Mikä saa teidät uskomaan koronarokotteisiin?

Anonyymi

Onko se virallinen tiedotus? Rokotteiden tehokkuus? Numerot? Jokin muu syy?

100

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ne, jotka sen ovat ottaneet, niin hulluus. Peloteltu lauma.

• Anonyymi

Säkin taidat ' ottaa ' pärjäile.

• Ei se ole uskon asia, vaan kokemusperäinen. En ole ennenkään saanut niitä sairauksia, joita vastaan mut on rokotettu. En pidä koronarokotetta sen kummempana. Ei rokote ylipäätään ole mikään iso juttu tai autuaaksi tekevä asia, uskon, että koronalta välttyy parhaiten niin, että pesee käsiä ja pitää etäisyyttä ja käyttää maalaisjärkeä. Samalla tavalla kuin muiltakin influenssilta. Otan influenssarokotuksenkin kerran pari vuodessa, miksen siis koronarokotetta? Influenssarokotteesta tulee myös vähän samankaltaisia oireita kuin koronarokotteesta, mutta pienempi paha se on kuin itse tauti.

• Anonyymi

Minun maalaisjärkeni sanoo minulle, että minun pitäisi katsoa numeroita,

Vuosi sitten vähän reilu 400 tartuntaa kahdelta päivältä. Eikä ketään vielä rokotettuna, ei ollut rokotteita. Eilen ilmoitettiin yli 2000 tartuntaa ja lähes 80 prosenttia täysin rokotettuja. Jokin ei tässä yhtälössä täsmää...

Uskonko selittelyjä tai numeroita/lukuja? Kummat valhettelee enemmän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosi sitten vähän reilu 400 tartuntaa kahdelta päivältä. Eikä ketään vielä rokotettuna, ei ollut rokotteita. Eilen ilmoitettiin yli 2000 tartuntaa ja lähes 80 prosenttia täysin rokotettuja. Jokin ei tässä yhtälössä täsmää...

Nomeroiden kohdalla on tärkeää ymmärtää myös muut vaikuttavat tekijät niiden ympärillä. Minäkin pienikokoinen nainen voin helposti juoda 12 tuoppia olutta illan aikana, jos ilta on tarpeeksi pitkä (ettei maha halkea) ja olut on alkoholitonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nomeroiden kohdalla on tärkeää ymmärtää myös muut vaikuttavat tekijät niiden ympärillä. Minäkin pienikokoinen nainen voin helposti juoda 12 tuoppia olutta illan aikana, jos ilta on tarpeeksi pitkä (ettei maha halkea) ja olut on alkoholitonta.

Niin oli ennen rokotteitakin ne muut vaikuttavat tekijät.. Mutta ne ilmoitetut numerot ja luvut silti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin oli ennen rokotteitakin ne muut vaikuttavat tekijät.. Mutta ne ilmoitetut numerot ja luvut silti...

Niin toki oli ... rajumpia rajoitustoimia jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin toki oli ... rajumpia rajoitustoimia jne.

Juu ja vähemmän erilaisia variantteja. Onhan noita, erilaisia tekijöitä. Oli silloin ja on nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja vähemmän erilaisia variantteja. Onhan noita, erilaisia tekijöitä. Oli silloin ja on nyt.

Variantteja alkoi olla vuosi sittenkin jo sen verran, että olisi voinut toreilla myydä.

• Anonyymi

Esimerkiksi Deltavariantti, jota pidetään erityisen herkkänä leviämään, taidettiin tavata Suomesta ensimmäisen kerran tämän vuoden maaliskuussa. Vaikka maailmalla sitä toki oli ollut jo aikasemmin.

• Anonyymi kirjoitti:

Edelleenkään en usko mihinkään. Luotan lääketieteeseen kuitenkin melko pitkälle, koska rokotteet ovat ennenkin ajan kuluessa kukistaneet sairauksia. Ei nopeasti, mutta ajan kuluessa.
        Tällä hetkellä ei ole rokotusta, joka estää tartunnan saamista, mutta nykyrokotteet kuitenkin lieventävät koronan oireita, jos sen saa. Rokotteen ansiosta korona voi tulla oireettomana. Sehän olisikin ihannetilanne. Jos saisin koronan nyt oireettomana, mulla olisi noin puolen vuoden immuniteetti sitä vastaan eli vastaisi suunnilleen kolmatta rokotusta, olisi jopa tehokkaampi todennäköisesti.

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Edelleenkään en usko mihinkään. Luotan lääketieteeseen kuitenkin melko pitkälle, koska rokotteet ovat ennenkin ajan kuluessa kukistaneet sairauksia. Ei nopeasti, mutta ajan kuluessa.
        Tällä hetkellä ei ole rokotusta, joka estää tartunnan saamista, mutta nykyrokotteet kuitenkin lieventävät koronan oireita, jos sen saa. Rokotteen ansiosta korona voi tulla oireettomana. Sehän olisikin ihannetilanne. Jos saisin koronan nyt oireettomana, mulla olisi noin puolen vuoden immuniteetti sitä vastaan eli vastaisi suunnilleen kolmatta rokotusta, olisi jopa tehokkaampi todennäköisesti.

Normi Rämetin ja Nohynekin propagandaa. Mutta numerot ja luvut puhuu silti heitä vastaan.

Toisaalta meillä kai on edelleen uskonnonvapaus. Aina voi vedota siihen.

• Anonyymi kirjoitti:

Normi Rämetin ja Nohynekin propagandaa. Mutta numerot ja luvut puhuu silti heitä vastaan.

Toisaalta meillä kai on edelleen uskonnonvapaus. Aina voi vedota siihen.

En tunne. Ovatko he jotain lääkäreitä? En ole lukenut heidän haastattelujaan. Edelleenkin, rokotteet on vasta vaiheessa. Historia tässä nyt eniten vaikuttaa omaan käytökseen. Jos rokotteet ovat pitkällä aikavälillä ennenkin vaikuttaneet sairauksien ehkäisyyn, niin miksi ne nyt yhtäkkiä enää mitenkään vaikuttaisikaan?
        Ihmiset ovat vaan nykyään kärsimättömämpiä. mm. koska netin ja medioiden välityksellä kaikki muu on niin nopeaa, vaikkapa tiedon välitys. Kaiken pitäisi tapahtua heti. Jos ennen saatiin pakkorokottamisella sadassa vuodessa joku rokko katoamaan, niin nykyihminen ei helposti hyväksy niin hidasta kehitystä. Mutta jotkut asiat on vaan pakko hyväksyä, koska ihminen ei kykene korjaamaan kaikkea heti tai edes siedettävässä ajassa.
        Tässä vaiheessa on olemassa rokote, joka vasta lieventää oireita, valitettavasti.

• Anonyymi

En tunne. Ovatko he jotain lääkäreitä? En ole lukenut heidän haastattelujaan. Edelleenkin, rokotteet on vasta vaiheessa. Historia tässä nyt eniten vaikuttaa omaan käytökseen. Jos rokotteet ovat pitkällä aikavälillä ennenkin vaikuttaneet sairauksien ehkäisyyn, niin miksi ne nyt yhtäkkiä enää mitenkään vaikuttaisikaan?
        Ihmiset ovat vaan nykyään kärsimättömämpiä. mm. koska netin ja medioiden välityksellä kaikki muu on niin nopeaa, vaikkapa tiedon välitys. Kaiken pitäisi tapahtua heti. Jos ennen saatiin pakkorokottamisella sadassa vuodessa joku rokko katoamaan, niin nykyihminen ei helposti hyväksy niin hidasta kehitystä. Mutta jotkut asiat on vaan pakko hyväksyä, koska ihminen ei kykene korjaamaan kaikkea heti tai edes siedettävässä ajassa.
        Tässä vaiheessa on olemassa rokote, joka vasta lieventää oireita, valitettavasti.

Ai et tunne? Nyt kannattaisi tutustua. Maan johtavia rokoteasiantuntijoita. :)

https://www.youtube.com/watch?v=czui8vciqC4&t=12s

• Anonyymi kirjoitti:

Ai et tunne? Nyt kannattaisi tutustua. Maan johtavia rokoteasiantuntijoita. :)

https://www.youtube.com/watch?v=czui8vciqC4&t=12s

Oon voinut nähdä tuon naaman. Mutta mulla on huono nimimuisti. Ja koronaa tulee ihan tarpeeksi joka tuutista tällä hetkellä. Osan päivästä voi ns. elääkin eikä koko ajan miettiä jotain rokotteita tai koronalukuja. Jos kuolisin täs yhtäkkiä koronaan tai johonkin muuhun, niin kyllä v-tuttaisi, jos viimeiset elämän kuukaudet olisi vaan puhunut tai ajatellut koronaa. :)

• Anonyymi

Oon voinut nähdä tuon naaman. Mutta mulla on huono nimimuisti. Ja koronaa tulee ihan tarpeeksi joka tuutista tällä hetkellä. Osan päivästä voi ns. elääkin eikä koko ajan miettiä jotain rokotteita tai koronalukuja. Jos kuolisin täs yhtäkkiä koronaan tai johonkin muuhun, niin kyllä v-tuttaisi, jos viimeiset elämän kuukaudet olisi vaan puhunut tai ajatellut koronaa. :)

Katso se video. Muistat varmasti sen asiantuntijan :)

• Anonyymi kirjoitti:

Katso se video. Muistat varmasti sen asiantuntijan :)

En katso, ainakaan tänään :) Sit kun mua kiinnostaa mietiskellä korona-asioita. Katson just parhaillaan tv:stä muuta. Ja teen paria muutakin juttua samalla. Ja olen vielä tällä palstallakin:)

• Anonyymi

En katso, ainakaan tänään :) Sit kun mua kiinnostaa mietiskellä korona-asioita. Katson just parhaillaan tv:stä muuta. Ja teen paria muutakin juttua samalla. Ja olen vielä tällä palstallakin:)

Todellisuus on ilkeä kun se iskee joskus... :)

• Anonyymi kirjoitti:

Todellisuus on ilkeä kun se iskee joskus... :)

Sovitaan näin, että uskon, että puhuvat p-skaa ja kun näen jonkun noiden kahden nimisen puhuvan tv:ssa tai radiossa (jos muistan nimet, unohtui kyllä jo..) niin muistan, että en usko mitään:)

• Anonyymi

Sovitaan näin, että uskon, että puhuvat p-skaa ja kun näen jonkun noiden kahden nimisen puhuvan tv:ssa tai radiossa (jos muistan nimet, unohtui kyllä jo..) niin muistan, että en usko mitään:)

Onko sulle kukaan ikinä sanonut, että sä oot jauhopää? Jos ei ole, niin mä sanon sen nyt. Yrität aivan liian vimmatusti miellyttää kaikkia ja unohdat sen tärkeimmän, eli itsesi. Enää et varmaan edes osaa miellyttää itseäsi tai olla mitään mieltä itsestäsi. Tärkeintä on edelleen se, mitä mieltä muut ovat sinusta ja sanomistasi. Olet mennyt siihen ansaan ja hukannut itsesi... :(

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sulle kukaan ikinä sanonut, että sä oot jauhopää? Jos ei ole, niin mä sanon sen nyt. Yrität aivan liian vimmatusti miellyttää kaikkia ja unohdat sen tärkeimmän, eli itsesi. Enää et varmaan edes osaa miellyttää itseäsi tai olla mitään mieltä itsestäsi. Tärkeintä on edelleen se, mitä mieltä muut ovat sinusta ja sanomistasi. Olet mennyt siihen ansaan ja hukannut itsesi... :(

Hehee, johan se heräs! Onko kukaan koskaan sanonut, että ymmärrät heikosti sarkasmia?;)

• Anonyymi

Hehee, johan se heräs! Onko kukaan koskaan sanonut, että ymmärrät heikosti sarkasmia?;)

Ei ole, koska olen itse sarkastinen ja viljelen sitä aika paljon. Ja suurin osa tutuistani pahoittaa siitä mielensä. Enkä minä välitä. :)

Mutta tee itsellesi palvelus. Elää päivä tai kaksi pelkästään itsellesi. Anna itsellesi lupa ajatella niin kuin haluat ajatella, välittämättä siitä mitä mieltä muut siitä on. Anna itsellesi lupa olla juuri sitä mitä haluat olla, äläkä välitä vittujakaan mitä mieltä muut on. Anna itsellesi lupa olla Sinä.

Jos pystyt siihen, lupaan, vannon ja takaan, että tulet pitämään siitä etkä enää halua palata entiseen. Ja olet sen ansainnut... :)

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, koska olen itse sarkastinen ja viljelen sitä aika paljon. Ja suurin osa tutuistani pahoittaa siitä mielensä. Enkä minä välitä. :)

Mutta tee itsellesi palvelus. Elää päivä tai kaksi pelkästään itsellesi. Anna itsellesi lupa ajatella niin kuin haluat ajatella, välittämättä siitä mitä mieltä muut siitä on. Anna itsellesi lupa olla juuri sitä mitä haluat olla, äläkä välitä vittujakaan mitä mieltä muut on. Anna itsellesi lupa olla Sinä.

Jos pystyt siihen, lupaan, vannon ja takaan, että tulet pitämään siitä etkä enää halua palata entiseen. Ja olet sen ansainnut... :)

Kun kirjoitin sen edellisen kommenttini, mietin, että onko riski, että otat sen tosissasi, että tosiaan luulet, että haluan miellyttää sinua ja lässytän siksi niin. Sitten ajattelin, että et voi olla niin itserakas ja yksinkertainen, se kommentti on niin selkeää sarkasmia kuin olla ja voi, hymiöineen kaikkineen . Mutta olin väärässä :(

Otatkohan vähän liian tosissasi tämän yksinkertainen. blondi- nikin. Onko tullut koskaan mieleen, että saatan keskustella toisaalla sun kanssa ihan toisella tyylillä ja toisella nikillä ja silloin taas revit hiuksiasi ihan muista syistä;) Mukavaa illan jatkoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helmitaulu esiin, kyllä se siitä.

• Anonyymi

Kun kirjoitin sen edellisen kommenttini, mietin, että onko riski, että otat sen tosissasi, että tosiaan luulet, että haluan miellyttää sinua ja lässytän siksi niin. Sitten ajattelin, että et voi olla niin itserakas ja yksinkertainen, se kommentti on niin selkeää sarkasmia kuin olla ja voi, hymiöineen kaikkineen . Mutta olin väärässä :(

Otatkohan vähän liian tosissasi tämän yksinkertainen. blondi- nikin. Onko tullut koskaan mieleen, että saatan keskustella toisaalla sun kanssa ihan toisella tyylillä ja toisella nikillä ja silloin taas revit hiuksiasi ihan muista syistä;) Mukavaa illan jatkoa!

En olettanut sitä, että yritit miellyttää minua, minua ei kuulu miellyttää. Minua kuuluu vihata, halveksua ja vähätellä. Jos olisi toisin, olisin hyvin yllättynyt ja muutenkin pettynyt itseeni. Saattaisin alkaa jopa epäilemään itseäni ja ajattelukykyäni.

Sinä yrität aina miellyttää sitä hiljaista jeejee-enemmistöä. Et uskalla ajatella rehellisesti, koska pelkäät että joku siitä jeejee-enemmistöstä pahoittaa mielensä eikä pidä sinusta. Minusta taas ei ole niin väliä. Sinä tiedät ja tietää kaikki muutkin sen, että minä en välitä. Joten mulle voi laukoa ihan mitä vaan. Ja niinhän se onkin. Minä en välitä. Kukaan teistä ei ole minulle niin tärkeä, että teidän mielipiteillä minusta olisi minulle jonkinlaista merkitystä. Ja se on hyvä niin. Se antaa minulle vapauden olla rehellinen... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helmitaulu esiin, kyllä se siitä.

Mitä vika siinä? Hyvinhän se toimii, jos sitä osaa käyttää. Eikä valehtele.

• Anonyymi

Yksi hymiö ei ihan riitä. Tarvitaan paljon enemmän. Disseltä voi kysellä neuvoa hymiöiden käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi hymiö ei ihan riitä. Tarvitaan paljon enemmän. Disseltä voi kysellä neuvoa hymiöiden käytöstä.

Herkkähipiäisyydestä vihjaaminen johti viestin poistoon. Miksiköhän, hmm.. Mietitään yhdessä.. ( miettivä hymiö)

• Anonyymi kirjoitti:

En olettanut sitä, että yritit miellyttää minua, minua ei kuulu miellyttää. Minua kuuluu vihata, halveksua ja vähätellä. Jos olisi toisin, olisin hyvin yllättynyt ja muutenkin pettynyt itseeni. Saattaisin alkaa jopa epäilemään itseäni ja ajattelukykyäni.

Sinä yrität aina miellyttää sitä hiljaista jeejee-enemmistöä. Et uskalla ajatella rehellisesti, koska pelkäät että joku siitä jeejee-enemmistöstä pahoittaa mielensä eikä pidä sinusta. Minusta taas ei ole niin väliä. Sinä tiedät ja tietää kaikki muutkin sen, että minä en välitä. Joten mulle voi laukoa ihan mitä vaan. Ja niinhän se onkin. Minä en välitä. Kukaan teistä ei ole minulle niin tärkeä, että teidän mielipiteillä minusta olisi minulle jonkinlaista merkitystä. Ja se on hyvä niin. Se antaa minulle vapauden olla rehellinen... :)

Voi, voi, en usko että sua täällä kukaan vihaa, halveksuu tai vähättelee. En minä ainakaan. Enhän edes tunne sua. Tiedän suunnilleen sen verran, että oot joku mun pikkuveljen ikäinen sälli joka tykkää tietynlaisesta musasta, en muuta.
        Etkä sinäkään tunne mua. Se, mitä annan itsestäni netissä, täällä tai vaikka somessa on n. kymmenesosa musta, täällä erityisesti vielä tietyn, valitsemani kulloisenkin roolin mukaan. (Ei, ei oo muita rekattuja nikkejä kuitenkaan, foliohatuille tiedoksi)

Mun tuttavapiiri ei koostuu mistään jeejee-enemmistöstä. Ei edes tässä rokote-asiassa. Aika fifty-sixty mennään, ollaanko vastaisia tai myönteisiä. Ja osa, kuten minä, täysin neutraaleja. Käytin vuosi sitten varmaan puoli tuntia sen miettimiseen (ihan itsenäisesti), otanko rokotteen tai en. Sen jälkeen en ole asiaa pohdiskellut, saati kenenkään muiden kantoja kysellyt tai kuunnellut. Ja ei, en seuraa mitenkään erityisen tarkkaan korona-uutisia, tai -asiantuntijoita, sen verran vain, että tiedän, miten luovia arjessani. Tyyliin, tarviinko maskin/rokotteen, jos menen paikkaan A.

Joten tämmöstä tänään, täältä parkkihallin perukoilta, isolta kirkolta, moi!

• Aiemmat rokotteet, joiden vuoksi epidemioita ja rokkotauteja ei ole.

• Anonyymi

Mutta korona on ja voi hyvin. Paremmin kuin koskaan ennen.

Mikä vielä saa uskomaan siihen rokotteeseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Vielä uskomaanko? No mä en varsinaisesti usko vaan pikemminkin toivon se toimivan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ne muutkaan taudit alle vuodessa kadonneet. Niiden nujertamiseen vaadittiin vuosikymmenien järjestelmällisiä rokotusohjelmia ja osaan myös käytännössä sitä rokotuspakkoa. Eikä valtaosa noista taudeista ole mitenkään täydellisesti kadonneet. Kyllä ne olemassa ovat ja aiheuttavat välillä epidemioita. Rokotukset kuitenkin pitävät niitä nykyään kurissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ne muutkaan taudit alle vuodessa kadonneet. Niiden nujertamiseen vaadittiin vuosikymmenien järjestelmällisiä rokotusohjelmia ja osaan myös käytännössä sitä rokotuspakkoa. Eikä valtaosa noista taudeista ole mitenkään täydellisesti kadonneet. Kyllä ne olemassa ovat ja aiheuttavat välillä epidemioita. Rokotukset kuitenkin pitävät niitä nykyään kurissa.

Mikä tauti on täysin kadonnut? Jos jokin on, on tullut jokin muu tilalle. Ja taas pitäisi seurata numeroita ja lukuja, ei niinkään selittelyjä. Ja vaikka kuin paha tauti onkaan ollut, jatkaa maailman väliluku kasvuaan. Ehkä sitäkin pitäisi vähän miettiä... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tauti on täysin kadonnut? Jos jokin on, on tullut jokin muu tilalle. Ja taas pitäisi seurata numeroita ja lukuja, ei niinkään selittelyjä. Ja vaikka kuin paha tauti onkaan ollut, jatkaa maailman väliluku kasvuaan. Ehkä sitäkin pitäisi vähän miettiä... :)

Isorokko taitaa olla ainoa luonnosta kokonaan hävitetty tauti. Laboratorioista sitäkin tosin edelleen löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isorokko taitaa olla ainoa luonnosta kokonaan hävitetty tauti. Laboratorioista sitäkin tosin edelleen löytyy.

Rokotuksilla saatiin häviämään, parisataa vuotta meni rokottaen.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siperiassa sairastui ihmisiä pernaruttoon, oli ehkä tarttunut sulaneen jään alta paljastuneista haudoista. isorokkoakin voi näin löytyä
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000001242388.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Niinhän se oli. Muistan mun mummilla ja sen siskoilla oli käsivarsissa sellaset isot rokotusarvet. Useempi alekkain. En tiedä ymmärsinkö sillon oikein, että ne olis tyyliin jollain partaterällä vedetty ja siihen rokote.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siperiassa sairastui ihmisiä pernaruttoon, oli ehkä tarttunut sulaneen jään alta paljastuneista haudoista. isorokkoakin voi näin löytyä

Mitä se, että jäätyneissä haudoissa on taudinaiheuttajia tautiin kuolleiden ruumiissa, vaikuttaa rokotuksiin? Lähinnä se todistaa vain, että voitetuksi julistettuakin tautia vastaan kannattaa rokottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Ikävä kyllä sinua ei vielä saatu häviämään. Ei edes rokotteilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulen muistuttamaan teitä kun isorokko taas jossain päätään nostaa. Todennäköisesti on jo nostanut, ette te enkä minä ole jaksanut googlailla ja ottaa asiasta selvää.

• Anonyymi

Ei kannata. Jos meinataan pelastaa maapallo, jokainen rokotus on turhaa ja liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata. Jos meinataan pelastaa maapallo, jokainen rokotus on turhaa ja liikaa.

Niin mitäpä väliä inhimillisellä kärsimyksellä on. Varsinkaan sellaisissa asioissa, joissa se on helppo estää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se, että jäätyneissä haudoissa on taudinaiheuttajia tautiin kuolleiden ruumiissa, vaikuttaa rokotuksiin? Lähinnä se todistaa vain, että voitetuksi julistettuakin tautia vastaan kannattaa rokottaa.

jaa, no maailman asioista voi yhä olla kiinnostunut muultakin kannalta kuin näiden tyhjänpäiväisten rokotteiden.

• Anonyymi

Nykyihmisen suurin ajatteluvirhe on se, että kun uskotaan siihen, ettei enää voi tapahtua niin kuin ennen. Kyllä voi ja tapahtuu, koska taas kerran enemmistö on saatu manipuloitua eikä enemmistä siinä korona- ja kuolemanpelossaan huomaa sitä. Taas kerran enemmistö uskoo sitä vähemmistöä, joka antaa heille pelastuksen, kunhan enemmistö tekee niin kuin vähemmistö haluaa. Eikä kukaan pysähdy miettimään miksi. Ja ennen kun joku alkaa änkyröimään, lyön kehiin numerot tai luvut. Ne virallisesti ilmoitetut, ei välttämättä ne todelliset.

Tartuntoja 250 miljoonaa, joista kuolleita 5,06 miljoonaa. Se on siis yhteensä, ilman tarkentavia tekijöitä, eli ikä, sairaudet yms.

Sulla on 250 euroa. Käytät siitä 5,1 euroa. Onko se paljon?

Maailmassa on noin 7,9 miljardia ihmistä. Se on 7900 miljoonaa ihmistä. Sinulla on 7900 euroa, josta riskisijoitusta on 250 euroa ja lopulta menetät sen reilun 5 euroa. Onko se paljon?

Minä en nyt ota kantaa puoleen enkä toiseen, mutta kysyn yhden kysymyksen teiltä idiooteilta. Onko joskus elämässänne hetkeä, että pysähdytte ajattelemaan? Siis oikeasti ajattelemaan, eikä vaan esittelemään ajattelemista... :)

• Syyllistyt todellakin huonoihin rinnastuksiin.

Nuo 5,1 yksi miljoonaa ovat ihmisiä, jonkun lapsia, isejä, äitejä jne. Se on todella paljon. Monesti sanotaan esimerkiksi kolarin sattuessa. Kun hommasta selviää rahalla, niin kaikki on hyvin. Rahan ja ihmisten rinnastaminen ei ole järkevää.

" 7900 euroa, josta riskisijoitusta on 250 euroa ja lopulta menetät sen reilun 5 Onko se paljon?"

Taas todella huono rinnastus. En ymmärrä miten koronaa voisi verrata riskisijoitukseen. Sijoitusmaailmassa isommalla riskillä on isommat tuotot. Koronassa ei ole näkyvissä mitään voitettavaa. Sitäpaitsi ilman koronatoimia nuo luvut olisivat olleet monikymmenkertaisia.

Sijoittajalle 5 euron tappio 2-vuoden 250 € sijoituksesta on muuten totaalinen epäonnistuminen, koska indeksiäkin seuraamalla olisi päässyt kymmenien prosenttien ansaintaan.

• Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

Syyllistyt todellakin huonoihin rinnastuksiin.

Nuo 5,1 yksi miljoonaa ovat ihmisiä, jonkun lapsia, isejä, äitejä jne. Se on todella paljon. Monesti sanotaan esimerkiksi kolarin sattuessa. Kun hommasta selviää rahalla, niin kaikki on hyvin. Rahan ja ihmisten rinnastaminen ei ole järkevää.

" 7900 euroa, josta riskisijoitusta on 250 euroa ja lopulta menetät sen reilun 5 Onko se paljon?"

Taas todella huono rinnastus. En ymmärrä miten koronaa voisi verrata riskisijoitukseen. Sijoitusmaailmassa isommalla riskillä on isommat tuotot. Koronassa ei ole näkyvissä mitään voitettavaa. Sitäpaitsi ilman koronatoimia nuo luvut olisivat olleet monikymmenkertaisia.

Sijoittajalle 5 euron tappio 2-vuoden 250 € sijoituksesta on muuten totaalinen epäonnistuminen, koska indeksiäkin seuraamalla olisi päässyt kymmenien prosenttien ansaintaan.

En rinnastanut rahaa ja ihmisiä. Toin rahan esimerkiksi, jotta tyhmimmätkin ymmärtäisi ne luvut ja suhteet. Sinä et näköjään ymmärtänyt. Ei yllättänyt.

• Anonyymi kirjoitti:

En rinnastanut rahaa ja ihmisiä. Toin rahan esimerkiksi, jotta tyhmimmätkin ymmärtäisi ne luvut ja suhteet. Sinä et näköjään ymmärtänyt. Ei yllättänyt.

Ihmishengkien ja rahan suhteen ne ei kannata verrata ne ovat niin eri asia.

Esimerkiksi:

Sinulla on kolme leipää menetät niistä yhden
        Sinulla on kolme hiekanjyvää, menetät niistä yhden

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun huomaa, että ei pärjää sanoilla voikin sitten ruveta käyttämään solvausta ja häpäisytaktiikkaa, niin ei tarvitse selitellä.

Tämä on tuttu taktiikka näillä palstoilla erityisesti nk markkina-arvoa koskevissa keskusteluissa. Kun huomataan, että siinä markkina-arvoteoriassa onkin jotain järkeä, eikä sitä pysty kiistämään, niin alkaakin nimittely.

• Anonyymi

Khjih, pakkouskoa vai? Ihmisen valinta valinta ei koskaan voi olla kriteerien kiristyksen aihe kuten ei priorisaationkaan. Kannattaisi etsiä vähän henkevämpää sivistystä itselleen varmasti. On nimittäin tosi kiire jo

• Anonyymi

Rokotuskattavuus on prosentuaalisesti sama Suomessa kuin on rokotevaistaisten postausten määrä somessa.

Tästä voidaan syyttää naisnovellisteja.

T: Jorma

• Anonyymi

Tieteelliset faktat, todistettu teho. Ennemmin pitäisi kysyä mikä saa uskomaan tokentubin spämmivideoita.

• Anonyymi

Faktaksi alkaa muodostumaan se, että mitä enemmän rokotettuja, sen enemmän tartuntoja ja ongelmia. Saatan mä olla väärässäkin, mutta siltä se näyttää myös valtavirtamediankin antamien tietojen ja lukujen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Faktaksi alkaa muodostumaan se, että mitä enemmän rokotettuja, sen enemmän tartuntoja ja ongelmia. Saatan mä olla väärässäkin, mutta siltä se näyttää myös valtavirtamediankin antamien tietojen ja lukujen mukaan.

"saatan olla väärässä.." Niin saatat. Jos rokotettuja ei olisi, olisi _vielä_ enemmän ongelmia ja koronaa. Tämä kun sattuu olemaan pandemia, johon ei vielä ole riittävän vahvaa rokotetta. Mutta eiköhän se jossain vaiheessa kehitetä. Nyt mennään näillä ja jarrutetaan, minkä kyetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"saatan olla väärässä.." Niin saatat. Jos rokotettuja ei olisi, olisi _vielä_ enemmän ongelmia ja koronaa. Tämä kun sattuu olemaan pandemia, johon ei vielä ole riittävän vahvaa rokotetta. Mutta eiköhän se jossain vaiheessa kehitetä. Nyt mennään näillä ja jarrutetaan, minkä kyetään.

Jos rokotteita ja rokotettuja ei olisi tässä koronapandemiassa, meillä ei olisi enää pandemia. Tämä on mielipiteeni, en myy tätä totuutena. Ainoastaan päättelyni lopputuloksena. Ne syyt ja seuraukset miten tätä pandemiaa on hoidettu. Samoilla tavoilla hoidetaan muitakin ongelmia ja ongelma onkin siinä, että kun niiden ongelmien hoidon tapoja ei muuteta, ongelmat vaan pahenee. Enkä ala luettelemaan niitä, kyllä kai sinä ja muutkin osaatte ehkä ajatella ja löytää yhtäläisyydet eri asioissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos rokotteita ja rokotettuja ei olisi tässä koronapandemiassa, meillä ei olisi enää pandemia. Tämä on mielipiteeni, en myy tätä totuutena. Ainoastaan päättelyni lopputuloksena. Ne syyt ja seuraukset miten tätä pandemiaa on hoidettu. Samoilla tavoilla hoidetaan muitakin ongelmia ja ongelma onkin siinä, että kun niiden ongelmien hoidon tapoja ei muuteta, ongelmat vaan pahenee. Enkä ala luettelemaan niitä, kyllä kai sinä ja muutkin osaatte ehkä ajatella ja löytää yhtäläisyydet eri asioissa.

Jos rokotteita ei olisi, koronaan olisi kuollut aivan järjetön määrä ihmisiä. Lähes kaikki ihmiset olisivat koronan sairastaneet, sinäkin, osa lievemmin, osa kohtalokkaammin. Sairaalat olisivat kuormittuneet vielä enemmän ja osa muihin sairauksiin sairastuneista olisi kuollut siksi, etteivät olisi päässeet ajoissa sairaalaan, koronapotilaiden kansoittaessa sairaalat ja teho-osastot.
        Myös long covidiin sairastuneita olisi valtava määrä ihmisistä. Osa ei paranisi koskaan, vaan jäisivät sairaseläkkeelle, kuten nytkin.

Mutta totta on, että tässä vaiheessa, v.2021 lopulla alkaisi olla jo pandemia ohi. Tosin sinullakin olisi joka toinen kaveri ja sukulainen todennäköisesti kuollut tai edelleen sairas. Mutta olisipa ainakin väljempää joka paikassa, eikä enää tarvitsisi pelätä tautia- toistaiseksi. Kunnes iskisi taas uusi pandemia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos rokotteita ei olisi, koronaan olisi kuollut aivan järjetön määrä ihmisiä. Lähes kaikki ihmiset olisivat koronan sairastaneet, sinäkin, osa lievemmin, osa kohtalokkaammin. Sairaalat olisivat kuormittuneet vielä enemmän ja osa muihin sairauksiin sairastuneista olisi kuollut siksi, etteivät olisi päässeet ajoissa sairaalaan, koronapotilaiden kansoittaessa sairaalat ja teho-osastot.
        Myös long covidiin sairastuneita olisi valtava määrä ihmisistä. Osa ei paranisi koskaan, vaan jäisivät sairaseläkkeelle, kuten nytkin.

Mutta totta on, että tässä vaiheessa, v.2021 lopulla alkaisi olla jo pandemia ohi. Tosin sinullakin olisi joka toinen kaveri ja sukulainen todennäköisesti kuollut tai edelleen sairas. Mutta olisipa ainakin väljempää joka paikassa, eikä enää tarvitsisi pelätä tautia- toistaiseksi. Kunnes iskisi taas uusi pandemia

Ei olisi kuollut. Ei kuollut ensimmäisenä vuonnakaan ennen rokotteita. Taas kannattaa katsoa niitä numeroita.

Minun määritelmäni muuten tyhmästä ihmisestä on sellainen:

Joka väittää tietävänsä jostain ennen kun on mitään tiedettävää ja sen jälkeen kun tieto on lisääntynyt eikä silti tosiasioidenkaan lyödessään silmille, muuta mieltänsä.

Sanoin, etten tuo esimerkkejä. Tuon silti yhden esimerkin. Huumeiden vastainen sota. Niitä vastaan ollaan sodittu jo iät ja ajat, mutta huumeongelma on pahempi kuin koskaan ja pahenee. Keinot siihen ovat pysyneet pitkälti samana. Ei vieläkään haluta myöntää sitä, että ne keinot on pahentaneet ongelmaa, ei vähentäneet.

Jos vähänkin olet ollut kiinnostunut maailmasta ja mitä siinä tapahtuu, näet samaa kaavaa kaikkialla. Paitsi jos uskot siihen, että pitää vielä yrittää sillä epäonnistuneella menetelmällä, koska muutakaan ei osaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisi kuollut. Ei kuollut ensimmäisenä vuonnakaan ennen rokotteita. Taas kannattaa katsoa niitä numeroita.

Minun määritelmäni muuten tyhmästä ihmisestä on sellainen:

Joka väittää tietävänsä jostain ennen kun on mitään tiedettävää ja sen jälkeen kun tieto on lisääntynyt eikä silti tosiasioidenkaan lyödessään silmille, muuta mieltänsä.

Sanoin, etten tuo esimerkkejä. Tuon silti yhden esimerkin. Huumeiden vastainen sota. Niitä vastaan ollaan sodittu jo iät ja ajat, mutta huumeongelma on pahempi kuin koskaan ja pahenee. Keinot siihen ovat pysyneet pitkälti samana. Ei vieläkään haluta myöntää sitä, että ne keinot on pahentaneet ongelmaa, ei vähentäneet.

Jos vähänkin olet ollut kiinnostunut maailmasta ja mitä siinä tapahtuu, näet samaa kaavaa kaikkialla. Paitsi jos uskot siihen, että pitää vielä yrittää sillä epäonnistuneella menetelmällä, koska muutakaan ei osaa...

Ennen rokotteita mm. Usassa ja Italiassa hautausmaita sairaaloiden läheisyyteen. Koronaan kuolleiden määrä oli järkyttävä, kuten myös naapurissamme Ruotsissa. Oletko dementikko voi etkö vain seuraa muiden maiden uutisia lainkaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen rokotteita mm. Usassa ja Italiassa hautausmaita sairaaloiden läheisyyteen. Koronaan kuolleiden määrä oli järkyttävä, kuten myös naapurissamme Ruotsissa. Oletko dementikko voi etkö vain seuraa muiden maiden uutisia lainkaan?

Ja Ruotsissa taitaa olla nyt parhaita koronatilanteita. Miksiköhän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Ruotsissa taitaa olla nyt parhaita koronatilanteita. Miksiköhän?

Siellä on rokotettu nyt 80% .Se auttanee asiaa.
        Lisäksi siellä kuolinluvut olivat vuosi sitten aivan kärkipäässä, koska ei ollut rajoitteita eikä kieltoja. Nyt suurin osa on koronan sairastanut, osa vakavasti, osa kuollut, osa lievemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi siellä kuolinluvut olivat vuosi sitten aivan kärkipäässä, koska ei ollut rajoitteita eikä kieltoja. Nyt suurin osa on koronan sairastanut, osa vakavasti, osa kuollut, osa lievemmin.

Siis kuolleita kärkipäässä väkilukuun nähden koko maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On täälläkin rokotettu 80%

Ruotsi on antanut viruksen kulkea vapaammin läpi, koska yli 90%lle se on lopulta aika harmiton. Ja uskallan väittää, että länsimaista Ruotsi on ensimmäinen maa mikä saavuttaa laumasuojan. Sen tosin tulee aika näyttämään, olenko oikeassa tässä spekulaatiossani tai en.

Tässä pitäisi muutenkin jokaisen pysähtyä miettimään ja ottamaan selvää miten virus tai virukset toimii. Ei ole yhdenkään viruksen etu tappaa kantajaansa, koska silloin lakkaa viruksetkin olemasta ja viruksillakin on sama olemassaolo- ja henkiinjäämisvietti kuin ihmisillä. Virus muuntuu pikkuhiljaa vähemmän tappavaksi ihmisille, koska se on viruksenkin etu. Mutta miten käy, jos rokotetaan ja tehottomilla rokotteilla? Rokotteilla saadaan virukselle hyvä elintila muuttua entistäkin pahemmiksi, koska se ei tapa ihmisiä eikä aiheuta pahoja oireita. Siis suurimmalle osalle rokotetuista. Eikö siinä luoda virukselle todella hieno kasvualusta pahemmalle muodolle, koska viruksella ei ole mitään syytä muuntua vähemmän haitalliseksi rokotteiden ansioista?

Mutta tää tästä rokotteisiin liittyvästä. Minä olen paljon toiveikkaampi sen lääkkeen suhteen, mikä ehkä tulee auttamaan sairaita. Siihen olisi pitänyt alunperinkin pyrkiä, eikä näihin rokotteisiin, mitkä ei sitten kuitenkaan ole rokotteita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On täälläkin rokotettu 80%

Ruotsi on antanut viruksen kulkea vapaammin läpi, koska yli 90%lle se on lopulta aika harmiton. Ja uskallan väittää, että länsimaista Ruotsi on ensimmäinen maa mikä saavuttaa laumasuojan. Sen tosin tulee aika näyttämään, olenko oikeassa tässä spekulaatiossani tai en.

Tässä pitäisi muutenkin jokaisen pysähtyä miettimään ja ottamaan selvää miten virus tai virukset toimii. Ei ole yhdenkään viruksen etu tappaa kantajaansa, koska silloin lakkaa viruksetkin olemasta ja viruksillakin on sama olemassaolo- ja henkiinjäämisvietti kuin ihmisillä. Virus muuntuu pikkuhiljaa vähemmän tappavaksi ihmisille, koska se on viruksenkin etu. Mutta miten käy, jos rokotetaan ja tehottomilla rokotteilla? Rokotteilla saadaan virukselle hyvä elintila muuttua entistäkin pahemmiksi, koska se ei tapa ihmisiä eikä aiheuta pahoja oireita. Siis suurimmalle osalle rokotetuista. Eikö siinä luoda virukselle todella hieno kasvualusta pahemmalle muodolle, koska viruksella ei ole mitään syytä muuntua vähemmän haitalliseksi rokotteiden ansioista?

Mutta tää tästä rokotteisiin liittyvästä. Minä olen paljon toiveikkaampi sen lääkkeen suhteen, mikä ehkä tulee auttamaan sairaita. Siihen olisi pitänyt alunperinkin pyrkiä, eikä näihin rokotteisiin, mitkä ei sitten kuitenkaan ole rokotteita

Tuo 90% oli aika hatusta vedetty kyllä. Esim omista tutuista 50%: lla koronaan sairastuneilla (osa Ruotsissa asuvia) oli hyvin vakavia, pitkään kestäviä oireita. Sairaus invalidisoi vähintään vuodeksi, eikä kaikilla vielä edes tiedä, miten pitkäksi aikaa. Nuoria, terveitä ihmisiä alkujaan suurin osa. Osalla oli pikkuflunssa(mutta heillä jo yksi rokote saatuna), ja osalla pahin ja pisin "flunssa" ikinä, mutta nyt jo suht terveitä.

Nykyiset rokotteet toimii vähän kuin ne lääkkeet, mutta ennalta ehkäisevästi. Eli saat taudin lievempänä, aivan kuin olisit sen jo kerran sairastanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo 90% oli aika hatusta vedetty kyllä. Esim omista tutuista 50%: lla koronaan sairastuneilla (osa Ruotsissa asuvia) oli hyvin vakavia, pitkään kestäviä oireita. Sairaus invalidisoi vähintään vuodeksi, eikä kaikilla vielä edes tiedä, miten pitkäksi aikaa. Nuoria, terveitä ihmisiä alkujaan suurin osa. Osalla oli pikkuflunssa(mutta heillä jo yksi rokote saatuna), ja osalla pahin ja pisin "flunssa" ikinä, mutta nyt jo suht terveitä.

Nykyiset rokotteet toimii vähän kuin ne lääkkeet, mutta ennalta ehkäisevästi. Eli saat taudin lievempänä, aivan kuin olisit sen jo kerran sairastanut.

No tuota. Kuka mitäkin pitää vakavana. Minusta vakavammasta muodosta puhutaan silloin kun tarvitaan sairaalahoitoa. Erittäin vakavasta kun puhutaan tehohoidosta. Mutta tulkintakysymyksiä.

Tunnen itsekin aika monia koronan sairastaneita. On oireettomia, on lieväoireisia ja yksi on ollut teholla. En siis millään tavalla vähättele sairautta. Mutta silti ainoastaan 1 on saanut sen erittäin vakavan muodon. 1 on ollut osastohoidossa. Muutama tuttu on saanut veritulpan rokotteista. Yhdellä niistä oli hengenlähtö lähellä, onneksi ei lähtenyt. On nimittäin erittäin nasta kaveri. Ja ainakin omasta otannastani(tutuistani) yli 90% ei kokenut sen olevan mitenkään normiflunssasta poikkeava.

Itse en ole taas normiflunssaan vetänyt mitään muuta kuin teetä, hunajaa ja rommia. Ja ne harvat kerrat kun on ollut kuumetta, aspiriinia. Näillä selvinnyt ja aika monta kertaa. Annanko siis piikittää itseeni jotain kokeellista rokotetta ja toivoa parasta tai luotanko siihen, että entiset keinoni riittää, mitkä ovat toimineet tähänkin asti? Elämä on valintoja. Minä olen tehnyt omani. Hyväksyn myös muiden valinnat, mitkä eivät ole samoja kuin omani. En kirjoittaisi tästäkään aiheesta, ellei olisi niin paljon propagandaa, manipulaatiota ja rokottamattomien syyllistämistä sekä syrjimistä, mikä tulee lisääntymään entisestään, vaikka olisivat täysin terveitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyypä myös muistaa, että monelta koronan sairastaneelta immuniteetti katoaa pian, alle puolessa vuodessa. Rokote antaa suojan myös koronan sairastaneelle.

Korona on valitettavasti aivan ainutlaatuinen sairaus. Periaatteessa kuin kausi-influessa mahdottoman laajalla oireiden kirjolla. Eikä leviä vain tiettynä aikana vuodesta, vaan jokainen vuoden päivä kuuluu "kauteen".

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyypä myös muistaa, että monelta koronan sairastaneelta immuniteetti katoaa pian, alle puolessa vuodessa. Rokote antaa suojan myös koronan sairastaneelle.

Korona on valitettavasti aivan ainutlaatuinen sairaus. Periaatteessa kuin kausi-influessa mahdottoman laajalla oireiden kirjolla. Eikä leviä vain tiettynä aikana vuodesta, vaan jokainen vuoden päivä kuuluu "kauteen".

- Sheena

Eikö jonkun tutkimuksen mukaan taas mennytkin niin, että koronan sairastaneen suoja on 13-kertainen rokotteeseen verrattuna ja vielä yli vuodenkin jälkeen riittävästi vasta-aineita?

Mulla olisi sinulle yksi kysymys. Kuinka monta piikkiä olet valmis ottamaan ennen kun alat miettimään sellaista, että ehkä tämä koronarokote onkin susi ja suuri kusetus? 3? 4? 5? 10?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Tämä ivermektiini alkaa pulpahtaa esiin vähän siellä ja täällä, mutta ainakin meidän valtavirtamediassa siitä ei ole puhuttu lainkaan. En tiedä kuin toimiva se on ja kuin paikkaansa pitäviä nämä eri sivustojen väitteet, mutta ivermektiinistä on joskus Nobelin palkintokin jaettu. Minusta tästäkin pitäisi puhua enemmän. Ja jutussa on linkkejä yms joista voi käydä vakoilemassa lisää lähteitä.

https://injektiopiikki.com/2021/11/09/pfizer-skandaali-2-0-pfizer-on-keksinyt-uuden-laakkeen-koronaan-mutta-sama-aine-on-rekisteroity-tietokantoihin-jo-vuonna-2009/?fbclid=IwAR2JWwomIk8lbWtPqYgda7HjRvDEpcFIXFs5dZNUzdW5Mp5VgHO1rZ3eZPA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuota. Kuka mitäkin pitää vakavana. Minusta vakavammasta muodosta puhutaan silloin kun tarvitaan sairaalahoitoa. Erittäin vakavasta kun puhutaan tehohoidosta. Mutta tulkintakysymyksiä.

Tunnen itsekin aika monia koronan sairastaneita. On oireettomia, on lieväoireisia ja yksi on ollut teholla. En siis millään tavalla vähättele sairautta. Mutta silti ainoastaan 1 on saanut sen erittäin vakavan muodon. 1 on ollut osastohoidossa. Muutama tuttu on saanut veritulpan rokotteista. Yhdellä niistä oli hengenlähtö lähellä, onneksi ei lähtenyt. On nimittäin erittäin nasta kaveri. Ja ainakin omasta otannastani(tutuistani) yli 90% ei kokenut sen olevan mitenkään normiflunssasta poikkeava.

Itse en ole taas normiflunssaan vetänyt mitään muuta kuin teetä, hunajaa ja rommia. Ja ne harvat kerrat kun on ollut kuumetta, aspiriinia. Näillä selvinnyt ja aika monta kertaa. Annanko siis piikittää itseeni jotain kokeellista rokotetta ja toivoa parasta tai luotanko siihen, että entiset keinoni riittää, mitkä ovat toimineet tähänkin asti? Elämä on valintoja. Minä olen tehnyt omani. Hyväksyn myös muiden valinnat, mitkä eivät ole samoja kuin omani. En kirjoittaisi tästäkään aiheesta, ellei olisi niin paljon propagandaa, manipulaatiota ja rokottamattomien syyllistämistä sekä syrjimistä, mikä tulee lisääntymään entisestään, vaikka olisivat täysin terveitä.

No näin minäkin sen määrittelen, sairaalahoitoa tarvitsevan koronan takia vakavasti sairastuneeksi, tehohoitoa tarvitsevan erittäin vakavasti sairastuneeksi. Eilen just tilattiin ambulanssi yhdelle fb- kaverille, koronan takia. Luin vasta äsken hänen päivityksensä. Elossa onneksi, edelleen.

Mä vähän epäilen tuota, että just sun tutuista _muutama_ olisi saanut veritulpan nimenomaan rokotteesta. Onkohan kuitenkin sattumaa tai tulkintaa tai peräti valhe;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lisäys: jospa sinun koronaan sairastuneet lieväoireiset tutut on just niitä rokotettuja. Siksi korona on ollut lieväoireinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No näin minäkin sen määrittelen, sairaalahoitoa tarvitsevan koronan takia vakavasti sairastuneeksi, tehohoitoa tarvitsevan erittäin vakavasti sairastuneeksi. Eilen just tilattiin ambulanssi yhdelle fb- kaverille, koronan takia. Luin vasta äsken hänen päivityksensä. Elossa onneksi, edelleen.

Mä vähän epäilen tuota, että just sun tutuista _muutama_ olisi saanut veritulpan nimenomaan rokotteesta. Onkohan kuitenkin sattumaa tai tulkintaa tai peräti valhe;)

En turvaudu valheisiin. Se ei palvele ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lisäys: jospa sinun koronaan sairastuneet lieväoireiset tutut on just niitä rokotettuja. Siksi korona on ollut lieväoireinen.

Ja aika moni lieväoireinen ja oireeton sairasti koronan ennen rokotteita ja rokotuksia... :)

• Anonyymi

Rokote eikä muukaan lääke ole uskonasia, vaan lääketiedettä.

- Sheena

• Anonyymi

Mutta mitä mieltä numeroista ja luvuista? Ne mitkä toin tähän esiin, eivät ole mistään hörhösaitilta, vaan virallisesti ilmoitettuja lukuja. Onko mitään mielipidettä niistä? Tai uskotko edelleen Rämetin ja Nohynekin "lääketieteeseen"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mitä mieltä numeroista ja luvuista? Ne mitkä toin tähän esiin, eivät ole mistään hörhösaitilta, vaan virallisesti ilmoitettuja lukuja. Onko mitään mielipidettä niistä? Tai uskotko edelleen Rämetin ja Nohynekin "lääketieteeseen"?

En seuraa enää kovastikaan paljon mitään lukuja. Olen totaalisen kyllästynyt koronaan, vaikka se yhä edelleen on hyvin paha tauti, johon muutama ihminen läheltäni on kuollut, ja moni sairastanut pahasti. Pahasti sairastaneet kärsivät yhä puolen vuoden ja vuodenkin jälkeen joistain oireista. Lievästi sairastaneilta aikuisilta on vain maku- ja hajuaisti kateissa.

Jos nyt jotain kantaa otan, niin sen, että hyvin todennäköisesti koronan kanssa menee näin:

Ihmiset eivät ota riittävästi rokotteita > rokottamattomat sairastuu, kuormittavat sairaaloita JA tartuttavat koronaa erityisesti rokotettuihin RISKIryhmäläisiin. Kuten nyt esim. rokottamattomat hoitajat hoitokodeissa ja sairaaloissa. Kun hoitokodissa on koronaa liikkeellä, siihen sairastuu lisää ihmisiä, eriyisesti hoivattavia, heistä kun moni kuuluu moninkertaiseen riskiryhmään. Tulee taas lisää kuolemaa ja karanteeneja.

Jos leikitään ajatuksella, että 100% suomalaisista olisi rokotettuja, tulisi laumasuoja eikä virus leviäisi. Ainoa mitä tarvittaisiin on uusi rokotus ajan x päästä (lääketiede kertoo). Tällä menolla korona on tullut jäädäkseen keskuutemme: rokottamattomat levittää tautia ja sehän leviää. Tarvitaan rajoituksia ja koronapassia paljon laajemmin käyttöön vielä piiiiitkäääään, ellei ikuisesti.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En seuraa enää kovastikaan paljon mitään lukuja. Olen totaalisen kyllästynyt koronaan, vaikka se yhä edelleen on hyvin paha tauti, johon muutama ihminen läheltäni on kuollut, ja moni sairastanut pahasti. Pahasti sairastaneet kärsivät yhä puolen vuoden ja vuodenkin jälkeen joistain oireista. Lievästi sairastaneilta aikuisilta on vain maku- ja hajuaisti kateissa.

Jos nyt jotain kantaa otan, niin sen, että hyvin todennäköisesti koronan kanssa menee näin:

Ihmiset eivät ota riittävästi rokotteita > rokottamattomat sairastuu, kuormittavat sairaaloita JA tartuttavat koronaa erityisesti rokotettuihin RISKIryhmäläisiin. Kuten nyt esim. rokottamattomat hoitajat hoitokodeissa ja sairaaloissa. Kun hoitokodissa on koronaa liikkeellä, siihen sairastuu lisää ihmisiä, eriyisesti hoivattavia, heistä kun moni kuuluu moninkertaiseen riskiryhmään. Tulee taas lisää kuolemaa ja karanteeneja.

Jos leikitään ajatuksella, että 100% suomalaisista olisi rokotettuja, tulisi laumasuoja eikä virus leviäisi. Ainoa mitä tarvittaisiin on uusi rokotus ajan x päästä (lääketiede kertoo). Tällä menolla korona on tullut jäädäkseen keskuutemme: rokottamattomat levittää tautia ja sehän leviää. Tarvitaan rajoituksia ja koronapassia paljon laajemmin käyttöön vielä piiiiitkäääään, ellei ikuisesti.

- Sheena

Ne numerot ja luvut on ainoita mitä meidän pitäisi seurata. Seurata niitä ja verrata niitä selittelyihin ja miettiä, että miten menee. Kaikessa muussa meitä on jo kusetettu puolin ja toisin. Ja kusetetaan todennäköisesti myös numeroissa ja luvuissakin, mutta ne on silti ainoat mitä meille on jäänyt.

• Anonyymi

Elämä elettävänä ja laskut maksettavana, tuurilllahan ne laivatkin seilaa.

• Se, että ne on tehty ja otettu käyttöön.

En oikeastaan ole kyseenalaistanut kovin pitkkään nettiä, älykännyköitä tai turvavöitäkään.

Olen huomannut, että elämää helpotetaan ja tehdään turvallisemmaksi kokoajan. Ihmiset vaan on ihmisiä...

Mietin myös, että en aio kauhistua pakotuksista, mitkä liittyy rokotuksiin. Ei oikeastaan kuulu minulle. En aja niitä eteenpäin, mutta en myöskään kirjoita nimeäni niitä vastustavien listaan vaikkapa ihmisoikeuksien puolesta. Ei ole minun sota.

Sellaisen ison halin voin antaa heille ja odottelen, milloin pitää tuikkasta kolmas rokote olkapäähän. Naputan tän ajatuksen nettiin älykännykällä ja laitan aamulla turvavyön kiinni kun lähden ajamaan autolla töihin. Ja elän.

• Anonyymi

Kuin moni rokotettu alkaa heräämään ja ymmärtämään, että teitä on kusetettu? Tai tuntuuko paremmalta ohittaa se kusetus ja mennä siinä missä ennenkin. "Mua saa kusettaa niin paljon kuin haluatte, kunhan ette liikaa..."

Maailmassa on ainoastaan yksi viisaus, mitä kannattaa kuunnella.

"Mikään tässä maailmassa ei ole luotu uskottavaksi. Kaikki on luotu ymmärrettäväksi"

Ja tässä kohtaa jokainen saa ottaa vastuun tunteistaan ja ajatuksistaan... :)

• Anonyymi

Nimenomaan asioiden ymmärtäminen on tärkeää. Tärkeää on myös ymmärtää, kun ei ymmärrä ja kun joku muu ymmärtää paremmin. Sen kun ymmärtää niin on pitkällä ymmärryksessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan asioiden ymmärtäminen on tärkeää. Tärkeää on myös ymmärtää, kun ei ymmärrä ja kun joku muu ymmärtää paremmin. Sen kun ymmärtää niin on pitkällä ymmärryksessä.

:)

• Anonyymi

No, Sulta puuttuu ?

• Anonyymi

Napity pehmoisia , soveltuisi tytöille tämä nappis eli keybgoasrd.... itselleni pitäisi hankkia Microsoftin joku DirectX- prohrtasmmerrs keybosaard.

• Anonyymi

Älä ihmeessä, vaikeuksia Sulla tuntuu olevan
        jo nytkin.

• Anonyymi

Parempi rokote, kuin tehostettu hoito ja pahat vauriot keuhkoissa ja muissa elimissä.

• Anonyymi

Koronarokotusasiaa veivattu jo ihan tarpeeksi. Nyt on aika toimia. Ei pieni minoriteettiryhmä rokotusvastaisia voi häiritä yhteiskuntaa jatkuvasti. Työtä tuo porukka ei näemmä halua tehdä, vaan levittää valhe- ja paskatietoa. (Tosin sen tunnistaa huonosta kieliasusta.)
      Ja levittää koronaa, koska ovat rokottamattomia. Olisi syytä miettiä KELA-tukien saamisen ehdoksi koronarokotusta. Kysehän on työnhakijoista ja siksi heitä pitää suojella, että säilyvät työkuntoisina! Jos joskus sattuvat töistä kiinnostumaan.

• Anonyymi

Koronaa levittää nyt eniten rokotetut, tsekkaa numerot. Numerot eivät valehtele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koronaa levittää nyt eniten rokotetut, tsekkaa numerot. Numerot eivät valehtele.

Koronan on hyväkin levitä. Rokottamattomat kuolee pois tai vammautuu sairaseläkkeelle loppuelämäksi, rokotetut sairastaa sen normiflunssana ja jatkaa elämäänsä. Luonnonvalinta liikakansoitukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs helmitaulu, kokeile.

• Anonyymi

En tiedä, Jeesus varmaan

• Anonyymi

Noniin tuollainen:; hauskaa mennä otttamaan rokotteita sairaanhoitajilta, mutta no hauskaa sinänsäkin, kun söpöjä sairaanhoitajia :D

• Anonyymi

Kyllä söpöjen rokottaja sairaanhoitajien pitäisi antaa pimperoa palkkioksi siitä, kun ottaa rokotteen, joka voi viedä hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä söpöjen rokottaja sairaanhoitajien pitäisi antaa pimperoa palkkioksi siitä, kun ottaa rokotteen, joka voi viedä hengen.

Hengitä välillä, aivot saa happea.

• Anonyymi

Korona käy ennen pitkää meillä kaikilla kylässä. Rokote tekee vaan siitä rokotetulle hieman lievemmän :)

• Anonyymi

Ei kovin pitkä matka mutta jännittävä seikkailu mennä sairaanhoitajien luokse ottamaan rokotteita.

• Anonyymi

Kerran, kun asiantuntija lupaa olla rinnalla, jos jotain komplikaatioita tulee ja rokotus paikan nuori sairaanhoitaja neito vakuuttaa, että rokote on turvallinen ja toteaa, että hän lupautuu henkilökohtaiseksi hoitajakseni, jos rokotteesta aiheutuu komplikaatioita ja antoi puhelin numeronkin, jossa luki terveyskeskus, mutta hän vakuutti, että kun soitan, niin hän vastaa puheluun ja saan pitää päätäni hänen sylissään, jos rokotekompliaatioita tulee tai alkaa pelottamaan rokotteen ottamisen jälkeen.

• Anonyymi

Perimmäinen syy on Jumalaton meno ja siitä seuraava kirous. Vitsauksia tulee kiihtyvään tahtiin. Pitäisi hetkeksi pysähtyä miettimään syntyjä syviä.

• Anonyymi

Oulu on nappi eli napapiiri, mahan nappi mistä voi möänkiä kummallisia olioita eteeläsuomeenkin.

• Anonyymi

Itselläni niin ei ole kovin hirviömäisen pitkää matkaa rokote-pisteisiin, oikeasti aika hassuakin mennä sairaanhoitajien piikkien luokse sinänsä tai oli siis koska ottanut jo kakkoset.

• Anonyymi

Terveys.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      214
      1427
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1067
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      16
      1016
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe