Varokaa epäpäteviä ja huolimattomia botox- pistosten antajia

Anonyymi

Satuin muutama vuosi sitten käymään pääkaupunkiseudun kauneusalan yrityksessä (Espoolaisessa lähiössä sijaitseva), joka tarjosi edulliseen hintaan erilaisia toimenpiteitä mm.täyteaine- ja botox- pistoksia.
Yrityksen eteisaula ja odotustila olivat hulppeita ja suureellisia, kaikesta huokui osaaminen ja tyylikkyys. Siihen se hohto sitten päättyikin.
Ensin piti allekirjoittaa paperi jolla yritys pesi puhtaaksi omat mokailunsa ja osaamattomuutensa ja vastuu niistä siirrettiin palvelun ostajalle.
Pistoshoidosta vastaava hoitaja ei sen tarkemmin selittänyt toimenpidettä, vaan piti omaa myyntipuhettaan siitä, mitä kaikkea muuta henkilökohtaisesti juuri minulle sopivaa palvelua he voisivat tarjota ja mitä tarvitsen.

Isoin ja vakavin virhe tapahtui kuitenkin itse toimenpiteessä. Jouduin asettumaan makuulle ja minua pyydettiin kurtistamaan kulmiani ja otsaani. Ennalta arvaamatta nainen tökkäsi juuri samalla hetkellä botoxia sisältävän neulan useaan eri kohtaan rypistynyttä otsaani ja nenänjuureen.
Eli, hän ei kehoittanut ennen pistoksia rentouttamaan kasvolihaksia
Hänen olisi, näin jälkikäteen kuulin, pitänyt merkitä kynällä pistoskohdat ja vasta kasvojen ollessa rentoutuneena pistää botoxi lihaksiin.

Eli oikeasti asianmukaisesti toteutettuna homma etenee siten, että useaan eri otteeseen asiakas rutistaa ja kohottaa otsaansa ja kasvolihaksiaan ja hoitaja tai lääkäri merkitsee pistoskohdat kynällä ihon pintaan, sinne mihin sitten lopulta botoxia pistetään. Lopuksi asiakkan tulee rentouttaa täysin kasvonsa ja sen jälkeen vasta pistetään aine niihin kohtiin mitkä ovat kynällä merkitty. Näitä pistoskohtia on useammalla eri alueella kasvojen lihaksistossa, mutta aine siirretään aina lihakseen niiden ollessa rentoutuneina, eikä siinä vaiheessa kun kasvolihaksia vedetään ruttuun!

Mikä oli lopputulos? Silmien väliin jäi löysä ihopussi joka roikkui inhottavasti monta kuukautta, samoin molempien silmien yläluomet jäivät löyhästi roikkumaan silmien sisäkulmiin ja silmät näyttivät epämuodostuneilta ja vinoilta, kuin kiinalaisilla.
Kasvot jäivät oudolla tavalla ihan vieraiksi ja koko ajan kasvojen lihaksistossa oli pitkään, useita kuukausia kestänyt epämukava tunne, jopa kipu a ajoittain ja jännitetila joka ei lauennut millään, aiheuttaen ajoittaista päänsärkyä, korvien soimista ja suhinaa.
Eli, kyseinen asiantuntija ei osannut asiaansa lainkaan tai oli huolimaton, hätäinen, välinpitämätön lopputuloksen suhteen, ei harkinnut sitä mitä oli parhaillaan tekemässä ja keskittyi vain asiaan jonka parhaiten osasi; pistämiseen, muttei tajunnut mitä sitä ennen kuuluu tehdä ja unohti tajuamatta tai tahallaan, tai täysin tietämättömyyttään,ohjeistaa asiakasta oikein ja oikealla hetkellä.
On aika hurjaa, jos näinkin paljon ihmisen hyvinvointiin ja ulkonäköön liittyvään asiaan ei keskitytä lainkaan, ei edes oteta selvää miten homma oikeasti tehdään! Ollaan vain niin helvetin piittaamattomia, laiskoja ja välinpitämättömiä? Ja itseriittoisia, muka osataan, vaikka ei oikeasti tiedetä juuri mitään, mennään mutu- tuntumalla?
Eikä tunneta tai oteta mitään vastuuta siitä mitä toiselle ihmiselle tehdään ja miten tehdään.

1

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voiko Botoxia pistää sairaanhoitaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe