin kateuteen liittyvĂ€ tutkimuksia löytyvĂ€n googlaamalla, samoin esitin Raamatunkohdan joka saattaisi liittyĂ€ aiheeseen... et kuitenkaan halunnut sitĂ€ kĂ€sitellĂ€... 😂

        En siis ole esittĂ€nyt varmana pitĂ€mÀÀni toteamusta, kuten taas itse toit esille. 😁

        Voitaisiinko vihdoinkin pitÀytyÀ aloituksen aiheessa; kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        MitÀ olet uudestisyntyneenÀ uskovana miehenÀ mieltÀ esittÀmÀstÀni pyynnöstÀ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin kateuteen liittyvĂ€ tutkimuksia löytyvĂ€n googlaamalla, samoin esitin Raamatunkohdan joka saattaisi liittyĂ€ aiheeseen... et kuitenkaan halunnut sitĂ€ kĂ€sitellĂ€... 😂

        En siis ole esittĂ€nyt varmana pitĂ€mÀÀni toteamusta, kuten taas itse toit esille. 😁

        Voitaisiinko vihdoinkin pitÀytyÀ aloituksen aiheessa; kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        MitÀ olet uudestisyntyneenÀ uskovana miehenÀ mieltÀ esittÀmÀstÀni pyynnöstÀ?

        Ja pahoittelen kiireestĂ€ johtuvia kirjoitusvirheitĂ€ 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin kateuteen liittyvĂ€ tutkimuksia löytyvĂ€n googlaamalla, samoin esitin Raamatunkohdan joka saattaisi liittyĂ€ aiheeseen... et kuitenkaan halunnut sitĂ€ kĂ€sitellĂ€... 😂

        En siis ole esittĂ€nyt varmana pitĂ€mÀÀni toteamusta, kuten taas itse toit esille. 😁

        Voitaisiinko vihdoinkin pitÀytyÀ aloituksen aiheessa; kiinnostaa mitÀ olet olet mieltÀ; pidÀmmekö Herran palvelijana ihmistÀ, vai pelkkÀÀ sukupuolta... noudatammeko Raamatun Kirjoituksia kaikissa valinnoissamme kirjaintakaan muuttamatta vai ohjaavatko alhaiset tunteemme valintojamme...

        YhdenkÀÀn suomalaisen Kristityn miespapin ei ole osoitettu olevan kelvollinen Raamatussa kerrottuun papin tehtÀvÀÀn ja kuitenkin perusteena valintaan kÀytetÀÀn Raamatun Kirjoituksia...

        MitÀ olet uudestisyntyneenÀ uskovana miehenÀ mieltÀ esittÀmÀstÀni pyynnöstÀ?

        Tuli jo selvĂ€ksi, ettei vĂ€itteellesi ole mitÀÀn nĂ€yttöÀ. 😁


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Tuli jo selvĂ€ksi, ettei vĂ€itteellesi ole mitÀÀn nĂ€yttöÀ. 😁

        Kultapieni, voitko osoittaa minkÀ vÀitteen olen esittÀnyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, voitko osoittaa minkÀ vÀitteen olen esittÀnyt?

        Lue tĂ€mĂ€n ketjun alku jos et edes sitĂ€ enÀÀ muista. 😂


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Lue tĂ€mĂ€n ketjun alku jos et edes sitĂ€ enÀÀ muista. 😂

        Aivan ja en edelleenkÀÀn ole esittĂ€nyt vĂ€itteitĂ€ 😂 oletko ollut yhteydessĂ€ lÀÀkĂ€riisi muistisi tilanteesta 😂


      • Monet naiset vihaavat naisia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta miespappeuden puolustamisen kohdalla ei ole kyse mistÀÀn naisvihasta, mikÀli se on lÀhtöisin omasta vakaumuksesta, Raamatun sanan ja luterilaisen tunnustuksen ymmÀrryksestÀ.

        Naisten halveksunnasta se on lÀhtöisin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Monet naiset vihaavat naisia!

        Huomannut saman ja ihmetyttÀÀ miksi toisen pelkkÀ olemassaolo saa jotkut raivostumaan.
        Tosin kyllÀ ÀijissÀ nÀyttÀis olevan aika tavalla samaa...


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Naisten halveksunnasta se on lÀhtöisin.

        Niin? Ja ehkÀ vielÀ halveksujan olemattomasta itsetunnosta... pikkupojan pelosta joutua kohtaamaan ÀitinsÀ kaltainen olento jolle pitÀÀ yrittÀÀ nÀyttÀÀ miehisen mittansa


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen nainen, eli turha alkaa syyttÀmÀÀn naisvihasta."

        Ihan kuin nainen ei voisi vihata naisia.:D:D:D

        Todellakin voi. SillÀ tavalla pÀÀsee puoliksi Àijien joukkoon, mikÀ on enemmÀn kuin mihin ne vihatut koskaan pystyvÀt.


      • u.v kirjoitti:

        Et edes siihen vĂ€hÀÀn kykene â˜č

        Sinua viedÀÀn taas niin ettĂ€ litran mitta vain lĂ€ikkyy. đŸ€Ł


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Todellakin voi. SillÀ tavalla pÀÀsee puoliksi Àijien joukkoon, mikÀ on enemmÀn kuin mihin ne vihatut koskaan pystyvÀt.

        Tai sitten jotkut eivÀt vain kykene katsomaan totuutta silmiin ja nÀkemÀÀn kuinka lÀpimÀtÀ yhteiskunta on naisten kannalta ja yhtyvÀt mieskuoroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja en edelleenkÀÀn ole esittĂ€nyt vĂ€itteitĂ€ 😂 oletko ollut yhteydessĂ€ lÀÀkĂ€riisi muistisi tilanteesta 😂

        Huomioni hakeminen on sinulle ihan pakkomielle. đŸ˜č


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Sinua viedÀÀn taas niin ettĂ€ litran mitta vain lĂ€ikkyy. đŸ€Ł

        Sinun viemiseksi riittÀÀ fingerporillinen đŸ˜č


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Huomioni hakeminen on sinulle ihan pakkomielle. đŸ˜č

        Voit olla huoleti, en ole kiinnostunut teistÀ vanhoista miehistÀ. HyvÀÀ isÀnpÀivÀÀ sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla huoleti, en ole kiinnostunut teistÀ vanhoista miehistÀ. HyvÀÀ isÀnpÀivÀÀ sinulle.

        Te imevĂ€isikĂ€iset olette enemmĂ€n kiinostuneita Ă€ideistĂ€nne. YmmĂ€rrĂ€n 😾


    • Anonyymi

      HyvÀ ja tÀrkeÀ havainto.

    • Anonyymi

      "avioliittokysymyksen"

      Minulta pappi kysyi ettÀ tahdonko.

    • Anonyymi

      Ei ole olemassakaan mitÀÀn "avioliittokysymystÀ", ei ainakaan mitÀÀn ongelmaa siinÀ vaikka aloittaja jostakin sellaisesta nÀyttÀÀ vihjailevan.

      • Anonyymi

        MistÀ muusta kirkko on vÀÀntÀnyt viimeiset kymmenen vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MistÀ muusta kirkko on vÀÀntÀnyt viimeiset kymmenen vuotta?

        Ei mistÀÀn muusta kuin homojen vihkimisestÀ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mistÀÀn muusta kuin homojen vihkimisestÀ.

        Se on valitettavan totta.


    • Periaatteessa noita kahta asiaa ei oikein voi verrata. SillĂ€ naisille avattiin yli kolmekymmentĂ€ vuotta sitten pappeuden mahdollisuus joten ihan aiheellista on ajatella, ettĂ€ nyt tuosta on jo niin kauan, ettei kyse ole mistÀÀn omatunnon vapaudesta vaan ihan faktasta, ettĂ€ ne naispapit pitÀÀ siellĂ€ hyvĂ€ksyĂ€ työntekijöinĂ€ siinĂ€ missĂ€ miespapitkin. Se, ettĂ€ kaikille "työmaan" sÀÀnnöt lienevĂ€t jo selvĂ€t.

      AvioliittokysymyksellÀ tarkoittanet samaa sukupuolta olevien vihkimistÀ. No sehÀn kyllÀ tulee jossakin vaiheessa mutta siirtymÀ saattaa kestÀÀ. Tuo tulee ihan siitÀkin syystÀ, ettei kirkko voi piiloutua loputtomiin tuossa asiassa "muka Raamatullisen" avioliittokÀsityksen taakse koska vihkii eronneita. Muistaakseni sinÀ taannoin jossain ketjussa jopa ihan pokerina vÀitit, ettÀ Jeesus sanoi jotain poikkeuksia , jolloin voidaan vihkiÀ aina uudelleen. No kaikki Raamattunsa lukeneet tietenkin tietÀÀ tuon olevan valhetta ja kertoi korkeintaan sinun henkilökohtaisesta ajatusmaailmasta.

      Nykyaikana oleellisin lienee juuri tuo , ettÀ jos kirkko ei vihkisi myöskÀÀn eronneita niin silloin se voisi luontevasti vedota Raamatulliseen avioliittokÀsitykseen mutta on aivan selvÀÀ, ettÀ nykyajan valveutuneet ihmiset eivÀt "osta" hommaa jossa paistaa noin valtava kaksinaismoralismi.

      • Anonyymi

        No, ajankysymys, kun tÀmÀ poistuu, eikÀ enÀÀ kÀsitetÀ uskontoa sukupuolisuuden kautta, vaan taivasten valtakunnan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ajankysymys, kun tÀmÀ poistuu, eikÀ enÀÀ kÀsitetÀ uskontoa sukupuolisuuden kautta, vaan taivasten valtakunnan.

        No periaatteessa kaikkihan on vain ajankysymystÀ mutta mitÀ nyt katsoo palstalla kun kuumotusta aiheuttaa naispappeus vielÀ yli kolmenkymmenen vuoden jÀlkeen niin sitÀ vaan tulee vÀkisin ajatelleeksi, ettÀ kuinka pitkÀn "ajan" pahimmat ÀnkyrÀt tarvitsevat siihen, ettÀ pariskuntia voidaan vihkiÀ ilman, ettÀ se sukupuoli on siinÀ se pÀÀllimmÀinen juttu.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No periaatteessa kaikkihan on vain ajankysymystÀ mutta mitÀ nyt katsoo palstalla kun kuumotusta aiheuttaa naispappeus vielÀ yli kolmenkymmenen vuoden jÀlkeen niin sitÀ vaan tulee vÀkisin ajatelleeksi, ettÀ kuinka pitkÀn "ajan" pahimmat ÀnkyrÀt tarvitsevat siihen, ettÀ pariskuntia voidaan vihkiÀ ilman, ettÀ se sukupuoli on siinÀ se pÀÀllimmÀinen juttu.

        Ei uskovat muuta mieltÀÀn koska ei Jumalakaan niin tee. SinÀ ja kaltaisesi voitte ÀnkyröidÀ mitÀ Ànkyröitte, mutta ei Jumala sanaansa muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovat muuta mieltÀÀn koska ei Jumalakaan niin tee. SinÀ ja kaltaisesi voitte ÀnkyröidÀ mitÀ Ànkyröitte, mutta ei Jumala sanaansa muuta.

        KyllÀ kovinkin muuttuvat. TiedÀn tÀllÀkin kylÀllÀ montakin uskovaksi itseÀÀn nimittÀvÀÀ lahkoilijaa jotka toista tai kolmatta kertaa vihittyjÀ. Ei tunnu mitenkÀÀn ahdistavan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        KyllÀ kovinkin muuttuvat. TiedÀn tÀllÀkin kylÀllÀ montakin uskovaksi itseÀÀn nimittÀvÀÀ lahkoilijaa jotka toista tai kolmatta kertaa vihittyjÀ. Ei tunnu mitenkÀÀn ahdistavan.

        Jumala ei ole siihen lupaa antanut. Ei se ole uskovainen vaan liberaali joka toimii vastoin Jumalan sanaa. Kuten sinÀkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole siihen lupaa antanut. Ei se ole uskovainen vaan liberaali joka toimii vastoin Jumalan sanaa. Kuten sinÀkin.

        Ei kyllÀ nuo on oikein niitÀ uudelleen kastettuja ja hassuin juttuhan tuossa onkin, ettÀ siinÀ vaiheessa kirkon palvelut eli vihkimiset kelpaavat heille vallan mainiosti.

        No tÀÀllÀ sitten muutamat aidot kirkko konservatiivit eivÀt oikein tykkÀÀ mokomasta syntielÀmÀstÀ. Olen sitten yrittÀnyt lohduttaa ja sanoa, ettÀ ei se kirkko siitÀ pilalle mene ja , ettÀ talo elÀÀ tavallaan ja vieras kulkee ajallaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei kyllÀ nuo on oikein niitÀ uudelleen kastettuja ja hassuin juttuhan tuossa onkin, ettÀ siinÀ vaiheessa kirkon palvelut eli vihkimiset kelpaavat heille vallan mainiosti.

        No tÀÀllÀ sitten muutamat aidot kirkko konservatiivit eivÀt oikein tykkÀÀ mokomasta syntielÀmÀstÀ. Olen sitten yrittÀnyt lohduttaa ja sanoa, ettÀ ei se kirkko siitÀ pilalle mene ja , ettÀ talo elÀÀ tavallaan ja vieras kulkee ajallaan.

        Vaikka kastettaisiin joka pÀivÀ, ei se ihmisestÀ uskovaa tee. Ei sinustakaan vauvakaste uskovaa tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kastettaisiin joka pÀivÀ, ei se ihmisestÀ uskovaa tee. Ei sinustakaan vauvakaste uskovaa tehnyt.

        No enhÀn minÀ sellaista ole koskaan vÀittÀnytkÀÀn. Pölhö...

        KyllÀ nuo mainitsemani ihmiset kovinkin ovat uskossa ja olleet vuosia mutta puolisot siinÀ on tosiaan tiuhaan vaihtuneet.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No enhÀn minÀ sellaista ole koskaan vÀittÀnytkÀÀn. Pölhö...

        KyllÀ nuo mainitsemani ihmiset kovinkin ovat uskossa ja olleet vuosia mutta puolisot siinÀ on tosiaan tiuhaan vaihtuneet.

        MistÀ olet saanut kyvyn erottaa uskossa olevat kun et itsekÀÀn ole?


      • Anonyymi kirjoitti:

        MistÀ olet saanut kyvyn erottaa uskossa olevat kun et itsekÀÀn ole?

        KyllÀ sen saa siinÀ samalla kun itse alkaa uskomaan. Usko pois. YmmÀrrÀn kyllÀ, ettÀ vaikea sinun on uskoa kun sinulla ei ole uskoa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        KyllÀ sen saa siinÀ samalla kun itse alkaa uskomaan. Usko pois. YmmÀrrÀn kyllÀ, ettÀ vaikea sinun on uskoa kun sinulla ei ole uskoa.

        Et sinÀ ainakaan Raamatun Jumalaan usko. Monesko muija muuten sinulla itsellÀsi on menossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinÀ ainakaan Raamatun Jumalaan usko. Monesko muija muuten sinulla itsellÀsi on menossa?

        No ensinnÀkÀÀn vaimoni ei ole mikÀÀn "muija" mutta ihan aitoa on, seuraavat pyöreÀt on sitten 40 .


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No ensinnÀkÀÀn vaimoni ei ole mikÀÀn "muija" mutta ihan aitoa on, seuraavat pyöreÀt on sitten 40 .

        Muija sen tarvii olla kun sinua sietÀÀ! Et taaskaan vastannut monesko on......


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No ensinnÀkÀÀn vaimoni ei ole mikÀÀn "muija" mutta ihan aitoa on, seuraavat pyöreÀt on sitten 40 .

        Onko jo kolmas menossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko jo kolmas menossa?

        Ei kyllÀ ihan ensimmÀinen on.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei kyllÀ ihan ensimmÀinen on.

        Valehtelet!


      • No tuohan ei pidĂ€ paikkansa. Ennen tĂ€tĂ€ iltaa kirjoitin viimeksi 7.pĂ€ivĂ€ joten kyllĂ€ tĂ€ssĂ€ muutakin on ehtinyt ja mikĂ€li sinun nyt pitÀÀ tietÀÀ niin meinaan mennĂ€ tupaan tuossa 01.00-02.00 ihan tarkkaan en pysty sanomaan kun tuosta luonnontoiminnasta ei ole ihan takuita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovat muuta mieltÀÀn koska ei Jumalakaan niin tee. SinÀ ja kaltaisesi voitte ÀnkyröidÀ mitÀ Ànkyröitte, mutta ei Jumala sanaansa muuta.

        Ja juuri tÀÀllÀ helluntailainen selitti, miten helluntailaisuus on muuttunut sadassa vuodessa suuresti. Ilmeisesti tarkoitti ettÀ edukseen, mutta tÀllöinhÀn se ei alkujaan ole voinut olla Jumalan tahdon mukaista, jos se kerran nyt on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kastettaisiin joka pÀivÀ, ei se ihmisestÀ uskovaa tee. Ei sinustakaan vauvakaste uskovaa tehnyt.

        En kyllÀ yhtÀÀn ymmÀrrÀ, miksi mennÀ kasteelle ja ikÀÀn kuin ottaa leima otsaansa ellei ole uskomassa.

        Ainoa jÀrkevÀ vaihtoehto on juonikas ajatus tulevasta valta-asemasta lahkossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!

        Miksi siis kysyit, RÀyhis? Olisit vain itse sanonut, monesko on meneillÀÀn.


      • Ja sinĂ€ vielĂ€ 10 kertaa enemmĂ€n, joten puolisosi muotoa ei tarvitse arvuutella. 😅


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ja sinĂ€ vielĂ€ 10 kertaa enemmĂ€n, joten puolisosi muotoa ei tarvitse arvuutella. 😅

        Loppu aika joka jÀÀ 10 kertaa yli kuluu kytĂ€tessĂ€ facebookissa torren kuvia jotta onko tullut uusia ja sitten pÀÀsee taas tĂ€nne kristillisesti kehumaan niitĂ€. 😅 😅


    • Anonyymi

      HenkeÀhÀn ei sielullisella ole, kuten apostoli kirjoittikin.

    Ketjusta on poistettu 4 sÀÀntöjenvastaista viestiÀ.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MielessÀni vielÀkin T

      Harmi ettÀ siinÀ kÀvi niinkuin kÀvi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvÀÀ. Toivottavasti löydÀt sopivan ja hyvÀn
      IkÀvÀ
      26
      1366
    2. NellietÀ Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypÀtÀ ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. NÀhtÀiskö ylihuomenna taas siellÀ missÀ viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyÀ, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. TehdÀÀn taas sitÀ meidÀn salakivaa.
      IkÀvÀ
      2
      1204
    5. SinÀkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystĂ€ katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ÀÀneen siinĂ€ se nyt meni😅😅... Lis
      IkÀvÀ
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, nÀin sen nÀimme. On helppo luvata kehareille, eikÀ ne ymmÀrrÀ,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lÀhes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lĂ€hes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljĂ€ JyvĂ€skylĂ€n Outlaws MC:n jĂ€sentĂ€ vangittu: "MÀÀrĂ€t p
      JyvÀskylÀ
      42
      1177
    8. Housuvaippojen kÀyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan kÀyttÀmÀÀn vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiÀ. Tuntuu, ettÀ ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. HyvÀÀ yötÀ ja kauniita unia!

      TÀytyy alkaa taas nukkumaan, ettÀ jaksaa taas tÀmÀn pÀivÀn haasteet. Aikainen tipu madon löytÀÀ, vai miten se ÀrsyttÀvÀ
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdÀ lepakkopöntön. TietÀÀkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössÀ Žvai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe